Gamechanger
Lokotech rapporterte 7. november at Powerpool (66% eid av Lokotech) omsatte for tilsvarende 34MNOK per Är i nettoinntekter. PÄ samme tidspunkt var bruttoomsetningen ca 160MNOK. Dette gir en margin pÄ ca 21%.
Lokotech rapporterte ved oppkjÞpet av Powerpool at de leverte en EBIT pÄ 6MNOK. DavÊrende brutto-omsetning var pÄ ca 130MNOK, og netto-omsetning pÄ 27MNOK.
NÄ er brutto-omsetningen pÄ nÊrmere 260MNOK, og med en margin pÄ 21% tilsvarer det en netto-omsetning pÄ ca 54MNOK. Netto-omsetningen har altsÄ steget med 100% i 2024.
SÄ er spÞrsmÄlet hvordan det pÄvirker EBIT. Er det slik at Þkningen i omsetning er en ren uplift pÄ grunn av lik OPEX, eller vil Þkningen i omsetning gi hÞyere OPEX? Dette har jeg ikke svaret pÄ, men jeg antar at EBIT marginen stiger ganske kraftig og at Þkningen i omsetning er nÊrmest ren uplift. I sÄ tilfelle vil Powerpool pÄ nÄvÊrende omsetning ha en Ärlig EBIT pÄ 33MNOK. Dette virker helt sprÞtt, men slik er det nÄ en gang (dersom marginene er like og OPEX ikke Þker nevneverdig). Meg bekjent er selskapet gjeldsfritt, og etter skatt vil de da sitte igjen med inntjening pÄ 25MNOK. PÄ P/E 10 bÞr da Powerpool verdsettes til 250MNOK, og med 66% eierandel tilsvarer det 0,94kr per aksje i Lokotech. P/E 10 er ogsÄ fryktelig konservativt. I US handles tilsvarende selskaper vesentlig hÞyere. Flere med P/S opp mot 15-20. Med andre ord forsvarer Powerpool alene dagens markedsverdi i Lokotech og vel sÄ det. Dette er en gamechanger for Lokotech, og veksten i Powerpool er forventet Ä Þke fremover. I tillegg fÄr vi snart tapeout av ASIC. Markedet har til nÄ nÊrmest ignorert Powerpool og priset selskapet basert pÄ ASIC (0,7-1kr). Jeg tror derfor vi har et potensiale opp mot 2kr i fÞrste omgang, og deretter videre oppover ved positiv tapeout.
Tallene er ganske grovt regnet pÄ fordi jeg ikke har hele tallgrunnlaget, men illustrerer potensialet her. Men hvis noen har bedre tall er det bare Ä slenge inn kommentar, sÄ kan vi regne litt mer.
Lokotech rapporterte ved oppkjÞpet av Powerpool at de leverte en EBIT pÄ 6MNOK. DavÊrende brutto-omsetning var pÄ ca 130MNOK, og netto-omsetning pÄ 27MNOK.
NÄ er brutto-omsetningen pÄ nÊrmere 260MNOK, og med en margin pÄ 21% tilsvarer det en netto-omsetning pÄ ca 54MNOK. Netto-omsetningen har altsÄ steget med 100% i 2024.
SÄ er spÞrsmÄlet hvordan det pÄvirker EBIT. Er det slik at Þkningen i omsetning er en ren uplift pÄ grunn av lik OPEX, eller vil Þkningen i omsetning gi hÞyere OPEX? Dette har jeg ikke svaret pÄ, men jeg antar at EBIT marginen stiger ganske kraftig og at Þkningen i omsetning er nÊrmest ren uplift. I sÄ tilfelle vil Powerpool pÄ nÄvÊrende omsetning ha en Ärlig EBIT pÄ 33MNOK. Dette virker helt sprÞtt, men slik er det nÄ en gang (dersom marginene er like og OPEX ikke Þker nevneverdig). Meg bekjent er selskapet gjeldsfritt, og etter skatt vil de da sitte igjen med inntjening pÄ 25MNOK. PÄ P/E 10 bÞr da Powerpool verdsettes til 250MNOK, og med 66% eierandel tilsvarer det 0,94kr per aksje i Lokotech. P/E 10 er ogsÄ fryktelig konservativt. I US handles tilsvarende selskaper vesentlig hÞyere. Flere med P/S opp mot 15-20. Med andre ord forsvarer Powerpool alene dagens markedsverdi i Lokotech og vel sÄ det. Dette er en gamechanger for Lokotech, og veksten i Powerpool er forventet Ä Þke fremover. I tillegg fÄr vi snart tapeout av ASIC. Markedet har til nÄ nÊrmest ignorert Powerpool og priset selskapet basert pÄ ASIC (0,7-1kr). Jeg tror derfor vi har et potensiale opp mot 2kr i fÞrste omgang, og deretter videre oppover ved positiv tapeout.
