Frontline Q3 kvartalsrapport, Trump og OPEQ+

andreasr
FRO 21.10.2024 kl 14:11 46712

Frontline Q3 kvartalsrapport kommer 27. November. Hva er deres estimater for Q3 resultatene?

Frontline plc Q3 2024 Webcast
https://edge.media-server.com/mmc/p/5moc4rgq

Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. Grønn energi, og høyere avgifter for hydrokarboner.

- Saudi Arabia vil øke produksjonen fra desember.

- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater på ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.

Jeg har nå FRO for ca 4 MNOK.

https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Redigert 26.11.2024 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
Jonnyvang2
31.12.2024 kl 10:33 10277

https://www.finansavisen.no/shipping/2024/12/31/8223162/superbull-pa-frontline

Frontline handles nå til en rabatt på 25 prosent mot NAV, sammenlignet mot en historisk premie på 25 prosent. Dagrater på 40k usd kan gir utbytte på 10%, men 53k usd, som er nødvendig for å forsvare nybygg investering, kan generere 25 kr aksjen. Ved rater på 70k usd, som enkelte analytikere ser på som sannsynlig for 2025, er utbytte på hele 50 nok/aksje.
desirata
31.12.2024 kl 11:19 10182

Interessant deg du sier om utbytte.

Derimot deg du nevner om NAV må tas med en klype salt. NAV er basert på høye skipspriser, relatert til rater som ikke komm. Reduseres skipspriser med eks 25%, vil NAV halveres, dette pga gjelda. En kan si som deg at FRO handles med rabatt 25% til NAV, eller 2:

Markedet har diskontert et fall i skipspriser på 10-15% allerede. Which one is it ?
ibyx
02.01.2025 kl 09:45 9517

Noen vil kanskje også si at oppgangen nå er teknisk?
Så får heller ratene løpe etter...
Hva blir det?
ibyx
02.01.2025 kl 10:31 9396

Drar det seg til?
31.12
Eagle Ventura (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Chevron London Stasco
20k/day
https://app.tankersinternational.com/fixtures/e88a3ec3-43c9-464c-8a4d-f367d7deac1d
desirata
02.01.2025 kl 10:43 9343

Hva betyr, drar seg til. Raten for en moderne scrubber ligger over 30k, iom 16k for en vanleg VLCC.

Dette er isåfall nedgang fra jul.
ibyx
02.01.2025 kl 12:15 9187

Er et spørsmålstegn der. I forhold til Hercules fra mandag er det en dobling da...
Men selvsagt er 20k altfor dårlig indikator til å rettferdiggjøre dagens snart 6% oppgang.
Volumet er heller ikke unormalt sterkt hittil
Volume: 700.71K
65 Day Avg: 1.1M
64% vs Avg

Slik sett er oppgangen kanskje et stjerneeksempel på TA-styrt oppgang?
Noen kjøper, noen gevinstsikrer...
ibyx
02.01.2025 kl 15:03 8954

Via Ed: https://x.com/ed_fin/status/1874791746582045034
LR TC5 MEG/JAPAN futures ligger +-2-3USD rundt 30USD for Q1-Q3 25.
LR TC5 er vel det samme som LR2 55kwt MEG/JAPAN her:
5.1.24 USD32750 (altså omtrent som nå)
https://x.com/ed_fin/status/1743211520442368301
og her 30.1.24 USD75500 (!!!)
https://x.com/ed_fin/status/1752244307954712910

Futures indikerer ikke at markedet forventer at historien skal gjenta seg i år?
ibyx
02.01.2025 kl 16:06 8823

Ja nå svinger det! Ikke rart den flyr idag!
Navigare Terra Mater (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) NSRP Trafigura [Change of Tech Man./Bunker Sire] (TCE: RV USD 21K @ 43 days / Actual USD 20K @ 45 days)

Shorten har vel fått det de skal ha?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/

Men uten at ratene faktisk stiger kan det bli reduserte utbytter framover?
Man kan jo ikke betale utbytte på grunnlag av estimerte skipsverdier?
Redigert 02.01.2025 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
JonasKr
02.01.2025 kl 16:18 8777

