TAKK FOR SIST !
Sitter fremdeles på min 50%-rest av REC, så jeg liker særdeles lite utviklingen. Burde tidligere fulgt magefølelsen og selvsagt solgt alt, men etterpåklokskap osv. Allikevel ser jeg dog det humoristiske i alt det som de unyanserte tullingene her på forumet over tid har liret av seg, lovnader, garantier, useriøse kursmål, samtidig som de aldri har akseptert en eneste usikkerhet/kritisk bemerkning hva gjelder REC-aksjen.
De som per i dag har mest grunn til å fremstå som noenlunde rakrygget, det er de av oss som har sett på REC som ørlite lotteri (herunder selvsagt også Mr. Molnes), har nyansert noe, har nevnt usikkerheter og har hevdet at alt nødvendigvis ikke er ren plankekjøring for selskapet. Tidligere har jeg vært i tåpelige forumdiskusjoner rundt bla.:
• Hanwha-avtalen og alt vi der ikke vet (vektlegging av Kina-priser osv.). En avtale som ble fremforhandlet på et tidspunkt der REC stod så til de grader med lua i hånda og var temmelig blanke på forhandlingskort.
• Generell usikkerhet kring åpningen av ML. Et anlegg som har vært nedstengt over år. Etter alle de som i sin tid fikk sparken, var mitt spørsmål om ML virkelig besatt den nødvendige kompetansen?
• Kursmanipulering? Den lave REC-kursen skyldes definitivt ikke manipulasjon. REC er i så måte ikke i noen spesiell særstilling hva gjelder OSE-aksjer. I sin tid ga halve forumet Atle Pedersen skylda for lav REC-kurs. Dum, dummere, dummest, store deler av markedet tok REC-usikkerheten innover seg for lenge siden, Mr. Pedersen var bare en krusning.
• Hanwha eier som kjent hele REC-ledelsen. Og hvem jobber ledelsen for, aksjonærene eller seg selv/Hanwha? En superkommersiell storeier som er i stand til å voldta både selskap og aksjonærer, og det akkurat når det måtte passe dem. Kanskje ikke den beste «eieren» sett fra et aksjonærståsted, eller?
• Osv, osv, osv.
Og hvorfor komme med dette innlegget? Jo, det er ment å ha en oppdragende effekt overfor ganske så mange, samtidig som det er en skikkelig takk for sist til alle de unyanserte tullingene som har herjet forumet over aldri så lang tid (kunne nevnt nick i fleng). Over tid har jeg blitt møkka lei de som på fullstendig tomt hode liksom skal «arrestere» de som har ytret nyansering og meldt usikkerheter rundt selskap/aksje. Men nå har tydeligvis forumvinden snudd for de fleste, for såpass mye edder og galde har det vel aldri vært her på forumet.
De som per i dag har mest grunn til å fremstå som noenlunde rakrygget, det er de av oss som har sett på REC som ørlite lotteri (herunder selvsagt også Mr. Molnes), har nyansert noe, har nevnt usikkerheter og har hevdet at alt nødvendigvis ikke er ren plankekjøring for selskapet. Tidligere har jeg vært i tåpelige forumdiskusjoner rundt bla.:
• Hanwha-avtalen og alt vi der ikke vet (vektlegging av Kina-priser osv.). En avtale som ble fremforhandlet på et tidspunkt der REC stod så til de grader med lua i hånda og var temmelig blanke på forhandlingskort.
• Generell usikkerhet kring åpningen av ML. Et anlegg som har vært nedstengt over år. Etter alle de som i sin tid fikk sparken, var mitt spørsmål om ML virkelig besatt den nødvendige kompetansen?
• Kursmanipulering? Den lave REC-kursen skyldes definitivt ikke manipulasjon. REC er i så måte ikke i noen spesiell særstilling hva gjelder OSE-aksjer. I sin tid ga halve forumet Atle Pedersen skylda for lav REC-kurs. Dum, dummere, dummest, store deler av markedet tok REC-usikkerheten innover seg for lenge siden, Mr. Pedersen var bare en krusning.
• Hanwha eier som kjent hele REC-ledelsen. Og hvem jobber ledelsen for, aksjonærene eller seg selv/Hanwha? En superkommersiell storeier som er i stand til å voldta både selskap og aksjonærer, og det akkurat når det måtte passe dem. Kanskje ikke den beste «eieren» sett fra et aksjonærståsted, eller?
• Osv, osv, osv.
