AKH - Kursmål kr 0,4?
Mainstream har euro 1301 mill i gjeld. Med euro på 11,79, utgjør dette ca kr 15,3 milliarder i gjeld.
AKH er garantist for ca kr 1,4 milliarder av gjelden til Mainstream (usd 129 mill).
I Q3 2024 rapporten til AKH står det "AKH commitment to provide MRP shareholder loan, callable in January 2025".
Med andre ord, det haster for AKH å få solgt Mainstream nå.
Hvis Mainstream blir solgt for mindre enn kr 10,7 milliarder innen kort tid (som er netto gjelden til Mainstream), må kanskje AKH inn og dekke opp inntil kr 1,4 milliarder i løpet av Q1 2025. Det kommer selvfølgelig an på vilkår i en eventuell salgsavtale.
AKH har cash på ca kr 3 milliarder. Hvis kr 1,4 milliarder må brukes på å dekke inn gjelden til Mainstream, har AKH "bare" kr 1,6 milliarder igjen i fri cash.
AKH har ca kr 6,6 milliarder i gjeld.
Dvs Mainstream og AKH har totalt vanvittige kr 21,9 milliarder i gjeld
Dvs hvis Mainstream blir solgt for mindre enn kr 9 milliarder, kan AKH bli sittende igjen med netto gjeld på ca kr 5 milliarder, hvis AKH må inn å dekke gjeld på kr 1,4 milliarder.
Heldigvis har AKH flere eierandeler, men alle taper penger i følge Q3 2024 rapporten til AKH. Og alle selskapene trenger store investeringer for å gå med overskudd
Hvis vi bruker tallene til AKH i Q3 rapporten kan vi gi følgende mulige verdier på eierandelene
Asset development kr 543 mill
SuperNode kr 197 mill
Other 242 mill.
Da er netto gjeld i AKH kommet ned til kr 4 milliarder.
AKH eier 43% av ACC, som har ca kr 4,5 milliarder i cash og som har eierandeler som kan være verdt 1-2 milliarder ekstra om ca 3 år.
ACC kan ikke tømme kassa beholdningen helt pga ansvaret de har til det nye JV.
La oss ta utgangspunkt at ACC utbetaler kr 4,3 milliarder i utbytte.
Da får AKH ca kr 1,85 milliarder i utbytte.
Dvs da er netto gjeld i AKH nede i ca kr 2,1 milliarder + eierandeler i ACC som kan være verdt 1-2 milliarder ekstra om ca 3 år.
Dvs AKH må hente inn ekstern kapital for å kunne dekke opp resten av gjelden.
De som har fulgt meg en stund husker kanskje at jeg gjorde rede for at den kausjonist ansvaret til Mainstream kan være lukken på kisten?
Nå er vi kanskje der.
Eventuelle kjøpere vet selvfølgelig dette.
Med disse tallene må Mainstream selges for minst kr 12,8 milliarder for å kunne forsvare en kurs i AKH på kr 0
Salgssum på Mainstream over/under dette området, vil kunne styre kursen i AKH videre
Her kan nødløsningen komme inn, dvs fusjonere ACC inn i AKH.
Da blir AKH positiv cash etter gjeld på ca kr 550 mill
Hvis vi tar høyde for en utvidelse av aksjer for å fusjonere inn ACC, hvor AKH får ca 1 milliard aksjer, får vi en AKH kurs på ca kr 0,5
AKH er fortsatt et holdingselskap og de pleier å bli priset med ca 20% rabatt.
Da er vi på en AKH kurs på ca kr 0,4 + salgssum av de siste 20% av ACC om ca 3 år
Det er vel samme kursmål Sparebank 1 Markets kom frem til i sin analyse, uten at jeg kikket på den nå, hvis Mainstream ikke blir solgt for langt høyere sum enn gjelden
NB! Dette er høy risiko, da det ikke har vært noen som har hatt lyst til å kjøpe Mainstream til riktig "Røkke" pris siden de begynte prosessen med å selge selskapet for ca 1,5 år siden.
