Frontline Q3 kvartalsrapport, Trump og OPEQ+
Frontline Q3 kvartalsrapport kommer 27. November. Hva er deres estimater for Q3 resultatene?
Frontline plc Q3 2024 Webcast
https://edge.media-server.com/mmc/p/5moc4rgq
Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. Grønn energi, og høyere avgifter for hydrokarboner.
- Saudi Arabia vil øke produksjonen fra desember.
- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater på ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.
Jeg har nå FRO for ca 4 MNOK.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Frontline plc Q3 2024 Webcast
https://edge.media-server.com/mmc/p/5moc4rgq
Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. Grønn energi, og høyere avgifter for hydrokarboner.
- Saudi Arabia vil øke produksjonen fra desember.
- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater på ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.
Jeg har nå FRO for ca 4 MNOK.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Redigert 26.11.2024 kl 18:32
Du må logge inn for å svare
Jonnyvang2
31.12.2024 kl 10:33
7395
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/12/31/8223162/superbull-pa-frontline
Frontline handles nå til en rabatt på 25 prosent mot NAV, sammenlignet mot en historisk premie på 25 prosent. Dagrater på 40k usd kan gir utbytte på 10%, men 53k usd, som er nødvendig for å forsvare nybygg investering, kan generere 25 kr aksjen. Ved rater på 70k usd, som enkelte analytikere ser på som sannsynlig for 2025, er utbytte på hele 50 nok/aksje.
Frontline handles nå til en rabatt på 25 prosent mot NAV, sammenlignet mot en historisk premie på 25 prosent. Dagrater på 40k usd kan gir utbytte på 10%, men 53k usd, som er nødvendig for å forsvare nybygg investering, kan generere 25 kr aksjen. Ved rater på 70k usd, som enkelte analytikere ser på som sannsynlig for 2025, er utbytte på hele 50 nok/aksje.
desirata
31.12.2024 kl 11:19
7281
Interessant deg du sier om utbytte.
Derimot deg du nevner om NAV må tas med en klype salt. NAV er basert på høye skipspriser, relatert til rater som ikke komm. Reduseres skipspriser med eks 25%, vil NAV halveres, dette pga gjelda. En kan si som deg at FRO handles med rabatt 25% til NAV, eller 2:
Markedet har diskontert et fall i skipspriser på 10-15% allerede. Which one is it ?
Derimot deg du nevner om NAV må tas med en klype salt. NAV er basert på høye skipspriser, relatert til rater som ikke komm. Reduseres skipspriser med eks 25%, vil NAV halveres, dette pga gjelda. En kan si som deg at FRO handles med rabatt 25% til NAV, eller 2:
Markedet har diskontert et fall i skipspriser på 10-15% allerede. Which one is it ?
ibyx
02.01.2025 kl 09:45
6619
Noen vil kanskje også si at oppgangen nå er teknisk?
Så får heller ratene løpe etter...
Hva blir det?
Så får heller ratene løpe etter...
Hva blir det?
ibyx
02.01.2025 kl 10:31
6496
Drar det seg til?
31.12
Eagle Ventura (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Chevron London Stasco
20k/day
https://app.tankersinternational.com/fixtures/e88a3ec3-43c9-464c-8a4d-f367d7deac1d
31.12
Eagle Ventura (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Chevron London Stasco
20k/day
https://app.tankersinternational.com/fixtures/e88a3ec3-43c9-464c-8a4d-f367d7deac1d
desirata
02.01.2025 kl 10:43
6444
Hva betyr, drar seg til. Raten for en moderne scrubber ligger over 30k, iom 16k for en vanleg VLCC.
Dette er isåfall nedgang fra jul.
Dette er isåfall nedgang fra jul.
ibyx
02.01.2025 kl 12:15
6290
Er et spørsmålstegn der. I forhold til Hercules fra mandag er det en dobling da...
Men selvsagt er 20k altfor dårlig indikator til å rettferdiggjøre dagens snart 6% oppgang.
Volumet er heller ikke unormalt sterkt hittil
Volume: 700.71K
65 Day Avg: 1.1M
64% vs Avg
Slik sett er oppgangen kanskje et stjerneeksempel på TA-styrt oppgang?
Noen kjøper, noen gevinstsikrer...