Og hvorfor komme med dette innlegget? Jo, det er ment å ha en oppdragende effekt overfor ganske så mange, samtidig som det er en skikkelig takk for sist til alle de unyanserte tullingene som har herjet forumet over aldri så lang tid (kunne nevnt nick i fleng). Over tid har jeg blitt møkka lei de som på fullstendig tomt hode liksom skal «arrestere» de som har ytret nyansering og meldt usikkerheter rundt selskap/aksje. Men nå har tydeligvis forumvinden snudd for de fleste, for såpass mye edder og galde har det vel aldri vært her på forumet.
FunHouseComp
I går kl 02:31
1435
Trump gir ikke ved dørene. Ikke subsidier til kastrerte prosjekter heller. Han kaprer delstat etter delstat, og alle dens valgmenn. Hvilken sørgelig morgendag vi skal våkne opp til i morgen. En flodbølge uten sidestykke ruller over Recsi de neste dagene. Verdier skal hviskes ut. Blir en mørk dag for aksjonærene i morgen.
Redigert i går kl 02:38
Du må logge inn for å svare
5thplanet
I går kl 03:40
1396
Du er noe av det kleineste jeg har vært borte i noen gang.
Så mye tull som tastes på det lille tastaturet ditt.
Så mye tull som tastes på det lille tastaturet ditt.
Gudin
I går kl 04:28
1350
Sant, blir flau her jeg sitter. Innom dette forumet hver dag for å spre kvalme, uten å eie en eneste aksje. Flere diagnoser enn man kan telle på fingrene. FunHouseComp er ett patetisk individ.
SPXL
I går kl 04:41
1324
Trump tar dette som jeg har sagt tidligere , ikke bra for recsi...Levens har nok en plan om hva han skal gjøre når Trump vinner...sørge for at ML ikke vil gå for full maskin
Rule
I går kl 05:43
1261
Ukorrekt. Tramp støtter toldmure imod Kina. Bliver en fest for RECSI.
ML skal ikke eksportere tiil det fri marked/østen, men lave Made-in-US.
I år 6-10 af kontraktens 10år er prisen uden min/max, så den periode bliver mere usikker.
Her er Trump med 100% sikkerhed ikke ved magten.
ML skal ikke eksportere tiil det fri marked/østen, men lave Made-in-US.
I år 6-10 af kontraktens 10år er prisen uden min/max, så den periode bliver mere usikker.
Her er Trump med 100% sikkerhed ikke ved magten.
Redigert i går kl 07:07
Rule
I går kl 06:13
1207
men ser unægtligt ud til 4 år med:
*resten af verden og ca. 50% af USA imod Trump og eliten
*en del mener at det er den bedste løsning, men magten til eliten bliver ret totalitær
*det bliver pseudo legalt for mænd at forgribe sig på kvinder - grab them by the Pun
*den gode nyhed er at krigen i Ukraine stopper om kort tid
*den dårlige nyhed er at Putin tager det hele og slagter et folkefærd færdig (er igang), så hans elite kan få feriekoloni ved sortehavet
*osv. - en sort periode i verdenshistorien der lige blev kul-sort
*resten af verden og ca. 50% af USA imod Trump og eliten
*en del mener at det er den bedste løsning, men magten til eliten bliver ret totalitær
*det bliver pseudo legalt for mænd at forgribe sig på kvinder - grab them by the Pun
*den gode nyhed er at krigen i Ukraine stopper om kort tid
*den dårlige nyhed er at Putin tager det hele og slagter et folkefærd færdig (er igang), så hans elite kan få feriekoloni ved sortehavet
*osv. - en sort periode i verdenshistorien der lige blev kul-sort
Redigert i går kl 07:10
cad
I går kl 20:08
807
Jeg er ikke normalt konspirasjonsorientert, Men liker ikke det jeg ser, da ovenfra fra "Meglere", shortere, lederne i REC og Hanwha. Jeg og forståelsen ser ikke virkeligheten. Hva er den.? Pareto sier noe om dårlig timing og litt stresset likviditetssituasjon, og nedgraderer til kr 8. Men de ser fortsatt 190 mill dollar i ebitda i 2026. Jeg ønsker å se årsak og virkning. Her er virkningen til Paretos kursmål kr 8, og årsaken er dårlig timing og likviditetsstress, og 2 mrd i ebitda i 2026. Kursmålet synes ikke å stå i normalt forhold til selskapets ebitda i 2026. Hvor stor og hvilken usikkerhet