TAKK FOR SIST !
Sitter fremdeles på min 50%-rest av REC, så jeg liker særdeles lite utviklingen. Burde tidligere fulgt magefølelsen og selvsagt solgt alt, men etterpåklokskap osv. Allikevel ser jeg dog det humoristiske i alt det som de unyanserte tullingene her på forumet over tid har liret av seg, lovnader, garantier, useriøse kursmål, samtidig som de aldri har akseptert en eneste usikkerhet/kritisk bemerkning hva gjelder REC-aksjen.
De som per i dag har mest grunn til å fremstå som noenlunde rakrygget, det er de av oss som har sett på REC som ørlite lotteri (herunder selvsagt også Mr. Molnes), har nyansert noe, har nevnt usikkerheter og har hevdet at alt nødvendigvis ikke er ren plankekjøring for selskapet. Tidligere har jeg vært i tåpelige forumdiskusjoner rundt bla.:
• Hanwha-avtalen og alt vi der ikke vet (vektlegging av Kina-priser osv.). En avtale som ble fremforhandlet på et tidspunkt der REC stod så til de grader med lua i hånda og var temmelig blanke på forhandlingskort.
• Generell usikkerhet kring åpningen av ML. Et anlegg som har vært nedstengt over år. Etter alle de som i sin tid fikk sparken, var mitt spørsmål om ML virkelig besatt den nødvendige kompetansen?
• Kursmanipulering? Den lave REC-kursen skyldes definitivt ikke manipulasjon. REC er i så måte ikke i noen spesiell særstilling hva gjelder OSE-aksjer. I sin tid ga halve forumet Atle Pedersen skylda for lav REC-kurs. Dum, dummere, dummest, store deler av markedet tok REC-usikkerheten innover seg for lenge siden, Mr. Pedersen var bare en krusning.
• Hanwha eier som kjent hele REC-ledelsen. Og hvem jobber ledelsen for, aksjonærene eller seg selv/Hanwha? En superkommersiell storeier som er i stand til å voldta både selskap og aksjonærer, og det akkurat når det måtte passe dem. Kanskje ikke den beste «eieren» sett fra et aksjonærståsted, eller?
• Osv, osv, osv.
Og hvorfor komme med dette innlegget? Jo, det er ment å ha en oppdragende effekt overfor ganske så mange, samtidig som det er en skikkelig takk for sist til alle de unyanserte tullingene som har herjet forumet over aldri så lang tid (kunne nevnt nick i fleng). Over tid har jeg blitt møkka lei de som på fullstendig tomt hode liksom skal «arrestere» de som har ytret nyansering og meldt usikkerheter rundt selskap/aksje. Men nå har tydeligvis forumvinden snudd for de fleste, for såpass mye edder og galde har det vel aldri vært her på forumet.
De som per i dag har mest grunn til å fremstå som noenlunde rakrygget, det er de av oss som har sett på REC som ørlite lotteri (herunder selvsagt også Mr. Molnes), har nyansert noe, har nevnt usikkerheter og har hevdet at alt nødvendigvis ikke er ren plankekjøring for selskapet. Tidligere har jeg vært i tåpelige forumdiskusjoner rundt bla.:
• Hanwha-avtalen og alt vi der ikke vet (vektlegging av Kina-priser osv.). En avtale som ble fremforhandlet på et tidspunkt der REC stod så til de grader med lua i hånda og var temmelig blanke på forhandlingskort.
• Generell usikkerhet kring åpningen av ML. Et anlegg som har vært nedstengt over år. Etter alle de som i sin tid fikk sparken, var mitt spørsmål om ML virkelig besatt den nødvendige kompetansen?
• Kursmanipulering? Den lave REC-kursen skyldes definitivt ikke manipulasjon. REC er i så måte ikke i noen spesiell særstilling hva gjelder OSE-aksjer. I sin tid ga halve forumet Atle Pedersen skylda for lav REC-kurs. Dum, dummere, dummest, store deler av markedet tok REC-usikkerheten innover seg for lenge siden, Mr. Pedersen var bare en krusning.
• Hanwha eier som kjent hele REC-ledelsen. Og hvem jobber ledelsen for, aksjonærene eller seg selv/Hanwha? En superkommersiell storeier som er i stand til å voldta både selskap og aksjonærer, og det akkurat når det måtte passe dem. Kanskje ikke den beste «eieren» sett fra et aksjonærståsted, eller?
