Scana i støtet mot 2025
Det har vært så mye frem og tilbake i Scana i det siste etter at bud ble signalisert av MIG og finansiering ble søkt i DB. Jeg synes denne tilbudsprosessen som nå har vært på ørkenvandring en tid aldri ser ut til å lande og derfor tar bort det gode stinget som var etablert i Scana før "tilbudet" kom. Det er nå på tide å se fremover uavhengig hva som skjer/kommer og lager derfor en ny tråd som ikke er knyttet opp mot annet enn fremtiden til Scana. Så - Kjør debatt :)
Redigert 21.11.2024 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
Anywhere
10.12.2024 kl 12:03
1791
Husk også, Mammon, at business as usual i Scana krever kontrakter jevnt og trutt av knappe 20-mill-størrelser. Faktisk må man ha en 20-mill-kontrakt ca hver tredje dag for å opprettholde omsetning som man ligger på pt - om alle kontrakter var 20-mill-omsetning:)
nopetter
10.12.2024 kl 12:17
1747
Dette blir småpenger å regne med når ting begynner å skje her
Recent discoveries in Guyana and Namibia have reignited interest in deepwater oil exploration, offering high returns for major oil companies.
Despite forecasts of peak oil demand, Big Oil is investing heavily in deepwater exploration, particularly in Africa, to secure future resources.
The deepwater oil boom is driven by investor appetite for high returns and the need for Big Oil to ensure long-term business sustainability.
Recent discoveries in Guyana and Namibia have reignited interest in deepwater oil exploration, offering high returns for major oil companies.
Despite forecasts of peak oil demand, Big Oil is investing heavily in deepwater exploration, particularly in Africa, to secure future resources.
The deepwater oil boom is driven by investor appetite for high returns and the need for Big Oil to ensure long-term business sustainability.
macland
10.12.2024 kl 12:29
1706
Et par av innlegga på xi i dag. Må fjerne brukernavna synes jeg.
Fernleys kursmål
Brukernavn
08:30
What’s New: Update post 3q – TP lifted to NOK 3.4/sh (NOK 2.8)
• No update on MIG offer, lacking prepayments not adding confidence
• TP lifted to NOK 3.4/sh, leaves upside to MIG offer if it materializes
• Share trades at 5.0x 2026 EV/EBITDA, vs. our TP at 5.7x
December 10, 2024
Brukernavn
11:06
spennende at fungerende styreformann presiserer viktigheten av transaksjonserfaring når det velges inn to nye styremedlemmer i dag
Fernleys kursmål
Brukernavn
08:30
What’s New: Update post 3q – TP lifted to NOK 3.4/sh (NOK 2.8)
• No update on MIG offer, lacking prepayments not adding confidence
• TP lifted to NOK 3.4/sh, leaves upside to MIG offer if it materializes
• Share trades at 5.0x 2026 EV/EBITDA, vs. our TP at 5.7x
December 10, 2024
Brukernavn
11:06
spennende at fungerende styreformann presiserer viktigheten av transaksjonserfaring når det velges inn to nye styremedlemmer i dag
nopetter
10.12.2024 kl 19:18
1440
Skulle ikke forundre meg om de aksjene ble krysset inn til de nye i styret
Norbo
10.12.2024 kl 19:41
1410
Får håpe de kan tilføre noe posetivt da, ikke bare smelte sammen med det greiene som holder på nå
siddis
10.12.2024 kl 21:42
1281
okai? skrev Den posten på 2.000.000 aksjer var jo frisk
Styrk som er helt ute?
paali89
10.12.2024 kl 22:07
1245
Styrk har/hadde 3 098 543 aksjer.
ODFJELL, CARL FREDRIK (f. '67) og MONSEN, ERLING FALCH (f. '45) har nøyaktig 2 000 000 aksjer.
Fasiten får vi om en dag eller to :)
ODFJELL, CARL FREDRIK (f. '67) og MONSEN, ERLING FALCH (f. '45) har nøyaktig 2 000 000 aksjer.