legger Pareto vekt på ved kursfastsetting. SB1 har kursmål 6,5, noe som ikke synes å samsvare med forventet ebitda i 2026 heller. Hva ser de for usikkerhet, for de vektlegger den mer enn Pareto. Shorterne holder på sine 1.99%. Jeg skjønner ikke på grunnlag av det jeg leser, at shortere tørr å opprettholde short på over 8 mill aksjer. De må jo sitte på ei tikkende bombe etter min oppfatning. Så det synes som om meglerne og shorterne legger vannvittig vekt på usikkerheten. Men hvilken? Så har vi lederne i REC. Hvis en aksje idag koster kr 7.20, og den vil generere ebitda på kr 4.5 i 2026, så må jo REC kunne bli en utbyttemaskin uten like. Hva er årsaken til at lerderne ikke kjøper aksjer? Ser de usikkerhet og sannsynligheter som jeg ikke ser, og som jeg ikke får kjennskap til. Hanwha dytter på med lån, på kort sikt. Hanwha har en fabrikk under construction. Driver å ansetter 10 talls folk nå, men de trenger jf chatgpt slik jeg leser det anslagsvis 3 000 arbeidere til ved full produksjon. Det vil jo ta minst et halvt år, kanskje et år, å ansette å lære opp så mange arbeidstakere. Hvordan skal da REC ramp opp produksjon og hva skal de gjøre med produktene? Hvor mye kapital vil de ha behov for, og når? Hva er faktisk milepæler og tidslinje i Hanwha, Qcell, for REC må jo bli kjent med de, for å planlegge egen produksjon. Dette er spørsmål jeg undrer meg over, og jeg finner ingen fornuftige forklaringer. Det liker jeg ikke. Dette sammen med såkalt tollproblem mm, og kanskje løgnaktig informasjon fra store selskap og lederne styrker min uroen. Har jeg grunn til å være urolig som følge av mine hypotser og spørsmål? Jeg synes situasjonen er ubehagelig. Jeg undrer meg når qcell fabrikken starter produksjon og når den vil ha full produksjon og 4000 arbeidstakere. NB: det foreligger ikke skrevne sannheter her, men jeg ber om hjelp til å forstå noe jeg IKKE forstår.
Rule
I går kl 20:16
779
Qcells plan er opstart ultimo 2024 og full swing medio 2025. Passer vist fint med din beskrivelse.
Brikker der skal falde på plads:
-recsi har lukket granulat kunder ned i Butte - tager ML over..? Har de lager / buffer..?
-hvor mye gas hvornår..?
-hvor mye granulat hvornår..?
-lager til Qcell
Brikker der skal falde på plads:
-recsi har lukket granulat kunder ned i Butte - tager ML over..? Har de lager / buffer..?
-hvor mye gas hvornår..?
-hvor mye granulat hvornår..?
-lager til Qcell
Redigert i går kl 20:22
FunHouseComp
I går kl 20:30
728
Jeg er litt usikker på hva den samstemte menigheten har fått med seg. Det er fullstendig villfarelse. Trump har gått til valg på at han skal få igang kullindustrien, øke oljeproduksjonen og stoppe subsidier til det grønne skiftet. Dette får konsekvenser også for Recsi.
Ikke_viktig
I går kl 20:37
695
Og Microsoft skal bli klimanøytralt/negativt innen 2030. Det er Microsoft som skal kjøpe panelene som Q-Cells skal selge. Kontrakten er allerede underskrevet. Og det er Q-Cells som REC skal levere til. Kontrakten der er også underskrevet. Ja, det kan tenkes at the biggest con-artist in the world klarer å fjerne IRA, men han ønsker også å senke selskapsskatten til 15%. Er ikke det positivt for REC med lavere skatt?
cad
I går kl 20:46
661
Hva er verdien på fremført underskudd og hvor mye utgjør mulige opparbeidende verdier som kan avskrivninges i REC.....Dog må vel REC ha bort de røde tallene for å nytte gjøre seg disse.................
...
...
Stabukk
I går kl 21:04
598
Med 2 mrd kr i ebitda i 2026 må vel Pareto kunne hente frem sin gamle analyse med kursmål 37? Etter mange Q-presentasjoner med ulne svar og børsmeldinger med kursmål får vi kanskje møte en smilende CEO i morgen, med god guiding og samme optimisme som i sept.13-meldingen? Selv om vi fikk en ny utsettelse? Går kanskje an å håpe, i alle fall at Butte leverer bra.
