AKH - Kursmål kr 0,4?
Mainstream har euro 1301 mill i gjeld. Med euro på 11,79, utgjør dette ca kr 15,3 milliarder i gjeld.
AKH er garantist for ca kr 1,4 milliarder av gjelden til Mainstream (usd 129 mill).
I Q3 2024 rapporten til AKH står det "AKH commitment to provide MRP shareholder loan, callable in January 2025".
Med andre ord, det haster for AKH å få solgt Mainstream nå.
Hvis Mainstream blir solgt for mindre enn kr 10,7 milliarder innen kort tid (som er netto gjelden til Mainstream), må kanskje AKH inn og dekke opp inntil kr 1,4 milliarder i løpet av Q1 2025. Det kommer selvfølgelig an på vilkår i en eventuell salgsavtale.
AKH har cash på ca kr 3 milliarder. Hvis kr 1,4 milliarder må brukes på å dekke inn gjelden til Mainstream, har AKH "bare" kr 1,6 milliarder igjen i fri cash.
AKH har ca kr 6,6 milliarder i gjeld.
Dvs Mainstream og AKH har totalt vanvittige kr 21,9 milliarder i gjeld
Dvs hvis Mainstream blir solgt for mindre enn kr 9 milliarder, kan AKH bli sittende igjen med netto gjeld på ca kr 5 milliarder, hvis AKH må inn å dekke gjeld på kr 1,4 milliarder.
Heldigvis har AKH flere eierandeler, men alle taper penger i følge Q3 2024 rapporten til AKH. Og alle selskapene trenger store investeringer for å gå med overskudd
Hvis vi bruker tallene til AKH i Q3 rapporten kan vi gi følgende mulige verdier på eierandelene
Asset development kr 543 mill
SuperNode kr 197 mill
Other 242 mill.
Da er netto gjeld i AKH kommet ned til kr 4 milliarder.
AKH eier 43% av ACC, som har ca kr 4,5 milliarder i cash og som har eierandeler som kan være verdt 1-2 milliarder ekstra om ca 3 år.
ACC kan ikke tømme kassa beholdningen helt pga ansvaret de har til det nye JV.
La oss ta utgangspunkt at ACC utbetaler kr 4,3 milliarder i utbytte.
Da får AKH ca kr 1,85 milliarder i utbytte.
Dvs da er netto gjeld i AKH nede i ca kr 2,1 milliarder + eierandeler i ACC som kan være verdt 1-2 milliarder ekstra om ca 3 år.
Dvs AKH må hente inn ekstern kapital for å kunne dekke opp resten av gjelden.
De som har fulgt meg en stund husker kanskje at jeg gjorde rede for at den kausjonist ansvaret til Mainstream kan være lukken på kisten?
Nå er vi kanskje der.
Eventuelle kjøpere vet selvfølgelig dette.
Med disse tallene må Mainstream selges for minst kr 12,8 milliarder for å kunne forsvare en kurs i AKH på kr 0
Salgssum på Mainstream over/under dette området, vil kunne styre kursen i AKH videre
Her kan nødløsningen komme inn, dvs fusjonere ACC inn i AKH.
Da blir AKH positiv cash etter gjeld på ca kr 550 mill
Hvis vi tar høyde for en utvidelse av aksjer for å fusjonere inn ACC, hvor AKH får ca 1 milliard aksjer, får vi en AKH kurs på ca kr 0,5
AKH er fortsatt et holdingselskap og de pleier å bli priset med ca 20% rabatt.
Da er vi på en AKH kurs på ca kr 0,4 + salgssum av de siste 20% av ACC om ca 3 år
Det er vel samme kursmål Sparebank 1 Markets kom frem til i sin analyse, uten at jeg kikket på den nå, hvis Mainstream ikke blir solgt for langt høyere sum enn gjelden
NB! Dette er høy risiko, da det ikke har vært noen som har hatt lyst til å kjøpe Mainstream til riktig "Røkke" pris siden de begynte prosessen med å selge selskapet for ca 1,5 år siden.
