Gamechanger
Lokotech rapporterte 7. november at Powerpool (66% eid av Lokotech) omsatte for tilsvarende 34MNOK per år i nettoinntekter. På samme tidspunkt var bruttoomsetningen ca 160MNOK. Dette gir en margin på ca 21%.
Lokotech rapporterte ved oppkjøpet av Powerpool at de leverte en EBIT på 6MNOK. Daværende brutto-omsetning var på ca 130MNOK, og netto-omsetning på 27MNOK.
Nå er brutto-omsetningen på nærmere 260MNOK, og med en margin på 21% tilsvarer det en netto-omsetning på ca 54MNOK. Netto-omsetningen har altså steget med 100% i 2024.
Så er spørsmålet hvordan det påvirker EBIT. Er det slik at økningen i omsetning er en ren uplift på grunn av lik OPEX, eller vil økningen i omsetning gi høyere OPEX? Dette har jeg ikke svaret på, men jeg antar at EBIT marginen stiger ganske kraftig og at økningen i omsetning er nærmest ren uplift. I så tilfelle vil Powerpool på nåværende omsetning ha en årlig EBIT på 33MNOK. Dette virker helt sprøtt, men slik er det nå en gang (dersom marginene er like og OPEX ikke øker nevneverdig). Meg bekjent er selskapet gjeldsfritt, og etter skatt vil de da sitte igjen med inntjening på 25MNOK. På P/E 10 bør da Powerpool verdsettes til 250MNOK, og med 66% eierandel tilsvarer det 0,94kr per aksje i Lokotech. P/E 10 er også fryktelig konservativt. I US handles tilsvarende selskaper vesentlig høyere. Flere med P/S opp mot 15-20. Med andre ord forsvarer Powerpool alene dagens markedsverdi i Lokotech og vel så det. Dette er en gamechanger for Lokotech, og veksten i Powerpool er forventet å øke fremover. I tillegg får vi snart tapeout av ASIC. Markedet har til nå nærmest ignorert Powerpool og priset selskapet basert på ASIC (0,7-1kr). Jeg tror derfor vi har et potensiale opp mot 2kr i første omgang, og deretter videre oppover ved positiv tapeout.
Tallene er ganske grovt regnet på fordi jeg ikke har hele tallgrunnlaget, men illustrerer potensialet her. Men hvis noen har bedre tall er det bare å slenge inn kommentar, så kan vi regne litt mer.
Lokotech rapporterte ved oppkjøpet av Powerpool at de leverte en EBIT på 6MNOK. Daværende brutto-omsetning var på ca 130MNOK, og netto-omsetning på 27MNOK.
Nå er brutto-omsetningen på nærmere 260MNOK, og med en margin på 21% tilsvarer det en netto-omsetning på ca 54MNOK. Netto-omsetningen har altså steget med 100% i 2024.
Så er spørsmålet hvordan det påvirker EBIT. Er det slik at økningen i omsetning er en ren uplift på grunn av lik OPEX, eller vil økningen i omsetning gi høyere OPEX? Dette har jeg ikke svaret på, men jeg antar at EBIT marginen stiger ganske kraftig og at økningen i omsetning er nærmest ren uplift. I så tilfelle vil Powerpool på nåværende omsetning ha en årlig EBIT på 33MNOK. Dette virker helt sprøtt, men slik er det nå en gang (dersom marginene er like og OPEX ikke øker nevneverdig). Meg bekjent er selskapet gjeldsfritt, og etter skatt vil de da sitte igjen med inntjening på 25MNOK. På P/E 10 bør da Powerpool verdsettes til 250MNOK, og med 66% eierandel tilsvarer det 0,94kr per aksje i Lokotech. P/E 10 er også fryktelig konservativt. I US handles tilsvarende selskaper vesentlig høyere. Flere med P/S opp mot 15-20. Med andre ord forsvarer Powerpool alene dagens markedsverdi i Lokotech og vel så det. Dette er en gamechanger for Lokotech, og veksten i Powerpool er forventet å øke fremover. I tillegg får vi snart tapeout av ASIC. Markedet har til nå nærmest ignorert Powerpool og priset selskapet basert på ASIC (0,7-1kr). Jeg tror derfor vi har et potensiale opp mot 2kr i første omgang, og deretter videre oppover ved positiv tapeout.
