Klart for reprising av Polight.

kolera
PLT 01.12.2024 kl 19:23 11163

Det er vel 99,99% sikkert at den store samarbeidspartneren til Polight er BOSCH, og dermed videre link til andre store innen segmentet.
Tror denne er en klar doblings/tredoblingskandidat det neste året. Forbauser meg ikke om denne åpner over 5,- i morgen.
Redigert 01.12.2024 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Sweetspot
I går kl 11:44 965

Hvilken er din favoritt?
NOD og PLT🚀
stimar
I går kl 11:49 959

Ikke gjør deg mer stupid enn nødvendig. Fordi du sikkert begriper at ingen på dette forumet kan gi deg noen svar på slike spørsmål. Skal du håpe på noe i nærheten av svar, så bør du sende dine spørsmål til poLight.
VantageVolante
I går kl 12:06 930

Denne "eksperten" viser jo med all mulig tydelighet at vedkommende ikke har begreper om hvordan dette foregår. "Poc" :-D

Jeg for min del venter på alt annet enn ordre til Proof of Concept-prosjekter. Ordre ifm slike studier er naturligvis små. Eksperten her opp som venter på større ordre ifm slike studier, må vente fryktelig lenge. Men han trudde vel han var smart som klistret på et "poc".

Det jeg venter på, er en større ordre ifm f.eks LBS-aktøren som vi tror er Bosch. Av børsmelding 15.03.2022 ser man forøvrig et "PoC"-ordre ifm dette prosjektet.

Jeg venter også på større ordre ifm kampanjen en kameramodulprodusent nå har på trappene mot smartphoneaktører. De vil gjerne nå få salg på modulen de har utviklet, som har Tlens innebygd.

Venter også på ordre ifm en high-end mr/xr-brille, som CEO poLight nettopp kommuniserte "may slip into 2025". Brillen var ment å komme på markedet i slutten av 2024. Denne brillen skal nok vises frem på CES i januar, og noen tror og håper det er Sony sin.
Redigert i går kl 12:11 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
I går kl 13:19 835

Tror nok du skal forsøke å komme deg på innsiden før den virkelig tar av.
EnklestErBest
I går kl 13:22 826

Nå har jeg kjøpt det jeg skal ha i Polight i denne omgangen, og ser med stor forventning fram mot CES den 7
januar og alt som kan komme før og i etterkant.
Skal ikke mange gode nyheter for å løfte kursen til 10 +.
VantageVolante
I går kl 13:39 792

Sitter nok et stykke inne å kjøpe på vesentlig høyere kurs enn vedkommende solgte på vettu :-) JUST SAYIN*
Eqnrqec
I går kl 17:20 595

Klasp!? Du rakker ned på PLT når du er ute av aksjen og skryter vilt når du er inne, nok av eksempler å vise til her inne😅 Er det ikke på tide du kjøper igjen, kjekkere når du er positiv 🤩
Londonmannen
I går kl 20:23 443

Vel, det er en risiko man løper når man forsøker å trade en såpass potent aksje som PLT. Man bør i den minste beherske TA. I tillegg må man ikke gå i den fella å tro at man med skriblerier på diverse forum evner å styre kursutviklingen. Innse først som sist at detter helt andre krefter som er i sving.
EnklestErBest
I går kl 20:59 394

Nå er det omsatt så mange aksjer over 5 at 6 kommer innen 2-4
handelsdager. Neste motstand er vel 7,4, og det kan/bør bli støtte innen 7. januar.
Åpnes det et lokk eller 2 i vår favør på CES 7-11 januar, så kan det gå opp til motstand på 10 +++ innen telativt kort tid,
Jeg tipper 11-12,50 innen utgangen av Q1.
Obs, det kan bli veldig volatilt på veien.
Redigert i går kl 21:02 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
I går kl 21:24 357

