Gamechanger
Lokotech rapporterte 7. november at Powerpool (66% eid av Lokotech) omsatte for tilsvarende 34MNOK per år i nettoinntekter. På samme tidspunkt var bruttoomsetningen ca 160MNOK. Dette gir en margin på ca 21%.
Lokotech rapporterte ved oppkjøpet av Powerpool at de leverte en EBIT på 6MNOK. Daværende brutto-omsetning var på ca 130MNOK, og netto-omsetning på 27MNOK.
Nå er brutto-omsetningen på nærmere 260MNOK, og med en margin på 21% tilsvarer det en netto-omsetning på ca 54MNOK. Netto-omsetningen har altså steget med 100% i 2024.
Så er spørsmålet hvordan det påvirker EBIT. Er det slik at økningen i omsetning er en ren uplift på grunn av lik OPEX, eller vil økningen i omsetning gi høyere OPEX? Dette har jeg ikke svaret på, men jeg antar at EBIT marginen stiger ganske kraftig og at økningen i omsetning er nærmest ren uplift. I så tilfelle vil Powerpool på nåværende omsetning ha en årlig EBIT på 33MNOK. Dette virker helt sprøtt, men slik er det nå en gang (dersom marginene er like og OPEX ikke øker nevneverdig). Meg bekjent er selskapet gjeldsfritt, og etter skatt vil de da sitte igjen med inntjening på 25MNOK. På P/E 10 bør da Powerpool verdsettes til 250MNOK, og med 66% eierandel tilsvarer det 0,94kr per aksje i Lokotech. P/E 10 er også fryktelig konservativt. I US handles tilsvarende selskaper vesentlig høyere. Flere med P/S opp mot 15-20. Med andre ord forsvarer Powerpool alene dagens markedsverdi i Lokotech og vel så det. Dette er en gamechanger for Lokotech, og veksten i Powerpool er forventet å øke fremover. I tillegg får vi snart tapeout av ASIC. Markedet har til nå nærmest ignorert Powerpool og priset selskapet basert på ASIC (0,7-1kr). Jeg tror derfor vi har et potensiale opp mot 2kr i første omgang, og deretter videre oppover ved positiv tapeout.
Tallene er ganske grovt regnet på fordi jeg ikke har hele tallgrunnlaget, men illustrerer potensialet her. Men hvis noen har bedre tall er det bare å slenge inn kommentar, så kan vi regne litt mer.
Lokotech rapporterte ved oppkjøpet av Powerpool at de leverte en EBIT på 6MNOK. Daværende brutto-omsetning var på ca 130MNOK, og netto-omsetning på 27MNOK.
Nå er brutto-omsetningen på nærmere 260MNOK, og med en margin på 21% tilsvarer det en netto-omsetning på ca 54MNOK. Netto-omsetningen har altså steget med 100% i 2024.
Så er spørsmålet hvordan det påvirker EBIT. Er det slik at økningen i omsetning er en ren uplift på grunn av lik OPEX, eller vil økningen i omsetning gi høyere OPEX? Dette har jeg ikke svaret på, men jeg antar at EBIT marginen stiger ganske kraftig og at økningen i omsetning er nærmest ren uplift. I så tilfelle vil Powerpool på nåværende omsetning ha en årlig EBIT på 33MNOK. Dette virker helt sprøtt, men slik er det nå en gang (dersom marginene er like og OPEX ikke øker nevneverdig). Meg bekjent er selskapet gjeldsfritt, og etter skatt vil de da sitte igjen med inntjening på 25MNOK. På P/E 10 bør da Powerpool verdsettes til 250MNOK, og med 66% eierandel tilsvarer det 0,94kr per aksje i Lokotech. P/E 10 er også fryktelig konservativt. I US handles tilsvarende selskaper vesentlig høyere. Flere med P/S opp mot 15-20. Med andre ord forsvarer Powerpool alene dagens markedsverdi i Lokotech og vel så det. Dette er en gamechanger for Lokotech, og veksten i Powerpool er forventet å øke fremover. I tillegg får vi snart tapeout av ASIC. Markedet har til nå nærmest ignorert Powerpool og priset selskapet basert på ASIC (0,7-1kr). Jeg tror derfor vi har et potensiale opp mot 2kr i første omgang, og deretter videre oppover ved positiv tapeout.
