Kitron - Blant beste kjøp på Oslo børs med Trump bak rattet?

Frodon
KIT 07.11.2024 kl 21:18 14550

Sparebank 1 Markets mener KOG og Kitron er de 2 beste kjøp på Oslo børs etter at Trump vant president valget. Dette fordi forsvarsbudsjett vil øke. Ser det har vært innsidesalg og større investorer har solgt seg ned her. Hva tenker dere? Pluss * minus er minus? Eller kan Trump få fart på Kitron aksjen igjen etter hvert?
bellx
17.12.2024 kl 09:59 5229

Det ser ut til at det kommer til å skje positive ting??
Bjarne Kanin
18.12.2024 kl 00:06 5033

En forvalter til som har stor tro på Kitron fremover, har Kitron som favoritt av 5. Vekst neste år og bra risk/reward:

https://www.finansavisen.no/finans/2024/12/17/8220484/slar-borsen-med-kvalitetsselskaper
bellx
19.12.2024 kl 10:14 4809

Neppe den siste usa kontrakten?
bellx
23.12.2024 kl 08:30 4146

Ny kontrakt.
Capslock
23.12.2024 kl 09:19 4074

Måtte bare publisere denne nyheten om nytt oppdrag for Kitron . https://www.finansavisen.no/teknologi/2024/12/23/8222987/kitron-med-ny-millionavtale
Bjarne Kanin
23.12.2024 kl 11:29 3976

Plutselig kommer det meldinger hver dag den siste tiden, fra helt nyhetstørke i lang tid.
Hyggelig at ordrer meldes også.
Men jeg tror det kommer flere nyheter fremover, også et oppkjøp, og kanskje emisjon pga oppkjøpet (bedre med høyere kurs da).
Troll_Leff
23.12.2024 kl 13:31 3894

Har ventet på at det skulle slippes noen positive nyheter, men helt som forventet i mindre porsjoner, så ikke kursen tar av. Så ingen overraskelse dette, men bare en ytterligere bekreftelse på at selskspet gjør de riktige grepene og vokser. Hvem som kjøper hvem gjenstår å se, men ser heller ikke bort i fra det kommer en emisjon, så de riktige personene og kameratene får lastet på lave kurser og vannet ut eksisterene aksjonærer. Noe er i allefall i gjære, og har vært det lenge, som ikke har vært så vanskelig å skjønne.
Redigert 23.12.2024 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
Bjarne Kanin
31.12.2024 kl 14:00 3501

Arctic Securities anbefaler Kitron for 2025 (1 av 4 aksjer), som ble medelt etter årets siste børsdag.

Utenfor handelssektoren liker Trondsen Kitron, der forsvarssegmentet har Kongsberg Gruppen som en viktig kunde og bidrar med en femdel av konsernets inntekter.

– Øvrige segmenter påvirkes av lagernedbygging hos kunder og svak etterspørsel, spesielt innen elektrifisering, og her kan tegn til bedring utløse oppjusterte estimater og kursoppgang, tilføyer hun.

– De sist annonserte kontraktene i desember skaper mer trygghet rundt 2025–estimatene.

Anbefalinger

Kid
Europris
Kitron
Webstep

https://www.finansavisen.no/handel/2024/12/30/8224286/2025-ser-ut-til-a-bli-et-bedre-ar-for-handelsbransjen

Ønsker alle et godt nytt år, og et bedre Kitron år i 2025 og fremover -:)
bellx
02.01.2025 kl 13:17 3253

Ser Wang Bjørnsen har blitt positiv til kitron også.
A-Spekulant1
02.01.2025 kl 14:01 3202

Mye positivt for Kitron det er bra, alle Natoland må jo opp til 2% helst 3% dette vil være positivt.
Noe som trekker ned er Om/når Donald fremforhandler fred i Ukraina nå i slutten av januar(Er ikke så glad i penger at jeg håper krigen fortsetter selv om sitter med en del Kitron men er usikker om vi får en kortsiktig nedgang når avtalen foreligger)
Troll_Leff
02.01.2025 kl 23:30 3039

Uansett fred mellom Russland og Ukraina, blir det uansett mye å gjøre or Kitron i flere 10 år, sier seg nesten selv. Håper ikke, men tipper KIT blir kjøpt opp mellom 2025-2027. Ser heller ikke regjeringen slutter å gi bort penger til dette batteri flopp eventyret KIT har "rotet" seg inn i, men så lenge staten fortsetter å betale fra skattebetalernes felleskasse, får vi håpe får tilbake betalt disse i form vekst i aksjekurs og utbytter.
Redigert 02.01.2025 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
Bjarne Kanin
03.01.2025 kl 12:28 2873

https://www.finansavisen.no/finans/2025/01/03/8225411/odin-norge-har-funnet-en-ny-kongsberg-rakett

