Kitron - Blant beste kjøp på Oslo børs med Trump bak rattet?
Sparebank 1 Markets mener KOG og Kitron er de 2 beste kjøp på Oslo børs etter at Trump vant president valget. Dette fordi forsvarsbudsjett vil øke. Ser det har vært innsidesalg og større investorer har solgt seg ned her. Hva tenker dere? Pluss * minus er minus? Eller kan Trump få fart på Kitron aksjen igjen etter hvert?
Bjarne Kanin
22.01.2025 kl 13:17
8594
Frodon.
Vi andre sitter i mange år til, da denne skal mye høyere, og med økende utbytter.
Selskapet har som mål å omsette for ca 1300 mil Euro i 2029, dvs en dobling av fjoråret 2024.
Det kommer til å strømme på med ordrer fremover, og ordre reserven blir sterkt økende.
Tror også at Odin får rett, at neste 'Kongsberg' raketten blir Kitron.
Og jammen ser vi 40-tallet igjen nå.
Vi andre sitter i mange år til, da denne skal mye høyere, og med økende utbytter.
Selskapet har som mål å omsette for ca 1300 mil Euro i 2029, dvs en dobling av fjoråret 2024.
Det kommer til å strømme på med ordrer fremover, og ordre reserven blir sterkt økende.
Tror også at Odin får rett, at neste 'Kongsberg' raketten blir Kitron.
Og jammen ser vi 40-tallet igjen nå.
Redigert 22.01.2025 kl 13:22
Du må logge inn for å svare
bellx
22.01.2025 kl 13:29
8575
Farlig å selge i stigende trend? Hadde norbit som gikk fra 20 tallet til nå nesten 100 og der fikk jeg bare smuler mot for hva jeg kunne fått. så man vet aldri. Noen må jo selge hvis andre skal få kjøpt.Over 66 mill i omsetning i dag.
bellx
22.01.2025 kl 13:40
8633
Capslock skrev Og hvem er aktuell som kjøper ?
Jensen i DN skriver: Roper etter å bli kjøpt opp til ultrafet premie.Hvem vet?
Troll_Leff
22.01.2025 kl 13:46
8622
Det var ditt første innlegg på KIT, og alt du kunne fortelle at du hadde solgt, og sikret gevinst, aldri feil å ta gevinst :-) Men mange av oss har "grodd fast" i KIT og ser lenger frem en nesetippen, og venter fortsatt på frøene som ble sådd, slår ut i blomst, og gir full vekst i både kurs og utbytter. Er ikke kommet dit enda skjønner du.
Hardly
22.01.2025 kl 14:00
8605
Orker ikke stresset med å trade denne. Prøvde i KOG, men endte med at jeg måtte løpe etter hele veien. Gikk glipp av mange oppturer.
Har uansett ingen planer om å selge denne i år.
Og snart kommer megler husa med nye kursmål som de alltid gjør når en aksje begynner å gå fra gamle kursmål.
Mitt kursmål er 80 før julenissen kommer.
Har uansett ingen planer om å selge denne i år.
Og snart kommer megler husa med nye kursmål som de alltid gjør når en aksje begynner å gå fra gamle kursmål.
Mitt kursmål er 80 før julenissen kommer.
Redigert 22.01.2025 kl 14:09
Frodon
22.01.2025 kl 16:34
8388
Hvem er dere andre? Tenker du at det kun var jeg som solgte aksjer her idag?
Som sagt, fullt mulig jeg kommer inn igjen. Jeg følger TA på investeringer jeg følger på fundamentene
Som sagt, fullt mulig jeg kommer inn igjen. Jeg følger TA på investeringer jeg følger på fundamentene
bellx
22.01.2025 kl 17:12
8387
Farlig er det vel ikke,unner deg gevinsten men det jeg mener er at en ny mld.kan komme og da kan man gå glipp av mye ref.Norbit. Når jeg kjøpte kitron under 2kr og den gikk mange hundre % så var det jo ikke lurt å selge endel f.eks på 10. Lykke til videre.
