ÅRETS JULEGAVE
Dette er dagen det kan gjøres et skikkelig varp (utbytte).
LAST DAY- 6/12
EX- DATE- 9/12
RECORD - DATE - 10/12
UTBETALING 18/12
Til slutt krydres dagen med en børsmelding.
Kan neppe bli bedre.
LAST DAY- 6/12
EX- DATE- 9/12
RECORD - DATE - 10/12
UTBETALING 18/12
Til slutt krydres dagen med en børsmelding.
Kan neppe bli bedre.
-
«
- 1
- 2 »
HALLOA
06.12.2024 kl 11:43
5851
De store gutta koser seg.
Det kommer vel et raid lengre ut på dagen av vanlige folk som vil ha utbytte - sikreste
måte å tjene penger på.
Det kommer vel et raid lengre ut på dagen av vanlige folk som vil ha utbytte - sikreste
måte å tjene penger på.
HALLOA
06.12.2024 kl 11:52
5832
Glemte å si - det du kjøper i dag kan du selge på mandag,
og likevel motta utbytte.
og likevel motta utbytte.
Hardly
06.12.2024 kl 12:05
5869
Det du kjøper for i dag kan du selge på mandag til en kurs 14 kr lavere enn du kjøpte for.
Den totale verdien til investoren er dermed uendret etter utbyttet.
Ikke akkurat mye å tjene på dette.
Eller du kan selge alt i dag og kjøpe på mandag til 14 kr lavere kurs og ikke få tilsvarende som utbytte.
Hipp som happ.
Den totale verdien til investoren er dermed uendret etter utbyttet.
Ikke akkurat mye å tjene på dette.
Eller du kan selge alt i dag og kjøpe på mandag til 14 kr lavere kurs og ikke få tilsvarende som utbytte.
Hipp som happ.
Redigert 06.12.2024 kl 12:22
Du må logge inn for å svare
HALLOA
06.12.2024 kl 12:30
5794
Hva som lønner seg kan vel diskuteres.
Du kan da begynne å kjøpe deg opp igjen på en lavere kurs + motta utbytte den 18/12.
Neppe store risikoen i et solid selskap som HAUTO
Du kan da begynne å kjøpe deg opp igjen på en lavere kurs + motta utbytte den 18/12.
Neppe store risikoen i et solid selskap som HAUTO
Hardly
06.12.2024 kl 12:43
5773
Dersom vi holder utbytte problematikken utenfor er jeg enig i at selskapet er meget solid og verdt å sitte langsiktig i.
Utbytte beskattes 37,8%.
Utbytte beskattes 37,8%.
Redigert 06.12.2024 kl 14:40
Du må logge inn for å svare
HALLOA
06.12.2024 kl 13:23
5709
Ved siste utbytte fra HAUTO ble gapet tettet rimelig fort.
Jeg ser dette som en vinn vinn mulighet.- med sikkerhet i utbytte.
Jeg ser dette som en vinn vinn mulighet.- med sikkerhet i utbytte.
bernes
06.12.2024 kl 15:13
5580
Dette utbytte er gjort som tilbakebetaling av aksjekapital og derfor skattefritt.
Button
06.12.2024 kl 15:28
5547
Utbyttet er ikke skattefritt! Tilbakebetaling av kapital gjør at skatten utsettes til den dagen du selger aksjene, hvis du har en vanlig aksjekonto. Har du aksjene på ask konto skatter du først når du har tatt ut mer enn investert beløp, altså av fortjeneste.
Redigert 06.12.2024 kl 16:50
Du må logge inn for å svare
Hardly
06.12.2024 kl 15:29
5534
Det har du helt rett i. Var ikke klar over at det var et slikt utbytte.
bernes
06.12.2024 kl 19:59
5348
Skatt på utbytte er skattefritt denne gang. Skatten kommer som gevinstbeskatning på aksjene ved salg ved at inngangen reduseres.
Forhåpentligvis vil skatten reduseres fra 2026 når ny regjering overtar i 2025.
HAUTO har lange kontrakter og vil fortsette utbytte i 2025/26 så det er vel bare å sitte videre.
Forhåpentligvis vil skatten reduseres fra 2026 når ny regjering overtar i 2025.
HAUTO har lange kontrakter og vil fortsette utbytte i 2025/26 så det er vel bare å sitte videre.
