Scana i støtet mot 2025

Skalleknarp
SCANA 21.11.2024 kl 10:57 32077

Det har vært så mye frem og tilbake i Scana i det siste etter at bud ble signalisert av MIG og finansiering ble søkt i DB. Jeg synes denne tilbudsprosessen som nå har vært på ørkenvandring en tid aldri ser ut til å lande og derfor tar bort det gode stinget som var etablert i Scana før "tilbudet" kom. Det er nå på tide å se fremover uavhengig hva som skjer/kommer og lager derfor en ny tråd som ikke er knyttet opp mot annet enn fremtiden til Scana. Så - Kjør debatt :)
Redigert 21.11.2024 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
murpy
29.12.2024 kl 15:01 1730

Vi får vel et utbytte som ligger langt over dagens kurs 👏🫣
nopetter
29.12.2024 kl 15:48 1655

Problemet blir da hvordan de skal løse det mht dagens aksjekurs
paali89
29.12.2024 kl 17:22 1564

Hva tror du skjer med kursen når Scana selger PSW Power for feks. 1,3 MRD og har varslet at dette skal betales i utbytte, altså mer enn børsverdien til hele scana i dag?
Redigert 29.12.2024 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Norbo
29.12.2024 kl 18:20 1494

Markedet har dessverre ingen tro på scana, hadde de hatt det hadde kursen vært en helt annen, eller er det kursmanipulering..??
Winter
29.12.2024 kl 18:24 1481

Hvordan vil en slik utbyttebetaling påvirke de av oss som eksempelvis har Scana på en ASK konto, noen som vet noe om dette, altså i forhold til skattefritt uttak utover innskuddsbeløp på ASK?
nopetter
29.12.2024 kl 19:24 1412

Dette har vi diskutert før. Tar ikke den på nytt hvis det var mitt innlegg du siktet til
Redigert 29.12.2024 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
murpy
29.12.2024 kl 19:38 1386

Scana er vertfall en potensiell nyttårsrakett. Dessverre ingenting å handle for om dagen, eller hadde jeg kjøpt det jeg kunne på dagens kurser. Fikk fruen til å handle en del forrige uke da 😊
siddis
29.12.2024 kl 21:14 1272

Det løses ca. slik:
1. Tilbakebetalng aksjekapital, ca 450 mil.
2. Utbytte ca 600 mil. Her betales vanlig skatt, De som har ASK kan få utsatt skatt selvsagt.
3. Scana sier de vil betale ut ca. 70 % av salgssum PSW. Derfor ca 1 milliard på deling første omgang.
Videre?
Offshore selges til Namibia? 3-4 kroner pr aksje.

Aksjeverdi ca 6 kroner om alt dette går i boks?

nopetter
29.12.2024 kl 22:01 1209

At offshore delen av PSW selges til namibierne har jeg ikke tro på, når de ikke klarte å hoste opp skarve ca 15 mill til capping stack som forskudd hvis noen kjøper den delen så må det bli av de utenlandske operatørene i landet. Alt er til salgs bare prisen er den rette. Men det blir med PA i første omgang så er det å se om den går over 1 mrd
siddis
29.12.2024 kl 22:36 1140

Offshore er ikke en bit av PSW Netto😳

Det er to divisjoner i Scana.
1. PSW som driver med batteriløsninger, Mongstad osv
2. Offshore

Tror ikke Namibia var så gira på PSW, Namibia ønsker offshore kompetanse. Namibia er der Norge var for 50 år siden når det gjelder olje.

Scana selges i to runder slik jeg ser dette, først PSW og deretter offshore om bud er innafor.
nopetter
29.12.2024 kl 22:50 1121

Du glemte PSW Solutions de har nettopp åpnet en ny NDT avdeling på Mongstad. De består av tre divisjoner

Og jeg tror ikke NAMCOR eller NABIRM eller Sout sea i Namibia har penger eller klarer å skaffe disse til noe bud
Redigert 29.12.2024 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
30.12.2024 kl 17:09 748

En bra Scana dag i dag. Vi er alltid så raske å kritisere når kursen går ned, men ikke sette pris på når den gjør et lite hopp. Måtte bare reisen og Momentumet vedvare. Ha en fin kveld.
Redigert 30.12.2024 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
swansea
30.12.2024 kl 20:23 615

Rekord ordreinngang i Q4 lover bra for nyåret og kursen. Scana har jeg troen på :)
Naosen
I går kl 15:48 344

Scana ASA – Scana-eide Skarpenord AS og Xtronica AS lanserer nytt joint venture i Singapore

Bergen, 31. desember 2024: Skarpenord AS, en ledende leverandør av fjernstyringssystemer for ventiler, og Xtronica AS, en pioner innen avanserte automatiserings- og instrumenteringsløsninger, har gleden av å kunngjøre etableringen av et nytt joint venture i Singapore. Dette strategiske partnerskapet har som mål å utnytte styrkene til begge selskapene for å utvide produktporteføljen og levere innovative og integrerte løsninger for offshore og den maritime industrien.

Joint venture-selskapet, kalt Skarpenord Xtronica Pte Ltd, vil kombinere Skarpenord sin ekspertise innen ventilstyringssystemer med Xtronica sine innovative automatiserings- og instrumenteringsløsninger. Den nye enheten vil fokusere på å utvikle avanserte kontroll- og overvåkningssystemer som forbedrer operasjonell effektivitet, sikkerhet og pålitelighet for kunder over hele verden. Med base i Singapore vil joint venture-selskapet betjene, og sikre rask støtte og service, til kunder i Asia, Stillehavsregionen og i andre deler av verden.

«Vi er glade for å samarbeide med Xtronica og på denne måten ta vår samlede ekspertise til markedet», sa Trond Bø, daglig leder i Skarpenord. «Dette er et joint venture som representerer et betydelig skritt fremover i vårt engasjement for innovasjon og kundetilfredshet.»

Jian Xu, daglig leder i Xtronica, la til: «Ved å slå oss sammen med Skarpenord er vi klare til å levere økt verdi til våre kunder. Vår delte visjon og våre komplementære styrker vil drive utviklingen av nye løsninger.»
nopetter
I går kl 16:21 295

Det er 4 forskjellige typer JV kontrakter ser ut til at dette selskapet har kinesiske eiere. Xtronica de ble kjøpt opp i 2019 av Sea Control System Corporation Limited, founded in 2000, with offices in Shanghai and Hongkong,

Ser ut til at de skal bygge på en økonomisk
og juridisk samarbeidsavtale som skal drives i fellesskap gjennom et felles selskap. Der partene skyter inn om lag like store midler, deler kostnader og fortjeneste likt mellom seg og kontrollerer foretaket sammen. En slik avtale kan være inngått for et unikt prosjekts skyld, eller med tanke på langsiktig samarbeid. Et fellesforetak skiller seg fra en strategisk allianse, som ikke nødvendigvis bygger på likhet mellom partene.
Redigert i går kl 16:29 Du må logge inn for å svare