Gamechanger
Lokotech rapporterte 7. november at Powerpool (66% eid av Lokotech) omsatte for tilsvarende 34MNOK per år i nettoinntekter. På samme tidspunkt var bruttoomsetningen ca 160MNOK. Dette gir en margin på ca 21%.
Lokotech rapporterte ved oppkjøpet av Powerpool at de leverte en EBIT på 6MNOK. Daværende brutto-omsetning var på ca 130MNOK, og netto-omsetning på 27MNOK.
Nå er brutto-omsetningen på nærmere 260MNOK, og med en margin på 21% tilsvarer det en netto-omsetning på ca 54MNOK. Netto-omsetningen har altså steget med 100% i 2024.
Så er spørsmålet hvordan det påvirker EBIT. Er det slik at økningen i omsetning er en ren uplift på grunn av lik OPEX, eller vil økningen i omsetning gi høyere OPEX? Dette har jeg ikke svaret på, men jeg antar at EBIT marginen stiger ganske kraftig og at økningen i omsetning er nærmest ren uplift. I så tilfelle vil Powerpool på nåværende omsetning ha en årlig EBIT på 33MNOK. Dette virker helt sprøtt, men slik er det nå en gang (dersom marginene er like og OPEX ikke øker nevneverdig). Meg bekjent er selskapet gjeldsfritt, og etter skatt vil de da sitte igjen med inntjening på 25MNOK. På P/E 10 bør da Powerpool verdsettes til 250MNOK, og med 66% eierandel tilsvarer det 0,94kr per aksje i Lokotech. P/E 10 er også fryktelig konservativt. I US handles tilsvarende selskaper vesentlig høyere. Flere med P/S opp mot 15-20. Med andre ord forsvarer Powerpool alene dagens markedsverdi i Lokotech og vel så det. Dette er en gamechanger for Lokotech, og veksten i Powerpool er forventet å øke fremover. I tillegg får vi snart tapeout av ASIC. Markedet har til nå nærmest ignorert Powerpool og priset selskapet basert på ASIC (0,7-1kr). Jeg tror derfor vi har et potensiale opp mot 2kr i første omgang, og deretter videre oppover ved positiv tapeout.
Tallene er ganske grovt regnet på fordi jeg ikke har hele tallgrunnlaget, men illustrerer potensialet her. Men hvis noen har bedre tall er det bare å slenge inn kommentar, så kan vi regne litt mer.
Lokotech rapporterte ved oppkjøpet av Powerpool at de leverte en EBIT på 6MNOK. Daværende brutto-omsetning var på ca 130MNOK, og netto-omsetning på 27MNOK.
Nå er brutto-omsetningen på nærmere 260MNOK, og med en margin på 21% tilsvarer det en netto-omsetning på ca 54MNOK. Netto-omsetningen har altså steget med 100% i 2024.
Så er spørsmålet hvordan det påvirker EBIT. Er det slik at økningen i omsetning er en ren uplift på grunn av lik OPEX, eller vil økningen i omsetning gi høyere OPEX? Dette har jeg ikke svaret på, men jeg antar at EBIT marginen stiger ganske kraftig og at økningen i omsetning er nærmest ren uplift. I så tilfelle vil Powerpool på nåværende omsetning ha en årlig EBIT på 33MNOK. Dette virker helt sprøtt, men slik er det nå en gang (dersom marginene er like og OPEX ikke øker nevneverdig). Meg bekjent er selskapet gjeldsfritt, og etter skatt vil de da sitte igjen med inntjening på 25MNOK. På P/E 10 bør da Powerpool verdsettes til 250MNOK, og med 66% eierandel tilsvarer det 0,94kr per aksje i Lokotech. P/E 10 er også fryktelig konservativt. I US handles tilsvarende selskaper vesentlig høyere. Flere med P/S opp mot 15-20. Med andre ord forsvarer Powerpool alene dagens markedsverdi i Lokotech og vel så det. Dette er en gamechanger for Lokotech, og veksten i Powerpool er forventet å øke fremover. I tillegg får vi snart tapeout av ASIC. Markedet har til nå nærmest ignorert Powerpool og priset selskapet basert på ASIC (0,7-1kr). Jeg tror derfor vi har et potensiale opp mot 2kr i første omgang, og deretter videre oppover ved positiv tapeout.
