Elliptic Laboratories (ELABS)

Mattelæreren
ELAB 05.12.2024 kl 08:37 3208

Elliptic Laboratories (ELABS) får flere og flere kontrakter. Kostnader holdes stabilt, mens salg øker og inntektene vokser. Fremdeles røde tall ,men tallene blir bedre Q for Q og sannsynlig med sorte tall i Q1 eller Q2. Den ligger historisk lavt. Vurderer dette som en fantastisk kjøpsmulighet på dette nivået. Jeg har gått "all in"
Mattelæreren
06.12.2024 kl 08:13 3219

Nye leveranser. De inngår nå i stadig flere pc'er og smarttelefoner. Jeg tror dette blir en sikker vinner i 2025

“This announcement of the vivo Y300 Plus is a great example of how our AI Virtual Smart Sensor Platform™ is creating a network effect for large OEMs,” stated Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs. “Innovative smartphone makers like vivo are now leveraging our AI software platform to deliver Contextual Intelligence to their devices. Expanding seamless interoperability between OSes, platforms, and even devices will empower OEMs like vivo to create ecosystems of devices that are greener, smarter, and more user-friendly.”
Ulcus Molle
07.12.2024 kl 09:09 3088

Jeg synes også at selskapet ser spennende ut. Absolutt positivt at det stadig kommer nye kunder inn som vil ta i bruk teknologien deres. Lenovo er stor og implementerer smart share i stadig flere modeller. Dette blir bra, helt sikkert. Utfordringen sik jeg ser det, er at de brenner penger. Så langt litt over 60mil, og de hadde vel en kontantbeholdning på ca 120 mill i q3. (med alle mulig forbehold, da det er fritt etter eget hode). Hvis de ikke leverer sorte tall i q1, så vil de ha behov for kapitalinnhenting. Hvor sikkert er det at det blir sorte tall i q1?
YL
07.12.2024 kl 10:34 3039

Har notert meg det samme, samt at posten kundefordringer er like høy som hele omsetningen hittil i -24. Selskapet opplyser at dette ikke er forfallt. Altså har kundene utrolig gode betalingsbetingelser. Men kommer pengene inn sikrer det ett års drift eller så. Har selv kjøpt litt denne uka på lave 9. Hvis selskapet etter hvert innfrir egne "spådommer" kan det være en veldig grei inngang.
johe
09.01.2025 kl 13:01 2641

Har sett litt på ELABS i det siste, og kan ikke helt forstå hvorfor ikke det er mer blest om denne aksjen, er det noe jeg ikke ser her? riktig segment og bra med ordrereserver. Og som trådstarter skriver lavt priset.
Sunn Skepsis
09.01.2025 kl 13:08 2622

Ledelsen har ikke tillit.
johe
09.01.2025 kl 14:09 2564

Håpet på noe mer utfyllende svar....ser også at du er en som bare slenger ut noen kommentarer her og der uten noe mer tyngde.
Redigert 09.01.2025 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
YL
09.01.2025 kl 14:28 2538

Det HAR vært mer blest om aksjen, se kursutvikling fra børsnotering og frem til i dag. Hvis du leser børsmeldinger etc så vil du se at det etter hvert ble en del utsettelser på når selskapet skulle nå sine uttalte mål om omsetning på Nok 500 mill. Derfor er markedet naturlig nok noe avventende.
johe
09.01.2025 kl 14:57 2500

Takk for svar, ja jeg leser meldinger, nyheter og fremtidige trender, og handler etter hva som er og kommer, ikke etter hva som var.
Bjørn 1212
09.01.2025 kl 16:18 2437

ELABS på FA-TV i dag: "Forventer stor vekst" https://tv.finansavisen.no/nb/watch/1722
YL
09.01.2025 kl 16:49 2394

Fornuftig det. Men man skal ikke kimse av fortida heller. Sier ofte noe om hva som kan komme. Feks nye utsettelser. Selv har jeg gamblet på at "noe" skjer i løpet av 2025.
Jokka
10.03.2025 kl 09:35 1883

Veldig lite interesse rundt denne aksjen om dagen. Jeg trodde den kom til å snu opp etter de gode kvartalstallene Q4. Hvorfor er det ikke flere som kjøper?
johe
11.03.2025 kl 08:09 1709

Lite interesse her på FA forumet, ta en titt på Nordnet.
Allgasnobrakes
11.03.2025 kl 16:20 1590

Eller på Tekinvestor. Veldig lite interesse på FA for Elabs.
Bjørn 1212
14.03.2025 kl 09:28 1350

Noe mer aktivitet på riktig ticker: https://www.finansavisen.no/forum/ticker/ELABS
Myrabakk
23.03.2025 kl 20:21 1067

Interessant, Elabs på Topp10 i Europa!
"High Growth Tech Stocks In Europe To Watch March 2025"

https://finance.yahoo.com/news/high-growth-tech-stocks-europe-100820465.html
nima
23.03.2025 kl 20:25 1055

hysh hysh bare å fylle på mens kursen er så lav, den kommer nok når vi nærmer oss q 1
velkjent
23.03.2025 kl 20:39 1028

Fylte litt på da resultatet for 4Q var svært godt, men så falt kursen igjen.... Dette er da ikke en shipping-aksje.
tenketanken
27.03.2025 kl 11:14 718

Selskapet har øket Oms. 91% og underskudd i -23 opp 119 % til Overskudd -24
Egenkapitalen økes med 20 mil. og samtidig redusert gjelden 7 mil.
De har en likviditet 3x kortsiktig gjeld, bare mot kontanter. Det kan tyde fra balansen at
de har lang kundekreditt som «salgsgest». Det vil dramatisk øke likviditeten, ved forfall.
Selskapets produkter antar jeg ,er mer og mindre hyllevare ,når de først er utviklet.
I så fall kan de skalere fort opp ,eksisterende og nye kunder ,på små kostnader.
Fremgangen for selskapet fra -23 til -24 er påtagende positivt. Dermed er det å anta
,at trenden vil forsterke seg videre i -25. Gjenkjøp og lisenser skal etter hvert også
bli en større del av omsetningen ,samtidig som nye kunder også lar seg rive med.
Etter mine forutsetninger ,så ser jeg dette som et meget spennende selskap!

Redigert 27.03.2025 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
Eankee
02.04.2025 kl 11:16 421

Oslo, Norway --- Elliptic Labs (OSE: ELABS), a global AI software company and the world leader in AI Virtual Smart Sensors™ currently deployed in over half a billion devices, has signed a new expansion contract with an existing smartphone customer - a Top-3 global smartphone OEM - for minimum11 confirmed models. These models are scheduled for market launch within the upcoming 12-15 months.

“Elliptic Labs grew its smartphone business by 144% in 2024, launching on 66 models. In 2025, we’ve just signed our third expansion contract, adding another 11 smartphone models. This brings the total to a minimum of 41 models scheduled for deployment over the next 12 to 15 months,” said Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs. “This continued growth highlights our accelerating market momentum. The world’s top smartphone manufacturers consistently choose our AI Virtual Smart Sensor Platform™ because they see it as a core driver of innovation. Our platform offers the intelligence and scale OEMs need to deliver greener, smarter, and more intuitive devices.”

AI Virtual Proximity Sensor INNER BEAUTY
Elliptic Labs’ AI Virtual Proximity Sensor detects when a user holds their phone up to their ear during a call, allowing the smartphone to turn off its display and disable its screen’s touch functionality. This keeps the user’s ear or cheek from triggering unwanted actions during the call, such as hanging up or dialing numbers. Turning off the screen also helps conserve battery life.

Proximity detection is a core capability that is used in all smartphones, but Elliptic Labs’ AI Virtual Proximity Sensor is a unique, software-only solution that delivers robust proximity detection without the need for a dedicated hardware sensor. By replacing hardware sensors with software sensors, the AI Virtual Proximity Sensor reduces device cost and eliminates sourcing risk.

Contacts
Investor Relations:
Lars Holmøy
Lars.Holmoy@ellipticlabs.com

PR Contact:
Patrick Tsui
pr@ellipticlabs.com

About Elliptic Labs
Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensor Platform™ brings contextual intelligence to devices, enhancing user experiences. Our technology uses proprietary deep neural networks to create AI-powered Virtual Smart Sensors that improve personalization, privacy, and productivity.

Currently deployed in over 500 million devices, our platform works across all devices, operating systems, platforms, and applications. By utilizing system-level telemetry data to cloud-based Large Language Models (LLMs), the AI Virtual Smart Sensor Platform delivers the unrivaled capability to utilize output data from every available data source. This approach allows devices to better understand and respond to their environment, making technology more intuitive and user-friendly. At Elliptic Labs, we’re not just adapting to the future of technology – we’re actively shaping it. Our goal is to continue pushing the boundaries of contextual intelligence, creating more intuitive and powerful experiences for users worldwide.

Elliptic Labs is headquartered in Norway with presence in the USA, China, South-Korea, Taiwan, and Japan. The company is listed on the Oslo Stock Exchange.  Its technology and IP are developed in Norway and are solely owned by the company.