Schukt hvis det fortsatt sitter folk som ikke har dekket inn shorten nå, tøff dag for dem, jaja de får takke seg selv ;-)

ibyx
02.01.2025 kl 16:21 8760

KI sier:
A short percent of float of 3.85% in crude shipping can be considered relatively moderate, especially in the context of the shipping industry, which has seen higher short interests in recent times.
Conclusion
In summary, a short percent of float of 3.85% in crude shipping indicates a cautious but not overly negative sentiment among investors. It reflects some level of skepticism but is lower than the levels seen in many other firms within the industry, suggesting a potentially more stable outlook for the company in question.
ibyx
02.01.2025 kl 16:48 8676

Det gode med dagens oppgang er at den er på ganske bra volum. Det betyr at det er mange som har et nivå å forsvare dersom større aktører prøver å ta gevinst/selge ned?
VOLUME: 1.9M
65 DAY AVG: 1.1M
173% VS AVG

Det kan være artig å overse det det fundamentale også?
Kanskje kan kursoppgang i seg selv styrke ratene?

Dersom denne ferske dealen blir fixed så kan man jo nesten lure på om ratene er "rigget" som pleier å si over dammen? 😅🎪
Maran Arete (2016 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) S-Oil Maran Tankers Management (TCE: RV USD 31K @ 71 days / Actual USD 63K @ 52 days)
Bjallen
03.01.2025 kl 10:34 8006

Hvor blir utbytte q3 av?
ibyx
03.01.2025 kl 17:34 7649

Da ble det 2 solide skritt fram igår på bra volum og et solid skritt tilbake idag på nesten like bra volum.
Det har vel vært en suksess for TA denne uken?
Så spørs det om det kommer fundamental støtte utover "psykologien" neste uke...?
Tilbake til sidelengs er kanskje "trenden" fortsatt?
Maran Ajax (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Petrogal Cosco Shipping Energy Tranportation Co. Ltd (CSET) (TCE: RV USD 27K @ 87 days / Actual USD 26K @ 91 days)

Hvordan vil Q4 kunne overraske opp eller ned?
Almirante
05.01.2025 kl 12:18 6894

Kjøpte en liten post i FRO, er optimist men realist. Kan fort gå opp 20-30% men kan også gå ned 50% hvis markedet blir mettet med billig olje fra USA.

Legger med en kort oppsummering fra Bimco og MB.

Latest summary from Bimco and Marketbeat;The Very Large Crude Carrier (VLCC) market is expected to experience modest but meaningful growth in the first quarter of 2025. Analysts project a 2-3% increase in global crude tanker demand for the year, driven by a combination of steady recovery in global oil consumption and adjustments in supply chains. Cargo growth is anticipated to range between 1-2%, which could contribute to a gradual tightening of the market. This tightening is likely to support improved freight rates for VLCC operators, as capacity utilization edges higher. According to BIMCO, these trends reflect a steady rebalancing of the market following the disruptions of previous years.

A key factor influencing VLCC spot prices in 2025 is the ongoing impact of sanctions on Russian crude oil and gas exports. Sanctions imposed by Western nations have reshaped global energy trade routes, forcing Russian crude to find alternative markets, primarily in Asia. This has resulted in longer voyages for crude shipments, as Russian oil now travels to buyers in China, India, and other parts of Asia, bypassing Europe. Longer voyage distances increase ton-mile demand for tankers, which directly benefits the VLCC market.

Moreover, price caps on Russian crude, as enforced by the G7 and the EU, have introduced further complexity to the trade. These measures limit the price at which Russian oil can be sold if it is transported using Western insurance and shipping services. While some trade occurs outside these mechanisms, the fragmentation of supply chains has increased inefficiencies, further bolstering demand for VLCCs.

Frontline Plc (NYSE: FRO), one of the leading operators in the VLCC sector, is well-positioned to capitalize on these market dynamics. As of January 4, 2025, Frontline's stock price stands at approximately $14.25. Analysts are optimistic about its performance, projecting a 12-month price target averaging $24.36. This represents a potential upside of about 71.63% from the current price. The anticipated improvement in freight rates, combined with heightened demand due to geopolitical factors, underpins this bullish outlook.