Det er vel Kitron han sikter til :-)
Rett etter denne artikkelen ble lagt ut kl. 12.14, steg aksjen.
bellx
03.01.2025 kl 12:36 2856

Pussig at man må se ting på trykk for å skjønne enkle ting.
Capslock
03.01.2025 kl 13:27 2755

Da går nok Kitron til 100 :) Godt Nytt År !!
Redigert 03.01.2025 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
03.01.2025 kl 13:28 2748

Litt fra artikkelen👍👌
……
Megatrend
Med dette som bakteppe har Hauge funnet en ny aksje som kan gjøre det svært godt.
– De som gikk glipp av oppgangen i Kongsberg Gruppen kan nå få muligheten i Kitron. Det er undervurdert hvor mye forsvar og sikkerhet kommer til å bidra for Kitron, sier Odin-forvalteren.

MILITÆRE KONFLIKTER: Geopolitisk uro bidro til økt salg for Kongsberg Gruppen i 2024.
Elektronikkselskapet, som hadde en flat utvikling på Oslo Børs i 2024, har som mål å øke den samlede omsetningen med 20–25 prosent hvert år. I dag kommer 25 prosent av inntektene fra leveranser til forsvarsindustrien, og selskapets kundeportefølje er bred.
– Med et usikkert makrobilde, handelskrig og så videre, er det behagelig å kunne lene seg på en megatrend. Det er sannsynlig at det blir investert betydelig i forsvar fremover, sier Hauge.
66%
– Kitrons forsvarsleveranser vokser så mye at selskapet ikke trenger hjelp fra de andre segmentene for å likevel øke topplinjen anstendig. Samtidig er det grunn til å tro at også de andre segmentene får et syklisk comeback, sier han videre.
Forvalteren peker samtidig på at volumvekst er mangelvare for mange av selskapene som er notert på Oslo Børs, men at dette var tilfelle med Kongsberg Gruppen i fjor.
Redigert 03.01.2025 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
03.01.2025 kl 15:38 2577

Ja, det er så sant bellx, gjentager dette. Jeg fant KIT aksjen som billig allerede når kursen var under 2 kroner, og kjøpte med begge nevene.
Bjarne Kanin
03.01.2025 kl 16:09 2492

Og jeg skjønner ikke hvorfor noen selger, når vi nå fremover får en stor vekst, mål om å doble omsetningen til 2029, i tillegg til bedre utbytter fremover.
Helt greit at noen av disse bjellesauene har gått glipp av en del penger siden de solgte mye til mye lavere kurs.
Fjellbris
03.01.2025 kl 17:00 2400

Har du sittet i denne over 10 år? Det er lenge, men gratis, tolmodighheten har virkelig lønnet seg for deg da :-)
Bjarne Kanin
03.01.2025 kl 18:08 2286

Nå er kursen ca 1kr over median for meglerhusene på kr. 35,43.
Får vi samme leksa at de halter etter og høyner kursmål, som vi så tidligere ?
Men bra start på nyåret, med oppgang på kr. 2,54 på 2 dager, og i dag stort volum.
Teknisk er motstandsnivået på ca 33.80 brutt også, og gitt et nytt kjøpssignal. Alle indikatorer viser kjøp også.
Kitron er en aksje som man bør sitte langsiktig i fremover nå (har vært det selv i mange år), veksten kommer til å bli bra de nærmeste årene.
Troll_Leff
03.01.2025 kl 21:03 2108

.Ja, har faktisk sittet siden 2011/12. Billigste KIT aksjer kjøpte jeg på 1,47, når ingen andre ville kjøpe. Var veldig greit å plukke KT aksjer i ro og mak under kr. 2,- i flere år den gang. Jeg postet på HO forumet den gang i 2012, filk begynner kanskje ikke å reagere før utbyttene krysser aksjekursen, og den som ler sist ler best. Utrolig at det i det hele tatt var mulig at denne kunne gå så lavt i kurs. KIT hanket inn 2 solide forsvars kontrakter på noe over 300 mill hver på ca en uke, samtidig mc på selskapet lå på ca 300 mill. Og en akjekurs lå på under 2,- og ble hamret ned så ned så snart den tippet over .2 tallet. Sitter godt fortsatt i KIT., og har fått innsatsen tilbake i form av utbytter for lengst. Det er dette som er reell sparing. Større selskaper inngår ikke kontrakter med tvilsomme selskaper, selv om meglere og analytikere liksom fremhever det slik, med prise et slikt solid selskap som Kit med denne kompetansen og certifiseringen med en MC som en liten pølsebod.. når KIT lå på 1,50 - 2,- for over 10 år siden, minner dette mye om KOG sin prising på rundt 20 - 30,- per aksje for mange år siden. Spørsmålet er bare når tid KIT blir kjøpt opp eller om når tid kursen passerer 100,- per aksje.
Troll_Leff
03.01.2025 kl 21:11 2089

