ÅRETS JULEGAVE
Dette er dagen det kan gjøres et skikkelig varp (utbytte).
LAST DAY- 6/12
EX- DATE- 9/12
RECORD - DATE - 10/12
UTBETALING 18/12
Til slutt krydres dagen med en børsmelding.
Kan neppe bli bedre.
LAST DAY- 6/12
EX- DATE- 9/12
RECORD - DATE - 10/12
UTBETALING 18/12
Til slutt krydres dagen med en børsmelding.
Kan neppe bli bedre.
-
«
- 1
- 2 »
Skorpionen
I dag kl 08:22
265
Prøvde å finne ut litt mer om hvilke volum som er forpliktet i de nye langsiktige kontraktene uten at jeg ble spesielt klok på det. Ser at SEB-analytiker Skånland uttaler at de inneholder "solide volumforpliktelser" og at "motpartsrisikoen er begrenset". Da er vel disse kontraktene å regne som så sikre som de kan bli. Det estimerte utbyttet på tett opp mot 70,- fra kvartal 4 og ut 2026 gjør vel også at nedsiderisikoen i aksjen er svært begrenset, mens oppsiden fra dagens nivåer bør være høy. Trekker man fra utbyttene har man tjent penger dersom aksjen befinner seg i intervallet 30-35 når vi går inn i 2027. Jeg var dum nok til å høre på pessimistiske analytikere som for noen år siden tegnet mørke fremtidsutsikter for MPC. Dessverre solgte jeg meg ut før utbyttene begynte. De som vendte det døve øret til og ble i MPC har fått et utbytteregn av de sjeldne og sitter i dag igjen med aksjer i et selskap som fortsatt er solid. Jeg tenker at historien blir noe av det samme for Höegh og velger å holde eventuelt øke beholdningen noe. Så lurer jeg på aksjeposten til Grimaldi. Ser ikke navnet hans på listene over de største aksjonærene. Kjøper han fra et annet selskap? Det er uansett kun 2 aksjonærer med en eierandel over 10% nå, og det er Höegh selv Clearstream Banking (sistnevnte øker sin eierandel jevnt og trutt). Noen som vet hvor Grimaldi befinner seg?
Redigert i dag kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Hardly
I dag kl 09:45
122
Det står nevnt i forrige tråd at han bruker Clearstream, men at han også kan bruke andre selskaper.
-
«
- 1
- 2 »