Frontline Q3 kvartalsrapport, Trump og OPEQ+

andreasr
FRO 21.10.2024 kl 14:11 47188

Frontline Q3 kvartalsrapport kommer 27. November. Hva er deres estimater for Q3 resultatene?

Frontline plc Q3 2024 Webcast
https://edge.media-server.com/mmc/p/5moc4rgq

Valg i USA er 5. November. 2 alternativ:
- Trump og republikansk valgseier. Trump har lovt "Peace in 24 hours", som vil avslutte krigen i Ukraina. Lavere skatter i USA og mer proteksjonisme.
- Kamala og Demokratisk valgseier. GrĂžnn energi, og hĂžyere avgifter for hydrokarboner.

- Saudi Arabia vil Ăžke produksjonen fra desember.

- Moonshot-Scenario fra 2008 med VLCC fraktrater pÄ ~200 USD, kan det gjenta seg? I wish and pray. Verden trenger olje.

Jeg har nÄ FRO for ca 4 MNOK.

https://www.finansavisen.no/shipping/2024/10/21/8194879/carnegie-spar-frontline-opp-30-prosent
Redigert 26.11.2024 kl 18:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
I dag kl 19:21 9

Helt klart!
Vurderer Ă„ sette min fĂžrste short! 😅

Landbridge Glory (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟱) Glasford Shipping (HKG) Heidmar [Oman (GOO) load] (TCE: RV USD 31K @ 45 days / Actual USD 22K @ 60 days)
Maria A.Angelicoussis (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟱) Orlen Maran Tankers Management (TCE: RV USD 29K @ 34 days / Actual USD 33K @ 32 days)

Men sÄ hentet BDTI inn de tre siste dagers fall.... (fortsatt ned ca 12% siste 8)
FOMO-kraften i FRO skal man ikke kimse av...
BillVonka
I dag kl 16:19 304

flott oppgang pÄ FRO i dag
Flipper
I dag kl 13:02 548

Det var jo flere Är siden vi sÄ dette, jeg var slÞv til ikke Ä se det da. Iran kjÞpte jo via nydannede skjell selskaper ingen hadde hÞrt om fÞr til vanvittige priser..... Helt enig med deg, catch 22 for N/B bestillinger nÄ....
Flipper
I dag kl 12:58 558

Fresh VLCC sanctions threaten to leave up to 12% of global fleet on blacklist, analyst warns.

US has 100 more tankers, Russian oil companies and traders in its sanctions crosshairs.

In 2024, UANI identified 132 new vessels engaged in shipping Iranian oil, bringing the total number of “ghost fleet” tankers it tracks to 477.

A coalition of more than 30 countries has called for a detailed review of existing global shipping rules to find ways of putting extra pressure on the shadow fleet that has swelled in response to western sanctions.

The group, including the European Union and shipowner group Intertanko, is proposing the move to the International Maritime Organization.

Siste pÄ skyggeflÄten: Maritime intelligence firm Windward said it has identified 1,300 dark fleet vessels that are involved in deceptive shipping practices while carrying out the clandestine trade of sanctioned commodities.

Follows criticism from Frontline chief executive Lars Barstad who argues regulators and governments have been “sleeping behind the wheel”.
Redigert i dag kl 13:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
Blue Cow Group
I dag kl 12:25 652

"Det prises kanskje inn rater vi ikke har ennÄ nÄ?"

Helt klart. De gÄr pÄ forventninger nÄ, fÄtt en fin trifecta av sanksjoner mot cosco, og den kinesiske havna som ikke vil ta imot skyggeflÄtebÄter og forventa sanksjoner mot Iran og flere fartÞy i skyggeflÄten.
Samtidig var veldig mye negatititet prisa inn fra fĂžr, det skulle ikke mye til for en opptur
ibyx
I dag kl 12:00 740

Det prises kanskje inn rater vi ikke har ennÄ nÄ?
Men det har vÊrt fine volum pÄ oppgangen. Optimismen er der.
Vel. Mange har jo solgt disse volumene ogsÄ selvsagt...
Parsons
I dag kl 11:57 751

Jeg er inne i FRO og Hunt, stĂžrste delen er i FRO.
Men hvis dette snur nÄ og vi fÄr rater Hunt kan tjene penger pÄ sÄ kan det bli store oppganger der , som vi ser i dag.
ibyx
I dag kl 11:37 834