Fasiten får vi om en dag eller to :)
PipedPiper
I går kl 09:46
1027
Robotene bomber salgssiden med små poster av forskjellig størrelser. 2560,2640,2683,2727,3179 osv. Det går fort frem og tilbake men de har ikke fått noe særlig napp ennå.
nopetter
I går kl 09:48
1016
Det gjør de hver dag, uke inn og uke ut. Det er slik de tjener penger. Men i snitt har de måtte trekke kursen opp med ca 10 øre på en uke
macland
I går kl 11:53
883
Ser litt på chartet. Det ser faktisk litt spennende ut. Siden Mig-budet ble det et gap opp,hvoretter lufta gikk sakte ut av ballongen,helt til den sprakk. Da ble gapet tettet og vel så det. Etterpå gikk det rett opp ,og har gått sidelengs met toppkurser som har stoppa i starten på gapet,ca 2,84 kr. Siden 19 november kan det være en positiv "tegning",der den både i går og i dag har stoppa i motstand av overliggende trendlinje fra starten av oktober. Den ligger nå på ca 2,92 og blir den brutt ,så må nesten 3-2,2 testes tror jeg.Så kryss fingrene.Andre veien bør den ikke noe serlig under 2,79,og helst holde 2,85. Det var bare min mening om saken:)
Redigert i går kl 12:18
nopetter
I går kl 13:14
793
det er iallfall noen kjøpere på banen siden de måtte hente aksjer opp mot 2,94 igår for å holde dumpe hjulet igang. det er namibia nyheter og om de klarer restruktueringen av PA. det budet er bare å glemme
macland
I går kl 13:25
759
Akkurat det tenker jeg og. Aksjonærene driter nå i budet og har trykket reset,så man får se hva som skjer. Løkke te folkens.
murpy
I går kl 13:28
752
Største triggeren nå er utøvelse av oppsjonen med equinor, CS leier de ut så her drar de inn kroner hver dag, mulig denne også blir solgt.🚀
Mammon
I går kl 13:28
749
🖕D latterlig lave budet som har lagt lokk på kursen siste mnder 😤
Sitter rolig og trader andre oljerelatert 🤪
Sitter rolig og trader andre oljerelatert 🤪
nopetter
I går kl 13:54
704
denne hadde jeg glemt i farten her har det bare ballet på seg etterhvert med merarbeid, bare den opsjonen har en verdi alene på over 4kr/aksje
Redigert i går kl 13:56
Norbo
I går kl 14:59
639
Ledelsen skulle kommet med en uttalelse ang budet, nå går mange å tror selskapet muligens bli solgt på billigsalg for 4 kr. Dette demper kjøpslysten, men det er kanskje det de ønsker… ?
Furuen
I går kl 15:44
582
Om de er redde for billigsalg på 4,-, så er det vel ikke så farlig å kjøpe på 2,85?
Gitarhelt1
I går kl 15:59
550
Når det er uavklart om dette blir Nambia eiet innen ganske kort tid så stopper det opp med kontraktsigneringer. Kan umulig være tilfeldig at det ikke kommer melding om noe som helst
macland
I går kl 16:00
543
Norbo skrev Større fisk tørr ikke ta i Scana nå…
Skjønner ikke tankegangen din. Det budet har vel ingen betydning lenger? Det kan være en bonus om eventyret skulle bli sant. Så vidt jeg ser ligger aksjen der den gjorde da budet kom,og det er dette utgangspunktet jeg tror markedet tenker ut fra. Så igjen,lykke til.
Redigert i går kl 16:01
nopetter
I går kl 16:18
502
enten så er du kort og slenger ut en mengde piss uten å ha fulgt med i en eneste time noe du har gjort fra tid til annen sikkert etter å ha dumpet deg ut i panikk rundt 2,15, eller så kvervulerer du. hva skulle ledelsen melde, at de ikke vet en pøkk eller hva?
swansea
I dag kl 09:09
191
Iflg Norne som har en løpende oversikt over de 50 største aksjonærer så er det kun Nordnet liv og Nordnet Bank som har små justeringer.i perioden 02.12 til 11.12.
Savner litt kontrakter i Q4. Satser på at det kommer noe skikkelige harde pakker til jul :)
Savner litt kontrakter i Q4. Satser på at det kommer noe skikkelige harde pakker til jul :)