Scana i støtet mot 2025
Det har vært så mye frem og tilbake i Scana i det siste etter at bud ble signalisert av MIG og finansiering ble søkt i DB. Jeg synes denne tilbudsprosessen som nå har vært på ørkenvandring en tid aldri ser ut til å lande og derfor tar bort det gode stinget som var etablert i Scana før "tilbudet" kom. Det er nå på tide å se fremover uavhengig hva som skjer/kommer og lager derfor en ny tråd som ikke er knyttet opp mot annet enn fremtiden til Scana. Så - Kjør debatt :)
Redigert 21.11.2024 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
siddis
I dag kl 06:10
96
Namibia er et gigant land med enorme verdier. Lav befolkning og fattig for tiden. I løpet av de neste 10 år kan Namibia bli som Norge om en fordeler verdier som skal hentes i havet ++
Om Namibia kjøper Scana eller Scana kjører på som i dag er trolig et fett. Potensialet er her.
størst usikkerhet rundt oppkjøp er finansiering, har de kontanter? Inntrykket fra Afrika er store ønsker, lite kontanter og ting tar laaaaaang tid..
Om Namibia kjøper Scana eller Scana kjører på som i dag er trolig et fett. Potensialet er her.
størst usikkerhet rundt oppkjøp er finansiering, har de kontanter? Inntrykket fra Afrika er store ønsker, lite kontanter og ting tar laaaaaang tid..
nopetter
I går kl 22:06
216
Ledelsen sa at Namibia avdelingen gjør det svært godt dvs at det er svært høy aktivitet også utenfor landet av de multinasjonale olje selskapene som er etablert der andre steder i asia og Afrika. Se ikke bort fra at de kan få noen giga offshore kontrakter med disse i +250 mill klassen.
skadi
I går kl 20:51
304
Kanskje blir det neste som kommer en god gammeldags Nigeria brev istedenfor? 😅
siddis
I går kl 20:44
331
Nå må det snart komme en telefon fra Namibia😊
117 705 aksjer omsatt i dag. Det er ikke flere billige aksjer å riste ut fra truseskvettere, på tide å lette på sløret?
117 705 aksjer omsatt i dag. Det er ikke flere billige aksjer å riste ut fra truseskvettere, på tide å lette på sløret?
Mammon
I går kl 13:35
494
pirato hadde jo oxo et luftig kurs på hydrogenpro dette for å få emisjonsoppdraget :)
de pumpet kursen av og til for å holde kursen opp men nå r d slutt
gjøre d motsatte av pirathusa r en god strategi men alltid bruke kuleramme eller krystalkula :D
de pumpet kursen av og til for å holde kursen opp men nå r d slutt
gjøre d motsatte av pirathusa r en god strategi men alltid bruke kuleramme eller krystalkula :D
Furuen
I går kl 13:10
542
Vi er inne i et forferdelig kjedelig «vente og se»-modus.
Livligere å se på maling tørke.
Nå må snart styret komme opp med noe nytt angående PSW!
Livligere å se på maling tørke.
Nå må snart styret komme opp med noe nytt angående PSW!
Redigert i går kl 14:29
nopetter
I går kl 13:03
558
et av meglerhusene kom for en til to uker siden med anbefaling på kjøp av TECO 2030 kursen har rast 34% på en uke 96% totalt. hvis man absolutt vil ha skatte fradrag så skal man kjøpe etter deres anbefalinger
Skalleknarp
I går kl 12:53
576
Enig, jeg gjorde et forsøk for ca. 2 år siden. Kjøpte 3 små aksjerposter på selskap som var kraftig hauset opp av analytikere/meglerhus. For å si det enkelt - det gikk ikke så bra med noen av de tre (Dvs. 100% fiasko) ... Heldigvis var det bare småpenger. Say no more.