• Osv, osv, osv.
Og hvorfor komme med dette innlegget? Jo, det er ment å ha en oppdragende effekt overfor ganske så mange, samtidig som det er en skikkelig takk for sist til alle de unyanserte tullingene som har herjet forumet over aldri så lang tid (kunne nevnt nick i fleng). Over tid har jeg blitt møkka lei de som på fullstendig tomt hode liksom skal «arrestere» de som har ytret nyansering og meldt usikkerheter rundt selskap/aksje. Men nå har tydeligvis forumvinden snudd for de fleste, for såpass mye edder og galde har det vel aldri vært her på forumet.
Kvike11
07.11.2024 kl 07:49
3560
falder ikke mere,
er faldet nok, hvem er dumme nok til at sælge til så billig en kurs, som igår
kl 08.00 forklarer levens marked,
og kursen burde stige hvis han er dygtig og sit ansvar bevist.
Ellers er han ikke dygtig nok, hvis han ikke kan få fortalt marked hvordan det hænger samme.
Hvad siger tolden
hvilket land er det korrupte.
Hvornår har de informeret 3 parts test selskab om forsinkelsen.
har har meget han skal forklarer,
kan ikke blive ved med at svare marked med
det vil jeg ikke fortælle jer
o.s.v.
er faldet nok, hvem er dumme nok til at sælge til så billig en kurs, som igår
kl 08.00 forklarer levens marked,
og kursen burde stige hvis han er dygtig og sit ansvar bevist.
Ellers er han ikke dygtig nok, hvis han ikke kan få fortalt marked hvordan det hænger samme.
Hvad siger tolden
hvilket land er det korrupte.
Hvornår har de informeret 3 parts test selskab om forsinkelsen.
har har meget han skal forklarer,
kan ikke blive ved med at svare marked med
det vil jeg ikke fortælle jer
o.s.v.
Redigert 07.11.2024 kl 07:49
Du må logge inn for å svare
Ransen
07.11.2024 kl 08:01
3451
Det har ikke manglet advarsler i den siste tiden heller. Det verste som kunne skje nå var utfallet av presidentvalget.
Kvike11
07.11.2024 kl 08:01
3443
Vedligeholdsstans det forstår jeg ikke skulle forsinke produktionen,
hvorfor blander de det ind i kvartalstal.
og hvorfor informerer de ikke marked , inden
hvis det har påvirket indtjeningen.
Jeg troede at begge fabrikker var opgraderet og stod som nye fabrikker
de laver vedligeholdsstans uden af have en produktion ???
hvorfor blander de det ind i kvartalstal.
og hvorfor informerer de ikke marked , inden
hvis det har påvirket indtjeningen.
Jeg troede at begge fabrikker var opgraderet og stod som nye fabrikker
de laver vedligeholdsstans uden af have en produktion ???
FunHouseComp
07.11.2024 kl 08:06
3388
Som jeg har sagt tidligere. En ulykke kommer skjeldent alene. Her bare ramler det på med merkelige hendelser. Har advart hele veien.
Redigert 07.11.2024 kl 08:07
Kåre Grønn
07.11.2024 kl 08:12
3311
Hvorfor i alle dager skrev de om levering og 10 årskontrakt? Alt var i boks. Dette er straffbart. Gidder ikke høre på nedhausserne men går dette konkurs? I så fall totalt latterlig så hardt som de har satset. Eller liksomsatset. Heldigvis ikke en ny greie men samme situasjon. Tror det er lurt å sitte stille i båten. Lukker skuffen herfra
Redigert 07.11.2024 kl 08:23
Nsxnsx
07.11.2024 kl 08:16
3261
Med dagens rapport har jeg skiftet side. Reduserer beholdningen med 75% og håper på at dem overlever.
Lett å skjønne hvorfor ikke det gjøres noen handler av dem som sitter med all info.
Alle i ledelsen burde fått sparken. Tenk å ødelegge et av verdens beste case på den måten. Hadde vært så jævelig flau.
Bøyer meg i støvet for Molnes og alle dere som har advart mot selskapet og ledelsen. Vurdere faktisk en short....om det er mulig.