Tallene er ganske grovt regnet på fordi jeg ikke har hele tallgrunnlaget, men illustrerer potensialet her. Men hvis noen har bedre tall er det bare å slenge inn kommentar, så kan vi regne litt mer.
Redigert 14.11.2024 kl 13:02
Du må logge inn for å svare
Teknikkpenger
07.02.2025 kl 13:25
6151
Broker74 skrev Hadde trodd denne ville ligger over 2,5 og ikke under
mange forstår ikke beregninger og holder også på i to dager i gårsdagens frykt.........det er stor ordre for kjøp, men ingen selger
Redigert 07.02.2025 kl 13:26
Teknikkpenger
07.02.2025 kl 15:00
6092
Selskapet har allerede bud hvis de utvannes, vil det være større sjanse for tvangsinnkjøp ettersom spilleren er sterkere i finansiell helse. Ledelsen vil ikke utvanne prosentandelen...........
Stockshold
07.02.2025 kl 16:48
5952
Enkelt forklart så er det ikke snakk om emisjon.
Pareto/SB1 Markets går målrettet etter kapitalt fra investorer.
Tenker vi snart ser løsning å nye løft i kurs
Pareto/SB1 Markets går målrettet etter kapitalt fra investorer.
Tenker vi snart ser løsning å nye løft i kurs
Redigert 07.02.2025 kl 17:54
Teknikkpenger
07.02.2025 kl 18:07
5921
inntektene fra selfmiming er enorme de laget fasiliteter også. 1,2 milliarder kroner per år og det vil gå lenger. Nå ordre verdt 150 millioner kroner og powerpool inntektsfinansiering vil være på plass hvis jeg har milliarder kroner vil ta hele. Oppdatert verdsettelsesverdi vil tiltrekke seg flere store investorer med bedre vilkår. Ingen grunn til å utvanne aksjer. Uten fortynning vil prisen gå til kr 8.
Fontene
07.02.2025 kl 20:25
5828
Er dette innlegget skrevet med Google Translate?
Mange skrivefeil og ufullstendige setninger.
Mange skrivefeil og ufullstendige setninger.
Fontene
07.02.2025 kl 20:49
5973
1. de laget fasilitet også?
2. 1,2 milliarder og det vil gå lenger?
3. Nå ordre verdt 150 millioner?
4. powerpool inntekts finansiering vil være på plass hvis jeg har milliarder kroner vil ta hele?
5. Oppdatert verdsettelsesverdi vil tiltrekke seg flere store investorer med bedre vilkår?
6. Ingen grunn til å utvanne aksjer?
7. Uten fortynning vil prisen gå til kr 8?
Jeg er kunde i Pareto og SB1M og har invitasjon til
investor presentasjonen på mandag kl 14:30.
Det blir et spennende møte. Jeg håper på good news.
4. powerpool inntekts finansiering vil være på plass hvis jeg har milliarder kroner vil ta hele?
5. Oppdatert verdsettelsesverdi vil tiltrekke seg flere store investorer med bedre vilkår?
Fontene
07.02.2025 kl 20:53
5974
1. de laget fasilitet også?
flingaas
07.02.2025 kl 22:00
5954
Fontene skrev Hva tror du Loko vil komme med med på møtet på mandag?
Kommer ingen nyheter i dette møtet, som arrangeres mens børsen er åpen. Det blir en ny presentasjon av selskapet (se oppdatert presentasjon, som er børsmeldt) og eventuelle nyheter som børsmeldes før mandag 14:30.
Redigert 07.02.2025 kl 22:01
Teknikkpenger
09.02.2025 kl 11:52
5281
https://simplywall.st/stocks/no/semiconductors/ob-loko/lokotech-group-shares/valuation
"Below Fair Value: LOKO (NOK2.35) is trading below our estimate of fair value (NOK13.79)
Significantly Below Fair Value: LOKO is trading below fair value by more than 20%."
"Below Fair Value: LOKO (NOK2.35) is trading below our estimate of fair value (NOK13.79)
Significantly Below Fair Value: LOKO is trading below fair value by more than 20%."