Men selvsagt er 20k altfor dårlig indikator til å rettferdiggjøre dagens snart 6% oppgang.
Volumet er heller ikke unormalt sterkt hittil
Volume: 700.71K
65 Day Avg: 1.1M
64% vs Avg
Slik sett er oppgangen kanskje et stjerneeksempel på TA-styrt oppgang?
Noen kjøper, noen gevinstsikrer...
ibyx
02.01.2025 kl 15:03
6056
Via Ed: https://x.com/ed_fin/status/1874791746582045034
LR TC5 MEG/JAPAN futures ligger +-2-3USD rundt 30USD for Q1-Q3 25.
LR TC5 er vel det samme som LR2 55kwt MEG/JAPAN her:
5.1.24 USD32750 (altså omtrent som nå)
https://x.com/ed_fin/status/1743211520442368301
og her 30.1.24 USD75500 (!!!)
https://x.com/ed_fin/status/1752244307954712910
Futures indikerer ikke at markedet forventer at historien skal gjenta seg i år?
LR TC5 MEG/JAPAN futures ligger +-2-3USD rundt 30USD for Q1-Q3 25.
LR TC5 er vel det samme som LR2 55kwt MEG/JAPAN her:
5.1.24 USD32750 (altså omtrent som nå)
https://x.com/ed_fin/status/1743211520442368301
og her 30.1.24 USD75500 (!!!)
https://x.com/ed_fin/status/1752244307954712910
Futures indikerer ikke at markedet forventer at historien skal gjenta seg i år?
ibyx
02.01.2025 kl 16:06
5927
Ja nå svinger det! Ikke rart den flyr idag!
Navigare Terra Mater (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) NSRP Trafigura [Change of Tech Man./Bunker Sire] (TCE: RV USD 21K @ 43 days / Actual USD 20K @ 45 days)
Shorten har vel fått det de skal ha?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Men uten at ratene faktisk stiger kan det bli reduserte utbytter framover?
Man kan jo ikke betale utbytte på grunnlag av estimerte skipsverdier?
Navigare Terra Mater (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) NSRP Trafigura [Change of Tech Man./Bunker Sire] (TCE: RV USD 21K @ 43 days / Actual USD 20K @ 45 days)
Shorten har vel fått det de skal ha?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Men uten at ratene faktisk stiger kan det bli reduserte utbytter framover?
Man kan jo ikke betale utbytte på grunnlag av estimerte skipsverdier?
Redigert 02.01.2025 kl 16:11
Du må logge inn for å svare
JonasKr
02.01.2025 kl 16:18
5883
Schukt hvis det fortsatt sitter folk som ikke har dekket inn shorten nå, tøff dag for dem, jaja de får takke seg selv ;-)
ibyx
02.01.2025 kl 16:21
5870
KI sier:
A short percent of float of 3.85% in crude shipping can be considered relatively moderate, especially in the context of the shipping industry, which has seen higher short interests in recent times.
Conclusion
In summary, a short percent of float of 3.85% in crude shipping indicates a cautious but not overly negative sentiment among investors. It reflects some level of skepticism but is lower than the levels seen in many other firms within the industry, suggesting a potentially more stable outlook for the company in question.
A short percent of float of 3.85% in crude shipping can be considered relatively moderate, especially in the context of the shipping industry, which has seen higher short interests in recent times.
Conclusion
In summary, a short percent of float of 3.85% in crude shipping indicates a cautious but not overly negative sentiment among investors. It reflects some level of skepticism but is lower than the levels seen in many other firms within the industry, suggesting a potentially more stable outlook for the company in question.
ibyx
02.01.2025 kl 16:48
5785
Det gode med dagens oppgang er at den er på ganske bra volum. Det betyr at det er mange som har et nivå å forsvare dersom større aktører prøver å ta gevinst/selge ned?
VOLUME: 1.9M
65 DAY AVG: 1.1M
173% VS AVG
Det kan være artig å overse det det fundamentale også?
Kanskje kan kursoppgang i seg selv styrke ratene?
Dersom denne ferske dealen blir fixed så kan man jo nesten lure på om ratene er "rigget" som pleier å si over dammen? 😅🎪
Maran Arete (2016 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) S-Oil Maran Tankers Management (TCE: RV USD 31K @ 71 days / Actual USD 63K @ 52 days)
VOLUME: 1.9M
65 DAY AVG: 1.1M
173% VS AVG
Det kan være artig å overse det det fundamentale også?
