Thor +312,08 % opp på 2 mnd = gull teknisk.
Ja, gratulerer til alle aksjonærer og alle nye aksjonærer. Jeg ser på Nordnet at det har fosset inn flere tusen nye aksjonærer de siste 14 dagene. Det er flott. Thor har gått i været på svært mange, tette, sterke og meget gode pressemeldinger. Thor viser at piloten på Herøya er meget godt i rute og produksjonen av Th-228 er i gang. Og de leverer selvfølgelig ypperste kvalitet på produktet som vi skal høre mer om på mandag. Jeg gleder meg mest til å høre markedspotensialet til Th-228 som og meget sannsynlig vil løfte kursen videre på mandag.
---
Vi skal vel heller ikke utelukke at finans, tradere, investorer, og finansfolket på Stureplan begynner å kjøre Thor aksjen, da den gjengen med mye kapital kommer ofte på banen ved slike presentasjonen som Thor skal gjennomføre på mandag. De vil lukte gull, akkurat som oss.
---
Den reiste seg opp 42% i dag også. Kursen endte på solide kr 4.195. Det er ingen sperrer på hvor høyt Thor kan gå akkurat nå. Trekke opp et parallelldiagram så ser du null motstand i aksjen, men den vil korrigere før eller siden. Alle aksjer tar en pust i bakken.
Alt tyder på at denne herlig THOR festen fortsetter i neste uke fremover, og flere rally kan ankomme i desember og i januar 2025. Det er meget seriøse mennesker i og bak oppbyggingen av Thor Medical ASA. Dette gir selskapet en enorm tillit blant investorer.
---
Dagens gode pressemelding sendte omsetningen opp til ny rekord på elleville 118,6 millioner kroner. Mange vil være med på reisen som kan vare, selv og dette vil svinge opp og ned. 146,8% kursøkning de siste 5 dager sier litt om potensialet til Thor. Mcap passerte 1 MRD i dag og det er fortsatt lavt. Vi får vite mer om hårete kursmål fra analytikere som er ringside på presentasjonene på mandag. Ikke glem at Thor Medical ASA kan bil en ny ALGETA 2.0 som ble kjøpt opp. ALGETA fikk astronomisk høyt og godt på OSE, føre de ble slukt av legemiddelgiganten Bayer (tror jeg)
---
På mandag vil det komme aksjeanalytikere på kapitalmarkedsdagen til Thor på det store finanshuset Carnegie i Stockholm.
---
Utdrag fra det som skjer på mandag kl 13-15:
Thor Medical's CEO Jasper Kurth and CFO Brede Ellingsæter will present an
updated investor presentation and will be accompanied by Emanuele Ostuni, CEO of
ARTBIO.
Keynote speaker for Thor Medical's Capital Markets Update is Professor Jane
Sosabowski, BSc (Hons), MSc, PhD from the Centre for Cancer Biomarkers and
Biotherapeutics, Barts Cancer Institute, Queen Mary University of London.
Professor Sosabowski will provide a perspective on treatment with upcoming
targeted alpha therapies using isotopes that Thor Medical produces.
As announced on 29 October, Thor Medical has signed a 5-year master supply
agreement for Thorium-228 with ARTBIO. The agreement marks a significant step
towards a positive investment decision for Thor Medical's planned commercial
production plant, targeted in Q1 2025.
The event will be held at Carnegie's premises in Stockholm, Sweden and a live
webcast will be available for those who cannot attend in person.
Stockholm, 25 November 2024, 13:00-15:00 CET
-------
Se det fantastiske tekniske bildet av THOR MEDICAL ASA:
https://www.investing.com/equities/nordic-nanovector-asa-technical
StrongBuy
Buy: 11
---
MA10
Buy
---
MA20
Buy
---
MA50
Buy
---
MA100
Buy
---
MA200
Buy
---
Vi skal vel heller ikke utelukke at finans, tradere, investorer, og finansfolket på Stureplan begynner å kjøre Thor aksjen, da den gjengen med mye kapital kommer ofte på banen ved slike presentasjonen som Thor skal gjennomføre på mandag. De vil lukte gull, akkurat som oss.
---
Den reiste seg opp 42% i dag også. Kursen endte på solide kr 4.195. Det er ingen sperrer på hvor høyt Thor kan gå akkurat nå. Trekke opp et parallelldiagram så ser du null motstand i aksjen, men den vil korrigere før eller siden. Alle aksjer tar en pust i bakken.