Tallene er ganske grovt regnet på fordi jeg ikke har hele tallgrunnlaget, men illustrerer potensialet her. Men hvis noen har bedre tall er det bare å slenge inn kommentar, så kan vi regne litt mer.
Redigert 14.11.2024 kl 13:02
Du må logge inn for å svare
Stockshold
06.02.2025 kl 20:51
4292
Tror du bør sette deg inn i caset å grunnen til at aksjen har tatt løs fra 0,60. De har nå en bra cashflow som stadig øker med fine utbytter fra powerpool, de har nå datasenteraktivitet de har inntekter fra å deres asic chip er klar for å produseres å leveres i Q3.
At de trenger kapitalen er som komunisert fra 2024 å ikke uventet fra mange som har fulgt Lokotech i 3 år.
Hentes nå den kapitalen de trengs starter mest sannsynlig en fantastisk reise.
Funnet penger på gata er de få her som har gjort, mange følger med å er klar for å bistå med den kapitalen som trengs, så får de negative som titter fram når kurs går litt ned bare følge med framover
At de trenger kapitalen er som komunisert fra 2024 å ikke uventet fra mange som har fulgt Lokotech i 3 år.
Hentes nå den kapitalen de trengs starter mest sannsynlig en fantastisk reise.
Funnet penger på gata er de få her som har gjort, mange følger med å er klar for å bistå med den kapitalen som trengs, så får de negative som titter fram når kurs går litt ned bare følge med framover
Stepping
06.02.2025 kl 20:13
4349
Hause en aksje fra 50 øre til 300 øre og kjøre emisjon på 150 øre, verden har vell sett det før. Dersom noen her inne tror helt oppriktig at de blir rike på Onsdag med penger de fant på gata så tror jeg de har ett langt liv med skuffelser foran seg!
Stepping
06.02.2025 kl 19:51
4391
Dette blir nok helga der realiteten innhenter en del sv skribentene her og deres lommebøker.
Teknikkpenger
06.02.2025 kl 18:16
4510
150 millioner lån for konvertible obligasjoner med 10% i 3 år etter at det konverteres til aksjer til VWAP og klatre til kr 10 da blir det kun 15 millioner nye aksjer og 45 millioner kroner renter.
de kan tjene 1,2 milliarder med gruvedrift per år.
de har allerede sikret seg rammeavtale for 55 millioner kroner
de kan tjene 1,2 milliarder med gruvedrift per år.
de har allerede sikret seg rammeavtale for 55 millioner kroner
Møyfrid
06.02.2025 kl 17:34
4580
Ja, Element, Lavo-TV og Idex har en del erfaring med slike lån.
Bare lurte på om det hadde pre-konvertert litt for å få i gang showet...
Bare lurte på om det hadde pre-konvertert litt for å få i gang showet...
Fontene
06.02.2025 kl 17:27
4376
Møyfrid skrev Har dem begynt konverteringen alt...? 🤣
Nei Møyfrid. En investor kan gi Loko et konvertibelt lån. Lånet kan ha et vilkår som sier at lånet kan gjøres om til aksjer.
Fontene
06.02.2025 kl 16:41
4369
Jeg tror det blir equity.
Hybrid debt og convertible loans kan innløses i aksjer.
Blir det equity blir det høyst sannsynlig en bookbuilding. Og blir trolig i en range under dagens sluttkurs. De som tegner seg forventer en rabatt.
Vi får se hvem som får rett…..
Hybrid debt og convertible loans kan innløses i aksjer.
Blir det equity blir det høyst sannsynlig en bookbuilding. Og blir trolig i en range under dagens sluttkurs. De som tegner seg forventer en rabatt.
Vi får se hvem som får rett…..
Teknikkpenger
06.02.2025 kl 16:29
4388
Fontene skrev En emisjon betyr utvanning.
https://newsweb.oslobors.no/message/637697
"This new capital may be raised in the form of hybrid debt, convertible loans, equity or a combination thereof (the “Transaction”)."
år de 4 investorer med 40 millioner kroner hver, har de allerede 1 med 25 millioner kroner
så hvor er fortynningene ............?
"This new capital may be raised in the form of hybrid debt, convertible loans, equity or a combination thereof (the “Transaction”)."