AKH er garantist for ca kr 1,4 milliarder av gjelden til Mainstream (usd 129 mill).
I Q3 2024 rapporten til AKH står det "AKH commitment to provide MRP shareholder loan, callable in January 2025".
Med andre ord, det haster for AKH å få solgt Mainstream nå.
Hvis Mainstream blir solgt for mindre enn kr 10,7 milliarder innen kort tid (som er netto gjelden til Mainstream), må kanskje AKH inn og dekke opp inntil kr 1,4 milliarder i løpet av Q1 2025. Det kommer selvfølgelig an på vilkår i en eventuell salgsavtale.
AKH har cash på ca kr 3 milliarder. Hvis kr 1,4 milliarder må brukes på å dekke inn gjelden til Mainstream, har AKH "bare" kr 1,6 milliarder igjen i fri cash.
AKH har ca kr 6,6 milliarder i gjeld.
Dvs Mainstream og AKH har totalt vanvittige kr 21,9 milliarder i gjeld
Dvs hvis Mainstream blir solgt for mindre enn kr 9 milliarder, kan AKH bli sittende igjen med netto gjeld på ca kr 5 milliarder, hvis AKH må inn å dekke gjeld på kr 1,4 milliarder.
Heldigvis har AKH flere eierandeler, men alle taper penger i følge Q3 2024 rapporten til AKH. Og alle selskapene trenger store investeringer for å gå med overskudd
Hvis vi bruker tallene til AKH i Q3 rapporten kan vi gi følgende mulige verdier på eierandelene
Asset development kr 543 mill
SuperNode kr 197 mill
Other 242 mill.
Da er netto gjeld i AKH kommet ned til kr 4 milliarder.
AKH eier 43% av ACC, som har ca kr 4,5 milliarder i cash og som har eierandeler som kan være verdt 1-2 milliarder ekstra om ca 3 år.
ACC kan ikke tømme kassa beholdningen helt pga ansvaret de har til det nye JV.
La oss ta utgangspunkt at ACC utbetaler kr 4,3 milliarder i utbytte.
Da får AKH ca kr 1,85 milliarder i utbytte.
Dvs da er netto gjeld i AKH nede i ca kr 2,1 milliarder + eierandeler i ACC som kan være verdt 1-2 milliarder ekstra om ca 3 år.
Dvs AKH må hente inn ekstern kapital for å kunne dekke opp resten av gjelden.
De som har fulgt meg en stund husker kanskje at jeg gjorde rede for at den kausjonist ansvaret til Mainstream kan være lukken på kisten?
Nå er vi kanskje der.
Eventuelle kjøpere vet selvfølgelig dette.
Med disse tallene må Mainstream selges for minst kr 12,8 milliarder for å kunne forsvare en kurs i AKH på kr 0
Salgssum på Mainstream over/under dette området, vil kunne styre kursen i AKH videre
Her kan nødløsningen komme inn, dvs fusjonere ACC inn i AKH.
Da blir AKH positiv cash etter gjeld på ca kr 550 mill
Hvis vi tar høyde for en utvidelse av aksjer for å fusjonere inn ACC, hvor AKH får ca 1 milliard aksjer, får vi en AKH kurs på ca kr 0,5
AKH er fortsatt et holdingselskap og de pleier å bli priset med ca 20% rabatt.
Da er vi på en AKH kurs på ca kr 0,4 + salgssum av de siste 20% av ACC om ca 3 år
Det er vel samme kursmål Sparebank 1 Markets kom frem til i sin analyse, uten at jeg kikket på den nå, hvis Mainstream ikke blir solgt for langt høyere sum enn gjelden
NB! Dette er høy risiko, da det ikke har vært noen som har hatt lyst til å kjøpe Mainstream til riktig "Røkke" pris siden de begynte prosessen med å selge selskapet for ca 1,5 år siden.
