Norske skog- skal opp 20-30 prosent
Fallet i Norske Skog er totalt overdrevet, skal nok opp 20-30 prosent ila kort tid. Beste tradingmuligheten jeg ser akurat nå.RSI nesten null..
Tøff
08.11.2024 kl 11:23
1449
Hvilke krefter det er som stadig selger denne ned forstår jeg ikke. Men jeg er enig. Dette er en sterk overdrivelse. Selv om man ikke treffer bånn, bør man kjøpe litt. Bånn? Hvor ligger nå den? Ser vi 17-tallet på mandag? Vanligvis pleier ikke RSI-indikatoren være under 20, selv i ekstreme tilfeller. Da veldig kortsiktig. Nå har det vært tilfelle ganske lang tid. NSKOG går ikke konkurs. Det blir sansynligvis ikke emisjon. Drangsland er tøff. Business as usual.
Hammers
09.11.2024 kl 01:01
1254
Mye tyder på at NSG kommer i lånebrudd.
Norske Skog har snart gjennomført et investeringsprogram på rundt 6 milliarder kroner, men prises til bare 1,6 milliarder på Oslo Børs.
Emisjonsfrykt har gruset aksjekursen.
Dette er sitater fra dagens Finansavis.
Jeg tror det er en del fakta enkelte optimister har gått glipp av. Synd for dem!
Norske Skog har snart gjennomført et investeringsprogram på rundt 6 milliarder kroner, men prises til bare 1,6 milliarder på Oslo Børs.
Emisjonsfrykt har gruset aksjekursen.
Dette er sitater fra dagens Finansavis.
Jeg tror det er en del fakta enkelte optimister har gått glipp av. Synd for dem!
soroys
12.11.2024 kl 07:14
763
Fallet er knyttet til Byggma og Drangsland sin mulighet til å betjene sine forpliktelser. Norske Skog som case er intakt, og sånn sett er dette en nedgang som skyldes andre - men viktige - forhold.
Både Skogen og Byggma har handlingsrom til å avhjelpe situasjonen selv, om det blir nødvendig.
Dette forblir nok en case for de tålmodige. At den skal kraftig opp er det liten tvil om, forutsatt at markedet gir de muligheter til å utnytte effektiv og rimelig kapasitet. Det er mye som trekker rett vei nå mtp. kostnadsnivå, også på innsatsfaktorer. Men vi får nok ikke noen store rykk i denne aksjen før selskapet legger frem en Q-rapport som viser at omstillingen er i rute og at markedet byr på muligheter.
Men kjøp nå - den forblir ikke lenge under 20 kr.
Både Skogen og Byggma har handlingsrom til å avhjelpe situasjonen selv, om det blir nødvendig.
Dette forblir nok en case for de tålmodige. At den skal kraftig opp er det liten tvil om, forutsatt at markedet gir de muligheter til å utnytte effektiv og rimelig kapasitet. Det er mye som trekker rett vei nå mtp. kostnadsnivå, også på innsatsfaktorer. Men vi får nok ikke noen store rykk i denne aksjen før selskapet legger frem en Q-rapport som viser at omstillingen er i rute og at markedet byr på muligheter.
Men kjøp nå - den forblir ikke lenge under 20 kr.
soroys
12.11.2024 kl 07:17
752
Dette er tull Hammers. Ingen av de 3 setningene ("sitater") er å anse som fakta - de er påstander fremsatt med ukjent innsikt og motivasjon.
Redigert 12.11.2024 kl 07:18
Du må logge inn for å svare
soroys
13.11.2024 kl 09:43
473
Vi kan håpe på at en ny, større investor begynner plukke opp aksjer. Merkelig om noen av de med store lommer ikke begynner fatte interesse på dette nivået.