HPUR, 5 års plan og veien videre.
Interessant intervju med Morten Holum om 5 års planen som ble lagt i 2020. De har holdt planen hele veien, nå er de i ferd med siste fase.
God lesning for de som vil bli bedre kjent med HPUR.
https://truckandbusbuilder.com/article/2024/11/26/embarking-on-significant-production-expansion-tbb-interviews-hexagon-purus-about-the-companys-5-year-expansion-plan
God lesning for de som vil bli bedre kjent med HPUR.
https://truckandbusbuilder.com/article/2024/11/26/embarking-on-significant-production-expansion-tbb-interviews-hexagon-purus-about-the-companys-5-year-expansion-plan
Redigert 26.11.2024 kl 17:00
Du må logge inn for å svare
kelle
26.11.2024 kl 17:52
1041
Tusen takk. Meget hyggelig lesing. Det er overraskende hvor mye selskapet har fått på plass de siste 4-5 årene. Ikke tvil om at selskapet står på terskelen til å begynne å høste av det store arbeidet som er nedlagt. 25 og 26 blir gode år.
Restplassno
26.11.2024 kl 18:02
1031
De neste fem blir helt vanvittige. Dette er en perfekt spekulativ månerakett, hvor de fundamentale forholdene, aller mest etterspørsel og økende etterspørsel i overskuelig fremtid, er på plass. Det er aksjen med lav mrktcap, og lovende, relativt trygge fremtidsutsikter. Attpåtil på vei inn i fasen hvor EBITDA er ventet å gå i pluss og herfra skal det bare gå oppover!
aksjeintr
26.11.2024 kl 19:53
923
For spesielt interesserte så anbefaler jeg også å se Q pres til HCOMP. Her blir HPUR nevnt flere ganger, også under Q&A, og informasjonen og svarene har en svært positiv undertone.
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20241107_3
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20241107_3
Gitarhelt1
26.11.2024 kl 22:40
802
Rect Angel
26.11.2024 kl 23:22
747
Glimrende, informativ trådstart aksjeintr.
Med den gir du i praksis interesserte som tar seg tid til å lese artikkelen, muligheten til 'få inn budskapet med sølvskje' på et tidspunkt timing for inngang i aksjen trolig aldri har vært gunstigere. 'Time will show' når det gjelder den påstånden.
Har fulgt Hexagon Group tett noen år nå så var selv godt kjent med det meste i artikkelen. Men særlig en ting fremstod som en nyhet for meg. Og det er at verdens 3.største lastebilprodusent Paccar (bilmerkene Kenworth, Peterbilt, DAFF) allerede har bestemt å gå for Toyotas og Hexagon Purus's 'one stop solution', som Toyota kalte den i børsmeldingen da avtalen med Hexagon Purus ble børsmeldt, når Kenworth og Peterbilt nå skal produsere sine hydrogendrevne tungtransportkjøretøy. Det taler for seg så er vel egentlig helt unødvendig å si at dette er en strålende nyhet! Kenworth og Peterbilt er forøvrig også 'frontrunnere' når det gjelder å produsere gassdrevne (RNG/CNG) tungtransportkjøretøy med Cummins 'game changing' X15N motor og drivstoffsystemer levert av Hexagon Composites's Hexagon Agility.
The company is also supplying hydrogen storage and battery packs to Toyota Motor North America (TMNA) (a subsidiary of Japanese automotive manufacturer, Toyota Motor Corporation) for the series production of its heavy-duty fuel cell electric powertrain kits. The high-voltage battery packs supplied have a 693V max system voltage with a maximum installed capacity of 247 kWh and a typical usable capacity of 218 kWh. These agreements will eventually help decarbonise the American public transport sector.
The fuel cell kit, including the battery and hydrogen storage systems supplied by Hexagon Purus, will be sold to heavy-duty truck OEMs for hydrogen-powered heavy-duty fuel cell electric Class 8 trucks. Paccar, through its subsidiaries Peterbilt and Kenworth, will be using these kits as opposed to developing them in-house.
