Frontline Q3 kvartalsrapport, Trump og OPEQ+
Frontline Q3 kvartalsrapport kommer 27. November. Hva er deres estimater for Q3 resultatene?
Frontline plc Q3 2024 Webcast
https://edge.media-server.com/mmc/p/5moc4rgq
Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. Grønn energi, og høyere avgifter for hydrokarboner.
- Saudi Arabia vil øke produksjonen fra desember.
- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater på ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.
Jeg har nå FRO for ca 4 MNOK.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Frontline plc Q3 2024 Webcast
https://edge.media-server.com/mmc/p/5moc4rgq
Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. Grønn energi, og høyere avgifter for hydrokarboner.
- Saudi Arabia vil øke produksjonen fra desember.
- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater på ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.
Jeg har nå FRO for ca 4 MNOK.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Redigert 26.11.2024 kl 18:32
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.11.2024 kl 08:44
5982
Guiding for Q4 23 vs (Q4 24)
VLCC 48,100 81% (44,300 77%) ca -8%
Suez 50,300 70% (39,600 70%) ca -21%
Afra 51,300 70% (34,800 60%) ca -32%
Overskudd vs breakeven blir vel da noe større prosentvis (dvs mindre overskudd da).
Og så er det gjerne sluttet en del for Q1. Det er kanskje det mest spennende?
Declared a cash dividend of $0.34 per share for the third quarter of 2024. (Q3 23 $0.30)
Utbyttejustert kurs dagen før Q3 23 + igår: 206,6NOK 208,5NOK
Kilde: dn.no
Forbehold om feil
VLCC 48,100 81% (44,300 77%) ca -8%
Suez 50,300 70% (39,600 70%) ca -21%
Afra 51,300 70% (34,800 60%) ca -32%
Overskudd vs breakeven blir vel da noe større prosentvis (dvs mindre overskudd da).
Og så er det gjerne sluttet en del for Q1. Det er kanskje det mest spennende?
Declared a cash dividend of $0.34 per share for the third quarter of 2024. (Q3 23 $0.30)
Utbyttejustert kurs dagen før Q3 23 + igår: 206,6NOK 208,5NOK
Kilde: dn.no
Forbehold om feil
Redigert 27.11.2024 kl 08:45
Du må logge inn for å svare
Bjallen
27.11.2024 kl 08:25
6053
inngått salg og tilbakeleieavtala for 10 suezmax, 77% vlcc 44 000 dollar, break even 29 500. Inntekter økte men bunnlinje lavere. hva tenker dere om alle disse momentene for utviklingen av kursen frem mot nyttår?
andreasr
27.11.2024 kl 07:42
6046
https://www.frontlineplc.cy/fro-third-quarter-and-nine-months-2024-results/
Highlights
Profit of $60.5 million, or $0.27 per share for the third quarter of 2024.
Adjusted profit of $75.4 million, or $0.34 per share for the third quarter of 2024.
Declared a cash dividend of $0.34 per share for the third quarter of 2024.
Reported revenues of $490.3 million for the third quarter of 2024.
Achieved average daily spot time charter equivalent earnings (“TCEs”)1 for VLCCs, Suezmax tankers and LR2/Aframax tankers in the third quarter of $39,600, $39,900 and $36,000 per day, respectively.
Sold its oldest Suezmax tanker, built in 2010, for a net sales price of $48.5 million and delivered the vessel to its new owner in October 2024. The transaction generated net cash proceeds of $36.5 million after repayment of existing debt.
Fully repaid the shareholder loan with Hemen Holding Limited, the Company’s largest shareholder (“Hemen”) and the $275.0 million senior unsecured revolving credit facility with an affiliate of Hemen for an aggregate amount of $470.0 million in the second, third and fourth quarters of 2024.
Entered into a sale-and-leaseback agreement in an amount of up to $512.1 million to refinance 10 Suezmax tankers. The refinancing is expected to generate net cash proceeds of approximately $101.0 million in the fourth quarter of 2024.
Highlights
Profit of $60.5 million, or $0.27 per share for the third quarter of 2024.
Adjusted profit of $75.4 million, or $0.34 per share for the third quarter of 2024.
Declared a cash dividend of $0.34 per share for the third quarter of 2024.
Reported revenues of $490.3 million for the third quarter of 2024.
Achieved average daily spot time charter equivalent earnings (“TCEs”)1 for VLCCs, Suezmax tankers and LR2/Aframax tankers in the third quarter of $39,600, $39,900 and $36,000 per day, respectively.
Sold its oldest Suezmax tanker, built in 2010, for a net sales price of $48.5 million and delivered the vessel to its new owner in October 2024. The transaction generated net cash proceeds of $36.5 million after repayment of existing debt.
Fully repaid the shareholder loan with Hemen Holding Limited, the Company’s largest shareholder (“Hemen”) and the $275.0 million senior unsecured revolving credit facility with an affiliate of Hemen for an aggregate amount of $470.0 million in the second, third and fourth quarters of 2024.
