RECSI - Q3-2024 - TILLITSKRISE og aksjekrakk!
REC Silicon Q3 2024 - FULLSTENDIG TILLITSKRISE!
Kommunikasjonen til markedene fra ledelsen i forkant av dagens Q3 presentasjon, er alt annet enn tillitsvekkende. Dette lukter rett og slett vondt, for å bruke et folkelig uttrykk. At testproduksjonen til Hanwha skal stå fast i en eller annen toll i ett eller annet (ukjent land), virker rett slett som så absurd at det er vanskelig å tro. Men disse påståtte "tollbarrierene" har åpenbart en fordel for Hanwha (som kontrollerer REC Silicon) og som også eier Q-Cell, som igjen er forsinket med å ferdigstille sin fabrikk i USA. ... Hanwha har som kjent forpliktet seg til en betydelig forhåndsbetaling til REC Silicon ved første levering.
Akjen krakker grunnet dette kaoset - og er på morgenkvisten ned med nye 20-25%
Den famøse Q3 rapporten kan leses i vedlagt link.
https://recsilicon.com/news-article/?slug=rec-silicon-third-quarter-2024-results
Kommunikasjonen til markedene fra ledelsen i forkant av dagens Q3 presentasjon, er alt annet enn tillitsvekkende. Dette lukter rett og slett vondt, for å bruke et folkelig uttrykk. At testproduksjonen til Hanwha skal stå fast i en eller annen toll i ett eller annet (ukjent land), virker rett slett som så absurd at det er vanskelig å tro. Men disse påståtte "tollbarrierene" har åpenbart en fordel for Hanwha (som kontrollerer REC Silicon) og som også eier Q-Cell, som igjen er forsinket med å ferdigstille sin fabrikk i USA. ... Hanwha har som kjent forpliktet seg til en betydelig forhåndsbetaling til REC Silicon ved første levering.
Akjen krakker grunnet dette kaoset - og er på morgenkvisten ned med nye 20-25%
Den famøse Q3 rapporten kan leses i vedlagt link.
https://recsilicon.com/news-article/?slug=rec-silicon-third-quarter-2024-results
Redigert 07.11.2024 kl 10:33
Du må logge inn for å svare
MikkeMus
I går kl 09:06
283
Tilbakemelding fra ledelsen i REC Silicon på kritikken- og tillitskrisen som har oppstått i etterkant av Q3 presentasjonen:
https://recsilicon.com/wp-content/uploads/2024/12/FAQ-12-05-24.pdf
https://recsilicon.com/wp-content/uploads/2024/12/FAQ-12-05-24.pdf
KommersK
18.11.2024 kl 10:57
1207
uldiuldi skrev Ja ikke sjovt at være short!!!!
Neivel? Det er jo utvilsomt disse som har tjent de store pengene i denne aksjen de siste par årene.
DjTao
18.11.2024 kl 10:17
1309
Slik tolker jeg det også.
Så kan man jo håpe at REC & Q-Cells gjør det de kan for å forsere denne prsoessen og få gjennomført testen så raskt som mulig.
"The Company continues to work with the customer to determine the new schedule and where possible expedite the qualification test."
Så kan man jo håpe at REC & Q-Cells gjør det de kan for å forsere denne prsoessen og få gjennomført testen så raskt som mulig.
"The Company continues to work with the customer to determine the new schedule and where possible expedite the qualification test."
Redigert 18.11.2024 kl 10:18
tomsa
18.11.2024 kl 10:11
1344
Mht selve testen er det vel ikke noe spesielt nytt men Mevens kunne utrykt seg klarere. timøine og risk henger nøye sammen slik jeg tolker det. Antar at selve testen går ut på å produsere et ferdig produkt som skal tilfredstille bestemte krav. For å produsere dette trenger de jo tilgang til et anlegg for dette. Tidslinjen for denne planlagte testen ble forskjøvet pga toll og nå må de få plass igjen i produksjonslinja til en produserende fabrikk. Det kan sikkert være utfordrende selv om det ikke betyr noe for kvaliteten Om jeg tolker rett da..🤔😀
Stabukk
18.11.2024 kl 09:53
1412
Er nokså forvirret akkurat nå! Trodde «third party» er identisk med et allerede utvalgt testfirma som skal lage ett solpanel, som deretter må sjekkes om det tilfredsstiller Hanwha/Q-Cells sine krav. Må kanskje sende det avsnittet Rule sikter til gjennom Google Translate og prøve å tolke den norske versjonen.