Hva om det kommer en saftig PO i løpet av Q1 25? Da er vel muligheten for at kursen skyter rett opp. ØI sa under Q&A seansen at produsenten av LBS-enheten vil bestemme når PoLight skal trykke på produksjonsknappen. Det kan godt skje etter messen i januar. Q1 kan således bli et meget spennende kvartal. Tvi tvi…
EnklestErBest
I går kl 21:49 310

Jeg har tippet 20 innen utgangen av 2025, og 100 innen utgangen av 2026 hvis alt klaffer.
Nå er jeg optimist når det gjelder Polight, og innehar nå et anselig antall aksjer.
Londonmannen
I går kl 22:27 257

Målet ditt for 2025 tror jeg kan være realistisk, men mulig 2026 blir litt for hurtig for å passere 100. Men dersom TLens is The Solution for AF i AR vertikalen, ja da stanser den ikke på kurs 100,-. Da blir det et eventyr å sitte i PoLight.
klaesp
I går kl 22:36 236

Jeg var positiv fordi jeg trodde Ar/Mr segmentet ville modes raskere, dette vil ta tid. Sett i ettertid burde jeg tatt signalene til Isaksen tidligere.. jeg har ingen tro på noen større poc ordre av betyding neste år, men jeg kan selvsagt ta feil. Men jeg støtter meg på styret som ikke har kjøpt aksjer i selskapet
Londonmannen
I går kl 23:14 173

Ta en titt på hva som skal presenteres på CES2025. Dersom det som kommer der ikke er et tydelig tegn på at AR segmentet modnes raskt, da må jeg få høre din definisjon på begrepet raskt.
Når du heller ikke har tro på større PO kommende året, så begynner jeg å undres over hvilke verden du befinner deg i. Bosch har nok ikke lagt ned så mye ressurser og årsverk i utviklingen av sin LBS-enhet, uten at de er rimelig sikre på at de skal kunne selge såpass mange enheter at de tjener penger på den. Og iht ØI er det produsenten av LBS-enheten som gir ordre om produksjonsstart. Man trenger bare legge sammen to pluss to for å skjønne at det rimelig sikkert kommer en eller flere saftige PO i kjølvannet av CES2025.
Det skjer så mye innen AR-vertikalen nå og svært mye tyder på av Polight leverer nøkkelteknologi for å kunne få full utnyttelse av AR i kombinasjon med AI.
Men for all del det er lov å underslå det som skjer i AR- segmentet og hevde at utviklingen går sakte. Vi er jo tross alt forskjellige mennesker og har ulik oppfatning av våre omgivelser. Så helt greit, du skal få lov å ha din oppfatning. Så får tiden vise hvem som får rett. God natt!
Redigert i går kl 23:15 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
I går kl 23:32 139

Var du av dem som tapte nesten alle pengene dine på den kraftige nedgangen i forkant av emisjonen som ble gjort på 2,30? Da har du min største sympati.
Om kort tid er emisjonskursen 3-doblet.
Jeg vil bare minne deg om innsidekjøpet gjort på 4,30 for kort tid tilbake. Gå til Newsweb så vil du rask få øye på hvem som kjøpte.

Redigert i går kl 23:37 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
I går kl 23:51 108

Timing er nesten alt i aksjemarkedet, men samtidig som kursen har falt helt sammen må det være en god sjanse for å bryte toppen igjen, og det er det sannelig i Polight.
Myrabakk
I dag kl 00:31 56

Heisann! Jeg ser du skriver at du støtter deg på styret som IKKE har kjøpt aksjer...det tror jeg kan være en litt dårlig strategi, for de som sitter i styret til poLight er ikke typiske aksjekjøpere. Der sitter mangeårig CEO Nordic Semiconductor, CEO Yole(globalt selskap for kameratesting og diverse tech-oppfølging), nylig satt representant for Investinor, med 20% av hele selskapet, osv...