Redigert 10.11.2024 kl 18:01
Du må logge inn for å svare
DividendYield
17.11.2024 kl 22:57
766
Oil har jo litt rett. 17 kr er lavere enn Kjus sin på 35 kr, men det er klart. Noen burde lære seg stop loss
Frodon
17.11.2024 kl 21:36
832
Jeg tenker at når du har gått igjennom noe slikt som dette, er det kanskje på tide å vise litt respekt?
«Aker Horizons - Verdier for ca kr 5,92 pr aksje? Kurs nå kr 13,8
Frodon
AKH
15.02.2023 kl 11:19
——
«Oli
02.03.2023 kl 23:21
… PS! Jeg har ikke investert mer enn jeg har råd til å tape og sitter med en inngang på litt over 17 kroner»
https://www.finansavisen.no/forum/thread/157709/view/5239712?legacy=0
«Aker Horizons - Verdier for ca kr 5,92 pr aksje? Kurs nå kr 13,8
Frodon
AKH
15.02.2023 kl 11:19
——
«Oli
02.03.2023 kl 23:21
… PS! Jeg har ikke investert mer enn jeg har råd til å tape og sitter med en inngang på litt over 17 kroner»
https://www.finansavisen.no/forum/thread/157709/view/5239712?legacy=0
Redigert 17.11.2024 kl 21:36
Frodon
17.11.2024 kl 21:29
827
Respekt får du ikke fra meg om kursen går opp eller ned. Det er jo bra for deg, for til nå har du bommet i AKH flere ganger i lang tid. Respekt får du fra meg hvis det kommer nytte innlegg med bra ny info og nye vinklinger. Ikke alle fjas innlegg, som det er 1000vis av her
Oli
17.11.2024 kl 19:51
895
Jeg har aldri hevdet at det kommer noe bud i november. Det hadde vært fint, men det er først og fremst et rykte. Vi vet vi jo ikke hvilken informasjonsflyt som eksisterer i Aker, men det bør være minimalt mellom de ulike avdelingene. Dvs om det kommer et bud eller ikke er noe som Torbjørn ikke skal, eller bør ha kjennskap til før det blir børsmeldt. Han vet kanskje om AKH er i forhandlinger med interessenter eller ikke, så mye mer enn det bør han ikke ha kjennskap til. Det er helt i orden at du ikke har respekt for meg Frodon. Kanskje hvis kursen her begynner å snu at da vil jeg gjenvinne noe av respekten du har mistet :)
Frodon
17.11.2024 kl 18:46
938
Enig at det er kritikkverdig, men slik er jo Oslo børs. Selv innsidekjøpene i Equinor like før positiv melding kom, som var besluttet av de samme innsiderne, gikk helt ustraffet.
Jeg meldte også inn Spetalen til marketwatch, da han gjorde et stort innsidekjøp i eget selskap 3 dager før Q tall. Q tallene var selvfølgelig langt bedre enn ventet. Marketwatch henla saken
Jeg meldte også inn Spetalen til marketwatch, da han gjorde et stort innsidekjøp i eget selskap 3 dager før Q tall. Q tallene var selvfølgelig langt bedre enn ventet. Marketwatch henla saken
Frodon
17.11.2024 kl 18:42
926
Torbjørn vet selvfølgelig at han ikke kommer ut i pluss. Men han er klar over bud i Chile på Mainstream. Hvis et bud skal gi AKH 100-200% oppgang, hvorfor selge nå? Hva er det du ser som ikke Torbjørn ser?
Selvfølgelig er det negativt med innsidesalg, salg fra Aker topp, at nest største aksjonær selger OG at INGEN innsidere kjøper
Selvfølgelig er det negativt med innsidesalg, salg fra Aker topp, at nest største aksjonær selger OG at INGEN innsidere kjøper
Frodon
17.11.2024 kl 18:38
922
Takk for det ❤️ Bare synd du ikke kom deg ut tidligere, men det var mye usikkerhet hvilken vei dette veltet 🤪
Zena var jo veldig bra, la ut handlene der også. Men den var langt vanskeligere å trade pga volumet og at det ofte var lite omsetning mellom støtter/motstander. Jeg la ut de fleste handlene rundt støtter/motstander etterhvert, en stund før aksjen faktisk var i nærheten. Men den aksjen måtte stå oppe på skjermen nesten hele tiden og det er for mye jobb for meg 😜 Kom du ca greit ut av den?
