RECSI - Q3-2024 - TILLITSKRISE og aksjekrakk!
REC Silicon Q3 2024 - FULLSTENDIG TILLITSKRISE!
Kommunikasjonen til markedene fra ledelsen i forkant av dagens Q3 presentasjon, er alt annet enn tillitsvekkende. Dette lukter rett og slett vondt, for å bruke et folkelig uttrykk. At testproduksjonen til Hanwha skal stå fast i en eller annen toll i ett eller annet (ukjent land), virker rett slett som så absurd at det er vanskelig å tro. Men disse påståtte "tollbarrierene" har åpenbart en fordel for Hanwha (som kontrollerer REC Silicon) og som også eier Q-Cell, som igjen er forsinket med å ferdigstille sin fabrikk i USA. ... Hanwha har som kjent forpliktet seg til en betydelig forhåndsbetaling til REC Silicon ved første levering.
Akjen krakker grunnet dette kaoset - og er på morgenkvisten ned med nye 20-25%
Den famøse Q3 rapporten kan leses i vedlagt link.
https://recsilicon.com/news-article/?slug=rec-silicon-third-quarter-2024-results
Kommunikasjonen til markedene fra ledelsen i forkant av dagens Q3 presentasjon, er alt annet enn tillitsvekkende. Dette lukter rett og slett vondt, for å bruke et folkelig uttrykk. At testproduksjonen til Hanwha skal stå fast i en eller annen toll i ett eller annet (ukjent land), virker rett slett som så absurd at det er vanskelig å tro. Men disse påståtte "tollbarrierene" har åpenbart en fordel for Hanwha (som kontrollerer REC Silicon) og som også eier Q-Cell, som igjen er forsinket med å ferdigstille sin fabrikk i USA. ... Hanwha har som kjent forpliktet seg til en betydelig forhåndsbetaling til REC Silicon ved første levering.
Akjen krakker grunnet dette kaoset - og er på morgenkvisten ned med nye 20-25%
Den famøse Q3 rapporten kan leses i vedlagt link.
https://recsilicon.com/news-article/?slug=rec-silicon-third-quarter-2024-results
Redigert 07.11.2024 kl 10:33
Du må logge inn for å svare
cad
I dag kl 09:18
666
Ja jeg er enig i at man må slutte å snakke om kriminalitet. Hva Levens faktisk vet er usikkert, og han bør ikke si hva han tror. For det er klart at han mener noe annet enn at det er tollproblem, mannen er vel ikke dom. NB Rec har vel også sentrale personer i NOrge, som forholder seg tause, så Levens er ikke alene. Men de er alle trollbundet. Når det foreligger andre kvalitetssjekkere så forundrer det meg at ikke REC sender prøver til et par andre, feks, et i usa og en til Europa, for å sikre kalitet i forhold til markedsstandard. Det ville bekrefte kvalitet og redelighet, og gjøre eiere rolige, og det ville også gi retning for hva Rec MÅ gjøre. Dog ville det sannsynligvis ikke forandre på forretningen. Jeg antar at den avtalen med Hanwha Qcell virker som en Clintwood på REC, den er så sterk at "they gave him an offer he cant refuse". Det er vel her fremtidsverdien av REC mest synes å være i de nærmeste årene. Hvor lenge blir Butte uvirksomt?
DjTao
I dag kl 09:37
606
Husk at det er kunden - Q-cells som har valgt test stedet, ikke REC. Det tenker jeg er naturlig.
Hvis du skulle kjøpe et produkt og kvaliteten på produktet ikke er som vatalt. Så er det vel rimelig at du som kunde får kvaliteten verifisert av en tredjepart, fremfor at leverandøren verifiserer kvaliteten?
Hvis du skulle kjøpe et produkt og kvaliteten på produktet ikke er som vatalt. Så er det vel rimelig at du som kunde får kvaliteten verifisert av en tredjepart, fremfor at leverandøren verifiserer kvaliteten?
WHeisenberg
I dag kl 10:07
504
Spør du meg så sier jeg at mest redelig hadde vært om alle parter hadde vært involverte. Det som er gjort er ikke riktig.
REC står og bare venter på siden og brenner massevis av penger mens de venter på en resultat og som tar lenger og lenger tid og de finner på forskjellige tull problemer. De burde ha for lengst bed kunden om å gripe inn eller sende nytt parti til nytt test sted, i stedet velge bare vente og vente tilslutt setter de ned nesten hele produksjonen.