(link i trådstart)
Med den gir du i praksis interesserte som tar seg tid til å lese artikkelen, muligheten til 'få inn budskapet med sølvskje' på et tidspunkt timing for inngang i aksjen trolig aldri har vært gunstigere. 'Time will show' når det gjelder den påstånden.
Har fulgt Hexagon Group tett noen år nå så var selv godt kjent med det meste i artikkelen. Men særlig en ting fremstod som en nyhet for meg. Og det er at verdens 3.største lastebilprodusent Paccar (bilmerkene Kenworth, Peterbilt, DAFF) allerede har bestemt å gå for Toyotas og Hexagon Purus's 'one stop solution', som Toyota kalte den i børsmeldingen da avtalen med Hexagon Purus ble børsmeldt, når Kenworth og Peterbilt nå skal produsere sine hydrogendrevne tungtransportkjøretøy. Det taler for seg så er vel egentlig helt unødvendig å si at dette er en strålende nyhet! Kenworth og Peterbilt er forøvrig også 'frontrunnere' når det gjelder å produsere gassdrevne (RNG/CNG) tungtransportkjøretøy med Cummins 'game changing' X15N motor og drivstoffsystemer levert av Hexagon Composites's Hexagon Agility.
The company is also supplying hydrogen storage and battery packs to Toyota Motor North America (TMNA) (a subsidiary of Japanese automotive manufacturer, Toyota Motor Corporation) for the series production of its heavy-duty fuel cell electric powertrain kits. The high-voltage battery packs supplied have a 693V max system voltage with a maximum installed capacity of 247 kWh and a typical usable capacity of 218 kWh. These agreements will eventually help decarbonise the American public transport sector.
The fuel cell kit, including the battery and hydrogen storage systems supplied by Hexagon Purus, will be sold to heavy-duty truck OEMs for hydrogen-powered heavy-duty fuel cell electric Class 8 trucks. Paccar, through its subsidiaries Peterbilt and Kenworth, will be using these kits as opposed to developing them in-house.
(link i trådstart)
Redigert 26.11.2024 kl 23:28
Du må logge inn for å svare
EnLogisk
26.11.2024 kl 23:25
741
God kontrakt på ca 70 NOK millioner i ikveld. (Oslo, Norway, 26 November 2024) Hexagon Purus, a world leading manufacturer of zero-emission mobility and infrastructure solutions, has been selected by New Flyer, North America’s largest mass mobility solutions provider, to supply hydrogen cylinders for the fifth consecutive year. New Flyer, a subsidiary of NFI Group Inc. (“NFI”), is playing a key role in enabling zero-emission transportation in North America, deploying hydrogen buses and infrastructure in cities across the U.S. and Canada.
Hexagon Purus will continue to provide its Type 4 hydrogen storage cylinders for New Flyer’s next generation, zero-emission hydrogen fuel cell-electric transit bus, the Xcelsior CHARGE FC™, enabling a driving range of 370+ miles/600 km on a single refueling. The total value of this contract is estimated to be approximately USD 6.3 million.
Production of the Type-4 hydrogen storage cylinders will be out of Hexagon Purus’ facility in Westminster, Maryland (U.S.). Since 2020, Hexagon Purus has delivered hydrogen cylinders for more than 200 New Flyer hydrogen fuel cell-electric transit buses.
Driving Energy Transformation
"New Flyer’s next generation zero-emission hydrogen fuel cell-electric transit bus, the Xcelsior CHARGE FC, is North America’s most advanced hydrogen bus and is built on decades of experience and innovation,” says Brad Barnes, Strategic Sourcing Vice President, NFI. “We are thrilled to continue our longstanding partnership with Hexagon Purus and look forward to supporting our customers by putting more high-performing hydrogen fuel cell-electric transit buses on the road in North America during 2025”.
