Scana - utvikling 2025
Det har vært så mye frem og tilbake i Scana i det siste etter at bud ble signalisert av MIG og finansiering ble søkt i DB. Jeg synes denne tilbudsprosessen som nå har vært på ørkenvandring en tid aldri ser ut til å lande og derfor tar bort det gode stinget som var etablert i Scana før "tilbudet" kom. Det er nå på tide å se fremover uavhengig hva som skjer/kommer og lager derfor en ny tråd som ikke er knyttet opp mot annet enn fremtiden til Scana. Så - Kjør debatt :)
Redigert 20.01.2025 kl 09:47
Du må logge inn for å svare
paali89
28.02.2025 kl 15:16
4413
Bra, men skulle sett at Pål Selvik ville ha noen aksjer i Scana også..
macland
28.02.2025 kl 15:16
4417
Har vært fristende å kjøpe i dag, og er det ennå. Men har bestemt meg for at om jeg ikke kan ta veldig korte trader når ting skjer,så skal jeg holde meg unna til det blir litt klarere mht usa-indexene. Ser på alt som risikosport nå. Innsidekjøpet kom iallefall Furuen.Kanskje det kommer fler?
nopetter
28.02.2025 kl 15:19
4416
hvis det er denne god meldingen du siktet til så er det knapt nok til en trade
macland
28.02.2025 kl 15:23
4397
Hehe,ja det er sant. Men han kan ikke gjøre som deg og meg. Han låser de pengene,nødt til det.
nopetter
28.02.2025 kl 15:27
4388
som jeg skrev isted så skjedde det noe på 2,15 nivået, minner meg om at noen har lånt aksjer som nå hentes inn igjen. nå er omsetningen på det samme nivået som igår
Redigert 28.02.2025 kl 15:29
murpy
28.02.2025 kl 15:36
4534
Spørsmålet nå er når kommer budet fra MIG med Haukøy i spissen ?
Kan fort komme nå med den lave kursen den er i.👌🚀
Kan fort komme nå med den lave kursen den er i.👌🚀
macland
28.02.2025 kl 15:58
4553
Og da mener du de bør bli tatt alvorlig? Er noe rart med hele den saken. Så lenge de ikke kommenterer dette rundt Haukøy åpent så lukter det snusk lang vei.
nopetter
28.02.2025 kl 15:59
4710
og hvor skulle haukøy klare å hose opp 2 mrd når de ikke hadde penger til å innløse 15 mill til capping stacken. jeg det vil jeg ennå se på
paali89
28.02.2025 kl 16:28
4666
Jeg gikk inn for å se på No Surrender AS. Haukøy står oppført med 33,3% eierskap, mens et "Nevioso Investment Ltd" står oppført med 66,6% eierskap.
Dette selskapet finner jeg ikke mye om, annet enn at det ble etablert 03/10/2023 i Kypros.
Mulig jeg husker feil, men har ikke Haukøy tidligere stått med 100% eierskap i No Surrender?
Noen som vil drive litt detektivarbeid og finne ut mer om Nevioso Investment Ltd?
Dette selskapet finner jeg ikke mye om, annet enn at det ble etablert 03/10/2023 i Kypros.
Mulig jeg husker feil, men har ikke Haukøy tidligere stått med 100% eierskap i No Surrender?
Noen som vil drive litt detektivarbeid og finne ut mer om Nevioso Investment Ltd?
murpy
28.02.2025 kl 18:24
4529
Jeg kan ikke se at det har kommet noe melding om at de ikke klarte å finansiere dette, dette er en totalpakke så Haukøy er sikkert årsak til at det heller ikke er på plass og stoppet av han gjennom MIG.
