Frontline Q3 kvartalsrapport, Trump og OPEQ+
Frontline Q3 kvartalsrapport kommer 29. November. Hva er deres estimater for Q3 resultatene?
Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. Grønn energi, og høyere avgifter for hydrokarboner.
- Saudi Arabia vil øke produksjonen fra desember.
- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater på ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.
Jeg har nå FRO for ca 4 MNOK.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. Grønn energi, og høyere avgifter for hydrokarboner.
- Saudi Arabia vil øke produksjonen fra desember.
- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater på ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.
Jeg har nå FRO for ca 4 MNOK.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Redigert 21.10.2024 kl 15:09
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
ibyx
I dag kl 09:34
410
Det var dette med "forventede 2025-spotrater på 65.000 dagen" da.
I snitt? Som topper? Hvor lenge?
Det minner litt om hvordan oljeprisen ble spådd i $200 for et par år siden av ekspertene?
Men det kan være et "tidsvindu" her i deler av 2025 før nye skip i større grad begynner å strømme inn i markedet?
Det er kanskje "lekkasjene" i motsatt ende man bør rette blikket imot? Eller rettere sagt mangelen på lekkasje...
PS. Sa han noe om hvorfor SNI er en favoritt? Tidligere har vi gjerne hørt at ODF er bedre posisjonert, mer "spisset" liksom? 😅
I snitt? Som topper? Hvor lenge?
Det minner litt om hvordan oljeprisen ble spådd i $200 for et par år siden av ekspertene?
Men det kan være et "tidsvindu" her i deler av 2025 før nye skip i større grad begynner å strømme inn i markedet?
Det er kanskje "lekkasjene" i motsatt ende man bør rette blikket imot? Eller rettere sagt mangelen på lekkasje...
PS. Sa han noe om hvorfor SNI er en favoritt? Tidligere har vi gjerne hørt at ODF er bedre posisjonert, mer "spisset" liksom? 😅
Redigert i dag kl 09:38
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 11:20
237
25.11.2024 07:56:24
FRO: FEARNLEY NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 320 (325), GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities nedjusterer kursmålet på Frontline til 320 kroner fra 325 kroner og gjentar kjøpsanbefalingen.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset mandag.
Fearnley gjør begrensede justeringer i estimatene for tredje kvartal, men nedjusterer estimatet for resultat pr aksje (EPS) i fjerde kvartal til 0,41 dollar fra 0,89 dollar.
Selskapet rapporterer resultater for tredje kvartal onsdag 27. november.
FRO: FEARNLEY NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 320 (325), GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities nedjusterer kursmålet på Frontline til 320 kroner fra 325 kroner og gjentar kjøpsanbefalingen.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset mandag.
Fearnley gjør begrensede justeringer i estimatene for tredje kvartal, men nedjusterer estimatet for resultat pr aksje (EPS) i fjerde kvartal til 0,41 dollar fra 0,89 dollar.
Selskapet rapporterer resultater for tredje kvartal onsdag 27. november.
Redigert i dag kl 11:21
Du må logge inn for å svare
ibyx
I dag kl 11:27
223
Noe på gang?
Pareto: “A 2000-built Mitsubishi VLCC is reported sold for $21m. This is marginally above scrap value, and far below recent vintage transactions. If this is the new level for 20Y+ ships, we will see scrapping pick up.”
https://x.com/ed_fin/status/1860971114496737718
Men dette indikerer samtidig fall i innprisede flåteverdier i kursen?
Hvor mye av FRO sin prising ligger i flåteverdiene nå?
2025 blir ikke kjedelig?
Pareto: “A 2000-built Mitsubishi VLCC is reported sold for $21m. This is marginally above scrap value, and far below recent vintage transactions. If this is the new level for 20Y+ ships, we will see scrapping pick up.”
https://x.com/ed_fin/status/1860971114496737718
Men dette indikerer samtidig fall i innprisede flåteverdier i kursen?
Hvor mye av FRO sin prising ligger i flåteverdiene nå?
2025 blir ikke kjedelig?
Fjellbris
I dag kl 13:05
82
Oslo (Infront TDN Direkt): Frontline ventes å legge frem et driftsresultat på 146 millioner dollar for tredje kvartal 2024, mot 115 millioner dollar i samme kvartal året før.
Det fremgår av estimater Infront har hentet inn for TDN Direkt.
Seks av syv meglerhus har kjøpsanbefaling på Frontline-aksjen, mens et meglerhus har en holdanbefaling. Gjennomsnittlig kursmål er 325 kroner, varierende fra 259 kroner til 375 kroner.
Frontline vil legge frem rapporten for tredje kvartal 2024 onsdag 27. november.
Deltagere: ABG Sundal Collier, Arctic Securities, Carnegie, Clarksons Securities, DNB Markets, Kepler Cheuvreux og Pareto Securities.
Det fremgår av estimater Infront har hentet inn for TDN Direkt.
Seks av syv meglerhus har kjøpsanbefaling på Frontline-aksjen, mens et meglerhus har en holdanbefaling. Gjennomsnittlig kursmål er 325 kroner, varierende fra 259 kroner til 375 kroner.
Frontline vil legge frem rapporten for tredje kvartal 2024 onsdag 27. november.
Deltagere: ABG Sundal Collier, Arctic Securities, Carnegie, Clarksons Securities, DNB Markets, Kepler Cheuvreux og Pareto Securities.
ibyx
I dag kl 13:25
39
Jepp, så den og lurte da på om dette kan være litt "skummelt" høye forventninger?
Men viktigere blir nok guidingen for Q4 og også "frykten" for at dårlige tall skal forplante seg inn i Q1?
Kan det bli "skuffelsesrally" som ifjor hvor kursen falt ca 10% etter Q3 og bunnet 13.12?
Guiding for Q4 23 til sammenligning:
VLCC 48,100 81%
Suez 50,300 70%
Afra 51,300 70%
VLCC FRO-slutninger som er meldt via TankersInt hittil i Q4 ser ut til å ligge i snitt betydelig lavere.
Rundt 36K? https://app.tankersinternational.com
«Framover er grunnleggende endringer kommet for å bli. Selv om sesongvariasjoner vil endre seg, og gi noe støtte, kan likevel den totale etterspørselen slite med å komme tilbake til de siste toppene,» konkluderte den.[Gibsons rapport] (sitat sakset fra Shareville/Tradewinds)
Men viktigere blir nok guidingen for Q4 og også "frykten" for at dårlige tall skal forplante seg inn i Q1?
Kan det bli "skuffelsesrally" som ifjor hvor kursen falt ca 10% etter Q3 og bunnet 13.12?
Guiding for Q4 23 til sammenligning:
VLCC 48,100 81%
Suez 50,300 70%
Afra 51,300 70%
VLCC FRO-slutninger som er meldt via TankersInt hittil i Q4 ser ut til å ligge i snitt betydelig lavere.
Rundt 36K? https://app.tankersinternational.com
«Framover er grunnleggende endringer kommet for å bli. Selv om sesongvariasjoner vil endre seg, og gi noe støtte, kan likevel den totale etterspørselen slite med å komme tilbake til de siste toppene,» konkluderte den.[Gibsons rapport] (sitat sakset fra Shareville/Tradewinds)
-
«
- 1
- 2 »