TAKK FOR SIST !

polion
RECSI 24.10.2024 kl 13:07 11762

Sitter fremdeles på min 50%-rest av REC, så jeg liker særdeles lite utviklingen. Burde tidligere fulgt magefølelsen og selvsagt solgt alt, men etterpåklokskap osv. Allikevel ser jeg dog det humoristiske i alt det som de unyanserte tullingene her på forumet over tid har liret av seg, lovnader, garantier, useriøse kursmål, samtidig som de aldri har akseptert en eneste usikkerhet/kritisk bemerkning hva gjelder REC-aksjen.

De som per i dag har mest grunn til å fremstå som noenlunde rakrygget, det er de av oss som har sett på REC som ørlite lotteri (herunder selvsagt også Mr. Molnes), har nyansert noe, har nevnt usikkerheter og har hevdet at alt nødvendigvis ikke er ren plankekjøring for selskapet. Tidligere har jeg vært i tåpelige forumdiskusjoner rundt bla.:

• Hanwha-avtalen og alt vi der ikke vet (vektlegging av Kina-priser osv.). En avtale som ble fremforhandlet på et tidspunkt der REC stod så til de grader med lua i hånda og var temmelig blanke på forhandlingskort.
• Generell usikkerhet kring åpningen av ML. Et anlegg som har vært nedstengt over år. Etter alle de som i sin tid fikk sparken, var mitt spørsmål om ML virkelig besatt den nødvendige kompetansen?
• Kursmanipulering? Den lave REC-kursen skyldes definitivt ikke manipulasjon. REC er i så måte ikke i noen spesiell særstilling hva gjelder OSE-aksjer. I sin tid ga halve forumet Atle Pedersen skylda for lav REC-kurs. Dum, dummere, dummest, store deler av markedet tok REC-usikkerheten innover seg for lenge siden, Mr. Pedersen var bare en krusning.
• Hanwha eier som kjent hele REC-ledelsen. Og hvem jobber ledelsen for, aksjonærene eller seg selv/Hanwha? En superkommersiell storeier som er i stand til å voldta både selskap og aksjonærer, og det akkurat når det måtte passe dem. Kanskje ikke den beste «eieren» sett fra et aksjonærståsted, eller?
• Osv, osv, osv.

Og hvorfor komme med dette innlegget? Jo, det er ment å ha en oppdragende effekt overfor ganske så mange, samtidig som det er en skikkelig takk for sist til alle de unyanserte tullingene som har herjet forumet over aldri så lang tid (kunne nevnt nick i fleng). Over tid har jeg blitt møkka lei de som på fullstendig tomt hode liksom skal «arrestere» de som har ytret nyansering og meldt usikkerheter rundt selskap/aksje. Men nå har tydeligvis forumvinden snudd for de fleste, for såpass mye edder og galde har det vel aldri vært her på forumet.
Bulldog
I går kl 10:17 2642

Siste lån utgjør 10 øre aksjen. Ingen stor sak. At finansieringen er på plass er en stor sak.
Ikke_viktig
I går kl 10:23 2612

At emisjonskameratene fortsatt holder sektmøter for å synge de gamle indoktrinerte emisjonslåtene sine er helt utrolig. Selv når de blir rævkjørt skjønner de ikke tegningen. Hanwha vil fortsette å støtte REC. Det eneste som nå mangler er første levering og så er det full pupp rett opp med aksjekurs og produksjon.

Alt emisjonssnakket er bare støy!
Bulldog
I går kl 10:40 2538

Torsdag kommer Q-3 tall. Da får en svar på hvordan tilstanden og fremdriften er. Har REC kontroll bør kursen løfte seg vesentlig på kort/mellomlang sikt.
Slettet bruker
I går kl 10:43 2524

Sludder.