“We have built a strong relationship with New Flyer over several years, and we are very happy to continue supporting them in 2025”, says Michael Kleschinski, EVP Mobility & Infrastructure. “There is an increasing demand for zero-emission solutions in public transportation, and New Flyer’s hydrogen fuel cell-electric transit bus offering plays a vital role in decarbonizing public transportation”.
Timing
The cylinders will be delivered throughout 2025.
About the market
The mobility sector is accountable for approximately 20% of annual carbon emissions globally, and hydrogen has a significant role to play in reducing these emissions, particularly in “hard to abate” sectors. Making green hydrogen available for use in amongst other the mobility sector is critical to reduce carbon emissions.
As hydrogen, a key contributor to the energy transition, continues to build momentum globally, more than 30 countries have released hydrogen roadmaps. According to the Hydrogen Council, the number of announced hydrogen projects grew in 2023 by about 35% to over 1,400, equaling USD 570 billion investments. Green hydrogen is projected to supply up to 25% of the world's energy needs by 2050.
For more information
Eli Turander, Global Communications Director, Hexagon Purus
Telephone: +47 953 35 795 | eli.turander@hexagonpurus.com
Mathias Meidell, Investor Relations Director, Hexagon Purus
Telephone: +47 909 82 242 | mathias.meidell@hexagonpurus.com
Hexagon Purus will continue to provide its Type 4 hydrogen storage cylinders for New Flyer’s next generation, zero-emission hydrogen fuel cell-electric transit bus, the Xcelsior CHARGE FC™, enabling a driving range of 370+ miles/600 km on a single refueling. The total value of this contract is estimated to be approximately USD 6.3 million.
Production of the Type-4 hydrogen storage cylinders will be out of Hexagon Purus’ facility in Westminster, Maryland (U.S.). Since 2020, Hexagon Purus has delivered hydrogen cylinders for more than 200 New Flyer hydrogen fuel cell-electric transit buses.
Driving Energy Transformation
"New Flyer’s next generation zero-emission hydrogen fuel cell-electric transit bus, the Xcelsior CHARGE FC, is North America’s most advanced hydrogen bus and is built on decades of experience and innovation,” says Brad Barnes, Strategic Sourcing Vice President, NFI. “We are thrilled to continue our longstanding partnership with Hexagon Purus and look forward to supporting our customers by putting more high-performing hydrogen fuel cell-electric transit buses on the road in North America during 2025”.
“We have built a strong relationship with New Flyer over several years, and we are very happy to continue supporting them in 2025”, says Michael Kleschinski, EVP Mobility & Infrastructure. “There is an increasing demand for zero-emission solutions in public transportation, and New Flyer’s hydrogen fuel cell-electric transit bus offering plays a vital role in decarbonizing public transportation”.
Timing
The cylinders will be delivered throughout 2025.
About the market
The mobility sector is accountable for approximately 20% of annual carbon emissions globally, and hydrogen has a significant role to play in reducing these emissions, particularly in “hard to abate” sectors. Making green hydrogen available for use in amongst other the mobility sector is critical to reduce carbon emissions.
As hydrogen, a key contributor to the energy transition, continues to build momentum globally, more than 30 countries have released hydrogen roadmaps. According to the Hydrogen Council, the number of announced hydrogen projects grew in 2023 by about 35% to over 1,400, equaling USD 570 billion investments. Green hydrogen is projected to supply up to 25% of the world's energy needs by 2050.
For more information
Eli Turander, Global Communications Director, Hexagon Purus
Telephone: +47 953 35 795 | eli.turander@hexagonpurus.com
Mathias Meidell, Investor Relations Director, Hexagon Purus
Telephone: +47 909 82 242 | mathias.meidell@hexagonpurus.com
Session88
26.11.2024 kl 23:34
726
Godt med noen lyspunkt som forhåpentlig kan løfte kursen etter noen tunge uker.
