VoW - Ã…rets julekule 2.0?

Frodon
VOW I går kl 20:30 3022

Er dette nå et turn around case med en ny sterk industriell partner på plass blant de største aksjonærene?

Nå er det bare å vente på meglerhusene sine nye oppdaterte analyser når emisjonen er ferdig. Hva blir kursmålene?

3.12.2024, 13:23:10

«Flagging

Must AS, sammen med sine heleide datterselskaper Fondsavanse AS og Must Invest AS melder med dette at gruppen eier 3.097.950 aksjer i VOW ASA

Med tildelte og kjøpte tegningsretter eier Must AS også 20.199.106 tegningsretter i den kommende emisjonen i VOW.

Must AS har til hensikt å benytte tegningsrettene og totalt aksjeantall vil dermed stige til 23.297.056 aksjer i VOW

I tillegg til dette vil Must AS motta 1.333.333 aksjer som garantiprovisjon for emisjonen. Must AS vil dermed bli eier av 24.630.389 aksjer

Dette er beregnet å tilsvare 8.45% av ustedt aksjekapital etter tegningsrettsemisjon og emisjon for garantiprovisjon.

Utover dette er Must AS garantist i emisjonen, det vises til separat børsmeldig fra selskapet om dette.
Dette kan føre til at Must AS blir eier av flere aksjer når resultatet av tegningsrettsemisjonen blir kjent»

https://newsweb.oslobors.no/message/633721
Redigert i går kl 20:51 Du må logge inn for å svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
Frodon
I dag kl 10:11 1080

Skal vi gjette på at Spetalen/Fredly går short nå, for å låse inn gevinst? 👻

Nsxnsx
I dag kl 10:50 1000

Hvem er det som kjøper aksjer på 2.4 når det i går kostet 1000,- for 40000 tegningsretter ?? Kan det være dem som "glemte" å kjøpe tegningsretter ? :)
Stepping
I dag kl 11:17 934

Selskapet er vell nå i spill ? De store eierne før emisjonen er utradert , så da blir det vell litt kamp om makta spesielt om det nå begynner å plukkes ned store kontrakter som har virket litt for svevende tidligere. Når garantister i tillegg etter hvert virker mer solide enn først antatt så trekker det i riktig retning. Kan noen svare på hvorfor denne ENORME shortingen ikke viser noe sted? Er alle disse svææææære gutta under 0,5?
oivindl
I dag kl 11:20 924

Har i hvert fall lært at skråsikkerhet definitivt ikke er det samme som kunnskap. Snarere tvert imot.

Nå er kursen flere hundre prosent over målet ditt, emisjonskurs langt høyere enn din forventning, og DnB har deltatt i emisjonen, stikk i strid med dine skråsikre uttalelser.
Herman*
I dag kl 11:29 884

Som nevnt tidligere er vi bare 1-2 landbaserte ordre unna en omsetning og ebidta som kan forsvare en prising på 5-7 kroner. Best case er faktisk litt over dette, dvs at de får en omsetning på 1.6-1.7 milliarder neste år hvis landbasert slår til og cruise fortsetter den gode utviklingen. Med ebidta x 11 får vi da en prising/kursmål på ca 9 kroner.
Redigert i dag kl 11:31 Du må logge inn for å svare
Frodon
I dag kl 11:41 830

Forstår jeg deg riktig at i din verden har jeg bommet i VoW caset…!?
Stepping
I dag kl 11:45 813

Er det sant?? Det skrev jeg jo i frågan
Stepping
I dag kl 11:49 792

Ikke så helt ille om disse garantistene som etter sigene bare skal dumpe går short. Da vil det ta brodden av 19 Desember.
Frodon
I dag kl 11:53 782

Det er veldig mange måter å gjøre dette på, også via utenlandske meglerhus.

https://ssr.finanstilsynet.no/
Frodon
I dag kl 11:57 755

Hvis noen har gevinst sikret i VoW nå, er det nytt julekule case i Idex. Den oppfyller alle kriteriene til å bli nyttårsrakett, og til helgen skal Aksjesladder presentere sine case 🤡

https://www.finansavisen.no/forum/thread/168427/view/6262039?legacy=0
Cartr
I dag kl 12:06 730

Takk for svart til Karbon og Frodon.

Jeg ringte banken men de henvendte meg til VPS.No og der fant jeg et elektronisk tegningsskjeme og fikk fullført det. Var inne for et par dager siden og da så jeg det ikke. Litt vanskelig å finne frem på VPS. De kunne hatt et litt mer ryddig og oversiktlig system etter min mening

Ser Vow går bra i dag. Opp 43.15% til 2.405 for øyeblikket.
Cartr
I dag kl 12:10 715

Jeg har fyllt godt opp på ca 0,116 som er bra under emikurs på 0,15:) Angrer litt på at jeg ikke tok noen tegningsretter da det medfølger to warrants til emikurs. Men jeg har bra med aksjer uten at jeg blir blakk om det skulle gå galt. IDEX er risiko, men til disse kursnivåene vil jeg tro det er god mulighet til profitt.
Redigert i dag kl 12:12 Du må logge inn for å svare
oivindl
I dag kl 12:11 713

Jeg tror jeg har vært ganske presis i hva du har bommet på.
Kunne tatt med mer, men eksemplene skulle være greie nok.
Det er mange som har vært skeptiske til Vow i lang tid, og da snakker vi år.
Frodon
I dag kl 12:17 677

Hehe, alle julekuler har risiko ved seg 😉 Grattis med fin inngang 🤌 Hvorfor kjøpte du aksjer i Idex?