Alt tyder på at denne herlig THOR festen fortsetter i neste uke fremover, og flere rally kan ankomme i desember og i januar 2025. Det er meget seriøse mennesker i og bak oppbyggingen av Thor Medical ASA. Dette gir selskapet en enorm tillit blant investorer.
---
Dagens gode pressemelding sendte omsetningen opp til ny rekord på elleville 118,6 millioner kroner. Mange vil være med på reisen som kan vare, selv og dette vil svinge opp og ned. 146,8% kursøkning de siste 5 dager sier litt om potensialet til Thor. Mcap passerte 1 MRD i dag og det er fortsatt lavt. Vi får vite mer om hårete kursmål fra analytikere som er ringside på presentasjonene på mandag. Ikke glem at Thor Medical ASA kan bil en ny ALGETA 2.0 som ble kjøpt opp. ALGETA fikk astronomisk høyt og godt på OSE, føre de ble slukt av legemiddelgiganten Bayer (tror jeg)
---
På mandag vil det komme aksjeanalytikere på kapitalmarkedsdagen til Thor på det store finanshuset Carnegie i Stockholm.
---
Utdrag fra det som skjer på mandag kl 13-15:
Thor Medical's CEO Jasper Kurth and CFO Brede Ellingsæter will present an
updated investor presentation and will be accompanied by Emanuele Ostuni, CEO of
ARTBIO.
Keynote speaker for Thor Medical's Capital Markets Update is Professor Jane
Sosabowski, BSc (Hons), MSc, PhD from the Centre for Cancer Biomarkers and
Biotherapeutics, Barts Cancer Institute, Queen Mary University of London.
Professor Sosabowski will provide a perspective on treatment with upcoming
targeted alpha therapies using isotopes that Thor Medical produces.
As announced on 29 October, Thor Medical has signed a 5-year master supply
agreement for Thorium-228 with ARTBIO. The agreement marks a significant step
towards a positive investment decision for Thor Medical's planned commercial
production plant, targeted in Q1 2025.
The event will be held at Carnegie's premises in Stockholm, Sweden and a live
webcast will be available for those who cannot attend in person.
Stockholm, 25 November 2024, 13:00-15:00 CET
-------
Se det fantastiske tekniske bildet av THOR MEDICAL ASA:
https://www.investing.com/equities/nordic-nanovector-asa-technical
StrongBuy
Buy: 11
---
MA10
Buy
---
MA20
Buy
---
MA50
Buy
---
MA100
Buy
---
MA200
Buy
Redigert 26.11.2024 kl 21:14
Du må logge inn for å svare
EnLogisk
I går kl 18:37
1574
Ja, slutthandelen ble råsterk. Da så jeg at over 500 000 aksjer bytter hender på 5 minutter. De over 500 000 aksjene ble omsatt til dagens høyeste kurs. Det smalt inn over 15 mill i omsetningen på få min. Dette lover svært godt for morgendagen og fremover. Passerte jo K43 mill i omsetning, og endte opp 24%.
-----
Thor løper over kr 4,- i morgen. ja. Blir nok ofte børspauser i morgen...For et run i dag også. Jeg har vært på børs i over 20 år, men jeg har ikke sett makan til kamp om få kjøpe aksjer noensinne.
----
Hvem er den store Farmakunden som fikk 1.bolk med TH-228. Jeg gjetter på Bayer.
Skulle neste tro at børsgutta nå vet noe, da vi får sånne ville run...Hmmmm...Men vi nyder, folkes
Det er jo fantastisk å ikke ha konkurrenter. Thor er og blir en vinner. Meget seriøs og målrettet presentasjon av Thor på FA.no i dag.
Takk for at dere bidrar til et bra Thor forum her inne.
-----
Thor løper over kr 4,- i morgen. ja. Blir nok ofte børspauser i morgen...For et run i dag også. Jeg har vært på børs i over 20 år, men jeg har ikke sett makan til kamp om få kjøpe aksjer noensinne.
----
Hvem er den store Farmakunden som fikk 1.bolk med TH-228. Jeg gjetter på Bayer.
Skulle neste tro at børsgutta nå vet noe, da vi får sånne ville run...Hmmmm...Men vi nyder, folkes
Det er jo fantastisk å ikke ha konkurrenter. Thor er og blir en vinner. Meget seriøs og målrettet presentasjon av Thor på FA.no i dag.
Takk for at dere bidrar til et bra Thor forum her inne.
Redigert i går kl 18:42
Mr.Broke
I går kl 20:11
1364
Nå er det ikke umulig at et punkt i den avtalen går på å holde navnet hemmelig i så eller så lang tid.