The sanctions on Russian crude and gas, combined with OPEC+ production policies and potential fluctuations in global oil demand, could have a significant impact on spot prices for VLCCs. Increased volatility in crude oil prices and the reorganization of trade flows may create opportunities for higher spot rates, particularly for vessels capable of meeting the demand for long-haul routes. However, the extent of these effects will depend on how sanctions evolve, compliance enforcement, and the ability of non-sanctioned nations to absorb displaced Russian oil.

In summary, the VLCC market is poised for growth in 2025, with geopolitical developments such as sanctions on Russian energy playing a pivotal role in shaping trade patterns and spot prices. Frontline Plc, with its extensive fleet and strategic positioning, stands to benefit significantly from these evolving market conditions.
ibyx
06.01.2025 kl 12:55 6206

TA vs TA? 😅🎪
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100129&tck=FRO Anbefaling en til seks måneders sikt: Selg (Score: -91)
https://youtu.be/KCDr36OpNUs?t=1119 stipulert kursmål 180/85
Fjellbris
07.01.2025 kl 11:16 5507

FRO gikk plutselig kr 10 opp og over 174, noe på gang/gode slutninger?
Redigert 07.01.2025 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
desirata
07.01.2025 kl 11:29 5453

Tror heller det er det økende fokus på skyggeflåten. Den kan minke framover.
Fjellbris
07.01.2025 kl 12:05 5316

Her er årsaken til dagens opptur👍:
John Fredriksens tankrederi Frontline åpnet i rødt, men stiger nå 4,67 prosent til 173,55 kroner.
Clarksons-analytiker Frode Mørkedal mener nå at oljetank er den desidert beste investeringsmuligheten innen shipping i 2025 . Også flere andre analytikere har Frontline som en av sine favoritter for det kommende året.
ibyx
07.01.2025 kl 15:27 4871

Virker tankers er litt i "flow" nå?
Da ser man gjerne rett igjennom slikt?
Seaways Enterprise (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Phillips 66 Stasco [max dischg port costs $275k Owners acct] (TCE: RV USD 25K @ 43 days / Actual USD 15K @ 66 days)
Blue Cow Group
07.01.2025 kl 15:49 4802

Hvor skal den fra eller til? Det gir ikke helt mening for meg å sammenligne epler og pærer, eller i dette tilfellet å ikke differensiere hvilken rute de skal seile. Ofte ganske så stor forskjell på rater på de forskjellige rutene.
ibyx
07.01.2025 kl 16:36 4670

Mener TankersInt har tatt bort destinasjonene som var der før? Det er vel blitt betalingsinfo kanskje?
Men 15K for en 2023 scrubber er uansett ikke bra. Er vel godt under breakeven om dette hadde vært en FRO-tanker?
Er liten tvil om at det er skapt litt FOMO igjen i FRO/VLCC? Watch out?
Peer DHT stiger ca 12% fra bunn, FRO ca 18% opp.
Parsons
07.01.2025 kl 18:02 4470

Begynt å kjøpe i tank igjen jeg etter å ha vært borte en lang stund, ser ut som ratene har bunnet ut.
In 2019, US sanctions saw VLCC rates top $200,000 per day.
Hentet ifra TR.
Og Trump kan kjøre sanksjonene ytterligere
Flipper
07.01.2025 kl 19:21 4312

login
ibyx
07.01.2025 kl 20:00 4214

Kanskje den legger seg til i traderkanalen 14-16USD i påvente sterkere rater?
Kanskje er ikke TankersInt tilstrekkelig måleverktøy for å "fange" FRO?
Hva da med BDTI?
https://en.stockq.org/index/BDTI.php er 813. Det er laveste siden slutten av september 2023.
Kursen er da også nesten identisk!

