Klart for reprising av Polight.
Det er vel 99,99% sikkert at den store samarbeidspartneren til Polight er BOSCH, og dermed videre link til andre store innen segmentet.
Tror denne er en klar doblings/tredoblingskandidat det neste året. Forbauser meg ikke om denne åpner over 5,- i morgen.
Tror denne er en klar doblings/tredoblingskandidat det neste året. Forbauser meg ikke om denne åpner over 5,- i morgen.
Redigert 01.12.2024 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Tekanalyse
I dag kl 20:40
31
Dette var starten på duppen, men det er tegn på at den ikke er ferdig enda. Kursen skal nok en tur ned på 4 tallet, før den skal videre oppover. Jeg tror likevel at aksjen vil være mye høyere i begynnelsen av januar enn den er nå. På tross av at aksjen skal ned på 4 tallet, så tror jeg støtten på 5,10kr vil være intakt. Falskt brudd.
stimar
I dag kl 17:59
153
Diskutere og diskutere fru Blom. Dine innlegg som stort sett er en til to linjer med hovedsak på emisjon og minus på bunnlinja, hver eneste jæ.. a gang bidrar ikke til noe konstruktivt. Håper virkelig du er uten aksjer i poLight når den første store kommer, kladd.
EnklestErBest
I dag kl 17:26
190
Idag ble det mye mindre omsetning enn det hadde blitt uten dagens manipulering av aksjen.
De som fulgte litt med den siste timen forstår hva jeg sikter til.
Men ingen fare med oppgangen her med så stor interesse for aksjen. Uinteressante aksjer blir ikke gjenstand for et slikt handelsminister på relativt høyt volum.
De som fulgte litt med den siste timen forstår hva jeg sikter til.
Men ingen fare med oppgangen her med så stor interesse for aksjen. Uinteressante aksjer blir ikke gjenstand for et slikt handelsminister på relativt høyt volum.
Redigert i dag kl 17:27
Londonmannen
I dag kl 17:18
205
Jeg antar at det ikke betraktes som useriøst at du kan få lov å ha din egen mening? Hvem som får rett om fremtiden er det kun fremtiden og den alene som kan vise oss.
klaesp
I dag kl 16:42
254
Hei, og takk for tilbakemelding Myrabakk.
Flott at det faktisk er mulig å diskutere seriøst begge sider av en aksje, uten å bli useriøs som mange andre er. God helg.
Flott at det faktisk er mulig å diskutere seriøst begge sider av en aksje, uten å bli useriøs som mange andre er. God helg.
Myrabakk
I dag kl 00:31
632
Heisann! Jeg ser du skriver at du støtter deg på styret som IKKE har kjøpt aksjer...det tror jeg kan være en litt dårlig strategi, for de som sitter i styret til poLight er ikke typiske aksjekjøpere. Der sitter mangeårig CEO Nordic Semiconductor, CEO Yole(globalt selskap for kameratesting og diverse tech-oppfølging), nylig satt representant for Investinor, med 20% av hele selskapet, osv...
Jeg tror jeg heller ville sett på innsiden. De ansatte nettopp ny CFO. Han fikk i jobbintervjuet vite at poLight jobbet med alle de store og at det er enormt mye på gang. Han fikk ikke vite taushetsbelagt info, men etter å ha takket ja så er han en med tilgang til dette. Jeg snakket med Joachim (CFO) etter Q3, og han er rett og slett råimponert over hva og hvem poLight jobber med! Han kjøpte aksjer første måned som ansatt nå nylig.
Ut over det, jeg svarte på et spørsmål om kortsiktige triggere nå nettopp i Shareville. Kan kopiere det inn hit, så kan du se om noen av disse er potensielle prosjekter som kan medføre betydelig revenue: ;)
Uansett; det kommer nå her:
"Det er egentlig veldig mye å sette seg inn i om du skal ha full oversikt over potensialet her nå fremover. Discord er meget bra, der ligger det utrolig mange funn, diskusjoner, patenter, og alt du måtte ønske, inndelt og kategorisert etter topic, off topic, segment og aktør. Kort sagt, omtrent alt du trenger å vite.