Kanskje kan kursoppgang i seg selv styrke ratene?
Dersom denne ferske dealen blir fixed så kan man jo nesten lure på om ratene er "rigget" som pleier å si over dammen? 😅🎪
Maran Arete (2016 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) S-Oil Maran Tankers Management (TCE: RV USD 31K @ 71 days / Actual USD 63K @ 52 days)
ibyx
03.01.2025 kl 17:34
4759
Da ble det 2 solide skritt fram igår på bra volum og et solid skritt tilbake idag på nesten like bra volum.
Det har vel vært en suksess for TA denne uken?
Så spørs det om det kommer fundamental støtte utover "psykologien" neste uke...?
Tilbake til sidelengs er kanskje "trenden" fortsatt?
Maran Ajax (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Petrogal Cosco Shipping Energy Tranportation Co. Ltd (CSET) (TCE: RV USD 27K @ 87 days / Actual USD 26K @ 91 days)
Hvordan vil Q4 kunne overraske opp eller ned?
Det har vel vært en suksess for TA denne uken?
Så spørs det om det kommer fundamental støtte utover "psykologien" neste uke...?
Tilbake til sidelengs er kanskje "trenden" fortsatt?
Maran Ajax (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Petrogal Cosco Shipping Energy Tranportation Co. Ltd (CSET) (TCE: RV USD 27K @ 87 days / Actual USD 26K @ 91 days)
Hvordan vil Q4 kunne overraske opp eller ned?
Almirante
05.01.2025 kl 12:18
4004
Kjøpte en liten post i FRO, er optimist men realist. Kan fort gå opp 20-30% men kan også gå ned 50% hvis markedet blir mettet med billig olje fra USA.
Legger med en kort oppsummering fra Bimco og MB.
Latest summary from Bimco and Marketbeat;The Very Large Crude Carrier (VLCC) market is expected to experience modest but meaningful growth in the first quarter of 2025. Analysts project a 2-3% increase in global crude tanker demand for the year, driven by a combination of steady recovery in global oil consumption and adjustments in supply chains. Cargo growth is anticipated to range between 1-2%, which could contribute to a gradual tightening of the market. This tightening is likely to support improved freight rates for VLCC operators, as capacity utilization edges higher. According to BIMCO, these trends reflect a steady rebalancing of the market following the disruptions of previous years.
A key factor influencing VLCC spot prices in 2025 is the ongoing impact of sanctions on Russian crude oil and gas exports. Sanctions imposed by Western nations have reshaped global energy trade routes, forcing Russian crude to find alternative markets, primarily in Asia. This has resulted in longer voyages for crude shipments, as Russian oil now travels to buyers in China, India, and other parts of Asia, bypassing Europe. Longer voyage distances increase ton-mile demand for tankers, which directly benefits the VLCC market.
Moreover, price caps on Russian crude, as enforced by the G7 and the EU, have introduced further complexity to the trade. These measures limit the price at which Russian oil can be sold if it is transported using Western insurance and shipping services. While some trade occurs outside these mechanisms, the fragmentation of supply chains has increased inefficiencies, further bolstering demand for VLCCs.
Frontline Plc (NYSE: FRO), one of the leading operators in the VLCC sector, is well-positioned to capitalize on these market dynamics. As of January 4, 2025, Frontline's stock price stands at approximately $14.25. Analysts are optimistic about its performance, projecting a 12-month price target averaging $24.36. This represents a potential upside of about 71.63% from the current price. The anticipated improvement in freight rates, combined with heightened demand due to geopolitical factors, underpins this bullish outlook.
The sanctions on Russian crude and gas, combined with OPEC+ production policies and potential fluctuations in global oil demand, could have a significant impact on spot prices for VLCCs. Increased volatility in crude oil prices and the reorganization of trade flows may create opportunities for higher spot rates, particularly for vessels capable of meeting the demand for long-haul routes. However, the extent of these effects will depend on how sanctions evolve, compliance enforcement, and the ability of non-sanctioned nations to absorb displaced Russian oil.
In summary, the VLCC market is poised for growth in 2025, with geopolitical developments such as sanctions on Russian energy playing a pivotal role in shaping trade patterns and spot prices. Frontline Plc, with its extensive fleet and strategic positioning, stands to benefit significantly from these evolving market conditions.