år de 4 investorer med 40 millioner kroner hver, har de allerede 1 med 25 millioner kroner
så hvor er fortynningene ............?
Redigert 06.02.2025 kl 16:35
Teknikkpenger
06.02.2025 kl 16:18
4378
ingensteds skrevet det er fortynning og Veldig synd at det blir minimumstegning på 100k Euro.
til og med jeg fikk post fra SB1M
til og med jeg fikk post fra SB1M
Fontene
06.02.2025 kl 16:12
4351
Jeg har stor tro på selskapet og tror på en lys fremtid.
Jeg tror følgende vil skje:
Forstår det slik at det blir en emisjon tilrettelagt av Pareto og SB1M.
Veldig synd at det blir minimumstegning på 100k Euro.
Det ekskluderer alle trofaste småaksjonærer som ikke har råd til å tegne for minimum 100k Euro.
Jeg er veldig spent på tegningskursen og veldig spent på hvor stor rabatt Loko vil gi de som har mulighet til tegne.
Jeg syns man skulle låst x antall aksjer til en fortrinnsemisjon til eksisterende aksjonærer slik at de kunne få muligheten til å bli med, selv om de ikke hadde fått 100% tildeling.
Jeg tror følgende vil skje:
Forstår det slik at det blir en emisjon tilrettelagt av Pareto og SB1M.
Veldig synd at det blir minimumstegning på 100k Euro.
Det ekskluderer alle trofaste småaksjonærer som ikke har råd til å tegne for minimum 100k Euro.
Jeg er veldig spent på tegningskursen og veldig spent på hvor stor rabatt Loko vil gi de som har mulighet til tegne.
Jeg syns man skulle låst x antall aksjer til en fortrinnsemisjon til eksisterende aksjonærer slik at de kunne få muligheten til å bli med, selv om de ikke hadde fått 100% tildeling.
Teknikkpenger
06.02.2025 kl 16:08
4335
Fontene skrev Skjønner du ikke hva som er i ferd med å skje?
jeg vet hva som skjer .....................alle frykter utvanning..........men hvis sjekk klar melding fra selskapet også oktoberpresentasjon. Mange fra styret vil ha flere aksjer og etter å ha kjennskap til buddetaljene er det svært mindre sjanse for utvanning.........
Redigert 06.02.2025 kl 16:14
weed
06.02.2025 kl 16:04
4316
Fontene skrev Skjønner du ikke hva som er i ferd med å skje?
Nei, forklar gjerne for oss tungnemme.
Teknikkpenger
06.02.2025 kl 15:56
4024
150 millioner er ikke store beløp, når teknologi er utprøvd og bud på selskapet allerede inkludert rammeavtale på plass. Bare slapp av og vent til mandag tapeout vil være neste uke inkludert finansieringskonklusjon...........
Etter tapeout neste uke vil ikke få aksjer under kr3.....selv om det ikke utstedes mer enn 20% og det vil kun for aksjonærer............
Etter tapeout neste uke vil ikke få aksjer under kr3.....selv om det ikke utstedes mer enn 20% og det vil kun for aksjonærer............
Redigert 06.02.2025 kl 15:59
weed
06.02.2025 kl 15:50
4024
Vi må vel vente til mandag før vi får vite noe mer. Får håpe disse som selger ned aksjen ikke vet noe mer enn oss andre, og at den ikke bikker underr 2.0 kr igjen.
Potlaskatt
06.02.2025 kl 14:38
4142
Folk er usikre på økonomien og hvordan de skal få tak i penger. Lån,emisjon osv.. burde ikke sendt ut forrige melding før de hadde det på plass?
weed
06.02.2025 kl 13:24
4271
Merkelig kursbevegelser i denne aksjen i dag. Fra 2.10 til 2.49 for så å falle til 2.20. Hva skjer?
Tobias
06.02.2025 kl 13:03
4305
Ja, Powerpool stiger og stiger. Nå i skrivende stund så er pool hashrate over 20 000 Th/s (ny rekord).
Med den sterke vekstraten vi ser i Powerpool så vil marketcap for selskapet nærme seg børsverdien til Lokotech (424 mill).
Med den sterke vekstraten vi ser i Powerpool så vil marketcap for selskapet nærme seg børsverdien til Lokotech (424 mill).