Det som er kjipt nå er at staten skal ha 38% av fortjenesten min :P
Savner innleggene fra Hugoil. Han var alltid så positiv :D
Det som er kjipt nå er at staten skal ha 38% av fortjenesten min :P
Savner innleggene fra Hugoil. Han var alltid så positiv :D
Redigert i går kl 20:26
Parsons
I går kl 21:14
1162
Jeg har vært med en stund i TM , første inngang da den vaket runt 1 kr. GAV på 1,5 nu.
Syns du er litt streng med Erlend og Sven Egil, jeg hører på dem også og syns de er ganske underholdende.
Det som overrasket meg derimot er at de ikke viste navnet til Alf Bjørseth og Scatec Innovation og Scatec også for den del.?
Alle som har vært i Aksjemarkedet en stund vet om dette.
Dere burde også se litt til Norsk Titanium.
https://www.dn.no/bors/nordic-nanovector/thor-medical/alf-bjorseth/alf-bjorseth-blir-borsaktuell-med-kreftbehandlingsselskap/2-1-1462831
https://www.scatecinnovation.no
Syns du er litt streng med Erlend og Sven Egil, jeg hører på dem også og syns de er ganske underholdende.
Det som overrasket meg derimot er at de ikke viste navnet til Alf Bjørseth og Scatec Innovation og Scatec også for den del.?
Alle som har vært i Aksjemarkedet en stund vet om dette.
Dere burde også se litt til Norsk Titanium.
https://www.dn.no/bors/nordic-nanovector/thor-medical/alf-bjorseth/alf-bjorseth-blir-borsaktuell-med-kreftbehandlingsselskap/2-1-1462831
https://www.scatecinnovation.no
Redigert i går kl 21:15
EnLogisk
I dag kl 00:26
809
Hyggelig at du har en lav GAV i Thor @Parsons. Erlend Henriksen i Xi Chat er en nisse. Fremstår nå som en besserweiser og høvler over andre inne i det forumet som ikke en enig det han sier. som har vet alt om intet. POenget er at mange forlater Xi chat og går over til HO. Xi chat bruker hele helgen til i diskutere fotball og der svort Norge gitt. Det er vel så så viktig å prat Norge eller Sverige scorer mål. Alle vet det. De blir bare dårligere og dårligere. Poenget er at han ikke bør uttale seg om at selskap som Thor, da han åpenbart ikke vet en "tøddel" om dette selskapet. i Den siste pocast`n det trekløveret Larsen, Brandegge og Henriksen som fjerne. og skryter at oioi...Nå må vi kjøpe ditt og datt..Erlend fremstår som direkte kunnskapsløs. Vet ikke et kvidder om produktene, vet ingeting om aksjoærstrukturen, kan ikke navnet på en svært kjent grunder. Vet ikke at Gigia fabrikken koster 1/3 av det han flåser om. Det eneste kan klarer å si, det måtte han lese opp på og det var: Thor stod i kr 1,- for 2 mnd og nå står den i kr 4,- Så flink han var som klarte å lese det fra skjermen. Nok om det håpløse trekløveret der. Poenget er at de har aldri trodd på Thor, De gutta overså dette gullegget av et selskap. De er så miskunnelige for mange av oss som gikk inn tidlig. Vi har en avkastning på saftige 243 % på 2 mnd, Det liker de dårlig, fordi de selv sov i timen. Alle kunne lese den stigende kurven til Thor, men ikke gutta i Xi Chat. Hohoho.
------
Scatec Innovation AS er grunder Alf Bjørseth. Her er aksjonæroversikten over de 10 største aksjonærene i Thor Medcal ASA:
SCATEC INNOVATION AS
Org nr 947 996 320
64 000 942 27,405 %
ROHT INVEST AS
Org nr 991 122 621
15 994 640 6,849 %
NORTH ENERGY ASA, De har redusert beholdningen med ca 2 mill aksjer forrige torsdag.