Entered into a sale-and-leaseback agreement in an amount of up to $512.1 million to refinance 10 Suezmax tankers. The refinancing is expected to generate net cash proceeds of approximately $101.0 million in the fourth quarter of 2024.
ibyx
26.11.2024 kl 19:43
32816
NYSE nede i 203,72 NOK
Senker forventningene...
Tror godt vi kan få en repetisjon av fjoråret ved at bunnen ikke er satt ennå for i år.
Skuffer morgendagen kan vi da fort se ca 10% mer nedside exQ3 igjen?
Når selv OET/ECO som hanket inn en VLCC 64K frakt fredag sendes bra ned ikveld.
Senker forventningene...
Tror godt vi kan få en repetisjon av fjoråret ved at bunnen ikke er satt ennå for i år.
Skuffer morgendagen kan vi da fort se ca 10% mer nedside exQ3 igjen?
Når selv OET/ECO som hanket inn en VLCC 64K frakt fredag sendes bra ned ikveld.
andreasr
26.11.2024 kl 18:32
32946
Ramn
26.11.2024 kl 14:38
32999
Senkning av utbytte er negativt får vi det, noe jeg frykter og spesielt i USA som utvilsomt setter dagskursen i aksjen. Selskapets anslag for neste kvartal bestemmer nok videre retning … resultatet er derimot mer som vann under broen.
Bjallen
26.11.2024 kl 13:58
33120
gitt at tallene imorgen er innafor konsensus, vil markedet være skuffet eller positiv? og holdes utbytte på signalisert nivå?
ibyx
25.11.2024 kl 13:25
33427
Jepp, så den og lurte da på om dette kan være litt "skummelt" høye forventninger?
Men viktigere blir nok guidingen for Q4 og også "frykten" for at dårlige tall skal forplante seg inn i Q1?
Kan det bli "skuffelsesrally" som ifjor hvor kursen falt ca 10% etter Q3 og bunnet 13.12?
Guiding for Q4 23 til sammenligning:
VLCC 48,100 81%
Suez 50,300 70%
Afra 51,300 70%
VLCC FRO-slutninger som er meldt via TankersInt hittil i Q4 ser ut til å ligge i snitt betydelig lavere.
Rundt 36K? https://app.tankersinternational.com
«Framover er grunnleggende endringer kommet for å bli. Selv om sesongvariasjoner vil endre seg, og gi noe støtte, kan likevel den totale etterspørselen slite med å komme tilbake til de siste toppene,» konkluderte den.[Gibsons rapport] (sitat sakset fra Shareville/Tradewinds)
PS. Er FRO litt sånn motsatt nå? FOMO-kraften er der liksom?
Vanligvis er lav omsetning en mulighet for ned-tradere som shortere osv?
Volume: 203.17K
65 Day Avg: 883.39K
23% vs Avg
Men det er heller ingen som vil "trå inn gassen"....
Nå heter det seg vel at alle aksjer til enhver tid er "riktig" priset...
Ja. bortsett fra i ettertid da, etter oppgang fx, hvor man kan si "du skulle ha kjøpt denne når den var billig"! 😅🎪
Men viktigere blir nok guidingen for Q4 og også "frykten" for at dårlige tall skal forplante seg inn i Q1?
Kan det bli "skuffelsesrally" som ifjor hvor kursen falt ca 10% etter Q3 og bunnet 13.12?
Guiding for Q4 23 til sammenligning:
VLCC 48,100 81%
Suez 50,300 70%
Afra 51,300 70%
VLCC FRO-slutninger som er meldt via TankersInt hittil i Q4 ser ut til å ligge i snitt betydelig lavere.
Rundt 36K? https://app.tankersinternational.com
«Framover er grunnleggende endringer kommet for å bli. Selv om sesongvariasjoner vil endre seg, og gi noe støtte, kan likevel den totale etterspørselen slite med å komme tilbake til de siste toppene,» konkluderte den.[Gibsons rapport] (sitat sakset fra Shareville/Tradewinds)
PS. Er FRO litt sånn motsatt nå? FOMO-kraften er der liksom?
Vanligvis er lav omsetning en mulighet for ned-tradere som shortere osv?
Volume: 203.17K
65 Day Avg: 883.39K
23% vs Avg
Men det er heller ingen som vil "trå inn gassen"....
Nå heter det seg vel at alle aksjer til enhver tid er "riktig" priset...
Ja. bortsett fra i ettertid da, etter oppgang fx, hvor man kan si "du skulle ha kjøpt denne når den var billig"! 😅🎪
Redigert 25.11.2024 kl 13:43
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
25.11.2024 kl 13:05
33387
Oslo (Infront TDN Direkt): Frontline ventes å legge frem et driftsresultat på 146 millioner dollar for tredje kvartal 2024, mot 115 millioner dollar i samme kvartal året før.
Det fremgår av estimater Infront har hentet inn for TDN Direkt.
Seks av syv meglerhus har kjøpsanbefaling på Frontline-aksjen, mens et meglerhus har en holdanbefaling. Gjennomsnittlig kursmål er 325 kroner, varierende fra 259 kroner til 375 kroner.
Frontline vil legge frem rapporten for tredje kvartal 2024 onsdag 27. november.