BDTI bekrefter egentlig inntrykket man sitter igjen med ved å studere TI. Desemberoppgangen er ikke bare blåst, den er også "toppet" med ytterligere ca 10% fall...
Finn feilen?
Logout?
Q3 ble Q4 som ble Q1 som har startet dårlig (ratemessig).
NYSE idag
VOLUME: 5.74M
65 DAY AVG: 2.58M
223% VS AVG
Mange som går inn og vil forsvare rateforventninger på dette nivået altså. Men også mange som formodentlig tar gevinst eller benytter anledningen til å komme seg ut på en sterk dag?
Redigert 07.01.2025 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Parsons
07.01.2025 kl 20:19 4155

Ja ta gevinst på en sterk dag ? eller se på om TA kan hjelpe? kan jo være en snu opp vi ser nu, jeg velger å se sånn på det, kan godt være vi ser nedgang i morgen, men det forandrer ikke en tidlig trend oppover.
ibyx
07.01.2025 kl 20:58 4049

Som daytrader er det kanskje lurt å ta gevinst på så kraftig oppgang?
Men TA har vel sine begrensninger her? Uten ratoppgang er det vel grenser for hvor langt psykologien kan drive de opp "fiktivt"?

Går man ganske nøyaktig 3 år tilbake lå BDTI på ca 700 (- ca 15%). Kursen var da (utbyttejustert) ca 100NOK.
Kort tid etter kom krigen og indexen doblet seg på få dager.
https://en.stockq.org/index/BDTI.php

Det kan fortsatt være en del luft igjen i FRO med andre ord?
Redigert 07.01.2025 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
07.01.2025 kl 21:03 4020

Helt klart svakt over hele linja, poten daily har 1yr rates på 41,500 og 35,000 VLCC/Suez, pleide vel å ligge rundt 50 og 45 selv da ratene fluktuerte de siste 12-18mnd.
Nybyggprisene holder seg høye og nå er vel det meste av negativitet prisa inn på 150,-, sist USA sanksjonerte tankere gjorde vi et plutselig hopp til 190 for å synke helt til 150, får se om denna oppturen holder seg og vi faktisk får se endra ruter og færre sanksjonerte skip i drift.

For FRO blir det vel fort vanskelig med en såpass stor flåte, men f.eks okeanis burde vel være et bra kjøp når du ser deres slutninger vs FRO sine. Bare en drøy måned til Q4, der skal det vel være ganske stor forskjell på oppnådde rater. Sånn egentlig egentlig kan det kanskje være smart å være ute når resultata kommer, ingen av dem kan vel ventes å forsvare en særlig høy kurs?
Mye psykologi på børs, og fryktelig mange småsparere i tank som har hatt store forventninger lenge nå kan fort drive et FOMO-rally.
Redigert 07.01.2025 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
07.01.2025 kl 22:33 3806

FRO sluttet opp 11,4% i USA i kveld.
JonasKr
08.01.2025 kl 08:19 3379

Hehe jepp, håper shortfolket har fått dekt inn ;-)
ibyx
08.01.2025 kl 08:55 3248

NYSE-shorten er faktisk ganske lav (pr 15.12). Nesten laveste på et års tid. Det er ikke der oppgangen ligger og det er heller ikke duket for "shortrally".
Om noe så ble det heller satt litt short på gårsdagens oppgang?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
OSE-shorten vet jo kun de mest velinformerte noe om... Dette passer nok NYSE-markedet godt.

Oppgangen skyldes nok mest *forvventninger* til rateøkninger pga av snakket om flere *kanskje* effektive sanksjoner...?
Redigert 08.01.2025 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
Flipper
08.01.2025 kl 17:37 2817

Fearnleys uke rapport VLCC

VLCC daily earnings continue to be under pressure, about $20k/day for the best of them on a MEG/east round voyage with no waiting time, whereas the older contingency struggle to cover OPEX. However, it would appear that the rot has stopped if nothing else, stabilising in the low W40’s. Increased activity in the Atlantic as well, with the west/east arb encouraging eastern buyers. Even North Sea bbls are said to be in play in addition to USG, Wafr and Brazil. So far not made a positive rate impact but the list is shortening and is not really being topped up by ballasters from the east on spec. Paper trading up.
Flipper
08.01.2025 kl 17:43 2803

ibyx, bra innlegg som alltid. Noterte meg også volumet høyt NYSE i går.