Bjarne Kanin
22.01.2025 kl 17:28
8431
Vi andre er de som sitter langsiktig og ikke trader, lar tiden jobbe for oss, bryr oss ikke så mye med litt svingninger.
Jeg har tidligere gjort det samme med 2 selskaper, og begge ble kjøpt opp med en stor premie.
Kommer det f.eks et bud, og man ikke sitter inne, så går man glipp av det hele.
Jeg har tidligere gjort det samme med 2 selskaper, og begge ble kjøpt opp med en stor premie.
Kommer det f.eks et bud, og man ikke sitter inne, så går man glipp av det hele.
Troll_Leff
22.01.2025 kl 22:05
8202
Ja, det er så sant, dette har vi vært med på før. Har vært med i KIT siden 2011, fra kurs 1,47 og oppover, og har aldri vært fornøyd med 30% i dette selskapet, og er fortsatt ikke det, før skal jeg heller sitte evnt. til dette selskapet også blir kjøpt opp, som med tidligere selskaper..
Troll_Leff
22.01.2025 kl 23:07
8116
AAT har vært på handletur og øket porteføljen i KIT igjen med 100K nye aksjer. til 1,6 mill aksjer. Det kommer sikkert en bjellesau liste over utvalgte investorer i morgen tidlig. Men de kan jo allerede være solgt igjen i dag disse.
Redigert 22.01.2025 kl 23:09
Bjarne Kanin
22.01.2025 kl 23:49
8066
Så for noen dager siden at det gikk 100k til avtalt pris, så det var da AAT som kjøpte. Det var vel da 2 - 3dager siden
Men har også sett flere litt større posten ad gangen har gått de siste dagene. Sauene har vel begynt å kjøpe igjen, etter at de fant ut at det var dumt å selge seg ned på langt lavere kursen. LOL.
Men har også sett flere litt større posten ad gangen har gått de siste dagene. Sauene har vel begynt å kjøpe igjen, etter at de fant ut at det var dumt å selge seg ned på langt lavere kursen. LOL.
Troll_Leff
23.01.2025 kl 00:18
8119
Denne posten på 100K ble tatt tilbake den 20.01. Men mye rart som kommer til å skje i KIT for å hindre kurs oppgang. Når man har venner på innsiden av meglerhusene, og noen hjelpende hender på utsiden, så kan de kjøre kursen dit de vil. I tillegg FT fondet har lånt ut aksjer til short som mot våpen for kurs stigning, ligger det i kortene at ønsker ikke kurs galopp med det første, så de har full kontroll over kurs utvikling mot nord, til fordel for oppkjøper. Her kan det også fort bli en rettet emisjon, når selskapet er moden for det. Det er jo sikkert en del i ledelsen i selskapet de har kjøpt opp som er sulten på å få tildelt noen billige aksjer. Da er det greit og ha noen som kan deale med aksjer og pleie kursen på utsiden av "glasshusene", i tillegg noen utlåns aksjer som kan brukes som "motvekt" å hindre kursoppgang.
donolini
23.01.2025 kl 01:10
8181
imponerende. det paranoide trollet gir seg aldri. hvor mange lange konspi-innlegg har det blitt, trollet?
Troll_Leff
23.01.2025 kl 07:51
8028
Jøss der dukket dono… guttebassen opp igjen gitt, det er bra, lenge siden sist, tråkket deg ksnskje på et ømt punkt 😳 Men da er det tydeligvis et tegn på at noe i gjære siden det nærmer seg også Q4. Du bruker ikke tid på en tråd uten egen interesse du, bare idioter som gjør det, ikke sant?
Redigert 23.01.2025 kl 07:54
Troll_Leff
23.01.2025 kl 08:52
7876
Dono.. som etter lengre fravært på KIT tråden, er et eneste stort kjøpssignal, kan jo nevne forrige gang, du plutselig dukket opp på KIT også etter en lengre pause, var aug.sep 2022, , gikk kursen i KIT ffra ca. kr. 18,- per aksje til 46,- og Natto fra ca. 15,- til det ble solgt på 35,- Så tydelig sitter du med innside info, siden det samme skjer gjentatte ganger, som igjen passer perfekt i disse tider, synes du er flink jeg, og gir oss andre et hint :-)
Under her, en liten historikk.