Fontene
09.02.2025 kl 12:35
5215
Hvis du var en potensiell investor i Loko, hvilken kurs ville du betalt pr aksje for å komme inn i selskapet nå? Ville du ikke bedt om en rabatt i forhold til dagens kurs?
10%=2,11 15%=2,00 20%=1,88 Hvem betaler 15% rente på et lån? Blir det en vanlig emisjon med min tegning på 100k Euro?
10%=2,11 15%=2,00 20%=1,88 Hvem betaler 15% rente på et lån? Blir det en vanlig emisjon med min tegning på 100k Euro?
flingaas
09.02.2025 kl 13:43
5195
Det er ikke så enkelt.
Hvis noen ønsker å 20M aksjer på det åpne markedet, må de presse kursen opp til 3-4-5 kroner. Det er ikke mulig å kjøpe slike volum til 2,30.
Jeg tror ikke emisjon blir nødvendig, men skulle det bli det, kan jeg ikke se for meg noen stor rabatt. Tvert imot tror jeg faktisk vi kan se en emisjonskurs som er høyere enn markedsprisen. Det er ikke uvanlig for vekstemisjoner.
Alt handler om etterspørsel.
Hvis noen ønsker å 20M aksjer på det åpne markedet, må de presse kursen opp til 3-4-5 kroner. Det er ikke mulig å kjøpe slike volum til 2,30.
Jeg tror ikke emisjon blir nødvendig, men skulle det bli det, kan jeg ikke se for meg noen stor rabatt. Tvert imot tror jeg faktisk vi kan se en emisjonskurs som er høyere enn markedsprisen. Det er ikke uvanlig for vekstemisjoner.
Alt handler om etterspørsel.
Redigert 09.02.2025 kl 13:44
Fontene
09.02.2025 kl 15:32
5106
Har du noen erfaring med 100k Euro emisjoner?
Det har jeg. Har vært med på høyere kurs for selskaper som har gått fra gråmarked til børs, men ikke når et selskap trenger penger.
Hvor stor post har du i Loko?
Er du 100kE i Pareto og SB1M?
Det har jeg. Har vært med på høyere kurs for selskaper som har gått fra gråmarked til børs, men ikke når et selskap trenger penger.
Hvor stor post har du i Loko?
Er du 100kE i Pareto og SB1M?
Teknikkpenger
09.02.2025 kl 16:19
5062
Etter fredagsavtale er verdsettelsen av selskapet gått til kr8 med gjeldende aksjetall. Forventer at analytikere oppdaterer tall. Da vil fortynning være (hvis noen) vil være høyere enn dagens verdi kan være høyere enn kr3.
Redigert 09.02.2025 kl 16:21
Stockshold
09.02.2025 kl 16:40
5045
Man må huske å skille på innhenting for å drifte selskap videre eller om det hentes for å oppnå enorme inntekter.
Lokotech er definitivt i den siste kategorien.
De har nå også meldt flere store kontrakter som gjør det mere attraktivt for større aktører å ønske å ta en bit av lokotech, plutselig har vi større industrielle som ønsker å kjøpe majoritet i selskapet som ser ett langsiktig potensial.
Her er en artikkel som kom nå om kontraktene fra den siste tiden.
Lokotech AS har signert en ny rammeavtale med en USA-basert blokkjedeoperatør for forhåndsbestilling av sine avanserte Scrypt-Minere. Avtalen kan gi inntekter på opptil fem millioner USD og inkluderer mulighet for hosting i Norge.
Lokotech AS, et heleid datterselskap av Lokotech Group AS, har inngått en ny rammeavtale med en privat USA-basert blokkjedeoperatør. Avtalen innebærer forhåndsbestilling av selskapets egenutviklede Scrypt-Minere, som benytter Lokotechs avanserte Scrypt ASIC-teknologi. Scrypt-Minere er spesialiserte maskiner som brukes til å utvinne kryptovaluta ved hjelp av Scrypt-algoritmen, en metode som krever høy beregningskapasitet. For å oppnå maksimal effektivitet benytter disse minerne ASIC (Application-Specific Integrated Circuit)-teknologi, som er spesialdesignede mikrochips optimalisert for én spesifikk oppgave – i dette tilfellet kryptoutvinning.