Teknikkpenger
06.02.2025 kl 12:52
4256
--------- feb.24--------- feb.25
Scrypt (9.272)--------- ( 20.124)--------- 117 % Th/s
SHA-256: (177.692)--------- (309.4)--------- 74 % Ph/s
Eaglesong: (2.6)--------- ( 7.498 )--------- 188 % Ph/s
Blake2s: (6.1)--------- (8.399)--------- 38 % Ph/s
X11: (48.6)--------- (47.561)--------- -2 % Th/s
KHeavyHash: (128)--------- (2057)--------- 1507 % Th/s
Scrypt (9.272)--------- ( 20.124)--------- 117 % Th/s
SHA-256: (177.692)--------- (309.4)--------- 74 % Ph/s
Eaglesong: (2.6)--------- ( 7.498 )--------- 188 % Ph/s
Blake2s: (6.1)--------- (8.399)--------- 38 % Ph/s
X11: (48.6)--------- (47.561)--------- -2 % Th/s
KHeavyHash: (128)--------- (2057)--------- 1507 % Th/s
Redigert 06.02.2025 kl 12:56
Tobias
06.02.2025 kl 09:48
4388
Lokotech er en klar doblingskandidat på kort sikt. Jeg er redd for at selskapet blir slukt av andre større aktører innenfor bransjen.
Tror dette allerede skjer i løpet av 2025.
Tror dette allerede skjer i løpet av 2025.
Tobias
05.02.2025 kl 21:41
4695
Fikk denne fra Pareto idag.
Spennende tider. Blir det emisjon så vurderer jeg å tegne.
COMPANY HIGHLIGHTS:
Lokotech Group – Owner of 5 subsidiaries:
Lokotech Group is a publicly listed company on Euronext Growth, with a market capitalization of approximately NOK 500 million. It operates five subsidiaries focused on semiconductors, data centers, and crypto mining pools.
Lokotech AS – The most efficient chip for crypto mining:
Its primary subsidiary, Lokotech AS, has developed a groundbreaking dual-use chip for blockchain mining (Scrypt ASIC) and edge AI inference. Testing and simulations demonstrate that the chip outperforms the market leader and closest peer, offering 2–4x greater energy efficiency in blockchain mining.
Strong interest from large market players – USD 2 - 5 million framework agreement already signed:
Lokotech AS is targeting a multi-billion-dollar industry and has already generated strong interest in its chip, and is in discussions with large international market participants. For instance, the company has already signed a framework agreement with a private operator in the USA with gross revenue of USD 2 - 5 million, with additional upside potential.
Cash-generating mining pools and data center operations expected to cover more than Group’s costs in 2025:
Additionally, two other operating subsidiaries are performing well: Powerpool Mining SL, which owns and operates a mining pool, is generating positive and increasing cash flow, while Arctic Core, which operates four data centers, is expected to contribute additional cash flow in 2025. Collectively, the estimated net cash flow from these subsidiaries are expected to more than cover the group’s fixed costs.
Spennende tider. Blir det emisjon så vurderer jeg å tegne.
COMPANY HIGHLIGHTS:
Lokotech Group – Owner of 5 subsidiaries:
Lokotech Group is a publicly listed company on Euronext Growth, with a market capitalization of approximately NOK 500 million. It operates five subsidiaries focused on semiconductors, data centers, and crypto mining pools.
Lokotech AS – The most efficient chip for crypto mining:
Its primary subsidiary, Lokotech AS, has developed a groundbreaking dual-use chip for blockchain mining (Scrypt ASIC) and edge AI inference. Testing and simulations demonstrate that the chip outperforms the market leader and closest peer, offering 2–4x greater energy efficiency in blockchain mining.
Strong interest from large market players – USD 2 - 5 million framework agreement already signed:
Lokotech AS is targeting a multi-billion-dollar industry and has already generated strong interest in its chip, and is in discussions with large international market participants. For instance, the company has already signed a framework agreement with a private operator in the USA with gross revenue of USD 2 - 5 million, with additional upside potential.
