AKH - Kursmål kr 0,4?

Frodon
AKH 06.11.2024 kl 21:55 12741

Mainstream har euro 1301 mill i gjeld. Med euro på 11,79, utgjør dette ca kr 15,3 milliarder i gjeld.
AKH er garantist for ca kr 1,4 milliarder av gjelden til Mainstream (usd 129 mill).
I Q3 2024 rapporten til AKH står det "AKH commitment to provide MRP shareholder loan, callable in January 2025".
Med andre ord, det haster for AKH å få solgt Mainstream nå.
Hvis Mainstream blir solgt for mindre enn kr 10,7 milliarder innen kort tid (som er netto gjelden til Mainstream), må kanskje AKH inn og dekke opp inntil kr 1,4 milliarder i løpet av Q1 2025. Det kommer selvfølgelig an på vilkår i en eventuell salgsavtale.

AKH har cash på ca kr 3 milliarder. Hvis kr 1,4 milliarder må brukes på å dekke inn gjelden til Mainstream, har AKH "bare" kr 1,6 milliarder igjen i fri cash.
AKH har ca kr 6,6 milliarder i gjeld.

Dvs Mainstream og AKH har totalt vanvittige kr 21,9 milliarder i gjeld

Dvs hvis Mainstream blir solgt for mindre enn kr 9 milliarder, kan AKH bli sittende igjen med netto gjeld på ca kr 5 milliarder, hvis AKH må inn å dekke gjeld på kr 1,4 milliarder.

Heldigvis har AKH flere eierandeler, men alle taper penger i følge Q3 2024 rapporten til AKH. Og alle selskapene trenger store investeringer for å gå med overskudd

Hvis vi bruker tallene til AKH i Q3 rapporten kan vi gi følgende mulige verdier på eierandelene
Asset development kr 543 mill
SuperNode kr 197 mill
Other 242 mill.

Da er netto gjeld i AKH kommet ned til kr 4 milliarder.

AKH eier 43% av ACC, som har ca kr 4,5 milliarder i cash og som har eierandeler som kan være verdt 1-2 milliarder ekstra om ca 3 år.
ACC kan ikke tømme kassa beholdningen helt pga ansvaret de har til det nye JV.
La oss ta utgangspunkt at ACC utbetaler kr 4,3 milliarder i utbytte.
Da får AKH ca kr 1,85 milliarder i utbytte.

Dvs da er netto gjeld i AKH nede i ca kr 2,1 milliarder + eierandeler i ACC som kan være verdt 1-2 milliarder ekstra om ca 3 år.

Dvs AKH må hente inn ekstern kapital for å kunne dekke opp resten av gjelden.

De som har fulgt meg en stund husker kanskje at jeg gjorde rede for at den kausjonist ansvaret til Mainstream kan være lukken på kisten?
Nå er vi kanskje der.

Eventuelle kjøpere vet selvfølgelig dette.

Med disse tallene må Mainstream selges for minst kr 12,8 milliarder for å kunne forsvare en kurs i AKH på kr 0

Salgssum på Mainstream over/under dette området, vil kunne styre kursen i AKH videre

Her kan nødløsningen komme inn, dvs fusjonere ACC inn i AKH.
Da blir AKH positiv cash etter gjeld på ca kr 550 mill
Hvis vi tar høyde for en utvidelse av aksjer for å fusjonere inn ACC, hvor AKH får ca 1 milliard aksjer, får vi en AKH kurs på ca kr 0,5

AKH er fortsatt et holdingselskap og de pleier å bli priset med ca 20% rabatt.
Da er vi på en AKH kurs på ca kr 0,4 + salgssum av de siste 20% av ACC om ca 3 år

Det er vel samme kursmål Sparebank 1 Markets kom frem til i sin analyse, uten at jeg kikket på den nå, hvis Mainstream ikke blir solgt for langt høyere sum enn gjelden

