Exact - Stor Emisjon 145 MNOK på plass!
Er det denne gang Walday & Co. skal lykkes?
Etter store skuffelser i PCIB, er det nye takter nå når en stor og seriøs investor velger å samarbeide...
Blir interessant å følge Webcast i morgen 2 pm CET
https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20241204_2/
Når GE Healthcare går inn med solid kapital og vil være medisinsk utstyrsleverandør, kan dette være starten på noe stort.
Emisjon på minst 12 mill' US$ der GE H. går inn med med 7 + 5 mill' fra eksisterende og andre nye aksjonærer.
(I tillegg vil det være mulighet for ytterligere 3 mill' US$ fra GE senere).
https://www.finansavisen.no/helse/2024/12/02/8213992/amerikansk-gigant-hamstrer-i-emisjon
"- Alt av biotek har kollapset på Oslo Børs. Men nå har en amerikansk gigant kjøpt store deler av emisjonen i EXACT Therapeutics.
Vi er stolte, sier Per Walday. -"
Etter store skuffelser i PCIB, er det nye takter nå når en stor og seriøs investor velger å samarbeide...
Blir interessant å følge Webcast i morgen 2 pm CET
https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20241204_2/
Når GE Healthcare går inn med solid kapital og vil være medisinsk utstyrsleverandør, kan dette være starten på noe stort.
Emisjon på minst 12 mill' US$ der GE H. går inn med med 7 + 5 mill' fra eksisterende og andre nye aksjonærer.
(I tillegg vil det være mulighet for ytterligere 3 mill' US$ fra GE senere).
https://www.finansavisen.no/helse/2024/12/02/8213992/amerikansk-gigant-hamstrer-i-emisjon
"- Alt av biotek har kollapset på Oslo Børs. Men nå har en amerikansk gigant kjøpt store deler av emisjonen i EXACT Therapeutics.
Vi er stolte, sier Per Walday. -"
Redigert 03.12.2024 kl 09:00
Du må logge inn for å svare
oivindl
11.12.2024 kl 12:18
536
"Mao, det er KUN robotordrer som står som synlige mellom 2 handelsdager. Nå vet du det....;)"
Snakker du da om Euronext eller en bestemt megler?
Og har du noen dokumentasjon på dette?
Snakker du da om Euronext eller en bestemt megler?
Og har du noen dokumentasjon på dette?
rischioso
11.12.2024 kl 18:08
488
Vi kan jo selvfølgelig bruke både plass og tid på å kverulere rundt dette noe som også virker å være ditt mantra siden du ikke har noen interesse av å diskutere caset som sådan. Jeg snakker av egen erfaring og bruker DNB sin handelsplattform. Det er nok ikke slik at DNB sin handelsplattform ikke viser hva andre viser så med det i minnet så er det nok riktig, men det er 2 raske måter å få sjekket opp dette om du fortsatt ønsker en bekreftelse fra tredje part:
(1) Du legger inn en ordre på slutten av dagen før sluttauksjonen og da gjerne med litt avvik for å sikre at den ikke blir utført. Ordren må ha en gyldighetstid på 2 dager eller mer så vil du se at den ikke er synlig når sluttauksjonen er ferdig og du vil også se at den er synlig igjen når neste handelsdag starter.
alternativt
(2) Du ringer meglerbordet hvor du handler og spør.
Og ønsker du en videre kverulering om og rundt dette så fint om du oppretter en egen tråd for akkurat det så slipper vi å fylle opp denne tråden med ting som ikke er case relatert. På forhånd takk.
(1) Du legger inn en ordre på slutten av dagen før sluttauksjonen og da gjerne med litt avvik for å sikre at den ikke blir utført. Ordren må ha en gyldighetstid på 2 dager eller mer så vil du se at den ikke er synlig når sluttauksjonen er ferdig og du vil også se at den er synlig igjen når neste handelsdag starter.
alternativt
(2) Du ringer meglerbordet hvor du handler og spør.
Og ønsker du en videre kverulering om og rundt dette så fint om du oppretter en egen tråd for akkurat det så slipper vi å fylle opp denne tråden med ting som ikke er case relatert. På forhånd takk.
rischioso
11.12.2024 kl 18:22
476
Billyjojimbob skrev Underbyderne trekker seg litt opp er det snart dags for 4er luts🌞
Det virker i alle fall å bunne ut noe det som oftest gjør før det for alvor snur. Det er nå knappe 4 hele handelsdager igjen til EGF og en mulig bekreftelse på at rep emeien blir kansellert:
The Subsequent Offering is subject to the board of directors resolving to initiate the Subsequent Offering.
