En snarvei til bud på BergenBio..

Ugletrader
BGBIO I går kl 23:23 297

Det finnes en snarvei der ute..
Pågående fase II gjennomføres blant annet i USA på fem forskjellige steder: I Florida, Maryland, New York og i Tennessee.
Det som vil være av vesentlig betydning for alle engasjert i utviklingen er å klare å komme i forkant av en medisinsk oppdatering.
Og hvordan kan en se for seg at dette lar seg gjøre? -I USA (i alle fall) er forskerteamet - som mottar oppdateringer fra kreftsentre i nevnte stater - ofte nært knyttet til big pharma på et eller annet vis. Big pharma vet nøyaktig hvem som er i disse teamene - og kjenner de fleste fra tidligere prosjekter og presentasjoner mm.
Jeg tror at en eller flere av disse - med den enorme pengemakten som er bak legemiddelindustrien - har latt ser korrumpere av et firma med særlig interesse for det Bergenbio baler med. La oss for enkelhets skyld si det er Merck & Co. Ikke fordi Merck er del av pågående test, men fordi det vil være særlig viktig å kunne ligge i forkant av en oppdatering - for nettopp Merck. Dem må nemlig regne med å få konkurranse om bemcentinibprosjektet dersom dette virkelig slår til når det blir offentlig kjent.
Så er det slik at Merck i dette tilsnikende tilfellet ikke søker en endelig status, men klarer seg med en uttalelse fra en av dem som er med i teamet. Teamet får fortløpende inn resultater - både endelige og for forhold underveis i studien som per i dag har en satt sluttdato den 11. august neste år. Og om ikke så alt for mange uker vil noen med stor sikkerhet kunne se hvor satsingen bærer. Den informasjonen - helt anonymt - er verdt mange millioner dollar for ‹‹Merck›› å inneha før markedet! Å komme i forkant av en offisiell positiv oppdatering gir muligheter til for eksempel å by på selskapet - før selskapet selv vet noe om disse forhold - og ikke minst lenge før aksjonærene får peiling på hva vei dette bære med hva dette kan medføre i form av en lavere pris på selskapet..
Konklusjonen min er at dersom en - ikke endelig - men godt oppdatert offisiell melding eksempelvis kommer i februar 2025, ja så kan et bud komme allerede i begynnelsen av januar.. Kan sier jeg, for dette er selvsagt min teori. En teori som passer perfekt inn i et milliardselskap sin måte å utvide sin suksess på, spør du meg!
Alle formalia rundt et bud kan allerede være beskrevet i detalj. Det er bare for ‹‹Merck›› å trykke på publiseringsknappen når den rette infoen er i boks.
En kort første melding til markedet kan se slik ut:
Bergenbio - Oslo Børs 20. januar 2025 klokken 07.30:
Legemiddelgiganten Merck & Co. tilbyr å kjøpe alle utestående aksjer i Bergenbio for kroner 60,- per aksje. Det priser Bergenbio til vel 2 milliarder kroner, og gir dagens aksjeeiere en budpremie på 100 % i forhold til gårsdagens sluttkurs på 30 kroner. Merck opplyser at dem har mottatt forhåndstilsagn fra eksisterende aksjonærer på kjøp av 36 % av selskapets utestående aksjer.
Redigert i går kl 23:41 Du må logge inn for å svare
tobo581
I dag kl 00:24 203

Morsomt scenario. Først en økning på nesten 200% til 30kr. Det er absolutt mulig. Blir spennende den neste måneden
Bissevovven
I dag kl 01:33 153

Disse spekulasjonene ligner mistenkelig på Pilkastmetoden