Tallene er ganske grovt regnet på fordi jeg ikke har hele tallgrunnlaget, men illustrerer potensialet her. Men hvis noen har bedre tall er det bare å slenge inn kommentar, så kan vi regne litt mer.
Redigert 14.11.2024 kl 13:02
Du må logge inn for å svare
Stockshold
29.11.2024 kl 15:48
1095
Det meste kjører oppover i krypto nå, øker bare inntektene hele tiden nå. Er nok ikke lenge til vi ser nye rykk nå.
weed
I går kl 17:55
883
Doge godt opp siden fredag (nå 4.90) burde kunne føre til brudd over motstanden i intervallet 1.20-1.25.
Stockshold
I går kl 18:07
863
Litecoin har nå også brutt motstand å går mot 140$.
Mange fordeler for Lokotech
- bedre profit i powerpool
-bedre roi på lokotechs produkter, større muligheter for økt kjøpsvolum
-generelle god stemning i krypto gir økning innen mining og gir powerpool økt kundemasse
Meget positivt om vi bryter motstand på 1,22 da neste motstand teknisk ligger på rundt 1.80.
Tror å håper på ei fin uke for Lokotech!
Mange fordeler for Lokotech
- bedre profit i powerpool
-bedre roi på lokotechs produkter, større muligheter for økt kjøpsvolum
-generelle god stemning i krypto gir økning innen mining og gir powerpool økt kundemasse
Meget positivt om vi bryter motstand på 1,22 da neste motstand teknisk ligger på rundt 1.80.
Tror å håper på ei fin uke for Lokotech!
Fundam1talist
I går kl 20:50
766
Tipper vi suser igjennom motstanden i løpet av denne uken. Aksjen har holdt seg veldig godt, og alle små nedganger blir umiddelbart kjøpt. Nå ligger det institusjonelle investorer og kjøper, så smart money is buying. Powerpool har de siste 3 ukene hatt en vekst i antall registrerte brukere på hele 84%! Det er egentlig helt uforståelig hvor mye det har vokst på kort tid. Med den veksttakten Powerpool nå har bør selskapet enkelt forsvare P/S 8-10. Det impliserer en fair value for bare Powerpool på mellom 1,6 og 2,2kr justert for eierandel. Litecoin og dodgecoin stiger også bra, og alt ligger til rette for en solid oppgang i Lokotech. Jeg holder fast på over 2kr innen nyttår👍 Og neste år tipper jeg vi ser både 3, 4 og 5kr dersom ASIC leverer.
Teknikkpenger
I dag kl 08:37
599
Litecon steg rundt til $122, 22% økning i helgen, det vil ta mer før Trump tok over i januar 2025. powerpool er en pengemaskin nå ................
Ser ut som selskapet vil administrere produksjonsfondet selv frem til mai 2025
Ser ut som selskapet vil administrere produksjonsfondet selv frem til mai 2025
Teknikkpenger
I dag kl 09:56
417
Nåværende selskap på vei mot 10 milliarder kroner selskap på 5 år. tapeout målet er kr 3,8
Fundam1talist
I dag kl 11:00
338
Er ikke usannsynlig. Ser nå at Powerpool har hatt noen ganske store utbetalinger dette døgnet. Ser ut til at omsetningen fortsetter å stige, og at vi nå er oppe på 80MNOK net revenue (skal taes med en klype salt). 3kr ved P/S 10 er det uansett. Jeg har en langsiktig posisjon her uansett og tørr ikke å trade. Sentimentet er så positivt at det er umulig å si hvor høyt den kan gå.
Fundam1talist
I dag kl 13:54
207
Holder seg bra i dag. Har nå brutt motstanden på 1,2-1,25kr. Kommer nok til å gå mot ATH, og da er det fri bane oppover. Et enormt potensial, så oppsiden kan være helt ekstrem. Bare én måned til tapeout💪
Tobias
I dag kl 16:05
58
Fin køpsmulighet dette.
Tipper vi passerer 1 50 i morgen
Tipper vi passerer 1 50 i morgen
Redigert i dag kl 16:05
Du må logge inn for å svare