Thor-Gigainntekt Kr 12 mrd og Ebitda margin på over 50% :-)
Folkens, det er heldigvis mye snakk om den nye Alpha One fabrikken til Thor. Det står i børsmeldingen av 25.nov: Endelig beslutning på Alpha One gigafabrikken er ventet innen utgangen av Q1-25.
Så børsmelder jo samtidig CEO i Thor et gigantisk års inntekts potensiale for selskapet på USD 1 milliard, og en fet Ebitda margin på 50%. Tygg litt på det og tenk frem i 3 år. Da kan Thor kan være en virkelig stor BIOTEK gigant.
Ikke glem at det norske biotek selskapet Algeta ble solgt til giganten Bayar for kr 17,6 Milliarder i år 2013, og Algeta ble da tatt av børs. Algeta hadde en børsverdi her på OSE, på over kr 13 milliarder og når budet på kr 17,6 milliarder kom, så sa aksjonærene: Ja takk.
TRMED: Alphaone-kapitalbehov estimeres til USD 30M
Publisert 25. nov. 2024
Oslo (Infront TDN Direkt): Thor Medical estimerer kapitalbehovet for "AlphaOne" til 30 millioner dollar, med endelig investeringsbeslutning ventet innen utgangen av første kvartal 2025.
Det fremgår av presentasjonsmateriellet i forbindelse med selskapets kapitalmarkedsdag mandag.
Kapitalen skal finansieres gjennom en kombinasjon av gjeld og egenkapital fra nye og eksisterende investorer/aksjonærer. Thor Medical har mottatt et indikativt lånetilbud på omtrent 25 prosent av kapitalbehovet. Ytterligere arbeidskapitalfinansiering vurderes, opplyses det.
Videre estimeres kapitalbehovet for både "AlphaTwo" og "AlphaGlobal" til rundt 100 millioner dollar hver.
Thor Medicals visjon for 2035 er å transformere kreftbehandling gjennom neste generasjons presisjonsbehandling. Selskapet viser til en planlagt produksjonskapasitet på over én million pasientdoser, med en forventet inntektsmulighet på over én milliard dollar. De sikter også mot en ebitda-margin på over 50 prosent.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Så børsmelder jo samtidig CEO i Thor et gigantisk års inntekts potensiale for selskapet på USD 1 milliard, og en fet Ebitda margin på 50%. Tygg litt på det og tenk frem i 3 år. Da kan Thor kan være en virkelig stor BIOTEK gigant.
Ikke glem at det norske biotek selskapet Algeta ble solgt til giganten Bayar for kr 17,6 Milliarder i år 2013, og Algeta ble da tatt av børs. Algeta hadde en børsverdi her på OSE, på over kr 13 milliarder og når budet på kr 17,6 milliarder kom, så sa aksjonærene: Ja takk.
TRMED: Alphaone-kapitalbehov estimeres til USD 30M
Publisert 25. nov. 2024
Oslo (Infront TDN Direkt): Thor Medical estimerer kapitalbehovet for "AlphaOne" til 30 millioner dollar, med endelig investeringsbeslutning ventet innen utgangen av første kvartal 2025.
Det fremgår av presentasjonsmateriellet i forbindelse med selskapets kapitalmarkedsdag mandag.
Kapitalen skal finansieres gjennom en kombinasjon av gjeld og egenkapital fra nye og eksisterende investorer/aksjonærer. Thor Medical har mottatt et indikativt lånetilbud på omtrent 25 prosent av kapitalbehovet. Ytterligere arbeidskapitalfinansiering vurderes, opplyses det.
Videre estimeres kapitalbehovet for både "AlphaTwo" og "AlphaGlobal" til rundt 100 millioner dollar hver.