Zena var jo veldig bra, la ut handlene der også. Men den var langt vanskeligere å trade pga volumet og at det ofte var lite omsetning mellom støtter/motstander. Jeg la ut de fleste handlene rundt støtter/motstander etterhvert, en stund før aksjen faktisk var i nærheten. Men den aksjen måtte stå oppe på skjermen nesten hele tiden og det er for mye jobb for meg 😜 Kom du ca greit ut av den?
Frodon
17.11.2024 kl 18:33
924
Det høres utrolig rart ut. Hvorfor realisere tap på skatten nå, istedenfor etter at bud på Mainstream skal komme i november 2024? Hvorfor ikke realisere tapet i desember 2024?
Tror du virkelig ikke at Torbjørn Kjus har langt mer informasjon enn oss andre? Ikke innside info, men mer kjøtt på beinet? Slik jeg også har vs eks deg 😉
Jeg må bare si at jeg mister all respekt for deg. Jeg har truffet på AKH siden kr 35 og ned, mens 1000vis av nick som deg har totalt bommet. Hvis du er så seriøs, hvorfor er det jeg kommer med tynn suppe da? Da vil det vil si at det du kommer med en grønt PissWasser 🤣
Tror du virkelig ikke at Torbjørn Kjus har langt mer informasjon enn oss andre? Ikke innside info, men mer kjøtt på beinet? Slik jeg også har vs eks deg 😉
Jeg må bare si at jeg mister all respekt for deg. Jeg har truffet på AKH siden kr 35 og ned, mens 1000vis av nick som deg har totalt bommet. Hvis du er så seriøs, hvorfor er det jeg kommer med tynn suppe da? Da vil det vil si at det du kommer med en grønt PissWasser 🤣
Frodon
17.11.2024 kl 18:16
956
Nettopp 😉
Det er enorme tap som er realisert i AKH. Sist ut er topp i Aker og nest største aksjonær i AKH. Lurer på hvorfor de må realisere tapene nå like før «bud» fra Chile?
Realisere pga skattetap trenger de jo ikke gjøre nå
Det er enorme tap som er realisert i AKH. Sist ut er topp i Aker og nest største aksjonær i AKH. Lurer på hvorfor de må realisere tapene nå like før «bud» fra Chile?
Realisere pga skattetap trenger de jo ikke gjøre nå
Oli
17.11.2024 kl 18:13
960
Enig. Hvis man ser isolert på oprinnelig verdi sammenlignet med dagens verdi så er tapet enormt. Det er nesten så mørkt som det kan få blitt her Frodon. Jeg tror ikke vi skal legge for mye vekt på at en fyr i Aker selger sine 59k AKH-aksjer på tampen av 2024. Om vi får dårlige nyheter rett etter dette så vil jeg si det er kritikkverdig.
Frodon
17.11.2024 kl 17:22
994
Enormt tap ja, er bare små kroner igjen av investeringen. Det er hva du kjøper aksjen for minus det du selger for, som gjør at han realiserer et enormt tap. Trodde du tapet var enormt fordi 59.000 aksjer til dagens kurs er lite penger? Forventet faktisk mer av deg 😉
Spørsmålet er hvorfor innsidere og topper i Aker selger og ikke kjøper AKH aksjer? Hvis du ikke har tenkt over det enda, har jeg gjort rede for det i lang tid og kan godt oppsummere til deg 🫶🏻
Spørsmålet er hvorfor innsidere og topper i Aker selger og ikke kjøper AKH aksjer? Hvis du ikke har tenkt over det enda, har jeg gjort rede for det i lang tid og kan godt oppsummere til deg 🫶🏻
Oli
17.11.2024 kl 16:21
1038
For all del, han har truffet bra i AKH frem til nå. Så får vi se hvor lenge det varer. Selskapet har en børsverdi på litt over en milliard nå. Verditapet er enormt. Det er klart at det at Torbjørn selger ikke er positivt men det er heller ikke særlig negativt. Mest sansynlig ønsker han bare å realisere tapet og ser begrensede muligheter for å komme i pluss.
