Gamechanger

Fundam1talist
LOKO 14.11.2024 kl 12:54 14881

Lokotech rapporterte 7. november at Powerpool (66% eid av Lokotech) omsatte for tilsvarende 34MNOK per år i nettoinntekter. På samme tidspunkt var bruttoomsetningen ca 160MNOK. Dette gir en margin på ca 21%.

Lokotech rapporterte ved oppkjøpet av Powerpool at de leverte en EBIT på 6MNOK. Daværende brutto-omsetning var på ca 130MNOK, og netto-omsetning på 27MNOK.

Nå er brutto-omsetningen på nærmere 260MNOK, og med en margin på 21% tilsvarer det en netto-omsetning på ca 54MNOK. Netto-omsetningen har altså steget med 100% i 2024.

Så er spørsmålet hvordan det påvirker EBIT. Er det slik at økningen i omsetning er en ren uplift på grunn av lik OPEX, eller vil økningen i omsetning gi høyere OPEX? Dette har jeg ikke svaret på, men jeg antar at EBIT marginen stiger ganske kraftig og at økningen i omsetning er nærmest ren uplift. I så tilfelle vil Powerpool på nåværende omsetning ha en årlig EBIT på 33MNOK. Dette virker helt sprøtt, men slik er det nå en gang (dersom marginene er like og OPEX ikke øker nevneverdig). Meg bekjent er selskapet gjeldsfritt, og etter skatt vil de da sitte igjen med inntjening på 25MNOK. På P/E 10 bør da Powerpool verdsettes til 250MNOK, og med 66% eierandel tilsvarer det 0,94kr per aksje i Lokotech. P/E 10 er også fryktelig konservativt. I US handles tilsvarende selskaper vesentlig høyere. Flere med P/S opp mot 15-20. Med andre ord forsvarer Powerpool alene dagens markedsverdi i Lokotech og vel så det. Dette er en gamechanger for Lokotech, og veksten i Powerpool er forventet å øke fremover. I tillegg får vi snart tapeout av ASIC. Markedet har til nå nærmest ignorert Powerpool og priset selskapet basert på ASIC (0,7-1kr). Jeg tror derfor vi har et potensiale opp mot 2kr i første omgang, og deretter videre oppover ved positiv tapeout.

Tallene er ganske grovt regnet på fordi jeg ikke har hele tallgrunnlaget, men illustrerer potensialet her. Men hvis noen har bedre tall er det bare å slenge inn kommentar, så kan vi regne litt mer.
Redigert 14.11.2024 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
Tobias
I går kl 18:32 351

Kursmål kr 2,1 innen 6- 12 måneder er altfor konservativt.
Powerpool alene er mer verdt idag enn kr. 2,1. I dag setter Powerpool dagsrekord (24 t) i nye registrerte brukere.
ASIC kommer i tillegg.

Redigert i går kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Fundam1talist
I går kl 19:41 277

Støttes! Kursmål ved positiv tapeout bør ligge i intervallet 3-4kr spør du meg. Ved første øyekast kan det se ut som de er alt for konservative med Powerpool sitt bidrag til inntekter. Ellers en veldig grundig analyse. Kan føre til at større investorer kommer på banen.
Redigert i går kl 19:53 Du må logge inn for å svare
Star
I går kl 21:41 188

3 til 4kr bra det.
Stockshold
I går kl 21:59 157

Utrolig positivt at det nå kommer fokus på Lokotech med en grundig analyse som viser potensialet.

De har tidligere selv kommet med mye høyere anslag når det kommer til hashblades, så endel her må tas med en klype salt tror jeg.

Relativt konservativt utifra det selskapet selv har gitt av anslag, men NOK 2.1 er en fin start
Teknikkpenger
I går kl 22:36 121

over konservativt anslag. fortsatt bear (DCF) er 1,2 kr.
- 30k hashblade salg på 5 år.
- også 2 % egen mining.
-forhåndssalget øker til USD 2,4 millioner fra 850 000 USD fra halvårsrapporten
- opsjoner for å generere NOK 25 millioner.
- I henhold til rapport side 14," ifølge selskapets egne prognoser, for å utgjøre mellom 5% og 15% av den totale hash-raten i nettverket for Scrypt-algoritmen, som potensielt kan generere betydelige inntekter på mellom USD 109 millioner og USD 327 millioner," som gir EPS kr6 til kr20
Redigert i går kl 23:55 Du må logge inn for å svare