5.7 Mill aksjer omsatt på en dag.

Minner om at totalt har selskapet 223 Mill aksjer, !
Flipper
08.01.2025 kl 17:55 2769

Nybyggprisene var for ca. 3 år siden ca. 90/92 mill for en VLCC, før verftene fikk alle bestillinger på kontainer skip først og fremst, men mye annet som, LPG- GLNG, .....

Nå koster vel en N/B på $ 130/140 nivået !

Solgte halvparten av FRO for 284. Snitt 84.

Sitter i ro, spesielt til vi får revidert statsbudsjett etter valget i september.

37.9 % skatt på gevinst OG utbytte er ikke skatt, men beslagleggelse. Som sagt tidligere. Det er lett å
fordele det andre har skapt.

Godt Nytt År, fremover ser det lyst ut. Etter skattesatsen er edruelig igjen er det kun å vurdere, når selger jeg ?
ibyx
08.01.2025 kl 18:34 2683

Minner om at BDTI fortsetter å falle i ettermiddag. 6 røde i strekk med samlet ca 14% nedgang.
Ingen råd. Kun følg med.
https://en.stockq.org/index/BDTI.php

edit. denne via Shareville/Poten kan man også ta til etterretning.
https://x.com/PotenTankers/status/1877037350334738848
Redigert 08.01.2025 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
JonasKr
08.01.2025 kl 23:31 2329

Det er delte meninger, men mange mener nybyggprisene ikke vil gå ned tross ratefallet. Det er få verft, og de bygger heller tørrbulk, containerskip og gasstankere enn å produsere VLCCer på billigsalg. Hvorfor? De trenger ikke, det bestilles mer enn nok av andre skip. Inflasjonen treffer alle, og det er rett og slett ikke lønnsomt å gå særlig ned i nybyggpris. Jeg tror de som forventer kraftig fall i asset-verdier pga ratefallet er på bærtur.
Ramn
I går kl 19:36 1775

Generelt sett kan leveringstiden for en nybygd VLCC tanker variere fra 2 til 3 år fra bestilling til levering. Jeg tror ikke at nybygg blir bestilt pga dårlige rater og sjangsen med å bestille på "gode rater" i dag, er gjerne borte som dugg for solen når du får skipet. Egentlig styrer ratene mye mer "tankbåt bruktmarkedet" , så når ratene blir for gode koster et gammelt skip for mye i forhold til ett nytt skip. Vi er ikke der akkurat, så asset value i selskap blir påvirket mye mer av hva dagens rater er, enn hva det koster å bygge et nytt skip. Den prisen bestemmes gjerne av andre parameter.... men gode priser oppstår i forbindeles med at verftene er tomme for jobb og subsidierer bygging for å minisere tap i konsernet.
Redigert i går kl 19:50 Du må logge inn for å svare
ibyx
I går kl 19:52 1731

25.9.2023

Det var forrige gang BDTI var under 800. 799.

https://en.stockq.org/index/BDTI.php

Noen klikker over 30k fortsatt:
Maria A.Angelicoussis (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Orlen Maran Tankers Management (TCE: RV USD 29K @ 34 days / Actual USD 33K @ 32 days)

nesten:
Agitos (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Trafigura Heidmar (TCE: RV USD 29K @ 49 days / Actual USD 29K @ 50 days)

Lenge siden FRO har meldt noe. 16. desember: Front Tweed (2022) 18k
https://app.tankersinternational.com/fixtures/95780501-b94c-4412-8dfd-6f87aab7c812
Redigert i går kl 20:05 Du må logge inn for å svare
mellomulv
I dag kl 07:43 1290

Nå er det full steam ahead! Vi kaster loss og setter kursen mot 250!
Blue Cow Group
I dag kl 08:38 1089

Noen som har abbo eller evt ikke lest sin éne plussartikkel denna uka? Hva er det som er meningsløst å koble mot tapt frontline-inntjening i en artikkel som omhandler skyggeflåten?
https://www.finansavisen.no/shipping/2025/01/09/8227711/meningslost-a-linke-dette-mot-tapt-frontline-inntjening
stockwalker
I dag kl 09:07 982

DN/ Tradewinds .. antrydes det steam

Kinesisk portforbud kan styrke VLCC-markedet
På radaren: I et nytt trekk, som kan endre spillereglene, har Shandong Ports Group i Kina valgt å nekte havneanløp for skip som transporterer olje fra Iran, Venezuela og Russland – alle underlagt amerikanske sanksjoner. Dette tiltaket, rettet mot den såkalte «skyggeflåten» som ofte opererer i skyggen av internasjonale regelverk, kan ha betydelige konsekvenser for verdens tankmarked.

