Frontline Q3 kvartalsrapport, Trump og OPEQ+
Frontline Q3 kvartalsrapport kommer 29. November. Hva er deres estimater for Q3 resultatene?
Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. Grønn energi, og høyere avgifter for hydrokarboner.
- Saudi Arabia vil øke produksjonen fra desember.
- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater på ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.
Jeg har nå FRO for ca 4 MNOK.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. Grønn energi, og høyere avgifter for hydrokarboner.
- Saudi Arabia vil øke produksjonen fra desember.
- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater på ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.
Jeg har nå FRO for ca 4 MNOK.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Redigert 21.10.2024 kl 15:09
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
21.10.2024 kl 15:29
7835
Jeg tipper Profit ca 170mill adjusted profit ca 130mill eller 5% lavere enn q2.
Kun basert på opplyste slutninger fra q2 rapporten.
Vinner trump valget og russland blir tatt inn i varmen igjen på dag 1 tør jeg ikke eie noe shipping, det er for meg åpenbart at trump handler etter egne interesser framfor amerika sine, og at putin har et realt balletak på trump. Om det er pee-pee videoer eller bare trumps hang til å henge med diktatorer er umulig å si, det er kun basert på trumps handlinger og uttalelser rundt russland/putin, virker ganske åpenlyst at trump har angitt amerikanske spioner i russland, de døde som fluer bare dager etter trump-putin møte.
Biden har vært mer drill baby drill enn noen annen president, Dems grønne linje er vel kun økonomisk basert, skap et hjemmemarked for ikke å være avhengig av Kina. Har du noen link til hva Harris har sagt om høyere avgifter for hydrokarboner? Ikke fått med meg noe av, men så bryr jeg meg ikke så mye om hva politikere sier, mest hva de gjør, og hva har Harris egentlig gjort som vise-pres? Ingenting?
Kun basert på opplyste slutninger fra q2 rapporten.
Vinner trump valget og russland blir tatt inn i varmen igjen på dag 1 tør jeg ikke eie noe shipping, det er for meg åpenbart at trump handler etter egne interesser framfor amerika sine, og at putin har et realt balletak på trump. Om det er pee-pee videoer eller bare trumps hang til å henge med diktatorer er umulig å si, det er kun basert på trumps handlinger og uttalelser rundt russland/putin, virker ganske åpenlyst at trump har angitt amerikanske spioner i russland, de døde som fluer bare dager etter trump-putin møte.
Biden har vært mer drill baby drill enn noen annen president, Dems grønne linje er vel kun økonomisk basert, skap et hjemmemarked for ikke å være avhengig av Kina. Har du noen link til hva Harris har sagt om høyere avgifter for hydrokarboner? Ikke fått med meg noe av, men så bryr jeg meg ikke så mye om hva politikere sier, mest hva de gjør, og hva har Harris egentlig gjort som vise-pres? Ingenting?
ibyx
21.10.2024 kl 15:50
7773
Ta Q2 til Q3 23 guiding vs 24:
VLCC $64,000 $53,200 74% (fasit Q3: $42,500= -20% ) Kurs Q3-dag: 195,50NOK (kilde: dn.no)
VLCC $49,600 $47,400 79% (fasit $38000?) Kurs 29.11: 220NOK?
Dette gitt at ratene ikke drar seg til?
38K er vel omtrent der siste måneds "åpne" rater som vist via Tankers International ligger i snitt siste drøye måned?
Gjetninger med forbehold om feil i tall selvsagt.
220NOK høres kanskje lavt ut, men ligger slik jeg vurderer det godt "innenfor" å "slite" på større posisjoneringer i forbindelse med "Eurnaveuforien"?
Da snakker vi ned mot 200 før det blir "kamp"?
Men rateløft framover blir gjerne alfa og omega. Det er grenser for hvor langt FOMO-bonus kan forsvares?
Selv ser jeg det som svært sannsynlig at kursen skal en tur under 230 igjen før Q3. Men det er igjen bare min kleine "magefølelse"! 😅
Og ser vi først det så betyr det høyst sannsynlig at hele tankerssegmentet vil følge etter. Opplever markedet som å kjøre i tett flerspann nå.