Tallene er ganske grovt regnet pÄ fordi jeg ikke har hele tallgrunnlaget, men illustrerer potensialet her. Men hvis noen har bedre tall er det bare Ä slenge inn kommentar, sÄ kan vi regne litt mer.
Redigert 14.11.2024 kl 13:02
Du mÄ logge inn for Ä svare
flingaas
15.12.2024 kl 16:46
3251
Lukter Bitmain lang vei. Bud under 10 kr er skambud, sÄ vi bÞr klatre litt i morgen.
weed
15.12.2024 kl 16:49
3241
Vet at det ikke er sammenlignbart men var i Scana du det kom bud. Gikk litt opp fĂžrst. Siden har det vĂŠrt en sĂŠrs trist utvikling.
Tobias
15.12.2024 kl 16:50
3236
Tenker ogsÄ pÄ Bitmain.
If you can't beat them, join them
If you can't beat them, join them
Redigert 15.12.2024 kl 16:53
Tobias
15.12.2024 kl 16:53
3223
Hehe , det er stor forskjell Namibia og Bitmain
Redigert 15.12.2024 kl 18:37
Teknikkpenger
15.12.2024 kl 16:54
3221
som forventet......NOK 5
Redigert 15.12.2024 kl 16:54
Fundam1talist
15.12.2024 kl 20:09
2953
Oioioi, dette var litt av en melding Ä fÄ pÄ en sÞndag! Her kommer det til Ä gÄ unna fremover. Var tidlig ute med Ä gjette 2kr fÞr jul, men nÄ tÞrr jeg faktisk ikke Ä gjette hvor hÞyt vi gÄr. Ved tapeout suksess og bud kan den fort stÄ i 10kr. NÄ skal man ikke prise selskapet pÄ fremtidig inntjening, men man skal prise verdien av teknologien. + 2 milliarder i MCAP er ikke urealistisk.
Spaceface
15.12.2024 kl 20:47
2873
Svarer meg selv sÄ folk kan se hva jeg tenker, men dette legimiterer for kanskje en multiple pÄ 20-25* istedenfor 10. Som vil si failvalue pÄ minst 3! Dette uten powerpool, blir fryktelig spennende med ukene og mÄndene her nÄ! Den kan faktisk gÄ lett til 5 kroner nÄ, null motstand i teknisk ogsÄ :D
Redigert 15.12.2024 kl 20:48
Fundam1talist
15.12.2024 kl 22:21
2702
Som jeg nevnte nedenfor sĂ„ mĂ„ man nĂ„ tenke litt nytt rundt verdsettelsen. Ikke tenk verdivurdering ut ifra potensiell inntjening for LOKO. Tenk heller pĂ„ hva ASICâen til LOKO kan bli verdt for eksempelvis Bitmain. Dersom de er aktĂžren som skal kjĂžpe opp har de mye bedre forutsetninger til Ă„ fĂ„ i gang salget og fĂ„ stĂžrre inntjening pga markedsposisjon.
Teknikkpenger
I gÄr kl 05:05
2468
Teknikkpenger
I gÄr kl 05:40
2451
Som per samtale frykter Lokotech at bitmine enten utfÞrer reverse engineering pÄ ASIC eller legger inn et bud. Ser ut som Bitmine Þnsker det desperat. Bud kan gÄ pÄ NOK10
weed
I gÄr kl 09:10
2084
Da var det mulig Ä fÄ aksjer for under 2 kr. FÄr vi se hvor vi ender i dsg.
Star
I gÄr kl 09:29
1983
https://investornytt.no/arelangt-nedsalg-over-denne-aksjen-kan-stige-50-neste-to-ukene-og-fortsatt-en-tidoblingskandidat/
Denne kan fly hÞyt nÄ.
se link fra Januar 2024
Denne kan fly hÞyt nÄ.
se link fra Januar 2024
weed
I gÄr kl 09:45
1918
Grei oppgang, men ikke fullt sÄ hÞyt oppe i stratosfÊren som jeg forventet. Skal vi nÄ bevege oss mellom 1.85 og 2.15 i et par mÄneders tid?