Patron72
17.11.2024 kl 15:48
1073
Jeg skal ikke si så mye her på Akh, da det begynner å bli en god stund siden jeg fulgte dette selskapet.
Jeg har fulgt med på Frodon en god stund og synes han generelt treffer godt. Jeg takket for meg i akh, mye grunnet Frodo og det er jeg idag megettakknemmelig for.
Det eneste som skuffer meg med han at han en gang i tiden hadde troen på zenith energy 😅
Jeg har fulgt med på Frodon en god stund og synes han generelt treffer godt. Jeg takket for meg i akh, mye grunnet Frodo og det er jeg idag megettakknemmelig for.
Det eneste som skuffer meg med han at han en gang i tiden hadde troen på zenith energy 😅
Oli
17.11.2024 kl 15:30
1085
Helt enig i den betraktingen, men når aksjen har falt 90- 95 % så er ikke sannsynligheten veldig stor for at man kommer tilbake dit med det aller første. Da får man heller snitte ned eller selge. Beløpet han selger er veldig lite men det er klart det vil bli en ganske fin sum igjen på skatten. For oss som sitter med betydelig lavere inngang så har denne opplysningen lite å si da Torbjørn ikke bør ha spesielt innsyn i hva som skjer i AKH. Jeg tolker dette med et skuldertrekk men Frodon forsøker å koke suppe på spiker som vanlig.
Redigert 17.11.2024 kl 15:38
Patron72
17.11.2024 kl 15:11
1103
Det blir vesentlig forskjell å kjøpe 59k aksjer til kr 35 enn å kjøpe på 2 kr.
Oli
17.11.2024 kl 15:05
1108
Haha! Frodon, 59K aksjer er et enormt tap? Da er kanskje jeg med 32K aksjer også en stor fisk :) Det mest sannsynlig et tap han tar pga skattemessige årsaker. Mest sannsynlig kommer han fra veldig høye nivåer da jeg ikke kan huske innsidekjøp fra Torbjørn så lenge jeg har fulgt aksjen. Muligens er det et strategisk tap for å dekke opp for gevinster andre steder. Han er heller ikke insider og skal dermed ikke ha full oversikt over hva som skjer i AKH. Nå er jeg jo klar over at det sikkert diskuteres ting internt, som er vanskelig å avdekke. Men om vi får en dårlig nyhet nå neste uke så vil jeg si det er en mistenkelig timing. Uansett, mest sannsynlig kommer det ikke til å skje veldig mye med kursen kommende uke.
Frodon
17.11.2024 kl 14:13
475
Det er Torbjørn Kjus i Aker, som har realisert et enormt tap i AKH nå. Nærmere innsidesalg enn dette kommer vi vel ikke? Hvorfor venter han ikke på et skam bud i Chile?