Dermed skal OET, Hafnia, SNI og ODF også ned. Noen glemt? 😅
VLCC $64,000 $53,200 74% (fasit Q3: $42,500= -20% ) Kurs Q3-dag: 195,50NOK (kilde: dn.no)
VLCC $49,600 $47,400 79% (fasit $38000?) Kurs 29.11: 220NOK?
Dette gitt at ratene ikke drar seg til?
38K er vel omtrent der siste måneds "åpne" rater som vist via Tankers International ligger i snitt siste drøye måned?
Gjetninger med forbehold om feil i tall selvsagt.
220NOK høres kanskje lavt ut, men ligger slik jeg vurderer det godt "innenfor" å "slite" på større posisjoneringer i forbindelse med "Eurnaveuforien"?
Da snakker vi ned mot 200 før det blir "kamp"?
Men rateløft framover blir gjerne alfa og omega. Det er grenser for hvor langt FOMO-bonus kan forsvares?
Selv ser jeg det som svært sannsynlig at kursen skal en tur under 230 igjen før Q3. Men det er igjen bare min kleine "magefølelse"! 😅
Og ser vi først det så betyr det høyst sannsynlig at hele tankerssegmentet vil følge etter. Opplever markedet som å kjøre i tett flerspann nå.
Dermed skal OET, Hafnia, SNI og ODF også ned. Noen glemt? 😅
Redigert 21.10.2024 kl 16:22
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
21.10.2024 kl 19:28
7576
superenkel interpolering tilsier at hvis 79% av flåten er låst til 47'400 i snitt får du 37'450 som resultat hvis de resterende 21% låses til 0.
For å havne på 38'000 må de siste 21% av flåten være sluttet til et snitt på 2'640,-
ibyx
17.10.2024 kl 15:21
2090
Front Neiden (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Equinor Frontline $FRO (TCE: RV USD 46K @ 86 days / Actual USD 40K @ 96 days)
Mye som tyder på at ca 40K nivået nå.
ibyx
18.10.2024 kl 14:01
1079
Det er sikkert *veldig* gode og uproblematiske grunner til at disse to er omtrent dobbelt så sterke som FRO sine to idag?
Og så FRO:
Front Eira (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) GS Caltex Oil Corp. Frontline $FRO [Ex dry-dock] (TCE: RV USD 34K @ 47 days / Actual USD 27K @ 56 days)
Tar vi utgangspunkt i 40k (virker høyt) fra førsteposten får vi 40k x 0,21 = 8'400 + de allerede opplyste 37'450 = 45'850 i snitt for q3.
Tar vi heller 27k fra sisteposten (virker lavt) får vi 27k x 0,21 = 5670 = 43'120
Selv med superlave 10k i snitt får vi 10k x 0,21 = 2100 som gir 39'550.
Long story short, det blir over 38k i snitt samma hva ;)
For å havne på 38'000 må de siste 21% av flåten være sluttet til et snitt på 2'640,-
ibyx
17.10.2024 kl 15:21
2090
Front Neiden (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Equinor Frontline $FRO (TCE: RV USD 46K @ 86 days / Actual USD 40K @ 96 days)
Mye som tyder på at ca 40K nivået nå.
ibyx
18.10.2024 kl 14:01
1079
Det er sikkert *veldig* gode og uproblematiske grunner til at disse to er omtrent dobbelt så sterke som FRO sine to idag?
Og så FRO:
Front Eira (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) GS Caltex Oil Corp. Frontline $FRO [Ex dry-dock] (TCE: RV USD 34K @ 47 days / Actual USD 27K @ 56 days)
Tar vi utgangspunkt i 40k (virker høyt) fra førsteposten får vi 40k x 0,21 = 8'400 + de allerede opplyste 37'450 = 45'850 i snitt for q3.
Tar vi heller 27k fra sisteposten (virker lavt) får vi 27k x 0,21 = 5670 = 43'120
Selv med superlave 10k i snitt får vi 10k x 0,21 = 2100 som gir 39'550.
Long story short, det blir over 38k i snitt samma hva ;)
ibyx
21.10.2024 kl 19:59
7515
Hmm. Hva om vi gjør en analog superenkel interpolering for fjorårets ekvivalente verdier og later som vi ikke har fasit?
