Thor-Gigainntekt Kr 12 mrd og Ebitda margin på over 50% :-)
Folkens, det er heldigvis mye snakk om den nye Alpha One fabrikken til Thor. Det står i børsmeldingen av 25.nov: Endelig beslutning på Alpha One gigafabrikken er ventet innen utgangen av Q1-25.
Så børsmelder jo samtidig CEO i Thor et gigantisk års inntekts potensiale for selskapet på USD 1 milliard, og en fet Ebitda margin på 50%. Tygg litt på det og tenk frem i 3 år. Da kan Thor kan være en virkelig stor BIOTEK gigant.
Ikke glem at det norske biotek selskapet Algeta ble solgt til giganten Bayar for kr 17,6 Milliarder i år 2013, og Algeta ble da tatt av børs. Algeta hadde en børsverdi her på OSE, på over kr 13 milliarder og når budet på kr 17,6 milliarder kom, så sa aksjonærene: Ja takk.
TRMED: Alphaone-kapitalbehov estimeres til USD 30M
Publisert 25. nov. 2024
Oslo (Infront TDN Direkt): Thor Medical estimerer kapitalbehovet for "AlphaOne" til 30 millioner dollar, med endelig investeringsbeslutning ventet innen utgangen av første kvartal 2025.
Det fremgår av presentasjonsmateriellet i forbindelse med selskapets kapitalmarkedsdag mandag.
Kapitalen skal finansieres gjennom en kombinasjon av gjeld og egenkapital fra nye og eksisterende investorer/aksjonærer. Thor Medical har mottatt et indikativt lånetilbud på omtrent 25 prosent av kapitalbehovet. Ytterligere arbeidskapitalfinansiering vurderes, opplyses det.
Videre estimeres kapitalbehovet for både "AlphaTwo" og "AlphaGlobal" til rundt 100 millioner dollar hver.
Thor Medicals visjon for 2035 er å transformere kreftbehandling gjennom neste generasjons presisjonsbehandling. Selskapet viser til en planlagt produksjonskapasitet på over én million pasientdoser, med en forventet inntektsmulighet på over én milliard dollar. De sikter også mot en ebitda-margin på over 50 prosent.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Så børsmelder jo samtidig CEO i Thor et gigantisk års inntekts potensiale for selskapet på USD 1 milliard, og en fet Ebitda margin på 50%. Tygg litt på det og tenk frem i 3 år. Da kan Thor kan være en virkelig stor BIOTEK gigant.
Ikke glem at det norske biotek selskapet Algeta ble solgt til giganten Bayar for kr 17,6 Milliarder i år 2013, og Algeta ble da tatt av børs. Algeta hadde en børsverdi her på OSE, på over kr 13 milliarder og når budet på kr 17,6 milliarder kom, så sa aksjonærene: Ja takk.
TRMED: Alphaone-kapitalbehov estimeres til USD 30M
Publisert 25. nov. 2024
Oslo (Infront TDN Direkt): Thor Medical estimerer kapitalbehovet for "AlphaOne" til 30 millioner dollar, med endelig investeringsbeslutning ventet innen utgangen av første kvartal 2025.
Det fremgår av presentasjonsmateriellet i forbindelse med selskapets kapitalmarkedsdag mandag.
Kapitalen skal finansieres gjennom en kombinasjon av gjeld og egenkapital fra nye og eksisterende investorer/aksjonærer. Thor Medical har mottatt et indikativt lånetilbud på omtrent 25 prosent av kapitalbehovet. Ytterligere arbeidskapitalfinansiering vurderes, opplyses det.
Videre estimeres kapitalbehovet for både "AlphaTwo" og "AlphaGlobal" til rundt 100 millioner dollar hver.
Thor Medicals visjon for 2035 er å transformere kreftbehandling gjennom neste generasjons presisjonsbehandling. Selskapet viser til en planlagt produksjonskapasitet på over én million pasientdoser, med en forventet inntektsmulighet på over én milliard dollar. De sikter også mot en ebitda-margin på over 50 prosent.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 11.12.2024 kl 17:53
Du må logge inn for å svare
Seriøs
04.01.2025 kl 20:31
4126
Vet. Blir spennende å se hvor lav kursen blir og om den begynner å bevege seg opp. Har ikke helt bestemt om dette er rett aksje så tidlig men kan bli klar vinner på lang sikt hvis alt klaffer. Er selvfølgelig mange skjær i sjøen så tidlig
EnLogisk
05.01.2025 kl 00:35
3878
Atter et innholdsløst og meningsløst innlegg fra @useriøs. Du vet åpenbart ikke et fnugg om Thor Medical ASA, som dine innlegg bærer dessverre preg av. Selv en full sjømann vet at det er skjær ute i sjøen. På fastlandet, på Thor fabrikken på Herøya er det ingen skjær i sjøen. Fremtiden er svært lys. Til din informasjon: Styret i Thor har levert mye bedre og mye raskere enn det de selv har lovet. Det er fakta. Da gikk kursen rett uventet opp. Du får ikke kjøpe billigere aksjer enn de du får kjøpe. Markedet bestemmer kurser, ikke synsere.