Thor Medicals visjon for 2035 er å transformere kreftbehandling gjennom neste generasjons presisjonsbehandling. Selskapet viser til en planlagt produksjonskapasitet på over én million pasientdoser, med en forventet inntektsmulighet på over én milliard dollar. De sikter også mot en ebitda-margin på over 50 prosent.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert i dag kl 17:53
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
cm punk
I dag kl 16:59
872
Serboss skrevInnlegget er slettet
Ja etter klokken 1625 er de fleste aksjer på oslo børs relativt stabile
Seriøs
I dag kl 17:00
871
Serboss skrevInnlegget er slettet
Se i morgen
Mange ventet ikke dette men glad jeg er ute
Mange ventet ikke dette men glad jeg er ute
luring_75
I dag kl 17:00
869
Er det positivt eller negativt vil du si.. når du sammenligner TRMED med NANO? alle husker NANO.. på godt og vondt..
InnerTier
I dag kl 17:04
839
Billyjojimbob skrev https://newsweb.oslobors.no/message/634383 2,50 i morgen👍
2.50 etterhvert.
Rettet emi 150mill - 2,50
Sånn er det alltid, uten ok inntjening, positivt i lader DB (DekningsBidrag) ved (TTT Ting Tar Tid) oppstart.
God middag!
Rettet emi 150mill - 2,50
Sånn er det alltid, uten ok inntjening, positivt i lader DB (DekningsBidrag) ved (TTT Ting Tar Tid) oppstart.
God middag!
Seriøs
I dag kl 17:08
807
Positivt
Nå er emi gjort og ikke behov asap men seff surt for de som er inne på kurs over
Nå er emi gjort og ikke behov asap men seff surt for de som er inne på kurs over
EnLogisk
I dag kl 17:17
741
Dagens børsmelding er bra. De henter i kveld lett kr 150 millioner i egenkapital til bygging av Alpha One fabrikken. Da blir det en raskere fremdrift på bygging av ny fabrikk på Herøya som genererer hundrevis av millioner kroner. Kursen vil ikke falle så mye, tror jeg. Men nå blir selskapet meget likvid og og det sikrer gode verdier for aksjonærene. Når grunder Alf Bjørseth tegner seg alene for kr 30 mill og Kistefos tegnet seg for kr 25`mill så vil denne emisjonen fylles raskt. Alf viser også stor tillit til selskapets fremtid.
Thor Medical har hyret inn Carnegie for å være våpendrager i emisjonen på 150 millioner kroner. Pengene skal hentes fra både norske og internasjonale investorer etter Oslo Børs' stengetid onsdag, ifølge en melding.
Langt under børskurs
Selskapet skal også ønske å hente opp til 2,5 millioner euro (ca. 30 millioner kroner) fra småinvestorer. Tegningskursen er satt til 2,50 kroner pr. aksje. Aksjen sluttet onsdag på 3,51 kroner.
Selskapet opplyser at pengene vil gå til å finansiere egenkapitalandelen i AlphaOne, som er selskapets første kommersielle anlegg for produksjon av høykvalitets radioisotoper til kreftbehandling. Pengene vil også gå til arbeidskapital og andre selskapsformål.
Blant annet har Scatec Innovation tegnet seg for 30 millioner og Kistefos for 25 millioner.
Thor Medical har hyret inn Carnegie for å være våpendrager i emisjonen på 150 millioner kroner. Pengene skal hentes fra både norske og internasjonale investorer etter Oslo Børs' stengetid onsdag, ifølge en melding.
Langt under børskurs
Selskapet skal også ønske å hente opp til 2,5 millioner euro (ca. 30 millioner kroner) fra småinvestorer. Tegningskursen er satt til 2,50 kroner pr. aksje. Aksjen sluttet onsdag på 3,51 kroner.
Selskapet opplyser at pengene vil gå til å finansiere egenkapitalandelen i AlphaOne, som er selskapets første kommersielle anlegg for produksjon av høykvalitets radioisotoper til kreftbehandling. Pengene vil også gå til arbeidskapital og andre selskapsformål.
Blant annet har Scatec Innovation tegnet seg for 30 millioner og Kistefos for 25 millioner.
Redigert i dag kl 17:21
IDGAF
I dag kl 17:31
655
Da er katta ute av sekken. Flere av oss har vært på insidelisten siste døgnet.