Det blir veldig lave rater for de omtrent 25% som ikke var spikret ved Q2 guiding når vi så implementerer fasit? 🤔
Ca 10K? Finn "feilen"?
Det blir veldig lave rater for de omtrent 25% som ikke var spikret ved Q2 guiding når vi så implementerer fasit? 🤔
Ca 10K? Finn "feilen"?
Blue Cow Group
21.10.2024 kl 20:09
7485
Ja, godt forslag, det gir ca 12k rater på de resterende 26%. Vet ikke om du driver litt gjøn med meg, men analog interpolering? i motsetning til digital? Jeg forstår ikke.
10k i rater var bare ment som et lavt estimat for å vise at jeg mener 38k er altfor lavt, følger med på slutningene du poster i tråder og jeg syns da det meste har liggi godt over 10k i snitt.
10k i rater var bare ment som et lavt estimat for å vise at jeg mener 38k er altfor lavt, følger med på slutningene du poster i tråder og jeg syns da det meste har liggi godt over 10k i snitt.
ibyx
22.10.2024 kl 09:20
7066
Analog i betydning sammenlignbar. Ikke noe mer enn det.
Men nå skjedde det "uunngåelige" at 237 "måtte" testes...
Kan vær greit å ta turen under 230 igjen nnen Q3? Få det litt overstått liksom?
Forøvrig fortsetter det å sprike i meldte rater.
Fr 17k til 54k igår.
https://app.tankersinternational.com
Men nå skjedde det "uunngåelige" at 237 "måtte" testes...
Kan vær greit å ta turen under 230 igjen nnen Q3? Få det litt overstått liksom?
Forøvrig fortsetter det å sprike i meldte rater.
Fr 17k til 54k igår.
https://app.tankersinternational.com
andreasr
09.11.2024 kl 17:03
6201
Saudi Arabias planlagte produksjonsøkning fra Januar 2025, hvor mye vet man om denne, når kommer den og hvor mye blir økningen?
https://www.tradewindsnews.com/tankers/eventual-opec-production-hike-could-create-demand-for-55-more-vlccs-tankers-international-says/2-1-1734866
https://www.tradewindsnews.com/tankers/trump-s-fondness-for-fossil-fuels-could-drive-us-refining-capacity-broker-says/2-1-1737094
https://www.tradewindsnews.com/tankers/eventual-opec-production-hike-could-create-demand-for-55-more-vlccs-tankers-international-says/2-1-1734866
https://www.tradewindsnews.com/tankers/trump-s-fondness-for-fossil-fuels-could-drive-us-refining-capacity-broker-says/2-1-1737094
Redigert 09.11.2024 kl 17:05
Du må logge inn for å svare
ibyx
11.11.2024 kl 09:31
5683
VLCC futures are no longer pricing in a material rally in Q4, or — more intriguingly — even in Q1. Q1 weakness implies that there will be no return of Saudi barrels
https://x.com/ed_fin/status/1855199384742293938
Slår dette til så spørs det hvor lenge FOMO-påslaget holder?
https://x.com/ed_fin/status/1855199384742293938
Slår dette til så spørs det hvor lenge FOMO-påslaget holder?
ibyx
11.11.2024 kl 09:48
5618
Kjøpte du FRO 13. desember (laveste notering siste år) så har du tjent ca 13% inkl utbytte om jeg forstår grafen rett her:
https://www.dn.no/investor/aksje/S1725/FRO/FRONTLINE%20PLC
Og det er jo ikke verst med rater som vel er en del dårligere enn samme tid ifjor?
BDTI 8.11.2024: 913
BDTI 8.11.2023: 1424
https://www.dn.no/investor/aksje/S1725/FRO/FRONTLINE%20PLC
Og det er jo ikke verst med rater som vel er en del dårligere enn samme tid ifjor?
BDTI 8.11.2024: 913
BDTI 8.11.2023: 1424
ibyx
11.11.2024 kl 11:40
5465
Så hvilken av disse shipping aksjene kan falle under dårligste notering siste år inkludert utbytte? Og dermed blir en tapsinvestering selv om den ble kjøpt på den gunstigste dagen siste år.