Fra den 19.sept til nå har vi hatt 163,25% avkastning i Thor. Det er utrolig fett. Så er vel du en av de som sitter og kikker og prater og lurer på en nye inngang? Det blåser vi i. De blir naturligvis miskunnelige og lirer ut av seg det som ramler inn. Vel vel ....
Fra den 19.sept til nå har vi hatt 163,25% avkastning i Thor. Det er utrolig fett. Så er vel du en av de som sitter og kikker og prater og lurer på en nye inngang? Det blåser vi i. De blir naturligvis miskunnelige og lirer ut av seg det som ramler inn. Vel vel ....
Redigert 05.01.2025 kl 00:36
Seriøs
05.01.2025 kl 09:08
3691
Minnes du solgte og kjøpte deg inn igjen på 3 tallet og skjønner at du da ønsker å se pluss på investeringen. Hadde du sittet rolig på din første inngang så hadde det sett bedre ut.
Du kan ikke komme å påstå at kursen ikke vil falle ned mot emisjonskurs eller lavere når emisjonen kommer.
Viktige signaler nå:
Kurs beveget seg noe opp på sist gode melding men falt tilbake
Volum avtar og liten bevegelse
Ingen meglerhus tar dekning p.t
Historie fra Nano
Sier ikke at Thor ikke kommer men mulig 2025 er for tidlig. Sier igjen og se på BGBIO som har holdt på i mange år uten inntekter
Igjen. Pharma tar tid.
Du kan ikke komme å påstå at kursen ikke vil falle ned mot emisjonskurs eller lavere når emisjonen kommer.
Viktige signaler nå:
Kurs beveget seg noe opp på sist gode melding men falt tilbake
Volum avtar og liten bevegelse
Ingen meglerhus tar dekning p.t
Historie fra Nano
Sier ikke at Thor ikke kommer men mulig 2025 er for tidlig. Sier igjen og se på BGBIO som har holdt på i mange år uten inntekter
Igjen. Pharma tar tid.
Seriøs
06.01.2025 kl 13:35
3099
2025 har mange dager igjen og får først se hva som skjer i dag etter GF
Aramis
06.01.2025 kl 14:37
2959
Virker lite seriøst det som skrives om denne aksjen, og handelsmønstrene inngir heller ikke tillit til fremtidig seriøsitet.
Jeg er på nippet til å selge meg ut nå.
Jeg er på nippet til å selge meg ut nå.
Seriøs
06.01.2025 kl 14:56
2852
Du kan nok få rimeligere inngang ja. Mange mente 5-10-50-100 kr asap og det er typisk hausing. Det er en aksje med betydelig risiko som har gått bra og fikk selv med oppgang fra 1 krone og opp til 3,7 tror det var jeg solgte på. Ser ingen grunn til å gå inn nå
Aramis
06.01.2025 kl 16:42
2532
jeg lot meg nok påvirke en smule av denne langvarige haussingen om himmelferd, og tok et lodd på 2,58. I dag solgte jeg meg ut uten tap, og med alt det tøvet som skrives er og den kommener "reparasjonsemisjon" er det ikke mye å satse på fremover heller.
Seriøs
06.01.2025 kl 16:55
2477
En god regel er at aksjer som har gått 100 prosent på kort tid uten produksjon og inntekt da er det nok
Billyjojimbob
06.01.2025 kl 20:13
2210
Det er ikke unaturlig at kursen vaker rundt emisjonskurs,tok bare litt lengre tid enn forventet,fantastisk reise i denne,regner med det vil gaine fint fremover når vakuumet er over og de leverer varene👍
Redigert 06.01.2025 kl 20:13
Seriøs
06.01.2025 kl 21:15
2053
Ja. Men tror den blir hengende nede her en god stund fremover. Den største hauseren er tydelig ute og han som ikke trodde det kom emisjon
Men jeg har ikke strøket Thor av listen men drøyer inngang til ting er mer på plass
Ser ikke bort ifra at vi ser 2 tallet
Men jeg har ikke strøket Thor av listen men drøyer inngang til ting er mer på plass
Ser ikke bort ifra at vi ser 2 tallet
Sweetspot
I går kl 08:06
1693
EnLogisk
I går kl 08:20
1636
Kr 90 millioner i lån er sikret fra Innovasjon Norge. Digg 😜 AlfaOne fabrikken er fullfinansiering. Børsmelding om ny fabrikk kan sende kursen godt opp.