Lett å skjønne hvorfor ikke det gjøres noen handler av dem som sitter med all info.
Alle i ledelsen burde fått sparken. Tenk å ødelegge et av verdens beste case på den måten. Hadde vært så jævelig flau.
Bøyer meg i støvet for Molnes og alle dere som har advart mot selskapet og ledelsen. Vurdere faktisk en short....om det er mulig.
Kvike11
07.11.2024 kl 08:29
3113
Tak så kan jeg også købe dine aktier.
Det eneste recsi gør er at udskyde levering, de har ikke flere undskyldninger.
At sidde på hænderne og være bange for tolden, er helt hen i skoven. Kan håbe kursen falder lidt, så skal der handles
Det eneste recsi gør er at udskyde levering, de har ikke flere undskyldninger.
At sidde på hænderne og være bange for tolden, er helt hen i skoven. Kan håbe kursen falder lidt, så skal der handles
polion
07.11.2024 kl 11:39
2762
Du burde lest det første innlegget på denne tråden og følt deg skikkelig truffet. Du poster innlegg på innlegg og har aldri vært noe annet enn en unyansert tullehausser som aldri har kommet med et fornuftig bidrag. Håper forresten at du også i dag fikk kjøpt flere REC-aksjer – kjøpers marked vet du.
Og i tillegg er du frekk nok til å beskylde FunHouseComp for dumme kommentarer, samt at du også mener at Molnes har dummet seg ut. Jeg skal si deg en ting, og det er at Mr. Molnes har vært altfor optimistisk i forhold til REC. Og store deler av discord-gjengen (pluss også mange her på forumet) burde skjemmes herfra og til Afrika. Blir bare helt matt av alt gnålet fra eks.vis deg og flere andre, der alle har en forumhistorie som er katastrofalt pinlig.
Her er det sørgelig nok bare en konklusjon, og det er: REC FÅR DET RETT OG SLETT BARE IKKE TIL.
Og i tillegg er du frekk nok til å beskylde FunHouseComp for dumme kommentarer, samt at du også mener at Molnes har dummet seg ut. Jeg skal si deg en ting, og det er at Mr. Molnes har vært altfor optimistisk i forhold til REC. Og store deler av discord-gjengen (pluss også mange her på forumet) burde skjemmes herfra og til Afrika. Blir bare helt matt av alt gnålet fra eks.vis deg og flere andre, der alle har en forumhistorie som er katastrofalt pinlig.
Her er det sørgelig nok bare en konklusjon, og det er: REC FÅR DET RETT OG SLETT BARE IKKE TIL.
thief
07.11.2024 kl 13:17
2561
Videre fall.Folk skjønner at dette vil koste mye å få i drift,og at usikkerheten nå er stor.Man ser jo hvor mye penger REC har svidd av de siste 6mnd. ML skulle vel egentlig vært i gang i april.Og det blir nok enda flere måneder før ML er oppe og går,og enda lenger før de er 100% i gang.Det vil si at flere hundre millioner kroner vil bli brukt,hvis ikke i milliardklassen. Det må hentes et sted!
Redigert 07.11.2024 kl 13:20
unikum
07.11.2024 kl 13:25
2498
Bærsverdi nå på 2 milliarder begynner vel å bli intersant for flere. Startet året på underkant av 6 milliarder så her har det skjedd en del. Nå bør vel short å røre på seg også. Penger på gata for de.
Kruttgubben
07.11.2024 kl 13:32
2418
Tror det kan være lurt å avvente kjøp her til selskapet kommer med informasjon om hvordan de skal hente penger. Lån som forfaller utpå nyåret trenger de penger til og blir det emisjon så tror jeg det blir stygt og til en sterkt rabattert kurs. Så her bør en være klar over risikoen som er i aksjen.
unikum
07.11.2024 kl 13:35
2397
FunHouseComp skrev Du får gjøre hjemmeleksen din. Vi prater om Recsi.
Om du snakker til meg vites ikke så får du forteller litt om leksa. Når jeg ser innleggene dine så er det bare svada all over..
thief
07.11.2024 kl 13:39
2352
De har jo 4mrd i gjeld, så kan du sikkert plusse på minst 1mrd til det neste halve året. Da er man oppe på 5mrd,og Rec er neppe i 100% drift da heller.Rec kommer nok til å tjene penger etterhvert,men spørsmålet er jo hva som skjer på veien dit.Nå virker jo alt usikkert.Lei følelse at småaksjonærer vil få svi,derfor jeg lett solgte aksjene i dag.REC er høy gambling nå, frem til ny tidslinje blir presentert og kapitalbehovet adressert!