Tobias
I gÄr kl 09:46
1909
Julegavene deles ut nÄ. Utrolig at man fÄr kjÞpt Loko under kr 2.
Fin kjĂžpsmulighet dette.
Fin kjĂžpsmulighet dette.
Pusen
I gÄr kl 09:53
1864
Tapeoutmelding like rundt hjÞrnet, ved en slik melding sÄ vil vi fortsette oppgang. Og ved en suksessfull tapeout sÄ vil vel kanskje oppkjÞpskandidaten komme med et formelt bud.
Teknikkpenger
I gÄr kl 10:27
1759
Budet vil gÄ opp til 2 milliarder kroner, som minst gir verdsettelse opptil 10 kr/aksje
Selskapet kan drive gruvedrift kr5/aksje/ per Ă„r.
kommende dager kan de enkelt kjĂžpe aksjer fra markedet 60 % med mindre enn 5 kr
Selskapet kan drive gruvedrift kr5/aksje/ per Ă„r.
kommende dager kan de enkelt kjĂžpe aksjer fra markedet 60 % med mindre enn 5 kr
Redigert i gÄr kl 13:48
weed
I gÄr kl 14:37
1381
Tvilsomt. MÄtte i sÄ fall vÊre om det kom en positiv melding i lÞpet av dagen. Alltid noen som skal selge pÄ kraftig oppgang. Virker nesten som om noen Þnsker aksjen ned.
Redigert i gÄr kl 16:24
Teknikkpenger
I gÄr kl 16:33
1230
den gÄr over kr 2 i morgen, den gÄr sakte opp til kr 5 Bud vil vÊre over kr10 .
Skytta
I gÄr kl 22:13
979
Spekulasjoner, men kan det vÊre andre aktÞrer som har hatt LOKO pÄ radaren og som nÄ blir tvunget til Ä melde sin interesse. En liten budkrig blir aldri feil for selger.
Hvem er aktuelle aktĂžrer?
Hvem er aktuelle aktĂžrer?
Skytta
I gÄr kl 22:31
944
Vi fÄr se, tipper det er skrevet en NDA, som inneholder avtalt pris intervall ved Worst/best case scenario, og forbehold om xyz ukjente faktorer.
Spennende tider, nÄ gjelder det Ä vÊre tolmodig.
Spennende tider, nÄ gjelder det Ä vÊre tolmodig.
Stockshold
I gÄr kl 23:39
854
Skal vi se pÄ aktuellle kandidater tenker jeg bÄde Bitmain og elphapex er hÞyaktuelle.
Vil si att disse er de med scryptminers som kan sammenlignes.
Men som vi vet er Lokotechâs specs best i klassen, Ă„ det truer disse gigantene.
Samtidig har 84million sluppet en podcast i kveld med intervju av ruben fra powerpool
https://x.com/84million/status/1868748098668843024?s=46
Vil si att disse er de med scryptminers som kan sammenlignes.
Men som vi vet er Lokotechâs specs best i klassen, Ă„ det truer disse gigantene.
Samtidig har 84million sluppet en podcast i kveld med intervju av ruben fra powerpool
https://x.com/84million/status/1868748098668843024?s=46
PartnerInv
I dag kl 09:28
452
Det er fortsatt bra vekst med registrerte brukere pr. dag, men det har roet seg litt ned fra crazy days for noen uker siden. Brutto omsetning har stabilisert seg de siste par ukene. Det er fin vekst i antall aktive maskiner og vi ser stadig rekordhÞye antall. Hashrate pÄ de ulike algoritmene har en Þkning. Dette er meget bra!
Tobias
I dag kl 14:53
236
Blir Loko et "once in a lifetime" kjĂžp?
Aksjen kan fort tredoble seg over natten. Bud pÄ mellom 6 -10 kr kan komme.
Tapeout melding vil i fÞrste omgang sette fyr pÄ aksjen.
KjÞp pÄ dagens nivÄer er en gave
Aksjen kan fort tredoble seg over natten. Bud pÄ mellom 6 -10 kr kan komme.
Tapeout melding vil i fÞrste omgang sette fyr pÄ aksjen.
KjÞp pÄ dagens nivÄer er en gave