7.1.2025 07:45:01 CET | Thor Medical ASA | Non-regulatory press releases
Oslo, 7 January 2025: Thor Medical ASA, a leading emerging supplier of
alpha-emitters for next-generation precision cancer treatment, has received a
NOK 90 million loan facility commitment from Innovation Norway. The company's
first commercial-scale plant AlphaOne is hence fully funded, with the final
investment decision scheduled by the end of the first quarter 2025.
"The operational start-up of our existing pilot plant at Herøya has been a
success with the confirmed performance of our products, and we have recently
signed three commercial sales agreements with pharmaceutical customers. The
Innovation Norway loan is an important piece of the financing required to
establish commercial production of alpha-emitters, and we have built a solid
foundation for a final investment decision for AlphaOne by the end of the first
quarter," says Jasper Kurth, CEO of Thor Medical.
Thor Medical carried out a private placement raising gross proceeds of NOK 173
million in December, and combined with the NOK 90 million loan commitment and
additional working capital arrangements this is expected to fully fund the
planned AlphaOne plant through construction and ramp-up. A final investment
decision is expected after completion of ongoing engineering planning and a
supplier tendering process.
The AlphaOne plant will enable Thor Medical to scale annual production of
radioisotopes to around 25,000 patient doses after five years of operations,
supporting the development of groundbreaking cancer therapies from several
international radiopharmaceutical companies. Thor Medical finalized the AlphaOne
concept study during the fourth quarter of 2024, estimating total capital
requirements of USD 30 million including working capital, overhead and
contingency allocations. At full capacity, the plant is projected to generate
around NOK 400 million in revenue and positive cash flows.
"Thor Medical represents an important industry for Norway. The healthcare sector
is one of the export initiatives the Government has given us the responsibility
for, with the goal of increasing exports. We will achieve this through
systematic efforts that allow companies to utilize many of our programs. As a
representative of the process industry as well, Thor Medical demonstrates that
Norwegian companies can build on expertise developed in this country over many
years," says Håkon Haugli, CEO of Innovation Norway.
7.1.2025 07:45:01 CET | Thor Medical ASA | Non-regulatory press releases
Oslo, 7 January 2025: Thor Medical ASA, a leading emerging supplier of
alpha-emitters for next-generation precision cancer treatment, has received a
NOK 90 million loan facility commitment from Innovation Norway. The company's
first commercial-scale plant AlphaOne is hence fully funded, with the final
investment decision scheduled by the end of the first quarter 2025.
"The operational start-up of our existing pilot plant at Herøya has been a
success with the confirmed performance of our products, and we have recently
signed three commercial sales agreements with pharmaceutical customers. The
Innovation Norway loan is an important piece of the financing required to
establish commercial production of alpha-emitters, and we have built a solid
foundation for a final investment decision for AlphaOne by the end of the first
quarter," says Jasper Kurth, CEO of Thor Medical.
Thor Medical carried out a private placement raising gross proceeds of NOK 173
million in December, and combined with the NOK 90 million loan commitment and
additional working capital arrangements this is expected to fully fund the
planned AlphaOne plant through construction and ramp-up. A final investment
decision is expected after completion of ongoing engineering planning and a
supplier tendering process.
The AlphaOne plant will enable Thor Medical to scale annual production of
radioisotopes to around 25,000 patient doses after five years of operations,
supporting the development of groundbreaking cancer therapies from several
international radiopharmaceutical companies. Thor Medical finalized the AlphaOne
concept study during the fourth quarter of 2024, estimating total capital
requirements of USD 30 million including working capital, overhead and
contingency allocations. At full capacity, the plant is projected to generate
around NOK 400 million in revenue and positive cash flows.
"Thor Medical represents an important industry for Norway. The healthcare sector
is one of the export initiatives the Government has given us the responsibility
for, with the goal of increasing exports. We will achieve this through
systematic efforts that allow companies to utilize many of our programs. As a
representative of the process industry as well, Thor Medical demonstrates that
Norwegian companies can build on expertise developed in this country over many
years," says Håkon Haugli, CEO of Innovation Norway.