https://www.proff.no/aksjon%C3%A6rer/person/torbj%C3%B8rn-kjus/2468442
https://www.proff.no/aksjon%C3%A6rer/person/torbj%C3%B8rn-kjus/2468442
Frodon
17.11.2024 kl 14:02
482
Jeg holder meg til det jeg kan veldig godt, derfor jeg går grundig til verks, som du vet 😉
Jeg er mest spent på hva som skjer med AKH kursen hvis det kommer et skam bud på Mainstream, som priser AKH til kr 0
Jeg er mest spent på hva som skjer med AKH kursen hvis det kommer et skam bud på Mainstream, som priser AKH til kr 0
Frodon
17.11.2024 kl 13:59
474
Rart ikke børsene falt mer på høyere inflasjon og renter, bare grønt aksjer som fikk gjennomgå. Blir spennende å følge med på 😇
trek
16.11.2024 kl 22:09
643
Jeg sjekket på proff.no Torbjørn Kjus f. 1970 med 59 tusen aksjer i AKH. Der kom det opp en mann fra Asker med 1 rolle i norsk næringsliv. Det er innenfor kunstnerisk virksomhet. Høres altså ikke ut som den Kjusern som man tenker på i Aker. Han måtte vel uansett ha meldt det som et innsidesalg
Meatskull
16.11.2024 kl 22:00
648
Skal du shorte Netflix til Mandag Frodon? eller andre her inne?
Easy money 😄
Easy money 😄
Redigert 16.11.2024 kl 22:01
moneymay
16.11.2024 kl 18:25
717
Har han disse fra IPO på 35 var de jo verdt over 2 mill. Så er jo for å få skattefradrag på nesten en mill eller mer hvis de er kjøpt høyere.
Oli
16.11.2024 kl 16:57
768
Kanskje han kjøpte disse aksjene når kursen var langt høyere. Kanskje på 30-40 tallet? Om det er han er det nok bare snakk om å få igjen på skatten. Han er ikke primærinsider heller.
Webersel
16.11.2024 kl 16:49
760
moneymay skrev Rundt 100 mill i formue og selger for hele 100.000 kroner!!!
Det er vel ikke aker Torbjørn kjus som har solgt?? Må ha vært en annen en, hva skulle Akers cfo med akh aksjer for knappe 100k i utgangspunktet? Makes no sense
Bullinvestor
16.11.2024 kl 15:29
813
Kanskje vi kan treffe en bunn på Ose fra 1 til 3 år frem i tid rundt 870 poeng ? Som er en nedgang på 40%. Skulle det skje så er det mange hokkus pokkus selskap som er forduftet.
Webersel
16.11.2024 kl 15:23
813
trek skrev Torbjørn Kjus selger sine aksjer i akh
Hvor i all verden har du det fra?
Frodon
16.11.2024 kl 14:07
861
Nå skal sannsynligvis inflasjon og renter opp med Trump bak rattet, som er negativt for grønt bransjen. Kanskje derfor nest største aksjonær i AKH solgte nå + at Aker topp selger AKH?
moneymay
16.11.2024 kl 12:20
907
Har du ikke DN +? Investorer verden over kunne ikke få nok av alt det grønne under euforien i 2020–21. Så kom den globale energikrisen og krigen i Ukraina, inflasjon og høyere renter, og alt så annerledes ut – noe Aker ikke bare har fått erfare med utsettelsene i ICP, men også børskollapsen i Aker Horizons.
Nå mener Rynning-Tønnesen ting begynner å falle mer på plass.
Nå mener Rynning-Tønnesen ting begynner å falle mer på plass.
Redigert 16.11.2024 kl 12:21
Frodon
16.11.2024 kl 12:12
894
trek skrev Torbjørn Kjus selger sine aksjer i akh
Jeg skjønner at han ikke er innsider, men nærmere innsiden er det vanskelig å komme, uten å være innsider 😜
Hvordan tror dere dette vil påvirke grønt satsingen til Aker?
«Aker slanker storsatsingen
rapporten inneholdt også en nedskrivning av 40 prosent av verdiene i Kjell Inge Røkkes prestisjetunge satsing på kapitalforvaltning»
https://www.dn.no/marked/aker/kjell-inge-rokke/industry-capital-partners/aker-slanker-storsatsingen-infrastrukturfond-kommer-neste-ar/2-1-1738199
Hvordan tror dere dette vil påvirke grønt satsingen til Aker?