Lånet på mUSD 25 er 274.537.500 NOK/420.625.659 aksjer det vil si 0,65 NOK per aksje og 8,7% av markedsverdien til RECSI: 274.537.500/3.155.000.00*100= 8,7%.
Redigert i går kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
I går kl 10:51 2488

For ordens skyld: RECSI har gjeld som langt overstiger markedsverdien og brutalt negativ cash flow.

https://www.marketscreener.com/quote/stock/REC-SILICON-ASA-1413255/finances/
Redigert i går kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Gudin
I går kl 11:51 2309

Tror du det er gratis å starte opp en milliardfabrikk som har vert nedstengt i fem år?
Tror du generelt at det er gratis å starte opp en bedrift? Makan til idioti.
Det er klart at 100% av bedrifter rundt om i verden trenger startkapital og MAN ER IKKE I PLUSS FØR MAN FÅR SOLGT PRODUKTET NOE DE SNART FÅR.
Klapp igjen om du ikke har peiling.
Redigert i går kl 11:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
I går kl 11:59 2273

Nei, det tror jeg ikke. Kun fakta om gjeldssituasjonen.

Ble inspirert av feilinformasjonen fra Bullldog.

Kan ikke ha det slik vet du.
thief
I går kl 12:15 2206

Blir selvfølgelig dårlige tall,da penger fra ML fortsatt ikke har startet å strømme inn.Men de sa jo ved septemberoppdateringen at de nå produserer for salg.Så når 3.part går god for kvaliteten, så blir jo første leveranse større enn hvis den var godkjent tidligere.Så de tjener jo i realiteten penger fra ML nå,men utbetalingen kommer litt senere og vil være større🙂Og hanwha bistår helt til pengene begynner å rulle inn. Så er det jo meget spennende å se når neste kontrakt mtp silangass tikker inn.Burde være like om hjørnet. Det vil bli stort fremover.Ingen tvil om at REC vil tjene mye fremover,så dagens kurs er hinsides lav. Selv med litt ekstra kortsiktig gjeld.Tenk årlig Ebitda på 100-300musd og da er ikke det nye markedet for bilbatterier osv tatt med.Kjipt at det har drøyet med første leveranse av poly, men det har ingenting å si for caset!
Prewia
I går kl 12:54 2077

Så allt snack 9m nyemission på 2 kr var baissning från blankare, de sket sig för dem får se vad de nu hittar på
cad
I går kl 13:29 1939

Synes det er vanskelig....da jeg skal kjøpe noen aksjer her....synes det er billig nå....men ser vel presidentvalg og ikke minst kvartalsrapporten og årsrapport som kritiske for kursen. Skulle så gjerne ha fått bekreftelse på kvalitet og første leveranse. Spesielt da jeg tolker toll til å være løgn. Det har nå gått mange uker. Så vi vet da at utfordringen var ikke toll. Jeg forstår det slik at det enten var kvalitet eller sterk trenering fra hovedkunden. Det gjør mye med tilliten....les evt mistillit til informasjon og hvor kjøper og selger faktisk er i prossessen NÅ
Redigert i går kl 13:36 Du må logge inn for å svare
DjTao
I går kl 14:03 1827

Kan du vennligst begrunne hvordan vi VET at det ikke skyldes tollen?
Nsxnsx
I går kl 14:22 1741

I børsmeldingen fra 13/9 bekreftes det at kunden har akseptert kvaliteten og at siste "test" er en formalitet.

"tollproblemene" er løgn for å trenere levering/betaling. Alt står svart på hvitt i børsmeldingen.
Rule
I går kl 14:40 1677

Ca. 17mill i omsætning. Jeg tror at der Skal mye falsk handel til for at få en middel kurs der er lav og undgå FOMO efter sådan en kanon gladmelding. Håber FT er gået i observation efter forskellige henvendelser hvis der er noget urent trav. Kan også være markedet der stadig er mye skeptisk pga. alt info rodet.
Er mye mye tilfreds. RECSI er i min bog nu komplet de-risked. Langsom re-prising er ideelt for mig. Vi får måske lidt mere uddybning på Q3 hvor langt de er med de næste skridt. Masser af tid og masser af arbejds kapital.