Max 8
06.12.2024 kl 23:59
5204
Enda en liten julegave på tampen av dagen før x- dag med mindre dette ikke delt tidliger
https://www.linkedin.com/posts/h-egh-autoliners-as_sustainableshipping-maritimeinnovation-customercommitment-activity-7270722675709280256-GDw9?utm_source=share&utm_medium=member_android
https://www.linkedin.com/posts/h-egh-autoliners-as_sustainableshipping-maritimeinnovation-customercommitment-activity-7270722675709280256-GDw9?utm_source=share&utm_medium=member_android
Hardly
09.12.2024 kl 18:51
4515
Administrerende direktør Andreas Enger i Höegh Autoliners har solgt aksjer i selskapet for over 50 millioner kroner, ifølge en børsmelding.
Engers investeringsselskap Damgård Invest har solgt 450.000 aksjer i Höegh Autoliners til en gjennomsnittspris på 114,6351 kroner per aksje. Samtidig har Enger solgt hele sin direkte eierandel på 116.584 aksjer til Damgård Invest for samme pris per aksje.
Etter transaksjonene eier Damgård Invest 908.719 aksjer i Höegh Autoliners, tilsvarende cirka 0,48 prosent av aksjene og stemmene i selskapet.
Totalt har Enger og hans selskap solgt aksjer for rundt 51,6 millioner kroner i denne omgang.
Mandag stengte Höegh-aksjen på 112,8 kroner. Den har steget rundt 84 prosent hittil i 2024.
Engers investeringsselskap Damgård Invest har solgt 450.000 aksjer i Höegh Autoliners til en gjennomsnittspris på 114,6351 kroner per aksje. Samtidig har Enger solgt hele sin direkte eierandel på 116.584 aksjer til Damgård Invest for samme pris per aksje.
Etter transaksjonene eier Damgård Invest 908.719 aksjer i Höegh Autoliners, tilsvarende cirka 0,48 prosent av aksjene og stemmene i selskapet.
Totalt har Enger og hans selskap solgt aksjer for rundt 51,6 millioner kroner i denne omgang.
Mandag stengte Höegh-aksjen på 112,8 kroner. Den har steget rundt 84 prosent hittil i 2024.
gw60
09.12.2024 kl 23:55
4201
HVA med å forklare hva du mener med å legge ut denne børs meldingen uten kommentar! Tenker du at vi må rømme selskapet?
Redigert 10.12.2024 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
kodenavn
10.12.2024 kl 00:37
4153
Så på investeringsselskapet hadde han 1.242.000 aksjer, og på privaten 116.000
Nå har han igjen 908.000 på selskapet , og har netto solgt 450,000, altså en treddel. Det må være lov.
Nå har han igjen 908.000 på selskapet , og har netto solgt 450,000, altså en treddel. Det må være lov.
gw60
10.12.2024 kl 00:59
4129
Ja, men kanskje dårlig tidspunkt. dette vil sannsynligvis senke kursen i Hauto..100 neste?? Det er store beløp her det er snakk om!
Redigert 10.12.2024 kl 01:04
Du må logge inn for å svare
kodenavn
10.12.2024 kl 08:56
3811
Absolutt ikke gw60. Slapp helt av.
Car Carriers: Chinese car exports up 4.7% y/y
Car Carriers: Chinese car exports up 4.7% y/y
HALLOA
10.12.2024 kl 09:15
3757
De har nå gjennomført en om omorganisering som er
børsmeldt for lenge siden." Noen" kjøper på billigsalg.
børsmeldt for lenge siden." Noen" kjøper på billigsalg.
HALLOA
10.12.2024 kl 10:06
3634
Ingen endring på kursmålene så langt.
Her er vi prisgitt storkapitalen som må få gjøre seg ferdig, før katapult effekten slår inn.
Lykke til.
Her er vi prisgitt storkapitalen som må få gjøre seg ferdig, før katapult effekten slår inn.
Lykke til.
GullHårAllOve
10.12.2024 kl 11:12
3523
Hvorfor 100?
Noen har jo kjøpt disse aksjene også.
Å overtolke dette er vel ikke helt nødvendig tenker jeg.
Ikke mange dagene siden HAUTO var på forsiden av diverse aviser med ny kontraktsignering. Leverte god november. Fremtiden blir formidlet som lys.
Hva har endret seg fundamentalt?
Overhodet ikke uvanlig at CEO selger aksjer. Nvidia bossen har gjort det. Spotify bossen har gjort. Og mange flere...
Går nok helt fint dette skal du se.....
Noen har jo kjøpt disse aksjene også.
Å overtolke dette er vel ikke helt nødvendig tenker jeg.
Ikke mange dagene siden HAUTO var på forsiden av diverse aviser med ny kontraktsignering. Leverte god november. Fremtiden blir formidlet som lys.
Hva har endret seg fundamentalt?
Overhodet ikke uvanlig at CEO selger aksjer. Nvidia bossen har gjort det. Spotify bossen har gjort. Og mange flere...
Går nok helt fint dette skal du se.....