Deltagere: ABG Sundal Collier, Arctic Securities, Carnegie, Clarksons Securities, DNB Markets, Kepler Cheuvreux og Pareto Securities.
Det fremgår av estimater Infront har hentet inn for TDN Direkt.
Seks av syv meglerhus har kjøpsanbefaling på Frontline-aksjen, mens et meglerhus har en holdanbefaling. Gjennomsnittlig kursmål er 325 kroner, varierende fra 259 kroner til 375 kroner.
Frontline vil legge frem rapporten for tredje kvartal 2024 onsdag 27. november.
Deltagere: ABG Sundal Collier, Arctic Securities, Carnegie, Clarksons Securities, DNB Markets, Kepler Cheuvreux og Pareto Securities.
ibyx
25.11.2024 kl 11:27
33473
Noe på gang?
Pareto: “A 2000-built Mitsubishi VLCC is reported sold for $21m. This is marginally above scrap value, and far below recent vintage transactions. If this is the new level for 20Y+ ships, we will see scrapping pick up.”
https://x.com/ed_fin/status/1860971114496737718
Men dette indikerer samtidig fall i innprisede flåteverdier i kursen?
Hvor mye av FRO sin prising ligger i flåteverdiene nå?
2025 blir ikke kjedelig?
Pareto: “A 2000-built Mitsubishi VLCC is reported sold for $21m. This is marginally above scrap value, and far below recent vintage transactions. If this is the new level for 20Y+ ships, we will see scrapping pick up.”
https://x.com/ed_fin/status/1860971114496737718
Men dette indikerer samtidig fall i innprisede flåteverdier i kursen?
Hvor mye av FRO sin prising ligger i flåteverdiene nå?
2025 blir ikke kjedelig?
Fjellbris
25.11.2024 kl 11:20
33434
25.11.2024 07:56:24
FRO: FEARNLEY NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 320 (325), GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities nedjusterer kursmålet på Frontline til 320 kroner fra 325 kroner og gjentar kjøpsanbefalingen.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset mandag.
Fearnley gjør begrensede justeringer i estimatene for tredje kvartal, men nedjusterer estimatet for resultat pr aksje (EPS) i fjerde kvartal til 0,41 dollar fra 0,89 dollar.
Selskapet rapporterer resultater for tredje kvartal onsdag 27. november.
FRO: FEARNLEY NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 320 (325), GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities nedjusterer kursmålet på Frontline til 320 kroner fra 325 kroner og gjentar kjøpsanbefalingen.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset mandag.
Fearnley gjør begrensede justeringer i estimatene for tredje kvartal, men nedjusterer estimatet for resultat pr aksje (EPS) i fjerde kvartal til 0,41 dollar fra 0,89 dollar.
Selskapet rapporterer resultater for tredje kvartal onsdag 27. november.
Redigert 25.11.2024 kl 11:21
Du må logge inn for å svare
ibyx
25.11.2024 kl 09:34
33373
Det var dette med "forventede 2025-spotrater på 65.000 dagen" da.
I snitt? Som topper? Hvor lenge?
Det minner litt om hvordan oljeprisen ble spådd i $200 for et par år siden av ekspertene?
Men det kan være et "tidsvindu" her i deler av 2025 før nye skip i større grad begynner å strømme inn i markedet?
Det er kanskje "lekkasjene" i motsatt ende man bør rette blikket imot? Eller rettere sagt mangelen på lekkasje...
PS. Sa han noe om hvorfor SNI er en favoritt? Tidligere har vi gjerne hørt at ODF er bedre posisjonert, mer "spisset" liksom? 😅
I snitt? Som topper? Hvor lenge?
Det minner litt om hvordan oljeprisen ble spådd i $200 for et par år siden av ekspertene?
Men det kan være et "tidsvindu" her i deler av 2025 før nye skip i større grad begynner å strømme inn i markedet?
Det er kanskje "lekkasjene" i motsatt ende man bør rette blikket imot? Eller rettere sagt mangelen på lekkasje...
PS. Sa han noe om hvorfor SNI er en favoritt? Tidligere har vi gjerne hørt at ODF er bedre posisjonert, mer "spisset" liksom? 😅
Redigert 25.11.2024 kl 09:38
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
25.11.2024 kl 08:55
37453
«Blant tankaksjene liker han Frontline, som er godt posisjonert i VLCC-markedet, med forventede 2025-spotrater på 65.000 dagen, og prises under det historiske snittet. Stolt-Nielsen er en favoritt innenfor kjemikalie frakt, og aksjen handles på bare 0,6 ganger substansverdi»
ibyx
25.11.2024 kl 08:54
37462
Med FROkostnasen i kaffegruten...
Ratene, ratene, ratene...
Cleaves-forvalter: Shippingaksjer er billige nå
Carl-Sigurd Synvis synes «risk/reward» er særlig attraktivt innenfor oljetank og tørrbulk. Han tror dessuten at produkttank kan overraske.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/25/8210115/cleaves-forvalter-shippingaksjer-er-billige-na
Det var billigere å tro for et par uker siden da...