Legger med en kort oppsummering fra Bimco og MB.
Latest summary from Bimco and Marketbeat;The Very Large Crude Carrier (VLCC) market is expected to experience modest but meaningful growth in the first quarter of 2025. Analysts project a 2-3% increase in global crude tanker demand for the year, driven by a combination of steady recovery in global oil consumption and adjustments in supply chains. Cargo growth is anticipated to range between 1-2%, which could contribute to a gradual tightening of the market. This tightening is likely to support improved freight rates for VLCC operators, as capacity utilization edges higher. According to BIMCO, these trends reflect a steady rebalancing of the market following the disruptions of previous years.
A key factor influencing VLCC spot prices in 2025 is the ongoing impact of sanctions on Russian crude oil and gas exports. Sanctions imposed by Western nations have reshaped global energy trade routes, forcing Russian crude to find alternative markets, primarily in Asia. This has resulted in longer voyages for crude shipments, as Russian oil now travels to buyers in China, India, and other parts of Asia, bypassing Europe. Longer voyage distances increase ton-mile demand for tankers, which directly benefits the VLCC market.
Moreover, price caps on Russian crude, as enforced by the G7 and the EU, have introduced further complexity to the trade. These measures limit the price at which Russian oil can be sold if it is transported using Western insurance and shipping services. While some trade occurs outside these mechanisms, the fragmentation of supply chains has increased inefficiencies, further bolstering demand for VLCCs.
Frontline Plc (NYSE: FRO), one of the leading operators in the VLCC sector, is well-positioned to capitalize on these market dynamics. As of January 4, 2025, Frontline's stock price stands at approximately $14.25. Analysts are optimistic about its performance, projecting a 12-month price target averaging $24.36. This represents a potential upside of about 71.63% from the current price. The anticipated improvement in freight rates, combined with heightened demand due to geopolitical factors, underpins this bullish outlook.
The sanctions on Russian crude and gas, combined with OPEC+ production policies and potential fluctuations in global oil demand, could have a significant impact on spot prices for VLCCs. Increased volatility in crude oil prices and the reorganization of trade flows may create opportunities for higher spot rates, particularly for vessels capable of meeting the demand for long-haul routes. However, the extent of these effects will depend on how sanctions evolve, compliance enforcement, and the ability of non-sanctioned nations to absorb displaced Russian oil.
In summary, the VLCC market is poised for growth in 2025, with geopolitical developments such as sanctions on Russian energy playing a pivotal role in shaping trade patterns and spot prices. Frontline Plc, with its extensive fleet and strategic positioning, stands to benefit significantly from these evolving market conditions.
ibyx
06.01.2025 kl 12:55
3317
TA vs TA? 😅🎪
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100129&tck=FRO Anbefaling en til seks måneders sikt: Selg (Score: -91)
https://youtu.be/KCDr36OpNUs?t=1119 stipulert kursmål 180/85
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100129&tck=FRO Anbefaling en til seks måneders sikt: Selg (Score: -91)
https://youtu.be/KCDr36OpNUs?t=1119 stipulert kursmål 180/85
Fjellbris
I går kl 11:16
2620
FRO gikk plutselig kr 10 opp og over 174, noe på gang/gode slutninger?
Redigert i går kl 11:17
Du må logge inn for å svare
desirata
I går kl 11:29
2565
Tror heller det er det økende fokus på skyggeflåten. Den kan minke framover.
Fjellbris
I går kl 12:05
2431
Her er årsaken til dagens opptur👍:
John Fredriksens tankrederi Frontline åpnet i rødt, men stiger nå 4,67 prosent til 173,55 kroner.
Clarksons-analytiker Frode Mørkedal mener nå at oljetank er den desidert beste investeringsmuligheten innen shipping i 2025 . Også flere andre analytikere har Frontline som en av sine favoritter for det kommende året.
John Fredriksens tankrederi Frontline åpnet i rødt, men stiger nå 4,67 prosent til 173,55 kroner.
Clarksons-analytiker Frode Mørkedal mener nå at oljetank er den desidert beste investeringsmuligheten innen shipping i 2025 . Også flere andre analytikere har Frontline som en av sine favoritter for det kommende året.
whiz
I går kl 13:01
2276
ibyx
I går kl 15:27
1987
Virker tankers er litt i "flow" nå?