Redigert i går kl 21:05
FunHouseComp
I går kl 21:16
558
Tror ikke man skal håpe på noe som helst. Det er en ny sheriff i byen. Det er derfor meglerhusene kutter sine kursmål kraftig. Det kan fort bli verre. Mye verre. Gjelder å være våken i timen. Det var en varslet katastrofe.
Redigert i går kl 21:23
Rule
I går kl 21:41
484
De reklamerer da ellers for varerne:
------------------------------------------------
Fluidized Bed Reactor (FBR) technology, using one-tenth of the electricity needed for Siemens technology, affords low-cost material and ultra-low carbon footprint, making its solar module value chain all that more sustainable.
NextSi®, when blended with solar grade chunk polysilicon, enhances the efficiency of the ingot manufacturing process by increasing the weight and yield of the ingot while also reducing process cycle times. Ready-to-use granular allows unparalleled logistical and operational efficiency to lower manufacturing cost, while maintaining quality and consistency.
NextSi® is ideal for multicrystalline and monocrystalline solar ingot and wafer production in the manufacturing of solar modules.
[contact sales]
https://recsilicon.com/products-markets/
------------------------------------------------
Fluidized Bed Reactor (FBR) technology, using one-tenth of the electricity needed for Siemens technology, affords low-cost material and ultra-low carbon footprint, making its solar module value chain all that more sustainable.
NextSi®, when blended with solar grade chunk polysilicon, enhances the efficiency of the ingot manufacturing process by increasing the weight and yield of the ingot while also reducing process cycle times. Ready-to-use granular allows unparalleled logistical and operational efficiency to lower manufacturing cost, while maintaining quality and consistency.
NextSi® is ideal for multicrystalline and monocrystalline solar ingot and wafer production in the manufacturing of solar modules.
[contact sales]
https://recsilicon.com/products-markets/
FunHouseComp
I går kl 22:12
382
Nå er det en gang slik at når USA øker sin satsing på olje- og skifergass, så er det en produksjon som ikke kan stoppes de neste hundrede år. Er produksjonen først satt i gang skal det dryppe olje og gass ut av rørene det neste århundret. Det kan ikke stoppes. Gråstein fra ML vil ha liten betydning når dette starter opp i i større omfang. Den nye megatrenden for å gjøre seg uavhengig av import. Man trenger ikke være gjøk eller kokko for å skjønne at Recsi må låse døren om ikke lenge.
Rule
I går kl 22:12
380
Butte er stadig under nedrampning af poly granulat til sol. Må være uændret at det er tabsgivende. Sidste gang -36mUSD.
Man kan vel håbe lidt mindre, men de hænger vel på kontrakter. Måske et plus på 10mUSD på gas. Hertil overhead og andre udgifter måske -10mUSD.
De brændte vel også 30-35mUSD CAPEX på ML restart i Q2. Tempoe her er vel også lidt nede i Q3, men bliver vel først rigtig i Q4 vi ser at der kun er fin-tuning tilbage.
Til Q4 er der måske håb for at de er helt ude af tabsgivende granulat med Siemens metode i Butte, hvis de kan afløse med granulat fra ML. Det kunne være cool, men nok ikke realistisk. Håb om 1ste leverance i 2024 lever stadig hos mig ( 50mUSD upfront ).
Måske de bar skal have smidt så mye tab ind i 2024 som muligt for at få det godskrevet til fremtidig modregning.
Man kan vel håbe lidt mindre, men de hænger vel på kontrakter. Måske et plus på 10mUSD på gas. Hertil overhead og andre udgifter måske -10mUSD.
De brændte vel også 30-35mUSD CAPEX på ML restart i Q2. Tempoe her er vel også lidt nede i Q3, men bliver vel først rigtig i Q4 vi ser at der kun er fin-tuning tilbage.
Til Q4 er der måske håb for at de er helt ude af tabsgivende granulat med Siemens metode i Butte, hvis de kan afløse med granulat fra ML. Det kunne være cool, men nok ikke realistisk. Håb om 1ste leverance i 2024 lever stadig hos mig ( 50mUSD upfront ).
Måske de bar skal have smidt så mye tab ind i 2024 som muligt for at få det godskrevet til fremtidig modregning.