Om du vil ha kortversjonen hva du bør prioritere å se på kan jeg si kort:
AR/MR
1) Det var en MR'brille som var antatt å skulle lanseres nå sent i Q4. Denne opplever poLight "may slip into 2025", altså mest sannsynlig at den lanseres når vi kommer over i 2025. Nettopp denne endring i timeline er det et par pene selskaper som også har, så følg med tidlig i 2025. Noen mener Sony er et godt bet, men ikke legg for mye vekt på navnet enda, det vil vi finne raskt etter DesignWin (eller før!).
2) Bosch! Søk opp Bosch Light Drive for AR! Denne MÅ du se, det omtales som selve "missing link" for å kunne lage masseprodusert AR consumer. Genial løsning med TLens, der TLens faktisk er nøkkelkomponent for å få til denne enheten. Det er snakk om en microprojector, laserscanner som får digital overlay direkte scannet på iris slik at alt man ser er i fokus,og ingen ser hva du ser. Denne applauderes i alle tech-medier. (NB! Denne er ikke sluppet på markedetog ikke meldt av polight, så den er uoffisiell. Man trenger ikke ilegge denne verdi før den lanseres og blir bekreftet)
3) Sharp har kjørt prosjekt med TLens, og de skal showe en prototype snart. Målet var H2-24, men denne er antatt H1-25.
Smartphone
-Full speed i denne vertikalen igjen. Nå er det hele 3 prosjekter som kjøres stort der;
1) Stor TLens, ny versjon. Denne er så stor at den kan brukes I bakkamera telefon. Prototype er klar, poLight skal på roadshow til kunder NÅ.
2) TLens er ikke en slik standardkomponent som f.eks VCM og Fixed focus, så det er litt vrient å montere linsen maskinelt i en modul, og da blir systemprisen litt for høy. Nå har poLight utviklet en standardinnfatning som passer inn i slike systemer. Det skal derfor bli mye billigere for modulbyggere å bruke TLens, ergo rimeligere kamera for kunden. poLight trenger ikke redusere pris, men totalkostnad for byggene går altså ned. Denne vises også frem i disse dager.
3) En kameramodulbygger skal NÅ på reise til flere smartphoneselskaper (minst 2) for å promotere TLwns for selfiecam. Dette er meget positivt, for det er altså CMM som gjør salgsjobben for TLens!
4) Makro! Sjekk makro i Kina, legg på timeline for historiske hendelser i smartphone for poLight, og du vil raskt se at vi er i en slik trend der markedet etterspør high end igjen. Dette er svært positivt!
Medical
Sjekk også ut Phenosys. De skal lansere en oppgradert Mini2p snart, og dette selskapet har tidligere uttalt at de gjerne skulle gåttover til TLens ialle sine produkter. Dette er ikke noe børsmeldt sak, så der er det mulig å grave litt.
Håper dette var en ok oversikt. Den er svært kort, og det er mye mer som skjer nå, og poLight har faktisk over 220 pågående prosjekter nå."
Jeg tror jeg heller ville sett på innsiden. De ansatte nettopp ny CFO. Han fikk i jobbintervjuet vite at poLight jobbet med alle de store og at det er enormt mye på gang. Han fikk ikke vite taushetsbelagt info, men etter å ha takket ja så er han en med tilgang til dette. Jeg snakket med Joachim (CFO) etter Q3, og han er rett og slett råimponert over hva og hvem poLight jobber med! Han kjøpte aksjer første måned som ansatt nå nylig.
Ut over det, jeg svarte på et spørsmål om kortsiktige triggere nå nettopp i Shareville. Kan kopiere det inn hit, så kan du se om noen av disse er potensielle prosjekter som kan medføre betydelig revenue: ;)
Uansett; det kommer nå her:
"Det er egentlig veldig mye å sette seg inn i om du skal ha full oversikt over potensialet her nå fremover. Discord er meget bra, der ligger det utrolig mange funn, diskusjoner, patenter, og alt du måtte ønske, inndelt og kategorisert etter topic, off topic, segment og aktør. Kort sagt, omtrent alt du trenger å vite.
Om du vil ha kortversjonen hva du bør prioritere å se på kan jeg si kort:
AR/MR
1) Det var en MR'brille som var antatt å skulle lanseres nå sent i Q4. Denne opplever poLight "may slip into 2025", altså mest sannsynlig at den lanseres når vi kommer over i 2025. Nettopp denne endring i timeline er det et par pene selskaper som også har, så følg med tidlig i 2025. Noen mener Sony er et godt bet, men ikke legg for mye vekt på navnet enda, det vil vi finne raskt etter DesignWin (eller før!).
