VoW - Årets julekule 2.0?

Frodon
VOW I går kl 20:30 3016

Er dette nå et turn around case med en ny sterk industriell partner på plass blant de største aksjonærene?

Nå er det bare å vente på meglerhusene sine nye oppdaterte analyser når emisjonen er ferdig. Hva blir kursmålene?

3.12.2024, 13:23:10

«Flagging

Must AS, sammen med sine heleide datterselskaper Fondsavanse AS og Must Invest AS melder med dette at gruppen eier 3.097.950 aksjer i VOW ASA

Med tildelte og kjøpte tegningsretter eier Must AS også 20.199.106 tegningsretter i den kommende emisjonen i VOW.

Must AS har til hensikt å benytte tegningsrettene og totalt aksjeantall vil dermed stige til 23.297.056 aksjer i VOW

I tillegg til dette vil Must AS motta 1.333.333 aksjer som garantiprovisjon for emisjonen. Must AS vil dermed bli eier av 24.630.389 aksjer

Dette er beregnet å tilsvare 8.45% av ustedt aksjekapital etter tegningsrettsemisjon og emisjon for garantiprovisjon.

Utover dette er Must AS garantist i emisjonen, det vises til separat børsmeldig fra selskapet om dette.
Dette kan føre til at Must AS blir eier av flere aksjer når resultatet av tegningsrettsemisjonen blir kjent»

https://newsweb.oslobors.no/message/633721
Redigert i går kl 20:51 Du må logge inn for å svare
oivindl
I dag kl 08:41 1085

Dette er vel ganske klart:

"med en ny sterk industriell partner på plass blant de største aksjonærene?”
-frodon

Eller mener du en sterk industriell eier som raskest mulig skal dumpe aksjene?
Frodon
I dag kl 07:30 1225

Ja, det sitter aksjemeglere i en bank. Ja, da ringer du banken. Du får signert skjema elektronisk

Kontakt oss

Aksjedesk

Ring 22 48 51 50

https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/aksjer/
Cartr
I dag kl 00:34 1474

Meglerhus? Jeg har Nordea bank. Må jeg da kontakte banken? Rart at man ikke får elektronisk skjema på VPS.NO Bare melding.
Redigert i dag kl 00:35 Du må logge inn for å svare
Frodon
I går kl 23:53 1545

Hvorfor er det så viktig for deg å feil informere? Jeg har kjøpt TR på 3 forskjellige dager, har lagt ut info om det samme dag på HO hver gang. Som sagt, i tillegg har jeg kjøpt mange flere TR enn det jeg trengte for å dekke inn short

Veldig rart at det er ca 300 lesere på denne tråden og til nå har INGEN skrevet et eneste innlegg om denne beviste feil infoermering av diverse nick. Er det fordi alle disse nickene har bommet på det meste de har skrevet, slik at det ikke er verdt for dere å kommentere?
Frodon
I går kl 23:49 1554

Kontakt meglerhuset der du har tegningsrettene, så får du riktig informasjon fra dem om hvordan du benytter tegningsrettene. Det er riktig, du må bruke de før 9 desember, etter det blir de verdiløse
Frodon
I går kl 23:47 1562

Det sier mye om hvordan du tenker og det har ingenting med meg å gjøre
Stepping
I går kl 23:26 1622

Hen vil jo nå brenne fingra av seg på shorten. Alt er dekka på tr, trur ikke det nei.
JonasKr
I går kl 23:24 1628

Jeg er eksisterende aksjonær. Hvordan går jeg fram for å bruke tegningsrettene mine på nye aksjer? Har forstått at disse må brukes innen 9 desember?
Herman*
I går kl 22:41 1750

Frodon: Du har garantert gjort noen gode trades, men du eier ikke skam i livet. Du hadde vel solgt kona for en tier om du trodde du kunne kjøpe henne tilbake for en femmer…:-)
Frodon
I går kl 22:27 1797

«nå skal aksjene visstnok ikke dumpes heller»
- oivindl

Hvor har du lest Frodon skrive dette?