Org nr 891 797 702
14 663 147 6,279 %
BERGFALD HOLDING AS
Org nr 989 140 647
11 981 696 5,13 %
BRENNEBU AS
Org nr 913 834 100
10 532 567 4,51 %
Jon Magne Asmyr
Født 1973, 0171 Oslo
4 300 000 1,841 %
SCATEC INVEST IV AS er grunder Alf Bjørserth sitt selsakap
Org nr 931 437 046
3 165 920 1,356 %
BÆKKELAGET HOLDING AS
Org nr 989 171 704
2 150 041 0,921 %
SCIENCONS AS
Org nr 913 262 123
2 000 000 0,856 %
Danske Bank AS 1 852 753 0,793 %
----
------
Scatec Innovation AS er grunder Alf Bjørseth. Her er aksjonæroversikten over de 10 største aksjonærene i Thor Medcal ASA:
SCATEC INNOVATION AS
Org nr 947 996 320
64 000 942 27,405 %
ROHT INVEST AS
Org nr 991 122 621
15 994 640 6,849 %
NORTH ENERGY ASA, De har redusert beholdningen med ca 2 mill aksjer forrige torsdag.
Org nr 891 797 702
14 663 147 6,279 %
BERGFALD HOLDING AS
Org nr 989 140 647
11 981 696 5,13 %
BRENNEBU AS
Org nr 913 834 100
10 532 567 4,51 %
Jon Magne Asmyr
Født 1973, 0171 Oslo
4 300 000 1,841 %
SCATEC INVEST IV AS er grunder Alf Bjørserth sitt selsakap
Org nr 931 437 046
3 165 920 1,356 %
BÆKKELAGET HOLDING AS
Org nr 989 171 704
2 150 041 0,921 %
SCIENCONS AS
Org nr 913 262 123
2 000 000 0,856 %
Danske Bank AS 1 852 753 0,793 %
----
Redigert i dag kl 00:51
IDGAF
I dag kl 09:11
454
Får vi enda en avtale/kontrakt før nyttår 🤔
Jevn fin stigning mot 5 og 10 kroningen som første pitstop 😎
Jevn fin stigning mot 5 og 10 kroningen som første pitstop 😎
IDGAF
I dag kl 09:15
427
1 av 3 – 28.11.2024 – fremførbart underskudd som basis-prising.
Jeg har nå fått oppgitt det nøyaktige kumulerte underskuddet per 31.12.2023 som 2,966,196,821 mrd norske kroner. Fordelt på 240 mio aksjer tilsvarer dette en verdi på ca. 12 nok per aksje.
Uansett hvordan disse 3 mrd nok deles og diskonteres over x antall år, dette beløpet vil tilsvare en verdi som ligger i hver aksje og vil tilsvarendes kunne motregnes mot senere gevinstbeskattning og sørge før høgere inntekt enn nevnete 50 % Ebit, og som forblir i selkskapet for ytterligere/økt verdiskapning (sammenlignet med en situasjon der underskuddet ikke hadde eksistert) eller dividender til aksjonærene.
Teknologien til Thor ble presentert av selskapet som derisket, som resulterte i at de første produktleveranser er avviklet, og de første mangåringe leveringskontrakter er tegnet, så er det vanskelig å tro at Thor ikke skal kunne levere overskudd fra inntekter. Dermed bør disse 3 mrd representere i sin helhet en tilsvarendes verdi i hver aksje.
Det samme gjelder nye leveringskontrakter som kan komme når som helst. Hver nye kontrakt bør kunne føre til en økning i Thors markedsverdi hvis produktet selges med gevinstpåslag (som er vanskelig tro at dem ikke gjør).
Dvs så lenge det ikke brukes underskuddet til motregning så står verdien av disse 3 mrd i selskapet og skal etter min mening inngå i prisingen av aksjen og fungere som en utgangsprising. Thors gevinst fra produktsalg, teknologiens/ekspertisens verdi, selskapets kundenettverk, og tekniske anlegg bør kunne allerede nå være grunnlag for en stadig økende aksjeverdi on top. I tillegg vil Thor som «first-industrial mover» bygge opp en good-will i selskapets navn som vil kunne gi konkurransefordeler som kan verdisettes.
Man bør dermed kunne argumentere at nåverdien er ca. 12.- nok per aksje fra underskudd. I tillegg kommer verdien fra disse andere faktorer on topp. Det fine er også at Thor allerede fra nå av kan fortløpendes generere nåværende og fremtidige inntektskontrakter.
Dette betyr at når Thor genererer overskudd, så vil verdien av underskuddet gradvis forsvinne fra aksjeverdien, men samtidig økes aksjeverdien pga. alle andere positive faktorer og overkompensere redusert underskuddsverdi i aksjeverdien.
Jeg tror det er mange, inkludert meg, som er blitt skremt av årstall 2035. Men det glemmes at det fra nå av skjer en stadig produktlansering i det internasjonale markedet, og økende salg av produkter og kontrakter i markedet.