Troll_Leff
31.08.2022 kl 12:28
6258
Ingen tvil at KIT har en fot og to innenfor elektrifiseringen, og vil ta del i dette i Arendal. Selskapet har de jo sagt selv, at vi bare har sett begynnelsen på elektrifiseringen, og de vil få mer, KIT har vært med på forsking og utvikling fra dag en. KIT er innenfor de fleste sektorer, og har det flest ISO sertifikater som svært mange andre selskaper mangler. Men igjen, det ligger dessverre en klam hånd over selskapet, som setter er demper på kurs oppgang, og er redd dette vil fortsette minst et par år til, dersom det ikke kommer noen og røsker store mengder med aksjer, da kan det bli plutselig bli panikk og selskapet kan komme i spill.
KIT produserer høyteknologi, og mange selskaper er 100% avhengig av at KIT leverer varene som de selv har vært med å utvikle, teste over mange år, og det siste en produksjon over flere år tilpasset kundes ønske og behov. KIT sier ikke fra seg andre jobber, uten grunn. De har jo sagt i klar tekst at pågangen til selskapet er stor, og KIT må si fra seg mange forespørsler og jobber.
Redigert 31.08.2022 kl 12:35
Svar
donolini
31.08.2022 kl 23:40
6212
man må bare filtrere bort den konspi-støyen fra trollet leif.
Redigert 31.08.2022 kl 23:41
Svar
Troll_Leff
31.08.2022 kl 23:55
6230
Du har vel bevist at du er totalt "udugelig" i aksjemarkedet. Jeg fikk bevist at jeg hadde rett i Nattopharma også, hvor du kalte ledelsen for sulliker, og vi som kjøpte aksjer ned mot 6 kroner var idioter, kursen i Nattopharma ble holdt tilbake over flere år, selskapet ble solgt for 35,- styrt salg kaller vi det. Styreleder ringte hjem til folk og var villig til å gi 3 kroner over budet på 35,-. kun for at en konkurrent ikke skulle få kjøpe selskapet. Filtrer meg gjerne bort, men helst hold deg unna trådene jeg er på, men ser ut som du forfølger meg, og av en eller merkelig grunn blir disse selskapene også solgt og tatt av børs. Jeg er så pass gammel i gamet, og har svært gode kontakter, og kan snart skrive bok hva som pågår i kulissene. Håper du filterer meg bort, men tviler på at du gjør det.
Redigert 31.08.2022 kl 23:57
Svar
donolini
01.09.2022 kl 00:23
6233
nå må du roe deg.
du er altfor konspiratorisk til at det er sunt å dele med andre. de kan jo ende med å tro på deg.
slapp av nå, så går det bra til slutt.
Svar
donolini
01.09.2022 kl 00:55
6475
jørgen bredesen fikk lov til å surre rundt med kitron i mange år, og det var et nullsum/tap foretagende.
først da peter nilsson og cathrine nylander kom på banen, så ble det vei i vellingen, og kursen har etter det gått 10x.
10x!!!
fantastisk utvikling.
slutt å konspirere og sutre, trollet.
Redigert 01.09.2022 kl 00:58
Svar
donolini
01.09.2022 kl 01:04
6506
så skal det sies, at lønnsomheten har stagnert, og dermed har også prisingen av selskapet stabilisert seg på dette nivået.
marginen må opp for at kursen skal gå ytterligere.
Redigert 01.09.2022 kl 01:05
Under her, en liten historikk.
