B2H MED OVER 3MILLIARDER 2018 ???
Har ikke eid Axa aksjer siden vi solgte alt tidlig i sommer? Første kjøpet ble nå på 20.90 , neste blir vel under 20 og nedover i løpet av 1 halvår 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47
Du må logge inn for å svare
alle som har vett i behold skjønner at du er en big baiiser. ro deg nå !!
Vi har kjøpt noe småtterier idag 10k, fikk den på 18 tallet. Dette er i tråd med strategien vår, kjøpe når det ser mørkt ut...selvfølgelig betyr kursen noe men kjøpe noe hver uke over mnd.
å lille venn så dyktig du er, uansett forblir du en taper i mine øyne
Ny kontrakt til AXA i italia. Dette: The portfolio includes a segment
containing cases which already have an existing payment arrangement, which means
there is an existing cashflow stream being acquired as part of this transaction
Vi som har jobbet mange år i inkasso vil da spørre seg hva legges i "existing payment arrangement". En utenrettslig avtale på tlf, avdragsordning eller allerede saker med utleggspant.
11/12-2018 10:32:47: (AXA) Axactor Group acquires another large portfolio of consumer claims in Italy
Axactor Italy, has acquired another portfolio of unsecured consumer claims from
a large financial institution in Italy. The portfolio has an outstanding balance
of approximately 145 mEUR, across 17.000 cases. The portfolio includes a segment
containing cases which already have an existing payment arrangement, which means
there is an existing cashflow stream being acquired as part of this transaction.
Oddgeir Hansen, COO Axactor Group & Interim Country Manager Axactor Italy,
commented this acquisition is an important addition to the Italian business.
Including this NPL contract with other recent acquisitions, we will generate
strong growth into 2019, as well as having an immediate impact on revenues due
to the existing paying book.
The investments will be financed through Axactor existing cash and credit
facilities.
For additional information, please contact:
Johnny Tsolis, CFO, Axactor
Mobile phone: +47 913 35 461
Email: johnny.tsolis@axactor.com
there is an existing cashflow stream being acquired as part of this transaction
Vi som har jobbet mange år i inkasso vil da spørre seg hva legges i "existing payment arrangement". En utenrettslig avtale på tlf, avdragsordning eller allerede saker med utleggspant.
11/12-2018 10:32:47: (AXA) Axactor Group acquires another large portfolio of consumer claims in Italy
Axactor Italy, has acquired another portfolio of unsecured consumer claims from
a large financial institution in Italy. The portfolio has an outstanding balance
of approximately 145 mEUR, across 17.000 cases. The portfolio includes a segment
there is an existing cashflow stream being acquired as part of this transaction.
Oddgeir Hansen, COO Axactor Group & Interim Country Manager Axactor Italy,
commented this acquisition is an important addition to the Italian business.
Including this NPL contract with other recent acquisitions, we will generate
strong growth into 2019, as well as having an immediate impact on revenues due
to the existing paying book.
The investments will be financed through Axactor existing cash and credit
facilities.
For additional information, please contact:
Johnny Tsolis, CFO, Axactor
Mobile phone: +47 913 35 461
Email: johnny.tsolis@axactor.com
Redigert 11.12.2018 kl 10:43
trader1988
11.12.2018 kl 10:40
5660
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Disse-tre-aksjene-ga-Stenshagen-et-tap-paa-550-millioner
Vi er generelt opptatt av at selskapene vi er investert i, utvikler seg bra. Børskursene følger vi som langsiktig investor ikke så tett. De fleste av våre investeringer, enten det er børsnoterte selskaper eller ikke, har hatt en god utvikling, selvsagt med noen svingninger, skriver Egil Stenshagen i en e-post til avisen
Vi er generelt opptatt av at selskapene vi er investert i, utvikler seg bra. Børskursene følger vi som langsiktig investor ikke så tett. De fleste av våre investeringer, enten det er børsnoterte selskaper eller ikke, har hatt en god utvikling, selvsagt med noen svingninger, skriver Egil Stenshagen i en e-post til avisen
Det blir spennende neste 6-9 mnd. 1 krone minst i utbytte skal vi ha med oss, blir idag 350k i utbytte det??