AKH er garantist for ca kr 1,4 milliarder av gjelden til Mainstream (usd 129 mill).
I Q3 2024 rapporten til AKH står det "AKH commitment to provide MRP shareholder loan, callable in January 2025".
Med andre ord, det haster for AKH å få solgt Mainstream nå.
Hvis Mainstream blir solgt for mindre enn kr 10,7 milliarder innen kort tid (som er netto gjelden til Mainstream), må kanskje AKH inn og dekke opp inntil kr 1,4 milliarder i løpet av Q1 2025. Det kommer selvfølgelig an på vilkår i en eventuell salgsavtale.
AKH har cash på ca kr 3 milliarder. Hvis kr 1,4 milliarder må brukes på å dekke inn gjelden til Mainstream, har AKH "bare" kr 1,6 milliarder igjen i fri cash.
AKH har ca kr 6,6 milliarder i gjeld.
Dvs Mainstream og AKH har totalt vanvittige kr 21,9 milliarder i gjeld
Dvs hvis Mainstream blir solgt for mindre enn kr 9 milliarder, kan AKH bli sittende igjen med netto gjeld på ca kr 5 milliarder, hvis AKH må inn å dekke gjeld på kr 1,4 milliarder.
Heldigvis har AKH flere eierandeler, men alle taper penger i følge Q3 2024 rapporten til AKH. Og alle selskapene trenger store investeringer for å gå med overskudd
Hvis vi bruker tallene til AKH i Q3 rapporten kan vi gi følgende mulige verdier på eierandelene
Asset development kr 543 mill
SuperNode kr 197 mill
Other 242 mill.
Da er netto gjeld i AKH kommet ned til kr 4 milliarder.
AKH eier 43% av ACC, som har ca kr 4,5 milliarder i cash og som har eierandeler som kan være verdt 1-2 milliarder ekstra om ca 3 år.
ACC kan ikke tømme kassa beholdningen helt pga ansvaret de har til det nye JV.
La oss ta utgangspunkt at ACC utbetaler kr 4,3 milliarder i utbytte.
Da får AKH ca kr 1,85 milliarder i utbytte.
Dvs da er netto gjeld i AKH nede i ca kr 2,1 milliarder + eierandeler i ACC som kan være verdt 1-2 milliarder ekstra om ca 3 år.
Dvs AKH må hente inn ekstern kapital for å kunne dekke opp resten av gjelden.
De som har fulgt meg en stund husker kanskje at jeg gjorde rede for at den kausjonist ansvaret til Mainstream kan være lukken på kisten?
Nå er vi kanskje der.
Eventuelle kjøpere vet selvfølgelig dette.
Med disse tallene må Mainstream selges for minst kr 12,8 milliarder for å kunne forsvare en kurs i AKH på kr 0
Salgssum på Mainstream over/under dette området, vil kunne styre kursen i AKH videre
Her kan nødløsningen komme inn, dvs fusjonere ACC inn i AKH.
Da blir AKH positiv cash etter gjeld på ca kr 550 mill
Hvis vi tar høyde for en utvidelse av aksjer for å fusjonere inn ACC, hvor AKH får ca 1 milliard aksjer, får vi en AKH kurs på ca kr 0,5
AKH er fortsatt et holdingselskap og de pleier å bli priset med ca 20% rabatt.
Da er vi på en AKH kurs på ca kr 0,4 + salgssum av de siste 20% av ACC om ca 3 år
Det er vel samme kursmål Sparebank 1 Markets kom frem til i sin analyse, uten at jeg kikket på den nå, hvis Mainstream ikke blir solgt for langt høyere sum enn gjelden
NB! Dette er høy risiko, da det ikke har vært noen som har hatt lyst til å kjøpe Mainstream til riktig "Røkke" pris siden de begynte prosessen med å selge selskapet for ca 1,5 år siden.