Notwithstanding the foregoing, the board of directors may, in its sole discretion, decide that the Company shall not carry out the Subsequent Offering inter alia if the prevailing market price of the Company's shares trade lower than the Subscription Price and thereby making a subsequent offering redundant.
https://newsweb.oslobors.no/message/633679
* Så kan oppgangen begynne - først tilbake til emi nivået 4,65nok før klatringen tilbake til 12nok hvor fallet startet - ikke pga av svake resultater for de har vært sterke hele veien, men fordi behovet for kapitalinnhenting ble meldt. Og derifra bygges det forventninger i påvente av triggende nytt som vil sende kursen videre opp i påvente av resultater på Fase2 nivå - mao, muligheten for godt rabatterte aksjer her nede blir mindre og mindre for hver dag som går..;)
The Subsequent Offering is subject to the board of directors resolving to initiate the Subsequent Offering.
Notwithstanding the foregoing, the board of directors may, in its sole discretion, decide that the Company shall not carry out the Subsequent Offering inter alia if the prevailing market price of the Company's shares trade lower than the Subscription Price and thereby making a subsequent offering redundant.
https://newsweb.oslobors.no/message/633679
* Så kan oppgangen begynne - først tilbake til emi nivået 4,65nok før klatringen tilbake til 12nok hvor fallet startet - ikke pga av svake resultater for de har vært sterke hele veien, men fordi behovet for kapitalinnhenting ble meldt. Og derifra bygges det forventninger i påvente av triggende nytt som vil sende kursen videre opp i påvente av resultater på Fase2 nivå - mao, muligheten for godt rabatterte aksjer her nede blir mindre og mindre for hver dag som går..;)
Redigert 11.12.2024 kl 18:28
elnomi
11.12.2024 kl 21:00
429
Det var en veldig stor og utvannende emisjon som ble kjørt.
Sannsynligvis hadde det vært mye mer verdiskapende for aksjonærene med en mindre emisjon nå og heller en ny emisjon om 12 mnd på høyere kurs gitt en tror kursen skal opp.
Ja ja «gjort er gjort og spist er spist»
Sannsynligvis hadde det vært mye mer verdiskapende for aksjonærene med en mindre emisjon nå og heller en ny emisjon om 12 mnd på høyere kurs gitt en tror kursen skal opp.
Ja ja «gjort er gjort og spist er spist»
oivindl
11.12.2024 kl 21:33
403
Når du bruker antall ordrer og roboter i argumentasjonen, så er det selvfølgelig relevant å sjekke om grunnlaget er korrekt.
Det har det ikke alltid vært.
Så spørsmålet stilles som oppfølger til dette utsagnet.
"Også verdt å merke seg at når man ser på ordrebildet etter sluttauksjon så står det igjen 3 robot ordrer mot KUN 1 i går - 2 som er på kjøper'n og 1 som er på selgeren ved 5nok - mao, det kan tyde på at det vil bli større aktivitet fremover og med dobbelt så mange roboter på kjøperen så går det gjerne oppover”
-rischioso
Om du mener denne typen informasjon ikke er case relatert, bør du kanskje la vær å argumentere på den måten.
"så slipper vi å fylle opp denne tråden med ting som ikke er case relatert."
-rischioso
Det har det ikke alltid vært.
Så spørsmålet stilles som oppfølger til dette utsagnet.
"Også verdt å merke seg at når man ser på ordrebildet etter sluttauksjon så står det igjen 3 robot ordrer mot KUN 1 i går - 2 som er på kjøper'n og 1 som er på selgeren ved 5nok - mao, det kan tyde på at det vil bli større aktivitet fremover og med dobbelt så mange roboter på kjøperen så går det gjerne oppover”
-rischioso
Om du mener denne typen informasjon ikke er case relatert, bør du kanskje la vær å argumentere på den måten.
"så slipper vi å fylle opp denne tråden med ting som ikke er case relatert."
