Forsiktig nå

Kaaresve
KCC 27.11.2024 kl 09:49 2548

Det går mot videre fall - skal nok ned til 73 og muligens litt lenger. Går den under 70 er jeg på kjøpern
Kaaresve
27.11.2024 kl 09:58 2576

Liker aldeles ikke det jeg ser nå - Noen har tatt ut bunnproppen shipping.
Kaaresve
27.11.2024 kl 10:07 2569

Ser kollegaer i Nederland antyder at en syklus nå er over - Redselen er at Trump vil ramme verdenshandelen med en tollkrig.
Kaaresve
27.11.2024 kl 11:41 2505

Nå bøttes det ut aksjer. Alle frykter en stor handelskrig som vil lamme verdens handel. Husk også at stor eier for ikke alt fpr lenge siden valgte å selge på 73
Kaaresve
29.11.2024 kl 10:49 2314


Har falt mye fordi forventningene har vært for høye, sier Pareto-analytiker Eirik Haavaldsen.
karve
29.11.2024 kl 11:10 2282

Det var da voldsomt til skittkasting 😳 Ingen orker å svare deg fordi disse innleggene er uten noe substans i virkeligheten
Kaaresve
10.12.2024 kl 10:18 1996

Da var vi på 73 som jeg åpnet denne tråden med - nå flytter jegkursmålet til 68
Kaaresve
11.12.2024 kl 09:24 1844

GOLDMAN SER MULIG RATEFALL PÅ 30% HVIS OMDIRIGERINGENE TAR SLUTT. Dette gjeldedr spesielt tank , men også skipsfart generelt
Kaaresve
17.12.2024 kl 22:22 1652

Ja nå skal den lenger ned - faktisk er 54 en mulighet
Kaaresve
09.01.2025 kl 14:34 950

Står som lovet klar til å plukke når den går under 70
Kaaresve
17.01.2025 kl 12:02 640

Faller som en stein - 70 kan komme fortere enn jeg trodde. Fare for at den ikke stopper fallet før 63-65 nå som Hutiene stopper angrepene på skipsfarten
Redigert 17.01.2025 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Kaaresve
17.01.2025 kl 13:31 563

Shipping-knekk på Oslo Børs
12:22
Anders Nybakken Kvale
DEL
Shippingaksjer faller markant fredag ettermiddag. Det følger en svært positiv 2025-start for sektoren, som historisk svinger mye på børs.

– Grunnen til dette er fredsavtalen mellom Palestina og Israel. Den store frykten er en eventuell åpning av Suezkanalen, dette vil sette press på fraktratene, skriver Nordnet-økonom Mads Johannesen til E24.

Siden den sentrale fartsåren i praksis ble stengt for trafikk på grunn av skipsangrep har situasjonen presset opp ratene for en rekke shippingsegmenter.

Det er fordi skipene må seile en lengre rute rundt Afrika, som igjen binder opp skipskapasitet og strammer til forholdet mellom tilbud og etterspørsel.