Redigert 10.11.2024 kl 18:01
Du må logge inn for å svare
Frodon
13.02.2025 kl 11:51
3404
Atle holder på å realisere tapet sitt i AKH nå. Du ser hele beholdningen hans ligger til salgs åpent, ca 6 mill aksjer igjen på kr 1,7
trek
13.02.2025 kl 11:32
3426
Kjedelig for Atle dette. Han valgte å selge seg ut av ACC og heller bli nest største aksjonær i AKH. Ikke noe godt valg
Frodon
13.02.2025 kl 11:13
3472
Da har jeg dekt inn short, helt grei avkastning på 2 timer 😂
Takk til alle dere som ikke følger med, som ikke har regnet på caset 😇
Takk til alle dere som ikke følger med, som ikke har regnet på caset 😇
Frodon
13.02.2025 kl 09:08
3623
Ny analyse fra Sparebank 1 Markets. De senker kursmål på AKH til kr 1,6 etter mld om utbytte, og da priser de fortsatt ACC til kr 10 pr aksje i utregningen.
De skriver at nå får obligasjonseierne sine penger.
Men hva er igjen til aksjonærene??
Da har jeg gått short i AKH
Da har jeg gått short i AKH
Frodon
13.02.2025 kl 09:05
3636
Ny analyse fra Sparebank 1 Markets. De senker kursmål på AKH til kr 1,6 etter mld om utbytte, og da priser de fortsatt ACC til kr 10 pr aksje i utregningen.
Frodon
13.02.2025 kl 09:03
3647
Skalleknarp skrev Ikke NOK 0,4 i alle fall :) (Tænk æ satt!!)
Oy, nå tror jeg du misforstår. Hvis ikke Mainstream blir solgt høyere enn gjelden, er AKH verdt ca kr 0. Trodde du det var noen utfall hvor ikke AKH fikk cash fra ACC?
I mars 2025 må AKH sannsynligvis ut med usd 129 mill.
I mars 2025 må AKH sannsynligvis ut med usd 129 mill.
Tirade
12.02.2025 kl 23:30
3931
Leser at Pareto og SP1M mener ACC skal trades mellom 8 og 9 i morgen. Da ligger det fortsatt langt over 1.30 igjen til AKH i ACC etter utbytte.
Tirade
12.02.2025 kl 23:19
3944
Kr 2.19 i cash utbytte pr aksje meldt i dag fra ACC + mer senere så klarer sikkert shortere dekke seg inn lavt uansett. Sluttkurs i dag var 1.76 tipper noen galninger selger under 2 i morgen.
BOHICA
12.02.2025 kl 19:53
4209
Det går nok fint, som vanlig. Shorterne med sitt nettverk har nok en exit som vanlig, det er så gjennomsyret korrupt, folk skulle bare vist.
keane
12.02.2025 kl 19:31
4269
Artige skrev Hehe. Frode altså.
Oioioi. Stakkars de som sitter short i ACC og AKH. I morgen blir det en heftig oppgang!!
Artige
12.02.2025 kl 18:50
4354
Skalleknarp skrev Ikke NOK 0,4 i alle fall :) (Tænk æ satt!!)
Hehe. Frode altså.
Frodon
12.02.2025 kl 18:03
4456
Utbytte på kr 3,5 milliarder fra ACC. Dvs AKH får inn ca kr 1,5 milliarder i cash fra utbyttet. Det tilsvarer ca kr 2,18 pr AKH aksje i cash. Hva åpner kursene i ACC og AKH på imorgen?
«Aker Carbon Capture proposes a cash dividend of NOK 3.5 billion»
https://newsweb.oslobors.no/message/638433
«Aker Carbon Capture proposes a cash dividend of NOK 3.5 billion»
https://newsweb.oslobors.no/message/638433
Redigert 12.02.2025 kl 18:04
Frodon
12.02.2025 kl 08:27
4592
Atle har begynt å selge seg ned, men har får bare solgt små volum uten å rasere kursen. Ai ai, dette ser ikke bra ut
I mars 2025 må kanskje AKH ut med garanti beløpet til Mainstream på inntil usd 129 mill. Da er det ikke mye cash igjen 🙈 Og fortsatt over kr 6 milliarder i gjeld
I mars 2025 må kanskje AKH ut med garanti beløpet til Mainstream på inntil usd 129 mill. Da er det ikke mye cash igjen 🙈 Og fortsatt over kr 6 milliarder i gjeld
Frodon
11.02.2025 kl 14:03
4754
Dette kan bli stygt 🙈 Hvor mye mer cash har Atle til å brenne på AKH?