Troll_Leff
31.08.2022 kl 12:28
6258
Ingen tvil at KIT har en fot og to innenfor elektrifiseringen, og vil ta del i dette i Arendal. Selskapet har de jo sagt selv, at vi bare har sett begynnelsen på elektrifiseringen, og de vil få mer, KIT har vært med på forsking og utvikling fra dag en. KIT er innenfor de fleste sektorer, og har det flest ISO sertifikater som svært mange andre selskaper mangler. Men igjen, det ligger dessverre en klam hånd over selskapet, som setter er demper på kurs oppgang, og er redd dette vil fortsette minst et par år til, dersom det ikke kommer noen og røsker store mengder med aksjer, da kan det bli plutselig bli panikk og selskapet kan komme i spill.
KIT produserer høyteknologi, og mange selskaper er 100% avhengig av at KIT leverer varene som de selv har vært med å utvikle, teste over mange år, og det siste en produksjon over flere år tilpasset kundes ønske og behov. KIT sier ikke fra seg andre jobber, uten grunn. De har jo sagt i klar tekst at pågangen til selskapet er stor, og KIT må si fra seg mange forespørsler og jobber.
Redigert 31.08.2022 kl 12:35
Svar
donolini
31.08.2022 kl 23:40
6212
man må bare filtrere bort den konspi-støyen fra trollet leif.
Redigert 31.08.2022 kl 23:41
Svar
Troll_Leff
31.08.2022 kl 23:55
6230
Du har vel bevist at du er totalt "udugelig" i aksjemarkedet. Jeg fikk bevist at jeg hadde rett i Nattopharma også, hvor du kalte ledelsen for sulliker, og vi som kjøpte aksjer ned mot 6 kroner var idioter, kursen i Nattopharma ble holdt tilbake over flere år, selskapet ble solgt for 35,- styrt salg kaller vi det. Styreleder ringte hjem til folk og var villig til å gi 3 kroner over budet på 35,-. kun for at en konkurrent ikke skulle få kjøpe selskapet. Filtrer meg gjerne bort, men helst hold deg unna trådene jeg er på, men ser ut som du forfølger meg, og av en eller merkelig grunn blir disse selskapene også solgt og tatt av børs. Jeg er så pass gammel i gamet, og har svært gode kontakter, og kan snart skrive bok hva som pågår i kulissene. Håper du filterer meg bort, men tviler på at du gjør det.
Redigert 31.08.2022 kl 23:57
Svar
donolini
01.09.2022 kl 00:23
6233
nå må du roe deg.
du er altfor konspiratorisk til at det er sunt å dele med andre. de kan jo ende med å tro på deg.
slapp av nå, så går det bra til slutt.
Svar
donolini
6475
jørgen bredesen fikk lov til å surre rundt med kitron i mange år, og det var et nullsum/tap foretagende.
først da peter nilsson og cathrine nylander kom på banen, så ble det vei i vellingen, og kursen har etter det gått 10x.
10x!!!
fantastisk utvikling.
slutt å konspirere og sutre, trollet.
Redigert 01.09.2022 kl 00:58
Svar
donolini
01.09.2022 kl 01:04
6506
så skal det sies, at lønnsomheten har stagnert, og dermed har også prisingen av selskapet stabilisert seg på dette nivået.
marginen må opp for at kursen skal gå ytterligere.
Redigert 01.09.2022 kl 01:05
Redigert 23.01.2025 kl 09:46
Troll_Leff
23.01.2025 kl 09:03
7830
Alt det som taler mot dono. .. blir besvart med konspirasjon
Her har han rett, det ble vei i vellingen når Peter tok over for Bredesen i 2014, da gikk kursen fra rundt 2 til 20,- altså 10X,
Legg merke til da denne nisse av dono dukket opp igjen, slutten av aug begynnelsen av sept. 2022, og kursen lå rundt 18,- til 20,- og se hva som skjedde med kursen etter dono... inntreden. Altså, fasit er at kursen gikk utterligere, etter å ligget rundt 20,- i lang tid, fra litt under 20,- til over 46,- etter innlegget under her ble postet.