Tippet i går kveld en oppgang i dag på 5-10% etter meldingen fredag. Akkurat nå gikk vi ned under 5% i pluss, så det spørst om tipset var for optimistisk. Aldri lett å vite med denne aksjen. Håper usikkerheten blir tatt litt ned før nyttår, så vi kanskje kan komme over 5 igjen.
Tippet i går kveld en oppgang i dag på 5-10% etter meldingen fredag. Akkurat nå gikk vi ned under 5% i pluss, så det spørst om tipset var for optimistisk. Aldri lett å vite med denne aksjen. Håper usikkerheten blir tatt litt ned før nyttår, så vi kanskje kan komme over 5 igjen.
Kåre Grønn skrev Heia short🤣
Les meldingen og tenk. Det står at varen er gjennom tollen, og klar i testers land. Test er avhengig av testeretns egen produksjonsplan. NB. I neste avsnitt står det vi jobber med kunden, altså Hanwha, for å finne ut hvor testen skal gjennomføres og for å finne nye tidsskjemaet for testing. Rec bekrefter slik jeg leser det at det
foreligger en trenering i Hanwha. Så innse at toll aldri var et problem, og at Rec kun har endret årsaks forklaringen, etter for stort påtrykk fra interessenter i forrige uke. Nå sier Rec testtid er opp til tester i testlandet. I tillegg, Rec jobber med hvor testen skal utføres, og Rec jobber med tidsplan for testen med Hanwha, og at testen kan ta mange uker og det er risiko. Nb. Jeg tolkers det dithen at HANWHA styrer tidsplanen, ikke tester. Forstå at Hanwha er utfordringen og står for treneringen.
foreligger en trenering i Hanwha. Så innse at toll aldri var et problem, og at Rec kun har endret årsaks forklaringen, etter for stort påtrykk fra interessenter i forrige uke. Nå sier Rec testtid er opp til tester i testlandet. I tillegg, Rec jobber med hvor testen skal utføres, og Rec jobber med tidsplan for testen med Hanwha, og at testen kan ta mange uker og det er risiko. Nb. Jeg tolkers det dithen at HANWHA styrer tidsplanen, ikke tester. Forstå at Hanwha er utfordringen og står for treneringen.
Redigert 18.11.2024 kl 07:55
Kåre Grønn
17.11.2024 kl 21:04
2041
uldiuldi skrev Ja ikke sjovt at være short!!!!
Heia short🤣
Redigert 17.11.2024 kl 21:05
Rule
17.11.2024 kl 19:58
2246
Her er ikke brug for Løkke til på salgs fronten. Har du ikke fanget at recsi har en 10 årig kontrakt med 100% aftag. Take or pay.
Garanteret minimum pris de første 5 år og så er Trump med 100% sikkerhed væk og vi får et enormt vælger skred til demokraterne om 4 år.
Garanteret minimum pris de første 5 år og så er Trump med 100% sikkerhed væk og vi får et enormt vælger skred til demokraterne om 4 år.
Redigert 17.11.2024 kl 19:59
Rule
17.11.2024 kl 19:51
2265
USA har øget deres fossil brændsel produktion de sidste 8-12 år dvs også under Biden. De er på Max. Olie selskaberne ser ikke stor fidus i mere. Det er rent stemmesluger og populisme Tramp skyder med til højre og venstre.