DividendYield
10.02.2025 kl 23:36
4858
Ser han andre kjeltringen, Espen teigland, som har vært mye i media er inne i akh. Leser hans største posisjon er akh i følge fa. Ikke helt lovende det heller.
Frodon
10.02.2025 kl 22:44
4906
Klarer AKH å falle til kr 1,6 før Q4 rapporten?
Det er skremmende at Atle sitter med så mye aksjer nå, samtidig som kursen faller mot all time low. Hvor langt ned går kursen hvis han selger? Kr 1,20-1,30?
Det er skremmende at Atle sitter med så mye aksjer nå, samtidig som kursen faller mot all time low. Hvor langt ned går kursen hvis han selger? Kr 1,20-1,30?
Frodon
09.02.2025 kl 09:25
5201
Hva tenkte du på nå? Det kan være en enkelt kunde som har kjøpt aksjer via dem, mange kunder, fond osv. Hva er på gang? Hvordan får du vite noe mer fordi en eller flere kunder kjøper aksjer i selskapet?
DrDental
08.02.2025 kl 17:25
5366
Hongkong and Shanghai banking corp kjøpt 110K. Noe er på gang, og snart vet vi mer.
Frodon
07.02.2025 kl 18:31
5574
Faktisk 2 år om 1 uke siden jeg gjorde rede for nedskrivning av Mainstream.
Da er det ironisk at en av de gamle nick på HO skriver på XI at Frodon kopierer XI chat 😂😂😂😂
«Aker Horizons - Verdier for ca kr 5,92 pr aksje? Kurs nå kr 13,8
Frodon
AKH
15.02.2023 kl 11:19
Dagens kurs kr 13,8, dvs mcap kr 9,5 milliarder
AKH eier 58,4% av Mainstream. AKH har priset Mainstream til mcap euro 1,981 milliard, dvs kr 21,63 milliard ved euro 10,92. Denne prisingen ble satt 7.4.2022. Scatec har falt ca 45% siden 7.4.2022. Hvis vi tar høyde for at Mainstream verdien har falt tilsvarende som Scatec, vil det si at Mainstream prises til ca kr 11,89 milliarder på 100% eierskap. Dvs AKH sin 58,4% eierandel er verdt ca kr 6,94 milliarder, dvs ca kr 10,06 pr AKH aksje. Men kan Mainstream forsvare denne prisingen? Scatec er priset til ca kr 11,6 milliarder og er ca 3 ganger så store som Mainstream. I tillegg går Scatec med overskudd, det gjør ikke Mainstream. Så hvorfor skal Mainstream ha en høyere prising enn Scatec? Hvis Mainstream skal prises på tilsvarende størrelse som Scatec, vil Mainstream ha en prising på ca kr 4,14 milliarder. Dette utgjør ca kr 6 pr AKH aksje. Kommer AKH til å nedskrive verdiene i Mainstream snart eller venter de til de eventuelt får solgt eierandelen? Kan de børs notere Mainstream, samtidig som AKH har en langt høyere kurs i sine utregninger?»
