Scana i støtet mot 2025
Det har vært så mye frem og tilbake i Scana i det siste etter at bud ble signalisert av MIG og finansiering ble søkt i DB. Jeg synes denne tilbudsprosessen som nå har vært på ørkenvandring en tid aldri ser ut til å lande og derfor tar bort det gode stinget som var etablert i Scana før "tilbudet" kom. Det er nå på tide å se fremover uavhengig hva som skjer/kommer og lager derfor en ny tråd som ikke er knyttet opp mot annet enn fremtiden til Scana. Så - Kjør debatt :)
Redigert 21.11.2024 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
paali89
I går kl 22:17
2064
JeanPaul
I går kl 22:20
2080
Haukøy er nå vitterlig den som har bygget opp PSW og har bidratt til det som Scana m/underselskaper i dag er.
nopetter
I går kl 22:20
2087
må du lese hva jeg skriver, nå svarte jeg norbo angående scana trading AS der han var styreleder. skjønner
Redigert i går kl 22:21
nopetter
I dag kl 00:32
1954
Anywhere skrevInnlegget er slettet
Nytter ikke hva Haukøy har gjort som en blind kollega sa til meg en gang, jeg er også god uten ball😅
Redigert i dag kl 00:33
siddis
I dag kl 08:06
1710
Haukås er den som snudde skuta.
Vil tro MGI vil leie han en periode for å kunne ivareta kjøp av Scana på en god måte. Haukås har 6 mnd look på aksjer i No Surronder.
Haukås er en ekte bergensgutt og 100% lojal til de andre i Bergen gruppen, har ingen tro på at aksjekursen eller bud eller totale løsning vil bli dårligere med å leie ut Haukås.
Mang løse tråder for oss småaksjonærer, blir spennende å se om noen får panikk og selger i dag😊
Vil tro MGI vil leie han en periode for å kunne ivareta kjøp av Scana på en god måte. Haukås har 6 mnd look på aksjer i No Surronder.
Haukås er en ekte bergensgutt og 100% lojal til de andre i Bergen gruppen, har ingen tro på at aksjekursen eller bud eller totale løsning vil bli dårligere med å leie ut Haukås.
Mang løse tråder for oss småaksjonærer, blir spennende å se om noen får panikk og selger i dag😊
Anywhere
I dag kl 08:27
1632
Kan ikke skjønne hvorfor noen skulle få panikk nå?? Det må være i frykt for å ikke være inne.
Det er vel temmelig åpenbart at Haukøy drar avgårde for å sikre verdier på virksomhet i Namibia - der Scana er etablert i år.
For Haukøy vil dette være å maksimere egne verdier like så mye som Scanas aksjonærer, og trolig har det vært litt ulik tilnærming til farten og veien på disse tingene, som nå resulterer i at det blir to lass som dras for Scana-aksjonærenes beste, og Haukås er en av dem:)
Det er vel temmelig åpenbart at Haukøy drar avgårde for å sikre verdier på virksomhet i Namibia - der Scana er etablert i år.
For Haukøy vil dette være å maksimere egne verdier like så mye som Scanas aksjonærer, og trolig har det vært litt ulik tilnærming til farten og veien på disse tingene, som nå resulterer i at det blir to lass som dras for Scana-aksjonærenes beste, og Haukås er en av dem:)
Redigert i dag kl 08:29
Eidinv
I dag kl 08:36
1590
Oslo (Infront TDN Direkt): Scanas strategiske hovedprioritering fremover vil være å ferdigstille den pågående strategiske prosessen for PSW Power & Automation.
Det skriver Scana i en melding søndag.
Selskapet forventer at denne prosessen vil bli avsluttet innen første halvdel av 2025. En betydelig del av inntektene fra et potensielt salg vil bli vurdert for utdeling som utbytte til aksjonærene i Scana, fremgår det."
For meg kan det virke som at Scana selger PSW og deler ut pengene til aksjonærer for så at MIG kommer inn og legger inn bud på resterende Scana?
Eller er jeg helt bak mål?
Selskapet forventer at denne prosessen vil bli avsluttet innen første halvdel av 2025. En betydelig del av inntektene fra et potensielt salg vil bli vurdert for utdeling som utbytte til aksjonærene i Scana, fremgår det."
For meg kan det virke som at Scana selger PSW og deler ut pengene til aksjonærer for så at MIG kommer inn og legger inn bud på resterende Scana?
Eller er jeg helt bak mål?
Anywhere
I dag kl 08:38
1575
Eidinv, noe i den retning kan være muligheten.
Eller at man etablerer noe joint som gir enda større merverdi fra virksomhet som tross alt allerede er i gang i Namibia. Og faser det ut som eget selskap.
Eller at man etablerer noe joint som gir enda større merverdi fra virksomhet som tross alt allerede er i gang i Namibia. Og faser det ut som eget selskap.
murpy
I dag kl 09:25
1436
Man er ganske dårlig opplyst når man selger aksjen i dag, Nå er selskapet i spill og jeg kan ikke skjønne annet en at de med tiljengelige midler bare gønner på og får tak i det de kan på dagens kurser.
