fejlvurdering

danmark1
TESLA 10.11.2024 kl 11:52 4375

Hvad er det investorerne tror de køber, når de køber Tesla aktier? Fakta er, at Tesla er en bilproducent, som så mange andre. De har en markedsandel på ca. 2%, nogenlunde det samme som BMW i Tyskland. De sælger ca. det samme antal biler pr. år og tjener også ca. det samme. Når det kommer til markedsværdi er situationen dog en ganske anden, her ligger Tesla nu over 1000 mia. $ og BMW på ca. 45. BMW har haft en stor stigning i salget af el-biler og har generelt et stabilt salg. Tesla har sænket priserne flere gange for at holde salget oppe, men har måttet se et fald i salget på over 40% af Tesla Y i Tyskland i år. Det samme er tilfældet mange andre steder. I USA er det ikke republikanere, der vælger Tesla, men flest demokrater og mange fravælger nu mærket på grund af Musk. Samme tendens ses i resten af verden. Hvorfor skal Tesla være 20 gange mere værd end BMW? Her svarer mange sikkert "selvkørende biler". Fakta er bare, at her er Tesla heller ikke på højde med f.eks. Mercedes og enkelte kinesiske, hvilket for øvrigt også gælder kvaliteten af bilerne generelt. Så svaret på Teslas markedsværdi må være, at verden vil bedrages.
skadi
10.11.2024 kl 12:22 4024

Korrekt vurdering Danmark 1
Sølvbuen
10.11.2024 kl 15:14 3943

Hejsan. Tesla består av mange spennende nye teknologier og selskaper innen bilproduksjon som du sier, helt nye metoder i å lage biler effektivt, energy storage and distribution (ladenettverk), batteriproduksjon, FSD selvkjøring - roboter osv osv. Tesla sammen med BYD er de eneste som så langt tjener penger på å lage EVs. Alle de andre taper penger på dette jfr Ford /GM / VW osv. I sum blir din vurdering altfor enkel og banal rett og slett. Dere må gjøre bedre undersøkelser før dette konkluderes.
Sølvbuen
10.11.2024 kl 16:35 3892

Stikkordet er FSD + Robottaxi + Optimus... Hvilke andre bilprodusenter har dette ???
danmark1
11.11.2024 kl 10:50 3707

Tesla er ikke længere fremme end flere andre på de områder du nævner. Det handler om, at have noget, der tjenes penge på her og nu og ikke en række vilde ideer, der måske engang kan blive til noget.
Jørgen
11.11.2024 kl 11:32 3670

Business pr idag er EV salg (bilsalg ca 1.8 mill biler i år) + Energy Storage and distribution ( Batterier og Ladenettverk dvs Utility sales ) + Div Annet Salg av forsikring og service etc. På dette området er de idag lønnsomme og størst sammen med BYD. Tesla er verdsatt til P/E 80 eller så. Mye selvfølgelig men det er pga forventet vekst i fremtiden på de områdene jeg nevnte. Kall det gjerne en Opsjon. Nesten ingen andre tjerner penger på EVs. Tesla tjerner mest og BYD tjerner litt . De andre driver med underskudd. Ford taper 38.000USD pr bil !
danmark1
11.11.2024 kl 11:57 3639

På batterier og ladenetværk, forsikring og service er/bliver konkurrencen enorm og indtjeningen bliver vanskelig. På kunstig intelligens er andre foran og når det handler om robotaxi skal man kigge mod Kina.
https://www.autox.ai/blog/20210128.html
danmark1
11.11.2024 kl 12:04 3633

Så er der også en spiller på Teslas egen hjemmebane.
https://zoox.com/
Redigert 11.11.2024 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
kaliber
11.11.2024 kl 20:12 3508

For noe tull du skriver, modell Y er verdens mest solgte bil.
kaliber
11.11.2024 kl 20:17 3516

Cybertruck selges veldig bra nå i US og har gått forbi F150 Lighting og kommer til å blåse F150 av vegen.
skadi
11.11.2024 kl 20:37 3485