2) Bosch! Søk opp Bosch Light Drive for AR! Denne MÅ du se, det omtales som selve "missing link" for å kunne lage masseprodusert AR consumer. Genial løsning med TLens, der TLens faktisk er nøkkelkomponent for å få til denne enheten. Det er snakk om en microprojector, laserscanner som får digital overlay direkte scannet på iris slik at alt man ser er i fokus,og ingen ser hva du ser. Denne applauderes i alle tech-medier. (NB! Denne er ikke sluppet på markedetog ikke meldt av polight, så den er uoffisiell. Man trenger ikke ilegge denne verdi før den lanseres og blir bekreftet)
3) Sharp har kjørt prosjekt med TLens, og de skal showe en prototype snart. Målet var H2-24, men denne er antatt H1-25.
Smartphone
-Full speed i denne vertikalen igjen. Nå er det hele 3 prosjekter som kjøres stort der;
1) Stor TLens, ny versjon. Denne er så stor at den kan brukes I bakkamera telefon. Prototype er klar, poLight skal på roadshow til kunder NÅ.
2) TLens er ikke en slik standardkomponent som f.eks VCM og Fixed focus, så det er litt vrient å montere linsen maskinelt i en modul, og da blir systemprisen litt for høy. Nå har poLight utviklet en standardinnfatning som passer inn i slike systemer. Det skal derfor bli mye billigere for modulbyggere å bruke TLens, ergo rimeligere kamera for kunden. poLight trenger ikke redusere pris, men totalkostnad for byggene går altså ned. Denne vises også frem i disse dager.
3) En kameramodulbygger skal NÅ på reise til flere smartphoneselskaper (minst 2) for å promotere TLwns for selfiecam. Dette er meget positivt, for det er altså CMM som gjør salgsjobben for TLens!
4) Makro! Sjekk makro i Kina, legg på timeline for historiske hendelser i smartphone for poLight, og du vil raskt se at vi er i en slik trend der markedet etterspør high end igjen. Dette er svært positivt!
Medical
Sjekk også ut Phenosys. De skal lansere en oppgradert Mini2p snart, og dette selskapet har tidligere uttalt at de gjerne skulle gåttover til TLens ialle sine produkter. Dette er ikke noe børsmeldt sak, så der er det mulig å grave litt.
Håper dette var en ok oversikt. Den er svært kort, og det er mye mer som skjer nå, og poLight har faktisk over 220 pågående prosjekter nå."
EnklestErBest
I går kl 23:51
684
Timing er nesten alt i aksjemarkedet, men samtidig som kursen har falt helt sammen må det være en god sjanse for å bryte toppen igjen, og det er det sannelig i Polight.
EnklestErBest
I går kl 23:32
715
Var du av dem som tapte nesten alle pengene dine på den kraftige nedgangen i forkant av emisjonen som ble gjort på 2,30? Da har du min største sympati.
Om kort tid er emisjonskursen 3-doblet.
Jeg vil bare minne deg om innsidekjøpet gjort på 4,30 for kort tid tilbake. Gå til Newsweb så vil du rask få øye på hvem som kjøpte.
Om kort tid er emisjonskursen 3-doblet.
Jeg vil bare minne deg om innsidekjøpet gjort på 4,30 for kort tid tilbake. Gå til Newsweb så vil du rask få øye på hvem som kjøpte.
Redigert i går kl 23:37
Londonmannen
I går kl 23:14
749
Ta en titt på hva som skal presenteres på CES2025. Dersom det som kommer der ikke er et tydelig tegn på at AR segmentet modnes raskt, da må jeg få høre din definisjon på begrepet raskt.
Når du heller ikke har tro på større PO kommende året, så begynner jeg å undres over hvilke verden du befinner deg i. Bosch har nok ikke lagt ned så mye ressurser og årsverk i utviklingen av sin LBS-enhet, uten at de er rimelig sikre på at de skal kunne selge såpass mange enheter at de tjener penger på den. Og iht ØI er det produsenten av LBS-enheten som gir ordre om produksjonsstart. Man trenger bare legge sammen to pluss to for å skjønne at det rimelig sikkert kommer en eller flere saftige PO i kjølvannet av CES2025.