Ikke et eneste ledelse hadde valg å gjøre på denne måten.
Derfor alt luktet enda verre når man graver mer og diskuterer mer.
REC står og bare venter på siden og brenner massevis av penger mens de venter på en resultat og som tar lenger og lenger tid og de finner på forskjellige tull problemer. De burde ha for lengst bed kunden om å gripe inn eller sende nytt parti til nytt test sted, i stedet velge bare vente og vente tilslutt setter de ned nesten hele produksjonen.
Ikke et eneste ledelse hadde valg å gjøre på denne måten.
Derfor alt luktet enda verre når man graver mer og diskuterer mer.
WHeisenberg
I dag kl 10:10
489
Å skjule test landet og selskapet for markedet gir enda mer mistanke at noe skjules.
Ticomania
I dag kl 10:16
465
Levens er totalt ubrukelig og har det totale ansvaret for krakket i aksjekurs og tap som aksjonærer eventuelt har tatt/må ta. Hadde han hatt et leder fiber, så hadde han trukket seg og bedt om unnskyldning. At han lyver og tåkelegger er helt åpenbart. Han får fortsatt godt betalt for jobben han ikke gjør og står heller ikke sammen med aksjonærene, all den tid han har 400 aksjer. Snakk om leder, her jeg kommer fra så kaller vi sånne en "feit faen".
DjTao
I dag kl 10:21
447
Mest sannsynlig er testlandet Kina, ettersom 99 % av all produksjon av wafere og ingots foregår der. Q-cells ønsker å teste materialegenskapene til REC sin polysilisium med redusert spesifikasjon for å sikre at kvaliteten er tilstrekkelig. Kina fremstår som det mest åpenbare stedet å gjennomføre slike tester.
Hvis det viser seg at testlandet faktisk er Kina, virker det fornuftig å unngå å skape unødvendig oppmerksomhet rundt saken og heller være tålmodig i håp om at situasjonen løser seg av seg selv. Jeg tror ikke kinesiske tollmyndigheter vil la seg påvirke av press, verken fra norske småaksjonærer, koreanske selskaper som Q-cells, eller et norsk-amerikansk selskap som REC. Derfor mener jeg den beste strategien er å holde en lav profil og minimere støy slik REC nå gjør.
Hvis vi derimot gjør kinesiske myndigheter oppmerksomme på at forsinkelsen av varer i tollen skaper problemer og kan påvirke oppstarten av en konkurrerende amerikansk verdikjede for solenergi, risikerer vi at saken kan trekke ut enda lenger. Dette er noe vi bør være varsomme med å unngå.
Hvis det viser seg at testlandet faktisk er Kina, virker det fornuftig å unngå å skape unødvendig oppmerksomhet rundt saken og heller være tålmodig i håp om at situasjonen løser seg av seg selv. Jeg tror ikke kinesiske tollmyndigheter vil la seg påvirke av press, verken fra norske småaksjonærer, koreanske selskaper som Q-cells, eller et norsk-amerikansk selskap som REC. Derfor mener jeg den beste strategien er å holde en lav profil og minimere støy slik REC nå gjør.
Hvis vi derimot gjør kinesiske myndigheter oppmerksomme på at forsinkelsen av varer i tollen skaper problemer og kan påvirke oppstarten av en konkurrerende amerikansk verdikjede for solenergi, risikerer vi at saken kan trekke ut enda lenger. Dette er noe vi bør være varsomme med å unngå.
Ticomania
I dag kl 10:28
419
Flott at idioten Levens da legger frem mid-october som en formalitet, all den tid han visste at den skulle til Kina. Største idioten noensinne sett og hadde ikke alt vært initiert fra Hanwha, så hadde han selvsagt vært sparket forlengst.
DjTao
I dag kl 10:37
379
Ikke uenig at REC burde ha tatt høyde for at det var en risiko at materialet ville bli stoppet.
MEN, det ville bety at Levens måtte si i september at de regnet med at kvalifikaskonsperioden ville ta et par måneder (ikke bare "mid October"....
Det ville også skapt myye støy! Ingen vill godtatt en slik forklaring uten videre. Hvis Levens hadde vært åpen og sagt i midten av september, at varene skulle til Kina, så ville han ha økt risokoen for at varene ville bli holdt igjen...