-rischioso
rischioso
11.12.2024 kl 21:34
403
Vel, det er nok flere måter å se det på. Verdiskaping trenger kapital. Det viktigste er at caset er mer eller mindre fullfinansiert mot målstreken og ikke gikk i fella og tok en enkel og drepende løsning som dessverre mange andre case har sett seg nødt til å gjøre ved at de kapitaliserer caset for en altfor kort periode og dermed til stadighet må hente nye penger og da gjerne på stadig lavere nivåer noe som i alle fall ikke er aksjonærvennlig. Og når man ikke trengte å gjøre det slik hvor eksisterende og nye aksjonærer mer enn villig fulltegnet seg i emisjonen så er det ingenting som er bedre enn det fordi det avspeiler ikke bare hva de faktisk har fått til frem til i dag, men også troen på caset videre - slik er det bare, enten du liker det eller ei...;)
oivindl
11.12.2024 kl 21:37
397
"Jeg snakker av egen erfaring og bruker DNB sin handelsplattform.”
-rischioso
Så vet vi det.
Dette hadde jo vært tilstrekkelig svar, resten er jo uvesentlig, både for caset og mitt spørsmål.
-rischioso
Så vet vi det.
Dette hadde jo vært tilstrekkelig svar, resten er jo uvesentlig, både for caset og mitt spørsmål.
rischioso
I går kl 11:02
262
Det virker å bunne ut nå så ja - skal man time en inngang eller påfyll så kan nok dagens nivå vise seg å være nært opptil en innertier.- om ikke lenge..;)
oivindl
I går kl 16:44
213
Jeg hadde selvfølgelig sjekket før jeg spurte deg etter dokumentasjon. Gikk selvsagt til kilden, Euronext, for å få svar.
Her er deres svar:
"ordre med forhåndsdefinert utløpsdato (2.2.2) og tidsubestemte (2.2.3) vil som regel være synlige i ordreboken etter at sluttauksjonen er gått."
Tenkte jeg likevel skulle sjekke ditt forslag 2, som jeg forøvrig har sansen for. Fikk der bekreftet at min egen ordre var synlig etter sluttauksjonen.
Men den var borte en kort tid, sannsynligvis da sluttauksjonen foregikk.
Som du ser er det ikke uten grunn jeg sjekker dine påstander.
Håper du også lærte noe av dette.
Under ser du utsnitt av ordrebok. Min ordre er på 66 aksjer til 0,674.
Central order book
Shares Bid price Ask price
5,000 0.68 0.708
2,066 0.674 0.71
26,651 0.672 0.724
40,000 0.67 0.726
330 0.66 0.74
4,982 0.612 0.746
3,000 0.59 0.84
5,000 0.568 0.85
5,000 0.506 0.90
9,001 0.504 0.94
Her er deres svar:
"ordre med forhåndsdefinert utløpsdato (2.2.2) og tidsubestemte (2.2.3) vil som regel være synlige i ordreboken etter at sluttauksjonen er gått."
Tenkte jeg likevel skulle sjekke ditt forslag 2, som jeg forøvrig har sansen for. Fikk der bekreftet at min egen ordre var synlig etter sluttauksjonen.
Men den var borte en kort tid, sannsynligvis da sluttauksjonen foregikk.
Som du ser er det ikke uten grunn jeg sjekker dine påstander.
Håper du også lærte noe av dette.
Under ser du utsnitt av ordrebok. Min ordre er på 66 aksjer til 0,674.
Central order book
Shares Bid price Ask price
5,000 0.68 0.708
2,066 0.674 0.71
26,651 0.672 0.724
40,000 0.67 0.726
330 0.66 0.74
4,982 0.612 0.746
3,000 0.59 0.84
5,000 0.568 0.85
5,000 0.506 0.90
9,001 0.504 0.94
rischioso
I går kl 18:09
184
Takk for bidraget - ikke overraskende helt verdiløst som vanlig og tar bare masse plass...
Må innrømme at jeg humret godt når jeg så denne:
LES: "vil som regel være synlige i ordreboken etter at sluttauksjonen er gått" Mao, kan og kan ikke sees - slik er det jo ikke, det er enten eller - altså, vedkommende vet ikke og derfor gav deg et helgarderende svar, men i kjent stil så hopper du glatt over det faktumet for dere sitter tydeligvis i samme vet ikke båten, alternativt så er det ditt eget svar til deg selv du presenterer her - begge deler er uansett tragikomisk..;)
* FAKTA - Jeg har aldri sett mine ordrer i "ordreboken" etter endt sluttauksjon selv om de har hatt en varighet over flere dager. De blir først synlige igjen neste handelsdag og har jeg hatt skjult ordre som er datert 1 dag eller 3 frem i tid så går den fra skjult til fullt synlig i sluttauksjonen og når sluttauksjonen er over så forsvinner hele ordren frem til neste handelsdag - slik har det vært og fortsatt er for meg så får du bare kverulere til krampa tar deg. Skal du sjekke så må du jo gå til kilden og kilden er DNB for det er på den plattformen jeg handler og det er på den plattformen jeg leser ordrer - men heller ikke det fikk du med deg for fakta, pytt ja, det hopper du glatt over - der også - for fakta er jo ikke så viktig for deg i redselen for at det stikker hull på kveruleringen din.