Ratene, ratene, ratene...
Cleaves-forvalter: Shippingaksjer er billige nå
Carl-Sigurd Synvis synes «risk/reward» er særlig attraktivt innenfor oljetank og tørrbulk. Han tror dessuten at produkttank kan overraske.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/25/8210115/cleaves-forvalter-shippingaksjer-er-billige-na
Det var billigere å tro for et par uker siden da...
Redigert 25.11.2024 kl 08:55
Du må logge inn for å svare
nad.oslo
21.11.2024 kl 22:16
38383
Ble gjort en lav slutning i går innenfor Tank (crude) markedet som er grunnen til at FRO er ned 4%. MEN dette var en reelet fra Kina Unipec. Denne raten er non-marked deal og markedet er fortsatt 60k.
ibyx
21.11.2024 kl 20:07
38581
Hmm. Har han ikke nok med de "24 nye" som han knapt har hatt et år?
6-8 helt nye om kanskje 18 måneders tid?
Er det også "tidsvinduet" supersyklusen har da til først å hente seg inn til maitoppen i år og helst enda litt til?
Ser vi tendenser til overkontrahering igjen? Skyggeflåten klorer seg jo fast. Skrotingen har bremset nesten helt opp?
Ikke hyggelig, men slik er det vel?
Hva er breakeven for de nyeste og beste VLCCer nå?
Og hva skjer når/dersom utbyttene må kuttes fordi svekkede rater forplanter seg dit?
Hvor mye av dette er priset inn nå?
Er det også slik at for visse typer investorer er dette betydelig viktigere enn andre? De som trader hele tiden vs de som går for gode utbytteselskap?
6-8 helt nye om kanskje 18 måneders tid?
Er det også "tidsvinduet" supersyklusen har da til først å hente seg inn til maitoppen i år og helst enda litt til?
Ser vi tendenser til overkontrahering igjen? Skyggeflåten klorer seg jo fast. Skrotingen har bremset nesten helt opp?
Ikke hyggelig, men slik er det vel?
Hva er breakeven for de nyeste og beste VLCCer nå?
Og hva skjer når/dersom utbyttene må kuttes fordi svekkede rater forplanter seg dit?
Hvor mye av dette er priset inn nå?
Er det også slik at for visse typer investorer er dette betydelig viktigere enn andre? De som trader hele tiden vs de som går for gode utbytteselskap?
Redigert 21.11.2024 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
ibyx
21.11.2024 kl 14:58
38805
FRO har 11 slutninger med snitt 35,785K siden 20.9
OET har forøvrig 5 slutninger i samme periode med snitt 47K
https://app.tankersinternational.com
Forbehold om feil
OET har forøvrig 5 slutninger i samme periode med snitt 47K
https://app.tankersinternational.com
Forbehold om feil
Fjellbris
19.11.2024 kl 22:52
39585
Enig👍 Rater har også snudd opp igjen nå, og JF har akkurat bestilt 6- 8 VLCCer med levering (tidligst) 2026, noe han ikke hadde gjort om fremtiden i tank nå ikke ser lys ut. Veldig mye short også i FRO som fremover virkelig kan sette fart i kursen når dette skal dekkes inn.
Redigert 19.11.2024 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Ja dette kan bli bra, leste noen analytikere mente China hadde brukt lagerolje i forige måned.... virker lovende tror nå jeg... for Store Ulv er best i verden på tank.
Fjellbris
19.11.2024 kl 19:54
39801
Og 7 okt BTIG m kursmål USD 30, så mangler ikke på høye kursmå i høst ;-)
…….
Oslo (Infront TDN Direkt): Meglerhuset BTIG oppgraderer Frontline til kjøp fra nøytral med et kursmål på 30 dollar pr aksje, melder Bloomberg News mandag.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
…….
Oslo (Infront TDN Direkt): Meglerhuset BTIG oppgraderer Frontline til kjøp fra nøytral med et kursmål på 30 dollar pr aksje, melder Bloomberg News mandag.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 19.11.2024 kl 19:55
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
19.11.2024 kl 19:51
39826
8. oktober kom SPB 1 med sin anbefaling og kursmål 315,-.
…………
08.10.2024 07:33:28
FRO: SB1M TAR OPP DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 315
Oslo (Infront TDN Direkt): SpareBank 1 Markets tar opp dekning av Frontline med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 315 kroner pr aksje.
Det fremgår av en analyse mandag kveld.
Meglerhuset forventer et stramt oljetankmarked i 2025-2026, med en etterspørsel som overgår tilbudet, drevet av en forventet økning i tonnmil-etterspørsel på 2,6 prosent i 2025, samt begrenset flåtevekst.
I 2025, forventer meglerhuset spotrater på 65.000 dollar pr dag for VLCCer, 50.000 dollar pr dag for Suezmaxer og 45.000 dollar pr dag for LR2er (produkt).
Meglerhuset ser på Frontline som godt posisjonert i et strammere marked med en flåte med en gjennomsnittsalder på 6,5 år og med 60 prosent av flåteverdien i VLCC-er.