Det er Q-cells som har bedt om at varene skulle testes i Og med REC ikke klarte å møte opprinnelig spec og det er ikke urimelig.
Videre så er det slik at Q-cells har nok ikke hatt så mange andre valg enn å sende det til Kina for testing.
MEN, det ville bety at Levens måtte si i september at de regnet med at kvalifikaskonsperioden ville ta et par måneder (ikke bare "mid October"....
Det ville også skapt myye støy! Ingen vill godtatt en slik forklaring uten videre. Hvis Levens hadde vært åpen og sagt i midten av september, at varene skulle til Kina, så ville han ha økt risokoen for at varene ville bli holdt igjen...
Det er Q-cells som har bedt om at varene skulle testes i Og med REC ikke klarte å møte opprinnelig spec og det er ikke urimelig.
Videre så er det slik at Q-cells har nok ikke hatt så mange andre valg enn å sende det til Kina for testing.
Redigert i dag kl 10:38
MikkeMus
I dag kl 10:41
355
KANSKJE BØR VI ENDRE STRATEGI FOR Å FÅ SVAR PÅ SPØRSMÅLENE?
Gjennom sin eierkontroll i REC Silicon (33.3%) og store dominans i viktig posisjoner og styrne organer i REC Silicon, kombinert med eierskapet til Q-Cells (kunden), så kontrollerer Hanwha de facto ALLE prosessene relatert til forholdet mellom «leverandør- og kunde». På denne måten sitter Hanwha på begge sider av bordet, noe som ikke er fordelaktig for oss andre som er aksjonærer i REC Silicon.
Siden det er Hanwha som styrer denne prosessen, ved å sitte på begge sider av bordet, så fremstår det for meg at CEO (Levens) blir underordnet viljen til Hanwha.
AV DENNE GRUNN mener jeg det vil kanskje vil være mer hensiktsmessig å presse ledelsen i Hanwha til å besvare problemstillingene og spørsmålene som har resultert i denne tillitskrisen og aksjekollapsen til REC Silicon. da det kan synes som om det er bevisste og gjennomtenkte valg gjort av Hanwha, som har forårsaket krisen og dermed også aksjekollapsen.
Også Hanwha er avhengig av tillitt - og Hanwhas håndtering og «historiefortelling» om årsaken til at prosessen har stoppet opp, og dermed også den kontraktsmessige forhåndsbetalingen til REC Silicon ved første leveranse til Q-Cells, virker absurd og svært lite troverdig.
Gjennom sin eierkontroll i REC Silicon (33.3%) og store dominans i viktig posisjoner og styrne organer i REC Silicon, kombinert med eierskapet til Q-Cells (kunden), så kontrollerer Hanwha de facto ALLE prosessene relatert til forholdet mellom «leverandør- og kunde». På denne måten sitter Hanwha på begge sider av bordet, noe som ikke er fordelaktig for oss andre som er aksjonærer i REC Silicon.
Siden det er Hanwha som styrer denne prosessen, ved å sitte på begge sider av bordet, så fremstår det for meg at CEO (Levens) blir underordnet viljen til Hanwha.
AV DENNE GRUNN mener jeg det vil kanskje vil være mer hensiktsmessig å presse ledelsen i Hanwha til å besvare problemstillingene og spørsmålene som har resultert i denne tillitskrisen og aksjekollapsen til REC Silicon. da det kan synes som om det er bevisste og gjennomtenkte valg gjort av Hanwha, som har forårsaket krisen og dermed også aksjekollapsen.
Også Hanwha er avhengig av tillitt - og Hanwhas håndtering og «historiefortelling» om årsaken til at prosessen har stoppet opp, og dermed også den kontraktsmessige forhåndsbetalingen til REC Silicon ved første leveranse til Q-Cells, virker absurd og svært lite troverdig.
Redigert i dag kl 10:44
LuftvernTor
I dag kl 10:50
328
Hadde jeg tvilt på hva Rec sin ledelse så hadde jeg solgt. Usikkerheten er til å ta å føle på nå :)
Selv tror jeg dette vil løse seg med tiden. Hanwha har alt og vinne på at REC får dette til selv, om REC er heleid av Hanwha sammen med Q cell så fordufter IRA støtten Blir nok ikke enkelt å hente fra Kina når Trumpen kommer på banen.