EnLogisk
I går kl 09:22
1390
Sweetspot skrev Rett opp i dag👍🏻 https://newsweb.oslobors.no/message/636027
Herlig. Opp 5%. Utrolig sterk omsetning på K 2,5' mill etter 25 min, lover godt for dagen. Investorer ser at AlfaOne gir flere hundre millioners kontrakter og fra kun 2 kunder er jo allerede K300-600'millioner i omsetning er sikret de neste årene. Det er meget sterkt. Her tror jeg at kursen vil bli kjørt bra opp, når analytikerere kommer på banen med kursmål og analyser. Kursløft kommer gjerne etter analyser.
Redigert i går kl 09:23
Seriøs
I går kl 09:30
1367
P.t 2.36% og variabel kurs ser det ut til . Men bra hvis analytikere vurderer caset og ikke Enlogisk:)
EnLogisk
I går kl 10:24
1135
Yeahhh... Alt er rigget for suksess. Good news her og der 👌🍾 Det bærer opp som forventet 4,76 %. Toget går, så får useriøs stå å kikke litt på toget. . Tut tut.. https://medwatch.no/nyheter/legemidler_biotek/article17783813.ece
Redigert i går kl 10:27
Seriøs
I går kl 15:39
767
Les heller på Facebook siden og der er du også oppfattet som useriøs hauser
Kjøper når det nærmer seg utløpsdato på rep emi som ikke er fulltegnet ennå.
Mye bra i Thor nå men den stikker ikke av
Kjøper når det nærmer seg utløpsdato på rep emi som ikke er fulltegnet ennå.
Mye bra i Thor nå men den stikker ikke av
Redigert i går kl 15:55
EnLogisk
I går kl 17:35
601
@sweetspot Den støtter jeg 100%. Vi satser på en dobling i Q1.
Må jo si at dagsomsetningen på K11`millioner er bra. Endte på kr 2,645 og opp over 4%. Håper vi brekker kr 3,- i løpet av kort tid. Da bærer det tekniske bildet Thor oppover. For det er fortsatt intet tak i det tekniske bildet. Den 22.nov bikket den kr 4 og den 28.nov bikket den kr 4. Thor sleit merkelig nok med å bryte kr 4,- For mange tok en tidlig gevinst. For de børsmeldingene skulle vel ha sendt Thor opp over kr 6. Men når bruddet på kr 4 er etablert, først da kan det virkelig bli gøy.
Denne setningen i dagens gode børsmelding om AlfaOne fabrikken på Herøya likte jeg:
"At full capacity, the plant is projected to generate
around NOK 400 million in revenue and positive cash flows."
Må jo si at dagsomsetningen på K11`millioner er bra. Endte på kr 2,645 og opp over 4%. Håper vi brekker kr 3,- i løpet av kort tid. Da bærer det tekniske bildet Thor oppover. For det er fortsatt intet tak i det tekniske bildet. Den 22.nov bikket den kr 4 og den 28.nov bikket den kr 4. Thor sleit merkelig nok med å bryte kr 4,- For mange tok en tidlig gevinst. For de børsmeldingene skulle vel ha sendt Thor opp over kr 6. Men når bruddet på kr 4 er etablert, først da kan det virkelig bli gøy.
Denne setningen i dagens gode børsmelding om AlfaOne fabrikken på Herøya likte jeg:
"At full capacity, the plant is projected to generate
around NOK 400 million in revenue and positive cash flows."
Redigert i går kl 17:39
Seriøs
I går kl 18:34
481
Hva med emisjonsakjene som ikke er fulltegnet. Vent med oppgang til de er solgt
EnLogisk
I går kl 21:12
261
Føre var skrev Der var det økonomiske på plass, tuuut og kjør
Sjekk ebita da folkens.. Hentet fra FB gruppen til Thor.
Jeg legger ut dagens meget gode meldingen her i sin helhet for de som ikke har lest den.
Jeg vet mange med meg er frustrert over kursutviklingen. Det har kommet 2 meget gode meldinger som derisker caset betydelig. Kursen er nå lavere enn før første meldingen kom før jul. Det er å anta at dette dessverre skyldes emisjonen og reparasjons emisjonen. Jeg tror og håper at vi kan se en bedre utvikling og fokus på nye avtaler og analyse etter 24 januar når tegning rep emi går ut. Jeg regner med neste melding omfatter avtale med Oncoinvent.