Nytt innside kjøp, nå har Dalen nesten 2,5 millioner stk aksjer:)
Konsernsjef i B2Holding, Olav Dalen Zahl, har gjennom Fjordsyn AS kjøpt 30.000 aksjer i selskapet, ifølge en børsmelding onsdag.
Aksjene ble kjøpt til snittkurs 12,60 kroner per aksje, opplyses det.
Det ble dermed lagt 378.000 på bordet for aksjene.
Etter handelen har Dalen Zahl og relaterte parter 2.459.786 aksjer i B2Holding.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Konsernsjef-laster-opp
Konsernsjef i B2Holding, Olav Dalen Zahl, har gjennom Fjordsyn AS kjøpt 30.000 aksjer i selskapet, ifølge en børsmelding onsdag.
Aksjene ble kjøpt til snittkurs 12,60 kroner per aksje, opplyses det.
Det ble dermed lagt 378.000 på bordet for aksjene.
Etter handelen har Dalen Zahl og relaterte parter 2.459.786 aksjer i B2Holding.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Konsernsjef-laster-opp
Redigert 12.12.2018 kl 13:05
"Himmelvogna, la meg sitta på..."
- Bjelleklang
- Bjelleklang
Varsom
12.12.2018 kl 16:48
5318
Her er en interessant eldre artikkel ang innside kjøp som stod i Fa for noen år tilbake!
https://www.google.no/amp/s/aksjerogaksjehandel.no/2014/04/14/innsidehandel-hvilke-signaler-er-best-og-nar-kommer-effekten/amp/
https://www.google.no/amp/s/aksjerogaksjehandel.no/2014/04/14/innsidehandel-hvilke-signaler-er-best-og-nar-kommer-effekten/amp/
B2H ser kraftig bra ut nå. Alle kursmål er enorme prosenter opp fra dagens nivå. Den vil snu, og jeg tror det er smart å kjøpe på disse nivåene for å prioritere lavest mulig nedsiderisiko og mest mulig prosenter til oppgangen starter for fullt.
CEO-en i B2H var også CEO i Aktiv Kapital, der han også gjorde riktig så gode penger av egne aksjekjøp. Det skal han nok gjøre også i B2H, for han har jo selvfølgelig peiling som bare F, og nå et temmelig godt nettverk, vil jeg tro. Aksjene på innsiden gir også mer makt til innsiderne, en makt de kan bruke inn mot et eventuelt bud på selskapet.
Ps. Ja, selvfølgelig går kursen noe ned i morgen siden jeg skrev dette. Verdens iboende faenskap... knegg...
CEO-en i B2H var også CEO i Aktiv Kapital, der han også gjorde riktig så gode penger av egne aksjekjøp. Det skal han nok gjøre også i B2H, for han har jo selvfølgelig peiling som bare F, og nå et temmelig godt nettverk, vil jeg tro. Aksjene på innsiden gir også mer makt til innsiderne, en makt de kan bruke inn mot et eventuelt bud på selskapet.
Ps. Ja, selvfølgelig går kursen noe ned i morgen siden jeg skrev dette. Verdens iboende faenskap... knegg...
Redigert 12.12.2018 kl 22:14
Den har gitt kjøpssignaler, så får vi se?
Vi får det. Ikke stort mer å gjøre med den saken, men alle kjente kursmål fra husa ligger over 20. Er langt opp dit, og sprenges 20, så er det jaggu mange prosenter.
Det kan komme melding om utbytte, jf. utbyttepolicyen, som kan gi det lille ekstra til kursutviklingen. Men... det var mer som en digresjon...
Flere større investorer og innsidere har kjøpt seg inn godt over dagens nivå, og nå er vi altså i dette vinduet av en mulighet.
