Elliptic Laboratories (ELABS)

Mattelæreren
ELAB 05.12.2024 kl 08:37 1040

Elliptic Laboratories (ELABS) får flere og flere kontrakter. Kostnader holdes stabilt, mens salg øker og inntektene vokser. Fremdeles røde tall ,men tallene blir bedre Q for Q og sannsynlig med sorte tall i Q1 eller Q2. Den ligger historisk lavt. Vurderer dette som en fantastisk kjøpsmulighet på dette nivået. Jeg har gått "all in"
Mattelæreren
06.12.2024 kl 08:13 964

Nye leveranser. De inngår nå i stadig flere pc'er og smarttelefoner. Jeg tror dette blir en sikker vinner i 2025

“This announcement of the vivo Y300 Plus is a great example of how our AI Virtual Smart Sensor Platform™ is creating a network effect for large OEMs,” stated Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs. “Innovative smartphone makers like vivo are now leveraging our AI software platform to deliver Contextual Intelligence to their devices. Expanding seamless interoperability between OSes, platforms, and even devices will empower OEMs like vivo to create ecosystems of devices that are greener, smarter, and more user-friendly.”
Ulcus Molle
07.12.2024 kl 09:09 833

Jeg synes også at selskapet ser spennende ut. Absolutt positivt at det stadig kommer nye kunder inn som vil ta i bruk teknologien deres. Lenovo er stor og implementerer smart share i stadig flere modeller. Dette blir bra, helt sikkert. Utfordringen sik jeg ser det, er at de brenner penger. Så langt litt over 60mil, og de hadde vel en kontantbeholdning på ca 120 mill i q3. (med alle mulig forbehold, da det er fritt etter eget hode). Hvis de ikke leverer sorte tall i q1, så vil de ha behov for kapitalinnhenting. Hvor sikkert er det at det blir sorte tall i q1?
YL
07.12.2024 kl 10:34 785

Har notert meg det samme, samt at posten kundefordringer er like høy som hele omsetningen hittil i -24. Selskapet opplyser at dette ikke er forfallt. Altså har kundene utrolig gode betalingsbetingelser. Men kommer pengene inn sikrer det ett års drift eller så. Har selv kjøpt litt denne uka på lave 9. Hvis selskapet etter hvert innfrir egne "spådommer" kan det være en veldig grei inngang.
johe
I går kl 13:01 391

Har sett litt på ELABS i det siste, og kan ikke helt forstå hvorfor ikke det er mer blest om denne aksjen, er det noe jeg ikke ser her? riktig segment og bra med ordrereserver. Og som trådstarter skriver lavt priset.
Sunn Skepsis
I går kl 13:08 373

Ledelsen har ikke tillit.
johe
I går kl 14:09 315

Håpet på noe mer utfyllende svar....ser også at du er en som bare slenger ut noen kommentarer her og der uten noe mer tyngde.
Redigert i går kl 14:11 Du må logge inn for å svare
YL
I går kl 14:28 291

Det HAR vært mer blest om aksjen, se kursutvikling fra børsnotering og frem til i dag. Hvis du leser børsmeldinger etc så vil du se at det etter hvert ble en del utsettelser på når selskapet skulle nå sine uttalte mål om omsetning på Nok 500 mill. Derfor er markedet naturlig nok noe avventende.
johe
I går kl 14:57 254

Takk for svar, ja jeg leser meldinger, nyheter og fremtidige trender, og handler etter hva som er og kommer, ikke etter hva som var.
Bjørn 1212
I går kl 16:18 189

ELABS på FA-TV i dag: "Forventer stor vekst" https://tv.finansavisen.no/nb/watch/1722
YL
I går kl 16:49 144

Fornuftig det. Men man skal ikke kimse av fortida heller. Sier ofte noe om hva som kan komme. Feks nye utsettelser. Selv har jeg gamblet på at "noe" skjer i løpet av 2025.