FRO har vi over her med +13%
Hafnia +7%
SNI +9%
ODF +20%
OET +13%
TRMD (DK) +5,5%
Hafnia ligger slik sett "best an" nå. Heldigvis kan man si er det en korrelering med elendig BCTI, så helt "tilfeldig" og "uforutsigbart" er ikke dette?
Alle tall fra https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/OKEANIS%20ECO%20TANKERS
Forbehold om feil. Ment som "tankemat" til vurdering.
FRO har vi over her med +13%
Hafnia +7%
SNI +9%
ODF +20%
OET +13%
TRMD (DK) +5,5%
Hafnia ligger slik sett "best an" nå. Heldigvis kan man si er det en korrelering med elendig BCTI, så helt "tilfeldig" og "uforutsigbart" er ikke dette?
Alle tall fra https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/OKEANIS%20ECO%20TANKERS
Forbehold om feil. Ment som "tankemat" til vurdering.
Redigert 11.11.2024 kl 11:56
Du må logge inn for å svare
ibyx
11.11.2024 kl 17:31
5212
Pareto predicts that the 4th quarter will be a new disappointment for the VLCCs. osv
https://x.com/MarhelmData/status/1856002492506509363
Ikke så overraskende egentlig? Et tidsspørsmål før NYSE må "teste" USD17?
OET idag var en liten "vekker" og et forvarsel?
Eller, det bare siger sakte ned...?
Kjøpte du FRO 13. november ifjor har du tapt ca 5% om du solgte idag... (pluss inflasjon)
https://www.dn.no/investor/aksje/S1725/FRO/FRONTLINE%20PLC
Hvor ble det av supersyklusen? 👀
Eh, forresten... Aksjen er jo faktisk fortsatt opp ca 100% siste to år...
https://x.com/MarhelmData/status/1856002492506509363
Ikke så overraskende egentlig? Et tidsspørsmål før NYSE må "teste" USD17?
OET idag var en liten "vekker" og et forvarsel?
Eller, det bare siger sakte ned...?
Kjøpte du FRO 13. november ifjor har du tapt ca 5% om du solgte idag... (pluss inflasjon)
https://www.dn.no/investor/aksje/S1725/FRO/FRONTLINE%20PLC
Hvor ble det av supersyklusen? 👀
Eh, forresten... Aksjen er jo faktisk fortsatt opp ca 100% siste to år...
Blue Cow Group
11.11.2024 kl 19:33
5060
men samtidig like under tweeten i linken din:
@MarhelmData
Fearnley's on Okeanis:
"The weakness in Okeanis is a buying opportunity. Seasonal patterns have changed and freight rates for VLCCs have reached their peak in Q1 the two last years. Expects $60.000 in dayrates in Q1. A Buy, but TP revised down to 410 NOK".
$ECO
4:54 PM · Nov 11, 2024
@MarhelmData
Fearnley's on Okeanis:
"The weakness in Okeanis is a buying opportunity. Seasonal patterns have changed and freight rates for VLCCs have reached their peak in Q1 the two last years. Expects $60.000 in dayrates in Q1. A Buy, but TP revised down to 410 NOK".
$ECO
4:54 PM · Nov 11, 2024
andreasr
13.11.2024 kl 09:22
4433
"VLCC
Sentiment Trumps fundamentals in the tanker segment, no pun intended. At least now we know who the US president is going to be for the next 4 years and general politics aside the president elect does have a “drill-baby-drill” stance on oil, which subject to tariffs, other trade implications and all things equal, could be good news for the tanker market. In the meantime, there’s been no reason for the owning community to celebrate in the week gone by, with rates going from bad to worse. However, the MEG position list has shrunk, and the ownership spread is lower than we’ve seen for weeks, which should dictate the opposite. But at the time of writing a negative sentiment is prevailing, and many owners have adopted a “get out of Dodge” strategy, accepting what’s on offer with little or no push-back. The darkest hour is just before dawn as the saying goes, and whilst we might see some more profit taking, we shouldn’t be too far off a bottom."