Take it..:)-
Det kan komme melding om utbytte, jf. utbyttepolicyen, som kan gi det lille ekstra til kursutviklingen. Men... det var mer som en digresjon...
Flere større investorer og innsidere har kjøpt seg inn godt over dagens nivå, og nå er vi altså i dette vinduet av en mulighet.
Take it..:)-
Redigert 12.12.2018 kl 23:26
En passelig grei nyhet for psykologien i aksjen her...
https://www.dn.no/utenriks/italia/roma/eu/italia-gir-etter-for-eus-budsjettkrav/2-1-499396
... tror jeg...
https://www.dn.no/utenriks/italia/roma/eu/italia-gir-etter-for-eus-budsjettkrav/2-1-499396
... tror jeg...
Der kom den;)
13/12-2018 10:07:22: (B2H) B2HOLDING MAINTAINS CORPORATE FAMILY RATING (CFR) AT Ba3 FROM MOOD
Moody's takes rating actions on seven EMEA finance companies upon application of
new Finance Companies Rating Methodology. These rating actions are now the
primary methodology that Moody's uses to rate finance companies globally, except
in jurisdictions where certain regulatory requirements must be fulfilled prior
to implementation of the new methodology.
Among the rating actions taken today, the following apply to B2Holding:
Affirmation of the Corporate Family Rating of Norway-based B2Holding ASA
(B2Holding) at Ba3 and the placing on review for On watch of its local and
foreign currency Ba3 issuer ratings. B2Holdings issuer rating reflects the
application of Moodys Loss Given Default for companies and their priorities of
claims and asset coverage in the companys capital stack.
B2Holdings issuer rating could change depending on the amount drawn under its
EUR 510 million Revolving Credit Facility, which is senior to the companys
senior unsecured liabilities (bonds).
Please find below the link to the official press release from Moodys:
https://www.moodys.com/research/Moodys-takes-rating-actions-on-seven-EMEA-financ
e-companies-upon--PR_392387
For further information, please contact:
Erik Johnsen
CFO, B2Holding ASA
Telephone: +47 415 77 055
E-mail: ejj@b2hol
Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/465660
13/12-2018 10:07:22: (B2H) B2HOLDING MAINTAINS CORPORATE FAMILY RATING (CFR) AT Ba3 FROM MOOD
Moody's takes rating actions on seven EMEA finance companies upon application of
new Finance Companies Rating Methodology. These rating actions are now the
primary methodology that Moody's uses to rate finance companies globally, except
in jurisdictions where certain regulatory requirements must be fulfilled prior
to implementation of the new methodology.
Among the rating actions taken today, the following apply to B2Holding:
Affirmation of the Corporate Family Rating of Norway-based B2Holding ASA
(B2Holding) at Ba3 and the placing on review for On watch of its local and
foreign currency Ba3 issuer ratings. B2Holdings issuer rating reflects the
application of Moodys Loss Given Default for companies and their priorities of
claims and asset coverage in the companys capital stack.
B2Holdings issuer rating could change depending on the amount drawn under its
EUR 510 million Revolving Credit Facility, which is senior to the companys
senior unsecured liabilities (bonds).
Please find below the link to the official press release from Moodys:
https://www.moodys.com/research/Moodys-takes-rating-actions-on-seven-EMEA-financ
e-companies-upon--PR_392387
For further information, please contact:
Erik Johnsen
CFO, B2Holding ASA
Telephone: +47 415 77 055
E-mail: ejj@b2hol
Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/465660
markie
13.12.2018 kl 10:49
4940
Uforandret rating Mao. Vi hadde så vidt jeg minnes endel teorier her om en høyere rating. Men ikke i denne omgang..
Varsom
13.12.2018 kl 10:55
4926
Dette er jo positivt, den er blitt satt på ei liste under oppsyn pga at den nærmer seg grensen for høyere rating. Kommer det et godt q4 nå, så kan ratingen fort bli høyere.
Hvis jeg har skjønt dette riktig?