Det skjer så mye innen AR-vertikalen nå og svært mye tyder på av Polight leverer nøkkelteknologi for å kunne få full utnyttelse av AR i kombinasjon med AI.
Men for all del det er lov å underslå det som skjer i AR- segmentet og hevde at utviklingen går sakte. Vi er jo tross alt forskjellige mennesker og har ulik oppfatning av våre omgivelser. Så helt greit, du skal få lov å ha din oppfatning. Så får tiden vise hvem som får rett. God natt!
Når du heller ikke har tro på større PO kommende året, så begynner jeg å undres over hvilke verden du befinner deg i. Bosch har nok ikke lagt ned så mye ressurser og årsverk i utviklingen av sin LBS-enhet, uten at de er rimelig sikre på at de skal kunne selge såpass mange enheter at de tjener penger på den. Og iht ØI er det produsenten av LBS-enheten som gir ordre om produksjonsstart. Man trenger bare legge sammen to pluss to for å skjønne at det rimelig sikkert kommer en eller flere saftige PO i kjølvannet av CES2025.
Det skjer så mye innen AR-vertikalen nå og svært mye tyder på av Polight leverer nøkkelteknologi for å kunne få full utnyttelse av AR i kombinasjon med AI.
Men for all del det er lov å underslå det som skjer i AR- segmentet og hevde at utviklingen går sakte. Vi er jo tross alt forskjellige mennesker og har ulik oppfatning av våre omgivelser. Så helt greit, du skal få lov å ha din oppfatning. Så får tiden vise hvem som får rett. God natt!
Redigert i går kl 23:15
klaesp
I går kl 22:36
812
Jeg var positiv fordi jeg trodde Ar/Mr segmentet ville modes raskere, dette vil ta tid. Sett i ettertid burde jeg tatt signalene til Isaksen tidligere.. jeg har ingen tro på noen større poc ordre av betyding neste år, men jeg kan selvsagt ta feil. Men jeg støtter meg på styret som ikke har kjøpt aksjer i selskapet
Londonmannen
I går kl 22:27
833
Målet ditt for 2025 tror jeg kan være realistisk, men mulig 2026 blir litt for hurtig for å passere 100. Men dersom TLens is The Solution for AF i AR vertikalen, ja da stanser den ikke på kurs 100,-. Da blir det et eventyr å sitte i PoLight.
EnklestErBest
I går kl 21:49
886
Jeg har tippet 20 innen utgangen av 2025, og 100 innen utgangen av 2026 hvis alt klaffer.
Nå er jeg optimist når det gjelder Polight, og innehar nå et anselig antall aksjer.
Nå er jeg optimist når det gjelder Polight, og innehar nå et anselig antall aksjer.
Londonmannen
I går kl 21:24
933
Hva om det kommer en saftig PO i løpet av Q1 25? Da er vel muligheten for at kursen skyter rett opp. ØI sa under Q&A seansen at produsenten av LBS-enheten vil bestemme når PoLight skal trykke på produksjonsknappen. Det kan godt skje etter messen i januar. Q1 kan således bli et meget spennende kvartal. Tvi tvi…
EnklestErBest
I går kl 20:59
970
Nå er det omsatt så mange aksjer over 5 at 6 kommer innen 2-4
handelsdager. Neste motstand er vel 7,4, og det kan/bør bli støtte innen 7. januar.
Åpnes det et lokk eller 2 i vår favør på CES 7-11 januar, så kan det gå opp til motstand på 10 +++ innen telativt kort tid,
Jeg tipper 11-12,50 innen utgangen av Q1.
Obs, det kan bli veldig volatilt på veien.
handelsdager. Neste motstand er vel 7,4, og det kan/bør bli støtte innen 7. januar.
Åpnes det et lokk eller 2 i vår favør på CES 7-11 januar, så kan det gå opp til motstand på 10 +++ innen telativt kort tid,
Jeg tipper 11-12,50 innen utgangen av Q1.
Obs, det kan bli veldig volatilt på veien.