Da er det ironisk at en av de gamle nick på HO skriver på XI at Frodon kopierer XI chat 😂😂😂😂
«Aker Horizons - Verdier for ca kr 5,92 pr aksje? Kurs nå kr 13,8
Frodon
AKH
15.02.2023 kl 11:19
Dagens kurs kr 13,8, dvs mcap kr 9,5 milliarder
AKH eier 58,4% av Mainstream. AKH har priset Mainstream til mcap euro 1,981 milliard, dvs kr 21,63 milliard ved euro 10,92. Denne prisingen ble satt 7.4.2022. Scatec har falt ca 45% siden 7.4.2022. Hvis vi tar høyde for at Mainstream verdien har falt tilsvarende som Scatec, vil det si at Mainstream prises til ca kr 11,89 milliarder på 100% eierskap. Dvs AKH sin 58,4% eierandel er verdt ca kr 6,94 milliarder, dvs ca kr 10,06 pr AKH aksje. Men kan Mainstream forsvare denne prisingen? Scatec er priset til ca kr 11,6 milliarder og er ca 3 ganger så store som Mainstream. I tillegg går Scatec med overskudd, det gjør ikke Mainstream. Så hvorfor skal Mainstream ha en høyere prising enn Scatec? Hvis Mainstream skal prises på tilsvarende størrelse som Scatec, vil Mainstream ha en prising på ca kr 4,14 milliarder. Dette utgjør ca kr 6 pr AKH aksje. Kommer AKH til å nedskrive verdiene i Mainstream snart eller venter de til de eventuelt får solgt eierandelen? Kan de børs notere Mainstream, samtidig som AKH har en langt høyere kurs i sine utregninger?»
Redigert 07.02.2025 kl 18:33
Frodon
07.02.2025 kl 18:24
5586
Er det 2 år siden jeg begynte å skrive om nedskrivning av Mainstream, til stor motstand. For meg var det bare snakk om enkel matematikk, men godt å se investorer bli enige etter å ha tapt store summer.
Fra XI
«likte ikke mitsui nedskriving av MS pr 31.12, ihht mine beregninger står deres 25% da til ca yen 10bn (nok 730m) kontra det fjaset som ble nevnt her inne på 5mrd og som noen kjøpte på. ser derfor ikke bort fra ytterligere nedskrvininger når akh legger frem tall til uken. nå er jo ikke MS priset noe særlig inn i kursen, men markedet pleier ikke like nedskrivninger okke som. med denne obl lån farsen de prøve for et par uker siden skjønner jeg ikke hva de driver med - litt redd Aker tenker mer som kreditor enn aksjopnær for tiden»
Fra XI
«likte ikke mitsui nedskriving av MS pr 31.12, ihht mine beregninger står deres 25% da til ca yen 10bn (nok 730m) kontra det fjaset som ble nevnt her inne på 5mrd og som noen kjøpte på. ser derfor ikke bort fra ytterligere nedskrvininger når akh legger frem tall til uken. nå er jo ikke MS priset noe særlig inn i kursen, men markedet pleier ikke like nedskrivninger okke som. med denne obl lån farsen de prøve for et par uker siden skjønner jeg ikke hva de driver med - litt redd Aker tenker mer som kreditor enn aksjopnær for tiden»
Frodon
07.02.2025 kl 12:25
5660
Da har det endelig gått et lys opp for den mest positive på XI angående AKH. Det ser ut som han solgte seg ut samtidig som Sparebank 1 Markets kom med ny analyse, som bekrefter det Frodon har skrevet i lang tid. Det viser bare den manglende kunnskapen om selskapet, som jeg har opparbeidet meg i årevis….som få skjønte at jeg gadd
Hvor står AKH kursen når Atle skal realisere de enorme tapene sine…?
Hvor står AKH kursen når Atle skal realisere de enorme tapene sine…?
Redigert 07.02.2025 kl 12:26
Frodon
06.02.2025 kl 23:04
5782
I analysen til Sparebank 1 Markets igår, tar de for seg de forskjellige løsningene rundt fusjon akh/acc/aker. Må si det ser positivt ut for ACC aksjonærene ved fusjon pga den høye mcap og mye cash. Ved en fusjon vil Røkke miste kontrollen, da han vil ha under 50% eierskap. Så det støtter Atle sin visjon om at Aker må by cash/Aker aksjer og hente akh og acc tilbake til Aker.
Pga den høye eierandel Røkke har i akh, og den lave i acc, burde acc aksjonærene gjøre det de kan for å få kursen høyest mulig, for med høy mcap blokkeres Røkke fra å gjøre skitne triks.