rolser
28.02.2025 kl 18:25
4508
Endret seg fra 2022 til 2023 på eiersiden
https://www.dn.no/investor/norges-aksjer/2023?q=no+surrender
https://www.dn.no/investor/norges-aksjer/2023?q=no+surrender
nopetter
28.02.2025 kl 18:28
4513
no surrender
Nevioso Investment Ltd 20 000 66,667 %
Oddbjørn Haukøy 10 000 33,333 %
Det interessante med dette kypriotiske selskapet er at hele kostebinderiet av selskaper i PSW og i scana sitter som indirekte aksjonærer i Nevioso med noen prosenter hver. Haukøy er hovedaksjonæren med 2/3 mens en annen eier den andre tredelen i Nevioso
Nevioso Investment Ltd 20 000 66,667 %
Oddbjørn Haukøy 10 000 33,333 %
Det interessante med dette kypriotiske selskapet er at hele kostebinderiet av selskaper i PSW og i scana sitter som indirekte aksjonærer i Nevioso med noen prosenter hver. Haukøy er hovedaksjonæren med 2/3 mens en annen eier den andre tredelen i Nevioso
Redigert 28.02.2025 kl 18:34
paali89
28.02.2025 kl 18:54
4471
Hvor ser du at Haukøy er hovedaksjonær med 2/3 i Nevioso? Og hvem er den andre eieren?
Du må forveksle informasjonen på proff?
Nevioso eier 2/3 i No Surrender AS, alle indirekte eierskap du refererer til er eierskap Nevioso har via sitt eierskap i No Surrender.
Du må forveksle informasjonen på proff?
Nevioso eier 2/3 i No Surrender AS, alle indirekte eierskap du refererer til er eierskap Nevioso har via sitt eierskap i No Surrender.
Redigert 28.02.2025 kl 19:13
JeanPaul
28.02.2025 kl 19:41
4407
Verdt å merke seg at MIG opplyste i sin melding at SANDS var benyttet som rådgiver. SANDS er Scana/PSW sin samarbeidspartner. Neppe tilfeldig at MIG benyttet/benytter SANDS også….
paali89
01.03.2025 kl 09:58
4117
Det pågår nå en undersøkelse rundt selskapet Nevioso, som eier 2/3 av No Surrender AS, og dermed indirekte over 22 millioner aksjer i selskapet. Vi har identifisert eieren av Nevioso – en fransk statsborger bosatt i Israel, som har tilknytning til Northern Ocean Ltd..
For de som ønsker å følge med videre, anbefales det å bli med i Scana Investors' Discord-kanal.
https://discord.gg/ATCKRBJ9
h ttps://discord.gg/ATCKRBJ9
For de som ønsker å følge med videre, anbefales det å bli med i Scana Investors' Discord-kanal.
https://discord.gg/ATCKRBJ9
h ttps://discord.gg/ATCKRBJ9
nopetter
01.03.2025 kl 12:39
4005
PSW TECHNOLOGY har lagt ut en liten reportasje fra Namibia. Bildeserien er fra der de overhaler stigerør til et eller annet oljeselskap
https://www.linkedin.com/posts/psw-tech_last-fall-we-shared-a-bit-about-our-newly-activity-7301560946273980416-NnWd?utm_source=share&utm_medium=member_android&rcm=ACoAACbPyMAB5RVA9xbO8Mr1_NeFew6zMllqzNI
https://www.linkedin.com/posts/psw-tech_last-fall-we-shared-a-bit-about-our-newly-activity-7301560946273980416-NnWd?utm_source=share&utm_medium=member_android&rcm=ACoAACbPyMAB5RVA9xbO8Mr1_NeFew6zMllqzNI
Norbo
01.03.2025 kl 22:01
3820
Er på høy tid at de kommer på banen nå… hjelper fint lite hva de evt vet om de ikke klarer å få tillit i markedet.
siddis
03.03.2025 kl 09:00
3141
Torvald Ulland Reiestad er gjerne den som kjenner Scana aller best kjøper aksjer.
Sparebanken 1 reduserer kursmål fra kr 2,90 til kr 2,70 i dag.
Tror siste nedgang svir hos topp 20, blir spennende å se utvikling fremover. Tar Rieber grep ? Trond M har nok å tenke på i Transocean? Oddbjørn tapte 10 mil forrige uke... (siddis gikk og på en jæ..... smell )
Sparebanken 1 reduserer kursmål fra kr 2,90 til kr 2,70 i dag.