Thor bør dermed aktuelt være i en posisjon der internasjonale oppkjøpere fortløpendes vurderer oppkjøp av selskapet. Hvorfor skal dem vente til 2035 når Alpha One står klar til å betjende kundemassen som ble bygget opp allerede fra nå av. Disse må da frykte at skaleringseffektene vil da være i full fart og dermed også oppkjøpsprisen. Selvsagt kunne man også estimere og diskontere en oppkjøpspris inn i akasjeverdien. Men dette blir veldig spekulativt.
Vennligst belys mine uttalelser kritisk, gjerne kommenter og korriger baserendes på verifiserbare fakta.
Jeg har nå fått oppgitt det nøyaktige kumulerte underskuddet per 31.12.2023 som 2,966,196,821 mrd norske kroner. Fordelt på 240 mio aksjer tilsvarer dette en verdi på ca. 12 nok per aksje.
Uansett hvordan disse 3 mrd nok deles og diskonteres over x antall år, dette beløpet vil tilsvare en verdi som ligger i hver aksje og vil tilsvarendes kunne motregnes mot senere gevinstbeskattning og sørge før høgere inntekt enn nevnete 50 % Ebit, og som forblir i selkskapet for ytterligere/økt verdiskapning (sammenlignet med en situasjon der underskuddet ikke hadde eksistert) eller dividender til aksjonærene.
Teknologien til Thor ble presentert av selskapet som derisket, som resulterte i at de første produktleveranser er avviklet, og de første mangåringe leveringskontrakter er tegnet, så er det vanskelig å tro at Thor ikke skal kunne levere overskudd fra inntekter. Dermed bør disse 3 mrd representere i sin helhet en tilsvarendes verdi i hver aksje.
Det samme gjelder nye leveringskontrakter som kan komme når som helst. Hver nye kontrakt bør kunne føre til en økning i Thors markedsverdi hvis produktet selges med gevinstpåslag (som er vanskelig tro at dem ikke gjør).
Dvs så lenge det ikke brukes underskuddet til motregning så står verdien av disse 3 mrd i selskapet og skal etter min mening inngå i prisingen av aksjen og fungere som en utgangsprising. Thors gevinst fra produktsalg, teknologiens/ekspertisens verdi, selskapets kundenettverk, og tekniske anlegg bør kunne allerede nå være grunnlag for en stadig økende aksjeverdi on top. I tillegg vil Thor som «first-industrial mover» bygge opp en good-will i selskapets navn som vil kunne gi konkurransefordeler som kan verdisettes.
Man bør dermed kunne argumentere at nåverdien er ca. 12.- nok per aksje fra underskudd. I tillegg kommer verdien fra disse andere faktorer on topp. Det fine er også at Thor allerede fra nå av kan fortløpendes generere nåværende og fremtidige inntektskontrakter.
Dette betyr at når Thor genererer overskudd, så vil verdien av underskuddet gradvis forsvinne fra aksjeverdien, men samtidig økes aksjeverdien pga. alle andere positive faktorer og overkompensere redusert underskuddsverdi i aksjeverdien.
Jeg tror det er mange, inkludert meg, som er blitt skremt av årstall 2035. Men det glemmes at det fra nå av skjer en stadig produktlansering i det internasjonale markedet, og økende salg av produkter og kontrakter i markedet.
Thor bør dermed aktuelt være i en posisjon der internasjonale oppkjøpere fortløpendes vurderer oppkjøp av selskapet. Hvorfor skal dem vente til 2035 når Alpha One står klar til å betjende kundemassen som ble bygget opp allerede fra nå av. Disse må da frykte at skaleringseffektene vil da være i full fart og dermed også oppkjøpsprisen. Selvsagt kunne man også estimere og diskontere en oppkjøpspris inn i akasjeverdien. Men dette blir veldig spekulativt.
Vennligst belys mine uttalelser kritisk, gjerne kommenter og korriger baserendes på verifiserbare fakta.
IDGAF
I dag kl 09:39
320
https://www.facebook.com/groups/455615126711905/?ref=share
Join gjerne her på en informativ og meget seriøs face gruppe 😎
Join gjerne her på en informativ og meget seriøs face gruppe 😎
PSI- Investor
I dag kl 11:20
98
Verdien av et fremførbart underskudd er bare skatten man sparer, så altså 22% av det fremførbare underskuddet og da i dette tilfellet ca 2,70 pr aksje ut fra de tallene du presenterer som jeg ikke har sjekket opp