Oi oi! Spennende Ä se om dette blir en "FOMO-felle" med Þkt short nÄ!
NĂ„r mĂ„ snart BDTI fĂ„ et kraftlĂžft. Hvis ikke kan de bare legge ned bedriften som useriĂžs... 📉đŸŽȘ😅
https://en.stockq.org/index/BDTI.php
Blue Cow Group
I dag kl 11:23 879

PÄ hva? SkyggeflÄten? Eller nedgangen i rater? Sikkert bare enda en villedende overskrift i forhold til hva som faktisk ble sagt.
GÄr unna nÄ da, Fro, OET og Hafnia i rakettfart idag. MidtÞsten-Asia opp 7% til WS 47 i gÄr (evt i forgÄrs, gÄr litt i surr med nÄr jeg mottar nyhetsbreva)
stockwalker
I dag kl 09:07 1214

DN/ Tradewinds .. antrydes det steam

Kinesisk portforbud kan styrke VLCC-markedet
PĂ„ radaren: I et nytt trekk, som kan endre spillereglene, har Shandong Ports Group i Kina valgt Ă„ nekte havneanlĂžp for skip som transporterer olje fra Iran, Venezuela og Russland – alle underlagt amerikanske sanksjoner. Dette tiltaket, rettet mot den sĂ„kalte «skyggeflĂ„ten» som ofte opererer i skyggen av internasjonale regelverk, kan ha betydelige konsekvenser for verdens tankmarked.

Under dekk: I fjor sto Shandong-havnene for lossing av omtrent 670.000 fat iransk rÄolje per dag, nesten halvparten av Irans daglige eksport. NÄr disse volumene mÄ erstattes av mer regulÊre handelsstrÞmmer, som fra Saudi-Arabia, ventes det Þkt etterspÞrsel etter VLCC-ere i den ikke-sanksjonerte flÄten.

Om bord: Analytikere fra Fearnley Securities anslÄr at dette kan kreve minst 16 ekstra skip og drive ratene oppover. Tiltaket kan derfor bli en etterlengtet opptur for en sektor som stadig leter etter stabile inntektskilder.
Blue Cow Group
I dag kl 08:38 1321

Noen som har abbo eller evt ikke lest sin éne plussartikkel denna uka? Hva er det som er meningslÞst Ä koble mot tapt frontline-inntjening i en artikkel som omhandler skyggeflÄten?
https://www.finansavisen.no/shipping/2025/01/09/8227711/meningslost-a-linke-dette-mot-tapt-frontline-inntjening
mellomulv
I dag kl 07:43 1522

NĂ„ er det full steam ahead! Vi kaster loss og setter kursen mot 250!
ibyx
I gÄr kl 19:52 1963

25.9.2023

Det var forrige gang BDTI var under 800. 799.

https://en.stockq.org/index/BDTI.php

Noen klikker over 30k fortsatt:
Maria A.Angelicoussis (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟱) Orlen Maran Tankers Management (TCE: RV USD 29K @ 34 days / Actual USD 33K @ 32 days)

nesten:
Agitos (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟱) Trafigura Heidmar (TCE: RV USD 29K @ 49 days / Actual USD 29K @ 50 days)

Lenge siden FRO har meldt noe. 16. desember: Front Tweed (2022) 18k
https://app.tankersinternational.com/fixtures/95780501-b94c-4412-8dfd-6f87aab7c812
Redigert i gÄr kl 20:05 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ramn
I gÄr kl 19:36 2006

Generelt sett kan leveringstiden for en nybygd VLCC tanker variere fra 2 til 3 Är fra bestilling til levering. Jeg tror ikke at nybygg blir bestilt pga dÄrlige rater og sjangsen med Ä bestille pÄ "gode rater" i dag, er gjerne borte som dugg for solen nÄr du fÄr skipet. Egentlig styrer ratene mye mer "tankbÄt bruktmarkedet" , sÄ nÄr ratene blir for gode koster et gammelt skip for mye i forhold til ett nytt skip. Vi er ikke der akkurat, sÄ asset value i selskap blir pÄvirket mye mer av hva dagens rater er, enn hva det koster Ä bygge et nytt skip. Den prisen bestemmes gjerne av andre parameter.... men gode priser oppstÄr i forbindeles med at verftene er tomme for jobb og subsidierer bygging for Ä minisere tap i konsernet.
Redigert i gÄr kl 19:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
JonasKr
08.01.2025 kl 23:31 2561

