Scana i støtet mot 2025
Det har vært så mye frem og tilbake i Scana i det siste etter at bud ble signalisert av MIG og finansiering ble søkt i DB. Jeg synes denne tilbudsprosessen som nå har vært på ørkenvandring en tid aldri ser ut til å lande og derfor tar bort det gode stinget som var etablert i Scana før "tilbudet" kom. Det er nå på tide å se fremover uavhengig hva som skjer/kommer og lager derfor en ny tråd som ikke er knyttet opp mot annet enn fremtiden til Scana. Så - Kjør debatt :)
Redigert 21.11.2024 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
paali89
I går kl 22:17
982
JeanPaul
I går kl 22:20
973
Haukøy er nå vitterlig den som har bygget opp PSW og har bidratt til det som Scana m/underselskaper i dag er.
nopetter
I går kl 22:20
969
må du lese hva jeg skriver, nå svarte jeg norbo angående scana trading AS der han var styreleder. skjønner
Redigert i går kl 22:21
nopetter
I dag kl 00:32
735
Anywhere skrevInnlegget er slettet
Nytter ikke hva Haukøy har gjort som en blind kollega sa til meg en gang, jeg er også god uten ball😅
Redigert i dag kl 00:33
siddis
I dag kl 08:06
493
Haukås er den som snudde skuta.
Vil tro MGI vil leie han en periode for å kunne ivareta kjøp av Scana på en god måte. Haukås har 6 mnd look på aksjer i No Surronder.
Haukås er en ekte bergensgutt og 100% lojal til de andre i Bergen gruppen, har ingen tro på at aksjekursen eller bud eller totale løsning vil bli dårligere med å leie ut Haukås.
Mang løse tråder for oss småaksjonærer, blir spennende å se om noen får panikk og selger i dag😊
Vil tro MGI vil leie han en periode for å kunne ivareta kjøp av Scana på en god måte. Haukås har 6 mnd look på aksjer i No Surronder.
Haukås er en ekte bergensgutt og 100% lojal til de andre i Bergen gruppen, har ingen tro på at aksjekursen eller bud eller totale løsning vil bli dårligere med å leie ut Haukås.
Mang løse tråder for oss småaksjonærer, blir spennende å se om noen får panikk og selger i dag😊
Anywhere
I dag kl 08:27
415
Kan ikke skjønne hvorfor noen skulle få panikk nå?? Det må være i frykt for å ikke være inne.
Det er vel temmelig åpenbart at Haukøy drar avgårde for å sikre verdier på virksomhet i Namibia - der Scana er etablert i år.
For Haukøy vil dette være å maksimere egne verdier like så mye som Scanas aksjonærer, og trolig har det vært litt ulik tilnærming til farten og veien på disse tingene, som nå resulterer i at det blir to lass som dras for Scana-aksjonærenes beste, og Haukås er en av dem:)
Det er vel temmelig åpenbart at Haukøy drar avgårde for å sikre verdier på virksomhet i Namibia - der Scana er etablert i år.
For Haukøy vil dette være å maksimere egne verdier like så mye som Scanas aksjonærer, og trolig har det vært litt ulik tilnærming til farten og veien på disse tingene, som nå resulterer i at det blir to lass som dras for Scana-aksjonærenes beste, og Haukås er en av dem:)
Redigert i dag kl 08:29
Eidinv
I dag kl 08:36
373
Oslo (Infront TDN Direkt): Scanas strategiske hovedprioritering fremover vil være å ferdigstille den pågående strategiske prosessen for PSW Power & Automation.
Det skriver Scana i en melding søndag.
Selskapet forventer at denne prosessen vil bli avsluttet innen første halvdel av 2025. En betydelig del av inntektene fra et potensielt salg vil bli vurdert for utdeling som utbytte til aksjonærene i Scana, fremgår det."
For meg kan det virke som at Scana selger PSW og deler ut pengene til aksjonærer for så at MIG kommer inn og legger inn bud på resterende Scana?
Eller er jeg helt bak mål?
Det skriver Scana i en melding søndag.
Selskapet forventer at denne prosessen vil bli avsluttet innen første halvdel av 2025. En betydelig del av inntektene fra et potensielt salg vil bli vurdert for utdeling som utbytte til aksjonærene i Scana, fremgår det."
For meg kan det virke som at Scana selger PSW og deler ut pengene til aksjonærer for så at MIG kommer inn og legger inn bud på resterende Scana?
Eller er jeg helt bak mål?
Anywhere
I dag kl 08:38
357
Eidinv, noe i den retning kan være muligheten.
Eller at man etablerer noe joint som gir enda større merverdi fra virksomhet som tross alt allerede er i gang i Namibia. Og faser det ut som eget selskap.
Eller at man etablerer noe joint som gir enda større merverdi fra virksomhet som tross alt allerede er i gang i Namibia. Og faser det ut som eget selskap.
murpy
I dag kl 09:25
217
Man er ganske dårlig opplyst når man selger aksjen i dag, Nå er selskapet i spill og jeg kan ikke skjønne annet en at de med tiljengelige midler bare gønner på og får tak i det de kan på dagens kurser.
Dere skjønner vel at det kommer ting nå om kort tid.
Dere skjønner vel at det kommer ting nå om kort tid.
Anywhere
I dag kl 09:39
171
Vi er jo "lovet" maksimert verdi av PSW innen første halvdel av 2025. Det er kort tid i aksjemarkedet, så ja!!! Og når man hevder at her skjer det ting innen 1H25, så er premisser allerede ganske så klarlagt....
paali89
I dag kl 10:03
91
Ikke overraskende at enkelte aksjonærer i Scana reagerer med å sende kursen ned i dag, men det kan være lurt å se på Haukøys lock-up som et indirekte innsidekjøp.
Ved å binde aksjene sine i 6 måneder tilsvarer det i praksis at han kjøper 34 187 143 aksjer til gårsdagens kurs. Den store forskjellen er at Haukøy, som har innsikt fra innsiden, allerede vet hva som ligger foran selskapet. Han har derfor mer informasjon nå når han aksepterer lock-up, enn han ville hatt om han kjøpte tilsvarende antall aksjer i markedet i dag.
Ved å binde aksjene sine i 6 måneder tilsvarer det i praksis at han kjøper 34 187 143 aksjer til gårsdagens kurs. Den store forskjellen er at Haukøy, som har innsikt fra innsiden, allerede vet hva som ligger foran selskapet. Han har derfor mer informasjon nå når han aksepterer lock-up, enn han ville hatt om han kjøpte tilsvarende antall aksjer i markedet i dag.