Tror siste nedgang svir hos topp 20, blir spennende å se utvikling fremover. Tar Rieber grep ? Trond M har nok å tenke på i Transocean? Oddbjørn tapte 10 mil forrige uke... (siddis gikk og på en jæ..... smell )
nopetter
03.03.2025 kl 09:42
3061
det er all in i offshore hos alle oljeselskapene det skal satses milliarder, grunnen er at usa høyst sannsynlig har gjort er at de hoppet i fittefatet med toll barrieren mot canada de har tatt parti med EU og gått bort fra trump sine ville utspill, og at krigen i ukraina ikke blir slutt med det første. ser at det er stille fra enkelte på disse trådene i scana så de kastet nok kortene i forrige uke i panikk. at SB1M endrer kursmålet betyr null meglerhusene kommer alltid i ettertid med nye anbefalinger det kan en 5 åring også gjøre
Redigert 03.03.2025 kl 09:50
Anywhere
03.03.2025 kl 10:35
2979
Jeg forstår godt dem som er lei av å sitte i Scana. Det er også jeg, men har sittet der i håp om at aksjen skulle trekke på ny over 3 kroner. Gitt en del andre aksjer jeg har fokus på, så ville da oppsidemuligheten i Scana vært såpass liten sammenlignet at posten ville blitt tatt ut.
Jeg selger ikke nå da jeg er tilbake i break-even fordi det tross alt er en kort- og mellomlangsiktig god mulighet for bra reaksjon opp igjen. Samtidig er det heller ikke en aksje som får mer plass i min portefølje. Til det er den altfor døll. Så jeg skjønner veldig godt dem som stikker.
Jeg selger ikke nå da jeg er tilbake i break-even fordi det tross alt er en kort- og mellomlangsiktig god mulighet for bra reaksjon opp igjen. Samtidig er det heller ikke en aksje som får mer plass i min portefølje. Til det er den altfor døll. Så jeg skjønner veldig godt dem som stikker.
Redigert 03.03.2025 kl 10:35
nopetter
03.03.2025 kl 10:42
2976
disse her kommer til å dumpe slik dem har gjort fra 2,93 nivåene akkurat nå er det bare pump og dump, spørsmålet mitt er hvem som omsatte hovedparten de 2,9mill aksjer på torsdag og 3 mill på fredag
Redigert 03.03.2025 kl 10:57
Norbo
03.03.2025 kl 11:01
2925
Om listen som ligger ute nå er fra torsdag så var det mange små salg, største var Bekkenes med 75K
Skalleknarp
03.03.2025 kl 13:38
2746
Rally på OBX, men ikke i Scana. Hvor langt ned skal vi egentlig før det stopper opp og snur og vi får Scana opp av hengemyra som jeg egentlig ikke skjønner hvorfor vi havnet oppi..? Slik går no dagan.
Redigert 03.03.2025 kl 13:38
rolser
03.03.2025 kl 15:02
2620
Furuen skrev Vi trenger noen nye kontrakter nå i mars.
Vi trenger vel noe ferdig solgte aksjonærer med altfor lav inngangsverdi.
For mange aksjer som vil selges vs hvor mange som vil kjøpe.
For mange aksjer som vil selges vs hvor mange som vil kjøpe.
nopetter
03.03.2025 kl 15:08
2623
hvis ikke den posten på 2,17 blir solgt og ned mot 2,15 så er det merkelig
siddis
03.03.2025 kl 22:30
2442
Neste stopp er 23 april, med årsrapport. En tvistesak på 15 mil har virkelig fått konsekvenser så langt.
Norbo
04.03.2025 kl 07:31
2334
Er det noen som har noen som helst dokumentasjon, artikkel eller notat som dokumenterer dette med den såkalte voldgiftssaken som påvirket resultatet og nå tilsynelatende raserer kursen og aksjonærenes verdier.