Det er delte meninger, men mange mener nybyggprisene ikke vil gÄ ned tross ratefallet. Det er fÄ verft, og de bygger heller tÞrrbulk, containerskip og gasstankere enn Ä produsere VLCCer pÄ billigsalg. Hvorfor? De trenger ikke, det bestilles mer enn nok av andre skip. Inflasjonen treffer alle, og det er rett og slett ikke lÞnnsomt Ä gÄ sÊrlig ned i nybyggpris. Jeg tror de som forventer kraftig fall i asset-verdier pga ratefallet er pÄ bÊrtur.
ibyx
08.01.2025 kl 18:34 2915

Minner om at BDTI fortsetter Ă„ falle i ettermiddag. 6 rĂžde i strekk med samlet ca 14% nedgang.
Ingen rÄd. Kun fÞlg med.
https://en.stockq.org/index/BDTI.php

edit. denne via Shareville/Poten kan man ogsÄ ta til etterretning.
https://x.com/PotenTankers/status/1877037350334738848
Redigert 08.01.2025 kl 20:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
Flipper
08.01.2025 kl 17:55 3001

Nybyggprisene var for ca. 3 Är siden ca. 90/92 mill for en VLCC, fÞr verftene fikk alle bestillinger pÄ kontainer skip fÞrst og fremst, men mye annet som, LPG- GLNG, .....

NÄ koster vel en N/B pÄ $ 130/140 nivÄet !

Solgte halvparten av FRO for 284. Snitt 84.

Sitter i ro, spesielt til vi fÄr revidert statsbudsjett etter valget i september.

37.9 % skatt pÄ gevinst OG utbytte er ikke skatt, men beslagleggelse. Som sagt tidligere. Det er lett Ä
fordele det andre har skapt.

Godt Nytt År, fremover ser det lyst ut. Etter skattesatsen er edruelig igjen er det kun Ă„ vurdere, nĂ„r selger jeg ?
Flipper
08.01.2025 kl 17:43 3035

ibyx, bra innlegg som alltid. Noterte meg ogsÄ volumet hÞyt NYSE i gÄr.

5.7 Mill aksjer omsatt pÄ en dag.

Minner om at totalt har selskapet 223 Mill aksjer, !
Flipper
08.01.2025 kl 17:37 3049

Fearnleys uke rapport VLCC

VLCC daily earnings continue to be under pressure, about $20k/day for the best of them on a MEG/east round voyage with no waiting time, whereas the older contingency struggle to cover OPEX. However, it would appear that the rot has stopped if nothing else, stabilising in the low W40’s. Increased activity in the Atlantic as well, with the west/east arb encouraging eastern buyers. Even North Sea bbls are said to be in play in addition to USG, Wafr and Brazil. So far not made a positive rate impact but the list is shortening and is not really being topped up by ballasters from the east on spec. Paper trading up.
ibyx
08.01.2025 kl 08:55 3480

NYSE-shorten er faktisk ganske lav (pr 15.12). Nesten laveste pÄ et Ärs tid. Det er ikke der oppgangen ligger og det er heller ikke duket for "shortrally".
Om noe sÄ ble det heller satt litt short pÄ gÄrsdagens oppgang?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
OSE-shorten vet jo kun de mest velinformerte noe om... Dette passer nok NYSE-markedet godt.

Oppgangen skyldes nok mest *forvventninger* til rateĂžkninger pga av snakket om flere *kanskje* effektive sanksjoner...?
Redigert 08.01.2025 kl 08:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
JonasKr
08.01.2025 kl 08:19 3611

Hehe jepp, hÄper shortfolket har fÄtt dekt inn ;-)
Fjellbris
07.01.2025 kl 22:33 4038

FRO sluttet opp 11,4% i USA i kveld.
Blue Cow Group
07.01.2025 kl 21:03 4251

Helt klart svakt over hele linja, poten daily har 1yr rates pÄ 41,500 og 35,000 VLCC/Suez, pleide vel Ä ligge rundt 50 og 45 selv da ratene fluktuerte de siste 12-18mnd.
Nybyggprisene holder seg hÞye og nÄ er vel det meste av negativitet prisa inn pÄ 150,-, sist USA sanksjonerte tankere gjorde vi et plutselig hopp til 190 for Ä synke helt til 150, fÄr se om denna oppturen holder seg og vi faktisk fÄr se endra ruter og fÊrre sanksjonerte skip i drift.