For oss som har vært med en stund er jo dette stort sett kjent informasjon, men det ble her presentert ryddig, oversiktlig og på en veldig troverdig måte.
En ting jeg ble litt betenkt med er, vil leveransen av batteripakker fra Canada rammes av Trump sine kommende tariffer?
For oss som har vært med en stund er jo dette stort sett kjent informasjon, men det ble her presentert ryddig, oversiktlig og på en veldig troverdig måte.
En ting jeg ble litt betenkt med er, vil leveransen av batteripakker fra Canada rammes av Trump sine kommende tariffer?
Gitarhelt1
26.11.2024 kl 23:46
707
På tide med en børsmelding. Er det terskelverdier regime som gjør at det går vinter og votter mellom hver melding ? I gamle dager kom det støtt og stadig. Men halv milliard i omsetning i Q3 lar seg høre da. Kurs 5 er galskap
Rect Angel
26.11.2024 kl 23:47
704
"En ting jeg ble litt betenkt med er, vil leveransen av batteripakker fra Canada rammes av Trump sine kommende tariffer?"
Muligens Session88, men kan berolige deg med at eventuell negativ effekt her vil være høyst midlertidig hvis den blir rammet av en slik tariff. Produksjonen er nemlig i prosess til å bli flyttet til Texas og samme sted hvor Tern tungtransporter for USA markedet produseres.
Når det gjelder dagens produksjon av batteripakker i Kelwona, Canada, vil den fortsette. Men vil i fremtiden være rettet mot det canadiske markedet.
Muligens Session88, men kan berolige deg med at eventuell negativ effekt her vil være høyst midlertidig hvis den blir rammet av en slik tariff. Produksjonen er nemlig i prosess til å bli flyttet til Texas og samme sted hvor Tern tungtransporter for USA markedet produseres.
Når det gjelder dagens produksjon av batteripakker i Kelwona, Canada, vil den fortsette. Men vil i fremtiden være rettet mot det canadiske markedet.
Redigert 26.11.2024 kl 23:56
Du må logge inn for å svare
Tekanalyse
I går kl 14:31
492
Avansert algoritme som har 20% høyere avkastning enn Oslo Børs i år, setter HPUR som førstevalg på kjøpsanbefaling nå. Teknisk støtte på 5 som har gitt svært gode signaler og gode underliggende forhold i selskapet. En av få sannsynlige doblingskandidater på kort sikt.
Tekanalyse
I dag kl 07:46
303
Strålende kvartalsrapport. Denne aksjen er kraftig underpriset.
Markedet overvurderer Trumps innvirkning. Mannen har sterke meninger på alle kanter, men får bare gjennomslag på enkelte områder. Trump har ikke makt til å stanse det grønne skiftet.
Samtidig treffer HPUR imponerende godt på guiding og målsetting. Når de tjener penger i 2026, så vil denne aksjekursen være mangedoblet (25kr), og en god inngang må komme lenge før den tid (les NÅ).
Markedet overvurderer Trumps innvirkning. Mannen har sterke meninger på alle kanter, men får bare gjennomslag på enkelte områder. Trump har ikke makt til å stanse det grønne skiftet.
Samtidig treffer HPUR imponerende godt på guiding og målsetting. Når de tjener penger i 2026, så vil denne aksjekursen være mangedoblet (25kr), og en god inngang må komme lenge før den tid (les NÅ).
Tekanalyse
I dag kl 08:29
185
For de som ønsker tall på hvor kraftig underpriset aksjen er:
Kursverdi: 2,3 milliarder NOK.
Oppgitt verdi av eiendeler i kvartalsrapporten: 4,6 milliarder NOK.
En dobling av aksjekursen er med andre ord ikke bare sannsynlig, men fornuftig.
Kursverdi: 2,3 milliarder NOK.
Oppgitt verdi av eiendeler i kvartalsrapporten: 4,6 milliarder NOK.
En dobling av aksjekursen er med andre ord ikke bare sannsynlig, men fornuftig.