NB! Dette er høy risiko, da det ikke har vært noen som har hatt lyst til å kjøpe Mainstream til riktig "Røkke" pris siden de begynte prosessen med å selge selskapet for ca 1,5 år siden.
Redigert 10.11.2024 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
Frodon
I går kl 15:40 146

Var det ikke Equinor som kuttet ned i antall stillinger innen grønt nå? Det er dessverre slik det er, og motsatt av hva vi alle håpet. Viktig å kunne snu seg rundt og evne å skjønne at man tok feil. Noen ganger er det rett avgjørelse og andre ganger går aksjen som en kule etter salg er gjennomført
Frodon
I går kl 15:38 150

😅😅😅 Den tok faktisk lenger tid enn planen, for den begynte som 3 setninger, som var veldig morsomt. Pga forumsreglene tok det lenger tid, ble lang og ikke like morsom 🤨
Frodon
I går kl 15:36 157

Spør de som gidder bruke tid på fortiden, istedenfor å finne ut hvor kursen skal i fremtiden 🥳
Frodon
I går kl 15:35 158

DividendYield skrev Plutselig
Og overraskende 🤡👻
Skalleknarp
I går kl 15:34 167

Det fine med fremtiden er at man ikke kjenner til den selv om en kan mene mye og mangt og tror man sitter med fasiten... Overraskelser har skjedd før.
Jeg hadde nærmest gitt opp håpet i RECSI, men hvem kom plutselig inn på eiersiden og skapte stoooor optimisme.. Jo sjølvaste Røkke. (Solgte meg heldigvis ut i tide før det gikk ned igjen). Innser at det grønne skiftet er trøbbel akkurat nå, men det skifter fort fra krise til optimisme eller omvendt på børs...
Frodon
I går kl 15:34 167

Takk for det ❤️ Tidlig på 2000 tallet brukte jeg mye tid på forumet. Det som tok tid var å lage gode selvlagde analyser, hvor alle fakta ble dokumentert slik at alle på HO kunne skjønne sammenhenger, og i tillegg være innenfor forumets regler i forhold til dokumentasjonen.

Nå bruker jeg svært lite tid på forumet. Som du ser følger jeg svært få aksjer, men eks AKH følger jeg veldig nøye

Hvis du virkelig vil vite og har interesse av det, sluttet jeg å telle antall turer til utlandet når jeg passerte 100 flyturer for over 10 år siden. Har vært på det meste av interesse innen konserter/festivaler/show i Norge og utlandet. Kræsjet en Ferrari en gang, eksklusiv klubb å være medlem i 🤣 Kjøpte min første bolig når jeg var 23 år, med beste beliggenhet. Har alle rekordene i nord Europa i mitt yrke. De fleste A og B kjendiser i Norge er kunder av meg. Disse folkene er unike på hver sin måte og jeg har lært vanvittig mye av dem. Var blant annet med å starte opp Gjensidige bank. Og ja, jeg har alltid hatt med familie/venner/barna på opplevelsene. Du hadde blitt overrasket over hvor lite tid jeg bruker på forumet 😉
moneymay
I går kl 15:21 181

Leste du eventyret han skrev i går kveld? Mannen har jo åpenbart ingenting annet å ta seg til 🥲
Taycon
I går kl 13:28 250

Hva er det høyeste kursmålet du har hatt i AKH. Var det 50 eller rett under 40?:)
Redigert i går kl 13:31 Du må logge inn for å svare
Sukiyaki
I går kl 13:00 179

Frodon du er flink.😊 Leser dine tråder, du treffer omtrent på alt du skriver og bruker enormt med tid på forumet. Men har du noe annet liv enn forumet?

Frodon
I går kl 12:40 206

Idag har AKH kursen vært nede i kr 1,736. Det er bare kr 0,236 fra mitt kursmål på kr 1,50 👊🫶🏻👻
Frodon
I går kl 10:40 261

Hvis du ser på fallet i AKH nå, så håper folk å få igjen kr 4 pr aksje. Dvs veldig mange har tapt 50-90% selv om kursen dobler seg fra dagens nivå

Er du åpen for at det er vanskelig å selge et tapssluk til en god pris? Det er snakk om at tapene KANSKJE kan stoppe i 2030.