For FRO blir det vel fort vanskelig med en sÄpass stor flÄte, men f.eks okeanis burde vel vÊre et bra kjÞp nÄr du ser deres slutninger vs FRO sine. Bare en drÞy mÄned til Q4, der skal det vel vÊre ganske stor forskjell pÄ oppnÄdde rater. SÄnn egentlig egentlig kan det kanskje vÊre smart Ä vÊre ute nÄr resultata kommer, ingen av dem kan vel ventes Ä forsvare en sÊrlig hÞy kurs?
Mye psykologi pÄ bÞrs, og fryktelig mange smÄsparere i tank som har hatt store forventninger lenge nÄ kan fort drive et FOMO-rally.
Redigert 07.01.2025 kl 21:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
07.01.2025 kl 20:58 4281

Som daytrader er det kanskje lurt Ä ta gevinst pÄ sÄ kraftig oppgang?
Men TA har vel sine begrensninger her? Uten ratoppgang er det vel grenser for hvor langt psykologien kan drive de opp "fiktivt"?

GÄr man ganske nÞyaktig 3 Är tilbake lÄ BDTI pÄ ca 700 (- ca 15%). Kursen var da (utbyttejustert) ca 100NOK.
Kort tid etter kom krigen og indexen doblet seg pÄ fÄ dager.
https://en.stockq.org/index/BDTI.php

Det kan fortsatt vĂŠre en del luft igjen i FRO med andre ord?
Redigert 07.01.2025 kl 21:05 Du mÄ logge inn for Ä svare
Parsons
07.01.2025 kl 20:19 4387

Ja ta gevinst pÄ en sterk dag ? eller se pÄ om TA kan hjelpe? kan jo vÊre en snu opp vi ser nu, jeg velger Ä se sÄnn pÄ det, kan godt vÊre vi ser nedgang i morgen, men det forandrer ikke en tidlig trend oppover.
ibyx
07.01.2025 kl 20:00 4446

Kanskje den legger seg til i traderkanalen 14-16USD i pÄvente sterkere rater?
Kanskje er ikke TankersInt tilstrekkelig mÄleverktÞy for Ä "fange" FRO?
Hva da med BDTI?
https://en.stockq.org/index/BDTI.php er 813. Det er laveste siden slutten av september 2023.
Kursen er da ogsÄ nesten identisk!

BDTI bekrefter egentlig inntrykket man sitter igjen med ved Ä studere TI. Desemberoppgangen er ikke bare blÄst, den er ogsÄ "toppet" med ytterligere ca 10% fall...
Finn feilen?
Logout?
Q3 ble Q4 som ble Q1 som har startet dÄrlig (ratemessig).
NYSE idag
VOLUME: 5.74M
65 DAY AVG: 2.58M
223% VS AVG
Mange som gÄr inn og vil forsvare rateforventninger pÄ dette nivÄet altsÄ. Men ogsÄ mange som formodentlig tar gevinst eller benytter anledningen til Ä komme seg ut pÄ en sterk dag?
Redigert 07.01.2025 kl 20:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Parsons
07.01.2025 kl 18:02 4702

Begynt Ă„ kjĂžpe i tank igjen jeg etter Ă„ ha vĂŠrt borte en lang stund, ser ut som ratene har bunnet ut.
In 2019, US sanctions saw VLCC rates top $200,000 per day.
Hentet ifra TR.
Og Trump kan kjĂžre sanksjonene ytterligere
ibyx
07.01.2025 kl 16:36 4902

Mener TankersInt har tatt bort destinasjonene som var der fĂžr? Det er vel blitt betalingsinfo kanskje?
Men 15K for en 2023 scrubber er uansett ikke bra. Er vel godt under breakeven om dette hadde vĂŠrt en FRO-tanker?
Er liten tvil om at det er skapt litt FOMO igjen i FRO/VLCC? Watch out?
Peer DHT stiger ca 12% fra bunn, FRO ca 18% opp.
Blue Cow Group
07.01.2025 kl 15:49 5034

Hvor skal den fra eller til? Det gir ikke helt mening for meg Ä sammenligne epler og pÊrer, eller i dette tilfellet Ä ikke differensiere hvilken rute de skal seile. Ofte ganske sÄ stor forskjell pÄ rater pÄ de forskjellige rutene.
ibyx
07.01.2025 kl 15:27 5103

