Scana i støtet mot 2025
Det har vært så mye frem og tilbake i Scana i det siste etter at bud ble signalisert av MIG og finansiering ble søkt i DB. Jeg synes denne tilbudsprosessen som nå har vært på ørkenvandring en tid aldri ser ut til å lande og derfor tar bort det gode stinget som var etablert i Scana før "tilbudet" kom. Det er nå på tide å se fremover uavhengig hva som skjer/kommer og lager derfor en ny tråd som ikke er knyttet opp mot annet enn fremtiden til Scana. Så - Kjør debatt :)
Redigert 21.11.2024 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
nopetter
I går kl 18:12
768
Når utbytte utbetales så skal utbytte per aksje trekkes fra aksjekursen dvs at den måtte bli skrevet ned til 70 øre med dagens kurs utbytte dagen. Dette er regelen. Selv med en aksje kurs på kr 10 ville dette laget enorme spekulasjoner i markedet. De kan fordele utbytte over et tidsrom på flere måneder. Eller som de gjorde i STSU og lage en aksje spleis 20:1 e.l.
murpy
I går kl 18:42
711
Inntekt er deg du selger for. Selger du for 1,5 milliarder så er det inntekten før avskrivninger. Sp om de utdeler størstedelen av inntekten sp er det nære summen de selger for.
macland
I dag kl 00:29
383
Vet ikke om jeg er helt enig med deg der. Inntekt er ikke det du selger for men det du har igjen etter at utgifter på asset er betalt ,,,mener jeg. Kjøper jeg en noe til 500 kr og selger det til 1000 kr ,så er det i mitt hode 500 kr i inntekt jeg kan dele ut. Mente egentlig ikke å lage en diskusjon på dette,men var som vanlig en tanke nsom trengte luftes.
Redigert i dag kl 00:30
siddis
I dag kl 07:19
231
En grusom dag lagt bak. Er ikke lett å ha noen formening om noe i Scana nå.
- var det positivt eller negativt at Haukøy pakket til Namibia?
- positivt eller negativt at Haukøy kjørte look up på egen aksjer?
- capping stack markedsføres for salg i det åpne markedet... ( leste det slik). Ingen salg eller utleie til Namibia allikevel??
- mongstad kontrakt, er det eneste konkrete vi har, for meg høres Namibia ut til å være et Nisse-eventyr. La oss håpe Nissen overrasker!
- var det positivt eller negativt at Haukøy pakket til Namibia?
- positivt eller negativt at Haukøy kjørte look up på egen aksjer?
- capping stack markedsføres for salg i det åpne markedet... ( leste det slik). Ingen salg eller utleie til Namibia allikevel??
- mongstad kontrakt, er det eneste konkrete vi har, for meg høres Namibia ut til å være et Nisse-eventyr. La oss håpe Nissen overrasker!
paali89
I dag kl 08:40
114
Punkt to er jo det som trumfer alt her. Selvfølgelig er det positivt at Haukøy tør å sperre aksjene sine i et halvt år. Han hadde ikke gjort det hvis det var risiko for nedgang? Han har tross alt låst 100 mill til søndagens kurs.
Sier det igjen, sammenlign det med et innsidekjøp, bare at lock-up kan man godta selv om man har innsideinformasjon, i motsetning til innsidekjøp. Altså er dette enda mer positivt enn om han hadde kjøpt tilsvarende aksjer i markedet til søndagens kurs.
Sier det igjen, sammenlign det med et innsidekjøp, bare at lock-up kan man godta selv om man har innsideinformasjon, i motsetning til innsidekjøp. Altså er dette enda mer positivt enn om han hadde kjøpt tilsvarende aksjer i markedet til søndagens kurs.
Redigert i dag kl 08:44
zxcvbnm
I dag kl 08:57
68
Ser det på en annen måte. Skulle vedkommende solgt i markedet hadde han vært mye nærmere 2kr enn 3 kr. Nå har han en mulighet til at ting kanskje stabiliserer seg. Hvorfor i det hele tatt pålegge seg lock-up? Hvorfor si noe som helst rundt dette i det hele tatt er merkelig.
paali89
I dag kl 08:59
55
Du er enig i et Haukøy, som CBO, har gode forutsetninger for å vite hva som kommer de neste 6mnd, ikke sant?
Hvis han sitter på informasjon som vil kunne svekke kursen, ville det da vært naturlig å låse aksjene sine i 6 mnd?
Hvis han sitter på informasjon som vil kunne svekke kursen, ville det da vært naturlig å låse aksjene sine i 6 mnd?