Den potensielle verdien av avtalen anslås til mellom to og fem millioner USD, forutsatt full iverksettelse. Sammen med en tidligere avtale kunngjort 8. desember 2024, utgjør Lokotechs samlede forhåndsbestillinger nå mellom seks og tolv millioner USD.
Fornøyd med utviklingen
Selskapet uttrykker tilfredshet med avtalen og ser den som et viktig skritt i utviklingen av deres produksjonskapasitet:
— Vi er fornøyde med avtalen; det viser etterspørsel etter produktene våre. Avtalen passer oss godt i den fasen vi er inne i nå, med fleksibel levering og fast påslag som sikrer forutsigbarhet i opptrappingen i vår fremtidige masseproduksjon. De fleksible volumene begynner å nå et komfortabelt nivå dersom disse to kundene konkluderer med ordrestørrelse i det øvre sjiktet av intervallet, sier Ola Stene Johansen, CEO i Lokotech Group AS, til Investornytt.
Denne avtalen understreker Lokotechs posisjon i markedet for avanserte blokkjede-løsninger og bidrar til selskapets videre vekst og ekspansjon.
Fleksibel avtalestruktur
Avtalen er designet for å gi begge parter fleksibilitet, spesielt med hensyn til leveringstidslinjer og ordrevolum.
Det første innskuddet er allerede mottatt, mens det andre, avgjørende avdraget forfaller innen 28. februar 2025. Denne betalingen vil fastslå den endelige ordrestørrelsen, som avklares i løpet av de kommende ukene.
Kontrakten sikrer et fast påslag for Lokotech AS og gir kunden muligheten til å oppnå stordriftsfordeler.
Det totale antallet leverte Hashblades vil avhenge av flere faktorer, inkludert designspesifikasjoner og markedsforhold. Denne avtalen gir ikke bare inntekter, men styrker også Lokotechs konkurransefortrinn ved å akselerere oppnåelsen av stordriftsfordeler.
Mulig utvidelse til hosting i Norge
Kunden har også vist interesse for at Lokotech skal drifte (hoste) en betydelig del av utstyret i Norge. En slik løsning vil gi kunden tilgang til kostnadseffektiv og pålitelig strøm, samtidig som det sikrer raskere leveringstider og økt oppetid.
Dette skaper også en ekstra inntektsstrøm for Lokotech, ettersom hostingtjenesten vil bli administrert parallelt med selskapets egen utvinningsvirksomhet.
Lokotech er definitivt i den siste kategorien.
De har nå også meldt flere store kontrakter som gjør det mere attraktivt for større aktører å ønske å ta en bit av lokotech, plutselig har vi større industrielle som ønsker å kjøpe majoritet i selskapet som ser ett langsiktig potensial.
Her er en artikkel som kom nå om kontraktene fra den siste tiden.
Lokotech AS har signert en ny rammeavtale med en USA-basert blokkjedeoperatør for forhåndsbestilling av sine avanserte Scrypt-Minere. Avtalen kan gi inntekter på opptil fem millioner USD og inkluderer mulighet for hosting i Norge.
Lokotech AS, et heleid datterselskap av Lokotech Group AS, har inngått en ny rammeavtale med en privat USA-basert blokkjedeoperatør. Avtalen innebærer forhåndsbestilling av selskapets egenutviklede Scrypt-Minere, som benytter Lokotechs avanserte Scrypt ASIC-teknologi. Scrypt-Minere er spesialiserte maskiner som brukes til å utvinne kryptovaluta ved hjelp av Scrypt-algoritmen, en metode som krever høy beregningskapasitet. For å oppnå maksimal effektivitet benytter disse minerne ASIC (Application-Specific Integrated Circuit)-teknologi, som er spesialdesignede mikrochips optimalisert for én spesifikk oppgave – i dette tilfellet kryptoutvinning.
Den potensielle verdien av avtalen anslås til mellom to og fem millioner USD, forutsatt full iverksettelse. Sammen med en tidligere avtale kunngjort 8. desember 2024, utgjør Lokotechs samlede forhåndsbestillinger nå mellom seks og tolv millioner USD.