Rule
17.11.2024 kl 19:48
2277
Vi er fortabte hvis en sådan galning får gennemslagskraft:
Wright har donert penger til Trumps kampanje og er tilhenger av fortsatt utvinning av olje og gass, deriblant fracking. Fracking er en omstridt utvinningsmetode som går ut på å pumpe vann, sand og kjemikalier ned i bakken under høyt trykk for å hente opp olje og gass fra skiferformasjoner i bakken.
Wright har donert penger til Trumps kampanje og er tilhenger av fortsatt utvinning av olje og gass, deriblant fracking. Fracking er en omstridt utvinningsmetode som går ut på å pumpe vann, sand og kjemikalier ned i bakken under høyt trykk for å hente opp olje og gass fra skiferformasjoner i bakken.
Stabukk
17.11.2024 kl 14:33
2817
Ok at Hanwha «vet» at Rec skal tjene penger. Men husk at største eier og vil at kunde og datterselskap Q-Cells skal tjene penger!
Redigert 17.11.2024 kl 14:33
Rule
17.11.2024 kl 14:32
2820
Ha ha - jeg tror det samme. RECSI er rigget for 1ste leverance i dec/jan efter ny IRA tilskud 23/12.
Før told problem susede kursen op over 10 nok. Skal vi retur over 10 nok de næste dage..?
Eller vil kursen tage et moderat jump..?
Begge dele er guld - mere moderat jump forlænger mulighed for at akkumulere.
Før told problem susede kursen op over 10 nok. Skal vi retur over 10 nok de næste dage..?
Eller vil kursen tage et moderat jump..?
Begge dele er guld - mere moderat jump forlænger mulighed for at akkumulere.
Rule
17.11.2024 kl 14:15
2868
Molnes skriver bare svartmaleri af grøn omstilling sammen med resten af olie Børsen. Grøn omstilling kør for fuld damp og Norge er sat på perronen. Ganske få firmaer som bare hakkes ned frem for at blive båret frem. Det er fremtiden. Kul, gas og olie har snart peaket. Lev med det.
Norge har ellers eminente forhold med vandkraft hvor man kan lagre grøn energi. Equinor har købt 10% af Oersted og stiller også lidt havvind op ude i verden, så en smule sker der.
Norge har ellers eminente forhold med vandkraft hvor man kan lagre grøn energi. Equinor har købt 10% af Oersted og stiller også lidt havvind op ude i verden, så en smule sker der.
Redigert 17.11.2024 kl 14:18
Eskimo2
17.11.2024 kl 14:06
2895
Toll problemene er over og de skal snart levere . Snart inntekter fra 2 fabrikker . Du får gripe sjansen, mens den er her nede, tror neppe Molnes grise kurs blir her nede lenge.
Carrera
17.11.2024 kl 13:28
1992
Eskimo skriver:"Tror du virkelig ikke de(REC)vet hva de gjør?"
Virker det EGENTLIG som de(REC)vet hva de gjør når en ser hva som har skjedd/ikke skjedd siste år?
Synes Molnes viser storsinn jeg,han kunne slått seg på brystet og sagt "hva var det jeg sa?"
Han har ennå ikke får rett i forh.til griseemi - men kursen er på 4 og noe UTEN griseemi!
Virker det EGENTLIG som de(REC)vet hva de gjør når en ser hva som har skjedd/ikke skjedd siste år?
Synes Molnes viser storsinn jeg,han kunne slått seg på brystet og sagt "hva var det jeg sa?"
Han har ennå ikke får rett i forh.til griseemi - men kursen er på 4 og noe UTEN griseemi!
Eskimo2
17.11.2024 kl 12:47
2090
Du svartmaler alt som vanlig. De kjørte på ca 60% før toll problemene kom, hvorfor tror du det egentlig ?? Selvfølgelig er rec sikre på at de har riktig Spec . Tror du virkelig ikke de vet hva de gjør ?? Du evner ikke ta til deg fakta sier du? . Forhåndsbetaling betyringenting sier du . Seriøst hvilken planet bor du på? Lånene til Hanwha kan garantert dras på om de ønsker. De skal uansett tjene penger fremover dette vet Hanwha.