Slettet bruker
07.11.2024 kl 13:55
2269
Du foretrekker muligens hau hau, strong buy, all in og nyinnkjøpte lodd?
Stabukk
07.11.2024 kl 14:04
2207
Hanwha burde kanskje undersøke om Hemlock eller Wacker mener å ha folk som kan få ML opp på den poly-kvalitet Levens og hans mannskap ikke klarer så langt? I så fall kan Q-Cells-avtalen reddes, og Hanwha kan få en viss premie for sine aksjer, men ta et tap og bli ferdig med det. Hemlock har jo planer om en stor investering de har fått statlig støtte til, tror det er i Michigan. De kan vel like godt droppe de planene og komme bedre fra det ved å by på hele Rec? Sistnevnte bare låner og låner, og har sikkert ikke tenkt tanken å spørre om litt statlig støtte for å overleve som en viktig brikke i USA sin fornybar-satsing. Statlige myndigheter klasker jo penger på bordet til G14 for at de ikke skal bli kunde hos Rec…
thief
07.11.2024 kl 14:18
2137
Og med en slik enorm gjeld REC påtar seg,blir det store summer i rentekostnader, da spises mye av overskuddet bort.Med 5mrd i gjeld og 10-15% i renter,det merkes!
fersk1
07.11.2024 kl 14:30
2099
Da får de rett ang det tekniske om to tre kroner. Herregud for en aksje.
unikum
07.11.2024 kl 14:41
2036
Slettet bruker skrev Du foretrekker muligens hau hau, strong buy, all in og nyinnkjøpte lodd?
Primær så foretrekker jeg Argeo og NTI og det har ikke vært så kleint de siste dagene. Men ja nyinnkjøpt lodd som første ble kjøpt på 5,2 på morningen, solgte på 5,57 deretter kjøpte meg inn litt tidlig igjen på 5,17 men ja det går nok bra den også..
nemi's
07.11.2024 kl 14:42
2024
Hanwha får all polysil de trenger fra Kina. De produserer superbillig høykvalitetspolysil på tusenvis av jorder i Kina.
Å produsere slik polysil gjorde REC også helt frem til 2019. Etter siden å ha sølt vekk lån, penger fra aksjetrykking, salg av JV, osv. så klarer de ikke å levere til standarden Hanwha i dag får fra hvem som helst, og superbillig, fra Kina.
Det er et faktum. Og derfor selger Qcells paneler. Og derfor selger ikke REC polysil.
Å produsere slik polysil gjorde REC også helt frem til 2019. Etter siden å ha sølt vekk lån, penger fra aksjetrykking, salg av JV, osv. så klarer de ikke å levere til standarden Hanwha i dag får fra hvem som helst, og superbillig, fra Kina.
Det er et faktum. Og derfor selger Qcells paneler. Og derfor selger ikke REC polysil.
thief
07.11.2024 kl 14:55
1950
Det er helt sykt å tenke på at pengene fra salget av Yulin ble borte på "få uker".Det salget skulle egentlig være mer enn nok kapital til oppstart ,og egentlig litt til overs også.Men det er borte,pluss flere hundre millioner til,som de har måtte låne.Er noe av den verste pengebruken jeg har sett.
Nsxnsx
07.11.2024 kl 15:11
1888
Ja for å klare å søle bort så mye penger på så kort tid så skulle man nesten tror at Levens har en bachelor i økonomi og administrasjon.......
KommersK
07.11.2024 kl 16:30
1665
Mye av dette var dine penger... Solgte du virkelig 75% av det du hadde? Jeg har vondt for å tro deg, så optimistisk som du har vært i så utrolig lang tid.
SPXL
07.11.2024 kl 16:37
1617
Fortsetter Levens i sjefstolen fremover så skal vi ikke se bortifra at han klarer ny ATL, han er på god vei. Han tok vel ny rekord i dag med største nedgang på én dag.