Dere skjønner vel at det kommer ting nå om kort tid.
Dere skjønner vel at det kommer ting nå om kort tid.
Anywhere
I dag kl 09:39
1389
Vi er jo "lovet" maksimert verdi av PSW innen første halvdel av 2025. Det er kort tid i aksjemarkedet, så ja!!! Og når man hevder at her skjer det ting innen 1H25, så er premisser allerede ganske så klarlagt....
paali89
I dag kl 10:03
1309
Ikke overraskende at enkelte aksjonærer i Scana reagerer med å sende kursen ned i dag, men det kan være lurt å se på Haukøys lock-up som et indirekte innsidekjøp.
Ved å binde aksjene sine i 6 måneder tilsvarer det i praksis at han kjøper 34 187 143 aksjer til gårsdagens kurs. Den store forskjellen er at Haukøy, som har innsikt fra innsiden, allerede vet hva som ligger foran selskapet. Han har derfor mer informasjon nå når han aksepterer lock-up, enn han ville hatt om han kjøpte tilsvarende antall aksjer i markedet i dag.
Ved å binde aksjene sine i 6 måneder tilsvarer det i praksis at han kjøper 34 187 143 aksjer til gårsdagens kurs. Den store forskjellen er at Haukøy, som har innsikt fra innsiden, allerede vet hva som ligger foran selskapet. Han har derfor mer informasjon nå når han aksepterer lock-up, enn han ville hatt om han kjøpte tilsvarende antall aksjer i markedet i dag.
nopetter
I dag kl 11:00
1188
Det finnes ikke kjøpere derfor dumper de kursen dem pælmet ut ca 900k på fredag s3 ikke bort fra at de moser ut disse aksjene ut igjen idag
Redigert i dag kl 11:03
Aramis
I dag kl 11:59
1060
SCANA: PSW POWER & AUTOMATION TILDET RAMMEAVTALE, VERDI OVER 250M
Og aksjen stuper.
Kan det bli sykere?
Og aksjen stuper.
Kan det bli sykere?
Skalleknarp
I dag kl 12:43
926
Det blir jo llitt risikosport å holde på slik da det ikke er noen garati for at de får kjøpt tilbake disse aksjene til "styrt" pris om det skulle komme noe Breaking Scana News, annet enn foreksempel "bare" en 250M Kontrakt... som på fredag. Joda, dette er pr definisjon bakvendtland aksjen der allt kan skje.. Det ligger mer eller mindre til rette for en solid opptur i Scana mener innhabile meg som aksjeeier. Mao, her er det garantert "Noen" som stikker kjepper i hjulene for dette på en eller annen måte for en eller annen grunn... De som optimistisk kommer inn når litt oppgang i aksjen fyker like fort ut når kursen mot formodning plutselig ikke går som forventet....
macland
I dag kl 13:12
852
Da har du fått solgt deg du som skulle ha minst 6 kr?? og så kommer du inn her og spammer med 2 inlegg.... ikke bra...
nopetter
I dag kl 13:17
833
Det har aldri vært noen risiko for dem, grunnen er at de ruler kjøpet og selger siden ved at de hele tiden har aksjer å dumpe med uansett hvor mye kursen måtte stige fordi de hele tiden er I forkant av markedet. Har funnet ut at 80% av alle aksjene tilhører et eller annet yankee hus til enhver tid
Redigert i dag kl 13:19
nopetter
I dag kl 14:44
695
Her er vel ennå en kontrakt under 20 mill i shorepower segmentet
https://www.linkedin.com/posts/psw-power-and-automation_shorepower-zeroemissions-activity-7274361963579662336-kQ9W?utm_source=share&utm_medium=member_android
https://www.linkedin.com/posts/psw-power-and-automation_shorepower-zeroemissions-activity-7274361963579662336-kQ9W?utm_source=share&utm_medium=member_android
nopetter
I dag kl 15:04
643
Du misforstår med vilje med din egne sarkastiske sans for humor du vet akkurat hva jeg mener. Ser ut til ar kursen får en ny tur ned mit 2,70
Oslo (Infront TDN Direkt): Scanas strategiske hovedprioritering fremover vil være å ferdigstille den pågående strategiske prosessen for PSW Power & Automation.
Selskapet forventer at denne prosessen vil bli avsluttet innen første halvdel av 2025. En betydelig del av inntektene fra et potensielt salg vil bli vurdert for utdeling som utbytte til aksjonærene i Scana, fremgår det.
I tillegg opplyses det angående MIG Finance Namibia Ltd. sin intensjon om å lansere et frivillig bud på aksjene i Scana at det hittil ikke er mottatt noen bekreftelse på at nødvendig finansering er på plass. Videre, selv om intensjonsavtalen (LOI) med MIG om kjøp av capping stack fortsatt er gjeldende, har Scanas datterselskap PSW Technology fortsatt ikke mottatt forskuddsbetalingen på 10 prosent. PSW Technology vil fortsette å markedsføre capping stacken for utleie og/eller salg.