HALLOA
10.12.2024 kl 11:33
3471
Det kan se ut som CEO Enger har overført/solgt aksjene til seg selv.
Blir noe usikker på denne transaksjonen.
Blir noe usikker på denne transaksjonen.
gw60
10.12.2024 kl 12:54
3362
Ja, ser det også er nevnt på Nordnet tråden. https://www.nordnet.no/aksjer/kurser/hoegh-autoliners-hauto-xosl
Redigert 10.12.2024 kl 12:56
Du må logge inn for å svare
desirata
10.12.2024 kl 12:59
3349
Det blir heller ikke oppkjøp av Høegh fra Grimaldi, MSC eller andre. CEO hadde ikke solgt dersom dette var forventet, eller planer om slikt. Tror at kursen vil falle endel neste året, gjerne med 50-70% av utbytte,
karve
10.12.2024 kl 14:12
3243
Du kan jo ikke uten videre si at Høegh ikke blir kjøpt opp av Grimaldi. Påstanden om 50 - 70 % reduksjon utbytte og kursfall var heller ikke noe jeg ventet ville komme fra deg DESIRATA ? 🤔 Mener du har "pisket opp " Hauto og fremtiden lenge her , eller ?
Skorpionen
10.12.2024 kl 14:43
3179
Mye ubegrunnet panikk blant folk som skriver her og i andre forum. At enkelte i ledelsen velger å ta gevinst etter eventyrlig kursoppgang betyr naturligvis ikke at det er slutt på oppturen. Nå vet vi ikke hvem som kjøpte, men det at det er stort trykk også på kjøpersiden er et godt tegn. Andreas Enger har fortsatt stor eksponering mot selskapet og med den langsiktige kontraktsdekningen er det, tatt de kommende års forventede utbytter i betraktning, heller ikke så mye som kan gå ordentlig galt for oss aksjonærer. At kursen faller tilsvarende utbyttet på Ex-dag er like normalt som at den for gode selskaper tikker jevnt og trutt oppover mot neste utbytte. Dersom man ganske så realistisk forventer utbytte på minst 25,- pr. år de neste 3 år så er 70% av innsatsen allerede tilbakebetalt. Vi som har vært her en stund har allerede fått tilbakebetalt en stor del av det innskutte. At shipping er lunefullt har nok de fleste av oss smertelig erfart, men akkurat her er jeg ikke redd for stort fall som noen dommedagspredikerer på ulike forum. Jeg har mye og blir definitivt sittende.
Redigert 10.12.2024 kl 14:47
Du må logge inn for å svare
desirata
10.12.2024 kl 15:12
3116
En CEO vet alt hva som forgår. Dersom det var en liten sjanse for oppkjøp ville han ikke solgt.
Jeg er bullish bottom line, men vi må forvente at aksjekursen faller neste 2-3åra. Dette pga ordreboken som igjen vil gi fallende rater og brukt skip priser. Si teoretisk 80kr utbytte i 2025+26+27 og at aksjekursen faller med halvparten dvs 40kr, vil gi en kurs på 70kr. Men dersom rater og skipspriser crasher, kan aksjen falle mere. Det var poenget mitt.
Jeg er bullish bottom line, men vi må forvente at aksjekursen faller neste 2-3åra. Dette pga ordreboken som igjen vil gi fallende rater og brukt skip priser. Si teoretisk 80kr utbytte i 2025+26+27 og at aksjekursen faller med halvparten dvs 40kr, vil gi en kurs på 70kr. Men dersom rater og skipspriser crasher, kan aksjen falle mere. Det var poenget mitt.
HALLOA
11.12.2024 kl 08:52
2803
HAUTO er vel en av de beste på utbytt.
De har også den beste åpne informasjon til sine aksjonærer - en liten rapport i
begynnelsen av hver mnd.
De virker bunnsolide. Særlig den siste 5 års kontrakten.
Brukerne har også stor tillit til HAUTO.
De har også den beste åpne informasjon til sine aksjonærer - en liten rapport i
begynnelsen av hver mnd.
De virker bunnsolide. Særlig den siste 5 års kontrakten.
Brukerne har også stor tillit til HAUTO.
Mollen
11.12.2024 kl 09:31
2700
Blir der utbytte fra salg av et skip nå i 4. kvartal ? Hva ee konsensus vedr. utbytte nå for 4. kvartal ?
HALLOA
11.12.2024 kl 10:19
2620
De fikk inn en del mill. på salg av skip. Det var også diskutert utbytte, men vet ikke noe mer.
En ting er sikkert - skal du tjene penger må det satses på utbytte aksjer i dagens marked.
Følg med.
En ting er sikkert - skal du tjene penger må det satses på utbytte aksjer i dagens marked.