Stabukk
07.11.2024 kl 16:41
1595
Kanskje derfor Hanwha, og vi andre, burde selge oss ut av Rec, til noen som bare vil produsere silangass? En nabo i Moses Lake har alt plassert en stor ordre.
thief
07.11.2024 kl 16:42
1582
Ja,når salget ble gjennomført, så var det jo flere som spekulerte i kanskje noe utbytte eller penger til ekspansjon. For det skulle være mer enn nok til oppstart.At Levens har rota bort så jævlig mye penger på kort tid er ikke annet enn katastrofe. Og når man nå vet at ML er langt unna 100%,eller i det hele tatt å komme i gang,kan man jo bare tenke seg hvor mye mer penger de trenger.Derfor det fort kan bli en stor emisjon.Er begrenset hva de kan ta opp i lån nå,da de allerede har veldig mye.
Kåre Grønn
07.11.2024 kl 16:42
1577
Kokkosituasjon. Årets verste børsreaksjon som hyenene utnytter til det fulle og hele. Her er det bare å bli sittende 2024/25/26... Mine aksjer får ingen
polion
18.12.2024 kl 17:27
545
Den 7/11 da kursen var kr. 5,- sa jeg «TAKK FOR SIST» til alle de unyanserte tullingene av noen storhaussere som har regjert REC-trådene De som aldri har tolerert nyanseringer eller kritiske røster i forhold til REC. I dag var REC nede i latterlige kr. 2,01 og jeg sier derfor nok en gang «TAKK FOR SIST» til de samme uforbederlige tullingene. Moro er det også at vi har opptil flere dansker som har meldt seg på blant de unyanserte.
Bare å gjenta mye av gnålet: «Ferdig pakket», «produktet er godkjent», «det blir definitivt ingen emisjon», «blir det en emisjon, så vil denne garanter bli over kr. 10», «kursmål 100», "kursmål 150", «det fundamentale er på plass og vinner alltid til slutt", "dagens kurs skyldes bare manipulering», "avtalen med Hanwha er en kjempeavtale som garanterer REC overskudd i mrd.-klassen", «bare verdien av ML-fabrikken er verd mangegangen dagens mcap», «siden kursen var kr. 24, har enhver kursnedgang i REC vært en gyllen mulighet til å kjøpe seg ytterlige opp», «REC er en garantert suksess og jeg har derfor gått all in i selskapet», osv, osv, osv. Nei, her er det bare å gi seg ende over.
Selv om jeg har beholdt 50% av mine opprinnelige REC, synes jeg nesten det er litt fornøyelig når de nevnte (og de har det vært mange av) nå må krype til korset. De har tidvis vært så enspora og ufordragelige at kurshavariet nesten er som fortjent.Og de som gikk pottesure og havnet over på discord-forumet, ja de har vel etter hvert innsett at den godeste Mr. Molnes var altfor positiv i sine anslag. Ho, ho, den som nå ikke drar litt på smilebåndet er definitivt blottet for humoristisk sans.
Bare å gjenta mye av gnålet: «Ferdig pakket», «produktet er godkjent», «det blir definitivt ingen emisjon», «blir det en emisjon, så vil denne garanter bli over kr. 10», «kursmål 100», "kursmål 150", «det fundamentale er på plass og vinner alltid til slutt", "dagens kurs skyldes bare manipulering», "avtalen med Hanwha er en kjempeavtale som garanterer REC overskudd i mrd.-klassen", «bare verdien av ML-fabrikken er verd mangegangen dagens mcap», «siden kursen var kr. 24, har enhver kursnedgang i REC vært en gyllen mulighet til å kjøpe seg ytterlige opp», «REC er en garantert suksess og jeg har derfor gått all in i selskapet», osv, osv, osv. Nei, her er det bare å gi seg ende over.
Selv om jeg har beholdt 50% av mine opprinnelige REC, synes jeg nesten det er litt fornøyelig når de nevnte (og de har det vært mange av) nå må krype til korset. De har tidvis vært så enspora og ufordragelige at kurshavariet nesten er som fortjent.Og de som gikk pottesure og havnet over på discord-forumet, ja de har vel etter hvert innsett at den godeste Mr. Molnes var altfor positiv i sine anslag. Ho, ho, den som nå ikke drar litt på smilebåndet er definitivt blottet for humoristisk sans.
Redigert 18.12.2024 kl 17:35