https://fearnpulse.com/
Sentiment Trumps fundamentals in the tanker segment, no pun intended. At least now we know who the US president is going to be for the next 4 years and general politics aside the president elect does have a “drill-baby-drill” stance on oil, which subject to tariffs, other trade implications and all things equal, could be good news for the tanker market. In the meantime, there’s been no reason for the owning community to celebrate in the week gone by, with rates going from bad to worse. However, the MEG position list has shrunk, and the ownership spread is lower than we’ve seen for weeks, which should dictate the opposite. But at the time of writing a negative sentiment is prevailing, and many owners have adopted a “get out of Dodge” strategy, accepting what’s on offer with little or no push-back. The darkest hour is just before dawn as the saying goes, and whilst we might see some more profit taking, we shouldn’t be too far off a bottom."
https://fearnpulse.com/
Oksenbull
13.11.2024 kl 10:35
4294
Feilprising idag av Hunt når FRO stikker slik, korrelerer ofte og skulle vært opp vell så mye siden Hunt er mer giret.
ibyx
13.11.2024 kl 10:42
4273
Hunt? = Hunter?
Hunter (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) ExxonMobil Trafigura (TCE: RV USD 15K @ 69 days / Actual USD 29K @ 60 days)
Har vel ikke direkte noe med FRO å gjøre annet enn som indikator på rateutvikling?
Heller da se på denne:
Nissos Kea (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 51K @ 41 days)
Men hvorfor stiger FRO mer på den enn OET som faktisk eier skipet?
Forteller det oss at det er et kraftig ønske om rekyl i crude, og særlig FOMO-FRO nå?
Sjekk gjerne min uhøytidelige "mini-analyse" av OET om faktiske og guidete rater vs kurser.
Hunter (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) ExxonMobil Trafigura (TCE: RV USD 15K @ 69 days / Actual USD 29K @ 60 days)
Har vel ikke direkte noe med FRO å gjøre annet enn som indikator på rateutvikling?
Heller da se på denne:
Nissos Kea (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 51K @ 41 days)
Men hvorfor stiger FRO mer på den enn OET som faktisk eier skipet?
Forteller det oss at det er et kraftig ønske om rekyl i crude, og særlig FOMO-FRO nå?
Sjekk gjerne min uhøytidelige "mini-analyse" av OET om faktiske og guidete rater vs kurser.
Redigert 13.11.2024 kl 10:44
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
13.11.2024 kl 14:22
4062
Spår Frontline opp 55 prosent
Superoptimist Petter Haugen tror fortsatt på opptur i tankmarkedet i vinter. ABG Sundal Collier-analytikeren spår Frontline opp 55 prosent.
https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Superoptimist Petter Haugen tror fortsatt på opptur i tankmarkedet i vinter. ABG Sundal Collier-analytikeren spår Frontline opp 55 prosent.
https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Redigert 13.11.2024 kl 14:23
Du må logge inn for å svare
Hardly
13.11.2024 kl 15:28
3949
Og Investtech anbefaler å selge aksjen.
Bli ikke klok på disse analytikerne. Rene bingoen hvem man kan stole på. De vet trolig ikke mer enn deg og meg.
https://e24.no/boers-og-finans/i/rP9683/investtech-analyse-selg-disse-fredriksen-aksjene
Bli ikke klok på disse analytikerne. Rene bingoen hvem man kan stole på. De vet trolig ikke mer enn deg og meg.
https://e24.no/boers-og-finans/i/rP9683/investtech-analyse-selg-disse-fredriksen-aksjene
Fjellbris
13.11.2024 kl 15:33
3938
– Jeg tror det har bygget seg opp noen vanvittige shortposisjoner innen shipping
https://www.dn.no/shipping/tankmarkedet/produkttank/flytende-naturgass/smell-for-tankaksjer-ekstrem-negativitet/2-1-1738226
https://www.dn.no/shipping/tankmarkedet/produkttank/flytende-naturgass/smell-for-tankaksjer-ekstrem-negativitet/2-1-1738226
Redigert 13.11.2024 kl 15:34
Du må logge inn for å svare
canarias
13.11.2024 kl 15:42
3912
Jeg kjøpte meg inn i Frontline i går, i tank markedet må en regne med store svingninger.