Joda vet godt hva jeg sitter på og vet veldig godt at du bruker masse tid i ditt forsøk på å snakke ned selskapet av en eller annen grunn. Selskapet skal nå starte opp og tjene penger, lev med det. Du kan jo drømme om og kjøpe på disse kurser om all usikkerhet er borte.
Joda vet godt hva jeg sitter på og vet veldig godt at du bruker masse tid i ditt forsøk på å snakke ned selskapet av en eller annen grunn. Selskapet skal nå starte opp og tjene penger, lev med det. Du kan jo drømme om og kjøpe på disse kurser om all usikkerhet er borte.
Redigert 17.11.2024 kl 13:18
Rule
17.11.2024 kl 12:38
2123
RECSI har trukket denne opstart af ML i langdrag. Nyt IRA tilskud forventet lov-vedtaget 23/12. Kort finansiering forlænget til 4. Februar.
Enkelte var inde på at selv medarbejderne i RECSI begynder at være uforstående over for langsommeligheden. Første leverance er nu skubbet så langt at det nærmest er en joke.
Nu skal man vente 2-3 uger på at 3-part kan starte test arbejdet. Efter det er forsinket mye. De bør jo kunne angribe opgaven prompte, da den var planlagt tidligere. RECSI er de med bedst kvalitet på feltet og har startet fabrik i Kina. Osv. Osv. Osv.
RECSI synes ik at have super travlt.
Kunden har heller ikke behov for volumen endnu.
Nyt tilskud pr 23/12 og så kan de give fuld gas. På magisk vis synes alt at være linet op imod en 1ste leverance ultimo december eller januar.
Enkelte var inde på at selv medarbejderne i RECSI begynder at være uforstående over for langsommeligheden. Første leverance er nu skubbet så langt at det nærmest er en joke.
Nu skal man vente 2-3 uger på at 3-part kan starte test arbejdet. Efter det er forsinket mye. De bør jo kunne angribe opgaven prompte, da den var planlagt tidligere. RECSI er de med bedst kvalitet på feltet og har startet fabrik i Kina. Osv. Osv. Osv.
RECSI synes ik at have super travlt.
Kunden har heller ikke behov for volumen endnu.
Nyt tilskud pr 23/12 og så kan de give fuld gas. På magisk vis synes alt at være linet op imod en 1ste leverance ultimo december eller januar.
Redigert 17.11.2024 kl 12:39
Null
17.11.2024 kl 12:21
2165
For det første så tror jeg ikke at produktet blir underkjent, REC må ha kontroll på det på en slik måte at de vet hva de sender fra seg.
Dette er ikke første test, og REC har helt sikkert testet tilsvarene produkt og vet hva spekken er på det de har sendt fra seg.
Men det som er utfordringen for REC er om det er penger nok til å drifte dette til de får LOV til å levere varene sine til mottaker.
Så kan vi jo også si litt om den forskuddsbetalingen, den er vel snart mindre en låneforfallet i februar.... så da er det vel på tide å komme i gang...
Min egen posisjon står på lav og vil nok ikke bli endret
NULL
Dette er ikke første test, og REC har helt sikkert testet tilsvarene produkt og vet hva spekken er på det de har sendt fra seg.
Men det som er utfordringen for REC er om det er penger nok til å drifte dette til de får LOV til å levere varene sine til mottaker.
Så kan vi jo også si litt om den forskuddsbetalingen, den er vel snart mindre en låneforfallet i februar.... så da er det vel på tide å komme i gang...