Hvis jeg har skjønt dette riktig?
Record
13.12.2018 kl 11:04
4908
Ser skummelt ut , er redd for oppkjøp ,kanskje alt for lav pris .
Passer i porteføljen til flere større aktører, med så lav pris på aksjekursen tror jeg vi snakker om kort tid før B2h er på andre hender , ville være synd ,potensialet er rimelig stort :-)
Passer i porteføljen til flere større aktører, med så lav pris på aksjekursen tror jeg vi snakker om kort tid før B2h er på andre hender , ville være synd ,potensialet er rimelig stort :-)
markie
13.12.2018 kl 11:05
4951
Bra Varsom ?Gjelder og skjerpe alle sanser her for tolkning av endel meldinger fra selskapet.
Bedre rating gir i sin tid enda høyere oppside.. Bare og smøre seg med tålmodighet. Ser jeg historisk på endel av mine invisteringer har jeg hoppet av altfor tidlig.
Bedre rating gir i sin tid enda høyere oppside.. Bare og smøre seg med tålmodighet. Ser jeg historisk på endel av mine invisteringer har jeg hoppet av altfor tidlig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:03
Q4 kommer til å bli historiens beste kvartal res for B2H, vi er relativt trygge på tallene. Disse tallene skal og vil gi svar til både Moodys og andre. Jeg sendte spørsmål til rating byråene for en stund siden, fikk ingenting ble endret. Med et flott q4 kvartal og 2018 under ett, skal ratingen opp. Utbytte gir nå 7% avkastining på dagens kurs;) hvem er det ikke som har lyst på en slik avkastning
Redigert 21.01.2021 kl 03:03
Record
13.12.2018 kl 11:21
4730
Nå dreier alt seg om trading , teknisk trading ,da spiller det fundamentale ingen rolle, shorting er gammeldags da det er for åpent .
Nå kjøper en større aktør ett større antall aksjer , så blir de tradet for det de er verd ,nedover gir høyest gevinst da , disse gjøres opp daglig ved at snittprisen + en bonus i sluttauksjonene :-)
Helt i yttergrensen men hvem kan gjøre noe ?
Nå kjøper en større aktør ett større antall aksjer , så blir de tradet for det de er verd ,nedover gir høyest gevinst da , disse gjøres opp daglig ved at snittprisen + en bonus i sluttauksjonene :-)
Helt i yttergrensen men hvem kan gjøre noe ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:32
Det kan se ut som at AXA må sette en større emisjon ila. 2019, eller..? Jeg tror det, og i så fall blir vel det "en stor takk" til alle trofaste småaksjonærer.
Innside kjøp nr 9????
Mandatory notification of trade by Primary Insider
News - 13.12.2018
On 13 December 2018 Grethe Wittenberg Meier, Deputy board member in B2Holding ASA, acquired 15,000 shares in B2Holding ASA at the average price of NOK 13.14 per share. Following this transaction, Grethe Wittenberg Meier holds 25,000 shares in B2Holding ASA.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
Mandatory notification of trade by Primary Insider
News - 13.12.2018
On 13 December 2018 Grethe Wittenberg Meier, Deputy board member in B2Holding ASA, acquired 15,000 shares in B2Holding ASA at the average price of NOK 13.14 per share. Following this transaction, Grethe Wittenberg Meier holds 25,000 shares in B2Holding ASA.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
Marketwatch
13.12.2018 kl 12:59
4629
Får vi et kjøp fra noen av de større aksjonærene også, som Stenshagen, tror jeg vi virkelig vil få et julerush
Varsom
13.12.2018 kl 13:14
4603
Axa kommer, trenger bare litt modning først!
Varsom
13.12.2018 kl 13:19
4594
B2holding må vell være det selskapet med flest innside kjøp på Oslo børs siste halvår, det sier ganske så mye!
Storinger lurer i sivet, det ser jeg... Noen banker på og vil virkelig inn!