Eneste manipuleringen jeg har sett, er at du omskriver mine setninger og legger til dine meninger og presenterer de som «Frodon fakta»

Jeg kunne kastet bort masse tid på å vise deg dette, men jeg er 100% sikker på at du ikke har innsikt. Derfor bruker jeg heller tiden min på å tjene penger

NB! Utrolig at du fortsatt ikke kan fakta om emisjonen, den ble børsmeldt for ca 1 mnd siden

#DenKunnskapsRike
Redigert i går kl 22:28 Du må logge inn for å svare
oivindl
I går kl 22:20 1827

Nå begynner jo denne tråden med en helomvending fra din side.

"Er dette nå et turn around case med en ny sterk industriell partner på plass blant de største aksjonærene."
-frodon

Ikke fikk de emiaksjene gratis eller billigere enn alle andre, og nå skal aksjene visstnok ikke dumpes heller.
Du har postet mye feilinformasjon underveis, dessverre.
Om du har lykkes i å manipulere blir bare spekulasjoner, men du skal ha for et iherdig forsøk.
Frodon
I går kl 22:00 1894

Den 29.12.2023 sto VGM kursen i kr 1,85 og steg til kr 2,58 den 4.1.2024.

Den 31.10.2023 åpnet VoW kursen på kr 6,67 og den 24.11.2023 toppet kursen på kr 9,92

Vil historien gjenta seg i prosenter i begge selskap i år?
Mammon
I går kl 21:56 1918

mulig kontrakt eller kontrakt med negativ margin igjen? :)
ja dette kom meget beleilig skulle tro de hadde bestilt dette på forhånd slik at garantistene kan dumpe LOL
verdensmester
I går kl 21:55 1924

Jeg tolker det som mulig kontrakt!

Dette i følge DN

Vow varsler mulig kontrakt på en halv milliard
Vow melder tirsdag kveld at det sammen med et europeisk verft er blitt enige om kommersielle vilkår for levering av utstyr til flere cruiseskip under bestilling.
Frodon
I går kl 21:53 1938

«Vow varsler mulig kontrakt på en halv milliard

Vow melder tirsdag kveld at det sammen med et europeisk verft er blitt enige om kommersielle vilkår for levering av utstyr til flere cruiseskip under bestilling»

https://www.dn.no/investor/nyhetsstudio/157983
Felixcat
I går kl 21:49 1951

Vel vi kan vel konstatere at du egentlig er positiv og "rett-troende".
Frodon
I går kl 21:45 1970

Jeg har ikke manipulert kursen, jeg har skrevet hva jeg har trodd vil skje, og det har skjedd 😉 Kursen ville stått nøyaktig samme sted uavhengig av mine innlegg på HO eller ei

Men dere fikk muligheten til å tjene det samme som meg, noe dere valgte å ikke gjøre. Det er sannsynligvis det du er irritert over 👻

Angående tidspunkt de sendte ut børs mld, det kan være at info om kontrakten er ute i markedet og da er det om for VoW å børs melde så raskt som mulig
Frodon
I går kl 21:42 1995

Da vet du jo neste skrittet til Frodon? Har allerede skrevet det, så kan vi se hvor mye dere egentlig følger med 😉

Å skrive hva jeg allerede har gjort, kan absolutt alle se
Herman*
I går kl 21:37 2017

Jeg klarer alltid å irritere meg over folk som skriver ting de ikke selv tror på for å skremme/påvirke andre, men vi får bare leve med det. 2 kroner er jo ikke rare kursen når vi ser størrelsen på kontrakten. De opplyste i Q3 presentasjonen at en typisk cruise kontrakt fremover vil være på ca 150 mill, opp fra 50 mill. Her har de tilsynelatende landet minst tre cruiseskip. Vi vet også at marginene er vesentlig høyere på de nye avtalene enn på de gamle kontraktene som ikke er utgått/reforhandlet. Men en ting stusser jeg over: Hvorfor sende ut denne børsmeldingen på kvelden?
Redigert i går kl 21:38 Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 21:30 2054