Hvofor låne og låne til rec ? de kunne kjørt en emisjon for lengesiden om dette var tilfelle med slik fiendlig overtagelse som mange skriver om ? Er nok ingen tilfeldighet at det kom nytt lån rett før q3.
Selv tror jeg dette vil løse seg med tiden. Hanwha har alt og vinne på at REC får dette til selv, om REC er heleid av Hanwha sammen med Q cell så fordufter IRA støtten Blir nok ikke enkelt å hente fra Kina når Trumpen kommer på banen.
Hvofor låne og låne til rec ? de kunne kjørt en emisjon for lengesiden om dette var tilfelle med slik fiendlig overtagelse som mange skriver om ? Er nok ingen tilfeldighet at det kom nytt lån rett før q3.
DjTao
I dag kl 11:01
279
Helt enig! Og ikke glem at mesteparten av lånene som er gitt til REC, er gitt gjennom banker (MUSD 210) hvor Hanwha stiller som grantist. Hanwha har kun lånt REC MUSD 50 direkte.
WHeisenberg
I dag kl 11:10
250
Slike som er deg på samme linje som funhouse.
At deee foreslår å stole blind på ledelsen er totalt idioti. Med betyr ikke at vi ikke kan se REC sin fremtid med riktig ledelse.
Vi ønsker en ledelse som jobber for alle på lik linje enn bare hovedaksjonær. Og det bekreftes både i deres handlinger og aksjekurs som bevis.
At deee foreslår å stole blind på ledelsen er totalt idioti. Med betyr ikke at vi ikke kan se REC sin fremtid med riktig ledelse.
Vi ønsker en ledelse som jobber for alle på lik linje enn bare hovedaksjonær. Og det bekreftes både i deres handlinger og aksjekurs som bevis.
LuftvernTor
I dag kl 11:17
217
Jeg velger å gjøre det. Jeg liker også deg Wheisenberg , din motpol på discord var noe jeg satt stor pris på. Å jeg forstår , markedet tenker slik som deg akkurat nå. Men jeg velger å tro på ledelsen. Kommunikasjonen er fremdeles like dårlig som den var den gang da :) å tror ikke den blir bedre med tiden heller. Rec er rec.
LuftvernTor
I dag kl 11:26
187
Du er såpass engasjert og jeg tror at du kunne fått til en samtale via IR med Levens om ønskelig. Om diktatoren og backtraderen Sa2ri fikk det til med sin lille guttepost på 50 k så får du vel til det samme ?
MikkeMus
I dag kl 11:28
172
Jeg frykter at REC Silicon er i «spill» - og at Hanwha har som strategi å overta hele selskapet til en svært lav pris.
Strategien kan være at Hanwha med viten og vilje kjører REC Silicon inn i en alvorlig likviditetsskvis, hvor den påfølgende «redningsaksjonen» blir en betydelig emisjon på et svært lav kursnivå - og/eller at lånene som Hanwha har gitt eller garantert for, konverteres til aksjer.
Jeg opplever (som allerede nevnt) at CEO og styret i REC Silicon primært må betraktes som er nyttig instrument for største aksjonær (Hanwha) - ikke for samtlige aksjonærer.
Så nok en gang: Henvendelser til CEO/Levens fremstår som irrelevant og bortkastet tid, da han er prisgitt Hanwhas ønsker og strategi for selskapets fremtid.
JEG OPPFORDRER DERFOR ALLE BEKYMREDE AKSJONÆRER TIL Å KREVE SVAR FRA TOPPLEDELSEN I HANWHA, da det er Hanwha som er årsaken til kaoset som eksisterer, samtidig som Hanwha er nøkkelen til at prosessen relatert til forhåndsbetaling og gjenåpning av ML kommer på skinner igjen.
Strategien kan være at Hanwha med viten og vilje kjører REC Silicon inn i en alvorlig likviditetsskvis, hvor den påfølgende «redningsaksjonen» blir en betydelig emisjon på et svært lav kursnivå - og/eller at lånene som Hanwha har gitt eller garantert for, konverteres til aksjer.
Jeg opplever (som allerede nevnt) at CEO og styret i REC Silicon primært må betraktes som er nyttig instrument for største aksjonær (Hanwha) - ikke for samtlige aksjonærer.