Pr dags dato er mcap veldig lav i akh vs mcap i acc, dvs Røkke vil bli ekstremt utvannet ved en fusjon pr dags dato
Atle, ta ansvar, send akh kursen ned i kjelleren 😂😂
Pga den høye eierandel Røkke har i akh, og den lave i acc, burde acc aksjonærene gjøre det de kan for å få kursen høyest mulig, for med høy mcap blokkeres Røkke fra å gjøre skitne triks.
Pr dags dato er mcap veldig lav i akh vs mcap i acc, dvs Røkke vil bli ekstremt utvannet ved en fusjon pr dags dato
Atle, ta ansvar, send akh kursen ned i kjelleren 😂😂
DrDental
06.02.2025 kl 21:28
5830
Ja, må nok bare innrømme at jeg har vært tro mot min filosofi, og snittet begynner faktisk nå å bli ikke helt ueffent😅
DividendYield
06.02.2025 kl 21:13
5856
DrDental skrev Bunnen tatt ut snart? Snittes ned herfra.
Er du glad i å snitte ned har Aker horisont vært en fantastisk sted å være siden ipo, antar den utviklingen vil fortsette.
DrDental
06.02.2025 kl 21:06
5860
Bunnen tatt ut snart? Snittes ned herfra.
Redigert 06.02.2025 kl 21:07
Frodon
06.02.2025 kl 20:59
5635
Dette har jeg fortalt om i et par år nå 😂 At de ikke skjønner så enkle ting før i 2025 er skremmende. Eneste grunn til å bygge noe som gir oss høy strøm pris i Norge, som ødelegger det meste av industrien, må være at havvind blir bygget med kabler kun ned til Europa.
Synd Norge ikke har begynt å bygge kjernekraftverk enda, zzz
Synd Norge ikke har begynt å bygge kjernekraftverk enda, zzz
Frodon
05.02.2025 kl 21:19
5747
Jeg vet ikke hvor mye du har satt deg inn i dette, men her kommer det skumle. De store it gigantene vil ha data senter i Norge. Ikke pga lave strøm priser og kaldt klima…men fordi lovene i Norge rundt innsamling av info er utdatert og gamle. Så i Norge er det et paradise for it gigantene å samle inn all info de vil. At noen tror it giganter er bekymret for mikroskopiske strøm priser vs kostnad på eks bygg, er bare funny
Frodon
05.02.2025 kl 21:16
5647
Tomten ble gitt bort, så måtte kommunen bla opp flere millioner for å få den tilbake, men AKH betalte med glede kr 200 mill for tomt….i Narvik. De som ikke skjønner humoren i dette, har sannsynligvis aldri vært i Narvik. Dere burde ta et fly og kikke ut av vindu, helt til dere lander i Nord Norge.
Mye tap å skrive av når de får overskudd. Aker BP burde kjøpe AKH, for de kan vel trenge å skrive av litt på skatten
Mye tap å skrive av når de får overskudd. Aker BP burde kjøpe AKH, for de kan vel trenge å skrive av litt på skatten
DividendYield
05.02.2025 kl 21:01
3763
😂😂spørsmålet er hva som er mest verdt. En PowerPoint eller en råtomt i Narvik? 😆😆
Bullinvestor
05.02.2025 kl 20:25
3008
Ja litt historie..