Virker tankers er litt i "flow" nÄ?
Da ser man gjerne rett igjennom slikt?
Seaways Enterprise (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟱) Phillips 66 Stasco [max dischg port costs $275k Owners acct] (TCE: RV USD 25K @ 43 days / Actual USD 15K @ 66 days)
Fjellbris
07.01.2025 kl 12:05 5549

Her er Ă„rsaken til dagens opptur👍:
John Fredriksens tankrederi Frontline Äpnet i rÞdt, men stiger nÄ 4,67 prosent til 173,55 kroner.
Clarksons-analytiker Frode MÞrkedal mener nÄ at oljetank er den desidert beste investeringsmuligheten innen shipping i 2025 . OgsÄ flere andre analytikere har Frontline som en av sine favoritter for det kommende Äret.
desirata
07.01.2025 kl 11:29 5686

Tror heller det er det Þkende fokus pÄ skyggeflÄten. Den kan minke framover.
Fjellbris
07.01.2025 kl 11:16 5740

FRO gikk plutselig kr 10 opp og over 174, noe pÄ gang/gode slutninger?
Redigert 07.01.2025 kl 11:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
06.01.2025 kl 12:55 6439

TA vs TA? 😅đŸŽȘ
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100129&tck=FRO Anbefaling en til seks mÄneders sikt: Selg (Score: -91)
https://youtu.be/KCDr36OpNUs?t=1119 stipulert kursmÄl 180/85
Almirante
05.01.2025 kl 12:18 7127

KjÞpte en liten post i FRO, er optimist men realist. Kan fort gÄ opp 20-30% men kan ogsÄ gÄ ned 50% hvis markedet blir mettet med billig olje fra USA.

Legger med en kort oppsummering fra Bimco og MB.

Latest summary from Bimco and Marketbeat;The Very Large Crude Carrier (VLCC) market is expected to experience modest but meaningful growth in the first quarter of 2025. Analysts project a 2-3% increase in global crude tanker demand for the year, driven by a combination of steady recovery in global oil consumption and adjustments in supply chains. Cargo growth is anticipated to range between 1-2%, which could contribute to a gradual tightening of the market. This tightening is likely to support improved freight rates for VLCC operators, as capacity utilization edges higher. According to BIMCO, these trends reflect a steady rebalancing of the market following the disruptions of previous years.

A key factor influencing VLCC spot prices in 2025 is the ongoing impact of sanctions on Russian crude oil and gas exports. Sanctions imposed by Western nations have reshaped global energy trade routes, forcing Russian crude to find alternative markets, primarily in Asia. This has resulted in longer voyages for crude shipments, as Russian oil now travels to buyers in China, India, and other parts of Asia, bypassing Europe. Longer voyage distances increase ton-mile demand for tankers, which directly benefits the VLCC market.

Moreover, price caps on Russian crude, as enforced by the G7 and the EU, have introduced further complexity to the trade. These measures limit the price at which Russian oil can be sold if it is transported using Western insurance and shipping services. While some trade occurs outside these mechanisms, the fragmentation of supply chains has increased inefficiencies, further bolstering demand for VLCCs.

Frontline Plc (NYSE: FRO), one of the leading operators in the VLCC sector, is well-positioned to capitalize on these market dynamics. As of January 4, 2025, Frontline's stock price stands at approximately $14.25. Analysts are optimistic about its performance, projecting a 12-month price target averaging $24.36. This represents a potential upside of about 71.63% from the current price. The anticipated improvement in freight rates, combined with heightened demand due to geopolitical factors, underpins this bullish outlook.

The sanctions on Russian crude and gas, combined with OPEC+ production policies and potential fluctuations in global oil demand, could have a significant impact on spot prices for VLCCs. Increased volatility in crude oil prices and the reorganization of trade flows may create opportunities for higher spot rates, particularly for vessels capable of meeting the demand for long-haul routes. However, the extent of these effects will depend on how sanctions evolve, compliance enforcement, and the ability of non-sanctioned nations to absorb displaced Russian oil.