Skalleknarp
04.03.2025 kl 08:06
2281
Litt merkelig at denne skal tynge så mye - så lenge. Det var informert i Q4 at om de vant saken så var dette en oppside, hvis ikke så gikk livere videre som vanlig.... var slik jeg oppfattet budskapet. Mao - ingen stor dramatikk som tilsier at selskapet skal tape seg mange flere millioner mer enn dette kursmessig, men slik er det blitt likevel. Tror derfor årsaken er en annen. Kanskjer bare så enkelt at Scana pt. ikke appelerer til "folket"...?
Norbo
04.03.2025 kl 08:09
2263
Jeg vil ha dokumentasjon på dette om mulig… det er i flere aktørers interesse å få verdien av Scana ned og det blir ikke fra min side akseptert noe dirty triks.
paali89
04.03.2025 kl 08:19
2241
Oppdaterte funn om MiG Finance, Haukøy, Botbol og Hayfin
Undersøkelsene peker mot en mulig finansiell kobling mellom MiG Finance Namibia, Oddbjørn Haukøy, Mikhael Mordekhai Haim Botbol, Northern Ocean Ltd., og Hayfin Capital Management. Dette kan knyttes til et potensielt oppkjøp av Scana ASA eller en større finansiell transaksjon.
1. MiG Finance og utfordringer med finansiering
MiG Finance Namibia la inn en Letter of Intent (LOI) på Scana ASA, men har hittil ikke klart å dokumentere finansiering.
Oddbjørn Haukøy, tidligere interim-CEO i Scana ASA, har gått inn i samarbeid med MiG Finance, noe som indikerer at han har tro på dem som seriøs aktør.
Det er mulig at MiG ikke hadde kapital nok alene og derfor har fått med seg eksterne finansielle partnere.
2. Botbols rolle og kobling til Hayfin & Northern Ocean
Mikhael Mordekhai Haim Botbol er en fransk investor med sterke koblinger til Northern Ocean Ltd., Hayfin Capital Management, og MB-AM Advisors.
Hayfin Capital har €31 milliarder under forvaltning og spesialiserer seg på private kredittløsninger – de kan være en potensiell finansieringskilde for et Scana-oppkjøp.
Botbol har vært involvert i finanssektoren i flere tiår, med tidligere roller i Goldman Sachs, Morgan Stanley og MB Asset Management.
Northern Ocean Ltd. har aktive operasjoner i Namibia, noe som kan gi en naturlig kobling til MiG Finance Namibia.
3. Haukøys salg av No Surrender AS til Botbol
No Surrender AS eier 34-35 millioner aksjer i Scana ASA.
Haukøy solgte nylig 2/3 av No Surrender til Botbol. Vi har ikke klart å tidfeste salget, men det var i etterkant av lock-upen, da det ble skrevet at No Surrender var heleid av Haukøy. Dette reiser spørsmål om strategien bak salget:
Scenario 1 – Strategisk finansiering: Salget kan være en del av en større finansieringsplan for Scana-budet, hvor Botbol og Hayfin bidrar med kapital.
Scenario 2 – Personlig gevinst: Haukøy kan ha benyttet dette som en måte å realisere verdier uten å måtte selge Scana-aksjene direkte.
Scenario 3 – Kontrollbytte: Botbol kan ha kjøpt seg inn for å få kontroll over No Surrender uten nødvendigvis å bidra til Scana-budet.
Kapital i No Surrender etter salget:
Hvis Botbol kjøpte 2/3 av No Surrender for 4 kr per Scana-aksje, betyr det at han investerte ca. 90 millioner kroner.
Hvis både han og Haukøy skjøt inn kapital etter eierbrøk, vil No Surrender ha 280 millioner kroner i kontanter pluss 35 millioner Scana-aksjer.
Dette kan brukes enten til oppkjøp eller som egenandel i en finansiering.
4. Nevioso Investment Ltd – Botbols holdingselskap
Nevioso Investment Ltd ble opprettet på Kypros 3. oktober 2023 og overtatt av Botbol 12. desember 2023.
Selskapet ble først eid av AMF Global Services Ltd, et administrasjonsselskap som ofte brukes til selskapsstrukturer i skattevennlige jurisdiksjoner.