SP1 har ikke kommet med en ny riktkurs endnu, men gårsdags melding indholdt en klar trigger for en Update fra dem. Spændende hvad de kommer til at byde ind med… 6.5 nok —> 6.501 nok ..?
:-)
Redigert i går kl 14:46 Du må logge inn for å svare
Kvike11
I går kl 14:48 1650

Tvivler på SP1 kommer med noget som helst,
de har haft hånden for langt ned i kagedåsen,
og de har nok givet deres elev mundkurv på.
de har skadet kursen nok.
Er det SP1 der driver kursen ned hverdag, og handler stort ind, til vennerne.
RECRI er heldigvis på rette vej selv om det tager lang tid for dem, ved ikke hvad de er bange for i tolden,
er tolden i korea virkelig så korrupt, at ingen siger noget..selv ikke selskabet der skal modtage varen til test har sagt en lyd,
de burde reagerer når deres varer ikke ankommer.
Elendig transport ??? har kostet 25 mill dollar, der skal komme en forklaring den 7 november,
Alle venter på første leverance, undtagen måske modtageren,
vi ved ikke hvad der foregår i kullisen, siden de er så tavse,
for de er vel ikke helt idioter i ledelsen i RECSI.
Venter på mindst 100 % op når første leverance leveres
Redigert i går kl 14:49 Du må logge inn for å svare
DjTao
I går kl 14:52 1639

Jeg er ikke helt med på sluttningen din. I børsmeldingen fra 21. oktober står det at det har oppstått uforutsette problemer i tollen i landet hvor testen skal gjennomføres.

Mener du at selskapet og Levens med vilje villeder markedet med falsk informasjon, og dermed risikerer fengselsstraff?

Tror du virkelig Levens er så lojal mot et koreansk selskap som har kommet inn som eier i REC de siste 3 årene?
Redigert i går kl 15:26 Du må logge inn for å svare
DjTao
I går kl 14:54 1633

SP1 opprettholder analysen:

Signs another short-term facility with Hanwha

Conclusion

REC Silicon announced yesterday evening that i) it has entered into a USD25m short-term loan with Hanwha with maturity at the start of February 2025, and ii) it has extended the maturity date of the existing Hanwha short-term USD25m loan, also maturity in February. The latter extension is a loan that initially had maturity simultaneously as the USD50m prepayment was received from Hanwha related to the first shipment. While this extends the current cash runway, this does not change our take that the company is not fully financed and that the leverage is uncomfortable. We forecast that the company needs a more long-term funding solution. Assuming the company can refinance all current facilities and the additional facility, we still forecast more than USD50m in necessary financing. Indeed, our forecast implies a NIBD/EBITDA of 11x in 2025, before decreasing to 3.4x in 2026, 2.9x in 2027, and 2.4x in 2028. Given the uncomfortable balance sheet, significant uncertainty on the first volumes, limited FCF ahead of 2026, and a less attractive valuation than the mentioned risk factors, we still find the risk/reward less attractive.
Redigert i går kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
I går kl 15:14 1567

SP1/meglerhus driver ikke med guiding. Det er det eventuelt selskapet (-ene) som gjør.

Drepende konklusjon på den analysen og oppdateringen.
Nsxnsx
I går kl 15:20 1537

Ja.

Testen er allerede utført og produktet akseptert av kunden.(står i børsmeldingen)

Den "testen" de snakker om nå er en formalitet og gjennomføres kun fordi det er prosesser som rutinemessig følges.(står også i børsmeldingen) Tollproblemene er etter min oppfatning bare et påskudd for at kunden ikke skal måtte betale FØR dem trenger råvaren.....og valget er avgjort.
DjTao
I går kl 15:26 1511

Sett at du har rett. På hvilken måte tenker du valget vil påvirke beslutninger hos REC og Q-cells den ene eller andre veien?
Ransen
I går kl 15:35 1461

Jeg kan svare.
Trump har sagt at han ikke er kjempefan av IRA(fornybarfondet) og vil kutte i dette. Harris tenker helt motsatt. Derfor er valget helt avgjørende...
For REC sin del så er det slik at, vinner Trump -Hold, vinner Harris -kjøp.
Noe å tenke på...
DjTao
I går kl 15:59 1369

Så hvis Trump vinner, da tenker du at Q-cells skrinlegger fabrikken de har brukt 25-26 millarder kroner på å bygge? Det tror jeg er lite sannsynlig.