Jeg tror jeg heller ville sett på innsiden. De ansatte nettopp ny CFO. Han fikk i jobbintervjuet vite at poLight jobbet med alle de store og at det er enormt mye på gang. Han fikk ikke vite taushetsbelagt info, men etter å ha takket ja så er han en med tilgang til dette. Jeg snakket med Joachim (CFO) etter Q3, og han er rett og slett råimponert over hva og hvem poLight jobber med! Han kjøpte aksjer første måned som ansatt nå nylig.

Ut over det, jeg svarte på et spørsmål om kortsiktige triggere nå nettopp i Shareville. Kan kopiere det inn hit, så kan du se om noen av disse er potensielle prosjekter som kan medføre betydelig revenue: ;)
Uansett; det kommer nå her:

"Det er egentlig veldig mye å sette seg inn i om du skal ha full oversikt over potensialet her nå fremover. Discord er meget bra, der ligger det utrolig mange funn, diskusjoner, patenter, og alt du måtte ønske, inndelt og kategorisert etter topic, off topic, segment og aktør. Kort sagt, omtrent alt du trenger å vite.

Om du vil ha kortversjonen hva du bør prioritere å se på kan jeg si kort:

AR/MR
1) Det var en MR'brille som var antatt å skulle lanseres nå sent i Q4. Denne opplever poLight "may slip into 2025", altså mest sannsynlig at den lanseres når vi kommer over i 2025. Nettopp denne endring i timeline er det et par pene selskaper som også har, så følg med tidlig i 2025. Noen mener Sony er et godt bet, men ikke legg for mye vekt på navnet enda, det vil vi finne raskt etter DesignWin (eller før!).
2) Bosch! Søk opp Bosch Light Drive for AR! Denne MÅ du se, det omtales som selve "missing link" for å kunne lage masseprodusert AR consumer. Genial løsning med TLens, der TLens faktisk er nøkkelkomponent for å få til denne enheten. Det er snakk om en microprojector, laserscanner som får digital overlay direkte scannet på iris slik at alt man ser er i fokus,og ingen ser hva du ser. Denne applauderes i alle tech-medier. (NB! Denne er ikke sluppet på markedetog ikke meldt av polight, så den er uoffisiell. Man trenger ikke ilegge denne verdi før den lanseres og blir bekreftet)
3) Sharp har kjørt prosjekt med TLens, og de skal showe en prototype snart. Målet var H2-24, men denne er antatt H1-25.

Smartphone
-Full speed i denne vertikalen igjen. Nå er det hele 3 prosjekter som kjøres stort der;
1) Stor TLens, ny versjon. Denne er så stor at den kan brukes I bakkamera telefon. Prototype er klar, poLight skal på roadshow til kunder NÅ.
2) TLens er ikke en slik standardkomponent som f.eks VCM og Fixed focus, så det er litt vrient å montere linsen maskinelt i en modul, og da blir systemprisen litt for høy. Nå har poLight utviklet en standardinnfatning som passer inn i slike systemer. Det skal derfor bli mye billigere for modulbyggere å bruke TLens, ergo rimeligere kamera for kunden. poLight trenger ikke redusere pris, men totalkostnad for byggene går altså ned. Denne vises også frem i disse dager.
3) En kameramodulbygger skal NÅ på reise til flere smartphoneselskaper (minst 2) for å promotere TLwns for selfiecam. Dette er meget positivt, for det er altså CMM som gjør salgsjobben for TLens!
4) Makro! Sjekk makro i Kina, legg på timeline for historiske hendelser i smartphone for poLight, og du vil raskt se at vi er i en slik trend der markedet etterspør high end igjen. Dette er svært positivt!

Medical
Sjekk også ut Phenosys. De skal lansere en oppgradert Mini2p snart, og dette selskapet har tidligere uttalt at de gjerne skulle gåttover til TLens ialle sine produkter. Dette er ikke noe børsmeldt sak, så der er det mulig å grave litt.

Håper dette var en ok oversikt. Den er svært kort, og det er mye mer som skjer nå, og poLight har faktisk over 220 pågående prosjekter nå."