Greia med julekulene, er at de skal være blant aksjene som har falt mest på Oslo børs siste året. Da er det mange som realiserer tapene før nyttår, også pleier de «gode» case å stige mye til uke 2 i det nye året. Veldig mange av årets kandidater trenger en emisjon snart eller holder på med emisjon. VoW og Idex er i sluttfasen av emisjonene og kan raskt være de som stiger mest frem til uke 2 i 2025
Redigert i dag kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Cartr
I dag kl 12:18 674

I følge registeret er det ingen short i Vow, men finnes det da skjult shorting? Jeg visste ikke om det er lov eller mulig og har spurt om det tidligere på forumet men aldri fått noe svar. Det burde i hvert fall ikke være lov, hverken med skjulte ordre eller skjult shorting. Børs er i sannhet gambling!

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010708068
Cartr
I dag kl 12:30 630

Jeg hadde noen Idex aksjer fra før, men en brøkdel av hva jeg kjøpte til under emikurs. Kursen falt fra 2.70 i januar til 0,113. De kjørte en griseemisjon som gjorde mange forbanna. Kursen stupte 80 prosent på under en måned og hverken ledelsen eller børsen stoppet salget slik de gjorde i ENSU i september da selskapet misstenkte at innsideinfo om forestående emisjon var lekket.

I Idex var det åpenbart at storaksjonærer dumpet titalls på titalls millioner aksjer og Idex ledelsen må ha visst lenge at de trengte mye penger. https://investornytt.no/disse-aksjonaerene-dumper-i-idex/

For mitt vedkommende var det ikke noe ruin da jeg følger regelen om å ikke spille for mer enn du har råd til å tape og spre risikoen på flere selskap, men jeg blei litt forbanna for de ga tegn til stor optimisme for 2024 og anså seg fullfinansiert ut året, men allerede i mai kom første Emi.

Uansett så det litt mørkt ut en stund, men jeg har samlet en del triggere her fra årene 2022 til og med 2024. Idex fikk nylig Visa sertifisering man har ventet lenge på og fikk Mastercard sertifisering i 2023.

DET SER LITT MØRKT UT- MEN HER ER EN DEL TRIGGERE:)
https://www.finansavisen.no/forum/thread/167231/view
Redigert i dag kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Cartr
I dag kl 12:41 599

Problemet med Idex er at det er gitt ut to warrants for hver emiaksje, så antall aksjer på Euronext gir litt feil inntrykk, men disse warrantene har tidsbegrensning. Ting har tatt tid, men dette kan virkelig ta av, eller drøye ut så det kommer flere emier og sannsynlig spleis. Vanskelig å si. Idex har mange lovende avtaler. Likevel kan man kanskje fort doble og tredoble pengene på kort sikt. Men jeg vil nok beholde minst halvparten Long...
Redigert i dag kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
I dag kl 12:46 582

Hvis du har en short under 0,5 % vil den ikke komme på «short sale register» til Finanstilsynet.
Cartr
I dag kl 12:51 562

Takk for det svaret:) Jeg synes likevel det er en uting at ordre og short kan være skjult.
Frodon
I dag kl 12:53 549

Som sagt, kun short over 0,5% av selskapet pr shorter som synes i registeret. Men det er mange måter å shorte på 😉 Naked short har også blitt gjort mange ganger på Oslo børs
Stepping
I dag kl 14:12 427

Det trikses og mikses , hadde det ikke bare vært enklere og kjøpt på 1,58 og solgt på 2,50?
Cartr
I dag kl 17:38 227

Jeg er optimist både til Vow og VGM. Ett av de første aksjekjøpene jeg gjorde var i datterselskapet Scanship da Scanship kunne kjøpes på 0,70 øre. De hadde vært igjennom en restrukturering og alt så lovende ut, men på tross av en god profitt lærte jeg mye. Kursen opp fra 0,70 øre gikk mye opp og ned. F.eks på 2,30 og så opp til 3,80 og så tilbake til 2,40 og slik hold det på lenge mens kursen snek seg oppover. så på 7 kroner solgte jeg og tenkte å handle på lavere nivå og øke antall aksjer, men da tok det virkelig av. Kursen doblet seg til 14 kroner på noen dager om jeg husker rett og jeg kom ikke inn igjen. Jeg trodde den ville falle noe og som vi vet var vel aksjen etterhvert oppe i 50 kr, men da het vel selskapet Vow. Husker ikke helt men jeg lærte ei lekse der. Aldri selg alle aksjene i et selskap på vei opp, men det var jo litt ufalks. Jeg hadde jo ikke tenkt å selge meg ut.

Uansett så bestemte jeg meg for å ikke gråte over spilt melk. Det er en utrolig gevinst fra 0,70 øre til 7 kroner... Jeg får glede meg over det og lærdommen vi får ved å gjøre feil. I mine øyne er det det vi lærer mest av.
Frodon
I dag kl 18:25 156

Hehe, vi har nok alle slike historier 🤣 Gogl var min. Kjøpte med en gang Fredriksen gjorde et stort kjøp, jeg kom inn på kr 3,10. Solgte med «god» gevinst på kr 4 tallet. Etter det gikk kursen opp til kr 40 og ga årlig utbytte på kr 4 pr aksje 🥳

Spent på utviklingen i VoW nå, da den stanset på toppen på kr 2,47 fra 20.9.2024. Hadde aksjen brutt opp der, er det lite motstand før kr 3,50-5,50. Det er få dager til emisjonsaksjene kommer, så jeg antar at aksjen blir tradet mellom kr 1,50 og 2,47 frem til det. Når emisjonsaksjene er ferdig med å bytte hender, kan bruddet opp komme
    «
  • 1
  • 2
  • »