Redigert i går kl 22:13
Rule
I går kl 22:28
323
tror du skal læse op på hvordan man laver fracking af skifergass og olie produktion i USA og det faktum at man allerede har gaspedalen i bund og har givet det fuld skrue de sidste 8-12år startende med Obama:
*Oil, gas output already at record highs ( prøv at øge noget der allerede er på max max - aint gonna work )
*Biden-era clean energy subsidies would likely survive
*Solar, wind energy costs have dropped sharply
*Reduction in offshore wind leasing likely
https://www.reuters.com/business/energy/trump-return-will-slow-not-stop-us-clean-energy-boom-2024-11-06/
her står ikke RECSI downturn på noget som helst, da RECSI intet har at gøre med Wind.
de skal lave råmateriale til batterier til Trump's nye ven Elon Musk
de skal lave råmateriale til solceller
ikke særligt svært at dokumentere og forstå.
du slynger bare dine egne fantasier ud gang på gang...
*Oil, gas output already at record highs ( prøv at øge noget der allerede er på max max - aint gonna work )
*Biden-era clean energy subsidies would likely survive
*Solar, wind energy costs have dropped sharply
*Reduction in offshore wind leasing likely
https://www.reuters.com/business/energy/trump-return-will-slow-not-stop-us-clean-energy-boom-2024-11-06/
her står ikke RECSI downturn på noget som helst, da RECSI intet har at gøre med Wind.
de skal lave råmateriale til batterier til Trump's nye ven Elon Musk
de skal lave råmateriale til solceller
ikke særligt svært at dokumentere og forstå.
du slynger bare dine egne fantasier ud gang på gang...
Redigert i går kl 22:30
FunHouseComp
I går kl 22:33
304
Du har jo fantasert og skrevet eventyr i mange år. Overgår H. C. Andersen om det ikke hadde vært for alle dine fanatiske løgner.
Redigert i går kl 22:36
Rule
I går kl 22:36
290
Jeg har ikke set et eneste indlæg med reference til kilden fra din side. Gentagne fra undertegnede.
FunHouseComp
I går kl 22:48
239
Eventyrene dine har ikke holdt vann fram til dags dato. Stakkars de som har latt seg forføre av alt dette vrøvlet ditt gjennom alle disse årene. Det nærmer seg siste kapittel i sagaen om Recsi. Skjønner godt din skuffelse. Ingen liker en dårlig slutt. Det er tid for selvransakelse.
Redigert i går kl 22:55
Nsxnsx
I går kl 22:49
232
For dere som ikke vet....begge fabrikkene til Recsi ligger i USA.
Hva er megatrendene i USA ? Sol, batteri og semi.
Hvem har to kontrakte på til sammen ca 40milliarder ?
Hvem sørget for at Trump vant valget ? For de som ikke vet så er det Elon Musk. Er han opptatt av batterisatsing og el biler eller olje ? Hva vil han kreve i gjengjeld ? Tror noen det er fracking ?? 🤣🤣🤣
Hvor langt unna er vi ATH ?? Ca 50X for de som ikke vet.
Rekk opp hånda de som tror at Recsi ikke kommer til å tjene penger de neste 10 årene......
Hva er megatrendene i USA ? Sol, batteri og semi.
Hvem har to kontrakte på til sammen ca 40milliarder ?
Hvem sørget for at Trump vant valget ? For de som ikke vet så er det Elon Musk. Er han opptatt av batterisatsing og el biler eller olje ? Hva vil han kreve i gjengjeld ? Tror noen det er fracking ?? 🤣🤣🤣
Hvor langt unna er vi ATH ?? Ca 50X for de som ikke vet.
Rekk opp hånda de som tror at Recsi ikke kommer til å tjene penger de neste 10 årene......
Ikke_viktig
I går kl 22:58
205
Nå er så mye som 80% av produksjonen av olje og gass i USA shalebasert. Det betyr at hvis de stopper å drille og komplettere så halveres 80% av produksjonen på et par år. Det er derfor de hele tiden må drille massevis av brønner. Du må gjerne tro at de klarer å øke produksjonen mere, men det finnes et tak!
Kåre Grønn
I går kl 22:59
189
Det hadde vært svært spesielt om ikke Musk og grønn energi, og da spesielt batteridrevne biler ikke støttes!! Kanskje kan vi takke Musk for nok en genistrek!! Musk lurer Trump til å akseptere batteri og silisiumproduksjon, men det skal foregå på amerikansk jord;))) Heia Recsi!!!
Redigert i går kl 23:03
FunHouseComp
I går kl 23:31
87
Jeg kommer ikke i begravelsen når Recsi stedes til evig hvile. Mislyktes i omtrent alt. Det er en trøst at jorden snurrer fremdeles rundt. Røkke gjorde nok en gang en god handel på salg av gråstein. Teknologi kommer og går. Nå må vi fokusere på nye selskaper, og nye tider. Den nye vinen.
Redigert i dag kl 00:02