…………
08.10.2024 07:33:28
FRO: SB1M TAR OPP DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 315
Oslo (Infront TDN Direkt): SpareBank 1 Markets tar opp dekning av Frontline med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 315 kroner pr aksje.
Det fremgår av en analyse mandag kveld.
Meglerhuset forventer et stramt oljetankmarked i 2025-2026, med en etterspørsel som overgår tilbudet, drevet av en forventet økning i tonnmil-etterspørsel på 2,6 prosent i 2025, samt begrenset flåtevekst.
I 2025, forventer meglerhuset spotrater på 65.000 dollar pr dag for VLCCer, 50.000 dollar pr dag for Suezmaxer og 45.000 dollar pr dag for LR2er (produkt).
Meglerhuset ser på Frontline som godt posisjonert i et strammere marked med en flåte med en gjennomsnittsalder på 6,5 år og med 60 prosent av flåteverdien i VLCC-er.
Blue Cow Group
19.11.2024 kl 19:18
39816
Det var vel et spørsmål mer enn en påstand. Kan ikke huske såpass hårete kursmål på stortank sida i fjor, da tok det helt av.
Fjellbris
19.11.2024 kl 19:10
39837
Kr 375 er som nevnt fra 11. november, se vedlagte link hvor jeg har lagt ved deler av artikkel.
Dato DNB’s kursmål kr 340 er fra har jeg ikke, men det er ivertfall ikke 18 mnd gammelt som du skrev.
Dato DNB’s kursmål kr 340 er fra har jeg ikke, men det er ivertfall ikke 18 mnd gammelt som du skrev.
Redigert 19.11.2024 kl 19:11
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
19.11.2024 kl 18:41
39880
har ikke FA+, men 375 må være nytt, kan ikke huske det.
Men spørsmålet var vel egentlig om DNBs kursmål på 340, det må begynne å bli veldig gammelt?
Men spørsmålet var vel egentlig om DNBs kursmål på 340, det må begynne å bli veldig gammelt?
Fjellbris
19.11.2024 kl 18:07
39968
Vel, DNB har kr 340 og nylig gikk ABC Sundal Collier ut med 375,-.
Petter Haugen, analytiker i ABG Sundal Collier.
Til tross for at både tanketterspørselen og tankratene har vært lavere enn ventet, velger Haugen fortsatt å fokusere på den lave flåtevekst for råoljetank i 2025, som han mener gir god risk/reward for at det skal bli et langt bedre tankmarked til neste neste år.
– Vi har et kursmål på Frontline på 375 kroner, som forutsetter en premie på 10 prosent i forhold til hva vi forventer at NAV på Frontline vil være om ett år.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Petter Haugen, analytiker i ABG Sundal Collier.
Til tross for at både tanketterspørselen og tankratene har vært lavere enn ventet, velger Haugen fortsatt å fokusere på den lave flåtevekst for råoljetank i 2025, som han mener gir god risk/reward for at det skal bli et langt bedre tankmarked til neste neste år.
– Vi har et kursmål på Frontline på 375 kroner, som forutsetter en premie på 10 prosent i forhold til hva vi forventer at NAV på Frontline vil være om ett år.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Redigert 19.11.2024 kl 18:08
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
19.11.2024 kl 18:04
39965
Blue Cow Group skrev Det kursmålet må begynne å bli rimelig gammelt nå? 18mnd?
Nei, det er ikke riktig.
Ikke bare DNB som har høyt kursmål på kr 340,-, 11. november gikk
Petter Haugen, analytiker i ABG Sundal Collier, ut med kr 375,-.
Til tross for at både tanketterspørselen og tankratene har vært lavere enn ventet, velger Haugen fortsatt å fokusere på den lave flåtevekst for råoljetank i 2025, som han mener gir god risk/reward for at det skal bli et langt bedre tankmarked til neste neste år.
– Vi har et kursmål på Frontline på 375 kroner, som forutsetter en premie på 10 prosent i forhold til hva vi forventer at NAV på Frontline vil være om ett år.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Ikke bare DNB som har høyt kursmål på kr 340,-, 11. november gikk
Petter Haugen, analytiker i ABG Sundal Collier, ut med kr 375,-.
Til tross for at både tanketterspørselen og tankratene har vært lavere enn ventet, velger Haugen fortsatt å fokusere på den lave flåtevekst for råoljetank i 2025, som han mener gir god risk/reward for at det skal bli et langt bedre tankmarked til neste neste år.
– Vi har et kursmål på Frontline på 375 kroner, som forutsetter en premie på 10 prosent i forhold til hva vi forventer at NAV på Frontline vil være om ett år.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Redigert 19.11.2024 kl 18:06
Du må logge inn for å svare
desirata
19.11.2024 kl 17:53
40001
Blue Cow Group skrev Det kursmålet må begynne å bli rimelig gammelt nå? 18mnd?
Blir nok ikke over 300 igjen. Muleg ratene stiger til 60-70k i 3 måneder. Deretter nedi 30-40k igjen i sommer halvåret. Ratene har aldri vært over 100k hugs det.(over tid)
Så samme hausinga og fantasier neste høst, slik går åra. Men trøsten er at FRO med sine enorme volumer, kan trades lett.