donolini
6475
Her har han rett, det ble vei i vellingen når Peter tok over for Bredesen i 2014, da gikk kursen fra rundt 2 til 20,- altså 10X,
Legg merke til da denne nisse av dono dukket opp igjen, slutten av aug begynnelsen av sept. 2022, og kursen lå rundt 18,- til 20,- og se hva som skjedde med kursen etter dono... inntreden. Altså, fasit er at kursen gikk utterligere, etter å ligget rundt 20,- i lang tid, fra litt under 20,- til over 46,- etter innlegget under her ble postet.
donolini
6475
Redigert 23.01.2025 kl 09:32
Hardly
23.01.2025 kl 11:12
7648
Nato-sjef Mark Rutte sier alliansen er i krisemodus på grunn av manglende investeringer og at medlemmene må bruke «betydelig mer» enn to prosent av BNP på forsvar.
- Vi er virkelig i krisemodus her, sa Rutte under en panelsamtale om Ukraina på Verdens økonomiske forum i Davos torsdag, ifølge The Independent.
Nato-landene har som mål å bruke minst to prosent av bruttonasjonalprodukt (BNP) på forsvar, noe flere av dem har klart de siste åra. Men Donald Trump har tatt til orde for at landene må bruke opp mot fem prosent av BNP på forsvar.
- Vi er virkelig i krisemodus her, sa Rutte under en panelsamtale om Ukraina på Verdens økonomiske forum i Davos torsdag, ifølge The Independent.
Nato-landene har som mål å bruke minst to prosent av bruttonasjonalprodukt (BNP) på forsvar, noe flere av dem har klart de siste åra. Men Donald Trump har tatt til orde for at landene må bruke opp mot fem prosent av BNP på forsvar.
Bjarne Kanin
23.01.2025 kl 11:27
7604
Jeg husker også nett Trollet donalini fra NattoPhara tiden. Må bare le.
Troll_Leff
23.01.2025 kl 23:01
7267
AAT Invest på handletur i KIT igjen, +165.000 øket til 1.765.000
Frodon
24.01.2025 kl 15:01
6885
Takk for det og i like måte 😇 Jeg har lagt inn kjøp lenger ned igjen, så får vi se om roboten tjener inn litt ekstra cash 😉
Frodon
24.01.2025 kl 15:02
6883
Troll_Leff skrev AAT Invest på handletur i KIT igjen, +165.000 øket til 1.765.000
Husker du på hvilket nivå han solgte sist?
Bjarne Kanin
24.01.2025 kl 21:15
6696
Da har jeg i løpet av denne uken økt min beholdningen med litt over 5%. Siste kjøpet jeg gjorde før denne uken var i november 2023, så lenge siden sist.
Disse blir også lagt i skuffen. Er helt sikker på at det blir gevinst på disse også frem mot 2029, da målet deres er en dobling av Kitrons omsetning.
Men regner med at selskapet er kjøpt opp før den tid. Men Kitron har også meddelt at de skal gjøre et kjøp selv (skjer i år tror jeg).
Ellers er det høy omsetning i aksjen den siste tiden.
PS. Regner AAT har kjøpt mer denne uken, i tillegg til de 100k og 165k.
Disse blir også lagt i skuffen. Er helt sikker på at det blir gevinst på disse også frem mot 2029, da målet deres er en dobling av Kitrons omsetning.
Men regner med at selskapet er kjøpt opp før den tid. Men Kitron har også meddelt at de skal gjøre et kjøp selv (skjer i år tror jeg).
Ellers er det høy omsetning i aksjen den siste tiden.
PS. Regner AAT har kjøpt mer denne uken, i tillegg til de 100k og 165k.
Troll_Leff
24.01.2025 kl 22:57
6599
Frodon skrev Husker du på hvilket nivå han solgte sist?
Han solgte på rundt 500K rundt 32,- og 500K rundt 31,50 og 500K rundt 30,- Dagen etter han meldt siste kjøp, har han allerede solgt 80774,- så nå sitter han altså igjen med 1.684.246 Det får vi sikkert melding om på mandag :
Jeg liker ikke slike bjellesauer, da de er en hjelpende hånd på utsiden av meglerhuset.
