Aker BP vs. Equinor
Jeg har tro på høyere oljepriser etter hvert, men istedenfor å kjøpe Equinor med alt for mange elementer av "grønn" energi og "bærekraft-jalla" bør man satse på "hardcore" oljeprodusenter.
Min absolutte favoritt blant disse er Aker BP, og jeg tror at i løpet av 2025 er aksjekursen på Aker BP-aksjen høyere enn Equinor og vil i tillegg gi bedre direkteavkastning.
Min absolutte favoritt blant disse er Aker BP, og jeg tror at i løpet av 2025 er aksjekursen på Aker BP-aksjen høyere enn Equinor og vil i tillegg gi bedre direkteavkastning.
Tm3P
23.10.2024 kl 13:09
1259
De grønne elementene er begrenset, og det vil de fortsette å være så lenge lønnsomheten er svak. I mellomtiden tjener Equinor grovt på dagens gasspris som nå er på årets høyeste i motsetning til oljeprisen.
Har absolutt trua på AkerBP også.
Har absolutt trua på AkerBP også.
Goldeneye
23.10.2024 kl 13:26
1216
Hyggelig å få svar fra oppegående personer når man starter en tråd. Takk for det.
Også Aker BP og Vår Energi har betydelig gassproduksjon.
Equinor vil også gjøre det bedre enn hovedindeksen i 2025, men jeg tror Aker BP vil gjøre det enda bedre siden de ikke kaster bort penger på "renewable energy".
Også Aker BP og Vår Energi har betydelig gassproduksjon.
Equinor vil også gjøre det bedre enn hovedindeksen i 2025, men jeg tror Aker BP vil gjøre det enda bedre siden de ikke kaster bort penger på "renewable energy".
Tm3P
23.10.2024 kl 13:41
1182
Ser ikke bort fra det, men gassprisen vil bli en joker her.
AkerBP har litt gass, men eksponeringen til Equinor er vesentlig større.
AkerBP har litt gass, men eksponeringen til Equinor er vesentlig større.
Fluefiskeren
23.10.2024 kl 13:49
1159
Begge disse to har lagget den siste av av de tre store, nemlig Vår Energi.
Hittil i år er EQNR ned 17,5 % og AKRBP er ned hele 22 %. Til sammenligning er VAR opp 11,3 %
Hittil i år er EQNR ned 17,5 % og AKRBP er ned hele 22 %. Til sammenligning er VAR opp 11,3 %
Goldeneye
23.10.2024 kl 18:45
1012
Gassprisene er stort sett mer volatile enn oljeprisene, men begge deler genererer normalt god cash flow for begge selskap. Det ene selskapet har et grønt tapssluk, noe det andre ikke har.
Men vi får se hvordan det går 😁
Men vi får se hvordan det går 😁
Goldeneye
23.10.2024 kl 18:48
1007
Bedrøvelig utvikling for både Aker BP og Equinor så langt i 2024.
Tipper på kraftig comeback for begge i 2025, og størst økning for Aker BP.
Pengene strømmer inn. Husk at selv om oljeprisen faller, så er inntjeningen i dollar som har steget kraftig mot norske kroner
Tipper på kraftig comeback for begge i 2025, og størst økning for Aker BP.
Pengene strømmer inn. Husk at selv om oljeprisen faller, så er inntjeningen i dollar som har steget kraftig mot norske kroner