I en separat melding søndag melder Scana at Chief Business Officer Oddbjørn Haukøy i Scana har besluttet å fratre sin stilling og rolle i ledergruppen i Scana etter gjensidig enighet med selskapet. Haukøy vil fortsette sin karriere som partner med MIG Finance Namibia Ltd. Namibia er identifisert som et strategisk vekstområde for Scana. Som en del av denne overgangen har Haukøy, på vegne av sitt heleide selskap No Surrender AS inngått en seks måneders lock-up-periode for aksjer i Scana.
Selskapet forventer at denne prosessen vil bli avsluttet innen første halvdel av 2025. En betydelig del av inntektene fra et potensielt salg vil bli vurdert for utdeling som utbytte til aksjonærene i Scana, fremgår det.
I tillegg opplyses det angående MIG Finance Namibia Ltd. sin intensjon om å lansere et frivillig bud på aksjene i Scana at det hittil ikke er mottatt noen bekreftelse på at nødvendig finansering er på plass. Videre, selv om intensjonsavtalen (LOI) med MIG om kjøp av capping stack fortsatt er gjeldende, har Scanas datterselskap PSW Technology fortsatt ikke mottatt forskuddsbetalingen på 10 prosent. PSW Technology vil fortsette å markedsføre capping stacken for utleie og/eller salg.
I en separat melding søndag melder Scana at Chief Business Officer Oddbjørn Haukøy i Scana har besluttet å fratre sin stilling og rolle i ledergruppen i Scana etter gjensidig enighet med selskapet. Haukøy vil fortsette sin karriere som partner med MIG Finance Namibia Ltd. Namibia er identifisert som et strategisk vekstområde for Scana. Som en del av denne overgangen har Haukøy, på vegne av sitt heleide selskap No Surrender AS inngått en seks måneders lock-up-periode for aksjer i Scana.
Redigert i dag kl 15:30
macland
I dag kl 15:44
561
"En betydelig del av inntektene fra et potensielt salg "... Hvordan skal vi tolke det. Er det salgsum minus anskaffelseskostnader da de kjøpte psw? Lure,r for ellers hadde det vel stått "en betydelig del av salgsummen" ?
paali89
I dag kl 15:50
540
De kan ha noe utgifter i forbindelse med salg og den strategiske prosessen. De vil sikkert også beholde litt kapital i tilfelle det dukker opp muligheter, slik som PSW.
Tipper de betaler ut 66-80% i utbytte ved salg av PSW.
Når det gjelder verdsettelse av PSW har jeg regnet meg frem til 1-1,5 mrd. Noen andre som regnet seg frem til noe annet?
Tipper de betaler ut 66-80% i utbytte ved salg av PSW.
Når det gjelder verdsettelse av PSW har jeg regnet meg frem til 1-1,5 mrd. Noen andre som regnet seg frem til noe annet?
Redigert i dag kl 15:51
nopetter
I dag kl 15:53
527
Bedriften har garantert en del utgifter som må dekkes inn pluss at de selv må tjene penger fra et eventuelt salg. Jeg håper de får til en børsnotering av PA sammen med disse interessentene der vi får være med. Selv om jeg er redd for at PA blir solgt ut av landet
macland
I dag kl 16:03
501
Ok,takker for svar/tanker rundt dette. Vil vel uansettt bli en del pr aksje. Var bare en tanke.
nopetter
I dag kl 16:09
481
regner med at salget vil være nærmere 1,5 mrd enn 1 mrd særlig når de viser at de er istand til å hente inn 250 mill kontrakter. de henter inn nesten konstant inn kontrakter under 20 mill. jeg har sett 4 på kort tid
paali89
I dag kl 17:30
335
Hvis PSW Power selges for 1,3 milliarder kroner, og Scana utbetaler 1 milliard kroner i utbytte, vil det tilsvare et utbytte på 2,16 kroner per aksje.
Naosen
I dag kl 17:48
294
Vanskelig å si hvilke kostnader som følger med, men slik jeg tolket formuleringen i børsmeldingen så tipper jeg at minimum 60% av overskuddet til salget går til oss aksjonærer.
nopetter
I dag kl 17:58
275
Det er et problem med dette tallet dvs at kursen vil måtte bli skrevet ned med kr 2,16 i utbytte tidspunktet. Det lar seg ikke gjøre med et kurs nivå på 2,86 eller forsåvidt kr 4.
paali89
I dag kl 18:01
265
Tror du kursen er 2,86 hvis Scana selger PSW og varsler utbytte på 2,16? .....
Redigert i dag kl 18:03
Norbo
I dag kl 18:05
257
I Scana er alt mulig, null tillit i markedet. Dere må bare bortforklare så mye dere vil men det er sannheten!