"Det står ein friar uti garden mor lilla, hau hau!!!"
Ps. Gjelder B2H.
"Det står ein friar uti garden mor lilla, hau hau!!!"
Ps. Gjelder B2H.
Varsom
13.12.2018 kl 14:07
4511
Ja den husker jeg fra barneskola, hau hau!
Ikke mange dagene til neste innsidekjøp kommer i AXA også :)
Innsidekjøp nr 10;)
14/12-2018 07:30:00: (B2H) Mandatory notification of trade by Primary Insider
On 13 December 2018 Per Kristian Spone, Board member in B2Holding ASA, acquired
30,600 shares in B2Holding ASA at an average price of NOK 13.18 per share.
Following this transaction, Per Kristian Spone and related party hold 36,600
shares in B2Holding ASA.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/465816
14/12-2018 07:30:00: (B2H) Mandatory notification of trade by Primary Insider
On 13 December 2018 Per Kristian Spone, Board member in B2Holding ASA, acquired
30,600 shares in B2Holding ASA at an average price of NOK 13.18 per share.
Following this transaction, Per Kristian Spone and related party hold 36,600
shares in B2Holding ASA.
Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/465816
Fra XI, DNB setter B2H som nyttårsrakett.
DNBs NYTTÅRSRAKETTER: DNB viser til at perioden fra midten av desember og frem til den femte handelsdagen i januar historisk sett har vært den mest optimale perioden å sitte med aksjene. Ut fra teorien og tidligere studier vil deres foreslåtte OSEBX-portefølje for i år bestå av Thin Film Electronics, REC Silicon, Asetek, XXL, Gaming Innovation Group, Wallenius Wilhelmsen, Next Biometrics, IDEX, B2 Holding og Norsk Hydro. DNB understreker at dette er en utelukkende kvantitativ analyse og i all hovedsak basert på kursutvikling så langt i år.
....og husk å bli medlem av vår InvestorPitch-gruppe for å holde deg orientert om nye spennende muligheter for investeringer i unoterte selskap : https://www.facebook.com/groups/InvestorpitchNorge
DNBs NYTTÅRSRAKETTER: DNB viser til at perioden fra midten av desember og frem til den femte handelsdagen i januar historisk sett har vært den mest optimale perioden å sitte med aksjene. Ut fra teorien og tidligere studier vil deres foreslåtte OSEBX-portefølje for i år bestå av Thin Film Electronics, REC Silicon, Asetek, XXL, Gaming Innovation Group, Wallenius Wilhelmsen, Next Biometrics, IDEX, B2 Holding og Norsk Hydro. DNB understreker at dette er en utelukkende kvantitativ analyse og i all hovedsak basert på kursutvikling så langt i år.
....og husk å bli medlem av vår InvestorPitch-gruppe for å holde deg orientert om nye spennende muligheter for investeringer i unoterte selskap : https://www.facebook.com/groups/InvestorpitchNorge
toffen4
14.12.2018 kl 11:03
4181
Det er bra Fredriksen har tjent penger på laks i år, da AXA bare har gjort han blakkere..
anderix
14.12.2018 kl 11:06
4185
Han vet nok hva han holder på med, og har ikke like dårlig tid som enkelte andre her;-)
gode tider for B2H
Nyttårsrakett:
B2Holding er en av årets taperaksjer. Kursen har reagert litt opp etter et mulig sell-off og aksjen oppfyller flere kriterier for å kunne bli en nyttårsrakett. B2Holding er maksimalt positiv på innsidehandler, noe som indikerer at aksjen er fundamentalt billig og at ledelsen har tro på kursoppgang. Det er meldt tre nye innsidehandler denne uken, det siste i dag, fredag, før børsåpning.
Nyttårsrakett:
B2Holding er en av årets taperaksjer. Kursen har reagert litt opp etter et mulig sell-off og aksjen oppfyller flere kriterier for å kunne bli en nyttårsrakett. B2Holding er maksimalt positiv på innsidehandler, noe som indikerer at aksjen er fundamentalt billig og at ledelsen har tro på kursoppgang. Det er meldt tre nye innsidehandler denne uken, det siste i dag, fredag, før børsåpning.