Nevioso Investment Ltd eier 2/3 av No Surrender AS, og dermed 22-23 millioner aksjer i Scana ASA.
Det finnes ingen registrerte økonomiske transaksjoner i Nevioso Investment Ltd, noe som kan bety at det kun fungerer som et holdingselskap uten egen operativ virksomhet.
5. Mulige strategier bak disse transaksjonene
Teori 1 – Oppkjøpsallianse: MiG Finance fikk med seg Haukøy og Botbol/Hayfin for å sikre finansiering til oppkjøpet av Scana.
Teori 2 – Verdirealisering: Haukøy solgte en andel av No Surrender for å frigjøre verdier, og Botbol ser på dette som en finansiell investering.
Teori 3 – Kontroll av aksjer: Botbol sikret seg en stor eierandel i Scana gjennom No Surrender, uten nødvendigvis å være en del av oppkjøpsplanene.
6. Spekulasjoner om innsidekunnskap
Flere aksjonærer har bemerket at Scana-ledelsen har virket tilbakeholdne i kommunikasjon, noe som kan indikere at de vet mer enn de kan si.
Torvald (CFO) har kjøpt flere Scana-aksjer, noe som kan tolkes både positivt (han tror på verdistigning) og negativt (han vet ikke noe konkret).
Det spekuleres i om Haukøy, Botbol og MiG faktisk har en plan, men at de ennå ikke har fått alle brikkene på plass.
7. Hva skjer videre?
Blir det faktisk et bud fra MiG Finance?
Hva er Botbols egentlige rolle? Er han en finansiell aktør med langsiktig interesse, eller kun en mellommann?
Vil Scana-aksjen påvirkes av denne usikkerheten?
Konklusjon
Basert på all informasjonen ser det ut til at MiG Finance har forsøkt å hente inn finansielle partnere for å styrke sitt bud på Scana ASA. Haukøy sin rolle er uklar, men han har enten solgt seg delvis ut for å sikre seg økonomisk eller for å muliggjøre et oppkjøp. Botbols inntreden kan være en del av en større finansiell strategi, potensielt med støtte fra Hayfin Capital.
Spørsmålene som gjenstår er hvorfor Botbol valgte å kjøpe seg inn i No Surrender, og om han og Hayfin faktisk vil være med på å finansiere et Scana-oppkjøp eller om det er en ren finansstrategisk investering.
Det kan være store økonomiske interesser i spill, og det er sannsynlig at vi vil få flere svar i tiden som kommer.
Undersøkelsene peker mot en mulig finansiell kobling mellom MiG Finance Namibia, Oddbjørn Haukøy, Mikhael Mordekhai Haim Botbol, Northern Ocean Ltd., og Hayfin Capital Management. Dette kan knyttes til et potensielt oppkjøp av Scana ASA eller en større finansiell transaksjon.
1. MiG Finance og utfordringer med finansiering
MiG Finance Namibia la inn en Letter of Intent (LOI) på Scana ASA, men har hittil ikke klart å dokumentere finansiering.
Oddbjørn Haukøy, tidligere interim-CEO i Scana ASA, har gått inn i samarbeid med MiG Finance, noe som indikerer at han har tro på dem som seriøs aktør.
Det er mulig at MiG ikke hadde kapital nok alene og derfor har fått med seg eksterne finansielle partnere.
2. Botbols rolle og kobling til Hayfin & Northern Ocean
Mikhael Mordekhai Haim Botbol er en fransk investor med sterke koblinger til Northern Ocean Ltd., Hayfin Capital Management, og MB-AM Advisors.
Hayfin Capital har €31 milliarder under forvaltning og spesialiserer seg på private kredittløsninger – de kan være en potensiell finansieringskilde for et Scana-oppkjøp.
Botbol har vært involvert i finanssektoren i flere tiår, med tidligere roller i Goldman Sachs, Morgan Stanley og MB Asset Management.
Northern Ocean Ltd. har aktive operasjoner i Namibia, noe som kan gi en naturlig kobling til MiG Finance Namibia.
3. Haukøys salg av No Surrender AS til Botbol
No Surrender AS eier 34-35 millioner aksjer i Scana ASA.