Cash-generating mining pools and data center operations expected to cover more than Group’s costs in 2025:
Additionally, two other operating subsidiaries are performing well: Powerpool Mining SL, which owns and operates a mining pool, is generating positive and increasing cash flow, while Arctic Core, which operates four data centers, is expected to contribute additional cash flow in 2025. Collectively, the estimated net cash flow from these subsidiaries are expected to more than cover the group’s fixed costs.
Stockshold
05.02.2025 kl 14:24
2510
Tobias skrev Rekyl i Loko. Var mega kjøpsmulighet i dag.
Tidenes gavepakke når det selges ned 20 % på noe som tidligere er meldt.
Må vel bare takke de som lempa ut i dag
Må vel bare takke de som lempa ut i dag
weed
05.02.2025 kl 14:10
2554
Brukte de siste slantene på kontoen og fylte på til 2.07. Hadde vært morsomt om vi endte i pluss. Godt over halvvegs fra bunnen i dag.
Teknikkpenger
05.02.2025 kl 13:41
2575
Teknikkpenger skrev snart får eksakt e-post .......han fikk
"Er noen forsinkelser i tape-out-prosessen som vist i presentasjonen (midten av februar) på grunn av kapitalinnhenting?"
svar fra selskapet
Hei XXX,
"Nei, det er ingen forsinkelser nevnt i kommunikasjonen; mer det motsatte. Datoen er nå booket på foundry."
svar fra selskapet
Hei XXX,
"Nei, det er ingen forsinkelser nevnt i kommunikasjonen; mer det motsatte. Datoen er nå booket på foundry."
Redigert 05.02.2025 kl 13:43
Teknikkpenger
05.02.2025 kl 12:49
2656
Hørte nettopp nyheter fra noen som kontaktet selskapet og fikk svar "det er ingen forsinkelse i tape-out"
Teknikkpenger
05.02.2025 kl 11:53
2747
Det er bare å bekrefte måte, du kan kontakte selskapet for å få svar før mandag.
Jeg bekrefter med dette at det ikke er noen endring
"As through its IC assembly partner, has already booked a date for such tape out at the foundry"
Investor og styremedlem vil ikke tillate aksjonærer å ta del i utvanning de kan komme med kr2,5 av 20 millioner aksjer ..............
Byd allerede der opp til kr 10
Jeg bekrefter med dette at det ikke er noen endring
"As through its IC assembly partner, has already booked a date for such tape out at the foundry"
Investor og styremedlem vil ikke tillate aksjonærer å ta del i utvanning de kan komme med kr2,5 av 20 millioner aksjer ..............
Byd allerede der opp til kr 10
Redigert 05.02.2025 kl 11:57
Teknikkpenger
05.02.2025 kl 11:00
2876
Lån vil være maksimalt 175 millioner, selskap allerede i rammeavtale + salg verdt 75 + millioner også 25 millioner verdt opsjon, inntekt fra powerpool 60 millioner kroner og inntekt fra salg/år 1,2 milliarder kroner. Vis meg hvor som helst skrevet tapeout er dalayed i melding...............
pr presentasjon Q1 - kapitalinnhenting
midten av Q1 - Tapeout
pr presentasjon Q1 - kapitalinnhenting
midten av Q1 - Tapeout
Redigert 05.02.2025 kl 11:06
Stockshold
05.02.2025 kl 10:59
2866
Nok en som totalt misforstår, Lokotech trenger egentlig ikke penger til drift, den går fint med inntekter fra artic core og powerpool.
Det de nå skal hente penger til en en produksjon for å øke inntekter voldsomt, dødspriral er noe helt annet som utføres for selskaper med masse gjeld, å som en siste krampetrekning. Absolutt ikke gjeldene her.
Les litt istede for å sleng ut idiotiske påstander
Det de nå skal hente penger til en en produksjon for å øke inntekter voldsomt, dødspriral er noe helt annet som utføres for selskaper med masse gjeld, å som en siste krampetrekning. Absolutt ikke gjeldene her.
Les litt istede for å sleng ut idiotiske påstander
EspedalH
05.02.2025 kl 10:52
2889
Du går høyt ut! Men sånn er det med anonyme nick… ikke mye troverdig. Er de dumme nok til å gå for «dødsspiral» lån, vet de fleste hva vei det bærer! Tror heller ikke vi skal fastsette når tapeout kommer!