Redigert i går kl 21:02
Londonmannen
I går kl 20:23
1019
Vel, det er en risiko man løper når man forsøker å trade en såpass potent aksje som PLT. Man bør i den minste beherske TA. I tillegg må man ikke gå i den fella å tro at man med skriblerier på diverse forum evner å styre kursutviklingen. Innse først som sist at detter helt andre krefter som er i sving.
Eqnrqec
I går kl 17:20
1171
VantageVolante skrev Akkurat slik hausseren klaesp.....når han er inne.
Klasp!? Du rakker ned på PLT når du er ute av aksjen og skryter vilt når du er inne, nok av eksempler å vise til her inne😅 Er det ikke på tide du kjøper igjen, kjekkere når du er positiv 🤩
VantageVolante
I går kl 13:39
1368
Londonmannen skrev Tror nok du skal forsøke å komme deg på innsiden før den virkelig tar av.
Sitter nok et stykke inne å kjøpe på vesentlig høyere kurs enn vedkommende solgte på vettu :-) JUST SAYIN*
EnklestErBest
I går kl 13:22
1402
Nå har jeg kjøpt det jeg skal ha i Polight i denne omgangen, og ser med stor forventning fram mot CES den 7
januar og alt som kan komme før og i etterkant.
Skal ikke mange gode nyheter for å løfte kursen til 10 +.
januar og alt som kan komme før og i etterkant.
Skal ikke mange gode nyheter for å løfte kursen til 10 +.
Londonmannen
I går kl 13:19
1411
Tror nok du skal forsøke å komme deg på innsiden før den virkelig tar av.
VantageVolante
I går kl 12:06
1506
Denne "eksperten" viser jo med all mulig tydelighet at vedkommende ikke har begreper om hvordan dette foregår. "Poc" :-D
Jeg for min del venter på alt annet enn ordre til Proof of Concept-prosjekter. Ordre ifm slike studier er naturligvis små. Eksperten her opp som venter på større ordre ifm slike studier, må vente fryktelig lenge. Men han trudde vel han var smart som klistret på et "poc".
Det jeg venter på, er en større ordre ifm f.eks LBS-aktøren som vi tror er Bosch. Av børsmelding 15.03.2022 ser man forøvrig et "PoC"-ordre ifm dette prosjektet.
Jeg venter også på større ordre ifm kampanjen en kameramodulprodusent nå har på trappene mot smartphoneaktører. De vil gjerne nå få salg på modulen de har utviklet, som har Tlens innebygd.
Venter også på ordre ifm en high-end mr/xr-brille, som CEO poLight nettopp kommuniserte "may slip into 2025". Brillen var ment å komme på markedet i slutten av 2024. Denne brillen skal nok vises frem på CES i januar, og noen tror og håper det er Sony sin.
Jeg for min del venter på alt annet enn ordre til Proof of Concept-prosjekter. Ordre ifm slike studier er naturligvis små. Eksperten her opp som venter på større ordre ifm slike studier, må vente fryktelig lenge. Men han trudde vel han var smart som klistret på et "poc".
Det jeg venter på, er en større ordre ifm f.eks LBS-aktøren som vi tror er Bosch. Av børsmelding 15.03.2022 ser man forøvrig et "PoC"-ordre ifm dette prosjektet.
Jeg venter også på større ordre ifm kampanjen en kameramodulprodusent nå har på trappene mot smartphoneaktører. De vil gjerne nå få salg på modulen de har utviklet, som har Tlens innebygd.
Venter også på ordre ifm en high-end mr/xr-brille, som CEO poLight nettopp kommuniserte "may slip into 2025". Brillen var ment å komme på markedet i slutten av 2024. Denne brillen skal nok vises frem på CES i januar, og noen tror og håper det er Sony sin.
Redigert i går kl 12:11
stimar
I går kl 11:49
1535
Ikke gjør deg mer stupid enn nødvendig. Fordi du sikkert begriper at ingen på dette forumet kan gi deg noen svar på slike spørsmål. Skal du håpe på noe i nærheten av svar, så bør du sende dine spørsmål til poLight.