Varsom
14.12.2018 kl 12:08
4111
B2holding varter opp til julerally!
Q4 vil vel tilføre topplinjen nærmere 1 milliard, da får vi over ca 3,2 milliarder i topplinje. Blir bunnlinjen på 0,9 milliarder vil dette gi en stor økning i nøkkeltallene.
Utbyttet bør økes til kr 1.50 på en slik bunnlinje.
(NOK million) 2018 2017 Change 2018 2017 Change 2017
Quarter 3 Quarter 3 % 9 months 9 months % Full year
Total revenues2) 746 519 44 % 2,153 1,461 47 % 2,083
EBITDA 382 262 46 % 1,090 709 54 % 1,020
Operating profit (EBIT) 370 253 46 % 1,052 683 54 % 984
Profit margin 2) 50 % 49 % 49 % 47 % 47 %
Cash revenue2) 1,141 730 56 % 3,181 2,043 56 % 2,878
Cash EBITDA 778 472 65 % 2,118 1,291 64 % 1,815
Cash margin 68 % 65 % 67 % 63 % 63 %
Profit for the period after tax 159 113 40 % 492 324 52 % 481
Basic earnings per share, NOK 0.39 0.31 25 % 1.24 0.88 41 % 1.30
Cash flow from operating activities 686 315 118 % 1,759 857 105 % 1,289
Operating cash flow per share, NOK 1.68 0.85 97 % 4.45 2.32 92 % 3.49
Portfolio acquisitions 988 702 41 % 4,746 2,161 120 % 4,112
Gross cash collection from purchased loan portfolios 1,022 650 57 % 2,829 1,829 55 % 2,552
ERC (at end of month)1) 20,608 12,191 69 % 20,608 12,191 69 % 15,264
Utbyttet bør økes til kr 1.50 på en slik bunnlinje.
(NOK million) 2018 2017 Change 2018 2017 Change 2017
Quarter 3 Quarter 3 % 9 months 9 months % Full year
Total revenues2) 746 519 44 % 2,153 1,461 47 % 2,083
EBITDA 382 262 46 % 1,090 709 54 % 1,020
Operating profit (EBIT) 370 253 46 % 1,052 683 54 % 984
Profit margin 2) 50 % 49 % 49 % 47 % 47 %
Cash revenue2) 1,141 730 56 % 3,181 2,043 56 % 2,878
Cash EBITDA 778 472 65 % 2,118 1,291 64 % 1,815
Cash margin 68 % 65 % 67 % 63 % 63 %
Profit for the period after tax 159 113 40 % 492 324 52 % 481
Basic earnings per share, NOK 0.39 0.31 25 % 1.24 0.88 41 % 1.30
Cash flow from operating activities 686 315 118 % 1,759 857 105 % 1,289
Operating cash flow per share, NOK 1.68 0.85 97 % 4.45 2.32 92 % 3.49
Portfolio acquisitions 988 702 41 % 4,746 2,161 120 % 4,112
Gross cash collection from purchased loan portfolios 1,022 650 57 % 2,829 1,829 55 % 2,552
ERC (at end of month)1) 20,608 12,191 69 % 20,608 12,191 69 % 15,264
Mor84
14.12.2018 kl 16:07
4000
On 14 December 2018 Per Kristian Spone, Board Member in B2Holding ASA, acquired 36,108 shares in B2Holding ASA at an average price of NOK 13.20 per share. Following this transaction, Per Kristian Spone and related party hold 72,708 shares in B2Holding ASA. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
andglo
14.12.2018 kl 16:07
4005
Innsidekjøp nr 11:
B2H: MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE BY PRIMARY INSIDER
16:05
On 14 December 2018 Per Kristian Spone, Board Member in B2Holding ASA, acquired
36,108 shares in B2Holding ASA at an average price of NOK 13.20 per share.