nopetter
I går kl 12:45
600
hvis man må ha analyser for kjøp og salg som du selv kan regne deg fram til så har du ingenting å gjøre på børsen, meglerhusene har i alle år brukt dette for å lure inn kjøpere så de selv kan dumpe seg ut ikke ulikt slik spetalen og fredly har holdt på med i årevis. nå er samtlige her på berget overkjørt av yankeene og da er de ikke verdt tastetrykket på en pc de durer bare på med pump og dump. for hverken FEF eller SB1M kjøper noe som helst hvis det er noen som kjøper så er det kundene deres jeg ser bare at de har kuttet ut ordene " vi starter inndekningen e.l. ordlyd". da kan man like gjerne stole på KI baserte computer modeller de er langt billiger i drift og har stort sett de samme kursmålene. jeg tror meglerhusene er borte om +5 år da har KI overtatt rollene deres
Redigert i går kl 12:49
Mammon
I går kl 11:34
677
drit i pirathusa analsene har nada verdi
gjør egen vurdering med kuleramma :)
gjør egen vurdering med kuleramma :)
paali89
I går kl 11:29
700
Hvorfor har egentlig ikke Scana selv kommet med en guiding for de neste årene? Jeg synes analysene fra Sb1 og Fearnleys er feige når de estimerer veksten fremover.
paali89
I går kl 11:21
715
Sendte denne til Cristopher i SpareBank 1 Markets, så får vi se om det kommer noen ny analyse.. De vil sikkert vente til fasit for q4 foreligger.
"Hei,
Kommer det snart en oppdatert analyse av Scana? Dere estimerte tidligere en EBITDA på 240 millioner kroner for 2024, men fasiten etter Q3 viser foreløpig 234 millioner kroner EBITDA. Dette indikerer at EBITDA for 2024 kan ende på rundt 300 millioner kroner. Dersom Scana gjennomfører salget av 15k Capping Stack i løpet av 2024, vil det frigjøre cirka 150 millioner kroner i kontanter og bidra til en betydelig økning i EBITDA.
Gitt den sterke veksten Scana har levert fra 2022 til 2023 og videre mot 2024, kombinert med selskapets posisjon i attraktive vekstmarkeder, deres klare satsing på videre ekspansjon, og solide resultater som støtter denne strategien – inkludert flere strategiske oppkjøp – håper jeg at dere inkluderer disse vekstmulighetene i en oppdatert analyse."
"Hei,
Kommer det snart en oppdatert analyse av Scana? Dere estimerte tidligere en EBITDA på 240 millioner kroner for 2024, men fasiten etter Q3 viser foreløpig 234 millioner kroner EBITDA. Dette indikerer at EBITDA for 2024 kan ende på rundt 300 millioner kroner. Dersom Scana gjennomfører salget av 15k Capping Stack i løpet av 2024, vil det frigjøre cirka 150 millioner kroner i kontanter og bidra til en betydelig økning i EBITDA.
Gitt den sterke veksten Scana har levert fra 2022 til 2023 og videre mot 2024, kombinert med selskapets posisjon i attraktive vekstmarkeder, deres klare satsing på videre ekspansjon, og solide resultater som støtter denne strategien – inkludert flere strategiske oppkjøp – håper jeg at dere inkluderer disse vekstmulighetene i en oppdatert analyse."
Skalleknarp
27.11.2024 kl 15:17
907
Mange som mener at varsel om budet fra MIG bare er svada... Ledelsen dro på smilebåndet når de ble spurt om dette nylig.... Hvis dette er så åpenbart så mener jeg at prosessen ikke burde tatt så lang tid og at man sikkert hadde kunnet sortert ut dette i en tidligere fase og evt. lagt ballen død....
nopetter
27.11.2024 kl 15:13
919
ja da er det andre enn de fra namibia som kjøper selskapet, eller har overtatt stafettpinnen, eller så bør de melde fra at tidslinjen er endret fra 6 dager til 6 mnd pga ditt eller datt hvis dette er seriøst
murpy
27.11.2024 kl 15:07
943
Se på phly, der tok det vel 5 mnd fra de meldete om mulig bud og til det ble avgjort, så skjønner ikke hva dere stresser etter.