Fjellbris
13.11.2024 kl 19:39
3650
Vinteren nærmer seg, og da stiger ratene igjen.
Tror på fin kursutvikling fremover, kombinasjon short inndekning og økte rater frem mot Q3 pres. og nytt utbytte, samt ikke minst Q1 og 2 neste år, bare å glede seg :-)
Tror på fin kursutvikling fremover, kombinasjon short inndekning og økte rater frem mot Q3 pres. og nytt utbytte, samt ikke minst Q1 og 2 neste år, bare å glede seg :-)
ibyx
14.11.2024 kl 00:19
3325
Hittil i november har TankersInt kun meldt om to slutninger over 40k:
Nissos Kea (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 51K @ 41 days)
Das (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Resource Marine ADMIC (TCE: RV USD 42K @ 109 days / Actual USD 43K @ 109 days)
FRO har 2, en 33K en på 24k.
https://app.tankersinternational.com
Nissos Kea (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 51K @ 41 days)
Das (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Resource Marine ADMIC (TCE: RV USD 42K @ 109 days / Actual USD 43K @ 109 days)
FRO har 2, en 33K en på 24k.
https://app.tankersinternational.com
JonasKr
14.11.2024 kl 14:56
2877
Investtech? Er ikke det teknisk analyse? Kan jo ikke bruke det på tank.
Seff noen usikkerhetsmomenter i verden nå, men på mellomlang og lang sikt er jo alt helgrønt. Fortsatt lav ordrebok og eldgammel flåte, og selv om Norges rødgrønne regjering tror olje skal fases ut, så skal den ikke det med det første.
Tankkongen Freddy "Big John" Fredriksen har akkurat bestilt 6-8 VLCCer med levering I 2026+, han har nok ikke gjort det fordi fremtiden ser dyster ut...
Seff noen usikkerhetsmomenter i verden nå, men på mellomlang og lang sikt er jo alt helgrønt. Fortsatt lav ordrebok og eldgammel flåte, og selv om Norges rødgrønne regjering tror olje skal fases ut, så skal den ikke det med det første.
Tankkongen Freddy "Big John" Fredriksen har akkurat bestilt 6-8 VLCCer med levering I 2026+, han har nok ikke gjort det fordi fremtiden ser dyster ut...
Fjellbris
19.11.2024 kl 15:54
2130
Blir spennende å følge FRO nå frem mot Q3 pres 29. november og nye utbytter, samt ikke minst inn mor vintersesong og høyere rater. Har økt i FRO, DNB har forøvrig kursmål 340.
desirata
19.11.2024 kl 17:53
1930
Blir nok ikke over 300 igjen. Muleg ratene stiger til 60-70k i 3 måneder. Deretter nedi 30-40k igjen i sommer halvåret. Ratene har aldri vært over 100k hugs det.(over tid)
Så samme hausinga og fantasier neste høst, slik går åra. Men trøsten er at FRO med sine enorme volumer, kan trades lett.
Så samme hausinga og fantasier neste høst, slik går åra. Men trøsten er at FRO med sine enorme volumer, kan trades lett.
Fjellbris
19.11.2024 kl 18:04
1903
Blue Cow Group skrev Det kursmålet må begynne å bli rimelig gammelt nå? 18mnd?
Nei, det er ikke riktig.
Ikke bare DNB som har høyt kursmål på kr 340,-, 11. november gikk
Petter Haugen, analytiker i ABG Sundal Collier, ut med kr 375,-.
Til tross for at både tanketterspørselen og tankratene har vært lavere enn ventet, velger Haugen fortsatt å fokusere på den lave flåtevekst for råoljetank i 2025, som han mener gir god risk/reward for at det skal bli et langt bedre tankmarked til neste neste år.
– Vi har et kursmål på Frontline på 375 kroner, som forutsetter en premie på 10 prosent i forhold til hva vi forventer at NAV på Frontline vil være om ett år.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Ikke bare DNB som har høyt kursmål på kr 340,-, 11. november gikk
Petter Haugen, analytiker i ABG Sundal Collier, ut med kr 375,-.