Tekanalyse
I går kl 11:04
641
Dagens kursutvikling viser tegn til svakere stigningstakt, og at muligens ikke hele nedsiden er tatt ut. Target er fremdeles at kursen skal oppover, men muligens en dupp først. Vanskelig å tolke
klaesp
I går kl 10:39
684
Det er et veldig relevant spørsmål, hvorfor er ikke slike spørsmål relevant i et fora? Fordi menigheten diskuterer kun positive vinklinger.
stimar
I går kl 10:02
734
Ja, skal bli en jubeldag av de meget sjeldne. Gleder meg stort allerede, men det kan bli mye godt før vi runder nyttår også.
stimar
I går kl 09:58
743
Det er vel ingen som venter mer i spenning angående første volumordre til plt enn oss som faktisk eier aksjer i selskapet. At negative gnagsår som deg poster spørmål om når den kommer og hvem den skal til, selv om du skjønner at ingen kan svare på dette pr dags dato, så er det fullstendig idiotitiske spørsmål på et slikt forum.
EnklestErBest
I går kl 09:58
746
stimar skrev Det blir "bestilling av kjøpsbestilling" :-))
Siste Washout før oppgangen I PLT starter.
Oppgang på forventninger til verdens største tec- event i USA fra 7-11 januar, der sannsynligheten for at det lettes på en del lokk, må forventes. Jeg tipper at den første større bestillingen fra Bosch kommer i løpet a Q1.
Oppgang på forventninger til verdens største tec- event i USA fra 7-11 januar, der sannsynligheten for at det lettes på en del lokk, må forventes. Jeg tipper at den første større bestillingen fra Bosch kommer i løpet a Q1.
klaesp
I går kl 09:48
776
VantageVolante skrev Hva mener du med "poc bestilling" i denne sammenhengen?
En større ordre til Polight. De skal vel tjene penger?
Selskapet taper ca 20 til 25 millioner i kvartalet, da er det avgjørende at selskapet for inn større ordre. Dyrt for aksjonærene med bare brede prosjektet noe som gjenspeiles I antall emisjoner.
Selskapet taper ca 20 til 25 millioner i kvartalet, da er det avgjørende at selskapet for inn større ordre. Dyrt for aksjonærene med bare brede prosjektet noe som gjenspeiles I antall emisjoner.
stimar
I går kl 09:46
783
VantageVolante skrev Hva mener du med "poc bestilling" i denne sammenhengen?
Det blir "bestilling av kjøpsbestilling" :-))
klaesp
I går kl 09:20
842
Når forventes lansering av samarbeidet ( Bosch)og ikke minst en større poc bestilling ?
Tekanalyse
11.12.2024 kl 15:29
1093
Motstanden som var på 5,10kr er bekreftet brutt.
Konsolidering av støtte på 5,10kr nå. Fin utvikling som tyder på at nedgangen til 4,9kr var en god test av støttenivået.
Konsolidering av støtte på 5,10kr nå. Fin utvikling som tyder på at nedgangen til 4,9kr var en god test av støttenivået.
Blygen
10.12.2024 kl 19:13
1419
Og hvis man legger til FOMO oppå det tekniske, så blir det fyrverkeri:)...ps: FOMO har ikke startet...
Tekanalyse
10.12.2024 kl 16:34
1573
Der kom det første tydelige tegnet på at motstanden på 5,10kr er brutt, og at det blir en støtte. Kursen avslutter over nivået, som teknisk sett er essensielt for videre oppgang.
Redigert 10.12.2024 kl 16:55
Tekanalyse
10.12.2024 kl 16:13
1615
Sweetspot skrev 🤔 Må vel helst komme en saftig nyhet snart?
Nei, det er CES i begynnelsen av januar. Forventet stor kursoppgang frem til da, på forvetninger til at meldinger/nyheter kommer under CES. Både teknisk og fundamentalt signaliserer hvert fall oppgang frem til da, 7-11 januar.
Tekanalyse
10.12.2024 kl 14:53
1719
Der kom endelig nedgangen som jeg ventet på. Dette er en god kjøpsmulighet. Aksjen har reagert svært godt på den brå nedgangen, og det er klart for videre oppgang. Se den brå reaksjonen opp fra 4,9kr nivået, veldig sterkt. Dette er for meg en bekreftelse på at 5,10kr motstandsnivået er brutt, men det er ikke blitt etablert en støtte der enda, men den kommer. Jeg gjetter 7,3kr er neste target