Fornøyd med utviklingen
Selskapet uttrykker tilfredshet med avtalen og ser den som et viktig skritt i utviklingen av deres produksjonskapasitet:
— Vi er fornøyde med avtalen; det viser etterspørsel etter produktene våre. Avtalen passer oss godt i den fasen vi er inne i nå, med fleksibel levering og fast påslag som sikrer forutsigbarhet i opptrappingen i vår fremtidige masseproduksjon. De fleksible volumene begynner å nå et komfortabelt nivå dersom disse to kundene konkluderer med ordrestørrelse i det øvre sjiktet av intervallet, sier Ola Stene Johansen, CEO i Lokotech Group AS, til Investornytt.
Denne avtalen understreker Lokotechs posisjon i markedet for avanserte blokkjede-løsninger og bidrar til selskapets videre vekst og ekspansjon.
Fleksibel avtalestruktur
Avtalen er designet for å gi begge parter fleksibilitet, spesielt med hensyn til leveringstidslinjer og ordrevolum.
Det første innskuddet er allerede mottatt, mens det andre, avgjørende avdraget forfaller innen 28. februar 2025. Denne betalingen vil fastslå den endelige ordrestørrelsen, som avklares i løpet av de kommende ukene.
Kontrakten sikrer et fast påslag for Lokotech AS og gir kunden muligheten til å oppnå stordriftsfordeler.
Det totale antallet leverte Hashblades vil avhenge av flere faktorer, inkludert designspesifikasjoner og markedsforhold. Denne avtalen gir ikke bare inntekter, men styrker også Lokotechs konkurransefortrinn ved å akselerere oppnåelsen av stordriftsfordeler.
Mulig utvidelse til hosting i Norge
Kunden har også vist interesse for at Lokotech skal drifte (hoste) en betydelig del av utstyret i Norge. En slik løsning vil gi kunden tilgang til kostnadseffektiv og pålitelig strøm, samtidig som det sikrer raskere leveringstider og økt oppetid.
Dette skaper også en ekstra inntektsstrøm for Lokotech, ettersom hostingtjenesten vil bli administrert parallelt med selskapets egen utvinningsvirksomhet.
Teknikkpenger
09.02.2025 kl 17:06
5032
"plutselig har vi større industrielle som ønsker å kjøpe majoritet i selskapet som ser ett langsiktig potensial."?
Fontene
09.02.2025 kl 17:15
5030
All meldinger fra Loko som må meldes kommer på newsweb.oslobors.no
Nyheter fra investornytt.no, Finansavisen, DN, Nordnet etc hentes fra NewsWeb.
Nyheter fra investornytt.no, Finansavisen, DN, Nordnet etc hentes fra NewsWeb.
weed
10.02.2025 kl 09:40
4388
Seks dager siden vi fikk melding om at de ønsker å skaffe kapital og vi har ennå ikke fått melding. Vet ikke om det skal tolkes negativt eller positivt.
Stepping
10.02.2025 kl 09:51
4368
Hva skulle vært positivt med det?? De leter etter plass å stue alle pengene?
Stockshold
10.02.2025 kl 10:01
4327
Ny børsmelding
10 FEB 2025 09:50 CET
LOKOTECH GROUP AS
We are pleased to announce the signing of a Letter of Intent (LOI) to establish
a strategic distribution agreement aimed at expanding the market reach of our
proprietary mining hardware and hosting services, with the primary goal of
maximizing revenue from each unit sold. This agreement lays the foundation for a
long-term partnership with one of our clients, seamlessly transitioning into
follow-up purchase orders once the initial purchase agreement has been
fulfilled. This collaboration is designed to enhance accessibility, optimize
sales operations, and drive revenue growth for our advanced Scrypt ASIC
technology.
Under the proposed terms, our company will supply state-of-the-art mining
hardware at a fixed markup, while the distributor manages resale to their end
clients. Additionally, the partnership will incorporate a profit-sharing model
designed to optimize revenue capture during periods of heightened market demand.
This structure ensures that our company benefits from price volatility in the
resale market during bull cycles while securing a stable revenue stream during
bear markets, further strengthening our hosting services. The agreement remains
adaptable to evolving market conditions, providing both flexibility and
long-term sustainability.