I og med han har solgt noe igjen, sammen med Vevlen Gård som også har benyttet muligheten å selge litt, skal vel kursen ned neste uke. Så vi år vel et par flagge dager med salg i kjølevannet av kjøpet. Ikke rart de tjener penger, når de vet mer enn det fleste.
Jeg liker ikke slike bjellesauer, da de er en hjelpende hånd på utsiden av meglerhuset.
I og med han har solgt noe igjen, sammen med Vevlen Gård som også har benyttet muligheten å selge litt, skal vel kursen ned neste uke. Så vi år vel et par flagge dager med salg i kjølevannet av kjøpet. Ikke rart de tjener penger, når de vet mer enn det fleste.
Redigert 25.01.2025 kl 00:20
Frodon
27.01.2025 kl 07:24
6028
Dvs han har ikke truffet så bra med de siste handlene. Ser at VJ Invest også selger, så det virker som de gjorde det samme som meg når aksjen kom til forrige topp 😉
alsman
27.01.2025 kl 08:45
5889
Trump får ihvertfall fart på KOG:
Kongsberg Defence & Aerospace (KONGSBERG) har blitt tildelt en endringsordre på 70 millioner dollar til fast pris for en tidligere tildelt kontrakt for Joint Strike Missile, ifølge en melding fra det amerikanske forsvarsdepartementet. Endringen bringer den totale verdien av kontrakten til 208 millioner dollar.
Kongsberg Defence & Aerospace (KONGSBERG) har blitt tildelt en endringsordre på 70 millioner dollar til fast pris for en tidligere tildelt kontrakt for Joint Strike Missile, ifølge en melding fra det amerikanske forsvarsdepartementet. Endringen bringer den totale verdien av kontrakten til 208 millioner dollar.
Brokebroker
27.01.2025 kl 08:57
5833
Januar 23 fikk KIT kontrakt for elektronikk leveranse til KOG relatert til NSM og JSM. Kan potensielt dryppe ned på KIT?
Capslock
27.01.2025 kl 12:02
5649
Bjarne Kanin
30.01.2025 kl 16:08
4605
Denne uken har noen jobbet hardt for å holde kursen på 38-tallet.
Aksjen har hver dag blitt kjørt ned på tampen av dagene, etter at kursen stiger tidligere på dagen.
Samme i dag også.
Eller tar jeg feil ?
Aksjen har hver dag blitt kjørt ned på tampen av dagene, etter at kursen stiger tidligere på dagen.
Samme i dag også.
Eller tar jeg feil ?
Bjarne Kanin
06.02.2025 kl 11:22
3877
Kursen ligger fortsatt på 38-tallet siden sist jeg påpekte det.
Ellers fra DNB Markets i dag:
KITRON
Still waiting for a market recovery
We are above consensus EBIT for Q4e by 14% and for
2025e by only 1%, as we remain cautious on sales
growth in 2025. However, we are 8% above consensus
EBIT for 2026e on solid growth, as inventory levels
become fully depleted. While we are seeing signs of a
market recovery, the stock’s recent gains may limit nearterm upside potential. Nevertheless, we still expect the
stock to re-rate, as the market gains confidence in sales
momentum into 2026. Thus, we reiterate our BUY, and
have raised our target price to NOK40 (37) on our higher
2026 estimates.
Ellers fra DNB Markets i dag:
KITRON
Still waiting for a market recovery
We are above consensus EBIT for Q4e by 14% and for
2025e by only 1%, as we remain cautious on sales
growth in 2025. However, we are 8% above consensus
EBIT for 2026e on solid growth, as inventory levels
become fully depleted. While we are seeing signs of a
market recovery, the stock’s recent gains may limit nearterm upside potential. Nevertheless, we still expect the
stock to re-rate, as the market gains confidence in sales
momentum into 2026. Thus, we reiterate our BUY, and
have raised our target price to NOK40 (37) on our higher
2026 estimates.