Så samme hausinga og fantasier neste høst, slik går åra. Men trøsten er at FRO med sine enorme volumer, kan trades lett.
Fjellbris
19.11.2024 kl 15:54
40215
Blir spennende å følge FRO nå frem mot Q3 pres 29. november og nye utbytter, samt ikke minst inn mor vintersesong og høyere rater. Har økt i FRO, DNB har forøvrig kursmål 340.
JonasKr
14.11.2024 kl 14:56
40974
Investtech? Er ikke det teknisk analyse? Kan jo ikke bruke det på tank.
Seff noen usikkerhetsmomenter i verden nå, men på mellomlang og lang sikt er jo alt helgrønt. Fortsatt lav ordrebok og eldgammel flåte, og selv om Norges rødgrønne regjering tror olje skal fases ut, så skal den ikke det med det første.
Tankkongen Freddy "Big John" Fredriksen har akkurat bestilt 6-8 VLCCer med levering I 2026+, han har nok ikke gjort det fordi fremtiden ser dyster ut...
Seff noen usikkerhetsmomenter i verden nå, men på mellomlang og lang sikt er jo alt helgrønt. Fortsatt lav ordrebok og eldgammel flåte, og selv om Norges rødgrønne regjering tror olje skal fases ut, så skal den ikke det med det første.
Tankkongen Freddy "Big John" Fredriksen har akkurat bestilt 6-8 VLCCer med levering I 2026+, han har nok ikke gjort det fordi fremtiden ser dyster ut...
ibyx
14.11.2024 kl 00:19
41423
Hittil i november har TankersInt kun meldt om to slutninger over 40k:
Nissos Kea (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 51K @ 41 days)
Das (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Resource Marine ADMIC (TCE: RV USD 42K @ 109 days / Actual USD 43K @ 109 days)
FRO har 2, en 33K en på 24k.
https://app.tankersinternational.com
Nissos Kea (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 51K @ 41 days)
Das (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Resource Marine ADMIC (TCE: RV USD 42K @ 109 days / Actual USD 43K @ 109 days)
FRO har 2, en 33K en på 24k.
https://app.tankersinternational.com
Fjellbris
13.11.2024 kl 19:39
41747
Vinteren nærmer seg, og da stiger ratene igjen.
Tror på fin kursutvikling fremover, kombinasjon short inndekning og økte rater frem mot Q3 pres. og nytt utbytte, samt ikke minst Q1 og 2 neste år, bare å glede seg :-)
Tror på fin kursutvikling fremover, kombinasjon short inndekning og økte rater frem mot Q3 pres. og nytt utbytte, samt ikke minst Q1 og 2 neste år, bare å glede seg :-)
canarias
13.11.2024 kl 15:42
42024
Jeg kjøpte meg inn i Frontline i går, i tank markedet må en regne med store svingninger.
Fjellbris
13.11.2024 kl 15:33
42059
– Jeg tror det har bygget seg opp noen vanvittige shortposisjoner innen shipping
https://www.dn.no/shipping/tankmarkedet/produkttank/flytende-naturgass/smell-for-tankaksjer-ekstrem-negativitet/2-1-1738226
https://www.dn.no/shipping/tankmarkedet/produkttank/flytende-naturgass/smell-for-tankaksjer-ekstrem-negativitet/2-1-1738226
Redigert 13.11.2024 kl 15:34
Du må logge inn for å svare
Hardly
13.11.2024 kl 15:28
42082
Og Investtech anbefaler å selge aksjen.
Bli ikke klok på disse analytikerne. Rene bingoen hvem man kan stole på. De vet trolig ikke mer enn deg og meg.
https://e24.no/boers-og-finans/i/rP9683/investtech-analyse-selg-disse-fredriksen-aksjene
Bli ikke klok på disse analytikerne. Rene bingoen hvem man kan stole på. De vet trolig ikke mer enn deg og meg.
https://e24.no/boers-og-finans/i/rP9683/investtech-analyse-selg-disse-fredriksen-aksjene
Fjellbris
13.11.2024 kl 14:22
42189
Spår Frontline opp 55 prosent
Superoptimist Petter Haugen tror fortsatt på opptur i tankmarkedet i vinter. ABG Sundal Collier-analytikeren spår Frontline opp 55 prosent.
https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Superoptimist Petter Haugen tror fortsatt på opptur i tankmarkedet i vinter. ABG Sundal Collier-analytikeren spår Frontline opp 55 prosent.
https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/11/13/8205437/spar-frontline-opp-55-prosent
Redigert 13.11.2024 kl 14:23
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.11.2024 kl 10:42
42403
Hunt? = Hunter?
Hunter (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) ExxonMobil Trafigura (TCE: RV USD 15K @ 69 days / Actual USD 29K @ 60 days)
Har vel ikke direkte noe med FRO å gjøre annet enn som indikator på rateutvikling?
Heller da se på denne:
Nissos Kea (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 51K @ 41 days)
Men hvorfor stiger FRO mer på den enn OET som faktisk eier skipet?