«Aker slanker storsatsingen
rapporten inneholdt også en nedskrivning av 40 prosent av verdiene i Kjell Inge Røkkes prestisjetunge satsing på kapitalforvaltning»
https://www.dn.no/marked/aker/kjell-inge-rokke/industry-capital-partners/aker-slanker-storsatsingen-infrastrukturfond-kommer-neste-ar/2-1-1738199
Redigert 16.11.2024 kl 12:13
moneymay
15.11.2024 kl 23:28
1012
Pass på så du ikke får sår på den brune tungen din nå.
Redigert 15.11.2024 kl 23:28
Frodon
15.11.2024 kl 21:12
1070
Ser ut som shorten ble dekket idag ved at nest største aksjonær i AKH realiserte tapet. Regner med at AKH aksjonærene anser det som kjøpssignal hvis nest største aksjonær dumpet alle aksjene 🤣🤣🤣
Hele posten lå i sluttaksjonen
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 14 832 840
Dvs short skvis som noen håpet på, sannsynligvis er borte nå
Hele posten lå i sluttaksjonen
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 14 832 840
Dvs short skvis som noen håpet på, sannsynligvis er borte nå
Redigert 15.11.2024 kl 21:16
Meatskull
15.11.2024 kl 18:48
1128
Ja du traff jo som vanlig 💰
Det som er litt kjedelig med fond merker jeg er at ved kjøpet gjennom DNB sto det at dette fondet holdt til i luxenburg og kunne ta opptil så mye som 5-10 dager før alt var på plass? Syns det var fryktelig treigt 😅 Men kan jo hende jeg får billigere inngang etter noen dager uansett. Men veit du om andre banker som tillater hurtigere ferdigstillelser av slike typer fonds kjøp?
Yepp, jeg tror ikke helse aksjer blir bra etter dette valget selv om det historisk har vært lukrativt Frodon?
President Trumps peker på Robert F. Kennedy Jr. som USAs neste helseminister. Kennedy har tidligere uttalt seg skeptisk til måten helsesektoren er satt opp i dag, og har lovet brede reformer i landets mat- og helsereguleringer. Han har også kommet med en rekke utsagn om vaksiner og andre medisiner som har blitt tilbakevist.
Nomineringen av Kennedy fører til brede fall i vaksine- og medisinprodusenter. Pfizer faller 4,3 prosent, mens Moderna faller 6 prosent. Biontech faller 3,6 prosent
Det som er litt kjedelig med fond merker jeg er at ved kjøpet gjennom DNB sto det at dette fondet holdt til i luxenburg og kunne ta opptil så mye som 5-10 dager før alt var på plass? Syns det var fryktelig treigt 😅 Men kan jo hende jeg får billigere inngang etter noen dager uansett. Men veit du om andre banker som tillater hurtigere ferdigstillelser av slike typer fonds kjøp?
Yepp, jeg tror ikke helse aksjer blir bra etter dette valget selv om det historisk har vært lukrativt Frodon?
President Trumps peker på Robert F. Kennedy Jr. som USAs neste helseminister. Kennedy har tidligere uttalt seg skeptisk til måten helsesektoren er satt opp i dag, og har lovet brede reformer i landets mat- og helsereguleringer. Han har også kommet med en rekke utsagn om vaksiner og andre medisiner som har blitt tilbakevist.
Nomineringen av Kennedy fører til brede fall i vaksine- og medisinprodusenter. Pfizer faller 4,3 prosent, mens Moderna faller 6 prosent. Biontech faller 3,6 prosent
Redigert 15.11.2024 kl 19:39
Frodon
15.11.2024 kl 18:19
1145
Hva spesifikt er forskjellen på informasjonen innsiderne sitter med ved innsidesalg vs innsidekjøp?
Meatskull
15.11.2024 kl 17:37
1138
Kult. Ja husker jo det :) Kun salg og ikke kjøp? :) Jeg kommer nok aldri til og satse på fornybart, brent barn skyr ilden 😅😂
Ser pent ut med oppgangen der i det siste ja :)
Var det grunnet dems største posisjoner at du gikk inn der? Fordi de fokuserer på USA large cap growth aksjer? Eller ser du på hvem som styrer fondene? Dennis Lynch og Alexander Norton etc?