Følg med.
Mollen
16.12.2024 kl 11:10
1868
Ned i dag igjen… Det er vel rapporten til Walenius W. som drar ned i dag…sukk… dette tar ingen ende…
Gentry
16.12.2024 kl 11:58
1791
Fortsette dette til året ut, så hjelper det minst på formueskatten !
Winter is Here
16.12.2024 kl 12:17
1756
"Bilfrakt har lenge vært knallsterkt. Det siste året har imidlertid markedsaktører vært bekymret for blant annet høye skipsbestillinger og svakere bilsalg.
Flere risikofaktorer
«High & Heavy»-segmentet ventes å forbli dempet store deler av 2025, med en mulig bedring mot slutten av året, fremgår det i mandagens oppdatering.
– Geopolitisk risiko forblir i fokus, og vi ser økt risiko knyttet til handelskonflikter, fremhever rederiet.
Den mulige effekten av dette for Wallenius Wilhelmsen «kan ikke vurderes på nåværende tidspunkt».
– Andre risikofaktorer inkluderer utfordringer i forsyningskjeden, arbeidskonflikter og kostnadsøkninger. Vi merker oss også at flere bilprodusenter og «High& Heavy»-utstyrsprodusenter har trøbbel med salget, skriver rederiet."
https://e24.no/boers-og-finans/i/eMy19M/wallenius-wilhelmsen-knekk-paa-boers-analytiker-vraker-kjoep
Flere risikofaktorer
«High & Heavy»-segmentet ventes å forbli dempet store deler av 2025, med en mulig bedring mot slutten av året, fremgår det i mandagens oppdatering.
– Geopolitisk risiko forblir i fokus, og vi ser økt risiko knyttet til handelskonflikter, fremhever rederiet.
Den mulige effekten av dette for Wallenius Wilhelmsen «kan ikke vurderes på nåværende tidspunkt».
– Andre risikofaktorer inkluderer utfordringer i forsyningskjeden, arbeidskonflikter og kostnadsøkninger. Vi merker oss også at flere bilprodusenter og «High& Heavy»-utstyrsprodusenter har trøbbel med salget, skriver rederiet."
https://e24.no/boers-og-finans/i/eMy19M/wallenius-wilhelmsen-knekk-paa-boers-analytiker-vraker-kjoep
Redigert 16.12.2024 kl 12:17
Du må logge inn for å svare
Hardly
16.12.2024 kl 16:08
1564
De fleste risiko faktorene de trekker fram gjelder vel stort sett for de fleste selskapene på børsen og ikke bare bil frakt. Syntes de er litt tullete å dra fram disse som om dette er spesielt for dette selskapet.
Redigert 16.12.2024 kl 16:09
Du må logge inn for å svare
desirata
16.12.2024 kl 16:39
1531
Helt enig med deg, tull å dra fram om verden vil bestå. Det gjelder for alle virksomheter.
Jeg har følgt med Wawi i ca.2 år og aldri har mr. Kristoffersen klart å ha en god presentasjon. Aksjer faller ganske mye hver gang etterpå han legger fram. Derfor selg Wawi før presentasjon og kjøp en uke etterpå.
Jeg har følgt med Wawi i ca.2 år og aldri har mr. Kristoffersen klart å ha en god presentasjon. Aksjer faller ganske mye hver gang etterpå han legger fram. Derfor selg Wawi før presentasjon og kjøp en uke etterpå.
Skorpionen
17.12.2024 kl 19:52
934
Tungt i shipping for tiden, men nedsalget i Höegh virker noe overdrevet. I alle fall hvis man legger til grunn 8 kroner i utbytte for kvartal 4 og så 30 kroner i utbytte for 2025 og 2026. Dersom kursen i januar 2027 er høyere enn 36 kroner vil man ha tjent penger. Det virker som et ganske sikkert bet. Et usikkerhetsmoment jeg har fundert litt på. Ser at det skrives at disse langsiktige kontraktene på gode rater ikke inneholder opplysninger om volum? Stemmer det så er jo ikke inntektene fra disse spesielt sikre. Er det noen som sitter med tilstrekkelig informasjon som kan redegjøre for dette? Folk forventer oppgang i morgen fordi utbyttepengene er på konto. Jeg er imidlertid litt usikker på om det skifter så fort. Et par internasjonale fond har handlet en del aksjer de siste dagene uten at det ser ut til å hjelpe stort. Selgersiden er ganske tung. Lurer på hvilke vurderinger selgerne gjør seg. Velger de å se bort fra en utbyttepolitikk som fort kan gi 25% avkastning pr år de neste årene?
Redigert 17.12.2024 kl 20:06
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »