Thor-Gigainntekt Kr 12 mrd og Ebitda margin på over 50% :-)
Folkens, det er heldigvis mye snakk om den nye Alpha One fabrikken til Thor. Det står i børsmeldingen av 25.nov: Endelig beslutning på Alpha One gigafabrikken er ventet innen utgangen av Q1-25.
Så børsmelder jo samtidig CEO i Thor et gigantisk års inntekts potensiale for selskapet på USD 1 milliard om noen år, og en fet Ebitda margin på 50%. Tygg litt på det og tenk frem i 3 år. Da kan Thor kan være en virkelig stor BIOTEK gigant.
Ikke glem at det norske biotek selskapet Algeta ble solgt til giganten Bayar for kr 17,6 Milliarder i år 2013, og Algeta ble da tatt av børs. Algeta hadde en børsverdi her på OSE, på over kr 13 milliarder og når budet på kr 17,6 milliarder kom, så sa aksjonærene: Ja takk.
TRMED: Alphaone-kapitalbehov estimeres til USD 30M
Publisert 25. nov. 2024
Oslo (Infront TDN Direkt): Thor Medical estimerer kapitalbehovet for "AlphaOne" til 30 millioner dollar, med endelig investeringsbeslutning ventet innen utgangen av første kvartal 2025.
Det fremgår av presentasjonsmateriellet i forbindelse med selskapets kapitalmarkedsdag mandag.
Kapitalen skal finansieres gjennom en kombinasjon av gjeld og egenkapital fra nye og eksisterende investorer/aksjonærer. Thor Medical har mottatt et indikativt lånetilbud på omtrent 25 prosent av kapitalbehovet. Ytterligere arbeidskapitalfinansiering vurderes, opplyses det.
Videre estimeres kapitalbehovet for både "AlphaTwo" og "AlphaGlobal" til rundt 100 millioner dollar hver.
Thor Medicals visjon for 2035 er å transformere kreftbehandling gjennom neste generasjons presisjonsbehandling. Selskapet viser til en planlagt produksjonskapasitet på over én million pasientdoser, med en forventet inntektsmulighet på over én milliard dollar. De sikter også mot en ebitda-margin på over 50 prosent.
TDN Direkt
Så børsmelder jo samtidig CEO i Thor et gigantisk års inntekts potensiale for selskapet på USD 1 milliard om noen år, og en fet Ebitda margin på 50%. Tygg litt på det og tenk frem i 3 år. Da kan Thor kan være en virkelig stor BIOTEK gigant.
Ikke glem at det norske biotek selskapet Algeta ble solgt til giganten Bayar for kr 17,6 Milliarder i år 2013, og Algeta ble da tatt av børs. Algeta hadde en børsverdi her på OSE, på over kr 13 milliarder og når budet på kr 17,6 milliarder kom, så sa aksjonærene: Ja takk.
TRMED: Alphaone-kapitalbehov estimeres til USD 30M
Publisert 25. nov. 2024
Oslo (Infront TDN Direkt): Thor Medical estimerer kapitalbehovet for "AlphaOne" til 30 millioner dollar, med endelig investeringsbeslutning ventet innen utgangen av første kvartal 2025.
Det fremgår av presentasjonsmateriellet i forbindelse med selskapets kapitalmarkedsdag mandag.
Kapitalen skal finansieres gjennom en kombinasjon av gjeld og egenkapital fra nye og eksisterende investorer/aksjonærer. Thor Medical har mottatt et indikativt lånetilbud på omtrent 25 prosent av kapitalbehovet. Ytterligere arbeidskapitalfinansiering vurderes, opplyses det.
Videre estimeres kapitalbehovet for både "AlphaTwo" og "AlphaGlobal" til rundt 100 millioner dollar hver.
Thor Medicals visjon for 2035 er å transformere kreftbehandling gjennom neste generasjons presisjonsbehandling. Selskapet viser til en planlagt produksjonskapasitet på over én million pasientdoser, med en forventet inntektsmulighet på over én milliard dollar. De sikter også mot en ebitda-margin på over 50 prosent.
TDN Direkt
Redigert 08.01.2025 kl 07:40
Du må logge inn for å svare
EnLogisk
13.01.2025 kl 17:33
2770
Rep emi blir sannsynligvis ikke gjennomført, såfremt ikke CAR kan trekke opp kursen. Stop lossnposisjoner ble plukket i dag. Ned 5 % er helt normalt. Nel ble dratt ned 25%, så 5 % ned er ok. Mye ble rødt i dag. Mye ramla. Markedet er volatil. Det liker jeg, da åpner det seg trading muligheter. Kr 2,4 begynner å bli en god inngang.
Redigert 13.01.2025 kl 17:35
Seriøs
13.01.2025 kl 20:18
2555
2 kr eller lavere blir bedre inngang. Hvis de dropper rep emien så kommer det en lavere innen kort tid. De må ha penger til sine prosjekter og det koster. Inntekter uteblir på en lang stund.
Det tyder dessverre på at caset er lite attraktivt når kursen faller så mye under emisjonskurs.
Det kan ikke utelukkes et mye bredere fall når investorene mister troen. Mange her har kjøpt på høye kurser og det som følge av massiv hausing. Jeg har trua på Thor på lang sikt men ikke nå.
Det tyder dessverre på at caset er lite attraktivt når kursen faller så mye under emisjonskurs.
Det kan ikke utelukkes et mye bredere fall når investorene mister troen. Mange her har kjøpt på høye kurser og det som følge av massiv hausing. Jeg har trua på Thor på lang sikt men ikke nå.
Marketwatch
13.01.2025 kl 21:15
2429
Ifølge tidligere meldinger, så har de, inkl. lånet fra Innovasjon Norge, tilstrekkelig kapital til å starte opp produksjonen, noe som sannsyligvis blir vedtatt ganske snart. At de evt. ikke får inn vel 25mill. fra rep. emisjonen vil nok ikke ha så mye å si i denne sammenhengen. Tegningsperioden for rep. emisjonen løper en tid fremover, kan brått vise seg å være attraktivt å tegne seg til kr 2,50 likevel. Den opprinnelige emisjonen til kr 2,50 var tross alt flere ganger overtegnet.
Redigert 13.01.2025 kl 21:17
EnLogisk
13.01.2025 kl 22:28
2241
Ja. Spennende tider. Nye kontrakter vil løfte, men det er volatilt i alt på børsen nå. Flere aksjonærer i Thor tror det vil poppe inn en neste store kontrakt fra Oncoinvent ASA(som er på børs), som driver med produkter som Thor leverer. Her fra Oncoinvent sin hjemmeside:
Radspherin®
Oncoinvents lead product candidate treats cancer in the peritoneal cavity
Description of the product
Inorganic microparticles as carriers of alpha-emitters
High-power radiation with a short range
Short half-life of the radionuclide
Microparticles which degrade slowly in the body
Regional retention of effective radiation dose
Radspherin®
Oncoinvents lead product candidate treats cancer in the peritoneal cavity
Description of the product
Inorganic microparticles as carriers of alpha-emitters
High-power radiation with a short range
Short half-life of the radionuclide
Microparticles which degrade slowly in the body
Regional retention of effective radiation dose
Redigert 13.01.2025 kl 22:29
JMA
I går kl 00:36
2072
Kjære Seriøs. Som leder for AG Thor Medical og representant for 1300 småaksjonærer i gruppa, så er jeg av og til innom her og skriver. Jeg vet ikke om du er medlem av AG gruppen, hva agendaen din er, men jeg synes det er trist at jeg får henvendelser om skremselspropaganda basert på manglende innsikt. Når du har Seriøs som nick, så forplikter det. Så i all respekt ber jeg deg i hvert fall opptre nøktern og faktabasert når du forsøker snakker ned aksjekursen. Det gjør du ikke nå.
Du har tydeligvis ikke satt deg inn i caset, og jeg skal ikke ha gående en negativ dialog med en anonym bruker. Det gidder jeg ikke, så mitt bidrag blir med denne kommentaren. For å arrestere deg, så kan jeg i hvert fall si at selskapet er full investert til de er cash positive etter at Alpha One er i gang. Og det helt uavhengig om rep emisjonen blir gjennomført. Rep emi er ubetydelig ift utvanning, men gir selskapet penger til noen flere stillinger til å forske på flere inntektsmuligheter. Derfor har jeg oppfordret aksjonærer til å tegne seg i rep emi. Både hoved og rep emi er innvanende emisjoner som skal skape vekst. Inntektene kommer i 2026. Det er ikke lenge til innen Biotech!
Du har tydeligvis ikke satt deg inn i caset, og jeg skal ikke ha gående en negativ dialog med en anonym bruker. Det gidder jeg ikke, så mitt bidrag blir med denne kommentaren. For å arrestere deg, så kan jeg i hvert fall si at selskapet er full investert til de er cash positive etter at Alpha One er i gang. Og det helt uavhengig om rep emisjonen blir gjennomført. Rep emi er ubetydelig ift utvanning, men gir selskapet penger til noen flere stillinger til å forske på flere inntektsmuligheter. Derfor har jeg oppfordret aksjonærer til å tegne seg i rep emi. Både hoved og rep emi er innvanende emisjoner som skal skape vekst. Inntektene kommer i 2026. Det er ikke lenge til innen Biotech!
EnLogisk
I går kl 06:32
1923
Tusen takk @IMA. Så bra at bringer frem fakta for de usannheter, da han @seriøs ble jo oppfattet som svært useriøs nå han farer med sine uriktige innlegg.
Seriøs
I går kl 07:55
1788
Enlogisk. Vi får se hvem som får rett. Sist du korrigerte meg med at rep emi ikke kom, så tok du feil igjen
JMA. Fint innlegg men usikker på om du har rett med tanke på rep emien. Utvikling koster
JMA. Fint innlegg men usikker på om du har rett med tanke på rep emien. Utvikling koster
EnLogisk
I går kl 21:57
1271
Jepp. Ikke all verden i omsetning kr 5,8 mill, men vår venn Thor gikk opp over 4%. Kurs nå kr 2.50,- i dag. Thor er opp 59% siste 3 mnd, og pilen peker oppover i det tekniske diagrammet. Biotek er hot når det treffer som Thor.
EnLogisk
I dag kl 00:15
1093
Føre var skrev Jaja, kansje det er i dag oppgangen kommer:)
JMA igjen takk for ditt innlegg som du skriver: "For å arrestere deg @seriøs, så kan jeg i hvert fall si at selskapet er full investert til de er cash positive etter at Alpha One er i gang." Så leste jeg og i Varden at selskapet vil tjene kr 400 millioner årlig når de 2 første fabrikkene er oppe og går.
JMA
I dag kl 00:34
1066
Enlogisk, takk for det. Og takk for engasjement her inne. MEN... du må bygge positiviten til aksjen på saklig og nøktern fakta så du blir tatt seriøst. Vær grei å les deg opp på børsmeldinger og innlegg på AG Thor Medical.
Her presterer du faktisk å å påstå en kardinalfeil som er negativ. Vær forsiktig med hva du sprer.
Alpha One er 1 fabrikk. Den skal kunne produsere 40000 brukerdoser om 10 år når den har full kapasitet. 25000 om 5 år. 400 millioner i omsetning på 25000 doser. 16000 kr pr dose til klinisk forskning. 640 millioner i inntekt på full kapasitet om 10 år. Men dette er jo KUN starten.
Konseptet kan oppskaleres når markedet trenger mer Thorium 228. Og man trenger ikke bygge Alpha Two og Alpha Global som helt nye fabrikker. Man kan bruke eksisterende infrastruktur og tomme bygninger slik som de gjør på Herøya! Det blir selvfølgelig større skala. Derfor kan dette gå fort ift ordinære byggeprosesser.
Alpha Two og Alpha Global har 100 mill USD i investeringskostnader pr fabrikk. Men når disse 2 er fult oppe å gå så kan Thor Medical produsere 1 million doser. Forventningen fra selskapet er at Alpha Global eksisterer i 2035 og at selskapet produserer 1 million doser. Da kan du begynne å regne og selskapet har 50 % margin.
Men disse 2 fabrikkene vil kreve en eller flere FDA godkjenninger, dvs at noen medisiner blir godkjent til kommersielt bruk. Da blir prisen en helt annen en 16000 kr pr dose. Hvor mye vet ingen pr nå. Men du kan regne på dagens pris så blir det fortsatt vanvittige tall.
Så det er bare å heie på alle biotech selskaper i verden som forsker på radiopharmasi med bruk av henfallskjeden til Th 228!!!
Her presterer du faktisk å å påstå en kardinalfeil som er negativ. Vær forsiktig med hva du sprer.
Alpha One er 1 fabrikk. Den skal kunne produsere 40000 brukerdoser om 10 år når den har full kapasitet. 25000 om 5 år. 400 millioner i omsetning på 25000 doser. 16000 kr pr dose til klinisk forskning. 640 millioner i inntekt på full kapasitet om 10 år. Men dette er jo KUN starten.
Konseptet kan oppskaleres når markedet trenger mer Thorium 228. Og man trenger ikke bygge Alpha Two og Alpha Global som helt nye fabrikker. Man kan bruke eksisterende infrastruktur og tomme bygninger slik som de gjør på Herøya! Det blir selvfølgelig større skala. Derfor kan dette gå fort ift ordinære byggeprosesser.
Alpha Two og Alpha Global har 100 mill USD i investeringskostnader pr fabrikk. Men når disse 2 er fult oppe å gå så kan Thor Medical produsere 1 million doser. Forventningen fra selskapet er at Alpha Global eksisterer i 2035 og at selskapet produserer 1 million doser. Da kan du begynne å regne og selskapet har 50 % margin.
Men disse 2 fabrikkene vil kreve en eller flere FDA godkjenninger, dvs at noen medisiner blir godkjent til kommersielt bruk. Da blir prisen en helt annen en 16000 kr pr dose. Hvor mye vet ingen pr nå. Men du kan regne på dagens pris så blir det fortsatt vanvittige tall.
Så det er bare å heie på alle biotech selskaper i verden som forsker på radiopharmasi med bruk av henfallskjeden til Th 228!!!
Redigert i dag kl 01:54
Seriøs
I dag kl 08:06
831
Hvor mye er Thor ned siden toppen? Der glemmer du og du kjøpte jo mer på en trade på mye høyere kurs enn i dag. Det som ødelegger mye for Thor er korte horisonter for investorer. Mange selger da de ikke får kursutvikling som de håpet på etter å ha lest mange spådommer fra hausere.
Seriøs
I dag kl 08:16
804
Nicket seriøs kom under starten av investor. Leste så mye negativt om aksjene jeg var inni og tenkte at Seriøs måtte være et bra nick🙏
Mange fikk rett i sine dommedagspådommer men er man inne så vil man bare være mottakelig for positivitet , slik er vi
Har nå mer erfaring og vet hvem som kan sine caser og hører på de. Enlogisk er en jeg ikke hører på da han er trader og kortsiktig. Sitter nå med en del tap fra han / hun tradet fra høyere kurser og vil nok ha kursen raskt opp
Mange fikk rett i sine dommedagspådommer men er man inne så vil man bare være mottakelig for positivitet , slik er vi
Har nå mer erfaring og vet hvem som kan sine caser og hører på de. Enlogisk er en jeg ikke hører på da han er trader og kortsiktig. Sitter nå med en del tap fra han / hun tradet fra høyere kurser og vil nok ha kursen raskt opp
InnerTier
I dag kl 09:49
624
Balansegang, gull og sverte, jubel og smerte ...........
Alternativt smart og bare vente, med KR 2 i mente ....,
Alternativt smart og bare vente, med KR 2 i mente ....,
EnLogisk
I dag kl 15:05
404
Føre var skrev Jaja, kansje det er i dag oppgangen kommer:)
Glimrende å se at det er idag utført et saftig bra innsidekjøp for ca kr 500.000,- Dette bekrefteter at innsidere har trua på Thor.
Nærstående til Thor sin stureleder: Oslo (Infront TDN Direkt): Ekornhuset AS, som er nærstående til styreleder Ludvik Sandnes i Thor Medical, har kjøpt 200.000 aksjer i Thor Medical til kurs 2,491 kroner, ifølge en melding onsdag.
Nærstående til Thor sin stureleder: Oslo (Infront TDN Direkt): Ekornhuset AS, som er nærstående til styreleder Ludvik Sandnes i Thor Medical, har kjøpt 200.000 aksjer i Thor Medical til kurs 2,491 kroner, ifølge en melding onsdag.
Redigert i dag kl 17:01
Seriøs
I dag kl 16:15
259
Enlogisk ble litt ivrig her ja. Dette er «støtte kjøp for å få unna emisjonen denne uken.
EnLogisk
I dag kl 17:14
137
@Billvonka Innsideren kjøpte 200.000 Thor aksjer over børs. Innsidere har da kjøpt Thor aksjer lavere enn emisjonskurs. Dette har ingen til med støttekjøp å gjøre, slik som @useriøs dessverre skriver i sitt atter usanne innlegg. Dette er en investering, på lik linje som det jeg gjør. Jeg handlet og Thor aksjer til under emi kurs. Det er jo hyggelig.