Til tross for at både tanketterspørselen og tankratene har vært lavere enn ventet, velger Haugen fortsatt å fokusere på den lave flåtevekst for råoljetank i 2025, som han mener gir god risk/reward for at det skal bli et langt bedre tankmarked til neste neste år.
– Vi har et kursmål på Frontline på 375 kroner, som forutsetter en premie på 10 prosent i forhold til hva vi forventer at NAV på Frontline vil være om ett år.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Redigert 19.11.2024 kl 18:06
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
19.11.2024 kl 18:07
1899
Vel, DNB har kr 340 og nylig gikk ABC Sundal Collier ut med 375,-.
Petter Haugen, analytiker i ABG Sundal Collier.
Til tross for at både tanketterspørselen og tankratene har vært lavere enn ventet, velger Haugen fortsatt å fokusere på den lave flåtevekst for råoljetank i 2025, som han mener gir god risk/reward for at det skal bli et langt bedre tankmarked til neste neste år.
– Vi har et kursmål på Frontline på 375 kroner, som forutsetter en premie på 10 prosent i forhold til hva vi forventer at NAV på Frontline vil være om ett år.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Petter Haugen, analytiker i ABG Sundal Collier.
Til tross for at både tanketterspørselen og tankratene har vært lavere enn ventet, velger Haugen fortsatt å fokusere på den lave flåtevekst for råoljetank i 2025, som han mener gir god risk/reward for at det skal bli et langt bedre tankmarked til neste neste år.
– Vi har et kursmål på Frontline på 375 kroner, som forutsetter en premie på 10 prosent i forhold til hva vi forventer at NAV på Frontline vil være om ett år.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Redigert 19.11.2024 kl 18:08
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
19.11.2024 kl 18:41
1829
har ikke FA+, men 375 må være nytt, kan ikke huske det.
Men spørsmålet var vel egentlig om DNBs kursmål på 340, det må begynne å bli veldig gammelt?
Men spørsmålet var vel egentlig om DNBs kursmål på 340, det må begynne å bli veldig gammelt?
Fjellbris
19.11.2024 kl 19:10
1782
Kr 375 er som nevnt fra 11. november, se vedlagte link hvor jeg har lagt ved deler av artikkel.
Dato DNB’s kursmål kr 340 er fra har jeg ikke, men det er ivertfall ikke 18 mnd gammelt som du skrev.
Dato DNB’s kursmål kr 340 er fra har jeg ikke, men det er ivertfall ikke 18 mnd gammelt som du skrev.
Redigert 19.11.2024 kl 19:11
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
19.11.2024 kl 19:18
1762
Det var vel et spørsmål mer enn en påstand. Kan ikke huske såpass hårete kursmål på stortank sida i fjor, da tok det helt av.
Fjellbris
19.11.2024 kl 19:51
1710
8. oktober kom SPB 1 med sin anbefaling og kursmål 315,-.
…………
08.10.2024 07:33:28
FRO: SB1M TAR OPP DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 315
Oslo (Infront TDN Direkt): SpareBank 1 Markets tar opp dekning av Frontline med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 315 kroner pr aksje.
Det fremgår av en analyse mandag kveld.
Meglerhuset forventer et stramt oljetankmarked i 2025-2026, med en etterspørsel som overgår tilbudet, drevet av en forventet økning i tonnmil-etterspørsel på 2,6 prosent i 2025, samt begrenset flåtevekst.
I 2025, forventer meglerhuset spotrater på 65.000 dollar pr dag for VLCCer, 50.000 dollar pr dag for Suezmaxer og 45.000 dollar pr dag for LR2er (produkt).
Meglerhuset ser på Frontline som godt posisjonert i et strammere marked med en flåte med en gjennomsnittsalder på 6,5 år og med 60 prosent av flåteverdien i VLCC-er.
…………
08.10.2024 07:33:28
FRO: SB1M TAR OPP DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 315
Oslo (Infront TDN Direkt): SpareBank 1 Markets tar opp dekning av Frontline med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 315 kroner pr aksje.
Det fremgår av en analyse mandag kveld.