Teknikkpenger
05.02.2025 kl 10:48
2883
Mange vet ikke tall her. Så jeg vil slappe av, vent til mandag 10. februar 2025, ikke gi bort aksjene dine billig. Selskapet ventet med å gi ut denne meldingen etter lang ventetid og med en konkret plan............ bare nyt tape-out i de kommende dagene og med noen 10 % til 20 % billige aksjer i utvanning til kr 1,8 til kr 2,1
Stockshold
05.02.2025 kl 10:44
2891
Er forsovidt ikke uvisshet over lengre tid.
Det er ett stort beløp som alle viste fra før, å de jobber med løsning på hvem som bistår med kapitalen, utifra meldingen har de allerede noe å flere er aktuelle.
Kjøper selv aksjer i dag, så får de som mener dette var uhørt å ble overrasket selge.
Håper vi ser en rask løsning nå som markets og pareto er på saken.
Når disse pengene er på plass, venter enorme inntekter.
Det er ett stort beløp som alle viste fra før, å de jobber med løsning på hvem som bistår med kapitalen, utifra meldingen har de allerede noe å flere er aktuelle.
Kjøper selv aksjer i dag, så får de som mener dette var uhørt å ble overrasket selge.
Håper vi ser en rask løsning nå som markets og pareto er på saken.
Når disse pengene er på plass, venter enorme inntekter.
weed
05.02.2025 kl 10:26
2913
De burde ikke la aksjonærene sveve i uvisshet over lengre tid. Greit nok at det var varslet, men når vi nå ikke vet hvordan finansieringsløsningen blir er det klart at mange selger. Prøver ikke å baisse da jeg har gått tungt inn srlv.
Teknikkpenger
05.02.2025 kl 10:24
2887
Der de har skrevet er det utvanning av aksjer, hvis noen vil det være 10% til 15% maksimalt 20 til 30 millioner nye aksjer ........
Stockshold
05.02.2025 kl 10:22
2894
Potlaskatt skrev Folk blir bekymret for utvanning av aksjene sine.
Vil si det er større grunn til bekymring når det ikke leses rapporter og presantasjonsmatriale fra selskapet.
Dette er helt i tråd med hva som er opplyst, å folk panikkselger. Ikke annet å gjøre en å kjøpe da.
Hvordan tror dere kursen reagerer når lokotech melder at de har pengene til storskala produksjon ?
Dette er helt i tråd med hva som er opplyst, å folk panikkselger. Ikke annet å gjøre en å kjøpe da.
Hvordan tror dere kursen reagerer når lokotech melder at de har pengene til storskala produksjon ?
weed
05.02.2025 kl 09:17
2933
Burde jo hatt klar en løsning før børsåpning. Nå er det masse usikkerhet og kursen pressrs lett ned.
Potlaskatt
05.02.2025 kl 09:03
2995
Rett ned som ventet fra meg. Alltid negativt når det er tomt for penger.
flingaas
04.02.2025 kl 23:45
3325
God input som alltid. Hva morgendagen bringer, vil tiden vise. Jeg gleder meg til andre halvdel av februar.
Stockshold
04.02.2025 kl 23:24
3378
Snakker man utvikling på kurs kan det sikkert svinge litt ekstra ett par dager på manges uvitehet om hva dette betyr.
Kommer det ei melding ila noen dager om at pengene er hentet vil det sikre selskapet enorme inntekter å vi snakker da milliarder.
Utrolig positivt, minner om VWap på ca 2.60 som bør sende et klart tegn på utfall😉
Kommer det ei melding ila noen dager om at pengene er hentet vil det sikre selskapet enorme inntekter å vi snakker da milliarder.
Utrolig positivt, minner om VWap på ca 2.60 som bør sende et klart tegn på utfall😉
flingaas
04.02.2025 kl 23:06
3412
Potlaskatt skrev Blir det opptur imorgen eller rett ned? Hva tenker dere?
Ingen grunn til at denne skal ned. Kapitalinnhentingen er et naturlig steg mot masseproduksjon og har vært varsler lenge. Svært positivt at de velger å gjøre dette uten en stor emisjon.
De fleste som sutrer her inne er folk uten aksjer. Jeg holder mine, og tror vi skal opp i morgen.
De fleste som sutrer her inne er folk uten aksjer. Jeg holder mine, og tror vi skal opp i morgen.