Usikkerheten er med dette borte og finansiering er sikret frem til selskapet er cash posetivt etter den nye fabrikken Alpha One har startet opp.
Fra nå vil nyhetsbølgen ikke være belemret med usikkerhet rundt emisjon.
Det forventes å komme flere posetive nyheter og garantert en analyse ila kort tid.
Det blir sef en rabatt på en slik emisjon, men det er sterke aktører som har kommet inn og totalsett er dette svært posetivt. Om det blir en dipp i kursen, er vi raskt på vei opp mot nye høyder er spådom.
For de gamle Nano aksjonærene som har opplevd kurs rundt 1 kr for bare noen få måneder siden, hadde jublet for emisjon på rundt 2,5 kr.
I tillegg er det første gang i historien Nordnet kunder kan tegne seg direkte i en rettet emisjon. Les innhold i meldingen. Selskapet og tilretteleggere har tenkt på den voldsomme tilstrømmen av Nordnet aksjonærer.
Usikkerheten er med dette borte og finansiering er sikret frem til selskapet er cash posetivt etter den nye fabrikken Alpha One har startet opp.
Fra nå vil nyhetsbølgen ikke være belemret med usikkerhet rundt emisjon.
Det forventes å komme flere posetive nyheter og garantert en analyse ila kort tid.
Det blir sef en rabatt på en slik emisjon, men det er sterke aktører som har kommet inn og totalsett er dette svært posetivt. Om det blir en dipp i kursen, er vi raskt på vei opp mot nye høyder er spådom.
For de gamle Nano aksjonærene som har opplevd kurs rundt 1 kr for bare noen få måneder siden, hadde jublet for emisjon på rundt 2,5 kr.
I tillegg er det første gang i historien Nordnet kunder kan tegne seg direkte i en rettet emisjon. Les innhold i meldingen. Selskapet og tilretteleggere har tenkt på den voldsomme tilstrømmen av Nordnet aksjonærer.
IDGAF
I dag kl 17:32
649
Tilbud
@media screen and (max-width: 700px) { .padd30 { padding-right: 30px !important; padding-left: 30px !important; } .subHeader { font-size: 19px !important; line-height: 24px !important; } }
Du har et aktivt tilbud for tegning i en rettet emisjon på kontoen din.
Du kan se vilkårene og svare på det aktuelle tilbudet under "Mine sider" - "Selskapshendelser & børsnoteringer" på Nordnet.no. Mer informasjon om tilbudet finner du "Her".
Siste svarfrist for tilbudet er 11.12.2024 21:00.
Merk at svarfristen kan endres av selskapet på kort varsel.
Du kan ikke svare på tilbudet ved å svare på denne e-posten.
Med vennlig hilsen,
Nordnet
@media screen and (max-width: 700px) { .padd30 { padding-right: 30px !important; padding-left: 30px !important; } .subHeader { font-size: 19px !important; line-height: 24px !important; } }
Du har et aktivt tilbud for tegning i en rettet emisjon på kontoen din.
Du kan se vilkårene og svare på det aktuelle tilbudet under "Mine sider" - "Selskapshendelser & børsnoteringer" på Nordnet.no. Mer informasjon om tilbudet finner du "Her".
Siste svarfrist for tilbudet er 11.12.2024 21:00.
Merk at svarfristen kan endres av selskapet på kort varsel.
Du kan ikke svare på tilbudet ved å svare på denne e-posten.
Med vennlig hilsen,
Nordnet
Parsons
I dag kl 17:40
592
Jeg ser også på dette positivt, savner dog litt mere info om det blir lånefinansiert resten som behøves i egenkapital .
Det var jo en intensjon og gjøre det.
Christen Sveaas er godt inne ser jeg.
Og den var ny så vidt jeg vet ? tror ikke det blir så mye ned .
Er det noen som ser om det kan bli en Rep. Emi. her ?
https://kistefos.no
Selv er jeg tungt inne og kommer til å holde.
Det var jo en intensjon og gjøre det.
Christen Sveaas er godt inne ser jeg.