Forteller det oss at det er et kraftig ønske om rekyl i crude, og særlig FOMO-FRO nå?
Sjekk gjerne min uhøytidelige "mini-analyse" av OET om faktiske og guidete rater vs kurser.
Hunter (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) ExxonMobil Trafigura (TCE: RV USD 15K @ 69 days / Actual USD 29K @ 60 days)
Har vel ikke direkte noe med FRO å gjøre annet enn som indikator på rateutvikling?
Heller da se på denne:
Nissos Kea (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 51K @ 41 days)
Men hvorfor stiger FRO mer på den enn OET som faktisk eier skipet?
Forteller det oss at det er et kraftig ønske om rekyl i crude, og særlig FOMO-FRO nå?
Sjekk gjerne min uhøytidelige "mini-analyse" av OET om faktiske og guidete rater vs kurser.
Redigert 13.11.2024 kl 10:44
Du må logge inn for å svare
Oksenbull
13.11.2024 kl 10:35
42442
Feilprising idag av Hunt når FRO stikker slik, korrelerer ofte og skulle vært opp vell så mye siden Hunt er mer giret.
andreasr
13.11.2024 kl 09:22
42574
"VLCC
Sentiment Trumps fundamentals in the tanker segment, no pun intended. At least now we know who the US president is going to be for the next 4 years and general politics aside the president elect does have a “drill-baby-drill” stance on oil, which subject to tariffs, other trade implications and all things equal, could be good news for the tanker market. In the meantime, there’s been no reason for the owning community to celebrate in the week gone by, with rates going from bad to worse. However, the MEG position list has shrunk, and the ownership spread is lower than we’ve seen for weeks, which should dictate the opposite. But at the time of writing a negative sentiment is prevailing, and many owners have adopted a “get out of Dodge” strategy, accepting what’s on offer with little or no push-back. The darkest hour is just before dawn as the saying goes, and whilst we might see some more profit taking, we shouldn’t be too far off a bottom."
https://fearnpulse.com/
Sentiment Trumps fundamentals in the tanker segment, no pun intended. At least now we know who the US president is going to be for the next 4 years and general politics aside the president elect does have a “drill-baby-drill” stance on oil, which subject to tariffs, other trade implications and all things equal, could be good news for the tanker market. In the meantime, there’s been no reason for the owning community to celebrate in the week gone by, with rates going from bad to worse. However, the MEG position list has shrunk, and the ownership spread is lower than we’ve seen for weeks, which should dictate the opposite. But at the time of writing a negative sentiment is prevailing, and many owners have adopted a “get out of Dodge” strategy, accepting what’s on offer with little or no push-back. The darkest hour is just before dawn as the saying goes, and whilst we might see some more profit taking, we shouldn’t be too far off a bottom."
https://fearnpulse.com/
Blue Cow Group
11.11.2024 kl 19:33
43197
men samtidig like under tweeten i linken din:
@MarhelmData
Fearnley's on Okeanis:
"The weakness in Okeanis is a buying opportunity. Seasonal patterns have changed and freight rates for VLCCs have reached their peak in Q1 the two last years. Expects $60.000 in dayrates in Q1. A Buy, but TP revised down to 410 NOK".
$ECO
4:54 PM · Nov 11, 2024
@MarhelmData
Fearnley's on Okeanis:
"The weakness in Okeanis is a buying opportunity. Seasonal patterns have changed and freight rates for VLCCs have reached their peak in Q1 the two last years. Expects $60.000 in dayrates in Q1. A Buy, but TP revised down to 410 NOK".
$ECO
4:54 PM · Nov 11, 2024
ibyx
11.11.2024 kl 17:31
43353
Pareto predicts that the 4th quarter will be a new disappointment for the VLCCs. osv
https://x.com/MarhelmData/status/1856002492506509363
Ikke så overraskende egentlig? Et tidsspørsmål før NYSE må "teste" USD17?
OET idag var en liten "vekker" og et forvarsel?
Eller, det bare siger sakte ned...?
Kjøpte du FRO 13. november ifjor har du tapt ca 5% om du solgte idag... (pluss inflasjon)
https://www.dn.no/investor/aksje/S1725/FRO/FRONTLINE%20PLC
Hvor ble det av supersyklusen? 👀
Eh, forresten... Aksjen er jo faktisk fortsatt opp ca 100% siste to år...
https://x.com/MarhelmData/status/1856002492506509363
Ikke så overraskende egentlig? Et tidsspørsmål før NYSE må "teste" USD17?
OET idag var en liten "vekker" og et forvarsel?
Eller, det bare siger sakte ned...?
Kjøpte du FRO 13. november ifjor har du tapt ca 5% om du solgte idag... (pluss inflasjon)
https://www.dn.no/investor/aksje/S1725/FRO/FRONTLINE%20PLC
Hvor ble det av supersyklusen? 👀
Eh, forresten... Aksjen er jo faktisk fortsatt opp ca 100% siste to år...
ibyx
11.11.2024 kl 11:40
43597
Så hvilken av disse shipping aksjene kan falle under dårligste notering siste år inkludert utbytte? Og dermed blir en tapsinvestering selv om den ble kjøpt på den gunstigste dagen siste år.