Min egen posisjon står på lav og vil nok ikke bli endret
NULL
fersk1
17.11.2024 kl 12:15
2192
Hvis planen er å kuppe selskapet så er det ihvertfall nå. Ser ikke bort ifra at testen ikke blir godkjent.
thief
17.11.2024 kl 11:55
2242
He..He tuller du??Selvfølgelig setter de ikke opp noen produksjon fordi den er ute av tollen,de venter jo på testen.Hvor surrete tror du de er?Akkurat brukt endel ressurser for å redusere produksjonen, så opp neste uke og så eventuelt ned igjen😂Og igjen,LESER DU IKKE MELDINGER ,FØR DU SVARER??Du skjønte kanskje ikke PREPAYMENT, det betyr forhåndsbetaling!Og den har ingen betydning, da den går rett tilbake til Hanwha pga de kortsiktige lånene. Og den kommer ikke før testen er klar, og så skal produktene leveres, så kommer pengene. Så om noen uker,er bare tull. Lurer på hvem som er mest desperat her😂Du evner jo ikke ta til deg fakta og realitetene. Men lev med håpet!Sitte i REC nå er ren gambling. De som ser litt på risk/reward,er det vel klart at man venter på at 2 store usikkerhetsmomenter er avklart,før man i det hele tatt vurderer kjøp.
WHeisenberg
17.11.2024 kl 11:01
2370
Altså din agenda er krystallklart at du er short i REC. Det er for så ved greit, det som ikke er greit at du midt på natta og etter hver eneste børsmelding så dukker du opp og kommer bare med oppgulp og usannheter.
Les meldingen din engang til så ser du hva jeg mener.
Tredjepart aldri har teste varen og derfor de ikke har sagt at den er ok.
Denne testen skal utføres uavhengig om kunden er Q-Cells eller andre. Dette for å være på den sikre siden overfør markedet at de bruker en slik kvalitet og slipper å masseprodusere uten å hvite 100% om renhetsgrad og kvalitet.
Derfor denne testen anser jeg som ganske normal prosedyre.
Vi har vært uheldige med tollen og heldigvis er har vi passert nå og derfor kurs messig er skal den uten tvil opp på mange, med tanke på at det var nettopp dette toll problemet som sendte den så kraftig ned.
Les meldingen din engang til så ser du hva jeg mener.
Tredjepart aldri har teste varen og derfor de ikke har sagt at den er ok.
Denne testen skal utføres uavhengig om kunden er Q-Cells eller andre. Dette for å være på den sikre siden overfør markedet at de bruker en slik kvalitet og slipper å masseprodusere uten å hvite 100% om renhetsgrad og kvalitet.
Derfor denne testen anser jeg som ganske normal prosedyre.
Vi har vært uheldige med tollen og heldigvis er har vi passert nå og derfor kurs messig er skal den uten tvil opp på mange, med tanke på at det var nettopp dette toll problemet som sendte den så kraftig ned.
Redigert 17.11.2024 kl 11:32
Patron72
17.11.2024 kl 10:54
2392
Det er mulig vi har fått enda mere juling på nyse med alt som har skjedd i år.
Ta en titt på new fortress energy som har hatt stadige utsettelser, misvisende informasjon, økende gjeld osv.
Nå er ikke nfe og rec direkte sammenlignbare men det er mye likt i historikken.
Ang kursen til rec er jeg redd den kan gå mye ned om de ikke snart får fart på buissnissen.
Men gledelig med løypemelding på fredag så er det bare å håpe på godkjent stempel asap.
Ta en titt på new fortress energy som har hatt stadige utsettelser, misvisende informasjon, økende gjeld osv.
Nå er ikke nfe og rec direkte sammenlignbare men det er mye likt i historikken.
Ang kursen til rec er jeg redd den kan gå mye ned om de ikke snart får fart på buissnissen.
Men gledelig med løypemelding på fredag så er det bare å håpe på godkjent stempel asap.
Eskimo2
17.11.2024 kl 10:40
2442
Du sliter nå tydeligvis etter fredagens melding . Snart er testen ferdig du fikk det servert på fredag, og for alt vi vet kan de allerede ha bestemt seg for å øke igjen fra 15% når tollen gikk gjennom . Ikke sikkert de venter på resultat. Du får det til å høres ut som de sitter med beina på bordet og venter:))Du høres rimelig desperat ut etter meldingen kom. Finansiering kan gjøres på mange måter, og en emisjon som du drømmer om, er ikke på selskapets ønskeliste. . Forhåndsbetaling som du selvfølgelig ikke nevner kommer nå om noen uker også . Vedlikehold og oppdateringer på begge fabrikker er ferdig klar til og tjene penger .