Og den var ny så vidt jeg vet ? tror ikke det blir så mye ned .
Er det noen som ser om det kan bli en Rep. Emi. her ?
https://kistefos.no
Selv er jeg tungt inne og kommer til å holde.
Redigert i dag kl 17:42
IDGAF
I dag kl 17:45
561
ALLE kan tegne i denne rettet emisjonen før kl 2100 i kveld 😎
Meget positivt 👍
Meget positivt 👍
EnLogisk
I dag kl 17:55
492
Jeg tegnet for K350`nå. Flott at vi normale kan bli med på emisjonen bare ved å klikke litt på PC`n her hjemme, såfremt en er likvid,da... Det er vel siste gang vi kan kjøpe Thor aksjer så billig?? Rene Black Friday dette her.
Redigert i dag kl 17:56
EnLogisk
I dag kl 18:27
318
Alpha One estimeres til USD 30 mill som styret har pressemeldt. Så har de et tilbud på et lån på 25% av fabrikk kostnad. Så hentet de K150`mill i kveld. Da er de godt i rute. Jeg tror nå at den nye giga fabrikken til Thor kommer mye raskere opp enn det styret tidligere har estimert. Dette er gull for alle aksjonærer. De store aksjonærene stiller sikker også opp med et lån, som de har børsmeldt. Da er vi på ca K330`mill for AlphaOne fabrikken.
Parsons
I dag kl 18:32
282
Takk for svar
Det er det jeg ser for meg også, men du satte ord på det.
Det er at fabrikken kommer tidligere en guidet, gitt at etterspørselen kommer før enn de så for seg.
Det er det jeg ser for meg også, men du satte ord på det.
Det er at fabrikken kommer tidligere en guidet, gitt at etterspørselen kommer før enn de så for seg.
Virago1100
I dag kl 18:39
244
Må man være kunde hos Nordnett for å delta eller kan man tegne på andre måter. Taknemlig for svar fort
sunnfornuft
I dag kl 18:54
177
Lurer på det samme.
Og så står det vel minimumstegning på 100 000 EUR...
Jeg tolker det som at man ellers må vente på reperasjonsemisjonen som (eventuelt) kommer senere.
Og så står det vel minimumstegning på 100 000 EUR...
Jeg tolker det som at man ellers må vente på reperasjonsemisjonen som (eventuelt) kommer senere.
EnLogisk
I dag kl 18:57
155
Ja du må være kunde på Nordnet, eller kontakte det meglerhuset som kjører dette i kveld. Auda..minimum tegning kr 1 mill ja, det har jeg ikke på konto....Men dette blir fulltegnet på noen timer. . Jeg skal skjerpe meg....Tenk om jeg også hadde overført mere cash til Nordnet kontoen min. Da kunne jeg handlet for K600`i kveld.....Men jeg er happy hvis jeg får for de K350`jeg spurte om..Bare å legge inn ordre ...får du så får du.. Blir spennende å se hvordan markedet reagerer i morgen. Tror ikke den faller sååå mye. For Thor reiser seg raskt opp igjen. Denne emisjonen visste vi ville komme. Styret i Thor er smarte. Det er viktig å hente penger på så høy kursstigning. Men rekylen opp kan gå fort oppover, for jeg lukter kontrakter her. Store kontrakter...Tradere sin gulldag i morgen. Rett ned og rett opp?.
Redigert i dag kl 19:02
Pk2k
I dag kl 19:19
58
Du er jo helt på bærtur som vanlig, hausse er det eneste du kan. Tenk å jazze rundt med et 350k kjøp uten å sjekke minste tegning. Påtide å rulle inn hausse sendingen din.. kos deg med papirtapet ditt som vil skylle over deg imorgen.
Redigert i dag kl 19:20
Billyjojimbob
I dag kl 19:21
49
Erfaringsmessig blir det emivakum,emipris er heller ikke noe gulv,satser på den går under 2,50 før de stiger igjen,alle vil ha rabatt,gi det 3 børsdager👍
-
«
- 1
- 2 »