https://www.nrk.no/nordland/aker-satser-200-millioner-pa-industriarealer-i-narvik.-i-tillegg-satser-de-pa-batteriproduksjon.-1.15704235
Tomtene blir nok også et stort tapsprosjekt.. tap og atter tap
https://www.nrk.no/nordland/aker-satser-200-millioner-pa-industriarealer-i-narvik.-i-tillegg-satser-de-pa-batteriproduksjon.-1.15704235
Tomtene blir nok også et stort tapsprosjekt.. tap og atter tap
Frodon
05.02.2025 kl 20:09
3025
Jeg klarer fortsatt ikke å la vare med å små le når jeg leser på XI forumet at rå tomtene i Narvik er det store potensialet i AKH 😂😂 Fra verdens ledende i grønt skiftet, til land lord i Narvik…Narvik liksom. Makan til rævkjørt del av landet skal du leite lenge etter. Kommunen der den ene tomten ligger, har størst andel uføre i Norge….så Norges ledende i hvert fall
DividendYield
05.02.2025 kl 16:47
3119
Ja, dette var en trist reise fra ende til annen. Problemet er når oljeprodusentene er de som skal gå i front av dette "skiftet", noe som ikke er et skiftet siden de ønsker at det skal sameksisteres. Et annet problem er at det hele tiden dreier seg om å ha begge hendene ned i statskrukken og vi har stort sett bare folk i blådress og slips som ønsker vi skal redde verden med vindturbiner og solceller
Frodon
05.02.2025 kl 14:42
3168
«Det svarte skiftet
Både Aker og Equinor har denne uken nedjustert sine grønne satsinger. Tilfeldig? Neppe!»
https://www.dn.no/borskommentar/det-svarte-skiftet/2-1-1775362
Både Aker og Equinor har denne uken nedjustert sine grønne satsinger. Tilfeldig? Neppe!»
https://www.dn.no/borskommentar/det-svarte-skiftet/2-1-1775362
Redigert 05.02.2025 kl 14:44
Frodon
05.02.2025 kl 13:57
3167
Ny grønt rapport fra Sparebank 1 Markets idag, hvor de tar for seg alle grønt selskap på Oslo børs. Analysen er på over 800 sider og jeg ser det er ny analytiker med nye øyne på ACC og AKH. AKH får et kursmål på kr 1,75, hvor han går grundig igjennom utfordringene med Mainstream. Jeg tror folk flest her ikke helt har skjønt utfordringene til MS. PPA avtalene tømmer selskapet for penger og det er ingen kvikk fiks, slik noen her tror/drømmer om. ACC cash er han relativ positiv til da Aker kan få tilbake sine cash fra AKH hvis de får solgt de andre prosjektene til bokført verdi, selv om MS verdien er på kr 0. Dvs hvis MS er verdt kr 0 etter gjeld og resten av verdiene dekker gjelden, er det kr 0 i verdier igjen i AKH etter normalt utbytte fra ACC. Analytikeren skjønner ikke hvorfor Røkke skal gjøre seg upopulær og få et dårlig rykte, ved å ta cash fra aksjonærene via transaksjon, når AKH ikke er avhengig av pengene.
Redigert 05.02.2025 kl 14:45
DividendYield
05.02.2025 kl 12:48
3199
Elendigheten fortsetter, det er vel bare denne traderen fra Bergen som holder volatiliteten oppe i aksjen, ellers luft gjeld og PowerPoints
Ikke godt å si hva som skjer med de Acc cash, følger egentlig ikke så godt med, men tviler sterkt på at de kommer småaksjonærene i Aker horizons til gode. Røkke vil bruke dem der hans egne behov er størst.
Hørte slyngstad også er ute. Ble jo pekt ut som en slags messias her på trådene. Bare nok en fiasko for akers «grønne» prosjekt
Ikke godt å si hva som skjer med de Acc cash, følger egentlig ikke så godt med, men tviler sterkt på at de kommer småaksjonærene i Aker horizons til gode. Røkke vil bruke dem der hans egne behov er størst.
Hørte slyngstad også er ute. Ble jo pekt ut som en slags messias her på trådene. Bare nok en fiasko for akers «grønne» prosjekt
Frodon
04.02.2025 kl 21:07
3415
Må nesten gi litt kred til de som faktisk fortsatt er eplekjekke, enda de har totalt bommet og tapt mye penger 🤡 De fleste ville blitt mer ydmyke og tatt lærdom, men godt alle ikke er like 👻
Slettet bruker ja 😂😂 Tror det var en jeg skrev med på VoW tråden for et par dager siden, den brukeren er slettet allerede nå. For min del er det fint at alle disse uduglige nick blir slettet, for da er det enklere å finne tilbake til mine gamle kvalitetsinnlegg 😂😂
54 dager til siste frist for avklaring rundt cash i ACC. Hva tror du blir utfallet der?