Eller fordi de ikke er for tungt vektet i “The Magnificent 7”?
Company 1 year change Portfolio weight
Cloudflare Inc
NET:NYQ
+24.59% 9.13%
DoorDash Inc
DASH:NSQ
+79.77% 7.63%
Uber Technologies Inc
UBER:NYQ
+35.19% 7.51%
Shopify Inc
SHOP:TOR
+62.32% 7.02%
Snowflake Inc
SNOW:NYQ
-23.91% 5.85%
Trade Desk Inc
TTD:NMQ
+76.49% 4.91%
Adyen NV
ADYEN:AEX
+20.46% 4.78%
Royalty Pharma PLC
RPRX:NSQ
-5.14% 4.74%
Airbnb Inc
ABNB:NSQ
+3.25% 4.71%
Tesla Inc
TSLA:NSQ
+30.71% 4.36%
Per cent of portfolio in top 10 holdings: 60.64%
Hva tenker du om at Magnificent 7 har så stor andel av all oppgangen i USA? Kan det plutselig crashe hardt? Tror du de smarteste og dyktigste allerede holder på og vekte seg kraftig ned i Magnificent 7?
Ser pent ut med oppgangen der i det siste ja :)
Var det grunnet dems største posisjoner at du gikk inn der? Fordi de fokuserer på USA large cap growth aksjer? Eller ser du på hvem som styrer fondene? Dennis Lynch og Alexander Norton etc?
Eller fordi de ikke er for tungt vektet i “The Magnificent 7”?
Company 1 year change Portfolio weight
Cloudflare Inc
NET:NYQ
+24.59% 9.13%
DoorDash Inc
DASH:NSQ
+79.77% 7.63%
Uber Technologies Inc
UBER:NYQ
+35.19% 7.51%
Shopify Inc
SHOP:TOR
+62.32% 7.02%
Snowflake Inc
SNOW:NYQ
-23.91% 5.85%
Trade Desk Inc
TTD:NMQ
+76.49% 4.91%
Adyen NV
ADYEN:AEX
+20.46% 4.78%
Royalty Pharma PLC
RPRX:NSQ
-5.14% 4.74%
Airbnb Inc
ABNB:NSQ
+3.25% 4.71%
Tesla Inc
TSLA:NSQ
+30.71% 4.36%
Per cent of portfolio in top 10 holdings: 60.64%
Hva tenker du om at Magnificent 7 har så stor andel av all oppgangen i USA? Kan det plutselig crashe hardt? Tror du de smarteste og dyktigste allerede holder på og vekte seg kraftig ned i Magnificent 7?
Redigert 15.11.2024 kl 18:42
BOHICA
15.11.2024 kl 15:52
1206
Frodon skrev Bare innsidesalg, ikke innsidekjøp…?
Kjøp og salg er da vitterlig to forskjellige ting hva angår regelverk, men ja, vi har sett innsidesalg.
Frodon
15.11.2024 kl 12:20
1280
Jeg begynte å jobbe med salg av fond i 2006 😉
Fornybar fond kan være fint nå, med små mnd kjøp
Husker du at jeg sa jeg kjørte mye kapital inn i USA fond pga Trump seier. Her kjørte jeg inn mest. Har gevinst sikret det meste allerede 🤣
https://www.skagenfondene.no/fond/aksjefond/morgan-stanley-investment-funds---us-advantage-fund-a/
Fornybar fond kan være fint nå, med små mnd kjøp
Husker du at jeg sa jeg kjørte mye kapital inn i USA fond pga Trump seier. Her kjørte jeg inn mest. Har gevinst sikret det meste allerede 🤣
https://www.skagenfondene.no/fond/aksjefond/morgan-stanley-investment-funds---us-advantage-fund-a/
Redigert 15.11.2024 kl 12:22