FRO har vi over her med +13%
Hafnia +7%
SNI +9%
ODF +20%
OET +13%
TRMD (DK) +5,5%
Hafnia ligger slik sett "best an" nå. Heldigvis kan man si er det en korrelering med elendig BCTI, så helt "tilfeldig" og "uforutsigbart" er ikke dette?
Alle tall fra https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/OKEANIS%20ECO%20TANKERS
Forbehold om feil. Ment som "tankemat" til vurdering.
FRO har vi over her med +13%
Hafnia +7%
SNI +9%
ODF +20%
OET +13%
TRMD (DK) +5,5%
Hafnia ligger slik sett "best an" nå. Heldigvis kan man si er det en korrelering med elendig BCTI, så helt "tilfeldig" og "uforutsigbart" er ikke dette?
Alle tall fra https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/OKEANIS%20ECO%20TANKERS
Forbehold om feil. Ment som "tankemat" til vurdering.
Redigert 11.11.2024 kl 11:56
Du må logge inn for å svare
ibyx
11.11.2024 kl 09:48
43703
Kjøpte du FRO 13. desember (laveste notering siste år) så har du tjent ca 13% inkl utbytte om jeg forstår grafen rett her:
https://www.dn.no/investor/aksje/S1725/FRO/FRONTLINE%20PLC
Og det er jo ikke verst med rater som vel er en del dårligere enn samme tid ifjor?
BDTI 8.11.2024: 913
BDTI 8.11.2023: 1424
https://www.dn.no/investor/aksje/S1725/FRO/FRONTLINE%20PLC
Og det er jo ikke verst med rater som vel er en del dårligere enn samme tid ifjor?
BDTI 8.11.2024: 913
BDTI 8.11.2023: 1424
ibyx
11.11.2024 kl 09:31
43772
VLCC futures are no longer pricing in a material rally in Q4, or — more intriguingly — even in Q1. Q1 weakness implies that there will be no return of Saudi barrels
https://x.com/ed_fin/status/1855199384742293938
Slår dette til så spørs det hvor lenge FOMO-påslaget holder?
https://x.com/ed_fin/status/1855199384742293938
Slår dette til så spørs det hvor lenge FOMO-påslaget holder?
andreasr
09.11.2024 kl 17:03
44292
Saudi Arabias planlagte produksjonsøkning fra Januar 2025, hvor mye vet man om denne, når kommer den og hvor mye blir økningen?
https://www.tradewindsnews.com/tankers/eventual-opec-production-hike-could-create-demand-for-55-more-vlccs-tankers-international-says/2-1-1734866
https://www.tradewindsnews.com/tankers/trump-s-fondness-for-fossil-fuels-could-drive-us-refining-capacity-broker-says/2-1-1737094
https://www.tradewindsnews.com/tankers/eventual-opec-production-hike-could-create-demand-for-55-more-vlccs-tankers-international-says/2-1-1734866
https://www.tradewindsnews.com/tankers/trump-s-fondness-for-fossil-fuels-could-drive-us-refining-capacity-broker-says/2-1-1737094
Redigert 09.11.2024 kl 17:05
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.10.2024 kl 09:20
45178
Analog i betydning sammenlignbar. Ikke noe mer enn det.
Men nå skjedde det "uunngåelige" at 237 "måtte" testes...
Kan vær greit å ta turen under 230 igjen nnen Q3? Få det litt overstått liksom?
Forøvrig fortsetter det å sprike i meldte rater.
Fr 17k til 54k igår.
https://app.tankersinternational.com
Men nå skjedde det "uunngåelige" at 237 "måtte" testes...
Kan vær greit å ta turen under 230 igjen nnen Q3? Få det litt overstått liksom?
Forøvrig fortsetter det å sprike i meldte rater.
Fr 17k til 54k igår.
https://app.tankersinternational.com
Blue Cow Group
21.10.2024 kl 20:09
45518
Ja, godt forslag, det gir ca 12k rater på de resterende 26%. Vet ikke om du driver litt gjøn med meg, men analog interpolering? i motsetning til digital? Jeg forstår ikke.
10k i rater var bare ment som et lavt estimat for å vise at jeg mener 38k er altfor lavt, følger med på slutningene du poster i tråder og jeg syns da det meste har liggi godt over 10k i snitt.
10k i rater var bare ment som et lavt estimat for å vise at jeg mener 38k er altfor lavt, følger med på slutningene du poster i tråder og jeg syns da det meste har liggi godt over 10k i snitt.
ibyx
21.10.2024 kl 19:59
45553
Hmm. Hva om vi gjør en analog superenkel interpolering for fjorårets ekvivalente verdier og later som vi ikke har fasit?
Det blir veldig lave rater for de omtrent 25% som ikke var spikret ved Q2 guiding når vi så implementerer fasit? 🤔
Ca 10K? Finn "feilen"?
Det blir veldig lave rater for de omtrent 25% som ikke var spikret ved Q2 guiding når vi så implementerer fasit? 🤔
Ca 10K? Finn "feilen"?