Det er ikke en mulig kontrakt, det er en avtale som er inngått men som ikke er formalisert. De sier at de ikke kan garantere at den signeres i desember, ikke at det er usikkerhet rundt kontrakten.
Felixcat
I går kl 21:29 2062

Enig med deg om de baissemeldingene, men må for artighets skyld si at jeg selv faktisk hadde stor tro på at Frodon i dag etter utløp av omsettelige TR, plutselig skulle bli "omvendt". Så ble det. Vel, så nå er det bare å sørge for bruke alle TR man har, og tegne seg for Vow-aksjene innen frist 9. desember. Kroner 2 allerede i morgen? Optimistisk, men det kan faktisk skje utfra tatt i betraktning blant annet dagens meldinger, er selv optimist.
verdensmester
I går kl 21:27 2081

Kontrakten er ikke landet, men det er en mulig kontrakt........... Den kommer veldig beleilig nå, rett før garantistene skal selge seg ned og ut, men bare mine tanker
TheGame
I går kl 21:25 2094

Mulig 2025 blir bedre enn jeg la til grunn med 100-130m i EBITDA med tillegg av arbeidskapital frigjøring som vil redusere gjelden ytterliggere. Meget hyggelig!
Frodon
I går kl 21:23 2114

Nå forstår jeg ikke hva du mener. Jeg har advart mot fall i VoW siden den sto i kr 16. Jeg har skrevet når jeg har handlet (kjøpt/solgt/shortet). Jeg advarte på nytt mot aksjen når den sto i kr 7,5 når Q2 rapporten sa at selskapet skulle kjøre en stor emisjon vs mcap, uten å ha klart å finne investorer + sette en emisjonskurs. Jeg har skrevet at aksjen kan få seg en opptur når tegningsrettene ikke kan handles mer, der er vi nå. Idag kom det også en børs melding som endrer salgspress vs kjøpspress, den kan du se i åpningsinnlegget i denne tråden.

Hvis du er på børs er det alfa omega å kunne evne å snu investeringer. Jeg har flere ganger skrevet at jeg har handlet tegningsretter her

Hvem andre på HO er så transparent som meg, som legger ut handler når de skjer? Jeg legger hode på blokka hver gang jeg gjør det, og kanskje ikke uten grunn?

Husk, dere kunne tjent like mye som meg på dette caset, hvis dere bare hadde fulgt mine handler 😉

Det er lite motstand før kr 2,23
Redigert i går kl 21:24 Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 20:58 2184

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Du har skrevet utallige til dels desperate baissemeldinger i et forsøk på å manipulere kursen nedover, og så snur du på flisa fra en dag til en annen… Hva med å bare skrive balanserte innlegg uansett om du er long eller short? Alle ser jo at du ofte skriver mot bedre vitende, du er jo ingen idiot.

For øvrig bør vi se over 2 kroner i morgen. 500 millioner må vel være den største kontrakten de har landet innen cruise? Drar de i land noen avtaler i landbasert i Q1, bør vi lett passere 1.5 milliarder i omsetning i 2025.

Redigert i går kl 21:21 Du må logge inn for å svare
Frodon
I går kl 20:37 2274

03.12.2024, 19:49:45

«Vow ASA: Commercial terms agreed with shipyard for delivery of equipment valued at around NOK 500 million

Oslo, 3 December 2024: Vow ASA (ticker OSE: VOW) and its Scanship subsidiary have agreed main commercial terms with a shipyard in Europe to deliver advanced equipment to several cruise ships currently under order.

The parties will now finalise a purchase order and confirm the contract, which will represent an order value to Vow of around NOK 500 million. Vow expects the contract to be finalised before year-end, but no assurances can be given in this respect»

https://newsweb.oslobors.no/message/633775
Redigert i går kl 20:38 Du må logge inn for å svare