Har vært. Nå er det Toyota Corolla. Tallene inkluderer september 2024.
Tesla Y er nummer to.
danmark1
12.11.2024 kl 10:07 3346

Og salget rasler stadig ned. Det eneste der har holdt aktien oppe er stigende salg og god indtjening og begge er på vej ned. Alle andre luftkasteller om indtjening i fremtiden er og bliver drømme. Kursen burde ligge på 15$.
Winter is Here
12.11.2024 kl 18:14 3258

Jeg leste at Musk kan selge sine aksjer uten å betale skatt hvis Trump inviterer han som økonomisk rådgiver i Trump sin economic concil.
Redigert 12.11.2024 kl 18:19 Du må logge inn for å svare
Sølvbuen
12.11.2024 kl 21:10 3174

Ja hva skal man si. Du har tydelig interesse men virker lite opplyst om Tesla. Mange her inne er skeptiske på aksjen og det er synd. Det taper dere penger på. Jeg hører nesten daglig på Hegnar TV og synes de to karene der er pene i tøyet og snakker pent om det meste. Men de er tydelig også svært lite belest om Tesla.
Jeg anbefaler dere å høre på denne analysen skrevet av en amerikansk analytiker som ser Caset og potensialet i aksjen. Ja han sier faktisk 10 X på dagens kurs . Potensialet er etterhvert størst i Robottaxi og Optimus dvs Humanoid roboten. Sistnevnte er nå i bruk i Tesla sine fabrikker i USA. Lytt og lær tar ca 1 time. Håper Molnes tar seg tid til denne og ikke kommer med disse lettvinte meningene har gjerne uttrykker. Det blir useeriøst Molnes !
https://www.youtube.com/watch?v=YIpVM_uGLW0
danmark1
13.11.2024 kl 10:14 3048

Du er tydeligvis en af Teslas disciple, der tror på alt hvad der kommer af vilde forudsigelser. The Magnificent Seven er alle overvurderet og på højeste niveau. Tesla er fejlagtig med her og er den mest overvurderede. USA står over for den største nedtur nogensinde, med tosserne Trump og Musk.
danmark1
15.11.2024 kl 13:44 2922

https://e24.no/boers-og-finans/i/QM8Lm4/nytt-prissjokk-truer
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/kilder-trumps-administration-vil-droppe-skattefradrag-paa-elbiler
Samlet set er USA og Tesla truet med Trump ved roret.
https://www.finansavisen.no/finans/2024/11/15/8206502/jefferies-oker-kursmalet-med-105-dollar-bor-hente-penger
Jefferies satser på batterilagring, som vil møde stor konkurrence fra Kina og Japan. Tesla kommer til at mangle rigtig mange penge, når bilsalget går i stå. Mange amerikanere vil ikke købe Tesla, efter Trump/Musk samarbejdet og resten af verden køber et bedre produkt fra EU, Korea, Japan eller Kina.
MASTERCLASS
15.11.2024 kl 15:34 2860


I Q2 i år fikk Tesla et nettoresultat på 1,5 milliarder dollar. Men mye av resultatet til Tesla skyldes at de selger utslippskvoter dyrt til de andre store bilprodusentene! I Q2 i år solgte de kvoter for 890 millioner dollar, dvs. 60 % av overskuddet skyldes salg av utslippskvoter!

https://www.cnbc.com/2024/08/12/musk-embraces-trump-and-scorns-subsidies-but-tesla-still-lobbies-for-us-benefits.html

By raising demand for regulatory credits among manufacturers of less efficient vehicles, stricter limits help Tesla continue to earn billions of dollars through sales of those credits to rivals, like General Motors and Stellantis. In the last quarter alone, sales of the credits generated $890 million for Tesla, according to a July securities filing. The company reported net income that quarter of $1.5 billion.