Husk at i området Mainstream produserer strøm i Chile, så er det over produksjon. Dvs hvis noen vil kjøpe opp selskap der, vil de i utgangspunktet kjøpe alle andre strøm produsenter i samme område, som ikke har PPA avtaler som tømmer selskapet for penger

Husk også at Mainstream trenger mer penger, det vet potensielle kjøpere.

Så jeg tipper Røkke blir happy nå hvis han får dekt gjelden
Skalleknarp
I går kl 09:52 322

Sikkert ikke noen som er enig, men jeg håper fortsatt på at en stor "AKH kanin" med noe som ingen her på HO har forutsett dras opp av hatten... Time will tell :)
Frodon
I går kl 09:00 363

Nå koster det ca kr 3 mill å komme inn på topp 20 listen over største aksjonærer i AKH. For ca kr 12 mill kan du bli nest største aksjonær i AKH

Jeg tror fortsatt det er en bedre investering å kjøpe en bolig i Oslo enn å komme opp på denne listen
Frodon
21.11.2024 kl 22:00 491

Røkke Jr kom håpfull til faren «pappa, pappa, du har så mye. It, service, bitcoins, brunt og grønt. Kan ikke jeg få litt brunt eller grønt. Ok tenkte faren, og lot sønnen få litt grønt. En dag kom faren inn på kontoret til sønnen og så sønnen sitte å røyke. Nei, sier faren. Du skal jo ikke røyke, du skal selge. Se her har du noen PowerPoints, også klistrer du er grønt merke i toppen. Da finner du nok noen kjøpere. «Men pappa, det er jo ingen som vil kjøpe grønt, alle skal ha brunt». Faren sa at hvis du klarer å få solgt det grønne skvipet, klarer du å selge alt og da er du klar for å ta over resten av imperiet. Sønnen forsøkte og forsøkte, men det var umulig. «Pappa, pappa, det er jo ingen som vil kjøpe. Da må du sette ned prisen sa faren. Det har jeg forsøkt pappa, nå er prisen snart i 0, men ingen lar seg lure. Faren sa at du skal slippe å sitte her mer, jeg tar deg stille og rolig ut bakveien, også prater vi ikke mer om dette. Ok? Jada pappa, bare jeg får litt brunt til jul

Jula kom og de var så glade over å være kvitt det grønne skvipet. De feiret med litt ekstra brunt i glasset 🥳
DividendYield
21.11.2024 kl 18:59 599

Kanskje du kan kjøpe en av PowerPoint presentasjonene? Sikkert aldri vært billigere enn de er nå
Frodon
21.11.2024 kl 16:33 710

Hvis du skal kjøpe opp selskap med høyere gjeld enn verdier, er det mange selskap du kan kjøpe opp daglig. Burde sjekke Brønnesund registeret 👊
Frodon
21.11.2024 kl 16:31 719

Det er jo selvfølgelig kun eieren av posten som har fasiten. Men det som ser ut at kan ha skjedd, var at et meglerhus fikk i oppdrag å selge posten. Da begynner jo ryktene å gå i markedet, for plutselig var det mange som shortet det de kunne få tak i. Shorterne så ut til å senke kursen fra ca kr 2,80 til kr 1,80. Når hele posten ble omsatt, ser det ut som shorterne dekket seg inn. For hele posten gikk i sluttaksjonen, på avtalt spill?
Skalleknarp
21.11.2024 kl 15:44 780

0 > Null - Zero. Jøss, da har jeg i tilfelle råd å kjøpe opp hele selskapet til en særdeles billig penge.
Straight flush
21.11.2024 kl 15:37 791

Betyr dette at Bank of New York Mellon har æren for å ha pumpet opp kursen de siste par ukene for deretter å ville dumpe alt?
Frodon
21.11.2024 kl 15:01 831