Ben Miklozek, CFO, comments, "This marks an industry first, redefining how
business is conducted by diverging from the traditional model to maximize
revenue per unit sold."
The terms outlined in this LOI serve as the basis for a final distribution
agreement, which will take effect upon the fulfillment of the client’s initial
purchase order.
For inquiries or further details, please contact post@lokotech.no.
10 FEB 2025 09:50 CET
LOKOTECH GROUP AS
We are pleased to announce the signing of a Letter of Intent (LOI) to establish
a strategic distribution agreement aimed at expanding the market reach of our
proprietary mining hardware and hosting services, with the primary goal of
maximizing revenue from each unit sold. This agreement lays the foundation for a
long-term partnership with one of our clients, seamlessly transitioning into
follow-up purchase orders once the initial purchase agreement has been
fulfilled. This collaboration is designed to enhance accessibility, optimize
sales operations, and drive revenue growth for our advanced Scrypt ASIC
technology.
Under the proposed terms, our company will supply state-of-the-art mining
hardware at a fixed markup, while the distributor manages resale to their end
clients. Additionally, the partnership will incorporate a profit-sharing model
designed to optimize revenue capture during periods of heightened market demand.
This structure ensures that our company benefits from price volatility in the
resale market during bull cycles while securing a stable revenue stream during
bear markets, further strengthening our hosting services. The agreement remains
adaptable to evolving market conditions, providing both flexibility and
long-term sustainability.
Ben Miklozek, CFO, comments, "This marks an industry first, redefining how
business is conducted by diverging from the traditional model to maximize
revenue per unit sold."
The terms outlined in this LOI serve as the basis for a final distribution
agreement, which will take effect upon the fulfillment of the client’s initial
purchase order.
For inquiries or further details, please contact post@lokotech.no.
weed
10.02.2025 kl 10:06
4532
flingaas skrev De har investorpresentasjon i dag.
Får håpe vi får mer informasjon da.
Teknikkpenger
10.02.2025 kl 10:08
4519
Dette er stort.......... når det gjelder sikring av inntekt fra salg av hardware mining og hosting penger vil komme inn på konto som Bitmain, lokotech vil nå milliarder dollar i løpet av neste 2 til 3 år .............
Teknikkpenger
10.02.2025 kl 10:09
4558
investore vet nummeret de vil betale kr3 til i dette selskapet.
Stockshold
10.02.2025 kl 10:15
4544
Enig, meget god melding som vil gi økning i volumordrer framover.
Teknikkpenger
10.02.2025 kl 10:18
4571
gå gjennom nummer før du investerer, og oppdaterte tall er veldig store............... kr 8
https://carlsquare.com/analyse-lokotech-ny-rammeavtale-for-forhandsbestilling-av-hashblades/
Analytiker spår 54 millioner kroner i salg
oppdaterte tall 3 ganger flere 150 millioner kroner
Mining munbers er bare 2 millioner kroner
oppdatert antall vil gå opp til 90 millioner og vil (gå opp til 1,2 milliarder kroner/år etter 2027)
sahres vurdert i beregninger - 360,6 m
nåværende aksjetall - 185,4m
gå til side 34 gjør beregningen din
https://carlsquare.com/analyse-lokotech-ny-rammeavtale-for-forhandsbestilling-av-hashblades/
Analytiker spår 54 millioner kroner i salg
oppdaterte tall 3 ganger flere 150 millioner kroner
Mining munbers er bare 2 millioner kroner
oppdatert antall vil gå opp til 90 millioner og vil (gå opp til 1,2 milliarder kroner/år etter 2027)
sahres vurdert i beregninger - 360,6 m
nåværende aksjetall - 185,4m
Redigert 10.02.2025 kl 10:33
Potlaskatt
10.02.2025 kl 11:17
4424
Begynner å få virkelig tros på dette her nå. Tror vi ser 2,8 på slutten av dagen idag eg.