Her er ordreboken hos euronext:
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010852213-MERK
Her er ordreboken hos Nordnet:
https://www.nordnet.no/aksjer/kurser/exact-therapeutics-extx-merk
Mao, begge er identiske med DNB sitt bilde etter endt sluttauksjon - altså kun 1 kjøpsordre og kun 1 salgsordre hvor begge er robotordrer.
* BTW, når det kommer til dette caset så koster en aksje 3,8nok. Du presenterer et oppsett med en aksjepris på 67øre. Mao, du har lagt inn eller mest sannsynlig later som at du har lagt inn en kjøpsordre for hele lørdagsgodte potten din for annen aksje samtidig som du henger på denne tråden og presenterer fantasier og oppgulp noe som nå og igjen kommer i konflikt med forumreglementet - skjerpings for ellers blir du igjen utestengt - og jeg kan love deg at du ikke vil bli savnet - ikke denne gangen heller...;)
Ha en fortsatt kverulerende ettermiddag/kveld!
Må innrømme at jeg humret godt når jeg så denne:
LES: "vil som regel være synlige i ordreboken etter at sluttauksjonen er gått" Mao, kan og kan ikke sees - slik er det jo ikke, det er enten eller - altså, vedkommende vet ikke og derfor gav deg et helgarderende svar, men i kjent stil så hopper du glatt over det faktumet for dere sitter tydeligvis i samme vet ikke båten, alternativt så er det ditt eget svar til deg selv du presenterer her - begge deler er uansett tragikomisk..;)
* FAKTA - Jeg har aldri sett mine ordrer i "ordreboken" etter endt sluttauksjon selv om de har hatt en varighet over flere dager. De blir først synlige igjen neste handelsdag og har jeg hatt skjult ordre som er datert 1 dag eller 3 frem i tid så går den fra skjult til fullt synlig i sluttauksjonen og når sluttauksjonen er over så forsvinner hele ordren frem til neste handelsdag - slik har det vært og fortsatt er for meg så får du bare kverulere til krampa tar deg. Skal du sjekke så må du jo gå til kilden og kilden er DNB for det er på den plattformen jeg handler og det er på den plattformen jeg leser ordrer - men heller ikke det fikk du med deg for fakta, pytt ja, det hopper du glatt over - der også - for fakta er jo ikke så viktig for deg i redselen for at det stikker hull på kveruleringen din.
Her er ordreboken hos euronext:
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010852213-MERK
Her er ordreboken hos Nordnet:
https://www.nordnet.no/aksjer/kurser/exact-therapeutics-extx-merk
Mao, begge er identiske med DNB sitt bilde etter endt sluttauksjon - altså kun 1 kjøpsordre og kun 1 salgsordre hvor begge er robotordrer.
* BTW, når det kommer til dette caset så koster en aksje 3,8nok. Du presenterer et oppsett med en aksjepris på 67øre. Mao, du har lagt inn eller mest sannsynlig later som at du har lagt inn en kjøpsordre for hele lørdagsgodte potten din for annen aksje samtidig som du henger på denne tråden og presenterer fantasier og oppgulp noe som nå og igjen kommer i konflikt med forumreglementet - skjerpings for ellers blir du igjen utestengt - og jeg kan love deg at du ikke vil bli savnet - ikke denne gangen heller...;)
Ha en fortsatt kverulerende ettermiddag/kveld!