nopetter
27.11.2024 kl 14:19
1001
Dette hadde vært et gull scenario i scana hvis de skiller ut PA i et eget børsnotert selskap. Kanskje dette vil gjennomføres i Equinor
Slalleknarp. Ledelsen har skrevet at de jobber videre med PA saken jeg så de dro på smilebåndet da de ble spurt om budet. Tipper de har like lite tiltro til dette som mange andre
https://www.dn.no/finansredaksjonen/aksjonarene-vil-elske-et-splittet-equinor/2-1-1744582
Slalleknarp. Ledelsen har skrevet at de jobber videre med PA saken jeg så de dro på smilebåndet da de ble spurt om budet. Tipper de har like lite tiltro til dette som mange andre
https://www.dn.no/finansredaksjonen/aksjonarene-vil-elske-et-splittet-equinor/2-1-1744582
Redigert 27.11.2024 kl 14:21
Skalleknarp
27.11.2024 kl 14:17
1009
Et betimende spørsmål er om budet om det nå bare renner bort i sanden har hidret en ellers normal utvikling av Scana kursen? Vi var på god vei mot noe og en skulle tro at kursen har vært mye mer enklere å påvirke etter at budet kom og tause Birgitte kom på banen (Les absolutely no news). Spesielt med tanke på all den tid dette nå har tatt. Er det kan skje her berikingen kommer for de som har fått lastet opp det jeg som innhabil aksjeeier vil kalle "Black Friday" priser over lang tid på Scana aksjer. Say no more !!!
Skalleknarp
27.11.2024 kl 14:08
670
PipedPiper skrev Ørkenvandring er det eneste beskrivende ordet
Ja, det er vel et kjent begrep i Namibia skulle en tro. :)
nopetter
27.11.2024 kl 14:06
679
nå først la dem mer inn ved å dumpe kursen ned mot 2,50, noe som var forventet forhåpentligvis er det noen som kjøper disse dumpe aksjene. og hvis dere venter på budet så er det som å vente på en julenisse som kun eksisterer i eventyrene, hegnar den gamle sulliken hadde rett i at dette er et tullebud uten rot i virkeligheten. denne er snart 3 mnd på etterskudd fra budtidspunktet og 2 mnd fra da pressemeldingen ble sendt der de skulle bruker under en uke på dette.
håper bare jeg tar grundig feil
håper bare jeg tar grundig feil
paali89
27.11.2024 kl 08:46
952
Når det kommer penger fra capping stack, håper jeg Scana prioriterer tilbakekjøp av egne aksjer istedenfor utbytte, spesielt på disse nivåene.
Hadde vært fint å gjennomført salget i 2024, da det er ca 150 mill, og det meste på bunnlinja.
Hadde vært fint å gjennomført salget i 2024, da det er ca 150 mill, og det meste på bunnlinja.
nopetter
26.11.2024 kl 17:54
1190
Ennå en kontrakt fra Nordlaks under 20 mill denne gangen til scana eide Seasystems
https://www.linkedin.com/posts/scanaseasystems_hydra-nordlaks-viskaperfremtiden-activity-7267110269716209664-2FEi?utm_source=share&utm_medium=member_android
https://www.linkedin.com/posts/scanaseasystems_hydra-nordlaks-viskaperfremtiden-activity-7267110269716209664-2FEi?utm_source=share&utm_medium=member_android
Redigert 26.11.2024 kl 19:24
JeanPaul
25.11.2024 kl 16:01
1639
https://www.trollhattanenergi.se/nyheter/trollhattan-energi-bygger-energilager-for-en-fortsatt-utveckling-av-trollhattan/
Planerad driftsättning: slutet av 2025
Investeringsram:75 miljoner kronor
Planerad driftsättning: slutet av 2025
Investeringsram:75 miljoner kronor
Redigert 25.11.2024 kl 16:04
nopetter
25.11.2024 kl 15:29
1685
det samme kursmålet har et computer basert finansiert system som kaller seg for factset
murpy
25.11.2024 kl 15:15
1710
Analytiker Magnus Øye Andersen i Fearnley Securities hever kursmålet på Scana fra 2,80 til 3,40 kroner pr. aksje, og gjentar kjøpsanbefalingen for aksjen da den ble omsatt for 2,89 kroner før børsåpning mandag.