Forøvrig misforstår mange dette med final investment decision. Det er ingen usikkerhet rundt teknologien. Den er bekreftet i forrige melding, og vareprøven medførte ny avtale med selskapet fra Australia. Final investment decision FID handler om tekniske løsninger, bestilling av komponenter ifm oppskalering av piloten på Herøya. Lokalene til Alpha One står allerede klar vegg til vegg med dagens piloten. Det er derfor det kun tar 12 måneder før den nye fabrikken kan starte produksjon.
Merk også at kapasiteten i Alpha One vil øke fra 16000 doser første året til 25000 doser år 5 og 40000 doser år 10. Det betyr at uten videre kapitalbehov etter denne emisjonen, så vil Alpha One ha en omsetning på ca 640 millioner i 2035 med 50 % margin. Og dette med en forskningsmessig dosepris på 16000 kr pr dose. Hvis noen av kundene får FDA godkjent medisin i tidsperioden, blir kommersiell doseprisen og behovet for mer Thorium 228, betydelig!
Og det er her det virkelige potensialet ligger med utvidelse først til Alpha Two, dernest Alpha Global og 1 million pasientdoser. Og dette kan skje i samme tidsperiode. Dvs innfor 10 år! Så at Thor Medical har større potensiale enn Algeta er utvilsomt. Det er bare å ta frem kalkulatoren og regne på de tallene som er oppgitt av selskapet.
Alpha Two og Alpha Global vil sef medføre nytt kapitalbehov, men da er prisingen en helt annen. Det blir en spennende reise neste årene. Hver medisin som godkjennes av FDA, vil øke inntekspotensialet for Thor Medical, og mulighet for oppskalering til Alpha Two/Alpha Global.
Dere som ikke fikk aksjer i den ordinære emisjonen, kan tegne dere i rep emisjonen via VPS kontoen dere har. Den blir tilgjengelig fra 13 januar til 24 januar.
Jeg legger ut dagens meget gode meldingen her i sin helhet for de som ikke har lest den.
Jeg vet mange med meg er frustrert over kursutviklingen. Det har kommet 2 meget gode meldinger som derisker caset betydelig. Kursen er nå lavere enn før første meldingen kom før jul. Det er å anta at dette dessverre skyldes emisjonen og reparasjons emisjonen. Jeg tror og håper at vi kan se en bedre utvikling og fokus på nye avtaler og analyse etter 24 januar når tegning rep emi går ut. Jeg regner med neste melding omfatter avtale med Oncoinvent.
Forøvrig misforstår mange dette med final investment decision. Det er ingen usikkerhet rundt teknologien. Den er bekreftet i forrige melding, og vareprøven medførte ny avtale med selskapet fra Australia. Final investment decision FID handler om tekniske løsninger, bestilling av komponenter ifm oppskalering av piloten på Herøya. Lokalene til Alpha One står allerede klar vegg til vegg med dagens piloten. Det er derfor det kun tar 12 måneder før den nye fabrikken kan starte produksjon.
Merk også at kapasiteten i Alpha One vil øke fra 16000 doser første året til 25000 doser år 5 og 40000 doser år 10. Det betyr at uten videre kapitalbehov etter denne emisjonen, så vil Alpha One ha en omsetning på ca 640 millioner i 2035 med 50 % margin. Og dette med en forskningsmessig dosepris på 16000 kr pr dose. Hvis noen av kundene får FDA godkjent medisin i tidsperioden, blir kommersiell doseprisen og behovet for mer Thorium 228, betydelig!
Og det er her det virkelige potensialet ligger med utvidelse først til Alpha Two, dernest Alpha Global og 1 million pasientdoser. Og dette kan skje i samme tidsperiode. Dvs innfor 10 år! Så at Thor Medical har større potensiale enn Algeta er utvilsomt. Det er bare å ta frem kalkulatoren og regne på de tallene som er oppgitt av selskapet.
Alpha Two og Alpha Global vil sef medføre nytt kapitalbehov, men da er prisingen en helt annen. Det blir en spennende reise neste årene. Hver medisin som godkjennes av FDA, vil øke inntekspotensialet for Thor Medical, og mulighet for oppskalering til Alpha Two/Alpha Global.
Dere som ikke fikk aksjer i den ordinære emisjonen, kan tegne dere i rep emisjonen via VPS kontoen dere har. Den blir tilgjengelig fra 13 januar til 24 januar.