Tesla er åpenbart boble-priset. Men det betyr som kjent at aksjekursen godt kan stige enda høyere. Men en dag kommer den til å sprekke med et brak!


danmark1
15.11.2024 kl 16:11 2841

Sammen med en række andre amerikanske techselskaber.
danmark1
16.11.2024 kl 10:14 2726

Det er ikke godt, når denne ticker er blevet populær at klistre på Teslaen. “I BOUGHT THIS BEFORE ELON WENT CRAZY”.
Sølvbuen
16.11.2024 kl 19:16 2622

Du virker helt bortkommen. Har du tapt mye penger ? På Tesla kanskje ? Ble du slått og mobbet som liten ? Noe er det så jeg melder meg ut fra denne linken din. Det blir helt useriøst men slik er ofte Journalistikken. FAKE NEWS Media !
danmark1
18.11.2024 kl 11:35 2424

Jeg tror, du skal prøve at se ud over din egen næsetip. Tesla salget falder på de fleste markeder, i Tyskland er salget faldet ca. 40% i 2024. Folk flygter fra Tesla og X.
https://trend.dk/elbiler/bilboss-tvivler-paa-tesla-jeg-kan-ikke-se-dem-komme-tilbage
danmark1
20.11.2024 kl 10:11 2312

Det er en kæmpefejl af Musk at koble sig på Trump og en kæmpefejl af amerikanerne af vælge Trump. Trump ser USA med 50 år gamle briller og forstår ikke, at Kina og resten af verden overhaler USA med den politik han vil føre.
https://www.svd.se/a/3MxBLd/elon-musks-narvaro-pa-mar-a-lago-irriterar-trumps-radgivare
danmark1
22.11.2024 kl 11:38 2197

Tesla tilbagegang forstærkes af Musk og i Tyskland er tilbagegangen så stor, at man yder store rabatter og 1 års gratis opladning, hvis man køber en Y model inden nytår. Musk løber ind i store problemer, når Tesla går fra overskud til underskud inden længe.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/elbilmarkedet-vakler-i-eu-danmark-i-front-mens-st%C3%B8tten-forsvinder-i-nabolandene/ar-AA1uwvFr?ocid=msedgdhp&pc=ASTS&cvid=e3ef4b562dc74f398fd986a45fa69b49&ei=47

https://www.tagesschau.de/wirtschaft/unternehmen/tesla-elektroautos-neuzulassungen-100.html

https://www.handelsblatt.com/mobilitaet/elektromobilitaet/tesla-model-y-ein-jahr-kostenlos-laden-tesla-reagiert-auf-absatzprobleme/100087569.html
Düsseldorf. I Tyskland har Teslas administrerende direktør Elon Musks vækstplaner ikke fungeret for nylig. Alene i oktober faldt elbilproducentens nyregistreringer med 64 procent sammenlignet med året før. Ser man på de første ti måneder, Tesla med omkring 16.600 køretøjer, hele 41,4 procent under det foregående års tal.
Redigert 22.11.2024 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
danmark1
25.11.2024 kl 15:18 2066

Det er ikke kun på grund af Musk, at Tesla har modvind. Kvaliteten er simpelthen for dårlig.
https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede-biler/disse-elbiler-har-flest-og-faerrest-fejl/
danmark1
02.12.2024 kl 10:16 1911

Tesla Y er den mest solgte bil i Norge i november.
Har man ikke opdaget, at der findes meget bedre alternativer. Nordmænd burde have råd til at købe en kvalitetsbil med de lønninger der gives i Norge. Teslasalget rasler ned i andre europæiske lande, fordi man foretrækker europæiske kvalitetsmærker. I Tyskland er salget nede med 42,5% fra jan. til nov. 2024, samtidig som 19% af op til 5 år gamle Teslaer ikke kommer gennem bilsynet.
danmark1
02.12.2024 kl 16:41 1845

Nu skal investeringsbankerne have kursen talt op, inden de forlader den synkende skude.
https://e24.no/boers-og-finans/i/XjE6LE/tesla-hopper-paa-wall-street-etter-oppgraderinger
EnklestErBest
07.12.2024 kl 14:05 1587

