Frontline Q3 kvartalsrapport, Trump og OPEQ+

andreasr
FRO 21.10.2024 kl 14:11 37692

Frontline Q3 kvartalsrapport kommer 27. November. Hva er deres estimater for Q3 resultatene?

Frontline plc Q3 2024 Webcast
https://edge.media-server.com/mmc/p/5moc4rgq

Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. Grønn energi, og høyere avgifter for hydrokarboner.

- Saudi Arabia vil øke produksjonen fra desember.

- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater på ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.

Jeg har nå FRO for ca 4 MNOK.

https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Redigert 26.11.2024 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
Jonnyvang2
31.12.2024 kl 10:33 3271

https://www.finansavisen.no/shipping/2024/12/31/8223162/superbull-pa-frontline

Frontline handles nå til en rabatt på 25 prosent mot NAV, sammenlignet mot en historisk premie på 25 prosent. Dagrater på 40k usd kan gir utbytte på 10%, men 53k usd, som er nødvendig for å forsvare nybygg investering, kan generere 25 kr aksjen. Ved rater på 70k usd, som enkelte analytikere ser på som sannsynlig for 2025, er utbytte på hele 50 nok/aksje.
desirata
31.12.2024 kl 11:19 3158

Interessant deg du sier om utbytte.

Derimot deg du nevner om NAV må tas med en klype salt. NAV er basert på høye skipspriser, relatert til rater som ikke komm. Reduseres skipspriser med eks 25%, vil NAV halveres, dette pga gjelda. En kan si som deg at FRO handles med rabatt 25% til NAV, eller 2:

Markedet har diskontert et fall i skipspriser på 10-15% allerede. Which one is it ?
ibyx
02.01.2025 kl 09:45 2498

Noen vil kanskje også si at oppgangen nå er teknisk?
Så får heller ratene løpe etter...
Hva blir det?
ibyx
02.01.2025 kl 10:31 2379

Drar det seg til?
31.12
Eagle Ventura (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Chevron London Stasco
20k/day
https://app.tankersinternational.com/fixtures/e88a3ec3-43c9-464c-8a4d-f367d7deac1d
desirata
02.01.2025 kl 10:43 2327

Hva betyr, drar seg til. Raten for en moderne scrubber ligger over 30k, iom 16k for en vanleg VLCC.

Dette er isåfall nedgang fra jul.
ibyx
02.01.2025 kl 12:15 2176

Er et spørsmålstegn der. I forhold til Hercules fra mandag er det en dobling da...
Men selvsagt er 20k altfor dårlig indikator til å rettferdiggjøre dagens snart 6% oppgang.
Volumet er heller ikke unormalt sterkt hittil
Volume: 700.71K
65 Day Avg: 1.1M
64% vs Avg

Slik sett er oppgangen kanskje et stjerneeksempel på TA-styrt oppgang?
Noen kjøper, noen gevinstsikrer...
ibyx
02.01.2025 kl 15:03 1946

Via Ed: https://x.com/ed_fin/status/1874791746582045034
LR TC5 MEG/JAPAN futures ligger +-2-3USD rundt 30USD for Q1-Q3 25.
LR TC5 er vel det samme som LR2 55kwt MEG/JAPAN her:
5.1.24 USD32750 (altså omtrent som nå)
https://x.com/ed_fin/status/1743211520442368301
og her 30.1.24 USD75500 (!!!)
https://x.com/ed_fin/status/1752244307954712910

Futures indikerer ikke at markedet forventer at historien skal gjenta seg i år?
ibyx
02.01.2025 kl 16:06 1818

Ja nå svinger det! Ikke rart den flyr idag!
Navigare Terra Mater (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) NSRP Trafigura [Change of Tech Man./Bunker Sire] (TCE: RV USD 21K @ 43 days / Actual USD 20K @ 45 days)

Shorten har vel fått det de skal ha?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/

Men uten at ratene faktisk stiger kan det bli reduserte utbytter framover?
Man kan jo ikke betale utbytte på grunnlag av estimerte skipsverdier?
Redigert 02.01.2025 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
JonasKr
02.01.2025 kl 16:18 1775

Schukt hvis det fortsatt sitter folk som ikke har dekket inn shorten nå, tøff dag for dem, jaja de får takke seg selv ;-)

ibyx
02.01.2025 kl 16:21 1762

KI sier:
A short percent of float of 3.85% in crude shipping can be considered relatively moderate, especially in the context of the shipping industry, which has seen higher short interests in recent times.
Conclusion
In summary, a short percent of float of 3.85% in crude shipping indicates a cautious but not overly negative sentiment among investors. It reflects some level of skepticism but is lower than the levels seen in many other firms within the industry, suggesting a potentially more stable outlook for the company in question.
ibyx
02.01.2025 kl 16:48 1676

Det gode med dagens oppgang er at den er på ganske bra volum. Det betyr at det er mange som har et nivå å forsvare dersom større aktører prøver å ta gevinst/selge ned?
VOLUME: 1.9M
65 DAY AVG: 1.1M
173% VS AVG

Det kan være artig å overse det det fundamentale også?
Kanskje kan kursoppgang i seg selv styrke ratene?

Dersom denne ferske dealen blir fixed så kan man jo nesten lure på om ratene er "rigget" som pleier å si over dammen? 😅🎪
Maran Arete (2016 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) S-Oil Maran Tankers Management (TCE: RV USD 31K @ 71 days / Actual USD 63K @ 52 days)
Bjallen
I går kl 10:34 1007

Hvor blir utbytte q3 av?
ibyx
I går kl 17:34 654

Da ble det 2 solide skritt fram igår på bra volum og et solid skritt tilbake idag på nesten like bra volum.
Det har vel vært en suksess for TA denne uken?
Så spørs det om det kommer fundamental støtte utover "psykologien" neste uke...?
Tilbake til sidelengs er kanskje "trenden" fortsatt?
Maran Ajax (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Petrogal Cosco Shipping Energy Tranportation Co. Ltd (CSET) (TCE: RV USD 27K @ 87 days / Actual USD 26K @ 91 days)

Hvordan vil Q4 kunne overraske opp eller ned?