Hardly
06.02.2025 kl 11:47
3831
Denne skjønte jeg ikke. Target price to 40 i løpet av 2026? I så fall kan man heller sette pengene inn på høyrentekonto og få bedre avkastning .
Var det ikke Odin forvaltning som mente denne kunne være den nye Kongsberg raketten?
https://www.finansavisen.no/finans/2025/01/03/8225411/odin-norge-har-funnet-en-ny-kongsberg-rakett
Snakker disse om samme selskap eller er det jeg som totalt har misforstått?
Var det ikke Odin forvaltning som mente denne kunne være den nye Kongsberg raketten?
https://www.finansavisen.no/finans/2025/01/03/8225411/odin-norge-har-funnet-en-ny-kongsberg-rakett
Snakker disse om samme selskap eller er det jeg som totalt har misforstått?
Redigert 06.02.2025 kl 18:18
bellx
13.02.2025 kl 17:09
3227
Grei rapport, burde ikke falt i dag .Mindre våpenproduksjon blir det ihvertfall ikke om det blir"fred" aldri så mye. Flere som benyttet sjansen etter åpning i dag?
Troll_Leff
13.02.2025 kl 18:31
3135
Uansett fred eller ikke, har alle landene øket budsjettene sine for produksjon av forsvars materiell, vi aldri har sett tidligere. Kursen burde ikke falt nei, da resultatet var som guidet.
Bjarne Kanin
13.02.2025 kl 19:51
3044
Enig, falt helt ned på 35,6 på det laveste, så var den i pluss sent på dagen, og litt ned til slutt.
Alt som ble lagt frem i dag var som forventet, men fremtiden ser da veldig lys ut.
Men høyt volum i dag, og greit å bli kvitt noen aksjonærer og sikkert noen nye inn pluss noen som har økt.
Kursen falt jo også litt i forkant av denne dagen.
Her er litt kommentarer fra 3 meglerhus etter dagens fremleggelse:
Kitron faller 1,6 prosent torsdag etter å ha framlagt kvartalsrapport på morgenen. Arctic Securities omtaler resultatene som litt over forventninger, mens rapporten var bredt sett sterkere enn Norne Securities forventet.
Både omsetning og driftsresultat var så vidt over konsensus og Arctic Securities' estimater, og meglerhuset forventer kun marginale estimatendringer etter dagens rapport. Mens Norne Securities trekker frem bedre marginer og en noe svakere bunnlinje, forventer meglerhuset i utgangspunktet ingen endringer i estimater.
"Det kan resultere i noen marginale justeringer av våre estimater, men fortsatt innenfor guidet område og vil neppe endre vår nåværende nøytrale holdning, med mindre aksjekursen korrigerer betydelig på rapporten", skriver meglerhuset.
ABG Sundal Collier fremholder at til tross for at enkelte sannsynligvis ville ønsket en mer fremtredende økning i ordrereserve utenom Forsvar-segmentet tror meglerhuset at markedet er klar over at den sykliske veksten er en 2026-hendelse heller enn i 2025. Samlet sett anser meglerhuset kvartalsrapporten som støttende.
Alt som ble lagt frem i dag var som forventet, men fremtiden ser da veldig lys ut.
Men høyt volum i dag, og greit å bli kvitt noen aksjonærer og sikkert noen nye inn pluss noen som har økt.
Kursen falt jo også litt i forkant av denne dagen.
Her er litt kommentarer fra 3 meglerhus etter dagens fremleggelse:
Kitron faller 1,6 prosent torsdag etter å ha framlagt kvartalsrapport på morgenen. Arctic Securities omtaler resultatene som litt over forventninger, mens rapporten var bredt sett sterkere enn Norne Securities forventet.
Både omsetning og driftsresultat var så vidt over konsensus og Arctic Securities' estimater, og meglerhuset forventer kun marginale estimatendringer etter dagens rapport. Mens Norne Securities trekker frem bedre marginer og en noe svakere bunnlinje, forventer meglerhuset i utgangspunktet ingen endringer i estimater.