Redigert i går kl 18:49
rischioso
I går kl 19:14
157
Kursen holder stand og har bunnet ut andre dagen på rad. Vil vi se at det snur allerede i morgen eller blir det en tredje dag med stabilisering før den begynner å bevege seg nordover - i morgen har vi fasit på det og til uken har vi fasit på annet. KUN knappe 2 hele handelsdager igjen til EGF den 17.12 hvor en avklaring om både rep emi (kansellering) og fase2 (godkjennelse) ligger i loopen - ta plass mens den midlertidige extra-rabatten på over 20% i forhold til eminivået (4,65nok) fortsatt er der for ingenting varer evig...;)
Redigert i går kl 19:32
oivindl
I går kl 20:25
139
"* BTW, når det kommer til dette caset så koster en aksje 3,8nok. Du presenterer et oppsett med en aksjepris på 67øre. Mao, du har lagt inn eller mest sannsynlig later som at du har lagt inn en kjøpsordre”
-rischioso
Alltid farlig å gå ut fra at andre opererer på samme måte som deg.
Jeg la selvfølgelig ordren inn i en aksje med litt større ordrebilde. Du finner den på VGM
Den er nå forøvrig endret, men min ordre ligger fortsatt inne, men nå på topp.
Volum Kjøper Selger Volum
2 066 0,674 0,90 36 232
6 651 0,672 0,95 15 000
3 000 0,59
5 000 0,506
9 001 0,504
50 000 0,50
2 499 0,40
-rischioso
Alltid farlig å gå ut fra at andre opererer på samme måte som deg.
Jeg la selvfølgelig ordren inn i en aksje med litt større ordrebilde. Du finner den på VGM
Den er nå forøvrig endret, men min ordre ligger fortsatt inne, men nå på topp.
Volum Kjøper Selger Volum
2 066 0,674 0,90 36 232
6 651 0,672 0,95 15 000
3 000 0,59
5 000 0,506
9 001 0,504
50 000 0,50
2 499 0,40
Redigert i går kl 21:10
oivindl
I går kl 20:42
126
"FAKTA - Jeg har aldri sett mine ordrer i "ordreboken" etter endt sluttauksjon selv om de har hatt en varighet over flere dager."
Det er ikke så interessant hva du har sett eller ikke. Det har ingen bevismessig betydning.
At noen ikke har sett sne, betyr ikke at sne ikke eksisterer.
Jeg har derfor lagt ut en ordre som er synlig for alle.
Det du ikke har klart å se på 20 år, har jeg nå vist på første forsøk.
Det er ikke så interessant hva du har sett eller ikke. Det har ingen bevismessig betydning.
At noen ikke har sett sne, betyr ikke at sne ikke eksisterer.
Jeg har derfor lagt ut en ordre som er synlig for alle.
Det du ikke har klart å se på 20 år, har jeg nå vist på første forsøk.
oivindl
I går kl 20:44
125
Om du ikke er interessert i om grunnlaget for haussing er korrekt, må du gjerne blokkere meg.
Jeg er nok mer nysgjerrig på korrekt informasjon, enn gjennomsnittet her inne.
Helt greit om du er mer opptatt av gevinst.
Jeg er nok mer nysgjerrig på korrekt informasjon, enn gjennomsnittet her inne.
Helt greit om du er mer opptatt av gevinst.
oivindl
I går kl 20:57
115
"Skal du sjekke så må du jo gå til kilden og kilden er DNB for det er på den plattformen jeg handler og det er på den plattformen jeg leser ordrer”
Det var ikke med i din første kommentar, så derfor spurte jeg om det.
Men så generaliserer du fra det som du ser, og tror det gjelder for alle.
Jeg kan se samme ordre, altså min på 66 aksjer på Nordnet.
Du kan jo sjekke den på DnB
"Jeg snakker av egen erfaring og bruker DNB sin handelsplattform. Det er nok ikke slik at DNB sin handelsplattform ikke viser hva andre viser så med det i minnet så er det nok riktig,”
-rischioso
Det var ikke med i din første kommentar, så derfor spurte jeg om det.
Men så generaliserer du fra det som du ser, og tror det gjelder for alle.
Jeg kan se samme ordre, altså min på 66 aksjer på Nordnet.
Du kan jo sjekke den på DnB
"Jeg snakker av egen erfaring og bruker DNB sin handelsplattform. Det er nok ikke slik at DNB sin handelsplattform ikke viser hva andre viser så med det i minnet så er det nok riktig,”
-rischioso
oivindl
I går kl 21:01
105
"Mao, kan og kan ikke sees - slik er det jo ikke, det er enten eller"
Og jeg kan se mine, da er jo saken grei.
Og jeg kan se mine, da er jo saken grei.
rischioso
I går kl 23:19
48
Kverulanten får lage en egen tråd - jeg har sagt mitt - det er ikke min jobb å skulle lære en katt å sykle....;)