Det ligger vel temmrlig klart i kortene at det blir enorm vekst i KIT i flere 10 år, noe blant annet KOG og flere som er 100% avhengig av KIT leverer. Og skjønner ikke folk dette må de finne noe annet å sysle med enn aksjer. Har mine tanker om denne posten «AAT og kompisene» fikk i fanget i 2017. Ikke rart de blir rike i en fart.
Bjarne Kanin
03.01.2025 kl 22:52 1979

Troll_Leff:
Vi to har vel nesten fulgt hverandre siden ca år 2000 tror jeg. Vi var begge i Medicult/Origio i mange år, langsiktig, som til slutt ble kjøpt opp. Jeg var da på topp10 listen, og tjente gode penger å være langsiktig. Så puttet jeg pengene i Natto Pharma, kjøpte meg opp til topp10 der også og satt langsiktig, mens du da gikk inn i Kitron. Natto ble også kjøpte opp etter en lang stund, og det tjente jeg gode penger på. Ikke så lenge etter det begynte jeg å kjøpte KIT aksjer (etter en liten pause fra markedet), så nå sitter jeg her også langsiktig. Så min erfaring er å sitte langsiktig, så får du definitivt betalt, hvis du ikke sitter i skikkelige luftslott da. Har stor trua på at vi nå sitter på riktig sted :-)
Fjellbris
03.01.2025 kl 22:53 1976

Gratulerer så mye igjen, for en reise👏👏
Vi andre som nylig har kommet ombord får være happy om vi får være med på reisen videre opp til kr 100, og at selskapet forhåpentligvis ikke blir kjøpt opp før den tid. Du som har vært med siden 1,47 og med mye mye aksjer fra 2, kan jo da pensjonere deg og nyte livet videre😀
Redigert 03.01.2025 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
I går kl 16:30 1485

Stemmer sikkert det Bjarne, Medicult hadde jeg. Selskaper jeg har sittet godt lastet, og langsiktig har av en eller annen merkelig grunn blitt kjøpt opp.
Ignis ble jeg sittende i til det ble solgt, samme med Inmeta som senere skiftet navn til Inmeta Crayon, som nærmest ble røvet billig fra aksjonærene og ble kjøpt opp og tatt av børs, hvor vi aksjonærer fikk smuler i forhold til verdien av selskapet , Styremedlemmer ble med i den nye selskapet, og kom tilbake på børsen til en langt høyere MC, med nytt navn CRAYON.
Senere ble det en god post i Nattopharma som jeg satt i, var med i emisjoner, og satt i til det også ble kjøpt opp, men hadde dessverre lettet meg for noen aksjer før budet kom, noen som lå i kortene lenge. .
Ligger vel i kortene også at KIT blir kjøpt opp, merkelig dersom ikke. Men her er mulighetene store med eks. oppkjøp, fusjon, fisjon etc. etc. og fremtidige større utbytter flere ganger årlig.
Jeg kjøpte mine første 40K aksjer i KIT 22.12.2011 til snitt kurs 1,49, 6 dager senere kjøpte jeg ytterligere 20K til snitt kurs 1,55, og siden har det blitt kjøpt aksjer jevnt i Kitron i mange år. Innsatsen i KIT er tilbakebetalt i form av eks. utbytter for lengst.
Maks 2-4 selskaper i portisen å passe på, KIT er min største post per dags dato, og slikt blir det penger av.
Redigert i går kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 17:27 1415

Gratis igjen, litt av en historie og litt av en reise👏👏
Har du noen kommende stjerner du tror på som ikke har hatt samme utvikling som KIT ennå, men som fortsatt er billig og som du tror kommer til å stige mye fremover?😌
bellx
I dag kl 14:14 995