Til info, så hadde Trump planer om å skrinlegge Obamacare i den forrige perioden sin men det klarte han ikke fordi den ble etterhvert populær blant republikanere også. Det samme gjelder IRA. De statene som tjener mest på støtteordningen som gis gjennom IRA er republikanse. Noe å tenke på det også.
Redigert i går kl 16:27 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
I går kl 17:31 1140

Trump er ikke i mot grønn energi, men nekter å fase ut kull, olje og gass.. Han endrer fort standpunkt også ved å kjøre på det som fungerer og skaper populæritet. Han kan heller ikke hoppe av NATO samarbeidet som USA er forpliktet seg til.
Redigert i går kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 17:33 1130

Hvorfor tror du at alt treneres ut i lengden. Om det heter Q-cells eller hva det er så er det totalt avhengig av tilskudd fra staten. Dagens produksjon og salg dekker ikke lønnskostnadene alene en gang.
Videre så et er låneforfall på 50 millioner dollar om drøye 3 måneder og ytterligere 50 millioner dollar til sommeren 2025.
Godt over en milliard kroner er kortsiktige lån med garantister hos 3-parter som har balletak på hele selskapet. Det hadde faktisk vært mye mer beroligende å tatt en emisjon på summen, da hadde aksjonærene hatt et snev av verdier igjen.
Kåre Grønn
I går kl 18:02 1045

Når hjulene er i gang tjenes dette raskt opp... Svært høye beløp dette dreier seg om..
Rule
I går kl 19:20 866

Prøver du at narre hvem…? Nu har alle råbt at her kommer en griset emisjon og derfor er recsi ikke mange NOK værd.
Når emisjon så er aflyst finder vi på noget andet som skræmsel.
RECSI har assets for >15milliarder når produktion kører og asset værdier opskrevet.
Up front betaling 50mUSD ved første levering.
Til den tid finder du ik mange selskaber med så lav rentebærende gæld.
Vil plinge ud på alle fonde og value investorers KPI’er.
Giver nok bedst mening at jeg bare lader skræmsler køre løs imens jeg selv laster op, men i min moral bog ik ok…
Kåre Grønn
I går kl 19:25 840

kursmål 100
Rule
I går kl 19:34 790

Dagens MCAP er 3 milliarder ved ca 7 NOK.
x10 sætter os på 30 milliarder ved 70 NOK.
resten her fra er bare bonus vi ikke kan hæve ud og bruge i samme tempo som vores PF værdi stiger…
Redigert i går kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Rule
I går kl 19:39 764

Aktien bundede ud 12/9 på ca 6 nok inden gladmelding om impurities problem er løst.
Sila kontrakt som booster
Nu finansiering så langt øjet rækker

Her kommer bare mange grønne dage som perler på en snor…
Gudin
I går kl 19:40 753

Ransen er totalt avskrudd, skjønner enda ikke hvorfor dommedagsprofeter bruker tiden sin på recsi sitt aksjeforum dersom de ikke tror på caset? Merkelige greier, er vell fordi de sitter short og prøver å skremme andre til å selge 🤣 lykke til med det! De fleste vet hva de sitter på, og selger ikke på dette nivået, jeg tror vi Rec-aksjonærer har gode uker og måneder foran oss, og jeg fortsetter å fylle på her nede, enn så lenge.
Hau hau
DjTao
I går kl 19:44 746

Jeg registrerer at du ikke svarer på spørsmålet mitt om hvorfor Q-cells sin investering på 25 milliarder kroner er avhengig av utfallet av valget. Da blir det utfordrende å ha en konstruktiv meningsutveksling.