Under dekk: I fjor sto Shandong-havnene for lossing av omtrent 670.000 fat iransk råolje per dag, nesten halvparten av Irans daglige eksport. Når disse volumene må erstattes av mer regulære handelsstrømmer, som fra Saudi-Arabia, ventes det økt etterspørsel etter VLCC-ere i den ikke-sanksjonerte flåten.

Om bord: Analytikere fra Fearnley Securities anslår at dette kan kreve minst 16 ekstra skip og drive ratene oppover. Tiltaket kan derfor bli en etterlengtet opptur for en sektor som stadig leter etter stabile inntektskilder.
Blue Cow Group
I dag kl 11:23 647

På hva? Skyggeflåten? Eller nedgangen i rater? Sikkert bare enda en villedende overskrift i forhold til hva som faktisk ble sagt.
Går unna nå da, Fro, OET og Hafnia i rakettfart idag. Midtøsten-Asia opp 7% til WS 47 i går (evt i forgårs, går litt i surr med når jeg mottar nyhetsbreva)
ibyx
I dag kl 11:37 603

Oi oi! Spennende å se om dette blir en "FOMO-felle" med økt short nå!
Når må snart BDTI få et kraftløft. Hvis ikke kan de bare legge ned bedriften som useriøs... 📉🎪😅
https://en.stockq.org/index/BDTI.php
Parsons
I dag kl 11:57 519

Jeg er inne i FRO og Hunt, største delen er i FRO.
Men hvis dette snur nå og vi får rater Hunt kan tjene penger på så kan det bli store oppganger der , som vi ser i dag.
ibyx
I dag kl 12:00 507

Det prises kanskje inn rater vi ikke har ennå nå?
Men det har vært fine volum på oppgangen. Optimismen er der.
Vel. Mange har jo solgt disse volumene også selvsagt...
Blue Cow Group
I dag kl 12:25 419

"Det prises kanskje inn rater vi ikke har ennå nå?"

Helt klart. De går på forventninger nå, fått en fin trifecta av sanksjoner mot cosco, og den kinesiske havna som ikke vil ta imot skyggeflåtebåter og forventa sanksjoner mot Iran og flere fartøy i skyggeflåten.
Samtidig var veldig mye negatititet prisa inn fra før, det skulle ikke mye til for en opptur
Flipper
I dag kl 12:58 326

Fresh VLCC sanctions threaten to leave up to 12% of global fleet on blacklist, analyst warns.

US has 100 more tankers, Russian oil companies and traders in its sanctions crosshairs.

In 2024, UANI identified 132 new vessels engaged in shipping Iranian oil, bringing the total number of “ghost fleet” tankers it tracks to 477.

A coalition of more than 30 countries has called for a detailed review of existing global shipping rules to find ways of putting extra pressure on the shadow fleet that has swelled in response to western sanctions.

The group, including the European Union and shipowner group Intertanko, is proposing the move to the International Maritime Organization.

Siste på skyggeflåten: Maritime intelligence firm Windward said it has identified 1,300 dark fleet vessels that are involved in deceptive shipping practices while carrying out the clandestine trade of sanctioned commodities.

Follows criticism from Frontline chief executive Lars Barstad who argues regulators and governments have been “sleeping behind the wheel”.
Redigert i dag kl 13:09 Du må logge inn for å svare
Flipper
I dag kl 13:02 315

Det var jo flere år siden vi så dette, jeg var sløv til ikke å se det da. Iran kjøpte jo via nydannede skjell selskaper ingen hadde hørt om før til vanvittige priser..... Helt enig med deg, catch 22 for N/B bestillinger nå....