Teknikkpenger
10.02.2025 kl 12:25
4262
Multiple evaluation median EV/Sales 2026, base case scenario
Applied multiple --------------- 5.4
Net sales, 2026E --------------- 290 mNok (salg 150m +Powerpool 50m + 90m mining)
Enterprise value --------------- 1566 mNok (290mNok x 5.4)
PV(enterprise value) --------------- 452.2 mNok
Net cash(-), last Q --------------- -20.6 mNok
Value, associated comps ---------------
Value, minority interest ---------------
PV(equity financing proceeds) --------------- 175 mNok
Shareholder value, after financing --------------- 648 mNok
Current shares outstanding --------------- 176 m
New shares --------------- 24 m (opsjonsaksjer)
Shares outstanding after financing and dilution --------------- 200 m
---------------
Fair value per share after financing and dilution --------------- 7.73 Kr (566 mNok/ 200m)
Multiple evaluation median EV/Sales 2026, base case scenario
Applied multiple --------------- 5.4
Net sales, 2026E --------------- 290 mNok (salg 150m +Powerpool 50m + 90m mining)
Enterprise value --------------- 1566 mNok (290mNok x 5.4)
PV(enterprise value) --------------- 452.2 mNok
Net cash(-), last Q --------------- -20.6 mNok
Value, associated comps ---------------
Value, minority interest ---------------
PV(equity financing proceeds) --------------- 175 mNok
Shareholder value, after financing --------------- 648 mNok
Current shares outstanding --------------- 176 m
New shares --------------- 24 m (opsjonsaksjer)
Shares outstanding after financing and dilution --------------- 200 m
---------------
Fair value per share after financing and dilution --------------- 7.73 Kr (566 mNok/ 200m)
Redigert 10.02.2025 kl 13:18
weed
10.02.2025 kl 13:09
4167
Nå går snart toget. Første stopp ca 3 kr. Deretter 3.50. Noen prøvervseg med sperre (150 k) på 2.50, men snart bryter vi over.
Redigert 10.02.2025 kl 13:13
Potlaskatt
10.02.2025 kl 13:13
4198
Går denne over 2,6 nå så smeller den opp tror eg. ikkeselg den neste timen.
Teknikkpenger
10.02.2025 kl 13:57
4065
DCF-verdsettelsestall er mer lovende enn dette ..................må sjekkes på nytt som gis 70 % vekting i verdsettelsen
Fontene
10.02.2025 kl 14:10
4025
Hva slags finansiering får vi?
Hybrid lån? Konvertibelt lån? Cash? Eller en kombinasjon?
Hvordan har presounden vært?
Coupon 15% er veldig høyt og gjenspeiler risikoen?
Hvilken kurs har de fått?
Mange av svarene får snart...
Det starter 14:30
Hybrid lån? Konvertibelt lån? Cash? Eller en kombinasjon?
Hvordan har presounden vært?
Coupon 15% er veldig høyt og gjenspeiler risikoen?
Hvilken kurs har de fått?
Mange av svarene får snart...
Det starter 14:30
Potlaskatt
10.02.2025 kl 14:18
4213
Dere får holde oss oppdatert. Ser vel kursutslag når nyhetene pågår.
Potlaskatt
10.02.2025 kl 15:41
4027
Ser ikke slik ut på kursen. Presentasjonen gjorde at kursen gikk ned.
Stockshold
10.02.2025 kl 15:45
4025
Potlaskatt skrev Dere får holde oss oppdatert. Ser vel kursutslag når nyhetene pågår.
Virket veldig selvsikre på at finansieringen er i mål til midten av februar. Det betyr at vi har svaret om ikke mange dager.
Det ola svarte på spørsmålet var at han var veldig positiv, det eneste var at de var opptatt av å ikke godta løsninger med dårlige terms.
Skal jeg gjette har vi finansieringen i boks ila uka vi er i nå.
Det ola svarte på spørsmålet var at han var veldig positiv, det eneste var at de var opptatt av å ikke godta løsninger med dårlige terms.
Skal jeg gjette har vi finansieringen i boks ila uka vi er i nå.
Teknikkpenger
10.02.2025 kl 15:50
3997
mange solgte for å kjøpe egenkapital under kr2 de vil ha så billigere de kan
CatchTrader
10.02.2025 kl 16:43
3897
Får neppe noen tilbud om å kjøpe under aksjekurs, tipper at de er i en forhandlingsprosess og at nyheten om at finansieringen er i boks kommer straks
Stockshold
10.02.2025 kl 17:21
3801
Tror akkurat det samme, de som sitter å håper på en innhenting med rabatt kan fort bli svært skuffet å må se toget gå.
