Vil Q3-rapporten markere et vendepunkt?
The Company will host a virtual Q3 and 9M 2024 presentation for investors,
analysts and media at 08:30 CET on Wednesday, 06 Novemver, 2024.
The presentation will be given by CEO, Michael Akoh, and CFO, Børge Sørvoll.
* Ja det har vært tungt å følge kursutviklingen til AZT den siste tiden, men nå er det vel å håpe at ting snur?
Selskapet har guidet økt vekst i andre halvdel av 2024 og dette ser vi forhåpentligvis konturene på tallene som legges frem i morgen.
analysts and media at 08:30 CET on Wednesday, 06 Novemver, 2024.
The presentation will be given by CEO, Michael Akoh, and CFO, Børge Sørvoll.
* Ja det har vært tungt å følge kursutviklingen til AZT den siste tiden, men nå er det vel å håpe at ting snur?
Selskapet har guidet økt vekst i andre halvdel av 2024 og dette ser vi forhåpentligvis konturene på tallene som legges frem i morgen.
rufus01
I går kl 10:31
761
Burde være lov og håpe på positiv guiding iallefall. Noe som nok vil begrense nedgangen, dersom det økonomiske resultatet for dette kvartalet skuffer.
Fünke
I går kl 11:03
711
Nå har noen av de større aktørene lagt fram tall. Inkludert noen CDMO'er eller de som i tillegg til annen aktivitet driver CDMO. Det jeg generelt har dratt ut av deres rapportering er at CDMO-aktiviteten har hatt en svak positiv utvikling dette kvartalet. I tillegg rapporteres det mer funding i bransjen i Q3 fordelt på flere aktører. Så det store bildet peker på muligheter for et bedre kvartal enn hva vi har vært vitne til de foregående kvartalene, men det gjenstår å se om det også gjelder AZT og deres kunder.
Fünke
I går kl 14:40
580
Uansett tror jeg uttestingen av M-SAN hos Oxford Biomedica i et faktisk produksjonsmiljø er et vel så stort vendepunkt. Her blir produktets fremragende egenskaper demonstrert i noe annet enn på labben hvor hvem enn som gjør studien kan tilpasse miljøet til hva som gir de beste resultatene. Tredjeparts studier med gode resultater som faktisk betyr noe for brukerne (penger til syvende og sist) gjør jobben til selgerne betydelig enklere. Det gir kredibilitet og kjøperne er sikkert mer tilbøyelige til å teste ut produktet i egne prosesser som også forhåpentligvis gir like gode resultater. Så begynner de å bli mer interessert i AZT sine andre produkter. Det er synergier her.
Fünke
I går kl 18:43
425
Akkurat det (du) Josef skriver i en annen tråd angående SAN HQ 2.0 og neo er interessant. Jeg bemerket meg også det Jethro sa om en stor produsent som testet ut SAN HQ 2.0 i sin mAb-produksjon. Vi har egentlig ikke hørt noe om dette siden og det begynner vel å bli et par år siden, om ikke enda lengre. Husker ikke i farten, men tenker med jevne mellomrom på den uttalelsen og det som fremkom i den Q-rapporten. Jeg tenker at ting man presenterer som nyheter i kvartalsrapporter også bør følges opp på et eller annet tidspunkt. Jeg vet ikke om det er normalt at det kan ta et par år for å implementere slikt, eller om hele prosjektet er forkastet?
Fünke
I går kl 18:45
420
Det var i Q2-21 og dette er teksten: « AZT is developing an opportunity with a large international life science company for potential integration of SAN HQ 2.0 into their routine manufacturing processes for all recombinant protein production.»
Jeg spurte om en oppdatering et halvt år etter og fikk ingen oppdatering annet enn at slike ting tar tid. Jeg spurte igjen ved siste q-presentasjon og fikk ingen svar.
Jeg spurte om en oppdatering et halvt år etter og fikk ingen oppdatering annet enn at slike ting tar tid. Jeg spurte igjen ved siste q-presentasjon og fikk ingen svar.
Dr_Eval
I dag kl 07:38
229
Det økonomiske resultatet skuffer. "Revenue for the quarter was in particular impacted by lower sales to two key accounts." Dette viser tydelig at det ikke hjelper å ha hundrevis av kunder som ikke er "key accounts". Forhåpentligvis økte salget til disse nøkkelkundene etter kvartalslutt i oktober, som vil gi en boost til q4-resultatet. Kanskje AZT burde børsmeldt når salg til nøkkelkunder skjer, og komme med profit warning når disse salgene ikke skjer, slik at aksjonærene ikke trenger å famle i blinde mellom kvartalsrapportene? Dette visste de om for 1 måned siden. Det er heller ikke første noe slikt skjer.
Redigert i dag kl 07:43
Du må logge inn for å svare
rufus01
I dag kl 07:43
211
Ja resultatet var skuffende, men ikke overraskende. På den andre siden er det mye annet positivt på gang, noe som burde begrense nedgangen idag tror jeg. Fremtiden ser lys ut, skal man tro det selskapet skriver. Men de må nok bevise det før vi ser ett trendskifte.
riskypick
I dag kl 07:57
164
Tror vi skal være så ærlige å si at dette var markert ned vs q3-23. ikke flatt,ikke litt ned,men 25% ned. Dette var skikkelig skuffende spør du meg. Det var også første gang på veldig lenge vi fikk negativ ebitda.