Following this transaction, Per Kristian Spone and related party hold 72,708
shares in B2Holding ASA.
Source Url: https://newsweb.oslobors.no/message/465877
B2H: MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE BY PRIMARY INSIDER
16:05
On 14 December 2018 Per Kristian Spone, Board Member in B2Holding ASA, acquired
36,108 shares in B2Holding ASA at an average price of NOK 13.20 per share.
Following this transaction, Per Kristian Spone and related party hold 72,708
shares in B2Holding ASA.
Source Url: https://newsweb.oslobors.no/message/465877
Slår til , axa blir stående på perrongen...
toffen4
14.12.2018 kl 16:33
3961
Endte i puss idag da?
Torine
16.12.2018 kl 22:02
3665
11 innsidekjøp er en sjelden solid bekreftelse på forventet resultat for B2H i Q4 og fremover.
Record
16.12.2018 kl 22:17
3637
Håper det fortsatt er noen tilgjengelige aksjer på mandag , om insidere kjøper alt blir det neste at den blir tatt av børs :-)
anderix
16.12.2018 kl 22:21
3630
Tror ikke du skal være redd for det, blir mye på salg i morgen tror jeg?
Men det er ikke bare tull det du skriver der, Record.
B2H har lenge vært nevnt som en av børsens mest soleklare oppkjøpskandidater, og alle disse innsidekjøpene kan hinte om at salg av selskapet blir en realitet etter hvert. Det kan komme bud «som lyn fra klar himmel». Selv bud som ikke skulle bli akseptert vil få kursen til å hoppe høyt. Beilere må nok by med et raust påslag på det som burde vært markedspris.
B2H har lenge vært nevnt som en av børsens mest soleklare oppkjøpskandidater, og alle disse innsidekjøpene kan hinte om at salg av selskapet blir en realitet etter hvert. Det kan komme bud «som lyn fra klar himmel». Selv bud som ikke skulle bli akseptert vil få kursen til å hoppe høyt. Beilere må nok by med et raust påslag på det som burde vært markedspris.
«Alle» skal ha sin rettmessige bit av den store nyttårsrakettene, anderix, og man bør jo ikke selge seg ut av akkurat den som kan bli vinneren.
anderix
16.12.2018 kl 23:55
3534
Helt enig, og jeg kommer ikke til å selge meg ut i morgen, eller på lenge for den saks skyld. Tror bare at at det vil være mye på salg i morgen, i hvert fall på opening, muligens også B2H pga USA utviklingen på fredag. Hvis oljen viser positive takter fra morgenen av og det ikke kneler helt i Asia i natt, kan det fort snu, og B2H kan så absolutt fortsette den positive trenden fra slutten av forrige uke, og helt klart ende opp med å bli en av nyttårsrakettene?
Finans2017
17.12.2018 kl 09:44
3376
DDM Holding kjøpes av børs i Sverige i dag, liten aktør med fokus på øst Europa:
https://www.aktiespararna.se/analysguiden/article/618373
https://www.aktiespararna.se/analysguiden/article/618373
Record
17.12.2018 kl 09:49
3377
Slik som børsene opererer i dag , vil dette skje med mange selskap fremover , det er jo direkte utvisking av selskapsverdier (indirekte) som er drivkraften til børsaktørene !
Om det ikke snur , raskt blir det døden for børsene i den form de har hvert .
Om det ikke snur , raskt blir det døden for børsene i den form de har hvert .
Vi avventer svar fra ledelsen iht. hvor proaktiv ledelsen synes den bør være iht. hvor dårlig forretningsmodellen til B2h egentlig er, sammenlignet med andre debt finance selskaper. Jeg har varslet om at ledelsen burde sendt ut positiv PW når topplinjen stiger i hvert kvartal med 40-80%, med påfølgende økning i Eps . Utbytte 2018 bør settes til kr 1,50 pr aksje, da vi er utbyttemotivert.