Slettet bruker ja 😂😂 Tror det var en jeg skrev med på VoW tråden for et par dager siden, den brukeren er slettet allerede nå. For min del er det fint at alle disse uduglige nick blir slettet, for da er det enklere å finne tilbake til mine gamle kvalitetsinnlegg 😂😂
54 dager til siste frist for avklaring rundt cash i ACC. Hva tror du blir utfallet der?
DividendYield
04.02.2025 kl 17:58
3505
Noen eplekjekke nick ettersom kursen var høyere tidligere i dag, da kursen tok sin mer normale vending var det ikke så spennende å skrive lenger.
Når jeg ser på gamle tråder om AKH så ser jeg stort sett "slettet bruker"
Når jeg ser på gamle tråder om AKH så ser jeg stort sett "slettet bruker"
Frodon
04.02.2025 kl 15:37
3594
Det var rart. Av det jeg har sett, har 100 vis av nick sluttet å skrive etter at de har bommet og realisert tapene sine. De fleste tapene har vært store enten i kr eller prosenter. Men, de har alle en ting til felles, de bommet grovt på sin investering
Hvorfor ser vi hvilken vei dette går neste uke? Hvorfor mener du det er på tide med inngang seinest fredag? Er det AKH eller ACC du tenker på da?
Hvorfor ser vi hvilken vei dette går neste uke? Hvorfor mener du det er på tide med inngang seinest fredag? Er det AKH eller ACC du tenker på da?
Frodon
04.02.2025 kl 15:34
3581
Siden du er en så oppegående og sterk bidragsyter på AKH trådene om selskapet, kan du hjelpe til med fakta?
- Hva av de negative skriveriene om AKH har jeg bommet på?
- Hvilke positive ting mener du det har vært å skrive om AKH de siste årene?
- Hva av de negative skriveriene om AKH har jeg bommet på?
- Hvilke positive ting mener du det har vært å skrive om AKH de siste årene?
Frodon
04.02.2025 kl 15:32
3509
DividendYield skrev Jeg glemte tomta de eier i Narvik, hvor mange milliarder var den verdt?
Av det jeg har skjønt på XI chat, er hvert tomt verdt ca kr 1 milliard og når noen skriver noe annet, da kommer horden inn med stokken. Vi snakker om rå tomter i Nord Norge….
Frodon
04.02.2025 kl 15:29
3406
Rart at ikke Mitsui kjøper opp resten av Mainstream, hvis de mener sine egne utregninger er riktig? Røkke burde jo også kjøpt resten, når det er så billig 🤡
Men, hvorfor kjøper de ikke resten selv? Hvorfor prøver de å selge det, hvis det er priset så billig?
Men, hvorfor kjøper de ikke resten selv? Hvorfor prøver de å selge det, hvis det er priset så billig?
10PS
04.02.2025 kl 14:29
3436
Her er nok de fleste enig med deg. De fleste har jo egentlig sluttet å skrive på denne tråden men leser sikkert litt innimellom og rister på hodet. AKH/ACC holder seg bra og neste uke ser vi hvilken vei det går. Tid for inngang seinest fredag i denne uken, spør du meg.
BOHICA
04.02.2025 kl 14:22
3412
Ikke vits å diskutere med verken frodon eller dividend, de ser utelukkende på det negative og dreper alt som er positivt. De er selvutnevnte verdensmestere med større kunnskap enn de fleste. #giftig
DividendYield
04.02.2025 kl 13:55
3452
Jeg glemte tomta de eier i Narvik, hvor mange milliarder var den verdt?
Tirade
04.02.2025 kl 13:29
3442
Siden ditt alter ego Frodon påstod at dette var et firma fra Bergen https://www.gsacapital.com/ men aldri har klart å komme tilbake til hvor i Bergen de har kontorer så kanskje dette nicket ditt eller noen av de andre du benytter kunne gi oss opplysningene. MITSUI de vet nok ikke hva de driver med tulle firma de burde reist til Norge og finne kompetanse på HO