Det er risikoen man tar om grådigheten blir for stor.
Det er risikoen man tar om grådigheten blir for stor.
flingaas
10.02.2025 kl 17:21
3809
Jepp, det landes senest til helga da dato allerede er satt med foundry.
Ser flere her inne forventet svar på Call i dag. Som alltid slike nyheter børsmeldes først.
Ser flere her inne forventet svar på Call i dag. Som alltid slike nyheter børsmeldes først.
GMT - Master
10.02.2025 kl 17:26
3803
Å samle 150 mill i dagens marked er nok ikke enkelt. Enten blir det høye renter eller rabatt til aksjonærer.
Samtidig har aksjen gått 200% på under 90 dager, så skal man inn på dagens kurs? Da har man misforstått totalt investorteknikk.
Investorer kommer inn med kapital, ofte for at de skal dra noen % oppover. De drar nok fordelen av at kapital i dagens marked er vanskelig og at selskapet jobber mot klokken.
Hadde alt vært på plass, ville det fremkommet i webcast eller rett ved børsslutt.
Tipper en blanding av emisjon og lån i løpet av kvelden. Kursen settes 1.8 slik det var før 4 år siden.
Samtidig har aksjen gått 200% på under 90 dager, så skal man inn på dagens kurs? Da har man misforstått totalt investorteknikk.
Investorer kommer inn med kapital, ofte for at de skal dra noen % oppover. De drar nok fordelen av at kapital i dagens marked er vanskelig og at selskapet jobber mot klokken.
Hadde alt vært på plass, ville det fremkommet i webcast eller rett ved børsslutt.
Tipper en blanding av emisjon og lån i løpet av kvelden. Kursen settes 1.8 slik det var før 4 år siden.
Stockshold
10.02.2025 kl 17:39
3793
Å samle et større beløp for vekst er nok ikke så vanskelig, hørte man hva Ola sa i dag handler det mest om til hvilke terms.
Alle vill gjøre en god deal.
Man har to valg, stå på utsiden å håpe på at de melder emisjon med rabatt, problemet da er at i første omgang vil det gå til eksisterende aksjonærmasse, å man vil da ikke motta tegningsretter.
Eller man kan velge å sitte på aksjer å stole på at de løser dette for eksisterende aksjonærer på best mulig måte som de alltid har gjort å sagt tidligere.
Vi har nok svaret i denne uka, før de kjører på med tape out!
Alle vill gjøre en god deal.
Man har to valg, stå på utsiden å håpe på at de melder emisjon med rabatt, problemet da er at i første omgang vil det gå til eksisterende aksjonærmasse, å man vil da ikke motta tegningsretter.
Eller man kan velge å sitte på aksjer å stole på at de løser dette for eksisterende aksjonærer på best mulig måte som de alltid har gjort å sagt tidligere.
Vi har nok svaret i denne uka, før de kjører på med tape out!
Stockshold
10.02.2025 kl 18:30
3701
GMT - Master skrevInnlegget er slettet
De snakket jo også om hvor mye enklere det nå var å forhandle med Global F nå som ordrene de har begynner å bli store i volum, å mest sannsynlig bare vil øke ref dagensbørsmelding som vil fange bredere i markedet.
Hvillken dag denne uka spiller heller liten rolle om de klarer å skaffe ønsket beløp med ok terms.
Pareto/sb1 hadde neppe tatt oppdraget om de ikke var positive da deres betaling går nok litt på hvordan de klarer utføre dette!!
Hvillken dag denne uka spiller heller liten rolle om de klarer å skaffe ønsket beløp med ok terms.
Pareto/sb1 hadde neppe tatt oppdraget om de ikke var positive da deres betaling går nok litt på hvordan de klarer utføre dette!!
GMT - Master
10.02.2025 kl 19:26
3689
De fleste meglerhus tar slike oppdrag, da det er svært god inntjening.
Skjønner godt at alle dere er positive, og det er jeg også.
Dette er uten for selskapets rekkevidde. En tredjepart investor.
Skjønner godt at alle dere er positive, og det er jeg også.
Dette er uten for selskapets rekkevidde. En tredjepart investor.