"Det kan resultere i noen marginale justeringer av våre estimater, men fortsatt innenfor guidet område og vil neppe endre vår nåværende nøytrale holdning, med mindre aksjekursen korrigerer betydelig på rapporten", skriver meglerhuset.
ABG Sundal Collier fremholder at til tross for at enkelte sannsynligvis ville ønsket en mer fremtredende økning i ordrereserve utenom Forsvar-segmentet tror meglerhuset at markedet er klar over at den sykliske veksten er en 2026-hendelse heller enn i 2025. Samlet sett anser meglerhuset kvartalsrapporten som støttende.
Bjarne Kanin
14.02.2025 kl 10:00
2834
Hører rykter at noen meglerhus har økt kursmålene noe etter Q4 fremleggelsen, uten at jeg selv har sett det.
Norne og Artic bl.a.
Norne og Artic bl.a.
Bjarne Kanin
14.02.2025 kl 10:39
2767
14.02.2025 10:33:23
Flagging i Kitron ASA
Folketrygdfondet har i dag, 14. februar 2025, registrert tilbakelevering av 132.649 utlånte aksjer i Kitron ASA. Etter tilbakeleveringen har Folketrygdfondet netto 20.003.626 aksjer, tilsvarende 10,1 % av aksjene i selskapet
Flagging i Kitron ASA
Folketrygdfondet har i dag, 14. februar 2025, registrert tilbakelevering av 132.649 utlånte aksjer i Kitron ASA. Etter tilbakeleveringen har Folketrygdfondet netto 20.003.626 aksjer, tilsvarende 10,1 % av aksjene i selskapet
Troll_Leff
14.02.2025 kl 10:59
2722
Begynte det å brenne under bena på de som hadde planlagt å shorte KIT. Eller var det kun lån av aksjer for å skape spekulasjoner og skremme noen til å selge tro. I alle fall ikke riktige tiden å shorte KIT, da må man garantert sitte med innside info.
Bjarne Kanin
14.02.2025 kl 13:21
2605
Teknisk analyse av Kitron fra i går, for de som er interessert i slikt:
https://fa.webplay.eu-north-1-prod.vmnd.tv/assets/2200
https://fa.webplay.eu-north-1-prod.vmnd.tv/assets/2200
bellx
14.02.2025 kl 13:39
2587
Teknisk analyse på en aksje som svinger fra 35 til 39 på 1 døgn fungerer neppe. Henriette T i artic hever til 41
Bullinvestor
14.02.2025 kl 13:48
2569
Det kommer nok flere analyser nå som handelskrigen er et faktum..i verdens gang står det ikke på utfordringer. Fult mulig vi skal til start igjen.
Bjarne Kanin
16.02.2025 kl 19:56
1665
Kan det dryppe noe til Kitron på denne avtalen ?
https://e24.no/naeringsliv/i/PpL4XR/kongsberg-landet-milliardavtale-med-nasa
https://e24.no/naeringsliv/i/PpL4XR/kongsberg-landet-milliardavtale-med-nasa
Capslock
18.02.2025 kl 06:45
1186
Helt klart , men mer betydning har nok de siste hendelser vedrørende EU sitt forsvar.
Troll_Leff
18.02.2025 kl 07:00
1159
Hardly skrev Og Pareto hever kursmålet fra 30 til hele 34.
Hardly ny på KIT tråden tro? Hjelpe sikkert på st AAT solgte noen samme dag. «Korrupte» profilerte økonomiske svindlere» sender ut denne latterlige analysen, samme dag AAT solgte rundt 121K KIT aksjer. Hjelpe sikkert å få kursen dit de ønsker, det er vel også grunnen til at denne karen + et psr utvslgte til fikk fanget fullt i KIT aksjer for noen år siden. Tilfeldig? Neppe. Helt utrolig, ikke gang og sikkert ikke siste. Dette er «bjellesau» listen på sitt beste. Tidligere meglere og analytikere og sine nære er prioritert på denne listen. Åpentlyst gjennomsyret.
Redigert 18.02.2025 kl 07:43