Så nok en gang: Henvendelser til CEO/Levens fremstår som irrelevant og bortkastet tid, da han er prisgitt Hanwhas ønsker og strategi for selskapets fremtid.
JEG OPPFORDRER DERFOR ALLE BEKYMREDE AKSJONÆRER TIL Å KREVE SVAR FRA TOPPLEDELSEN I HANWHA, da det er Hanwha som er årsaken til kaoset som eksisterer, samtidig som Hanwha er nøkkelen til at prosessen relatert til forhåndsbetaling og gjenåpning av ML kommer på skinner igjen.
Redigert i dag kl 11:34
LuftvernTor
I dag kl 11:32
158
Viss en tenker slik så burde en vel da selge og komme seg langt unna rec tenker jeg.
DjTao
I dag kl 11:48
97
REC har akseptert at de må møte et kvalitets krav i kontrakten med Q-cells. Dette er et viktig krav for Q-cells at REC klarer å nå fordi renhet på polysil har en innvirkning på hvor effektivt solpanelene kan omdanne sollys til strøm. Effektive solpaneler er viktig for kundene til Q-cells.
Altså, renhets kravet fra Q-cells er både helt nødvendig og forståelig.
REC har sagt ved flere anledninger at de har til hensikt å produsere BEDRE kvalitet enn det kravet som ligger i Q-cells kontrakten. Det tilsier at REC hele tiden har hatt en tro på at de skal kunne klare dette kravet, og til og med gå forbi det.
REC har erfaring med tilsvarende kvalitets forbdringer ved Yulin som de har lært av. REC har derfor hatt grunn til å tro at de vil klare det i ML anlegget også.
Altså, renhets kravet fra Q-cells er både helt nødvendig og forståelig.
REC har sagt ved flere anledninger at de har til hensikt å produsere BEDRE kvalitet enn det kravet som ligger i Q-cells kontrakten. Det tilsier at REC hele tiden har hatt en tro på at de skal kunne klare dette kravet, og til og med gå forbi det.
REC har erfaring med tilsvarende kvalitets forbdringer ved Yulin som de har lært av. REC har derfor hatt grunn til å tro at de vil klare det i ML anlegget også.
Redigert i dag kl 12:07
Mammon
I dag kl 11:55
65
Hanwa sitter med alle ♠️♥️♦️♣️
🐖🐏🐑🐐Kommer til å bli fraktet til slakterhuset 😭
🐖🐏🐑🐐Kommer til å bli fraktet til slakterhuset 😭
VaderTrader
I dag kl 12:01
43
Vi bør samle adresser som bør informeres
1 ) senatorer
2) nøkkel personer i MosesLake trade
3) Finanstilsynet
4) trade commission I USA
5) de som behandler IRA
Alle må opplyses om dette som skjer , hvordan sørkoreanerne spiller ut et norskt selskap og dess aksjeeiere .
If you have been targeted by an illegal business practice or scam, report it at Reportfraud.ftc.gov. If you have a question or comment about an issue, please submit it to the appropriate Bureau by one of the methods below. To learn how we may use the information you provide, please read our Privacy Policy.
https://www.ftc.gov › about-ftc › co...
Contact the Federal Trade Commission
1 ) senatorer
2) nøkkel personer i MosesLake trade
3) Finanstilsynet
4) trade commission I USA
5) de som behandler IRA
Alle må opplyses om dette som skjer , hvordan sørkoreanerne spiller ut et norskt selskap og dess aksjeeiere .
If you have been targeted by an illegal business practice or scam, report it at Reportfraud.ftc.gov. If you have a question or comment about an issue, please submit it to the appropriate Bureau by one of the methods below. To learn how we may use the information you provide, please read our Privacy Policy.
https://www.ftc.gov › about-ftc › co...
Contact the Federal Trade Commission
VaderTrader
I dag kl 12:03
36
The Federal Trade Commission, the nation's consumer protection agency, collects fraud reports about companies, business practices, identity theft, and violations of the National Do Not Call Registry.
https://www.ftc.gov/about-ftc/contact
https://www.ftc.gov/about-ftc/contact
Mammon
I dag kl 12:04
33
r ikke hamas gar røre den riktige personen å kontakte her?
dere får prøve å ta kontakt med maga king LOL
dere får prøve å ta kontakt med maga king LOL