In summary, the VLCC market is poised for growth in 2025, with geopolitical developments such as sanctions on Russian energy playing a pivotal role in shaping trade patterns and spot prices. Frontline Plc, with its extensive fleet and strategic positioning, stands to benefit significantly from these evolving market conditions.
ibyx
03.01.2025 kl 17:34 7882

Da ble det 2 solide skritt fram igÄr pÄ bra volum og et solid skritt tilbake idag pÄ nesten like bra volum.
Det har vel vĂŠrt en suksess for TA denne uken?
SĂ„ spĂžrs det om det kommer fundamental stĂžtte utover "psykologien" neste uke...?
Tilbake til sidelengs er kanskje "trenden" fortsatt?
Maran Ajax (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟱) Petrogal Cosco Shipping Energy Tranportation Co. Ltd (CSET) (TCE: RV USD 27K @ 87 days / Actual USD 26K @ 91 days)

Hvordan vil Q4 kunne overraske opp eller ned?
Bjallen
03.01.2025 kl 10:34 8239

Hvor blir utbytte q3 av?
ibyx
02.01.2025 kl 16:48 8909

Det gode med dagens oppgang er at den er pÄ ganske bra volum. Det betyr at det er mange som har et nivÄ Ä forsvare dersom stÞrre aktÞrer prÞver Ä ta gevinst/selge ned?
VOLUME: 1.9M
65 DAY AVG: 1.1M
173% VS AVG

Det kan vÊre artig Ä overse det det fundamentale ogsÄ?
Kanskje kan kursoppgang i seg selv styrke ratene?

Dersom denne ferske dealen blir fixed sĂ„ kan man jo nesten lure pĂ„ om ratene er "rigget" som pleier Ă„ si over dammen? 😅đŸŽȘ
Maran Arete (2016 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) S-Oil Maran Tankers Management (TCE: RV USD 31K @ 71 days / Actual USD 63K @ 52 days)
ibyx
02.01.2025 kl 16:21 8993

KI sier:
A short percent of float of 3.85% in crude shipping can be considered relatively moderate, especially in the context of the shipping industry, which has seen higher short interests in recent times.
Conclusion
In summary, a short percent of float of 3.85% in crude shipping indicates a cautious but not overly negative sentiment among investors. It reflects some level of skepticism but is lower than the levels seen in many other firms within the industry, suggesting a potentially more stable outlook for the company in question.
JonasKr
02.01.2025 kl 16:18 9011

Schukt hvis det fortsatt sitter folk som ikke har dekket inn shorten nÄ, tÞff dag for dem, jaja de fÄr takke seg selv ;-)

ibyx
02.01.2025 kl 16:06 9056

Ja nÄ svinger det! Ikke rart den flyr idag!
Navigare Terra Mater (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟱) NSRP Trafigura [Change of Tech Man./Bunker Sire] (TCE: RV USD 21K @ 43 days / Actual USD 20K @ 45 days)

Shorten har vel fÄtt det de skal ha?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/

Men uten at ratene faktisk stiger kan det bli reduserte utbytter framover?
Man kan jo ikke betale utbytte pÄ grunnlag av estimerte skipsverdier?
Redigert 02.01.2025 kl 16:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
02.01.2025 kl 15:03 9187

Via Ed: https://x.com/ed_fin/status/1874791746582045034
LR TC5 MEG/JAPAN futures ligger +-2-3USD rundt 30USD for Q1-Q3 25.
LR TC5 er vel det samme som LR2 55kwt MEG/JAPAN her:
5.1.24 USD32750 (altsÄ omtrent som nÄ)
https://x.com/ed_fin/status/1743211520442368301
og her 30.1.24 USD75500 (!!!)
https://x.com/ed_fin/status/1752244307954712910

Futures indikerer ikke at markedet forventer at historien skal gjenta seg i Ă„r?
ibyx
02.01.2025 kl 12:15 9420

Er et spÞrsmÄlstegn der. I forhold til Hercules fra mandag er det en dobling da...
Men selvsagt er 20k altfor dÄrlig indikator til Ä rettferdiggjÞre dagens snart 6% oppgang.
Volumet er heller ikke unormalt sterkt hittil
Volume: 700.71K
65 Day Avg: 1.1M
64% vs Avg

Slik sett er oppgangen kanskje et stjerneeksempel pÄ TA-styrt oppgang?
Noen kjĂžper, noen gevinstsikrer...
desirata
02.01.2025 kl 10:43 9576

Hva betyr, drar seg til. Raten for en moderne scrubber ligger over 30k, iom 16k for en vanleg VLCC.

Dette er isÄfall nedgang fra jul.
ibyx
02.01.2025 kl 10:31 9629

Drar det seg til?
31.12
Eagle Ventura (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟱) Chevron London Stasco
20k/day
https://app.tankersinternational.com/fixtures/e88a3ec3-43c9-464c-8a4d-f367d7deac1d