Jeg husker Inmeta ble fusjonert med crayon det var vel i ca.2010,den ble jo bra. Husker du TL skrev om caramba og Pareto men det var en analytiker i Pareto som kom med en voldsom oppdatering så kursen gikk fra 3-4 til 10 kr på kort tid?. Morsomt og mimre litt. Når det gjelder kitron kjøpte jeg i 2013 såpass mye at jeg var på topp 20 lista men dessverre har jeg solgt alt for mye med årene selv om det er min største post nå også. Man trengte bare over 500k aksjer for å komme på lista. I 2013 var jo kog største eier men de solgte seg ut på 5,50 og da ble det jo litt uro. Lærdommen får være at finner man noe bra så må man sitte og tåle svingninger hvis caset er intakt.Jeg blir ikke forundret om aksjen dobler seg selv om det tar litt tid.
Capslock
I dag kl 14:37 941

Da var vi to om å være på topp 20 lista ;) . Og hviler på vanlig aksjekonto.
Redigert i dag kl 14:41 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
I dag kl 15:54 844

Jeg var også på topp 20 lista til KIT i en lang periode, og ble invitert til fabrikken i Arendal, som jeg dessverre ikke kunne delta på, da det kom andre ting i veien. Jeg har ikke solgt så veldig mye, men litt har det blitt til fordel for andre inveseringer. Men fortsatt min desidert største post i KIT. Mangel på edle metaller verden over, ser jeg for meg NOM står på startstreken, og kan stå for et ytterligere løft når produksjonen nå i disse dager er igang, og har kjøpt en post der.
Redigert i dag kl 15:56 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 16:41 750

Takk for info og tips mtp. Nordic Mining og lykke til videre med den investeringen også :-) Skal se på den, men vurderer faktisk øke enda mer i KIT til uka, ivertfall om den går over 36,40 på høyt volum som indikerer videre økning.
Stepping
I dag kl 17:18 638

Ikke for surne den gode stemningen her , men 2 uker til USA trolig går i vranglås. Ingen vet helt hvordan verdenshandelen ser ut om 2 uker(tollmurer osv)
Troll_Leff
I dag kl 17:26 615

Ser det som sikrere å putte pengene i KIT, da jeg nå tror kursen vil kun gå jevnt opp i lang tid fremover, med noen kontrakts meldinger, som gir noen ytterligere byks oppover.
Men har man litt til overs, og kanskje kan avse om det skulle gå litt feil, kan det fort gi et løft i NOM, da de kommer til å produsere produkter det er sterkt behov for mer enn i forsvars industrien. Og ser ikke bort i fra kursen i NOM kommer på samme nivå som KIT innen kort tid.
Men slik
Redigert i dag kl 17:27 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
I dag kl 18:04 532

He, he. Må være dagens. Da tror du ikke USA har bruk for å forvare seg lenger, og ruster ned. Det er vel virkelig da de vil ha behov, og forvars produksjonen kommer til å ta skikkelig av, når Donald kommer i sjefsstolen. Tror du bare skal bare fortsette i de grønne boble selskapene dine, som går mot en sikker konkurs.
Fjellbris
I dag kl 18:32 453

He, he også fra meg, surne stemning er vel det du som oftes prøver på når du skriver på diverse tråder?
Forsvar og opprustning i verdens klimaet vi er inne i vil nok ikke avta med det første uansett hva som skjer.
Stepping
I dag kl 19:06 364

Om USA har behov for å beskytte seg? Sikkert men ikke beste argumentet jeg har hørt. Var det slik du leste dette? Er det USA sitt behov eller sjefen sitt lynne som veier tyngst ? Toll murer som ingen i hele verden vet hva innebærer er legitimt å spørre om, skjønner det var ett stikk rett i milten, kanskje bedre å bare låse tråden og se hvem som kommer opp med det høyeste kursmålet? Hvor mange er det plass til blant topp 20? Når setter den første lenke gjengen seg foran tinget med krav om at krigsprofitører skal gi overskuddet sitt til berørte ??
Troll_Leff
I dag kl 19:24 316

Det beste er å bare overse og skrolle videre og ikke svare mer slike som Stepping, og gjøre som ingenting. Er veldig kjent med slike duster, dukker garantert opp flere, etter hvert som de nå våkner og KIT vokser. Jeg kommer bare til å skrolle videre, bruker ikke tid på å svare slike personer, og anbefaler andre å gjøre det samme. Jeg med flere som har fulgt tråden, vet hva KIT driver med, og hva verden trenger mye av det neste par 10 årene, går dette sin gang. Spiller svært liten rolle om det er Donald, Dolly eller Vladimir som styrer i USA neste årene.
Redigert i dag kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 19:34 290

Helt enig👍
Stepping
I dag kl 19:49 237

Jøss dette var svært lite voksent svar, var sikker på at mitt enkle spørsmål skulle få ett betryggende svar. Kanskje vente noen uker her til enn ser retningen på MAGA?