Haukøy solgte nylig 2/3 av No Surrender til Botbol. Vi har ikke klart å tidfeste salget, men det var i etterkant av lock-upen, da det ble skrevet at No Surrender var heleid av Haukøy. Dette reiser spørsmål om strategien bak salget:
Scenario 1 – Strategisk finansiering: Salget kan være en del av en større finansieringsplan for Scana-budet, hvor Botbol og Hayfin bidrar med kapital.
Scenario 2 – Personlig gevinst: Haukøy kan ha benyttet dette som en måte å realisere verdier uten å måtte selge Scana-aksjene direkte.
Scenario 3 – Kontrollbytte: Botbol kan ha kjøpt seg inn for å få kontroll over No Surrender uten nødvendigvis å bidra til Scana-budet.
Kapital i No Surrender etter salget:
Hvis Botbol kjøpte 2/3 av No Surrender for 4 kr per Scana-aksje, betyr det at han investerte ca. 90 millioner kroner.
Hvis både han og Haukøy skjøt inn kapital etter eierbrøk, vil No Surrender ha 280 millioner kroner i kontanter pluss 35 millioner Scana-aksjer.
Dette kan brukes enten til oppkjøp eller som egenandel i en finansiering.
4. Nevioso Investment Ltd – Botbols holdingselskap
Nevioso Investment Ltd ble opprettet på Kypros 3. oktober 2023 og overtatt av Botbol 12. desember 2023.
Selskapet ble først eid av AMF Global Services Ltd, et administrasjonsselskap som ofte brukes til selskapsstrukturer i skattevennlige jurisdiksjoner.
Nevioso Investment Ltd eier 2/3 av No Surrender AS, og dermed 22-23 millioner aksjer i Scana ASA.
Det finnes ingen registrerte økonomiske transaksjoner i Nevioso Investment Ltd, noe som kan bety at det kun fungerer som et holdingselskap uten egen operativ virksomhet.
5. Mulige strategier bak disse transaksjonene
Teori 1 – Oppkjøpsallianse: MiG Finance fikk med seg Haukøy og Botbol/Hayfin for å sikre finansiering til oppkjøpet av Scana.
Teori 2 – Verdirealisering: Haukøy solgte en andel av No Surrender for å frigjøre verdier, og Botbol ser på dette som en finansiell investering.
Teori 3 – Kontroll av aksjer: Botbol sikret seg en stor eierandel i Scana gjennom No Surrender, uten nødvendigvis å være en del av oppkjøpsplanene.
6. Spekulasjoner om innsidekunnskap
Flere aksjonærer har bemerket at Scana-ledelsen har virket tilbakeholdne i kommunikasjon, noe som kan indikere at de vet mer enn de kan si.
Torvald (CFO) har kjøpt flere Scana-aksjer, noe som kan tolkes både positivt (han tror på verdistigning) og negativt (han vet ikke noe konkret).
Det spekuleres i om Haukøy, Botbol og MiG faktisk har en plan, men at de ennå ikke har fått alle brikkene på plass.
7. Hva skjer videre?
Blir det faktisk et bud fra MiG Finance?
Hva er Botbols egentlige rolle? Er han en finansiell aktør med langsiktig interesse, eller kun en mellommann?
Vil Scana-aksjen påvirkes av denne usikkerheten?
Konklusjon
Basert på all informasjonen ser det ut til at MiG Finance har forsøkt å hente inn finansielle partnere for å styrke sitt bud på Scana ASA. Haukøy sin rolle er uklar, men han har enten solgt seg delvis ut for å sikre seg økonomisk eller for å muliggjøre et oppkjøp. Botbols inntreden kan være en del av en større finansiell strategi, potensielt med støtte fra Hayfin Capital.
Spørsmålene som gjenstår er hvorfor Botbol valgte å kjøpe seg inn i No Surrender, og om han og Hayfin faktisk vil være med på å finansiere et Scana-oppkjøp eller om det er en ren finansstrategisk investering.