Hvorfor ikke? Hvis Chile blir solgt for billig, er AKH verdien i kr 0

Det er høy risiko begge veier
Skalleknarp
21.11.2024 kl 13:54 904

Er vel ikke så mye å hente på short nå....skulle en tro. Det blir jo litt risikosport det også opp i det hele.
Frodon
21.11.2024 kl 13:40 930

Siden THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV har solgt alle aksjene, og omsetningen idag er høy, kan vi jo lure på om Atle realiserte hele tapet sitt idag og gikk short samtidig?
Frodon
21.11.2024 kl 13:38 937

Da er posten borte fra topp 20 listen ja

THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 14 832 840
Skalleknarp
21.11.2024 kl 13:16 965

Så litt lysere på det i går kursmessig, men i dag er det bare en ting å si - uff-uff og atter uff, men det hjelper jo så lite. Det er bare å håpe tiden kan lege ståa i AKH. Men hvor lenge må en evt. vente før trenden snur er ikke så enkelt å spå....?
Frodon
21.11.2024 kl 12:39 1023

Ned 10% nå

God jul og godt nytt år fra Atle og gjengen

NB! Får håpe det ikke er rykter om skambud på Mainstream i Chile, for nå er volumet høyt….

Husk mitt kursmål på kr 1,50 med god løsning i Chile og kr 0 med dårlig løsning i Chile
Redigert 21.11.2024 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.11.2024 kl 11:54 1078

Kjøpt ACC igjen
Frodon
21.11.2024 kl 11:47 1095

Nok «billige» aksjer til de som vil kjøpe. Det lempes ut store menger og det ligger 1,5 mill aksjer til salgs på kr 1,90

Husk ved å realisere tapene deres, får dere masse tilbake på skatten til neste år 🤩
Frodon
21.11.2024 kl 09:32 1190

Da har Atle begynt å selge igjen. Skal han realisere tapet allerede nå eller bare trading aksjene?
Frodon
20.11.2024 kl 18:11 1394

På tide å kjøpe ACC igjen?
Artige
20.11.2024 kl 13:30 1555

Kursmål 0,4.. Ble stille fra den selvutnevnte analytikeren. Venter vel på at det skal bli rødt før han logger på.
Frodon
19.11.2024 kl 22:41 1771

Dette er så bra og det stopper aldri. Hvor mange ganger har vi sett dette nå?

AKH aksjonærene sin suksess formel «Hvordan tjene penger i AKH»

Kjøpe på kr 17, snitte ned, snitte ned, snitte ned osv, til snittet er på kr 10. Så kjøper du noen aksjer på 1,73 og selger på 1,9, da har du plutselig tjent penger på AKH

Helt utrolig at folk legger ut slikt frivillig på et forum og klapper seg på skulderen for godt utført jobb 🤣🤣🤣
Frodon
19.11.2024 kl 22:26 1789

moneymay skrev Hva er ytd’en din?
Bare å trykke på mitt nick, har lagt ut når jeg har kjøpt/solgt/shortet, så alle selv kan følge med OG gjøre samme handler som meg

#TheKing
Frodon
19.11.2024 kl 22:24 1794

Atle har over 5 mill aksjer i AKH fordelt på 2 kontoer. 2 822 000 av aksjene har han snitt på over kr 4. Skal vi anta at dette enorme urealiserte tapet skal realiseres innen utgangen av 2024?

Hvor mange av de andre topp 20 aksjonærene tror dere skal realisere tapene sine nå?
Redigert 19.11.2024 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
moneymay
19.11.2024 kl 22:22 1799

Hva er ytd’en din?
moneymay
19.11.2024 kl 21:44 1847

Backtrader ikke. Har en long-posisjon med snitt på ca 2,4 i AKH etter trading. Men tallene jeg oppgir gjelder for hele porteføljen.
Frodon
19.11.2024 kl 21:41 1853

Hva er vitsen med backtrading? Til nå, har 1000vis av AKH aksjonærer truffet 100% på backtrading,. Ingen av dem har bommet