Da ser man gjerne rett igjennom slikt?
Seaways Enterprise (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Phillips 66 Stasco [max dischg port costs $275k Owners acct] (TCE: RV USD 25K @ 43 days / Actual USD 15K @ 66 days)
Da ser man gjerne rett igjennom slikt?
Seaways Enterprise (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Phillips 66 Stasco [max dischg port costs $275k Owners acct] (TCE: RV USD 25K @ 43 days / Actual USD 15K @ 66 days)
Blue Cow Group
I går kl 15:49
1916
Hvor skal den fra eller til? Det gir ikke helt mening for meg å sammenligne epler og pærer, eller i dette tilfellet å ikke differensiere hvilken rute de skal seile. Ofte ganske så stor forskjell på rater på de forskjellige rutene.
ibyx
I går kl 16:36
1784
Mener TankersInt har tatt bort destinasjonene som var der før? Det er vel blitt betalingsinfo kanskje?
Men 15K for en 2023 scrubber er uansett ikke bra. Er vel godt under breakeven om dette hadde vært en FRO-tanker?
Er liten tvil om at det er skapt litt FOMO igjen i FRO/VLCC? Watch out?
Peer DHT stiger ca 12% fra bunn, FRO ca 18% opp.
Men 15K for en 2023 scrubber er uansett ikke bra. Er vel godt under breakeven om dette hadde vært en FRO-tanker?
Er liten tvil om at det er skapt litt FOMO igjen i FRO/VLCC? Watch out?
Peer DHT stiger ca 12% fra bunn, FRO ca 18% opp.
Parsons
I går kl 18:02
1586
Begynt å kjøpe i tank igjen jeg etter å ha vært borte en lang stund, ser ut som ratene har bunnet ut.
In 2019, US sanctions saw VLCC rates top $200,000 per day.
Hentet ifra TR.
Og Trump kan kjøre sanksjonene ytterligere
In 2019, US sanctions saw VLCC rates top $200,000 per day.
Hentet ifra TR.
Og Trump kan kjøre sanksjonene ytterligere
ibyx
I går kl 20:00
1329
Kanskje den legger seg til i traderkanalen 14-16USD i påvente sterkere rater?
Kanskje er ikke TankersInt tilstrekkelig måleverktøy for å "fange" FRO?
Hva da med BDTI?
https://en.stockq.org/index/BDTI.php er 813. Det er laveste siden slutten av september 2023.
Kursen er da også nesten identisk!
BDTI bekrefter egentlig inntrykket man sitter igjen med ved å studere TI. Desemberoppgangen er ikke bare blåst, den er også "toppet" med ytterligere ca 10% fall...
Finn feilen?
Logout?
Q3 ble Q4 som ble Q1 som har startet dårlig (ratemessig).
NYSE idag
VOLUME: 5.74M
65 DAY AVG: 2.58M
223% VS AVG
Mange som går inn og vil forsvare rateforventninger på dette nivået altså. Men også mange som formodentlig tar gevinst eller benytter anledningen til å komme seg ut på en sterk dag?
Kanskje er ikke TankersInt tilstrekkelig måleverktøy for å "fange" FRO?
Hva da med BDTI?
https://en.stockq.org/index/BDTI.php er 813. Det er laveste siden slutten av september 2023.
Kursen er da også nesten identisk!
BDTI bekrefter egentlig inntrykket man sitter igjen med ved å studere TI. Desemberoppgangen er ikke bare blåst, den er også "toppet" med ytterligere ca 10% fall...
Finn feilen?
Logout?
Q3 ble Q4 som ble Q1 som har startet dårlig (ratemessig).
NYSE idag
VOLUME: 5.74M
65 DAY AVG: 2.58M
223% VS AVG
Mange som går inn og vil forsvare rateforventninger på dette nivået altså. Men også mange som formodentlig tar gevinst eller benytter anledningen til å komme seg ut på en sterk dag?