Det kan være store økonomiske interesser i spill, og det er sannsynlig at vi vil få flere svar i tiden som kommer.
Redigert 04.03.2025 kl 12:25
murpy
04.03.2025 kl 08:56
2149
Er ikke i tvil som jeg har sakt tidligere. Det at vi ikke har hørt mer fra MIG er at haukøy er årsak. Er ganske sikker på at det budet kommer og at Haukøy er en del av dette. Tenk selv. MIG la inn et varsel om bud, like etterpå varsler selskapet at Haukøy blir partner i Mig. Klart han er årsak til at det varslete budet ikke kom som planlagt. Men kommer det gjør det.
Redigert 04.03.2025 kl 08:57
siddis
04.03.2025 kl 09:40
2084
Enig, bud kommer. Haifin er ingen amatør i bransjen, og israelere er ikke kjent for å leke butikk :-) Haukøy er trolig den utførende brikken i dette spillet.
Siste tiden har det vært en utrolig "pressing" av pris nedover uten noen god grunn, dette er en bestilt ned pressing av kursen. Nå er verdien på Scana under milliarden, styret og ledelse (som kontrolleres av Bergensgruppen) ser ikke ut til å tenke på noen inngrep for å holde kursen. I mine øyne ville tilbakekjøp være glimrende mulighet. Torvald skrøt av god økonomi og likviditet.
Det kommer et bud, en må bare holde ut ikke miste tolmodighet. Scana er for tiden det største urealiserte tapet i mine 20 år på børs.
Siste tiden har det vært en utrolig "pressing" av pris nedover uten noen god grunn, dette er en bestilt ned pressing av kursen. Nå er verdien på Scana under milliarden, styret og ledelse (som kontrolleres av Bergensgruppen) ser ikke ut til å tenke på noen inngrep for å holde kursen. I mine øyne ville tilbakekjøp være glimrende mulighet. Torvald skrøt av god økonomi og likviditet.
Det kommer et bud, en må bare holde ut ikke miste tolmodighet. Scana er for tiden det største urealiserte tapet i mine 20 år på børs.
Norbo
04.03.2025 kl 09:51
2068
Ja ikke sant, ergo så er Haugøy interessert i å få prisen på Scana ned, hvem andre er involvert? Vurderer nå sterkt anmeldelse av dette, i det minste for å få igangsatt en etterforskning av dette røret.
Dr_Eval
04.03.2025 kl 09:53
2061
Innsidekjøp av konsernsjef Selvik. https://www.finansavisen.no/tdn/2025/03/04/06443326/scana-konsernsjef-kjopt-150.000-aksjer-snittkurs-2-15
Redigert 04.03.2025 kl 09:54
Mammon
04.03.2025 kl 10:00
2037
Deilig med insidekjøp i disse tider i motsetning til andre selskaper hvor insiderne dumper for harde livet ☝️
Verste må være spedalen som dumper konkursboet ddrill 😂
Verste må være spedalen som dumper konkursboet ddrill 😂
nopetter
04.03.2025 kl 11:20
1887
jeg vil først se hvem som solgte da omsetningen var på ca 3 mill aksjer i to dager, har dessverre ingen tro på at oppturen varer lenge
swansea
04.03.2025 kl 11:36
1869
Furuen skrev Jeg ønsket meg insidekjøp og har nå fått to. Bra!
Kan fort komme flere innsidekjøp her. Alltid ett godt tegn.
siddis
04.03.2025 kl 13:40
1678
Tror du skal ta ting helt rolig, Haukøy er vår mann og personlig storaksjonær. Ting tar bare litt tid...... nå kjøpte Pål`en og aksjer. Når Haukøy sier hopp, så tror jeg mange hopper.
nopetter
04.03.2025 kl 13:43
1693
Furuen skrev Der rauk det 200k på 2,19.
Snart ryker 2 ,175 nå er det lagt ut 330k på salgssiden
Norbo
04.03.2025 kl 13:46
1678
Tro gjør vi i kirken, at Haukøy er vår man er jeg slettes ikke sikker på. De fleste er sin egen man når det kommer til penger.