Redigert 17.11.2024 kl 10:47
thief
17.11.2024 kl 10:30
2482
Leser du i det hele tatt meldinger,før du svarer på de??Jeg har aldri nevnt Kina, og finansiering og Levens pengebruk er vel det jeg har nevnt hele tiden. Så det er ikke noe jeg har kommet med nå.Og denne prepayment du snakker om,hjelper ingenting på cashsituasjonen til REC, for de går rett tilbake til Hanwha pga de kortsiktige lånene de har tatt.Så her må det hentes penger,om du vil det eller ikke.Hvilken måte det gjøres på vet man jo ikke.Men hvem er så "idiot" å kjøpe aksjen nå etter fredagens melding.Når man vet det er minst 4 uker til svar på test og REC må hente penger før nyttår. Og ta den risken med at testen kan feile og kanskje en emi,er jo ikke annet enn gambling.Skal man først kjøpe REC, er det jo åpenbart at man venter til disse to tingene er på plass. Da mister man noen få prosent,men beskytter seg fra katastrofe. Feiling av test,betyr "nulling" av aksjonærer.Da må REC bruke enorme summer og tid, på å få dette i orden.Først gjøre forbedringer av ML,så test og hele surret om igjen.Vi kjenner vel til hvilken tid/penger det krever.Så er sjansen til stedet for emi,man vet ikke hvordan REC løser dette.Så fredagens melding var bra pga at de har fått det gjennom tollen,men resten var dårlig.Minst en måned med venting, og de har ingen anelse om hvor mye lenger tid det tar,og at de da vil brenne enda mer penger,ettersom de ikke får levert noe.Så de må kjøre på 15% i minst et par måneder til.Og skulle de få godkjent testen,tar det tid før de når 100%.Som Levens sa,er det ikke bare å skru på en bryter. Så lenge til REC leverer noe grønne tall,det vil si mye penger ut.
Ransen
17.11.2024 kl 10:28
2487
Hvis de var sikre på testen og sikre på markedet, hvorfor tar de ned kapasiteten? Du bør forstå at RECSI er i en økonomisk pengekrise og at kapital må inn. Alle analytikere kan jo ikke være dumme…
Stabukk
17.11.2024 kl 10:17
2532
Viktig å holde fast ved at urenheter er redusert til akseptable nivåer for Hanwha/Q-Cells. Så har Rec også fått en utsettelse på å innfri bro-lån til februar. Videre ser Levens og styret ut til å ha lært av tabben med å børsmelde første levering «mid-october», som ble en dyr feilinformering for alle eiere i Rec. I en tross alt positiv melding om tollklarering vil Rec for all del ikke love for mye angående ferdig test. Vi er der vi er i en forsinket fremdrift, og leveranse og forskudd er et steg nærmere. Spekulasjoner om at første leveranse er mest «tilpasset» Q-Cells på bekostning av Rec sitt behov for inntekter, er umulig å unngå. Og usikkerhet rundt en sikker finansiering for 2025 vil nok tynge kursen inn i det nye året. Muligens opp 5-10% i morgen, men så må vi avvente nye meldinger.
Rule er trolig mer optimist enn de fleste angående «en skikkelig Julegave» og hvor kursen vil være før nyttår. Men Rec sin ledelse har også en mulighet til å rette opp mye tapt tillit i løpet av de tre neste måneder.
Rule er trolig mer optimist enn de fleste angående «en skikkelig Julegave» og hvor kursen vil være før nyttår. Men Rec sin ledelse har også en mulighet til å rette opp mye tapt tillit i løpet av de tre neste måneder.
Redigert 17.11.2024 kl 10:19
Ransen
17.11.2024 kl 10:10
2549
Northvolt hadde også gode og langsiktige avtaler, men alt kan endre seg brutalt underveis. Nå har northvolt negativ egenkapital igjen og eierne har spyttet inn det de kan. Chapter 11 neste og i beste fall en massiv utvanning.