Meglerhuset forventer et stramt oljetankmarked i 2025-2026, med en etterspørsel som overgår tilbudet, drevet av en forventet økning i tonnmil-etterspørsel på 2,6 prosent i 2025, samt begrenset flåtevekst.
I 2025, forventer meglerhuset spotrater på 65.000 dollar pr dag for VLCCer, 50.000 dollar pr dag for Suezmaxer og 45.000 dollar pr dag for LR2er (produkt).
Meglerhuset ser på Frontline som godt posisjonert i et strammere marked med en flåte med en gjennomsnittsalder på 6,5 år og med 60 prosent av flåteverdien i VLCC-er.
Fjellbris
19.11.2024 kl 19:54
1702
Og 7 okt BTIG m kursmål USD 30, så mangler ikke på høye kursmå i høst ;-)
…….
Oslo (Infront TDN Direkt): Meglerhuset BTIG oppgraderer Frontline til kjøp fra nøytral med et kursmål på 30 dollar pr aksje, melder Bloomberg News mandag.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
…….
Oslo (Infront TDN Direkt): Meglerhuset BTIG oppgraderer Frontline til kjøp fra nøytral med et kursmål på 30 dollar pr aksje, melder Bloomberg News mandag.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 19.11.2024 kl 19:55
Du må logge inn for å svare
Ja dette kan bli bra, leste noen analytikere mente China hadde brukt lagerolje i forige måned.... virker lovende tror nå jeg... for Store Ulv er best i verden på tank.
Fjellbris
19.11.2024 kl 22:52
1401
Enig👍 Rater har også snudd opp igjen nå, og JF har akkurat bestilt 6- 8 VLCCer med levering (tidligst) 2026, noe han ikke hadde gjort om fremtiden i tank nå ikke ser lys ut. Veldig mye short også i FRO som fremover virkelig kan sette fart i kursen når dette skal dekkes inn.
Redigert 19.11.2024 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
ibyx
I går kl 14:58
622
FRO har 11 slutninger med snitt 35,785K siden 20.9
OET har forøvrig 5 slutninger i samme periode med snitt 47K
https://app.tankersinternational.com
Forbehold om feil
OET har forøvrig 5 slutninger i samme periode med snitt 47K
https://app.tankersinternational.com
Forbehold om feil
ibyx
I går kl 20:07
391
Hmm. Har han ikke nok med de "24 nye" som han knapt har hatt et år?
6-8 helt nye om kanskje 18 måneders tid?
Er det også "tidsvinduet" supersyklusen har da til først å hente seg inn til maitoppen i år og helst enda litt til?
Ser vi tendenser til overkontrahering igjen? Skyggeflåten klorer seg jo fast. Skrotingen har bremset nesten helt opp?
Ikke hyggelig, men slik er det vel?
Hva er breakeven for de nyeste og beste VLCCer nå?
Og hva skjer når/dersom utbyttene må kuttes fordi svekkede rater forplanter seg dit?
Hvor mye av dette er priset inn nå?
Er det også slik at for visse typer investorer er dette betydelig viktigere enn andre? De som trader hele tiden vs de som går for gode utbytteselskap?
6-8 helt nye om kanskje 18 måneders tid?
Er det også "tidsvinduet" supersyklusen har da til først å hente seg inn til maitoppen i år og helst enda litt til?
Ser vi tendenser til overkontrahering igjen? Skyggeflåten klorer seg jo fast. Skrotingen har bremset nesten helt opp?
Ikke hyggelig, men slik er det vel?
Hva er breakeven for de nyeste og beste VLCCer nå?
Og hva skjer når/dersom utbyttene må kuttes fordi svekkede rater forplanter seg dit?
Hvor mye av dette er priset inn nå?
Er det også slik at for visse typer investorer er dette betydelig viktigere enn andre? De som trader hele tiden vs de som går for gode utbytteselskap?
Redigert i går kl 20:13
Du må logge inn for å svare
nad.oslo
I går kl 22:16
191
Ble gjort en lav slutning i går innenfor Tank (crude) markedet som er grunnen til at FRO er ned 4%. MEN dette var en reelet fra Kina Unipec. Denne raten er non-marked deal og markedet er fortsatt 60k.