nopetter
25.11.2024 kl 14:34
1775
Hva skal de si når de ikke vet noe, de sa at de ikke hadde hørt noe mer fra dem, de skrev at de jobber vider med power salget, eller en strategisk plan/oversikt som de kaller dette for. de kunne bare terminert hele greia siden dette bare er en LOI avtale. men etter regleverket så kan partene bare gå bort fra slike avtaler uten noe konsekvenser
Redigert 25.11.2024 kl 14:37
Skalleknarp
25.11.2024 kl 14:30
1786
Kan ikke Scana uttale noe slik situasjonen er nå, selv om det ikke er kommet noe offisielt bud fra MIG...Selskapet er jo satt i "håndjern" pga. denne never ending prosessen. Kunne de ikke satt noen limit der de innen en satt dato uten mer info anser prosessen som avsluttet?
Redigert 26.11.2024 kl 11:04
nopetter
25.11.2024 kl 13:48
1861
Ledelsen sa under 3q presentasjonen at de ikke hadde hørt noe fra MIG. Hvis jeg hadde vært DB og Sands og der de 3 ansatte fra dette kontoret hadde kommet med et ca 2 mrd bud, jaggu hadde jeg ettergått dem i sømmene. Og etter det jeg forstod så har de heller ikke betalt inn de 15% av capping stack som var den egentlige varen de skulle bestille. Bare vissvass
Redigert 25.11.2024 kl 14:24
Skalleknarp
25.11.2024 kl 13:15
1933
Slik jeg ser det nå så er det virkelig på tide å få avklart usikkerheten rundt "budprosessen" fra MIG på Scana. Unormalt lite info på banen om denne prosessen som bare skaper unødig støy og usikkerhet for selskapet som egentlig var på en god ferd med sine resultater. Vi sier neste uke hver uke, men nå er det jammen på tide at det blir avklart noe denne uken !!. Kan ikke henge slik i luften i det uendelige..... Ferdig snakka :)
paali89
25.11.2024 kl 10:32
2087
Ser noen skriver Fearnley har økt kursmål til 3,4kr. Finner ikke noe om det selv. Noen som vet?
murpy
22.11.2024 kl 16:30
2791
Energy-divisjonen hadde rekordhøy ordreinngang med ni betydelige kontrakter. Selskapet oppnådde også grønn finansiering for energilagringssystemer, noe som beskrives som en strategisk milepæl for Scana. Så energilagring tror jeg blir det store fremover.
Mammon
22.11.2024 kl 16:14
2824
den svenske mafiastat r tross alt mindre molbo enn den norske og nekter å brenne mere penger på bålet :)
norske molboer tror at de skal redde verden med grønn når usa, kina, india etc fortsetter å slippe co2 LOL
ikke at man skal tro på klimabløffen :P
ikke noe napp idag r nok for gjerrig da jeg frykter mafian hehe
norske molboer tror at de skal redde verden med grønn når usa, kina, india etc fortsetter å slippe co2 LOL
ikke at man skal tro på klimabløffen :P
ikke noe napp idag r nok for gjerrig da jeg frykter mafian hehe
Werner
22.11.2024 kl 16:01
2842
Nå var det mye hyggelig lesing her for engangskyld . Ikke noe drittslenging til hverandre. 👏👏
nopetter
22.11.2024 kl 15:17
2907
du må se litt større på dette enn vindmøller. dette er den største kunden til scana, hva de finner på er essensielt for dem og dette vil berøre dem i all høyeste grad iallfall her på berget. regner med at det er en grunn til at de ønsker å selge/fusjonere/fisjonere PA i et eget selskap /dd what ever mens dette er på topp. siden flere av dere mener at den grønne satsingen er tingen
det hadde vært det ultimate at aksjonærene i scana fikk tildelt aksjer i PA som blir børsnotert som et eget selskap. da hadde yankeene fått mer å manipulere :))
det hadde vært det ultimate at aksjonærene i scana fikk tildelt aksjer i PA som blir børsnotert som et eget selskap. da hadde yankeene fått mer å manipulere :))
Redigert 22.11.2024 kl 15:26
-
«
- 1
- 2 »