Får bare.håpe at skribentene som er så positive her hjelper REC med en mrd slik at de får litt pusterom. Tror ikke at Hanwha tar all risiko…
Får bare.håpe at skribentene som er så positive her hjelper REC med en mrd slik at de får litt pusterom. Tror ikke at Hanwha tar all risiko…
Kåre Grønn
17.11.2024 kl 10:00
2586
Ned i 4-5 kr sier bare alt om norsk børs og dens useriøsitet. Analytikere uttaler seg fritt vilt og alle mister troa? Sålen er bedre enn noen gang og 10 kr burde vært utgangspunktet.. her er det bare å sitte rolig
uldiuldi
17.11.2024 kl 09:50
2617
Nå ligger det jo en signert avtale som strekker seg over 10 år mellom REC og Hanwha og 7 år silanavtale med Sila Nanotechnologies. I påvente av kvalifikasjonstesten så er det stor sannsynlighet for at vi får andre gode nyheter i form av silan kontrakter. I første omgang tror jeg det snart materialiserer seg en kontrakt mellom G14 og REC!
Og Selskapet guider altså 100-300 musd i ebidta
Vi skal op mange %%%%
Og Selskapet guider altså 100-300 musd i ebidta
Vi skal op mange %%%%
Ransen
17.11.2024 kl 09:24
2682
Det gjør meg oppriktig vondt å se at du på tross av regnskap og revisjon/ ledelseserfaringer plasserer pensjonen din i et selskap med negativ egenkapital og på toppen av alt er innen fornybarindustrien under Trump(snart). Dette er vel det beste eksempel på at alle mennesker kan gjøre feil. Håper virkelig du også har basert pensjonisttilværelsen i kapitaliserte, sikre og gode vekstselskaper…
Eskimo2
17.11.2024 kl 09:17
2702
Oii når nå toll problemene er borte, må man tydeligvis skape nye konspirasjonsteorier . Tror du virkelig sol, elbiler også videre stopper opp i Usa? . De bygger i skrivende stund stor verdikjede i usa for å bli uavhengige av Kina . Trump vet utmerket godt at dette skaper masse arbeidsplasser, antageligvis derfor han også feks har snudd om elbiler. Gikk fra hat til elsk . Republikanerne har også forstått dette . Skal de bli uavhengige må det store satsninger til. Made in Usa vil du også få se mye av fremover med store tollmurer . Du har faktisk ikke engang har fått med deg hvorfor fabrikken kjører redusert pga av at de venter på test som skal gjøres av 3 part . Du viser bare at du forstår utrolig lite om hva som skjer i Usa.
Redigert 17.11.2024 kl 09:55
Ransen
17.11.2024 kl 08:50
2774
Det er visst vanskelig å ta inn at fornybarindustrien i USA nå tar to steg tilbake de neste 4 år.
Ingen tilskudd lenger til elbiler. Sol og vind på minimum men olje og gass til max.
Trump er forretningsmann, ikke politiker.
Recsi må ha inn mye penger før nyttår da store lån forfaller i februar 25. Det de får inn i tilfelle godkjenning og salg av produktet er bare en brøkdel av behovet.
Fabrikken er for tiden kraftig redusert for å spare penger.
Silan kan vi helt glemme da presidentvalget fikk verst tenkelig utfall for batteriproduksjon i landet.
Er stadig imponert over alle som klamrer seg fast i håpet om å berge investeringen sin.
Ingen tilskudd lenger til elbiler. Sol og vind på minimum men olje og gass til max.
Trump er forretningsmann, ikke politiker.
Recsi må ha inn mye penger før nyttår da store lån forfaller i februar 25. Det de får inn i tilfelle godkjenning og salg av produktet er bare en brøkdel av behovet.
Fabrikken er for tiden kraftig redusert for å spare penger.
Silan kan vi helt glemme da presidentvalget fikk verst tenkelig utfall for batteriproduksjon i landet.
Er stadig imponert over alle som klamrer seg fast i håpet om å berge investeringen sin.