Redigert i går kl 20:06
Du må logge inn for å svare
Parsons
I går kl 20:19
1269
Ja ta gevinst på en sterk dag ? eller se på om TA kan hjelpe? kan jo være en snu opp vi ser nu, jeg velger å se sånn på det, kan godt være vi ser nedgang i morgen, men det forandrer ikke en tidlig trend oppover.
ibyx
I går kl 20:58
1165
Som daytrader er det kanskje lurt å ta gevinst på så kraftig oppgang?
Men TA har vel sine begrensninger her? Uten ratoppgang er det vel grenser for hvor langt psykologien kan drive de opp "fiktivt"?
Går man ganske nøyaktig 3 år tilbake lå BDTI på ca 700 (- ca 15%). Kursen var da (utbyttejustert) ca 100NOK.
Kort tid etter kom krigen og indexen doblet seg på få dager.
https://en.stockq.org/index/BDTI.php
Det kan fortsatt være en del luft igjen i FRO med andre ord?
Men TA har vel sine begrensninger her? Uten ratoppgang er det vel grenser for hvor langt psykologien kan drive de opp "fiktivt"?
Går man ganske nøyaktig 3 år tilbake lå BDTI på ca 700 (- ca 15%). Kursen var da (utbyttejustert) ca 100NOK.
Kort tid etter kom krigen og indexen doblet seg på få dager.
https://en.stockq.org/index/BDTI.php
Det kan fortsatt være en del luft igjen i FRO med andre ord?
Redigert i går kl 21:05
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
I går kl 21:03
1135
Helt klart svakt over hele linja, poten daily har 1yr rates på 41,500 og 35,000 VLCC/Suez, pleide vel å ligge rundt 50 og 45 selv da ratene fluktuerte de siste 12-18mnd.
Nybyggprisene holder seg høye og nå er vel det meste av negativitet prisa inn på 150,-, sist USA sanksjonerte tankere gjorde vi et plutselig hopp til 190 for å synke helt til 150, får se om denna oppturen holder seg og vi faktisk får se endra ruter og færre sanksjonerte skip i drift.
For FRO blir det vel fort vanskelig med en såpass stor flåte, men f.eks okeanis burde vel være et bra kjøp når du ser deres slutninger vs FRO sine. Bare en drøy måned til Q4, der skal det vel være ganske stor forskjell på oppnådde rater. Sånn egentlig egentlig kan det kanskje være smart å være ute når resultata kommer, ingen av dem kan vel ventes å forsvare en særlig høy kurs?
Mye psykologi på børs, og fryktelig mange småsparere i tank som har hatt store forventninger lenge nå kan fort drive et FOMO-rally.
Nybyggprisene holder seg høye og nå er vel det meste av negativitet prisa inn på 150,-, sist USA sanksjonerte tankere gjorde vi et plutselig hopp til 190 for å synke helt til 150, får se om denna oppturen holder seg og vi faktisk får se endra ruter og færre sanksjonerte skip i drift.
For FRO blir det vel fort vanskelig med en såpass stor flåte, men f.eks okeanis burde vel være et bra kjøp når du ser deres slutninger vs FRO sine. Bare en drøy måned til Q4, der skal det vel være ganske stor forskjell på oppnådde rater. Sånn egentlig egentlig kan det kanskje være smart å være ute når resultata kommer, ingen av dem kan vel ventes å forsvare en særlig høy kurs?
Mye psykologi på børs, og fryktelig mange småsparere i tank som har hatt store forventninger lenge nå kan fort drive et FOMO-rally.
Redigert i går kl 21:03
Du må logge inn for å svare
ibyx
I dag kl 08:55
360
NYSE-shorten er faktisk ganske lav (pr 15.12). Nesten laveste på et års tid. Det er ikke der oppgangen ligger og det er heller ikke duket for "shortrally".
Om noe så ble det heller satt litt short på gårsdagens oppgang?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
OSE-shorten vet jo kun de mest velinformerte noe om... Dette passer nok NYSE-markedet godt.
Oppgangen skyldes nok mest *forvventninger* til rateøkninger pga av snakket om flere *kanskje* effektive sanksjoner...?
Om noe så ble det heller satt litt short på gårsdagens oppgang?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
OSE-shorten vet jo kun de mest velinformerte noe om... Dette passer nok NYSE-markedet godt.
Oppgangen skyldes nok mest *forvventninger* til rateøkninger pga av snakket om flere *kanskje* effektive sanksjoner...?
Redigert i dag kl 08:56
Du må logge inn for å svare