Når det gjelder ditt spørsmål til meg om hvorfor alt «treneres», så er jeg uenig i premisset ditt om at dette er en bevisst strategi fra Q-cells og eventuelt REC.

Vi vet fra tidligere presentasjoner fra REC at de har økt kvaliteteskravet på polysilen som skal produseres i ML og at dette er nedfelt i kontrakten ned Q-cells.
Videre vet vi at ML har vært nedstengt i mange år og vært gjenstand for ombygging og etablering av nye produksjonslinjer.
ML er et stort maskineri som skal startes i gang etter mange år i brakk. I tillegg har det vært oppgraderinger og nye produksjonsprosesser (ny pakkelinje) At alle disse tingene har medført noen uforutsette problemer tenker jeg er mer sannsynlig enn at Q-Cells og REC har hatt en bevisst strategi om å trenere oppstart og i den sammenheng også risikere å gjøre seg skyldige i å bevisst villede markedet ned uriktig informasjon.

Alle må gjøre seg opp sin mening basert på hva vi vet, men jeg velger ihvertfall enn så lenge å tro på det selskapet melder.

Redigert i går kl 21:27 Du må logge inn for å svare
Artige
I går kl 19:59 688

Vi så utviklingen idag. Startet bra og faller godt tilbake. Kan ikke se hva som skal løfte denne framover uten positiv melding om leveranse og cash. Og jeg har mange aksjer.
Rule
I går kl 20:03 676

Har også mange og sidder trygt på dem - med gode mage følelse - og skal bare fylde på.
Kursen skal nok komme.
Tvivler ik.
FunHouseComp
I går kl 20:30 584

Det var nok mange som hadde håpet på en tosifret oppgang, men ble skuffet. Markedet er nådeløst. Pessimismen er stor blant aksjonærene.
FunHouseComp
I går kl 21:18 425

Det er en tradisjon for at aksjen faller kraftig hver gang det rapporteres. Q3 nærmer seg. Kortsiktige lån løser ingenting. Snart får vi vite hvor ille det virkelig står til i butikken.
Redigert i går kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Rule
I går kl 21:40 339

jeps
Redigert i går kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Rule
I går kl 21:43 327

jeps - SP1 bommet big time....

Her kan vi bare blive ved dagen og natten lang, med den samme sang. RECSI er de-risked og poised til success. Glæder mig vildt til Q3 og skal slubre alt i mig til mindste detalje og forstå hvordan dette her bare vil gå opad og fremad. Tillykke til alle RECSI aktionærer.
Redigert i går kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Rule
I går kl 21:49 306

Vi ved at Q3 byder på masser af røde tal, som finansieringen skal spise i sig. Men samtidig får vi indblik i hvor godt det vil se ud for RECSI i fremtiden.
Rule
I går kl 21:57 270

er vel for mye at ønske sig at basher gjengen forstår hvilket tog der lige kørte over dem. Toget er stort og tungt og vil bevæge sig langsomt her i starten, men viser nu grønt med grønt på så langt øjet rækker. Sikke en ultra spændende position for os longers og et vendepunkt af dimensioner.
RECSI kan opnå opnå en EBITDA der er det samme som dagens kurs inden for deres guiding ! ! !
Redigert i går kl 21:58 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
I dag kl 00:07 48

De har jo signalisert at det ikke går helt veien i hele høst. Den siste meldingen er som å pisse i buksen. Lånet er er som nødpenger fra NAV. Nødvendig livsopphold. Ikke noe mere en det. Jeg mener det har vært klokt av selskapet å melde til markedet at dette får de faktisk ikke til. Nå må de rapportere elendigheten. Legge kortene på bordet. Det er de pliktig til. Suppekjøkken og slike ting får en ta etterpå.
Redigert i dag kl 00:29 Du må logge inn for å svare