Etter at Tesla har blitt en hvermansen bil bla i Noege, så vil bilsalget ganske sikkert falle betraktelig, spesielt på kort sikt.
Når støvet har lagt seg etter valget av Trump er det ikke vanskelig å se for seg en halvering eller mer av Tesla-aksjen.
Når nedgangen begynner kan det gå fort nedoverbakke her.
danmark1
07.12.2024 kl 16:25 1539

Når hver 5. Tesla ikke får lov at køre, efter den har været til syn i Tyskland, og vi taler om biler på max 5 år, så er kvaliteten grundlæggende ikke i orden. Der findes i dag en hel række europæiske mærker, der laver bedre biler end Tesla og som på software/assistentsystemer fungerer bedre og hvor komforten er langt bedre. Musk kan ikke snakke Tesla op længere og når der kommer nye kursmål på aktien, er det investeringsbanker, der formodentlig skal have solgt Tesla aktier, inden det hele ramler sammen.
Redigert 08.12.2024 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
elnomi
07.12.2024 kl 19:27 1490

Vet du ikke at Tesla er nok langt mer TS?
CAVERN
07.12.2024 kl 21:59 1426

Det er nok bare inkompetanse på hva Tesla er. Men TS er ikke alene om det. Sitter folk i studio til Hegnar og som er utgått på dato.
Nexa
15.12.2024 kl 11:55 637

Tesla mcap 1,37 trillioner usd, Volkswagen 48 milliarder usd.
Antall solgte biler i 2024 lavere enn i 2023, markedsandel ned fra 1,9 til 1,8 prosent.
Totalt , revenue, 2024 marginalt 0,39 prosent over 2023.

Tesla er ikke ett vekstselskap.

Tesla er verdt 100 milliarder mer enn summen av verdien på alle bilprodusenter i verden.
EV/Ebita multippel er 2 ganger Nvidia som har enorme overskudd og 30 prosent vekst i kvartalet.

Fair value Tesla personbiler 50 milliarder usd.
Hva er det i Tesla utenom personbiler som er verdt 1,32 trillioner USD?

Allikevel: Strong buy, det er ett meget stort positivt sentiment for aksjen nå.
Redigert 15.12.2024 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
danmark1
16.12.2024 kl 11:04 484

Det, der skulle være Teslas force er blevet et flop og risikoen kan man så skjule på denne måde. Det er rystende.
https://www.di.se/digital/trump-gar-pa-musks-linje-i-viktiga-fragan/
danmark1
18.12.2024 kl 11:36 344

Tesla største konkurrent BYD kommer med Sealion 7, som er langt bedre end Tesla Y. Samtidig har andre også overhalet Tesla på salgssiden. Der er ikke noget, der peger på, at Tesla skal blive førende på nogen måder, så hvorfor den høje markedsværdi?

Hovedfokus for et BYD-køretøj er dog primært på batteriet. Dette skyldes, at dette er en intern udvikling, der er baseret på lithiumjernfosfat. Fordelen ved disse LFP-batterier er, at de ikke brænder, er særligt holdbare, er mindre påvirket af temperaturudsving og er mere kompakte. I tilfældet med den nye Sealion 7 er de sværdformede batterier en integreret del af e-Platform 3.0, der fungerer som basis.
https://www.autozeitung.de/neuer-byd-sealion-7-2024-fahrbericht-207439.html
Redigert 18.12.2024 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Merlin
19.12.2024 kl 10:55 271

Det var morsomt å shorte Tesla i går. Ren daytrading ga 10% gevinst. Overmoden for kursfall. Teslas fordel er at de har fabrikker i USA, slik at de slipper 60% toll på sluttproduktene. Der kommer ikke Byd langt.
danmark1
22.12.2024 kl 10:07 140

https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede-biler/tesla/salget-af-tesla-styrtdykker-i-europa-i-november/
Stigningen i elbiler i Danmark skyldes b.la. billig import af let brugte.
Redigert 22.12.2024 kl 10:13 Du må logge inn for å svare